Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
13.1.2013, Milan Šurkala, aktualita
Panasonic po roce opět inovoval svou řadu kapesních ultrazoomů TZ. Novinkami jsou zejména výrazné zvýšení rozlišení snímače, u levnějšího TZ35 se zvětšil optický zoom, u dražšího modelu TZ40 pak přibylo bezdrátové připojení Wi-Fi.
Snicla | 23.4.201313:47
Aky mate nazor na Panasonic Lumix DMC­-TZ36? Predsalen znizili Mpx...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 23.4.201314:06
Ano, znizili zo 16 na 18 ­(TZ35=>TZ36­) :)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 23.4.201316:03
Sorry, pomylil som si to s TZ41. Ohladom TZ36 niekde pisu ze ma 15.9 MPix, niekde ze ma 16.1 MPix. V kazdom pripade, TZ35 ma tiez pisanych efektivnych 16.1 MPix ale skutocnosti cip je 17.5 MPix, a predpokladam ze nieco podobne bude aj u TZ36. Nebude TZ36 len nejaka europska­/americka varianta povodneho TZ35 ?
Odpovědět0  0
chalupník (60) | 14.1.201318:20
Já myslím, že tyhle foťáky jsou fakt primárně určeny a záměrně vyráběny pro nic netušící veřejnost. Jsem skoro přesvědčen o tom, že si ve firmě řeknou: Ti pitomci si to koupěj, Ha Ha, tak jim zase přidáme na zůmu.­"
Jak říkáte, ještě tam chybí detekce malých prsou a vystřelovací deštník.
Vždyt my si přece můžeme vybírat z jiných výrobků, tak nač ty nářky.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 14.1.201318:32
No právě, že nemůžeme :­-­( Ukaž mi nějaký slušný kapesní ultrazoom ­(stačí 10­-12x zoom­) s kvalitními fotografiemi a manuálním ovládáním. RAW, to je skoro sprosté slovo ­(má ho dnes tuším jen jedno Casio a nějaká Fuji­), a tam není ani dobrá světelnost, ani irisová clona ­(která by se u světelnějšího objektivu mohla hodit ­- s těmito hodnotami je spíše dobře, když tam není­).
Odpovědět0  0
chalupník (60) | 16.1.201314:37
Já myslel např. Canon G 15 a tenhle segment.
Odpovědět0  0
ronnie147 | 13.1.201319:26
... jen mě překvapuje, že výrobce schopný udělat takovou parádu jako LX7 takto dále a dále prasí svůj kdysi parádní fotoaparát ­(měl jsem TZ6, mám TZ10­). Až mi doslouží, nevím co koupit. Ideální by byl Nikon 7700, pokud by ho trochu zmenšili. Nebo Oly by mohl udělat XZ3 s větším rozsahem zoomu, hned bych po něm skočil .... Do té doby snad začnu na výlety na kole tahat zrcadlovku ...
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 14.1.20137:15
Právě kvůli těm cyklovýletům jsem si na nošení v kapse pořídil P7700. Doporučuji, ale spíš jako myšlenku nevláčet s sebou DSLR než jako doporučení značky ­(P7700­/LX7­/G15­/XZ1­-2 apod.­). Pár slušných foťáků se ještě vyrábí.
Odpovědět0  0
ronnie147 | 14.1.201310:47
... to je právě ono. 7700 jsem měl v ruce, blíží se ideálu, ale je větší a těžší. I když oproti předchůdcům už ho zmenšili, vyhodili hledáček, tak snad příští generace bude ještě trochu menší a lehčí, pak do něj půjdu. Ostatní profi kompakty mají ideální kapesní velikost, ale pro mě mají malý rozsah zoomu ­(extrémně nízká světelnost při denních výletech pro mě není důležitá­). Ostatní fotím zrcadlem.
Odpovědět0  0
Choakinek (4694) | 13.1.201317:02
Tak lidičky, kdo chcete poslední alespoň jakž takž slušně fotící TZtko, běžte rychle pro TZ25. V dalších letech už evidentně nikdy nebudou!
