Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
21.9.2010, Michal Srna, článek
Dnešní Zrcadla minulosti se ponesou v duchu firmy Olympus, aby zmapovaly historický vývoj její modelové řady DSLR. Příběh odstartujeme zrodem společnosti, který je opět opředen mýty a zajímavým spojením s biomedicínou.
Marwell (1) | 8.7.20117:21
Pekný článok.
Viem že to niesu DSLR ­(len SLR­), ale patrilo by sa ich spomenúť aspoň zo slušnosti.
Svojho času patrili medzi to najlepšie na trhu...
Odpovědět0  0
SALAM-cz | 5.10.20108:26
E­-300­/330 rozhodně nejsou v nižším segmentu než E­-500. Myslím, že jste došel ve škatulkování příliš daleko, že přáním bylo otcem myšlenky...
Odpovědět0  0
Michal Srna (96) | 6.10.201018:27
Modely si jsou výbavou opravdu blízko, to máte pravdu, nicméně kvůli rozdělení jsem se rozhodl je takto rozřadit, jelikož E­-500 se většinou prodával za vyšší cenu než E­-300­/330.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 24.9.201022:08
Srovnávat E30 s Canon 50D a Nikon D300 je opravdu přehnané a patří spíš do oblasti zbožných přání. Pokud se autor odvolává na renomovaný server dPreview.com, měl by se tam také občas podívat, aby věděl s čím tento renomovaný server porovnává zmíněný Canon 50D nebo Nikon D300. Podobně třeba server DxOMark.com.

Jinak se mi článek líbí. Rád si čtu o historii DSLR. Je to velice poučné. Dle tohoto článku to ale vypadá, že hlavním inovátorem nebyli Canon a Nikon, ale Olympus ­(první stabilizovaný čip, první čip se střásáním prachu, první digitál s výklopným LCD atd. atd.­). Je to možné, neověřoval jsem si to, spíš mi připadá paradoxní, že pokud by tomu tak bylo a Olympus by byly tak pokrokové fotoaparáty, tak proč se Oly drží na chvostu prodejnosti DSLR? Že bychom všichni byli hlupáci a vyhazovali peníze za Canony a Nikony zbytečně? Navštivte nějaký hrad či zámek, projděte se po Karlově mostě, Starým městem nebo Malou stranou, prostě někde, kde se očekává vysoká koncentrace focení chtivých lidí a podívejte se co za foťáky tito lidé drží rukou. Mýdlové krabičky všech značek a provedení, a DSLR Canon či Nikon. Olympus DLSR uvidíte stěží. Myslím, že to je škoda, ale určitě to o něčem svědčí a tím něčím asi nebude pouze marketingová úspěšnost Canonu a Nikonu.
Nechci, aby závěr mého příspěvku vyzněl tak, že v článku uvedené údaje jsou nepravdivé, ale pokud je opravdu to o inovativnosti této značky pravda, pak je někde chyba, že se to neprojevuje na prodejnosti.
Odpovědět0  0
Michal Srna (96) | 24.9.201022:22
E30 nesrovnávám přímo s 50D a D300, to že spadá do poloprofesionálního segmentu Olympusu pravda je a s nižší cenou je pouze ­"konkurenceschopný­" k modelům 50D a D300, jak je psáno v článku.

V článku nepíši, že Olympus přišel jako první se stabilizací obrazu ­(toto prvenství patří Sony, přesněji Konice Minoltě­). Píši ­"jako první DSLR Olympusu odstartoval éru digitálních zrcadlovek s integrovanou obrazovou stabilizací­", tím je myšleno, že model byl první v rámci Olympusu, ne všech DSLR...

I přes prvenství v jiných oblastech je jasné, že Olympus nemá zdaleka takový úspěch jako Canon a Nikon, portfolio modelů je téměž poloviční oproti ­"matadorům­" Nikon a Canon. Vím, že byste mohl namítat, že stejně na tom je Pentax a Sony, kteří mají větší odbyt... Osobně si myslím, že menší prodejnost Olympusu je zapříčiněna tím, že se Olympusu snaží poslední dobou zaměřovat na oblast mezi DSLR a kompakty...

