Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
29.10.2013, Milan Šurkala, aktualita
V těle nápadně připomínajícím CSC fotoaparát OM-D představila společnost Olympus nový 10,7× ultrazoom s konstantní světelností F2,8 v celém ohniskovém rozsahu. To vše dosahuje s větším 1/1,7" CMOS senzorem a 12 megapixely.
HonzaVej (7) | 29.1.201420:13
dobrý večer, můj UZ HS30 mi spadl na zem ­(cca 0,5m­), ale bohužel mi praskla čočka v objektivu, na nejširším ohnisku jde na fotce nepatrně vidět. tak přemýšlím jestli má smysl opravovat nebo koupit něco jiného. Na olympusu se mi líbí rozsah zoomu v jednom balení, ale zase zrcadlo bude mít asi lepší výstup. zatím jsem koukal po nikonu 3100, s objektivem 18­-105. Co si myslíte že je lepší? fotit budu převážně moje děti v interiéru, sem tam nějaká ta krajinka, makro. koukal jsem taky po foťácích z druhé ruky, aby mě tolik nebolelo, že bych s tím neuměl pořádně fotit. děkuji za rady
Odpovědět0  0
lt (594) | 29.1.201422:23
Zasadny rozdiel medzi Nikonom a Stylusom je velkost a vaha. Druha potom pravdepodobne rychlost ostrenia. Ten Nikon bude rychlejsi imho, ale zase polovicne max. ohnisko. Takto to si treba zvazit.
Co sa tyka vystupu .. no, ked pozeram starsie fotky z mojho ­(byvaleho­) 12 rocneho kompaktu s cipom 1­/1.7­" a 4mpix tak je mi luto, ze som kupoval zrkadlovku :)
Odpovědět0  0
volcom-x (2) | 22.11.201315:06
Dobrý den,

prosím o radu, rozhoduji se mezi tímto fotoaparátem Olympus Stylus 1 a modelem Olympus XZ­-2 a mám pár u sebe nezodpovězených věcí...

- jaký rozdíl zde hraje clona 2,8 ­(Olympus Stylus 1­) vs. 1,8 ­(Olympus XZ­-2 ­) na nejširším ohnisku s ohledem na nový snímač BSI CMOS snímač... velikost snímače je stejná 1­/1.7­" a to hlavně s ohledem na světelnost a focení v interiéru, případně šera... ­(BSI CMOS pohlcuje více světla se stejnou clonou než CMOS?­) a předpokládám, že u clony 2,8 nelze docílit taková hlobka ostrosti jak u 1,8

- je Olympus Stylus 1 oproti Olympus XZ­-2 rychlejší ­(AF, reakce,...­)? a to s ohledem na časový odstup vývoje modelů?

Fotím převážně rodinné foto a krajinu, momentálně vlastním Canon S95.

