Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
1.2.2012, Milan Šurkala, aktualita
Závody v zoomu ani megapixelech očividně nekončí a nový Nikon Coolpix P510 přináší neuvěřitelný 42× optický zoom a jako první pokořuje hranici nejdelšího ohniska 1000 mm. K tomu disponuje novým 16MPx CMOS čipem s BSI technologií.
riki11111111 | 31.5.201221:07
Odpovědět0  0
B33r | 27.3.201212:58
Pane Šurkalo nechystáte recenzi na P510?? Docela silně váhám mezi P510 a FZ150 a nemohu se rozhodnout. Zajímalo by mě jestli nikon odchytal chyby P500 a nebo vsadit na jistotu v podobě FZ150.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 27.3.201213:14
O recenzi na P510 se rozhodne uvazuje. Zatim bych bral jistotu v podobe FZ150 a mam­-li vyjadrit svuj osobni nazor, nepredpokladam, ze P510 bude lepsi.
Odpovědět0  0
beva | 6.2.201220:09
Myslíte že má optickou stabilizaci při videu?V recenzi na P500 je u videa uvedena digitální.
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 3.2.201216:37
ta čevená barva sa mně lůbí .....
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 3.2.201217:00
...taky. včéra sem tů červenů metlu viděél na D5100 co kůpil jeden ogara od nás cérce a vypadá LUXUSNĚ!
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 3.2.201223:15
Cervena je super farba .. mam ­"cerveny­" e­-book reader a kazdy kto ho vidi je z neho nadseny.
Akurat vcera som ho ukazal kolegovi, ked sa rozhodoval o kupe fotaku .. ­"sice tento by som chcel, ale nie cerveny­' ­(taky model mu totizto vyhodil stryko google­) .. tak som mu ukazal ako vyzera cervena v praxi ­(moj ebook reader­) => hned zmenil nazor...
Odpovědět0  3
nodar | 4.2.201213:19
mně se také ta vínová líbí, ale nejsem si jistý jestli se mně bude líbit i za 2­-3 roky a pak případným kupcům, až se ho budu jednou zbavovat. Černá je sice nudná, ale u fototechniky je to sázka na jistotu ;­-)
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 2.2.201211:23
Taky uvidíme jaký to bude mít průběh světelnosti... Ono mít v kapse ­(já mám velké kapsy... :­) ­) standardní ­"půlmetr­" s možností v případě potřeby vytáhnout to na metr, to nemusí být vůbec špatné...
Odpovědět0  0
maxigabriel (24) | 2.2.20127:37
v poslednych rokoch ma Nikon dost zle prekvapuje... a to nie len v tychto hrackarskych triedach! Uz aj na vrchole ladovca straca pozicie a uzivatelov!
Odpovědět1  1
busy (4706) | 2.2.20128:15
No je pravda ze este donedavna mal vecsinu svojich kompaktov len ­"do poctu­", t.j. obrazovy vystup dost zly ­(napr. velky problem bolo mnozstvo ustrelenych pixelov­) ale v poslednej dobe ­"zamakal­" a zlepsilo sa to. Cim ta Nikon v poslednych rokoch zle prekvapil ?
Odpovědět0  0
bat1 | 2.2.201211:29
Já teda nevím, na vrcholu ledovce to nevypadá zle, D4 působí dost slušně a D7000, D5100 jsou nejlepší ve svých třídách :­) Jsem zvědav na nástupce D700 a D300 :­) V kompaktech nebyli nikdy nic moc... :)
Odpovědět0  0
Choakinek (4694) | 1.2.201222:23
Tak teď už tedy opravdu není pochyb o tom, že kvalita fotky je u kompaktů na dlouhé roky dopředu zcela zazděná. Proč jenom ti lidé více nečtou?
Odpovědět0  0
busy (4706) | 1.2.201219:30
Cely meter pri svetelnosti F5.9 a hmotnost 555 gramov ­- myslim ze Nikon si zasluzi obdiv ! Teda, pokial tie sosovky nie su plastove... Som velmi zvedavy na testy, Milan dufam ze historicky prvy metrovy kompakt si nenechas ujst zrecenzovat :)
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 1.2.201219:53
Čekal jsem, že se ozveš :­-­) Metr znamená 1­/1000 na ostrou fotku. Nebudeme uvažovat moc kvalitní stabilizaci, ona při těhle ohniscích stejně nefunguje nějak úžasně. Takže 1­/500, ať nežeru. Ale to jsem hodně optimista. Při F5,9 bude problém i za slunečného dne. Zvýšení citlivosti u toho snímače znamená akorát patlání.
Už u necelýho půl metrovýho ohniska u ultrazoomu jsem narážel na problémy s roztřesením obrazu. Tohle je dobrý tak akorát postavit na stativ a na pláži kilometr daleko, za prudkýho špehovat souložící pár :­-D Na nic jinýho to snad použitelný být nemůže.
Odpovědět1  0
Rimmerak (260) | 1.2.201219:54
oprava­/­/* za prudkýho slunce
Odpovědět0  0
busy (4706) | 1.2.201221:53
Aha, dalsi clovek co si mysli ze dlhe ohniska su pouzitelne iba na fotenie tatranskych stitov z Krkonos :­)