Jinak jsem rád, že se článek líbí :­-)
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 25.9.20100:52
Možná jsem četl trochu víc mezi řádky. Každopádně, můj názor na Olympusí DSLR je velice rozpačitý. Když jsem zvažoval přechod ze Sony F828, měl jsem Olympusy také v seznamu. Obrazovou kvalitou mi nezapadaly do třídy DSLR. Kompakty to ale také nejsou, před těmi jsou kvalitou obrazu značně vpředu. Souhlasím proto, že Olympusí DLSR jsou někde na pomezí kompaktů a ­"dospělých­" DSLR. Je to trochu škoda. Kdyby kvůli šumu zůstali u rozumného rozlišení, např. do 10MPix, zapracovali na zvýšení citlivosti snímače při zachování kvality obrazu a současně zapracovali na vyšší užitné hodnotě ­(nové fce typu umělý horizont v hledáčku, rychlejší snímání, lepší display apod.­), mohli by nejspíš Canonu a Nikonu konkurovat. Rozměry, váha a nakonec i cena základních setů Olympusu jsou pro mnohé zájemce o tuto třídu fotoaparátů určitě výhodou.
Odpovědět0  0
markus123 | 28.9.20108:10
Například mně u Olympusu vadí ­"čtvercový­" poměr stran 4:3, proto jsem rovnou vybíral u konkurence, která se drží klasiky 3:2.
Odpovědět0  0
vip | 5.10.20108:54
Nez se zacnete rozohnovat ­"že pokud by tomu tak bylo a Olympus by byly tak pokrokové fotoaparáty, tak proč se Oly...­" tak si klidne overte zda s tim prisel Olympus prvni... ano s nekterymi vecmi opravdu prisel prvni a ujaly se i v ostatnich systemech, ale to z nej jeste nedela nejprodavanejsi system, na to je potreba vic veci a hlavne nemit zaporne vlastnosti jako jsou mensi snimac a vetsi sum...
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 1.11.201011:01
mensi snimac je vyhoda, lebo potom ti stacia mensie objektivy

Nevyhoda pre Olympus je ze si to malokto uvedomi lebo objektivy sa predavaju s realnymmi vzdialenostami:
ked niekto vidi 70­-300 od CaNikonu a Olympusu, mysli si, ze je to to iste, no s Olympusom ma o polovicku vacsi dosah!

A sum nema horsi preto lebo ma mensi snimac ­(dnesne Oly maju taku istu velkost pixlov ako Canony .. a velkost jedneho pixla je podstatna­), ale koli ­"Shadow adjustment technology­" ktora vyrovanva tiene aj v defaultnom mode je sum viac zosilneny a vidno ho viac
Odpovědět0  1
FotoZemek (919) | 26.12.20109:32
Máte pravdu v tom, že Oly se drží někde na chvostě, asi to bude reklamou a vžitými představami. Oly byl dycky taková jekási vyjímka, stačí kouknout na OM­-ko, dokonalá malá zrdcadlovka, ale pro babské ručičky. Přitom její schopnosti mnohokrát predčily i FM­-ko, či A­-1ko.
Prostě ­/podle mne­/ jde o to, že nikon se dží furt stejného bajonetu, což je pro redakce výhoda. A co maj v rukou profíci, to chce mít i veřejnost. Canon tu univerzálnost nahradil zas masivní reklamou.
4­/3 tak to je taky zajímavý počin, prostě je to Olympus. Mnoho lidí na to nadává, přitom jde jenom o to zvyknout si na komponování na 4­/3, ostatně všecky papíry jsou standartně v tomto formátu, většina novin i časopisů taky a tak já nevidím důvod na něj nedělat.
Oly forewr ­- FotoZemek ASČF
Odpovědět0  0
libich (242) | 24.9.201018:40
Přijde mi, že moc inovací není, přechod na CMOS byl vysloveně nutný, CCD postupně mizí. CMOS dneska už dokáží CCD poměrně spolehlivě nahradit a výhody většinou převažují. Dříve tomu ale tak nebylo. Za nejzajímavější počin považuji právě E­-1 a pak E­-330 byla zajímavá, pak přišla celá řada nástupců. Nyní se Olympus hodně soustředí i na Micro 4­/3, takže to má s inovacemi těžší. E5 bude určitě dobrá, jen je otázka, zda čip už není příliš malý, přeci jen FullFramu se nevyrovná. Ovšem zase klesají nároky na kvalitu skel, takže kresba je u Olympusu a ostrost velmi dobrá a objektivy slušné.
Odpovědět0  0
busy (4709) | 24.9.201019:08
U velkych zrkadlovkovych cipov je vyhodnejsie pouzivat technologiu CMOS pretoze takyto cip je lacnejsi, rychlejsi a zerie ovela menej energie ­(mensie zohrievanie a tym lepsi predpoklad nizsieho sumu­). A pri pixelovej hustote nie vecsej ako 4 Mpix­/cm^2 je ta kvalita obrazoveho vystupu u CMOS plne zrovnatelna s klasickymi CCD takze u zrkadloviek nie je dovod dalej zotrvavat u technologie CCD.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.