Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
2.7.2013, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Canon dnes přišla s novou digitální zrcadlovkou EOS 70D. Disponuje úplně novým 20MPx APS-C CMOS snímačem, který nabídne fázové ostření přímo na čipu. Každý pixel je tu rozdělený na dvě buňky.
Milan Horáček (4) | 18.10.201323:57
Před pár dny jsem zakoupil fotoaparát Canon eos 70D a použil jsem na něj EF­-S 18­-135 mm STM. A mám velký problém s tím, že pokud fotografuji např. postavu, za kterou je zeď, a ostřím na její hlavu ­(velikost hlavy v hledáčku je veliká zhruba jako ohraničení ostřícího bodu, který byl vždy použit jen jeden a to ten středový­), rovina zaostření se nezaostří ani na hlavu, ani na zeď, ale někam doprostřed mezi oba objekty. Tohle se mi stává na cca polovině všech fotografií, které udělám, a samozřejmě mě to velice obtěžuje ­(před tímto tělem jsem měl Canon eos 650D a nikdy se nic podobného nestalo­).
Neděje se tak pouze v případě, že je předmět v hledáčku mnohem větší, než ohraničení ostřícího bodu.
Byl jsem v prodejně Fotolab, kde jsem si zkoušel fotit s tímto tělem a stejným objektivem, jako mám já, a problém byl stejný.
Ve čtvrtek jsem si udělal výlet do Prahy do prodejny Foto Škoda a popsal jsem svůj problém prodavači, který mi po vyzkoušení sdělil, že problém s ostřením vidí taky. Nabídl mi tedy, že se půjdeme ještě zeptat jeho kolegy do technické místnosti, a i ten mi dal za pravdu. Doporučili mi fotoaparát rozhodně reklamovat, nebo ho ve 14 denní lhůtě vrátit.
Měl jsem pak možnost vyzkoušet 70D i v jejich prodejně s tím stejným objektivem a dělal totéž, jako ten můj.

Nemá s tím někdo z vás zkušenost? Chová se takhle ostření? Je potřeba novější firmware ­(v mém foťáku je verze 1.1.1 a verze objektivu 1.5.0­), nebo mám tělo vrátit a koupit si jiné? Nikde na internetu jsem nenašel nic, kde by se tento problém řešil.
Zde ještě přikládám odkazy na fotky, abyste si to uměli lépe představit:
http:­/­/zanzarah.rajce.idnes.cz­/Canon_eos_70D#IMG_9903.jpg
http:­/­/zanzarah.rajce.idnes.cz­/Canon_eos_70D#IMG_9844.jpg

Díky všem za odpovědi.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 19.10.201323:22
Slyším to poprvé, každopádně se na to zkusím podívat. Mám k dispozici kousek s fw 1.1.1. Nicméně AF je převzat z EOS 7D, a ten je již odladěný.
Odpovědět0  0
Milan Horáček (4) | 19.10.201323:40
Tento problém se mi stává nejčastěji, když ostřím na něco malého v poměru k velikosti ostřícího bodu v hledáčku ­(např. sloup od dopravní značky, ale stalo se mi to už i při fotografování portrétu z vetší vzdálenosti, kdy hlava na kterou jsem ostřil, byla v hledáčku veliká asi jako ohraničení ostřícího bodu­). Zítra to ještě pořádně odzkouším a dám vědět. Vím, že AF je nejspíš stejná jako v 7D.
Každopádně pokud bys na něco přišel, budu rád, když mi dáš vědět.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 20.10.20130:09
Mám v práci k dispozici jak tělo 70D, tak dva objektivy 18­-135 STM. Navíc v úterý a středu budu na školení, kde bude k dispozici ten sample s dalším 18­-135 STM, který jsem měl v srpnu.
Kouknu na to.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 29.10.201316:49
Ještě vydrž, ještě něco řeším.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 2.11.201314:18
No, je to dost těžký.
Nejprve jsem vyzkoušel model, který mám k dispozici s objektivem 18­-55 STM. A opravdu, pokud jsem an stůl dal stříkačku s teplovodivou pastou, zaostřilo to jinam.
Řekl jsem si fajn, super. Vyzkouším na 7D. Tam žádný problém, nicméně 7D mý AF trochu jiný. 70D z něj z velké části vychází, ale je ještě troch vyspělejší ­(7D­).
V pátek jsem si odnesl 70D svoji vlastní. První, co jsem vyzkoušel byl tebou zmiňovaný problém. Mám 18­-135 STM. Tu samou teplovodivou pastu nemám, ale na rozšroubovanou propisku s bambulkou menší, než je výřez AF bodu by to mělo stačit. Funguje to normálně.
Tak po různých experimentech jsem nakonec vzal bílý papír a udělal na něj propiskou tečku. Tečku jsem fotil z úhlu s tím, že tečka byla vždy menší, než výřez AF bodu. Zkoušel jsem jak středový, tak levý horní a pravý horní. POkaždé vpořádku. Dále jsem na papír nakreslil i stupnici, ale tak, aby nezasahovala do rámečku AF. To z toho důvodu, abych viděl jestli alespoň třeba neproostřuje, čí nepředostřuje. Ne, je to vpořádku. Nezbývá, než do práce odnést foťák svůj a vyzkoušet za stejných podmínek tu teplovodivou pastu.
Oba testované fotoaparáty mají fw 1.1.1.. Doporučuji konzultaci se servisem.
Odpovědět0  0
Milan Horáček (4) | 10.11.201311:21
První kus 70D, který jsem si koupil, jsem ve 14 denní lhůtě vrátil a vzal jsem si místo něj jiný kus. Ostření sice bylo o něco lepší, ale problém se projevoval taky. Vzal jsem tedy foťák, dal ho do servisu AWH, kde jsem jim popsal problém a oni, po tom, co si foťák odzkoušeli, mi dali za pravdu, že ostření není v pořádku. Řekli teda, že ostření kompletně překalibrují. Po pár dnech jsem si foťák ze servisu vyzvednul a zjistil jsem, že se ostření chová pořád stejně.
Divím se, že si toho problému nevšimlo víc lidí, kteří se 70D fotí, všude totiž čtu jen to, jak jsou s ním všichni spokojeni.

