Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
14.5.2019, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Adobe varuje své zákazníky, aby nepoužívali starší aplikace spadající do Creative Cloud, jejichž podpora byla ukončena. Vystavují se tak totiž riziku právního postihu z licenčních důvodů.
mlsný amatér (775) | 16.5.201910:16
Koupil jsem kdysi krabicovku 6 CS s tím, že jsem to zaplatil ,,na věčné časy­" takže to budu používat, dokud JÁ budu chtít. A co si Adobe dohodne, nebo nedohodne s někým dalším, je mi šumafuk. To je jejich věc a moje zbytečná starost. Zaplatil jsem požadovanou částku, dostal, ­(dnes už mírně poupravené­) instalační médium a nazdar bazar! Jestli se někde nějakých pár blbců pohádá o výdřevu přejezdu, nebo nesmrtelnost chrousta mi může být a bude jedno.
Odpovědět1  1
Fotoartin (371) | 16.5.201916:24
No to je ta samá situace, záleží jakou kupní smlouvu jsi podepsal. Právní bezvědomí není opodstatněním k nedodržovní platných právních norem a závazků.
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 17.5.20199:11
Žádnou. Koupil jsem krabici s instalačním médiem, zaplatil a tím to pro mne hasne. V době, kdy jsem to koupil, tenhle problém neexistoval, takže nezájem! Ostatně CC jsem ani nenainstaloval, protože pokud něco nechci dělat, tak je to přesně používání cloudu, nebo podobných nesmyslů.
Odpovědět1  0
Fotoartin (371) | 17.5.201911:06
I koupením té krabice jsi učinil samozřejmě nějakou dohodu ­/ smlouvu a určitě jsi její znění obdržel. Nebo Minimálně odkaz na něj. To, že žiješ v právním bezvědomí tě tvých povinností nezbavuje. Takže teoreticky je klidně možný, že používáš svou krabici už nelegálně a jsi na tom vůči právům­/zákonům stejně jako ten, jdo používá celou dobu nejnovější ­"ošetřenou­" verzi. Tak to by byl fakt úspěch a bylo by se čím chlubit :)
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 18.5.20199:05
Jednou jsem za to zaplatil a tím pádem si s tím můžu dělat co chci, je to MŮJ MAJETEK! Nějaké kecy nějakých advokátů mi mohou být dokonale ukradené. Když koupím židli, také mi nikdo nemůže předepisovat, jak na ní mám, nebo nemám sedět. Takže povinnost mám jedinou: Postarat se o to, abych zneškodnil spyware, který ta instalace obsahuje a který by na mne mohl žalovat, což jsem udělal, takže nad tím, co s tím SW dělám, nemá nikdo žádnou kontrolu a mohu jej veselej používat, tak jak JÁ chci a potřebuji. A dokud mi v počítadle pojedou upravené W7 a upravený Photoshop CS 6, nemusím mít nejmenší strach, že by mi něco hrozilo. Ti, kdo používají Shit 10 a neupravené instalačky holt mají smůlu. Na mne nikdo nemůže, protože platné zákony této země, které mají větší právní sílu, než nějaká EULA, říkají, že do práva autorského nezasahuje ten, kdo si zakoupený SW upraví pro svoji potřebu. Takže do EULA si kldně napiš, že tvůj SW je možno používat jen ve stoji na hlavě.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6625) | 20.5.20199:12
Ne, tvůj majetek to není. Koupil sis licenci, ale nemáš žádný majetek. Že si to ty vykládaš jinak, na věci nic nezmění :­-­) Židle majetek je, software nikoli. Jediný tvůj majetek je to instalační médium, ale ne obsah na něm. Ten máš poskytnut ve formě licence. Tak to prostě je a nic s tím neuděláš.
Odpovědět0  1
Fotoartin (371) | 20.5.201913:37
No kdyz to beres takhle, tak pak nechapu, proc nemas tu nejnovejsi verzi proste opatchvanou. Z pohledu prava by jsi na tom byl nejspise stejne. Takze pak mi prijde jako totalni blbost za to platit.
