Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
1.8.2018, Milan Šurkala, aktualita
Společnosti Sony se daří celkově i v divizi digitálních fotoaparátů, což nás jistě těší. Velmi zklamáni budou ale příznivci telefonů Xperia. Zde si letošní výsledky Sony za rámeček rozhodně dávat nebude.
Pavel Matějka (1041) | 2.8.20189:34
prodalo ve druhém kvartále 2018 Oppo 29,4 mil., Xiaomi 31,9 mil., Apple 41,3 mil., Huawei 54,2 mil. a Samsung 71,5 mil. telefonů. To abyste nebyli tolik ohromeni úspěchem Apple, s nímž se bůhvíproč všechno srovnává. Každý šmatlafoun je podobný iPhonu, každý tablet iPadu, každý noťas MacBooku a každý blb Jobsovi... :­-)
Odpovědět2  0
Kabe (881) | 2.8.201812:22
To neni pravda, vzdyt Apple je tak jedinečný a neopakovatelný a inovativni.
Vzdyt vemte jen nove Macbooky, ktere treba s i9 lze pouzivat krom jednodusich vypocetnich operaci i k odmrazovani lednice a to za soucasneho zvyseni vykonu tohoto skFJeleho zarizeni od Apple. A to pritom nezapominejme, ze tento technologicky skvost poridime treba jen za 200 000, cimz ziskame napriklad i znacny odpocet DPH. Takze je to vlastne takovy 3IN1 pack ­- slusny odpocet DPH+odmrazovani lednice+Apple PRO Furiant bro image.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 2.8.201812:43
Jo, ale ještě by bylo taky vhodné zveřejnit, kdo z těch výrobců kolik vydělal. A to už moc vysoká čísla nebudou, na rozdíl od Apple. Takže je moc pěkné, když Huhlawei chrlí milióny telefonů, ale je to k ničemu, pokud taktak vydělají.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1041) | 2.8.201815:32
Kdyby nevydělali, nedělali by to.

Osobně obdivuji iOvce, které obdivují Apple za to, jak na nich vydělává. Což neházím na vás, mluvím obecně. Mám ale obavy, že kdyby Jobs začínal dnes a tady, patřil by mezi tzv. šmejdy.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 2.8.201819:07
Jakoze Huawei vlastne netvori zisk? Treba to delaji pro dobro lidi, kdo vi :)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 2.8.201823:48
No to nedělá, je ale faktem, že pokud jde o zisky ­(na prodaný telefon­), tak Apple je jiná liga než ostatní výrobci. Pokud si to pamatuju aspoň matně, tak Apple měl snad přes 90 % ze všech zisků, které vznikly na trhu smartphonů.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 3.8.20181:17
Myslím, ze u takovychto firem to nejde vlastne ani presne propocist. Nicmene ze ma Apple treba 90% podle nejakych kriterii bych klidne veril.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 3.8.20188:57
Ještě před dvěma lety brali Apple a Samsung 105% zisku mobilního trhu. Ostatní byli jen ve ztrátě. Sony po změně portfolia šlo do zisku, ale ostatní jsou tak akorát na nule.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 3.8.20189:49
105%? Nerozumim.
Z čeho vyplývá, že třeba Huawei je na nule?
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 3.8.201810:11
Jo, je to tak. Součet zisku Apple a Samsungu byl 105% celkových zisků mobilních divizí. Je to sice divně fiktivní číslo, ale tehdy byly ostatní mobilní firmy prostě jen ve ztrátě. Příklad: Apple 60 mld, Samsung 45 mld, ale celkový vykázaný zisk odvětví pouze 100 mld. Ostatní společnosti vykazovaly ve skutečnosti pouze ztrátu v celkové výši 5 mld.
Huawei zatím výsledky ani nezveřejnil, a myslím, že je ani radši nezveřejňuje. Ale vzhledem k dříve oznámeným číslům prodejů ­(pouze 6 miliónů kusů řady P20 a P20 Pro­) dělají většinu objemů zařízení s minimálním ziskem nebo ztrátová.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 3.8.201810:33
Dik za vysvetleni 105% :­)
Tak Huawei muze mit slusny prijem z dotaci ne?

Stejne mi ale prijdou ta cisla zisku ci ztraty potencionalne dost manipulovatelna, bude dost zalezet, co si tam ktera firmy zapocita a co ne. Obzvlaste u toho Apple ci Samsung, kteri maji sirsi portfolio nez jen mobily to muze byt dost odlisne od reality. netvrdim, ze to tak nutne musi byt, ale ze muze.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 3.8.201811:27
Měly by to být příjmy jednotlivých divizí. Ta čísla se liší podle toho, jak to vůbec spočítá ten, kdo dělá tu statistiku a tak ­(pokud jde o samotné společnosti, tam by prostor pro manipulaci s účetními výsledky už vzhledem k tomu, že jde i o akcionáře, měl být dosti omezený ­- na manipulace se často přijde a není to pak příjemné­).