Děkuji případně za reakce.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 22.11.201315:33
Olympus Stylus 1 ještě neprošel testem, takže těžko soudit některé vlastnosti. Každopádně žádný nový snímač tam není, jak Stylus 1, tak XZ­-2 mají 1­/1,7­" 12MPx CMOS BSI a podle všeho naprosto totožný. Takže prostě Stylus 1 bude používat 2,3krát vyšší ISO ­(1,3 EV­) než XZ­-2 ­(tam, kde bude XZ­-1 fotit s ISO 400, bude Stylus 1 potřebovat ISO 1000­). Po přizoomování se tento rozdíl smrskne na pouhých 0,3 EV ­(ISO 400 u XZ­-2 versus ISO 500 u Stylusu 1­). Hloubka ostrosti bude samozřejmě u Stylusu 1 na rovnocenných ohniskových vzdálenostech trochu větší ­(bude méně mazat pozadí­), ale může zoomovat více ­(kam už XZ­-2 kvůli malému zoomu nedosáhne­) a tam bude hloubka ostrosti velmi malá a pozadí bude mazat více než dost. Na druhou otázku neznám odpověď.
Odpovědět1  0
Sakini (772) | 22.11.201320:12
Na tu druhou otázku si zase troufnu odpovědět já ­(protože jsem si je mohl vyzkoušet vedle sebe, Stylus tedy zatím nesériový­). Rychlost operací a ostření není nějak viditelně rozdílná, pokud je Stylus rychlejší tak ne o moc. Viditelnější rozdíl je v jistotě autofokusu, Stylus se opravdu jistě chytal ­(bylo to v slabě osvětleném interiéru k večeru­). Každopádně rychlé jsou oba naprosto dostatečně. Jsem zvědavý na testy Stylusu, jestli potvrdí moje dojmy.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 13.11.201321:12
Tak jsem si ho dneska pěkně osahal, a myslím že se to bude prodávat moc dobře. Opravdu není vypnutý velký, ani objektiv se nijak extrémně nevysouvá, boční ovladač má dvě možnosti rychlosti a pro video se může použít pomalý plynulý. Hledáček je jako u E­-M5, takže parádní, a všechno je opravdu rychlé ­- autofokus, snímání, ukládání. Mezi krokovým a plynulým chodem, a funkcí okruží se rychle přepíná páčkou vedle objektivu, žádné složité přenastavování. Manuální ostření s automatickou lupou, a displej je opravdu pěkný. A když víme co umí senzor XZ­-2... Plus veškerá ta současná funkční výbava, světelnost 2.8 je světelnost 2.8, a do větší kapsy se vejde ­- šestnáct tisíc je naprosto adekvátní cena. Slabě osvětlený interiér zvládl naprosto v pohodě.
Odpovědět2  0
stn35 (205) | 4.11.20133:42
za cenu stylusu 1 mam 2x XZ2 s defacto tym istym cipom ­http://digitalne-fotoaparaty.heureka.sk/olympus-xz-2 a este sa mi zmesti aj do vrecka, takze za tu cenu­(cca 600e­) si ho mozu nechat.. za cca 400e by som mozno este uvazoval o jeho kupe, takto nema sancu na uspech v predaji.. zial.. podobne ako sony presvihol cenu RX10­(sialenych cca 1200e­) za 1´´ cip
Odpovědět1  1
Irving (201) | 4.11.20136:26
No, ani 2x XZ­-2 ti na dlouhem konci 300mm neda, nemluve o EVF... 400e stoji G15, ktera nema EVF a ma polovicni zoom. Cena za Stylus 1 je adekvatni.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6625) | 4.11.201310:26
Tak to je ale s prominutím pořádná blbost. XZ­-2 není Stylus 1, aby stály stejně. Pokud chci XZ­-2 ­(běžná nízká cena 350 EUR­) dostat na stejnou úroveň jako Stylus­-1, potřeboval bych k tomu elektronický hledáček VF­-2 ­(210 EUR­) a telepředsádku TCON­-17x ­(150 EUR­) + redukci CLA­-12 ­(40 EUR­), a to se ještě dostanu jen na rozsah 28­-190 mm při kdovíjaké optické kvalitě za 750 EUR s nutností tu předsádku odmontovávat, když nebude potřeba ­(Stylus 1 bude za cca 660 EUR­). Nemluvě o tom, že Stylus 1 váží 402 gramů, zatímco XZ­-2 by v takové konfiguraci vážila 346+280+50+32 = 708 gramů. Stylus 1 je při svých schopnostech dramaticky menší a lehčí než XZ­-2, která by měla zvládnout zhruba totéž ­(což nezvládne ani s příslušenstvím, výhodu bude mít akorát ve světelnosti­).

Vysvětli mi jednoduchou věc, jak je možné že EOS 600D stojí 390 EUR a EOS 7D zhruba od 1100 EUR ­(většinou od 1300 EUR­), když mají stejný 18MPx APS­-C senzor ­(stejně jako XZ­-2 a Stylus 1­) a nikomu vyšší cena 7D nevadí?

