Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
10.11.2016, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Nikon dnes představila novou digitální zrcadlovku D5600. Novinka podporuje bezdrátovou technologii SnapBridge kombinující Wi-Fi, NFC a Bluetooth. Přibyla také funkce natáčení time-lapse videa a několik dalších detailů v ovládání přístroje.
FotoZemek (919) | 12.11.201621:48
Jedna plus dávám za plně otočný displej, když dělám v aťasu, třeba produktovku, nemožu si tenhle vynález vynachválit a když dělám report, otočím jej do foťáku, jednak jej chráním a za druhé, neztrácím čas neustálým nakukováním ;­-­)
A ty další věcičky, no, pokud to jde vypnout, nemám námitek ;­-­)
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 10.11.201622:31
Tak tento model si Nikon klidně mohl odpustit. Pár ­"zábavných­" funkcí navíc, jinak starý model. Byť velmi dobrý.
Odpovědět1  0
J77 (256) | 10.11.201622:45
Mno, tak jestli uz delsi dobu kritizuji Olympus za nevyvoj a recyklaci starsich modelu s par kosmetickymi, nepodstatnymi pseudovylepsenimi, tak Nikon je dlouhdobe v tesnem zavesu druhy v poradi ­(a nejen timto modelem­). Neni to tam tak markantni, ale stale velmi silne. Dtto D3400, kde dokonce nektere veci ubyly ­(pokud se dobre pamatuji, tak cisteni snimace, port na mikrofon a vyrazne slabsi blesk­). Ale neco malo zase pribylo ­(zejmena ta lepsi baterka­), takze to neni uplny minus. Ale vetsina strev je uz z D5200, byt souhlasim, ze tech podstatnych stale jeste dobrych ­(AF system, snimac­). Cekal jsem u D5600 jako jedno z nutnych vylepseni alespon o trosku vetsi hledacek, ale zel marne ...
Odpovědět3  2
Petr Be. (59) | 11.11.20166:45
Ano, je to fakt bída. Myslím, že by aspoň měli experimentovat s tím, s čím experimentují u FF těl. To znamená třeba model s vyšším rozlišením, nebo naopak s nižším, ale víc FPS a 4k videem. Prostě udělat cokoli, aby to přineslo zajímavou změnu a zájem o nějaké konkrétní vlastnosti. V NIikonu jsou mistři na výrobu ­"generických­" univerzálních strojů, které už nenadchnou.
Odpovědět0  0
J77 (256) | 11.11.20167:57
Tak ony se obcas nektere tyto technologie z FF propadnou i do o hodne nizsich modelu ­(prikladem budiz AF system, ktery ma D5XXX rada uz od dob D5200 a puvodne pochazi z FF Nikonu D600­), ale u Nikonu je to opravdu jednou za hodne dlouhy cas, tahle verze Multicamu je uz sest let stara ­(byt skutecne stale velmi dobra vuci konkurenci­). Modely ale neinovuji a recykluji a osekvaji az prilis krute ­- petkova rada napr. stale nema microadjustment a stale pouziva titerne tmave hledacky, atd. Dttto totalni stagnace u videa, kdy se stale jeste ostri pouze kontrastne a se vsi bidou k tomu nalezici ­(a to prosim u prukopnika hybridnich sensoru, byt v jejich Nikon1 produktech pouze­).

Ale bohuzel maji s Olympusem spolecnou jeste jednu vec, a to tu, ze nove fimrwary vydavaji jen malo, v produktech ponechavaji radu reportovanych funkcnich nedostatku nebo spatne udelanych veci a updaty vydavaji jen v pripade uplnych nefunkcnosti a kritickych chyb. Pricemz v rade pripadu existujici chyby suverenne ­"zkopiruji­" i do noveho, recyklovaneho, temer nevylepsenho modelu. A to se ani nebudu prilis siroce rozepisovat o jejich nedavnemem nekolikaletem pristupu k vybrobe + vystupni kontrole tak laxnim, ze v poctu zavad novych tel a svolavanych fotaku a frekvenci techto opakujicich se hw problemu zlamali veskere do te doby existujci rekordy na tom poli.