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 21.5.20199:08
Hošové, teoreticky si tady můžete honit triko jak chcete, praxe je o tom, že já jsem si ten SW, lhostejno, zda krabici s mediem, nebo licenci, koupil a tím pádem ji fyzicky vlastním, takže prakticky je to můj majetek. A protože si nehodlám do toho, jak to používám, od nikoho kecat, učinil jsem účinná opatření, který znemožňují zvědavým cizím čumákům slídit, co v počítači mám a co s ním dělám. Takže si tu klidně blábolte co chcete, realita je taková, že právnické kecy nenažraných managorů mi jsou dokonale u zadku a je mi úplně jedno, co si Adobe, nebo Mrkvosoft ještě vymyslí, protože na mne nemají páky Jednou dostali své peníze, tak ať si trhnou protézou! Nezájem!.
Odpovědět1  0
Fotoartin (371) | 21.5.201910:10
Mne teda prijde, ze triko si tu honis ty. Pises veci, ktere jsou v prikrem rozporu s realitou­(treba ty o vlastnictvi­) a argumentujes tim, ze na tebe si neprijdou, protoze ti nevidi do kompu. No kdyby chteli tak se ti do toho kompu podivaji, ale nejspise jim za to nestojis zrovna tak jako kazdy druhy, co ma ten software ciste nelegalne tedy narozdil od tebe za nej nikdy ani nezaplatil. Ale ve vysledku, kdyby se vec resila, muzes dopadnout zcela stejne jako ti, co nezaplatili nikdy. Tudiz z meho pohledu se chlubs tim, ze jsi vlastne zaplatil za to, aby jsi i tak dost mozna prestupoval platne pravni normy. To je fakt cim se chlubit :­) gratuluji.
Odpovědět0  0
Fotoartin (371) | 15.5.201910:41
Tak podstatne preci je, jaka je smlouva uzivatele s Adobe.
A pokud tam maji zminky o tom, ze mohou tohle udelat, tak neni co resit, pokud je tam nemaji, je to jen jejich problem. Ale jsem skoro presvedcen, ze je tam maji. Neco jako ze si vyhrazuji do budoucna pravo na zmeny v podminkach pokud atd atd ...
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 16.5.201916:11
Fotoartin, představ si, že si koupíš auto, nějaký čas s ním jezdíš a pak ti od výrobce přijde lejstro, že s ním jezdit nesmíš, protože výrobce použil při výrobě toho auta špatně zalicencovaný HW, nebo SW. Co uděláš? Pošleš výrobce do háje, nebo dáš nové auto do sběrného dvora a koupíš si jiné?!? Som s toho, Kefalín, voĺaký zmetěný, lebo neviem, o čo idě, zda o něčí bezbřehou drzost, nebo bezbřehou pitomost. Jenže když jde o peníze, tak je možné úplně všechno.
Odpovědět1  0
Fotoartin (371) | 16.5.201916:21
To si nemusim predstavovat, zkus nejaky primerenejsi priklad, tohle, co popisujes , nastane jen sotva. procpak by mi vyrobce mel neco takoveho psat? Ja s nim uzavrel nejakou dohodu­/smlouvu?

Takze znova, je to snadny ... je to o tom, co kdo podepise a jestli si precte, co podepisuje, jestli tomu rozumi.
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 17.5.20199:15
Jenže ono je to přesně to samé. Pro mne neexistuje rozdíl, pokud jde o používání, mezi SW a židlí, nebo čímkoli jiným. Zaplatil jsem za právo to užívat, tak to užívat budu a tím to hasne! A jak a jak dlouho to budu užívat mi nikdo nařizovat nebude, ostatně díky opatřením, která jsem v počítadle a při instalaci udělal nemá žádnou šanci mne nějak omezovat, nebo šikanovat.