Jinak dvě poznámky:
1. ­"...umí lépe potlačovat vibrace způsobené stiskem spouště...­" ­- já do spouště nemlátím kladivem :­-­).
2. Na DPReview mají špatně uvedené rozlišení přístrojů ­- to je ostuda :­-­).
3. Jestli laik ocení výši čísla Mpx uvedenou na obale, budiž mu přáno :­-­).
Odpovědět0  0
busy (4706) | 14.1.20136:12
Posledne aspon jakz­-takz slusne fotiace TZko bolo TZ7. Odvtedy to jednoznacne ide dole vodou...
Odpovědět0  0
Lumík | 13.1.201317:00
Co se týče designu jsou podle mě nádherné, funkční výbava je taky dobrá, video excelentní. A to je asi tak všechno, protože na focení bych si je určitě nepořizoval. Počet mpx vs velikost snímače mluví za vše, k tomu objektiv se ­"světelností­" 6.4 na dlouhém konci.
Mám pocit že u nových foťáků se zlepšuje všechno ostatní, jen ne to ­(podle mě­) nejdůležitější, a to je kvalita fotek. Ta, řekl bych, s každým novým modelem řady TZ úspěšně padá.
Toto píši jako majitel Lumixu TZ7.
Odpovědět0  0
Choakinek (4694) | 13.1.201317:05
Ještě kvalita fotek vyplavala z marketingových sra*** u TZ25, ale nyní už definitivně zapadla. Opatruj svůj TZ7 jako oko v hlavě! :­-)
Odpovědět0  0
lt (594) | 13.1.201318:51
Asi to iste ako u mobilov, kde telefonovanie je uz len trpena vlastnost, tak aj tu je fotenie. Dalsi level bude zrejme este skvelejsie video, viac mpix a vacsi zoom v mensej krabicke a fotky budu vyrabane z videa sposobom best 3 of 10. Za 20 rokov mozno uz vdaka wifi, FB, internetu uz budu mat fotaky inteligentne rozoznanie foteneho motivu a fotka sa bude vyrabat stiahnutim s nejakym lacnych fotobaniek. Vdaka GPS fotak rozpozna co sa foti, postahuje co treba, a pozliepa fotku. V posprocesingu pripadne dorobi sneh, alebo to prefarbi podla rocneho obdobia. V pripade portretov stiahne pozadovany ksich z FB. Makro, wildlife a ine zveriny bude este jednoduchsie. No a v pripade, ze fotouzivatel sa bude vzpierat a chciet fotit nieco , na co fotak nenajde nic, tak jednoducho zahlasi error a bude hrat mrtveho chrobaka.
Odpovědět0  0
Choakinek (4694) | 13.1.201323:18
To je docela dost možné, vždyť objektiv je na těch krabičkách nejspíše výrobně nejdražší věc, proto se jeho přítomnost zruší a pak už jinak fotky dělat nepůjde, než jak uvádíš ;­-­).
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 14.1.20137:22
To je správný přístup. Vždyť přece nač chtít po foťáku, aby dělal fotky? Koho to zajímá? MPix, zoom, detekce úsměvu s možností nastavit jeho velikost a pro desítky osob, záplava scénických režimů, různá softwarová fotomrvítka, ostření dotykovým displayem apod. To je to pravé. Jedině ten je IN, kdo tohle má. Už chybí jen detekce uprdnutí si. ;)
Odpovědět0  0
Velbloud | 23.4.201313:52
Aky mate nazor na novy Panasonic Lumix DMC­­-TZ36? Predsalen znizili Mpx...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 23.4.201314:07
Ano, znizili zo 16 na 18 ­(TZ35=>TZ36­) :)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 23.4.201316:02
Sorry, pomylil som si to s TZ41. V kazdom pripade, o TZ36 niekde pisu ze ma 15.9 MPix, niekde ze ma 16.1 MPix. V kazdom pripade, TZ35 ma tiez pisanych efektivnych 16.1 MPix ale skutocnosti cip je 17.5 MPix, a predpokladam ze nieco podobne bude aj u TZ36. Nebude TZ36 len nejaka europska­/americka varianta povodneho TZ35 ?
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.