Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
24.8.2017, Milan Šurkala, aktualita
Jak napovídaly úniky i oficiální prohlášení Nikonu, skutečně se chystala nová full frame zrcadlovka Nikon D850. Ta je vybavena 45,7MPx CMOS BSI senzorem a AF systémem z modelu D5. Umí i 4K video a focus bracketing. 
jozkopower (452) | 27.8.201712:45
Redakcia IR vyspovedala vedúcich pracovníkov Nikonu, tí tvrdia, že nový prístroj sa zlepšil o celé EV proti starším FF. Ak je to pravda, klobúk dole.
V linku bod č. 12 http:­/­/www.imaging­-resource.com­/PRODS­/nikon­-d850­/nikon­-d850A.HTM#
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 27.8.20176:45
No tak jo, vyšel Nikon D850 a bude v září na pultech a co má být, vím o mnoha jiných věcech které jdou pořídit za cca 100.000,­-
třeba 4000 piv, to je takových 2000 dní kdy možeš mezi lidi a nemosíš oxidovat na internetu ;­-­)
Odpovědět0  1
jozkopower (452) | 27.8.201711:54
4000 piv na 2000 dní ? Ta nejak divné počty, mne to vychádza na 200 dní...
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 27.8.201723:26
No a nebo kdyz byste prijel k nam do lopatova, tak si za to u nas F parku muzete nechat a ted pozooor až 2000x preblafnout. Pani je docela hezka, sneda a asi dost sikovna neb kamos je labuznik a vzpominam, ze ji hodnotil kladne. Navic pani za tech nejmene 18 let co to stale za inflaci nepolibenou cenu nabizi jeste neuhynula na zadnou zakernou chorobu, takze je nejspise v oboru vzdelana a vi, co dela. Ma v portfoliu sluzeb i dalsi polozky, nicmene jejich uroven nemohu posoudit neb toliko odvahy zatim nikdo z tech, co znam asi nemel.

Tak a ted by nam nekdo mohl napsat neco dalsiho k veci.
Odpovědět1  1
Doyl2kX (121) | 25.8.201715:54
až teď jsem si všimnul že D850 nemá čip od Sony , ale má svůj čip. Blahopřeji.
Odpovědět0  2
jozkopower (452) | 26.8.201718:58
V tomto prípade neni k čomu gratulovať, Nikon snímač navrhol, Sony mu to vyrobil a práve preto má D850 mizerný AF v live móde.
Odpovědět2  2
mlsný amatér (775) | 25.8.201711:55
Focus bracketin je možný poze v případě, že zaostřovací body jsou na čipu, pokud tedy nechceme udělat ze zrcátka kulomet. A odhad ceny se pohybuje kolem 96.000 Kč za tělo. Za tyhle peníze bych raději šel do Sony A9 Menší výdrž baterie znamená jen tolik, že si koupím ještě jednu, nebo dvě navíc, i když editovat večer několik set obrázků by se mi asi silně nechtělo.
Odpovědět0  4
busy (4706) | 25.8.201712:29
Dovolil by som si nesuhlasit. Zaostrit na nieco konkretne je potrebne len na zaciatku a aj to len vtedy, ked nechceme predchadzat cely ostriaci interval, ale len nejaku mensiu oblast okolo spravneho zaostrenia. Nasledne sa zrkadlo sklopi a exponuje sa sada expozicii pricom po kazdej sa o maly kusok pohne ostrenie v objektive. Pocas samotneho fotenia serie snimkov uz nie je treba kontrolovat ci je spravne zaostrene. Je to podobne ako expozicny bracketing ­- tam tiez staci zmerat expoziciu len raz na zaciatku a nasledne expozicie sa uz robia bez toho aby bolo treba po kazdej zistovat aka ma byt spravna expozicia pre dane svetelne podmienky.

Takze nie zo zrkadla bude gulomet, ale z ostriacich clenov v objektive :­) A prakticky ­(si myslim­), pokial sa pouziju objektivy pri ktorych navrhu sa myslelo aj na kontrastne ostrenie, ten gulomet by nemusel byt ani moc pomaly.