Když se třeba počítal zisk přepočítaný na jeden prodaný telefon, tak Apple měl téměř 200 USD na telefonu v průměru, zatímco Samsung jen něco přes 30 USD. Ostatní byli často ve ztrátě, např. Microsoft měl kdysi ­-70 USD na každém telefonu. Tohle bylo např. počítáno příjmy mobilní divize ­- výdaje divize = zisk ­(nebo ztráta­), a to se vydělilo počtem prodaných telefonů.
Odpovědět1  0
blue.sun (754) | 3.8.201811:56
Stačí jen vhodně posunout účetní období, aby to vyšlo. Apple to udělal už několikrát.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 3.8.201813:15
Tak ale akcinář nevlastní akcie třeba divize foto video, ale cely spolecnosti. Ale kdyz se bude delat nejaky vysledek pro verejnost a my chceme abychom mohli tvrdit, ze tato ci ona divize je zrovna ziskova a jina neni tak dejme tomu myslim klidne zapocitame treba nejaky vyzkum, jehoz vysledky pouzivame ve dvou nasich divizich do vysledku jen jedne z nich. Takhle jsem to myslel spise.
Tak Apple ma hine zisky asi jo...taky hodne investuje do reklamy a marketingu ...vzdyt mahi takovou tu svou skoronenapadnou skorosektu, tech lidi, co jejich produkty doporucuji hlava nehlava, protoze jejich produkty jsou proste cool..no proste ten feel z pouzivani produktu od Apple u je neopakovatelny, pokud je clovek furiant :­)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 3.8.201813:42
Ano, akcionáře zajímá zisk celé společnosti, také ho ale zajímá, jak si ta divize jako taková v rámci té společnosti stojí. U Sony, kde to dělá ani ne desetinu, je nějaký propad nebo naopak výrazný nárůst není až tak podstatný, pokud skutečné výsledky táhne úplně jiná divize ­(může to být ale důležité, pokud je ta divize navázána na obchodní model jiné­). Jak ale říkáš, on je problém v tom, že u některých společností může ­"mobilní­" divize zahrnovat více produktů než jinde a pak je to zkresleno ­(např. u Sony se různě měnila foto divize a divize snímačů, které byly spolu i zvlášť, což pak to srovnání také hodně zkresluje­).

Co se týče té sekty, tak to existuje u všech značek, je ale pravda, že u Applu a Tesly je to asi nejsilnější. Tam to většina lidí buď nekriticky zbožňuje nebo nenávidí. Pokud jde o Apple, já tu společnost třeba moc rád nemám ­(nelíbí se mi hlavně totálně ujetá cenová politika příslušenství­), nicméně přesto jsem dosti spokojený uživatel iPhonu a myslím ­(zatím to nevím jistě­), že další telefon bude mít asi opět jablíčko na zádi.

Každopádně sledování jejich keynote je docela zábava. Někteří prezentující moc nevidí, co se děje za zdmi Applu a jsou úplně hotoví z toho, co představují, ale ještě lepší to je, když na těch prezentujících vidíš, že je jim trapně vůbec danou věc uvádět, když ví, že přichází na trh s několikaletým zpožděním a teď z toho musí udělat pecku.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 3.8.201814:43
S temi vysledky to nebudu vice rozebirat, dostal bych se uz vylozene do roviny spekulaci, asi to muze byt docela jakkoliv a vcelku myslim souhlasim s tim, cos napsal.

A Apple ... no zas kdyz si predstavim, ze jdu po ulici, b jedny ruce prehrivajici se Macbook za 200litru, v druhy treba Leicu sice za ­"stopade­", ale generujici ten typicky nadherny a skvostny Leica­-look, tak bych se musel citit blaze.

Nicmene jak pises tak souhlasim, ze fanatismus je hloupy jak pozitivnim tak negativnim vydani.
Na ifouny jsem treba nedavno koukal a nejake z tech starsich modelu byly k mani za myslim vcelku rozumne penize, asi bych si ho taky klidne poridil pote, co bych odzkousel to udajne strasne ovladani. Tak mozna priste to ifoun bude pokud tedy budu potrebovat nejakou tuhle dotykovouvelkoobludu.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 4.8.201813:46
Pokud jsi bez něj přežil doteď, půjde to i dále.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.