Odpovědět1  0
Fotoartin (371) | 17.5.201911:10
Presne to same je to tak leda v tvych detinskych predstavach.
Zaplatil jsi za pravo to pouzivat dle nejakych podminek, s kterymi jsi souhlasil a ne bez omezeni, jak si asi predstavujes. Fakt neuveritelny, na jakym stupni pravniho bezvedomi lide v teto zemi funguji.
Ale jiste, ze ti to narizovat mohou, jiste, ze maji sanci­(zase jini­) onezovat, zjistovat. Sikanovat te fakt nebudou, Sikanujes se sam svou neznalosti.
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 18.5.20199:09
Na tohle je jediná odpověď: Vůl zůstane volem a pařez pařezem. Naštěstí má tato země vlastní zákony, které mají vyšší právní sílu, než nějaké EULY, takže upravit si zakoupený SW dle svých potřeb je zcela legální. Takže když při instalaci použiji aktivátor, nebo programu znemožním přístup na net. poruším sice, ­(možná­) EULA, ale jednám, podle zákona, zcela legálně. Takže si strč svoje moudra do zadele.
Odpovědět1  0
Fotoartin (371) | 20.5.201913:41
A ty jsi teda ten vůl nebo ten pařez? Jen ať vím, jak se cítíš, mi totiž nepřijdeš ani jako jedno z toho. podle mne jsi normální blb.
A jestli chceš něco strkat do zadele, zkus třeba prsty a svou matku a mě s tím neotravuj.
Odpovědět0  0
mlsný amatér (775) | 21.5.20199:11
Zloděj zůstane zlodějem. A volové a pařezové jsou ti, co by nejraději brali peníze i za to, že jsem se právě nadechl.
Jste prostě jen banda nenažraných dacanů a dosáhnete jedině toho, že se ti, které stále víc odíráte jednoho krásného dne, ­(včera bylo pozdě­), naštvou, vezmou klacky a zmalují vám všem záda na modro. A nebude to, v toku dějin, poprvé.
Odpovědět0  0
Fotoartin (371) | 21.5.201910:13
Počkej, ty mi píšeš, že jsem parta nenažraných dacanů? Tomu nerozumím. Nějak mi to nedává smysl a jediné vysvětlení, které mě napadá je ta zmínka u vedlejšího článku, kde píšeš o hulení nějakého matroše. Můžeš to nějak vysvětlit, kdo že jsou ti nenažraní dacani?
Odpovědět0  0
Haplocz (1) | 15.5.20198:23
Nezlobte se ale to jsou kecy.Za krabicové verze a podobně byly ve své době zaplaceny licenční poplatky a nemusí mě zajímat že nejsou licencovány teď.To je jako kdybyste koupil auto a přestalo vám jít elektronické řízení motoru,protože automobilka nezaplatila po 10 letech poplatek za část kódu. S takovou filosofií by jste nemohl použít skoro nic.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6625) | 15.5.20199:21
To ale přeci záleží na tom, jak je postavena licence mezi společností a třetí stranou. Neříkám, že to tak je, ale že to tak klidně být může. Záleží na tom, jakou formu dohody ty společnosti měly. I v těch autech to tak může fungovat. Příkladem může být LTE připojení. Pokud automobilka postaví smlouvu s dodavatelem služby na nějakou dobu ­(počet aktivních uživatelů × čas a nikoli jednorázově za uživatele­) a pak se nedohodnou... tak logicky to po čase může přestat fungovat. Pochopitelně, u stěžejních věcí pro funkčnost produktu budou zpravidla jednorázové a nikoli časové licence. Ale nikdo nezakazuje, že takové nemohou být.
Odpovědět0  1
Fotoartin (371) | 15.5.201910:42
A proc zde resite krabicove verze? To nejak souvisi?