Odpovědět4  1
Milan Šurkala (6625) | 25.8.201713:39
Nesmysl, fázové zaostřovací body na čipu k tomu vůbec nejsou potřeba. Zaostří se poprvé ­(a je jedno zda fázově na čipu, fázově přes zrcátko, kontrastně nebo manuálně­) a pak už elektronika řídí posun ostřících členů v objektivu podle nastavení počtu kroků a velikosti kroků. Nic víc, nic míň.
Odpovědět3  0
mlsný amatér (775) | 25.8.201716:04
Ted je otázka, co si kdo představuje pod pojmem kvalitní zaostření. Protože opravdu kvalitní zaostření je spolehlivé za každých okolností pouze v případě, že zaostřovací senzory jsou rozmístěny přímo na celé ploše čipu, což zároveň umožňuje, ­(jako jediné opravdu spolehlivé řešení­) i stabilizaci pohybem čipu. Zároveň odpadá nutnost odklánět část světla na externí zaostřovací senzor, na druhé straně vzrůstají nároky na výkon prvků, zajišťujících komunikaci mezi čipem a procesorem.
Odpovědět0  3
Kabe (881) | 27.8.20171:38
Tak treba ja si pod pojmem kvalitni zaostreni predstavuji stav, kdy je kvalitne zaostreno. Takze moc nechapu, jak muze byt zaostreni spolehlive ci nespolehlive.
Odpovědět1  0
jozkopower (452) | 25.8.201715:29
mlsný amatér, Sony A9 je nepochybne revolučný a technicky prekrásny prístroj, ovšem tu cenu máš troška pomýlenú, vychádza to na 148 000 Kč.
Odpovědět2  0
Kabe (881) | 27.8.20170:47
Nekde jsem cetl, ze pred editaci pry neni od veci je vytridit.
Odpovědět1  0
Jirik_H (653) | 25.8.20170:41
I když velikost nic neznačuje o úrovni, uvedu pár čísel. Canon má asi 192 000 zaměstnanců. SONY 125 000.
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 24.8.201717:08
Jsem zvědav na měření vlastností snímače. Pokud budou jako u předchůdce, navíc s tolika MPx, slušné. I fps s takovým rozlišením. Nicméně to ukazuje, že Nikon bez SONY se asi neobejde, aby byl konkurenceschopný.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 24.8.201721:35
Tak jako se Apple neobejde bez Samsungu, například. Prostě někdo vyrábí a někdo kupuje...
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 24.8.201722:01
Canon je poněkud samostatnější. Dokonce dodává SONY.
Odpovědět0  0
Choakinek (4687) | 24.8.201722:17
Co Canon dodává Sony? Příbory do kantýny? :­-)
Odpovědět1  0
Jirik_H (653) | 25.8.20170:37
Rádoby vtipná reakce mnohdy udělá blba z reagujícího.
Odpovědět0  1
mlsný amatér (775) | 25.8.201711:57
Canon dodává Sony těla, Sony do nich montuje snímače a Canon si je pak bere zpátky k dokončení. Bohužel to nedělá soustavně, takže dynamický rozsah většiny Canoních foťáků není nic moc. ­(D:)
Odpovědět1  2
jozkopower (452) | 24.8.201722:54
Jirka, ktoré Sonyho prístroje majú snímač od Canonu ?
Odpovědět2  0
Jirik_H (653) | 25.8.20170:31
Psal jsem něco o snímačích?
Odpovědět0  2
Kabe (881) | 25.8.20170:45
Tak pribory ne, snimace ne. Takze treba kopirky?
Odpovědět2  0
Choakinek (4687) | 24.8.201722:20
Co Samsung dodává Applu? Snímače? Nekupují náhodou oba dva snímače od Sony?
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (6625) | 24.8.201723:30
Co Samsung dodává Applu? :­-­) Vždyť produkty Applu by se rovnou mohly jmenovat Samsung, někdy mám pocit, že v Applu je více komponent od Samsungu než ve smartphonech Samsung :­-­) Snad všechny paměťové čipy v iPhonu jsou od Samsungu ­(jak vnitřní paměťové úložiště, tak DRAM čipy­), Samsung také vyráběl část procesorů A9 ­(některé vyrábělo TSMC, ale A10 už dělá jen TSMC­), u nového iPhonu bude Samsung vyrábět OLED displeje, v minulosti využíval Apple dokonce i baterie Samsung. V podstatě Samsung dnes má tak obrovské zisky právě proto, že jsou iPhony tak úspěšné. Vlastně díky Applu měl Samsung předhonit Apple jako technologickou firmu s největším ziskem.