Takže jsem se rozhodl, že vrátím i druhý kus, který se mi dostal do ruky, a chvíli počkám buď na to, až se problém vyřeší, nebo koupím úplně jiný model.

Tělo jsem zkoušel s objektivy EF­-S 17­-85mm, EF 75­-300mm a EF­-S 18­-135mm STM a u všech se ten problém projevoval. Vždycky jsem používal jenom jeden ostřící bod.

Pokud by ses o tomhle něco někde dozvěděl nebo dočetl, byl bych rád, kdybys mi dal vědět, dík.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 19.10.201323:28
Ještě mě zajímá, jestli druhý fotoaparát byl zkoušen s tím samým objektivem, nebo jiným kusem.
Odpovědět0  0
Milan Horáček (4) | 10.11.201311:22
Ano, byl. Zkoušel jsem dokonce i další dva jiné objektivy a vždy to bylo to samé.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 26.8.201315:22
Tak jsem ji měl možnost přes víkend otestovat. Je to fakt paráda!
Měl jsem zatím jen výstavní kus ­(sample­), ale již s fw 1.0.4.
Odpovědět0  0
palard (4) | 24.7.201311:34
Našěel jsem video, kde už mají ukázky jak to fnguje na LiveView na video a foto, pokud je to pravda, tak je to myslím dostačující. http:­/­/www.canonklub.cz­/clanky­/jak­-funguje­-ostreni­-v­-canonech­-a­-jak­-nyni­-v­-eos­-70d
Odpovědět0  0
Choakinek (4688) | 3.7.20130:40
Neměli tenhle snímač spíše dát do Canonu M? Tady to bude mít jen doplňkovou funkci + jsem zvědavý na kvalitu fotek, když to má tedy patrně velikost světlocitlivé buňky odpovídající 40 Mpx na APS­-C.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1043) | 3.7.20137:51
Myslím, že jste to nepochopil. Při ostření přes čip jsou fotobuňky rozdělené, ale při expozici se signál z obou typů sčítá. Ono by to dokonce proti 20 MPx čipu mohlo trochu potlačit šum!
Odpovědět0  0
Irving (201) | 3.7.201316:19
Docela by me zajimalo, jestli by pri tehle strukture fotobunek sel provest stejny trik jako na Fuji EXR cipech na rozsireni DR. Ze by jedna fotobunka exponovala vic na svetlo, druha vice na stiny, a pak by se z toho slozil obraz...
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 3.7.201316:30
Myslím si že by to nešlo: keďže u EXR je dvojitá expozícia, je riešená elektronicky.
Tu je stále expozícia riešená mechanickou uzávierkou, takže rozdielna expozícia nie je možná.