Pro me byl Nikon znackou, kterou z tech mnoha let fotil nejdele a investoval do ni nejvic penez, ale kvuli vsem temto vecem jsem je pred par lety opustil, vetsinu vybavy prodal a ponechal jsem v rodine jedine telo + par skel, ktere si pujcuju, pokud potrebuju jit nafotit neco narocnejsiho, potrebujicho profesionalnejsi nastroj, ale jinak jsem s nimi kvuli tomuto skoncil.
Odpovědět2  3
Milan Šurkala (6625) | 11.11.201614:02
Myslíš, že ty firmwary vydávají málo? Aktuality o nových firmwarech píšu docela často a Nikon a Olympus rozhodně nijak nezaostávají proti ostatním. To, že něco nemají doladěné tak, jako konkurence, nemůžeš brát jako nevydávání firmwarů.

Pokud jde o výstupní kontrolu, tak tam těžko soudit. Z toho, co se mi dostává na test nebo co řeším se známými­/v diskuzích, je jednoznačným ­"vítězem­" jiná značka než Nikon a Olympus. A naopak Olympus je značka, kde jsem měl doposud nejnižší počet vadných produktů. Pokud jde o ty svolávačky, tak tady souhlasím, zde má Nikon opravdu co dohánět, protože to je jeden průšvih za druhým. Ale nevydávání firmwarů bych mu rozhodně nevytýkal.
Odpovědět0  0
J77 (256) | 11.11.201617:34
Ohledne firmwaru ­- minil jsem to tak, ze vydavaji firmwary, jen kdyz musi. U Nikonu to plati temer stoprocentne, u Olympusu ­- pokud nepocitame E­-M1, ktera v novych verzich obcas dostava i nove nebo prepracovane funkcionality ­- tam byla jedina vyjimka, a to dodatecne pridani ­"anti­-shocku­" i do uz produkovanych tel, kvuli problemum s shutter shockem. Ale to je vyjimka. Neopravenych chyb, prenasenych mezi modely, je i u Olympusu vic nez jen par, pro priklad, mrznouci obraz v hledacku, bug byl v E­-M5 a prenesli ho bez opravy i do E­-M10, kde ho neopravili az do konce produkce, navzdory reportum ­(zdaleka nejen ode me­) a zaslanym reportum. Dtto vsechny ostatni, jak pises ­"neodladene­" veci. A to, ze ty ­"povinne­" ­(nutne, neponechatelne­) opravy firmwaru vydavaji stejne casto, jako ostatni, spis svedci o bugoznosti tech, se kterymi to pousti do sveta, nez o cemkoliv jinem ­(navic do tech cisel patrne pocitas i updaty, kde se pouze pridava podpora novych objektivu, coz ja ponechavam stranou­). A co hur, nektere neopravovane SW nedodelky, nedomyslenosti nebo primo chyby u Oly­/Nik zdrzuji i pri nejbeznejsi praci a napr. u Nikonu vetsina z tech v D7000 zustala i v D7100 a alespon cast byla opravena v D7200 ­(ale zpetne pro predesle modely ne ...­). Samozrejme ze nemuzeme ocekavat, ze bude kazdy chrlit firmwary stylem Fuji, kde se velmi casto objevuji nove funkce i u uz neprodavanych modelu a maloktera chyba ve funkcnosti prezije bez opravdy dele nez nekolik mesicu, ale neco mezi tim by bylo primerene. A u producenta velikosti Nikonu si troufam rict, ze byt to melo byt i samozrejme, lec bohuzel neni, spise naopak.

Ohledne HW jsem nehovoril o kazovosti­/poruchovosti nebo kusovych odlisnostech skel ;­) a predevsim vubec ne o Olympusu, toto bylo to pouze o Nikonu a tech svolavackach a, jak pises, ­"jednom prusvihu za druhym­". Co se tyka Oly a hadrwaru, mel jsem ­(a zcasti stale jeste mam ­- skla­) toho od nich povicero, cast veci jsem kupoval ­(a testoval­) i pro lidi v okoli nebo zakazniky a krome jedne necekane spatne zkusenosti se 45­/1.8, kterou jsem musel 2x menit, bylo vse zcela v poradku. Tato cast byla opravdu pouze o Nikonu a svolavackach.
Odpovědět2  4
J77 (256) | 11.11.201621:21
Melo byt ­"... reportum ​­(zdaleka nejen ode me​­) a zaslanym dokumentacim."
Odpovědět0  2
Milan Šurkala (6625) | 11.11.201621:38
Jo, to je pravda, že Nikon většinou pomocí firmwarů nerozšiřuje možnosti fotoaparátů a opravuje chyby. Ono je otázkou, zda za nerozšiřování funkčnosti fotoaparátu nad rámec původní specifikace by měl být výrobce takto shazován. Jasně, je lepší, když ji rozšiřuje podobně jako třeba Fuji a snaží se průběžně vylepšovat ovládání, o tom žádná.