Vysvětli mi, jak je možné, že D3200 s 24MPx APS­-C senzorem může stát nějakých 360 EUR, zatímco D7100 rovněž s 24MPx APS­-C senzorem stojí od cca 950 EUR a nikdo se tomu nediví?

Když cenu hodnotíš dle senzoru, měla by přece D3200 a D7100 ­(nebo 600D a 7D­) podle tvojí zvrácené logiky stát stejně, protože na funkcích a výbavě přece nezáleží! Tak proč tomu tak je?

Jiný příklad. Mám auto nižší střední třídy, řekněme něco jako Golf pro 5 lidí s nějakým řekněme turbodieselovým motorem za 400 tisíc. Pak máme velké MPV pro 7 lidí, úžasně univerzální s naprosto tímtéž turbodieselovým motorem za 700 tisíc. Auto o půl metru delší, o něco širší, mnohem vyšší, o půl tuny těžší, prostě kus auta. Má snad stát 400 tisíc, protože má ­"stejný motor­"? Co je to za ptákovinu? Trochu myslet by neuškodilo. Ano, malé auto bude mít díky nižší hmotnosti a menšímu odporu např. nižší spotřebu ­(podobně jako XZ­-2 může mít díky malému zoomu např. lepší světelnost­), ale to není důvod, aby takové velké auto stálo stejně jako malé kvůli stejnému motoru.

