Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Sony vede trh s CSC, Nikon je až pátý

21.9.2020, Milan Šurkala, aktualita
Nikkei zveřejnil data celosvětových prodejů CSC za minulý rok. S náskokem vede společnost Sony, ale vzhledem k rozšiřující se nabídce konkurence není divu, že se její tržní podíl snižuje. Překvapí např. Fujifilm.
Pokud vás zajímají statistiky, ta od Nikkei by mohla rozhodně vzbudit pozornost. Jde o celosvětová data prodejů CSC fotoaparátů za rok 2019. První místo má nepřekvapivě společnost Sony, která byla jednou z prvních na tomto trhu. Také jako první výrazně tlačila full frame, kde získala výrazný náskok před ostatními. Nyní se tak může chlubit velmi bohatou nabídkou nativních objektivů. Není divu, že dosáhla na 1,65 milionu prodaných kusů, což znamená 42% podíl na trhu s CSC.
 
Sony A7 III
 
Druhé místo připadlo společnosti Canon s 940 tisíci kusy (24% podíl). Pro mnohé může být překvapivé třetí místo Fujifilmu, který obvykle platil za menšího výrobce. Ten dosáhl na 500 tisíc kusů (13 %). Na čtvrté pozici je Olympus, který naopak všichni považují už dlouhou dobu za mrtvý a nepříliš inovativní. Ten prodal 330 tisíc kusů, což stačilo na (8 %). Nikon byl kdysi s Canonem velká dvojka, jenže poslední dobou jeho prodeje padají a předběhlo ho Sony kategorii po kategorii, zemi po zemi. V případě CSC se ale dostal jen na pátou pozici s 280 tisíci kusy (7 %). Ostatní výrobci se zmohli na 240 tisíc kusů. Podle toho, kdo zbyl, to bude patrně z většiny Panasonic a pak až okrajoví výrobci jako Leica, Yi a další.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.