Druhý odstavec beru. Ty svolávačky byly opravdu šílené.
Odpovědět0  0
J77 (256) | 12.11.20164:22
Ale ja jsem prece nemel vyhrady k tomu, ze Nikon nepridava funkcionalitu, naopak jsem psal, ze to bych ani neocekaval, a ze idealni by bylo neco mezi Fuji a tim, jak je to u N. ted ­(= opravuji jen to, co musi a leckdy ani to ne a ponechaji veci, ktere nefunguji uplne tak, jak by mely, i mezi nekolika modely, nez je opravi ; k cemuz jeste muzu dodat, ze cast tech opravenych veci ani zpetne neimplementuji do starsich, byt jeste treba i prodavanych tel a nechaji to, ze to predelali, jako ­"vyhodu­" novejsiho modelu ­- coz byl napr. pripade D7200 vs D7000, 7100, zpetne to implementuji jen u kritickych veci, znemoznujcich pouzivani v nejake situaci, ne u veci, kdy jen nejaky nedodelek nebo polofuncknost ­"jen­" zdrzuje apod.­).
Odpovědět0  0
gagori (17) | 11.11.20168:06
Já bych si je tak podávat tu kuráž neměl. Sice ­/žádný­/ FF nevlastním, ale je to jedna z mála kategorií, která taky mně stojí za hlubší zájem. Tyhle APS­-C jsou hračky. Z marketingového pohledu je pro výrobce zajímavé, že se na Západě blíží Vánoce ­- tedy období na kterém trhne doslova i charita, a ta logika v kupování ,,nového Nikona­" bude u dost lidí dost podobná logice produkce ,,nového Nikona­" u výrobce. Peníze jsou vždycky až na prvním místě...
Odpovědět1  2
J77 (256) | 11.11.20168:39
Ale gagori, to prece neni o zadne ­"kurazi­" a podavani si nekoho. Jsou to jen fakta, v tomto pripade ponekud sklicujici. A i kdybychom pripustili, ze APS­-C jsou hracky ­(coz si opravdu nemyslim­), neni v poradku produkovat je takto zahanbujcicim a v leccems az ostudnym ­(prilis caste hw problemy v poslednich letech­) zpusobem. Zejmena kdyz jsou to v mnoha pripadech ­"hracky­" v cene desitek tisic Kc, tedy neco, na cem by si vyrobce opravdu mel dat zalezet a jejich vysledkem je, ze uz jako nove koupeny dostavas v krabici opravovany pristroj a musis hledat tecku, jestli byl nebo nebyl v te serii ...
A myslis, ze to cloveku dela nejakou radost? Kdyz z techto duvodu opousti system, do ktereho investoval nemale castky a profotil s nim pres deset let? Ze to nekoho tesi, vyjadrit to, proc se tak stalo? Ze bych u Nikonu radeji nezustal? Nehledejte porad za vsim podavani si nekoho ci nebo utoky na neci oblibenou znacku a nedivejte se na to tou optikou malosti. Pokud je nejaka situace spatna, v neporadku, tak to nebudu pojmenovavat? Ja merim vsem stejne, stejnou intenzitou ­- a mnohem radeji ­- pochvalim, stejnou jakou vyjadrim !realne existujici! negativa a cinim tak maximalne objektivne, emoce do toho nepletu a rad pochvalim i znacku, ktera se mi v rade ohledu nelibi a­/nebo nema me sympatie. Ze je v poslednich letech ze strany rady vyrobcu, nejen Nikonu, vice duvodu k tomu druhemu, to je jen smutna realita.
Odpovědět2  2
gagori (17) | 11.11.201610:27
J77, Nikon není moje oblíbená značka, a označení ,,hračka­" pro APS­-C jsem nemyslel hanlivě, ale přijde mi že na seriózní práci potřebuješ opravdu FF a s APS­-C si můžeš leda hrát, byť i z toho mohou vylézt úchvatné výsledky, protože fotky z 90 a více % nedělá přístroj ale fotograf. Už jenom ta demence že nasazuješ 35mm objektiv abys tam měl do reálu něco 50mm ve skle kde už pak ani neplatí uvedená světelnost Tě přece musí utvrdit v tom, že si na něco hraješ, a to je začátek... Podle toho co o svém vztahu k optice píšeš Tě nehodlám poučovat, Ty víš... Co se mě týče, na moje diletantské potřeby mi APS­-C plus nějaké oblíbené sklo stačí porcí vrchovatou, já jsem spokojený. Abych jenom nemlžil, tak co mám ­- vlastním starý Sony dslr, a k tomu jeden pevný, jeden zoom obj.
Odpovědět2  3
J77 (256) | 11.11.201617:07
Ja jsem ani neminil, ze by byl N. Tva oblibena znacka, bylo to mineno obecne ­- ze je to casty zdroj revnivosti a zbesilych flame pseudo­-diskuzi ci demagogii a netyka se to je fotoaparatu, ale znacek obecne, aut, mobilu, ... a zpusobu uvazovani celkove. Jako by nebylo mozne koupit si, treba i vedome, neco horsiho ­(kvuli cene­), nebo si proste nepovedene vybrat a koupit krap. Nejvic to navic obvykle srsi od lidi, kteri ani jine alternativy nemeli nebo temer nemeli ... ale chtel jsem rict predevsim to, ze do diskuzi se misto vecnosti casto dostavaji emoce a malost, omezenost, namisto vecnosti, realnych zkusenosti a snahy o objektivitu, a ze z toho pak vychazi zkreslene vnimani argumentace jako ­"podavani si nekoho­". Ja jsem casto krizitoval, zde i jinde, fotaky nebo objektivy, ktere jsem sam vlastnil nebo vlastnim, protoze pred koupi radsi varuji ostatni, nez abych ukajel jesitnost a honil si triko, jak bajecne jsem poridil a dokonale vybral ­(coz je napr. problem obrovske casti ­"diskuzi­" v poradnach na Heurece.