Ale k veci. Na mojom FZ28 som vdaka stabilizatoru schopny krasne a bez roztrasenia udrzat aj maximalne, skoro polmetrove ohnisko, preto si myslim ze az take zle ako pises to u P510 nebude. Nikon u neho slubuje stabilizaciu 4EV cize relativne nerozmazanu fotku pri max.zoome by to malo byt schopne vyfotit uz pri cca 1­/60 sec. Co je uz ovela rozumnejsi cas.
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 1.2.201222:15
Bohužel tomu ale nevěřím. Na 1000mm ohnisku byť jen chirurgický třas ruky projeví jako lítání o půl metru sem a tam... Nemyslím si, že by to zachránila jakákoliv stabilizace.
Ony ty 4EV totiž budou fungovat jen v určitém rozsahu. Pochybuji že na nejdelším ohnisku.
Odpovědět1  0
Ganec (869) | 1.2.201222:27
Ja stabilizacii verim. Aj na 1000 mmm.

Stabilizatory dnes funguju .. staci si dnes kupit stabilizovany objektiv ktory nebol navrhnuty v minulom tisicroci...
Tiez som bol frustrovany s kvalitou stabilizacie Fuji F50 a myslel som si ze je to na nic .. no ked som si kupil Sony H20 tak som zistil ze stabilizacia nie je len markentingovy bluf. Dnes by som fotak bez stabilizacie nechcel ani zadarmo...
Odpovědět0  1
Rimmerak (260) | 1.2.201222:32
Neříkám, že stabilizace nefunguje. Ale že pochybuju o její dostatečné funkčnosti na 1m ohnisku.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6630) | 1.2.201222:34
Tak to by si chtelo vyzkouset. U P500 s 810mm ohniskem jsem s trochou stesti vyfotil ostrou fotku i pri 1­/6 sekundy ­(on ten objektiv na tom nejdelsim ohnisku nekreslil nijak ostre, takze ono se to tam ztrati­) :­-­) Samozrejme bezne to nejde, ale obcas se to da zvladnout. Prave Nikony maji stabilizace doslova neuveritelne a verit tomu, ze to zvladne jen 1­/500 sekundy, je brutalne, ale brutalne pesimisticke ­(pokud to bude mit podobne kvality jako stabilizace v S8000 nebo P500­). Souhlasim s tim, ze se s takovym ohniskem bude hodne blbe komponovat, ale ustabilizovat to podle me zvladne mnohem, mnohem lepe. Treba u jinych vyrobcu bych o ucinku stabilizace hodne pochyboval, ale zrovna u Nikonu teda rozhodne nee.
Odpovědět0  0
lt (594) | 3.2.201217:13
Moja FZ18 + TC2x dava 1000mm ­(realne asi 850­-900 prepocitanych­) a je to bez problemov. Bez stabilizacie by mi ale obraz z LCD asi utiekol :D
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 3.2.201216:40
máte pravdu, většina ,,diskutérů,, žije v domění, že dlouhý sklo je tady od toho aby se nemuseli hýbat.
Odpovědět0  0
bat1 | 2.2.201212:41
Čert vem diskutované dlouhé časy z důvodu světelnosti a účinnost stabilizace, dejme tomu že bude mít stabilizaci v objektivu, a ne na čipu, takže bude dostatečně účinná i na dlouhém konci a půjde to rozumě udržet. Stejně ale půjdou fotit maximálně hodně statické objekty, ať už kvůli jejich vlastnímu pohybu se kterým stabilizace nic nenadělá, nebo kvůli rychlosti a úspěšnosti ostření která na tom dlouhém konci asi nebude kdoví jaká... Kromě telemakra a nějakých statických detailů nedalekých objektů to asi k ničemu nebude...
Jinak kombinace F5,9 a 16Mp 1­/2,3­" CMOSu je docela vtipná, vzhledem k tomu že difrakce nastoupí někde před F4 :­) To bude v podstatě druhá polovina ohniskového rozsahu už z principu věci kvalitou fotek zoufale tragická, nad tím už zůstává rozum stát :)
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 2.2.201212:57
Takto vyzera mesiac foteny Olympusom SP­-810 ­(1­/50 sec, f­/5.7 | 864mm | ISO 100­):
http:­/­/img.photographyblog.com­/reviews­/olympus_sp_810uz­/sample_images­/olympus_sp_810uz_19_thumb.jpg

sice len 14 megapixlovy senzor a kvapku lepsia svetelnost .. ale ked sa to tak vezme...