Odpovědět0  0
jozkopower (452) | 24.8.201723:59
Choakinek to zrejme myslel všeobecne, Apple to nie sú len telefóny, napríklad v počítačoch je dodavateľská situácia diametrálne odlišná, Samsung má slabú pozíciu, dominujú Intel, Nvidia, AMD, LG a iní.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 25.8.20170:38
Samsung má i v počítačích velmi silnou pozici. Třeba nemálo paměťových RAM modulů má čipy od Samsungu ­(asi 50 %­), totéž se týká SSD disků ­(jak disky Samsung, tak SSD disky jiných výrobců s flash čipy od Samsungu­). Nezapomeňme na grafické karty s čipy AMD a Nvidia, které opět nezřídka využívají paměti od Samsungu. Samsung vyrábí monitory a pokud máš monitor jiné značky, je možné, že je tam právě panel od Samsungu. Myslím, že mít PC, ve kterém nebude několik součástek od Samsungu, je docela mission impossible.
Odpovědět0  0
Choakinek (4687) | 25.8.20171:29
No, dalo by se, ne? Všechno, co nese značku Intel, tak v tom nic Samsung nemá nebo ano? No a z Intel komponent dnes PC poskládat lze a monitor koupíš s panelem od někoho jiného, třeba od LG.
Odpovědět0  2
Milan Šurkala (6625) | 25.8.201713:26
Tak kdyby ses snažil, tak by se to asi dalo poskládat. Jenže vše, co obsahuje nějakou paměť, je právě často od Samsungu ­(RAM, DRAM v grafických kartách, čipy v SSD, různé cache paměti,...­). V DRAM má 50% zastoupení, ve flash NAND něco pod 40 %,... To pak není těžké to minimálně v jednom produktu chytnout.
Odpovědět1  0
Choakinek (4687) | 25.8.201713:46
No jo, Intel asi operační paměť nedělá, tak tam by to byl asi záhul :­-­). Ale jinak mám za to, že když Intel dělá procesory, že si dělá vše, na čem nese logo, takže i čipsety, grafickou kartu bych měl integrovanou a hlavně pak SSD disky, takže až na operační paměť je celé PC kompletní.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 25.8.20179:34
Samsung je ­(alebo aspon bol­) tiez jeden z navecsich vyrobcov hardidiskov.
Odpovědět0  0
Choakinek (4687) | 25.8.20171:20
Ok, díky. Věděl jsem, že si Apple toho moc nevyrábí sám, ale myslel jsem, že mu to dodává někdo jiný.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 25.8.20179:57
Samsung má největší výrobní kapacity na paměťové čipy nebo OLED displeje. Navíc tyhle věci i vyvíjí, takže je dost napřed proti ostatním.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 25.8.201710:54
To som si vsimol. Inak ohladom OLED displejov mi je trosku zahadou, ze ked ich naviac vyraba Samsung, preco LG ma ovela vecsiu ponuku OLED televizorov. Mozno ze Samsung vyraba iba najviac malych displejov pre mobily ­/ tablety ­/ fotaky.
Odpovědět0  0
Choakinek (4687) | 25.8.201713:50
Na tohle jsem zrovna nedávno narazil, takže to vím. Je to tak. Samsung se velkorozměrovým OLED panelům stále brání, místo toho nasadil jakýsi mírný podvod na zákazníky s názvem QLED, což je jakýsi derivát klasického LCD panelu. Mírný podvod spočívá v mírně zavádějícím názvu ;­-­).
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 25.8.201712:08
Nejvíce patentů k OLED mají Universal Display Corporation, Eastman Kodak, DuPont, General Electric a Royal Philips Electronics.
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 25.8.201712:13
Samsung koncem roku 2014 oznámil ukončení výroby OLED pro TV, protože měl velmi nízkou efektivitu výroby ve srovnání s LG. Takže jediným velkým výrobcem zůstalo LG. Zda tomu je tak dodnes, nevím.