Co se tyka ­"hracek­", vyznelo to pejorativne, pravda, ale predevsim, s ­"hranim si­" fakt nemohu souhlasit. Je ale otazka, co si predstavujes pod pojmem seriozni prace. Pri dnesnich narocich fotobank napr. neni problem vydelavat si vybavou, ve ktere FF nebude a nemusi to byt ani APS­-C, predstav si. Stejne jako zakazku typu svatba s tim bez problemu nafotis. A je i par disciplin, kde je FF hloubka ostrosti spis na prekazku, byt jich neni moc. A mylis se hodne v tom prikladu s objektivem, ta ­"uvedena svetelnost­" plati, tedy ve fyzikalni rovine ­- v tom, kolik svetla dopadne na snimac, tedy kdyz to reknu selsky, jake ISO a clonu si muzes nastavit ­- exp. parametry budou stejne, jako na FF tele. Neplati pouze ve vlivu na HO, coz muze a nemusi byt nevyhoda ­(dle meho vetsinou je, ale jsou urcite situace, kdy to je uzitecne­). Jistou vyhou ma cropovany APS­-C snimac i v tom, ze z FF skla vyuzivas jen stredovou a okolni cast, proste ne uplne do kraju, tudiz se dockas lepsi kresby. Takze tak jak jsi to rekl to urcite nelze polozit jako nevyhodu APS­-C ani dukaz nebo oduvodeni, proc je jen na hrani. Co mas a nemas neni podstatne :­), o tom neni toto tema.
Odpovědět2  4
gagori (17) | 11.11.201622:47
Pod pojmem ,,seriózní práce­" si představuju fotografování, na kterém mi z různých, subjektivních důvodů může sakra hodně záležet, přičemž peníze tam vůbec nemusí jet. ,,Hraní si­" je opak, ale i já si hraju rád, a abych to o sobě neskrýval, na rovinu jsem uvedl co mám, a naprosto chápu že pro lidi Tvý ráže co se prezentují jako by si viděli nejdál na špičku vlastního nosu to podstatné není, ale můj příspěvek byl do obecné diskuse, nikoliv soukromá zpráva Tobě. Exp. parametry mezi FF a APS­-C nejdou vůbec srovnávat, natož aby byly stejné, protože např. ISO je jenom jakési relativní numero­/hausnumero které je u FF někde úplně jinde než u APS­-C, byť by bylo v absolutní hodnotě třebas stejné. ,,Problém­" s HO je legrace, vlastně nic takové jako problém neexistuje, může to být buď k dobru nebo neutrální, záleží jak to odcloníš­-odfotíš. Oslavu crop APS­-C nad FF kvůli sklu považuju za vrchol Tvé literární tvorby v oboru sci­-fi. Protože, abys využil celé sklo objektivu, což považuješ za závadu pro dosažení lepší kresby, tak musíš clonit na ,,plnou díru­", a to se děje právě při fotografování na malou HO, kdy je pozadí stejně rozmazané, takže nějaké kraje nemá smysl vůbec řešit. Divím se, že Ti ty Tvoje blbosti co tu píšeš tady někdo žere.
Odpovědět2  2
J77 (256) | 12.11.20164:17
Ja asi spatne vidim. Neskodilo by mene vztahovacnosti, vice pozornosti pri cteni toho, na co ­"reagujes­" a alespon minimalni znalosti, praxe a snaha o vecnost misto toho, co zde predvadis. Heslovite:

- o tom, ze neni podstatne, co mas, jsem se zminil proto, ze pro to, o cem se tu bavime, je uplne jedno, jestli ma kdo vybavu za sto tisic nebo za desestinu; Tvoje agresivni reakce vsak svedci o cemsi, co zde z duvodu, rekneme etikety, nebudu pojmenovavat

- ­"pro lidi Tvý ráže co se prezentují jako by si viděli nejdál na špičku vlastního nosu­", aha. Takze clovek, ktery je dle Tebe takovyto, bude obetovat vlastni cas na to, aby s ostatnimi priznivci fotografovani sdilel treba i horsi zkusenosti s nejakym vyrobkem? Takovy clovek bude spolupracovat s vyrobci, aby jim pomohl vylepsit­/opravit jejich produkty? Nebo bude ve svem volnem case uvadet na pravou miru vsemozna pseudohodnoceni a ruzne vykriky neobjektivnich priznivcu znacek, aby diky existenci tohoto sve penize spatne neinvestovali nezkuseni kupujci, a bude to delat i za cenu toho, ze kritizuje neco, co sam vlastni nebo dlouhou dobu vlastnil? Opravdu bys mel vyrazne vic vazit slova a premyslet, nez neco takoveho vypustis.

- az budes priste odpovidat na muj prispevek a na veci v nem zminene, tak pod to nepis, ze to nebylo mne, vypada to od Tebe velice hloupe.

- expozicni parametry byly zmineny v reakci na Tebou napsanou totalni hloupost a nesmysl ­(­"... že nasazuješ 35mm objektiv abys tam měl do reálu něco 50mm ve skle kde už pak ani neplatí uvedená světelnost ...­"), nebot uvedena svetelnost samozrejme plati, je to parametr objektivu, dany prumerem jeho cocek a delkou tubusu a stejnou scenu budes fotit na APS­-C, FF i M43 stejnymi expozicnimi parametry a fotka bude stejne ­"svetla­/tmava­". Doporucuji precist si aspon neco malo o EV.

- ve fotografovani budes zrejme opravdu to, jak ses oznacil v jednom z Tvych predeslych prispevku, pokud jsi schopen v casti o HO napsat, ze si ­"záleží jak to odcloníš​­-odfotíš­"; podrobne to rozvadet nebudu, pote, co sis dovolil v posledni vete, by to bylo jen mrhani casem