Pokud mi stačí svými vlastnostmi XZ­-2, je blbost hodnotit cenu Stylusu 1 jako neadekvátní. To je jako chtít pro sebe to malé auto střední třídy, protože jezdím sám a stěžovat si, že to MPV ­(které svými vlastnostmi nepotřebuji­) je o 300 tisíc dražší a je nevýhodné.
Odpovědět2  1
vosaak (4) | 19.1.20140:52
jsme malinko cholerik, jak tak ctu ten prispevek.. :­-­).. dvojnasobna cena jen za trochu delsi objektiv muze skutecne nekomu pripadat jako hodne.. ale je pravda, ze ma digi hledacek, ma ­"o kolecko­" a par hejblatek vic.. V prevni chvili me napadl jako srovnatelnej fotak Canon G16, kterej stoji kolem 13 tis Kc.. ale je pravda displej nema dotykovej, ani vyklopnej a zoom 28­-140 je mnohem kratsi.. v tomhle kontextu je Stylus 1 fakt za primerenou cenu.. Co se tyka rychlosti ­(jak se tu spekulovalo­) protoze to ma stejny procesor ­(truepic VI­) a objektiv je ­"delsi­", cekal bych mozna reakce s ostrenim i mirne pomalejsi, nez u XZ­-2.. Co je neuveritelna otrava ­(u XZ­-2­) a myslim, ze zde to nebude jinak ­- ze ten objektiv jak se to zapne z toho hned vypali ven a i na prohlizeni fotek, nebo hrabani se v menu je furt vylezlej a prekazi a rika si o to, aby ho clovek ­(pri nefoto manipulaci­) poskodil.. az si rikam ­(a to minim i jako dotaz­) ze bych koupil ten predsadkovej adapter CLA­-12, navliknul to na to a saklopil nejakym sklickem ­(treba UV Filtrem­), sice by fotak zbuclatel, ale objektiv by se neprasil, prach by tam do vsech tech vyjizdecich segmentu nelezl, nebylo by riciko, ze ti clovek ten furt vyjetej objektiv o neco tukne.. atd... mam tedy dotaz ­- je ten adpatek dostatecne dlouhej, aby se do nej vyzoomovanej objektiv ­"vesel­" ? a ma to CLA­-12 z vnejsi casti nejakej zavit standardniho rozmeru ? ­(nikde to nepisou­).. Ale ze si za ty kousky plastu ­(jakykoli prislusenstnvi­) necha Olymous zapltit neuveritelny penize.. ten plastovej vylisek ­"rourka­" CLA­-12 stoji temer 1000Kc a ta 1,7x predsadka vyjde na cenu pulky toho fotaku.. stejne jako ten digi hledacek.. ten stoji defakto to stejny jako ten fotak.. nechapu, kdo to za to da... mazec..
Odpovědět0  0
vosaak (4) | 19.1.20141:12
jeste si zareaguju sam na sebe :­-­).. predne se omlouvam za ten ranec preklepu ­(holt volsovy ruce­) a pro fotofily, kterym se ­(jako me­) nelibej ty brutalni ceny za prislusenstvi.. mam jedno ­"not genuine­" reseni.. nasel jsem na EBAYi ten adapter ­(CLZ­-12­) + 0.45x Wide Angle Converter Lens + 2.0x TelePhoto Lens sakumprask 1300Kc i s dopravou.. je otazka, co to udela se svetelnosti, ale predpokladam, ze na tom konvertoru ­(rource a´la CLA­-12­) se toho moc pokazit neda a za 300Kc navic k tomu je zbytek jako prijemnej bonus, kterej treba i pujde pouzivat :­-­).. Pokud to fak koupim, poreferuju jak to maka... je to psani pro ZX­-1, ale objektiv maji jednicka a dvojka pokud vim stejnej..
http:­/­/www.ebay.com­/itm­/Wide­-Lens­-Tele­-Lens­-CLA­-12­-Tube­-Adapter­-bundle­-for­-Olympus­-XZ­-1­-­/271099014239?pt=Camera_Lenses&hash=item3f1ec2ac5f
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 19.1.201410:47