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 16.5.201910:02
Zatím, možná, ne. Ale jednoho dne se klidně může stát, že nějaký nenažranec prohlásí, že Licence krabicovek se z ,,vývojových­" důvodů časově omezují na X let a po této době bude jejich používání nelegální. A protože krabicovky většinou vyžadují aktivaci a Shit 10 je plný spywaru, nebude pro Adobe problém zjisti, kdo bude krabicovku i nadále používat a začít ho dusti. Ještě štěstí, že účet u Adobe nemám, ­(při instalaci 6 CS jsem použil aktivátor, stejně jako při instalaci W7­) a Moje Widle s internetem komunikovat nemohou, protože jsem z nich vyhodil ovladače síťové karty, wifi a BT. Takže jsem v klídku a pohodě.
Odpovědět1  1
Fotoartin (371) | 17.5.201911:22
Pokud v bylo v licenčním ujednání uvedeno, že to enanažranec může prohlásit, je možné, že to prohlásí, ale to je OK, protože s těmi podmínkami všichni, kdo si licenci pořídili, souhlasili. Na tom fakt není co řešit.
Tak v klidku a pohode jsi, akorat ze mas software, kteremu se dnes skoro vyrovna ­(v secteni vsech + a ­-­) i nektery freeware nebo online aplikace. Nehlede k tomu, ze ajtualizace a podpora uz bud nefunguje nebo dlouho fungovat nemusi a nebude.
Ale kdyz ti to prijde jako neco vyhodneho, beco cim jsi na ty zloduchy vyhral, tak to ti to takove ­"stesti­" preji.
Ne kazdy se umi radovat z takovych veci.
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 18.5.20199:14
V době, kdy ještě žil zdravý selský rozum, platilo, že když si něco koupím, tak je to moje a mohu si s tím dělat co uznám za vhodné. Nevidím nejmenší důvod, proč by to najednou mělo být jinak a s touto změnou k horšímu pro zákazníka kategoricky nesouhlasím! A protože jsem za krabicovku zaplatil požadovanou cenu a protože mi její obsah plně vyhovuje, budu ji používat tak dlouho, dokud to budu považovat za vhodné. Tečka. A komu se to nelíbí, ať mi zadel políbí!
Odpovědět1  0
Fotoartin (371) | 20.5.201913:44
Jasný, navíc si to můžeš napsat na transparent, sednout si s ním na mušli, vyfotit se, upravit v CS6 a jako protest to poslat třeba na lampárnu.
Odpovědět1  0
mlsný amatér (775) | 21.5.20199:17
Hele, co kdyby sis na tu mušli sednul ty? Já jsem v pohodě, za soft jsem zaplatil, takže ho používám ke své plné spokojenosti a budu jej používat tak dlouho, jak budu chtít. A z nějaké nejapné žaloby strach nemám. když nejsou důkazy, není co žalovat. A to je, oč tu běří. když umíš a víš, můžeš si dělat co chceš a ne se opupínkovat pokaždé, když si nějaký debil vymyslí další způsob, jak by ti mohl vytahat další peníze z kapsy. Ze mne už Adobe, ani Mrkvosoft nevyrazí ani korunu a kdo je blbý, ať platí. Protože za blbost se platilo, platí a vždy platit bude.
Odpovědět1  1
Fotoartin (371) | 21.5.201910:17
Já jsem na mušli dnes už seděl, ale pkud t to udělá radost, sednu tam znova, nestyď se a napiš.
To je jasný, ty prostě umíš, odpojil si comp od netu a tak si tam můžeš dělat, co chceš. Opravdu inovativní a důmyslný postup, to by jednoho jen tak prostě nenapadlo. Teď na tebe už nikdo nemůže, však co, i kdyby přišli, ty je domů nepustíš, beztak že jsi si koupil i ten byt či barák, tak tam nikdo nemůže ...
Odpovědět0  0
mlsný amatér (775) | 17.5.20199:17
CC je součástí krabicoky Photoshop 6 CS. Takže ano, souvisí, i když instalaci CC je možno odmítnout.