Samozrejme aj to by sa dalo vyriešiť: rozdielnou veľkosťou buniek.
A ešte tu môže byť ďalší problém, tentokrát s patentom: ak Canon nebude chcieť platiť za patent tak sa rovnakého riešenia nedočkáme...
Odpovědět0  2
busy (4706) | 3.7.201316:51
Slo by to ak by bol cip vybaveny elektronickou uzavierkou. Akurat by potom vznikol jeden velmi zvlastny efekt ­- objekty mimo ostrosti by mali voci sebe posunuty tmavsi ­(exponovany na svetlo­) a svetlejsi ­(exponovany na tiene­) obraz. Posun by bol tym vecsi, cim by bol objekt dalej od roviny ostrosti. Vznikol by z toho taky velmi zvlastny bookeh, asi ako ked opity clovek vidi dvojito, ale na jednom oku ma tmavsie sklicko okuliarov :)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 3.7.201318:49
A ty víš jak je ta elektronická expozice řešena u Fuji? Co se vlastně u sousedních buněk mění? Vždyť to nemusí být expoziční čas, ale ISO ­- pak by to možné bylo bez problémů.
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 3.7.201319:07
Síce hej, to by šlo. Len by to potom nefungovalo na nízke citlivosti...
Odpovědět0  2
busy (4706) | 3.7.201319:31
Podla toho, co pise Fuji na svojich strankach, EXR cipy nepotrebuju elektronicku uzavierku a cela ­"dvojita­" expozicia sa robi jedinym cvaknutim mechanickej uzavierky. To znamena ze tma aj svetlo sa exponuju v presne tom istom ­(a tak isto dlhom­) case. Cele tajomstvo spociva v tom ze polovica pixelov ma velku aktivnu plochu, tieto snimaju tmave casti obrazu a druha polovica pixelov ma malu aktivnu plochu, tieto zase snimaju svetle casti obrazu. Z fotografickeho hladiska si to mozno predstavit ako keby tie vecsie pixely pracovali s vecsim ISO. Avsak vdaka tomu ze su vecsie, maju ­(vzhladom na ISO­) nizsi sum, takze vo vysledku je sum velkych aj malych pixelov podobny.

Predpokladam, ze snimaci cip v Canone 70D ma vsetky pixely ­(polovice pixelov­) rovnako velke, preto tento sposob vytvarania vysokeho dynamickeho rozsahu by sa tu nedal pouzit.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 3.7.201319:42
Můžeš mi ukázat, kde to Fuji píše? Pokud vím, tak EXR čipy už mají všechny pixely stejně velké ­(např. http:­/­/cdn.dxomark.com­/itext­/misc­/Fujifilm_EXR_CMOS_sensor.jpg­) a rozdílná velikost buněk se týkala prvních SuperCCD čipů, ale ne EXR modelů. Mohu se mýlit, ale nepamatuju si, že bych kdy viděl nákres EXR čipu, který by měl různou velikost fotodiod. Ostatně i na stránce http:­/­/www.fujifilmexr.com­/ se píše následující: ­"EXR­'s Dual Capture Technology simultaneously captures two images of the same scene at different sensitivity settings."
Odpovědět0  0
busy (4706) | 3.7.201320:43
Napriklad tu:
http:­/­/www.fujifilmusa.com­/products­/digital_cameras­/exr­/features­/page_02.html
Citujem: ...“S pixels” with a large area and high sensitivity and “R pixels” with a small area and low sensitivity.
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 3.7.201320:55
.. by electrically controlling the exposure time for each image

=> teda je tam elektronická uzávierka ktorá spôsobuje že jedna polovica sa exponuje iným časom ako druhá
Odpovědět0  2
busy (4706) | 3.7.201321:15
Aha, takze mas pravdu, novsie generacie CMOS EXR uz nemaju rozne velke pixely, ale riesia to velmi trivialne roznym expozicnym casom. Nieco o tom som nasiel tu:
http:­/­/finepix.com­/exr_cmos­/en­/#tabs­-2
Pisu tam ze to ma aj nedostatky ­- pri foteni pohybu mozu byt na obraze ­"duchovia­".