Měl jsem mobil Samsung NOTE 2 s AMOLED. Po 2 letech vypálené ikony, atd. prostě děs.
Odpovědět0  0
jozkopower (452) | 25.8.201714:11
Ano, vypalovanie OLED je vážny problém, najviac je to markantné u modrého kanála. Problémom ­"špinavej­" obrazovky trpia zobrazovače všetkých veľkostí včetne TV. OLED má nesporné výhody ako vysoký jas, široký kontrast a krásnu, hlbokú čiernu. Len tá životnosť a efektívnosť výroby je kritická.
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 25.8.201714:19
Proto mám zatím plasmu od Panasonic. Aplikace nic moc, ale TV je jinak skvělá. Zvuk samozřejmě přes zesilovač a bedny.
Odpovědět0  0
jozkopower (452) | 25.8.201714:32
Mám to stejne tak, 65­" plazma Panasonic + zosík Onkyo + veľkolitrážne trojpásmovky. Plazma má skvelý obraz a vysokú životnosť, ale neznáša dlhodobý statický obraz. Pokiaľ užívateľ sleduje pestrú paletu zdrojov signálu, plazma dokáže slúžiť dlhé roky.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 25.8.201715:08
LG slubuje zivotnost svojich OLED obrazoviek minimalne 100000 hodin. Len neviem ci sa to mysli ze taky cas bude davat obraz bez viditelnych vad ­(vypalovanie, degradacia modrej­) alebo ze este vobec nieco bude zobrazovat...
Odpovědět0  0
jozkopower (452) | 25.8.201715:22
Životnosť panelov sa myslí doba prevádzky, za ktorú klesne kontrast na 50% výrobnej hodnoty. Efekt ­"špinavej obrazovky­" sa nepočíta, pretože je silne závislý od zdroja signálu.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1042) | 27.8.201719:06
LG totiž vyrábí OLED úplně jinak a s tím má úspěch. Místo, aby řešilo rozdílnou životnost různě barevných LED z organických materiálů, používá všechny bílé a nad nimi barevné filtry. A je to.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 28.8.201711:46
No ale sucastou bielej musi byt aj modra, takze zivotnost modreho materialu musi riesit tak ci tak ... ci nie ?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 28.8.201712:15
Nikoli. Životnost modré v RGB masce před čipem se přeci také neřeší, jde o něco jiného. Je rozdíl mít modrou OLED jako takovou a mít standardní modrý filtr před bílou OLED ­(jako je modrý filtr před LCD­).
Odpovědět0  0
busy (4706) | 28.8.201712:39
Nemyslel som modry filter vo farebnej maske ale priamo LED vrstvu, ktora svieti na modro a ktora spolu s vrstvou svietiacou na zeleno a cerveno dokopy vytvara biele svetlo.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 28.8.20177:36
Displeje nejsou jen v televizích, viďte, pane?
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 25.8.20170:49
Samozřejme ze se ty firmy bez sebe obejdou, jinak by ta spoluprace nemohla fungovat.
Odpovědět0  0
Choakinek (4687) | 24.8.201715:48
"Vzor špičkové zrcadlovky­" nebo dokonce ­"Goliáš fototechniky­" :­-D ...

Tak kdo další? Zatím jen dva? To je málo...
Odpovědět0  4
jozkopower (452) | 24.8.201712:45
Nikon nesklamal, D850 je vzor špičkovej zrkadlovky dnešnej doby. FF BSI snímač od Sonyho bude iste skvelý v DR i šume, zaostrovací modul z D5, natívne ISO 64 a spústa iných vychytávok, veľmi pekne to spravili.
Odpovědět4  0
JonSnih (370) | 24.8.201712:52
D850 je Goliášem fototechniky nejen co rozměrů, ale i možností a technickou vybaveností. Super mašina.
Odpovědět0  1
jozkopower (452) | 24.8.201714:15
Už sú k dispozícii snímky v plnom rozlíšení v .jpg i .raw. Luminar Neptune v novej verzii dokáže surové snímky vyvolať.
http:­/­/www.photographyblog.com­/previews­/nikon_d850_photos/
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.