Opravdu když fotoaparát zapnete podržením tlačítka režimu prohlížení, tak vyjede objektiv? To se mi moc nechce věřit. Jinak, co se týče těch širokoúhlých předsádek a telekonvertorů ­(těchto levných­), tak ty jsou nepoužitelné, naprosto nepoužitelné. Pokud se teda spokojíte s ostrostí uprostřed tak v 5% plochy, tak použitelné jsou. Ty jsou dobré tak na hardwarové řešení efektu ­"lensbaby­", ale jen při černobílých fotkách kvůli nechutné chromatické aberaci.
Odpovědět2  0
vosaak (4) | 19.1.201421:27
Zdravim.. DIKY ZA ten tip zapnout fotak tlacitkem prohlizeni fotek me nenapadlo ­(a nenapadlo me to ani zkouset, protoze v jedne recenzi na to nekdo dost nadaval, ze objektiv vyjede i pri prohlizeni fotek­) ­- DIKY ZA NEJ.. funguje jak pisete­-­- podrzim tlacitko prohlizeni a fotak se zapne se zasunutym objektivem.. Ty predsadky jsem mezitim uz objednal.. tak dam vedet, zda jsou uplne k nicemu, jak pisete... kdyztak mi zustane alespon ta ­"trubka­"...
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (6625) | 19.1.201423:52
Rado se stalo :­-­) Tenhle trik funguje téměř na všech značkách fotoaparátů, které se zapínají tlačítkem ON­/OFF ­- na fotoaparátech s páčkou ON­/OFF jako jsou zrcadlovky, to nefunguje. Ty předsádky mám doma, z hecu jen tak pro pobavení jsem si je koupil a zatím jsem nenašel objektiv, na kterém by to fungovalo nějak tak, aby to k něčemu užitečnému bylo. Na dnes moderní efekty ­"dětských fotoaparátů­" je to naprosto fajn, ale rozhodně ne pro vážnou práci. Ta makropředsádka ­(pokud je to tatáž, kterou mám já­), má i odšroubovací makro část a ta občas i na něčem funguje, ale většinou i tak je ta aberace poměrně velká. Telemakro předsádka naprosto nefunguje na čemkoli, co má delší ohniskové vzdálenosti, ta je schopna jakž takž pracovat na ­"krátkých­", tj. spíše širokoúhlých objektivech.
Odpovědět1  0
vosaak (4) | 27.1.20142:42
omlouvam se za mirne offtopic ­- nevim jak jinak Vam zaslat zpravu­- vim,z e sem koukate :­-­) ­- nechystate recenzi Canon G16ky ?? Sice na to hromada recenzi je, ale vase jsou nejdukladnejsi.. Zvazuju, ze bych svoji XZ­-2ku vymenil za g15, nebo g16.. a zajimalo by me ­"o kolik moc­" je G16 rychlejsi v ostreni, pise se, ze ma i o dost lepsi sum... G16ka je pres 12 tis a g15ke se da na bazarech koupit zanovni a obcas i s nejakym prislusenstvim kolem 7­-8tisKc.. Oproti XZ­-2 si od tech Canonu slibuju nizsi sum, lepsi ergonomii ­(drzeni, prijde mi snazsi ovladat predni roller u Canonu, nez ten prstenec na objektivu ­- to uz clovekt fakt musi 2. rukou..­), automaticka krytka objektivu u XZ­-2ky mi dost chybi a externe dokoupena zvetsuje rozmery fotaku a stoji dalsich +600Kc, silnejsi baterku, subtilnejsi rozmery, vetsi robusnost ­(dilenske zpracovani­) atd... Skoda, ze tim prijdu o dotykovy displej... ukazat kam chci ostrit primo prstem je parada ­(na XZ­-2)
Odpovědět1  0
lt (594) | 20.1.201410:20
Jedine predsadky , ktore su pouzitelne ­(a pozor! nie kazda bude pouzitelna s kazdym objektivom­) su take, ktore su pekne drahe, tu stale plati, ze lacna vec sa neoplati kupit ani len na skusanie ­/proste opticke sklo je stale dostatocne drahe na to, aby to cinania nemohli seriozne falsovat­/. Jedina cesta je zohnat bazarovu alebo vypredajovu predsadku. Cinska redukcia samozrejme pouzitelna je ­(aj ked aj tam cas od casu su schopni vyrobit nepodarok ­- zly zavit, prilis makky material atd.­)