- a posledni, kde jsem napsal, ze ­"vyuziti celeho skla objektivu povazuji za zavadu pro dosazeni lepsi kresby­"? Odpoved ­- nikde. Napsal jsem, ze ­"Jistou vyhodu ma cropovany APS​­-C snimac i v tom, ze z FF skla vyuzivas jen stredovou a okolni cast, proste ne uplne do kraju, tudiz se dockas lepsi kresby.­" ­- coz jsi ­(opet a uz nikolik prekvapive­) nepochopil. Bylo tim receno pouze tolik, ze pri pouzivani FF skla na APS­-C dosahnes lepsi celoplosne kresby, nez pri pouzivani APS­-C skla tychz parametru.
Odpovědět2  3
Fred_Ku (1) | 12.11.201612:29
Teda normálně tady jen čtu, ale kvůli tomuhle jsem se zargistroval. Gagori, co to proboha meleš? Jakej fullframe potřebnej na seriozní práci? Nevěřim, že si někdy FF měl a že aspon tušiš, o čem píšeš. Jaká demence že nasadíš na APSC 35 mm objektiv utvrzující v tom, že si na něco hraješ? Proč ne, když mají FF a APSC stejný bajonet? Co je na tom dementního? Dementní je popírat a nechápat, že je fajn mít možnost kupovat si už na APSC skla, který v budoucnu třeba spousta lidí využije i po přechodu nebou dokoupení FF ­(a který na crop senzoru kreslej plošně líp, jak psal j77­). A ta perla, že že HO může být buď k dobru nebo neutrální? HO není k dobru nebo neutrílní, HO prostě je jaká je, malá, velká, a rozhodně velmí malá HO fullframu se světelněšim sklem vadí třeba při krajinách nebo kdykoliv potřebuješ mít ostřejší větší hloubku scény než jen těsně kolem roviny zaostření..... a pokud přicloníš, tak ubírás světlo, zvyšuješ difrakci a každopaáně musíš nahoru s isem, takže mít možnost fofit na plnou díru s větší HO na menších formátech muže bejt v některjech situací výhoda a potvrdí ti to kažej, kdo o tom něco ví, co ty zjevně nejseš.
A nechápu lidi, co tu naklikaj j77 minusy, u přispěvatele u kterýho není pochybnost o tom proč co píše, i když to jsou někdy trochu kontroverzní věci, ale moc dobře ví o čem se vyjádřuje a narozdíl od mnoha jinech se tu většinou aspoň snaží o objektivtu, a že ty samý lidi tyhlety gagori snůšky blábolů a naprostejch hloupostí nechaj bez minusu, kterejch by tam teda mělo bejt 10x tolik. A ještě ho tu ten gágori uraží výmyslama o blbostech který mu někdo žere a špičkach niosu, místo aby se styděl za to co tu za total. blbosti padá z něj. Kvůli tomuhle přesně diskuze už dávno jen čtu ale toto to už fakt nešlo.
Odpovědět2  3
jozkopower (452) | 12.11.201612:45
A neni to tak, že Fred_Ku = J77 ?
Odpovědět1  1
J77 (256) | 12.11.201617:48
Rozhodne, zrovna si zakladam dalsi login za tymz ucelem, protoze si hrozne moc delam ze smesnych, jalovych inzultaci + klikacu minusu od stale tech samych 3­-4 slovensko­-ceskych ­"prispevatelu­", kteri se tu sami dostatecne ztrapni, kdyz se ukaze, ze ani neznaji rozdily mezi filmarskymi technikami, o nichz pisi a pletou je dohromady, nebo ze jako super masinku chvali neco, co meli v ruce ani ne par hodin a jeste maji tolik nesoudnosti, ze o par prispevku vys v one diskuzi ­"se stavi­", ze jsem prislusny fotoaparat nemel v ruce ja, ktery s nim fotil pres rok, ... anebo z gagoriho, k nemz pote, co zde predvedl, uz neni potreba cokoliv dodavat. Z toho opravdu nespim.

Mne by spis zajimalo, jestli to Milan vi nebo muze zjistit, kolik lidi tady cte diskuze pasivne, predpokladam, ze Digimanie se moc nebude lisit od bezneho standardu a budou to radove nasobky aktivne prispivajicich, tak o 2­-4 nuly.
Odpovědět1  3
LeHydrak (102) | 10.11.201614:39
Ještě zde celkem chybí cenovka. Díky tomu že oproti D5500 zde není moc změn, bych alespoň očekával nižší cenu při uvedení, ale to bych asi očekával moc. :­-)
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.