Rychlost zaostrenia P500: 0.158 s wide, 0.119 s full telephoto
http:­/­/www.imaging­-resource.com­/PRODS­/CP500­/CP500A.HTM
Odpovědět0  1
RiMr (756) | 2.2.201213:12
...přístup zamítnut...
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 2.2.201213:26
Hej, photographyblog je v tomto divny ze najprv musis byt na ich stranke a az potom sa daju pozerat obrazky.
Je to z recenzie:
http:­/­/www.photographyblog.com­/reviews­/olympus_sp_810uz_review­/
konkretne z ukazkovych fotografii:
http:­/­/www.photographyblog.com­/reviews­/olympus_sp_810uz_review­/sample_images­/
obrazok ­(ten druhy mesiac, na ktorom nie je pinhole art filter efekt­):
http:­/­/img.photographyblog.com­/reviews­/olympus_sp_810uz­/sample_images­/olympus_sp_810uz_19.jpg
(dal som predtym linku na zmenseninu)
Odpovědět0  1
bat1 | 2.2.201213:46
Ten odkaz na fotku Měsíce bohužel nefunguje. Nicméně stačí se podívat třeba tady do recenze FZ150 co dělá difrakce na světelnějším ­(a předpokládám i jinak opticky kvalitnějším­) objektivu a 12Mp čipu. I tam je od F4 kresba měkká a od F5,6 už je difrakce citelná... Na kompaktí poměry je ale hodně slušný :­)

Laboratorní testy rychlosti ostření jsou fajn, bohužel u kompaktů je praxe zpravidla o něčem jiném, hlavně pokud jde o úspěšnost za horších podmínek ­(slabé světlo, málo kontrastní scéna, pohybující se objekty­).
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 2.2.201213:56
Funguje, je třeba kliknout na ten druhý odkaz ­(viz výše­) a dole je ten měsíc v galerii přístupný.
Odpovědět0  0
bat1 | 2.2.201214:04
Jj, už jsem se tam taky proklikal. Mám pocit, že naředěním ­(zvětšením­) fotky ze 70­-300 seťáku bych dostal podstatně lepší výsledek, na fotku z 800mm ohniska je to bída...
Kdysi sem někdo dával podobnou fotku z HS10ky na 720mm a výsledek byl podstatně lepší :)
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 1.2.201218:55
Vyvěsme vlajky ! Metr v kompaktu. Nikon vyhrává cenu za největší ovlivnění marketinovým oddělením. Jak má dobré zrcadlovky, tak má špatné kompakty. Myslím, že obě vývojová oddělení nejsou ani ve stejném městě, natož baráku.
Odpovědět1  1
busy (4706) | 1.2.201219:21
Mozem sa opytat taku blbu otazku ? Co je zle na metri v kompakte ?
Odpovědět0  0
radon123 | 1.2.201219:27
kompakt si kupce urcite najde, pro amaterske ornitology a paparaci idealni hracka. A v tehle skupine se nehraje o nejostrejsi fotku ;­-)
Odpovědět2  0
busy (4706) | 1.2.201221:57
Samozrejme ze zrkadlovka s L­-kovym objektivom urobi technicky ovela lepsiu fotku, o tom nikto absolutne nepochybuje. Nizsiu technicku kvalitu fotiek u ultrazoomov beriem proste ako nevyhnutnu dan za ine vlastnosti, ktore su pre mna rovnako dolezite ako technicka kvalita. Su to hlavne kompaktnost, skladnost, pohotovost ­(v zmysle ze fotak mozem mat vsade so sebou a ked chcem rychlo nieco vyfotit na uplne inom ohnisku, nemusim menit objektivy­).
Odpovědět1  0
Mile (23) | 2.2.20128:12
busy: Moje řeč, proto mám u sebe vždy CASIO EX­-ZR100, ale zrovna v případě tohoto Nikonu, bych měl s jeho kompaktností a skladností pro každodenní nošení zřejmě trochu problém.
Odpovědět1  0
busy (4706) | 2.2.20128:18
To je pravda, tieto velke ultrazoomy sa uz do vrecka na koseli zial nevojdu ... ale napriklad do vrecka na zimnej bunde sa mi vojde celkom v pohode. Alebo pol kila na krku je lepsie nez dve kila v batohu :­)
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.