Odpovědět0  0
pavlin13 (1) | 2.11.20138:40
Vše kromě počáteční ceny se dá přivítat. Jsem moc zvědavý na nový el. hledáček, sám dávám přednost klasice zrcadlovek.
Pavel-
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 2.11.201311:07
Jen taková otázka... Jakou cenu byste si představoval a proč? Co považujete za konkurenci a kolik tato konkurence stojí? Osobně ať jsem hledal jak jsem hledal, nic moc výhodnějšího jsem nenašel, samozřejmě ale záleží na prioritách ­(např. když se nebude lpět na malých rozměrech a hmotnosti, dají se najít zajímavé přístroje­).
Odpovědět2  0
Doyl2kX (121) | 1.11.20138:26
recenze pěkná Milane, fotky , pěkné , ale ta cena, ta cena. Raději za tu cenu PEN E­-PL5 nebo Panasa G6
Odpovědět0  0
busy (4706) | 1.11.20138:53
Kde sa da za tu cenu kupit PEN E­-PL5 alebo G6 so sadou objektivov, ktore plne pokryju ohniskovy rozsah Stylusu 1 pri nie mensom clonovom otvore ?
Odpovědět1  0
lt (594) | 2.11.20138:29
m4­/3 nepotrebuje mat 2.8 aby bol porovnatelne dobry s cipom 1­/1.7­" .. tu svetelnost vazne nejde porovnavat takto.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 2.11.201310:56
Ale ja neporovnavam svetelnost ­(t.j.clonove cislo typu­), ale velkost clonoveho otvoru ­(ktora spolu s uhlom zaberu da hlbku ostrosti­).
Odpovědět0  0
lt (594) | 2.11.201315:21
tak potom za 420e E­-pl3 s 14­-150, cize 28­-300mm ?
Odpovědět1  0
busy (4706) | 2.11.201319:53
Ano, to by mozno slo. Ale k tym 420e este treba pripocitat cenu za EVF.
Odpovědět0  0
lt (594) | 3.11.201319:07
Ten je pekne mastny aj ta lacnejsie verzia :­( .. nastastie ho nepotrebujem. Do tych 300mm prepocitane sa to da bez neho, aj ked teda ten display na E­-PL1 si zo mnou hraje a stabilizacia zda sa, velmi nefunguje pri takomto ohnisku. Mam teraz k dispozicii 14­-150, tak uvidim co z toho bude .. tento Stylus sa mi paci, ale radsej by som bral FZ s podobnymi parametrami ­/stabilizacia na FZ18 je zatial najlepsie co som mal v ruke­/. Olympus nedokazal za posledne 3­-4 roky vypustit normalny ludsky ovladatelny fotak. Snad az ten posledny EM1 ako tak...
Odpovědět0  0
lt (594) | 3.11.201319:09
jo a este vaha .. EPL1 + 14­-150 v plnej polnej ma cca 650g .. EPL3 asi o 60­-80g menej.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 5.11.201322:48
Takže česká cena je nakonec ještě o pár stovek lepší, než jsem očekával a činí 16.000 Kč s DPH. To je myslím slušné.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6625) | 2.11.201310:57
lt: Ale pozor, on nehovořil o konstantní světelnosti F2,8, ale o stejně velkém clonovém otvoru, což u 4­/3­" senzoru bude, pokud dobře počítám, zhruba něco okolo F6,3, na což vystačí téměř všechny objektivy, které se pro 4­/3­" čip nabízí. Busy opravdu nikde nic nepsal o tom, že chce vyskládat daný ohniskový rozsah na M4­/3 objektivy se světelností F2,8, ale se stejně velkým clonovým otvorem, což jsou dvě různé věci a vytýkáš mu to, na čem se shodnete.