Odpovědět1  0
Fotoartin (371) | 17.5.201911:15
Ne, tal jak to napsal onen pán, co jsem na něj reagoval, to opravdu nesouvisí. Navíc to píše tak neurčitě, že to ani nedává moc smysl.
Odpovědět0  1
Choakinek (4687) | 15.5.20190:32
To vůbec nechápu.

Přeci když si uživatel aplikace Adobe předplácí, tak je smí používat a vždy má zároveň nejnovější verze ­(jedině, že by měl možnost zakázat aktualizace, ale proč by je zakazoval, když pravidelně platí ­"výpalné­"). No a v momentě, kdy si je nepředplácí, tak je stejně nesmí používat.

No a pokud vím ­(aspoň je to běžné­), tak klasická licence není standardně časově omezená, takže pokud někdo zakoupil program od Adobe před předplatným, no tak prostě má licenci k jeho užití a co si mezi sebou uvařili Adobe s nějakou třetí stranou mu může být úplně volné.
Odpovědět1  0
Pavel Matějka (1042) | 15.5.20197:49
Adobe prostě s těmi licencemi skončilo, protože nedokáže ­(nebo možná nechce­) dodržet podmínky, které si jejich majitelé dávají. A dává svým zákazníkům vědět, že staré produkty nejsou licenčně čisté. Jde zároveň o formu nátlaku na zákazníky, aby přecházeli na nové verze.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6625) | 15.5.20197:52
No i ty klasické licence na krabicové verze jsou mnohdy dost veselé a člověk někdy až nepřestává žasnout, na co vše vlastně nemá právo. Takže volné mu to tak moc není. Stačí, aby se aktuálnost licencí třetích stran periodicky kontrolovala i u krabicové verze. Nedojde k dohodě mezi společnostmi, licence je neplatná, krabicová verze nefunguje. Nikdy si nekupuješ software, ale jen licenci k softwaru. A její obsah může své vlastnosti v průběhu času měnit u předplatného i krabicové verze.
Odpovědět0  1
Fotoartin (371) | 15.5.201910:49
To je preci naprosta samozrejmost a divne to muze byt jedine pro ty, co se neobtezuji zjistovat, jake smlouvy uzaviraji.
A pak se cesky nard hromadne pohorsuje treba nad tim, ze v Cine se planuje nejake zatim nespecifikovane socialni score pricemz ceskemu narodu vubec nevadi, ze absolutni vetsina ovcanu dala svuj souhlas k porizovani takovych skore o sobe jiz davno a zcela bez reci :­)­)­)­)­)
Jo a pak se my cesti geniove budeme divit, kdyz nas prezident rekne, ze 50% naroda ma podprumernou inteligenci ... a pak si tu clovek nema pripadat jak na retardfestu.
Odpovědět0  1
Pavel Matějka (1042) | 16.5.20199:13
Sorry, ale polovina národa musí mít podprůměrnou inteligenci, to je prostá matematika. Druhá polovina má zase nadprůměrnou. Neplatilo by to pouze v případě, že by všichni měli inteligenci přesně stejnou ­- což opravdu nemají.
Odpovědět1  0
Fotoartin (371) | 16.5.20199:53
No samozrejme, proto se preci smeji tomu, ze to tak mnoho lidi pohorsi, kdyz se tak prezident vyjadri.

Neplatilo by to ale i v jinych pripadech. Priklad: dejme tomu vzorek 10 mil jedincu. 9 mil bude mit IQ 90 a 1 mil IQ 200, tak podprumerne IQ bude nit 90% jedincu. Samozrejme to je jen teoreticky, v praxi to takhle nebyva obzvlaste ne na tak velkych vzorcich.
