Na zaklade toho grafu sa trosku obavam, ze tento organicky snimac bude mat trosku problem s fialovou farbou. Ak bude na snimanej scene nieco fialove, na fotkach / videu to bude tahat do zelena.
Odpovědět0 0
To je podobný problém, jako moaré efekt, ne? Co je v reálném světě fialové? Zase toho tolik není a prostě by se v nějakém postprocesu provedla korekce.
Odpovědět0 2
To teda nie je, "moaré efekt" nie je žiadny efekt, ale jeden z prejavov aliasingu, viď
https://en.wikipedia.org/wiki/Aliasing a v podstate sa nijako odstrániť nedá, ak už je ním signál poznačený. Maximálne nejako zamaskovať, či vyretušovať.
Odpovědět1 0
Dokážu si představit Sony A7S III s 12 Mpx a tímto snímačem ;-).
Odpovědět0 0
Radši si to ani představovat nechci. Ale mohlo by se to dávat do mobilů, ty se stejně po dvou létech vyhazují. 2 mikrony velké pixely, to by odpovídalo.
Odpovědět1 0
Otazka je hlavne ake ISO a pri akom sume takyto snimac zvladne. Foveony su velmi fajn z hladiska ostrosti a detailnosti, ale vyssie iSO nezvladaju az tak dobre ako bezne jednovrstvove snimace s bayerovou maskou.
A7S s organickym snimacom s 12 MPix si viem predstavit tiez - ostrost a detailnost fotiek bude ako keby snimac obsahoval cca 32 MPix s bayerom, ale je dost mozne, ze to pri vysokych ISO bude mat sum este vecsi nez tych 32 MPix, takze celkovy prinos bude minimalny.
Odpovědět1 0
Spíše očekávám, že ta technologie bude dál, než Foveon. A7S bez dobře zvládnutých absurdních ISO by byla k ničemu :-).
V opačném případě by to mohli nasadit do nové verze A7R. Ponechali by současných 60 Mpx, ovšem přístroj by pak reálně dělal 120+ Mpx ze snímače s bayerem. ISO by se moc neřešilo.
Odpovědět0 0
Viem si predstaviť aplikácie, u ktorých je farebná vernosť a odolnosť voči aliasingu dôležitejšia ako nízky šum pri vysokých citlivostiach. Lebo chýbajúce svetlo sa dá riešiť nasvietením, ale aliasing väčšinou znamená retušovanie. Špeciálne u filmárov, preto sa aj používajú trojčipové systémy, ktoré sa snažia o čosi podobné (obísť Bayera aj za cenu nižšej citlivosti a vyššej konštrukčnej zložitosti).
Odpovědět2 0
Zial nie vzdy sa chybajuce svetlo da riesit nasvietenim. Castokrat potrebujeme zachytit povodne svetlo zo sceny a akekolvek nasvietenie (ci uz bleskom alebo studiovymi svetlami) bud nie je mozne alebo by uplne skazilo celu atmosferu. V pripade pohyblivej sceny (kde je nutnostou pouzivat kratke casy) sa vysokemu ISO neda vyhnut a zachovanie kresby a farebnej vernosti byva najvecsi problem.
Odpovědět2 0
Tak sa použije na ten účel vhodnejší nástroj. Problém je, že ľudia často chcú, aby ten ich aparát bol najlepší vo všetkom. A to nejde, vždy je to o kompromisoch. Zlepší sa jeden parameter, úmerne (alebo aj neúmerne :-)) tomu sa zhorší iný. Základ je vybrať vhodný nástroj pre daný účel.
Alebo ešte inak povedané, nikde nie je napísané, že tu uvedený snímač je určený pre "bežné fotoaparáty". Podobne ako napr. taký Carl Zeiss Planar 50mm f/0.7, ktorý Stanley Kubrick potreboval, aby mohol točiť filmové scény len za svitu sviečky. Nemyslím, že si ho niekedy kúpil aj bežný človek...
Odpovědět2 0
Přesně o to jde - posunout fotografickou techniku do světa bez kompromisů ;-).
Odpovědět1 0