Doyl2kX: Pokud to má mít hledáček a takto velký zoom v jednom ­(ultrazoom se kupuje obvykle proto, aby byl velký zoom v jednom objektivu­), tak u 4­/3­" je docela kumšt vybrat něco za podobnou cenu. Mě by zajímalo, kde je ta E­-PL5 nebo G6 za podobnou cenu. Viz následující.

Olympus E­-PL5 je v setu se 14­-150mm objektivem za 22 tisíc + hledáček VF­-2 za 6 tisíc, to je 28 tisíc.

Panasonic G6 s 14­-140mm objektivem stojí rovněž 28 tisíc.

Dá se předpokládat, že tyto M4­/3 přístroje budou fotit o trochu lépe než Stylus 1. Hloubkou ostrosti bude M4­/3 lepší ­(jak jsem již říkal, F2,8 na 1­/1,7­" je zhruba F6,3 na M4­/3, takže zde má M4­/3 s F3,5­-5,6 nebo F4­-5,6 objektivem výhodu­), na druhou stranu má Stylus 1 o 0,7­-2 EV lepší světelnost, a tedy i o tolik nižší ISO a rozdíl tak nebude tak dramatický.

A pak mi nepřijde ta předpokládaná cena okolo 16.500­-17.000 Kč za Stylus 1 tak přehnaná, vždyť je to o více než 40 % levnější než srovnatelný M4­/3. Nebo je to opravdu přehnané?
Odpovědět1  0
Irving (201) | 2.11.201316:06
Jeste bych dodal, ze pokud si dobre vzpominam, tak pri uvedeni stal FZ200 skoro stejne, a da se rict, ze jsou to dost srovnatelne fotaky, aspon papirove. FZ200 nabizi delsi zoom, Stylus 1 zase vetsi snimac, svetelnost u obou stejna, oba maji solidni hledacek, podobne funkce. Takze tak.
Odpovědět0  0
lt (594) | 23.12.201310:40
Je to otazka, ci su porovnatelne. Podla mna velmi nie. Stylus je vyrazne lahsi a mensi, a kvalita obrazu bude vyrazne lepsia. Panasonic nema zda sa velmi dobre zvladnute cipy. Uz FZ200 vs SX50 vykazuje u SX50 prevahu pri fotenie na vyssie ISO. Videl som realnu fotku na IS800 v lese z SX50 a je prekvapujuco dobra. Vacsi cip od Olympusu bude este lepsi. Ale uvidime, zas ma mensi rozsah, holt clovek si musi vybrat. Coho sa obavat je ergnomonia. Lumici ju maju skvelu, aj ked pravda, ten joystick mohli nechat.
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 2.11.201317:28
víš, já řeším spíš, jestli mi veme fotobanka z tak malého snímače fotku, mě to vychází na krop 4 a cosi a to je fakt malé M.4­/3 mají krop 2
jinak mašinka pěkná .....
Odpovědět1  0
Doyl2kX (121) | 4.11.20147:54
samozřejmě jsem to myslel nadneseně, ten PEN E­­-PL5 ­/9990,­-­/ a Panasonic G6 ­/13500,­-­/ .
Nakonec jsem si koupil Olympus omd e m10 za 15990,­- , použil ze Zenithu 50m 44­-4 objektiv ­/500,­-­/ . Fotoaparát je rychlý dělá krásné fotky.
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 1.11.20130:23
dokud neuvidím FOTKU 30X40cm, nevěřím ničemu ­- snad jen tomu, že to existuje