Odpovědět0  0
mlsný amatér (775) | 16.5.201910:08
Periodická kontrola může fungovat jen u lam, které dodržují pravidla. V mém případě něco takového absolutně nehrozí. Adobe, ani Microsoft vůbec nevědí, že jejich produkty používám, protože jsem je, což je v ČR legální, nainstaloval bez toho, že bych u nich měl účet a Jakákoli komunikace přes internet u mne pro tyto SW nepadá v úvahu; v počítači nejsou ovladače pro síťovou kartu, wifi, ani bluetoth. Pro kontakty s internetem používám výhradně Linux a prohlížeč mám nastaven tak, že blokuje sledování a pracuje anonymně. Blokování reklam je naprostá samozřejmost. Takže já jsem v klídku a pohodě a kdo musí mít za každou cenu vždy ty nejnovější verze, spláče nad výdělkem, protože brzy bude platit za znovu a znovu za každý prd.
Odpovědět1  1
Fotoartin (371) | 20.5.201913:47
A proč jsi za to teda platil?
Trochu blbost ne?
Pokud odmítáš dodržovat normy, které ti nevyhovují, mohl jsi mít aktuální verzi zadarmo.
Za to ty používáš možná v rozporu s pravidly verzi hodně zastaralou ­- to jsi s tím fakt vypekl teda :D
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1042) | 14.5.201916:47
Jestli dobře počítám, je tam na dvacet licencí jiných produktů. Takže u Adobe to bude nejspíš hodně podobné.
Odpovědět0  0
Egeris (15) | 14.5.201915:38
Takže když nám nevyhovuje cokoliv v nových aktualizacích ­(třeba časté pády apod.­) a chceme používat starší a osvědčené verze, tak máme prostě smůlu. Adobe je Bůh, kterému platíme za to, aby za nás rozhodoval.
Odpovědět1  0
zorg (68) | 14.5.201915:49
Adobe mi nestojí ani za stažení cracku...
Odpovědět2  0
Fotoartin (371) | 15.5.201910:50
Hm tak to maji nejvyssi cas to zabalit.
Odpovědět1  0
mlsný amatér (775) | 16.5.201910:10
Klidně můžou, mě jejich 6 CS pojede vesele dál a to i v případě, že bych si koupil nový počítač.
Odpovědět1  1
Fotoartin (371) | 16.5.201916:31
PS 6 by ti jel mozna taky ... navic proc vubec to, kdyz ve win je integrovane malovani, pripadne vsechno by se to dalo naskriptovat treba ve virtual basicu, no ne?
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 17.5.20199:19
Jistě, nač to dělat jednoduše, když to jde složitě, že?
Odpovědět1  0
Fotoartin (371) | 17.5.201911:24
No právě ... já popsal jen další ještě o krok ­"chytřejší­" způsob, jak to dělat. Jsem myslel, ze to dospely clovek nutne pochopi, ze je to nadsazka.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 14.5.201916:13
No, pokud by se ti nějak podařilo si sjednat licenci na ty technologie, které Adobe ve svých starých produktech už nesmí používat, tak bys smůlu mít nemusel. Jen si nejsem jist, jak by se ti to podařilo zajistit.
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 21.5.20199:22
Proč by mne, jako řádně platícího zákazníka, mělo zajímat, co dodavatel, nebo výrobce posral? To je věc těch dvou, co se nedokáží dohodnout a moje zbytečná starost. Když jsem ten SW kupoval, tak tenhle problém nebyl, čili mne nemusí zajímat, co se děje dnes. A také mne to nezajímá, ať se všichni třeba podělají do výšky! Do počítadla se mi nenabourají a tudíž není co řešit
Odpovědět0  1
Fotoartin (371) | 21.5.201910:19
Proč by mne, jako řádně platícího zákazníka, mělo zajímat, co dodavatel, nebo výrobce posral?
-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
To je spávná otázka a to tě opravdu zajímat nemusí.
problém by nastal v případě, kdy jsi jim podepsal­/odsouhlasil něco, co tě na tom, co oni po*rali, zainteresovává.
Ale to jsme se ti tu už nekteri snazili parkat vysvetlit.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.