Jinak kompakt podle máho gusta, vážný, opravdu vážný konkurent Ca.G1x po kterém pokukuju ­)­)­)­)­)
no, uvidím, až to bude na pultech, pujčím, bliknu ze stativu, nechám vyjet čtyřicítku a budu uvažovat .......
Odpovědět0  0
peter1508 (8) | 30.10.20139:07
Pre mna podla parametrov perfektne, oproti P7800 to zrejme bude mat omnoho lepsi hladacik. Ono si na to treba dat pozor, lebo na Panasonicu LF1 v hladaciku za slnecneho pocasia nevidim nic ­(a pritom sa hovori, ze hladacik je na slnecne pocasie :­-­))
Odpovědět0  0
smARTin (354) | 30.10.20138:31
Tak toto vyzera na velmi dobru chutovku. Skoda toho nizkeho casu 1­/2000, ale inac vsetko v pohode. Dizajnovo velmi pekne. Krytka objektivu dokonala. Zaujimalo by ma porovnanie s Nikonom P7800. Na ostriacom kruzku a krytke by u mna zrejme vyhral Oly... Ale co zbytok co sa tyka ergonomie a moznosti ovladania? Lacna zrcka ­(pokial ju nekupite fakt lacno­) sa neoplati to mam vyskusane ­(D3100 je jednoducho shit­).
Odpovědět0  0
marek12 (34) | 29.10.201319:58
Vyzerá podľa mňa trochu obyčajne. Ale myslím, že je to cesta, ako zachovať živú aj triedu kompaktov ­/oproti stále lepším fotomobilom­/. Len tá cena je dosť vysoko. Ale Olympus je známy tým, že cenovkou na začiatku prestreľuje a po čase zase prekvapuje.
Odpovědět0  0
aragonn (321) | 29.10.201316:29
Nyní přichází na řadu Panasonic,aby reagoval na to co uvádí konkurence a třeba právě proto nemá FZ 200 zatím svého nástupce.
Odpovědět0  0
lt (594) | 29.10.201315:12
, co tam je, je uplne dar z nebies.
Odpovědět0  0
lt (594) | 5.11.20149:31
Mal som ho v ruke v marci, a som z nej sklamany. Nastastie sa da odmotnovat a nasadit klasicka. Co je problem .. lamely krytky v zavrenom stave vykazuju skary, kade bude prudit prach. Riesenie by bolo nalepit nejake dodatocne presahujuce krytky. Normalne to sice clovek nebude riesit, ak to ma v puzdre, ale pri volnom zavesenie v prasnejsom prostredi to bude velky problem.
Inak mal som moznost spravit par fotiek a osahat si ho a je to paradna vec.
Odpovědět0  0
rousini (237) | 29.10.201313:31
Njn, dilema. XZ­-2 je od včerejška za osmičku...
Hledáček VF­-2 stejných parametrů už mám nebo se dá koupit set za 13000. Takže zbude rozlouskonout jestli je lepší světelnější nebo zoomovatější objektiv. Pro někoho bude možná důležité video, protože to u XZ­-2 to není žádný festival.
Jinak cena si sedne na cca 12 500 a supi ve výprodeji to vyzobou za osmičku...
Odpovědět0  0
Choakinek (4686) | 29.10.201312:23
No, takže už je jisté, že DSLR­/SLT­/CSC koupovat nebudu, hurá! Trpělivost růže přináší :­-­), já věděl, že se jednou dočkám a že to nebude až v 2. polovině 21. stol. :­-D. Toto je kategorie střed. Když budu chtít utrácet jak cvok ­(což není moc pravděpodobné­), půjdu do RX10, když naopak ušetřit, půjdu do Nikonu P7800. Nicméně ještě by mohl přijít s něčím Panasonic v rámci vylepšení modelu FZ200 a Fuji s modelem po XS­-1, ten už má dokonce zpoždění ;­-­). A výběr bude více než bohatý.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 29.10.201312:38
Aj nastupca FZ200 uz meska, ktovie ci vobec nejaky bude...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 29.10.201319:33
Těžko říci, ale vzhledem k tomu, jakou revolucí FZ200 v rámci své doby byla, spíše očekávám, že levnější modely FZ ­(FZ62, FZ72­) zůstanou na jednoletém cyklu a high­-end třída půjde na delší výrobní cyklus, možná dvouletý ­(podobně jako řada LX­). To je ale jen můj osobní názor a samozřejmě se mohu mýlit.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1041) | 29.10.201313:10
P7800 jsem zavrhl kvůli objektivu a pomalému AF. Za ty prachy IMHO nestojí. Ale jinak máte pravdu, tohle bude skvělý univerzál.
Odpovědět0  0
JonSnih (370) | 29.10.201320:10
Povedený foťáček. Snad se bude i dobře prodávat. Kdyby přišel na trh o rok dřív, mohl jsem si ho koupit :)
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1041) | 29.10.201311:56
kde na to vzít, to bude tak za dvacítku. Koukám na dpreview na samply a ISO 1600 v pohodě na 24x30 cm...
Odpovědět0  0
lt (594) | 29.10.201311:37
Skoda, ze to nerobi Panasonic .. to zas bude katastrofa nieco nastavit alebo ovladat to :­(
Ak to bude mat vybornu optiku tak to asi bude to co chcem.
Ale inak nechapem tu predsadku .. TCON­-17 sa uz nevyraba predsa.
Odpovědět0  0
Choakinek (4686) | 29.10.201312:15
TCON­-17 možná ne, ale jakási TCON?17X ano a zdá se, že to je jediná tele předsádka Olympusu, tak to bude asi ono. Koupit ji lze.
Odpovědět0  0
lt (594) | 29.10.201313:44
TCON­-17X ano, ta existuje, na FZ uz je nevhodna, tuna mozno bude. Ale to nepotrebujem 28­-300 s dobrou kvalitou na konci mi staci.
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (6625) | 29.10.201319:29
Ano, mělo tam být TCON­-17x a ne TCON­-17. Díky za upozornění, opravil jsem to.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.