V tom pripade by sa toto samozrejme dalo zrelizovat aj na Canone 70D. Akurat by tu mozno bol trosku technicky problem s lamelovou uzavierkou, ktora neodkryva vsetky pixely v tom istom case, takze bud by musela elektronicka uzavierka kopirovat pohyb lamely, alebo by elektronicku uzavierku museli mat vsetky pixely a potom by ta lamelova ­(teoreticky­) vobec nebola potrebna.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 3.7.201321:44
Busy, ty to furt pleteš. Ke tvému příspěvku ve 20:43 se zdá, žes to už ve 21:15 pochopil. Hned první věta totiž začíná ­"Until now....­" Česky to znamená ­"Doteď jsme používali dvě různé velikosti pixelů....­" Různé velikosti pixelů se týkají SuperCCD SR čipů, kde jsou S a R pixely. Ostatně ten tvůj odkaz ve 21:00 byl opět mimo, znovu je to obrázek Super CCD HR a SR čipů, ale ne EXR čipu. To je jiná technologie. Takže do budoucna opravdu neplést. EXR má stejně velké pixely s maticí otočenou o 45° a vždy dvěma stejně barevnými pixely vedle sebe.

Co se týče citlivosti a expozičního času. Tam je to ošemetné, v tom odkaze, který jsi tu dal, je napsáno ­"the sensor captures the scene at high sensitivity and low sensitivity... ­", ale zároveň ­"EXR CMOS features advanced control of pixel exposure time.­" V odkazu z 20:43 je také psáno i o jiných časech, takže je možné, že kombinují oba přístupy, změnu času i citlivosti. Nicméně nikde jsem tam nenašel tebou zmiňované duchy.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 3.7.201322:33
Priznavam sa, nejak sa mi to poplietlo ­(neprecital som si to poriadne­) ... asi by som uz mal ist spat :­)

K tym ­"duchom­" ­- priamo sa nepise, ale z principu, pokial sa na svetla a tiene pouziju ine expozicne casy, mal by nastat podobny efekt ako pri foteni dlhym expozicnym casom s bleskom. Vysledny obraz by sa mal skladat z pomerne ostrych svetlych detailov ­(informacie z pixelov s kratkym casom a nizkou citlivostou­) a rozmazanejsich tmavsich detailov ­(informacie z pixelov s dlhsim expozicnym casom­). Ale to uz naozaj teoretizujem, mozno sa s tym postprocessing zrovna a zrekonstruuje vysledny obraz bez rozmazania vzniknuteho dlhsou expoziciou.
Odpovědět0  0
janfran (12) | 4.7.20139:50
DR mód EXR snímačů opravdu funguje na principu rozdílných časů. Jde to poznat třeba ze skutečnosti, že při jeho nastavení nejde současně odpálit blesk. Při použití blesku nezávisí expozice na použitém čase a pravděpodobně z tohoto důvodu u Fuji blesk radši zakázali, než aby museli vysvětlovat, proč najednou rozšíření DR nefunguje. Možná by nastaly problémy i v situaci, kdy by polovina buněk překročila synchronizační čas, zatímco druhá polovina ne. Podle mě je toto omezení blesku hloupé, protože zabraňuje použití DR­-módu v kombinovaném osvětlení ­(blesk + okolní světlo­), kde by zvýšení DR řešilo aspoň přepaly způsobené tím okolním světlem. Pokud by bylo rozšíření DR řešeno použitím rozdílných citlivostí, potom by nebyl důvod blesk zakazovat­- a skutečně ve všech režimech, kde Fuji používá SW optimalizaci DR ­(např. při nastavení DR400 v plném rozlišení­), funguje blesk normálně.
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 3.7.201323:38
> V tom pripade by sa toto samozrejme dalo zrelizovat aj na Canone 70D. Akurat by tu mozno bol trosku technicky problem s lamelovou uzavierkou

Dal by sa riešiť:
- dnešné senzory už zvládajú 1st electronic shutter pri lamelovej uzávierke
(u zrkadloviek toto doteraz nebolo potrebné, lebo ­"prvá uzávierka­" je implementovaná sklopením zrkadla­)
- teda dalo by sa to implementovať tak že by sa polovička pixlov ­"spustila­" oneskorene elektronicky
Odpovědět0  2
busy (4706) | 3.7.201321:00
A tu je aj kokretna struktura ako tie pixely usporiadane:
http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/File:CCD_Sensor_Layout_Evolution.png

Mozno by bolo treba upresnit, ze sa bavime o dvoch roznych typoch snimacich cipov. Starsi superCCD ma rozne velke S a R pixely, a nasledne EXR kombinuje tieto rozne velke S a R pixely s inak usporiadanou farebnou maskou ­(komtinualne zelene pasiky a dvojice cervenych a modrych pixelov­). V kazdom pripade vzdy su tam velke citlive S pixely a male menej citlive R pixely. Aspon tak som to pochopil ja, napriklad z tohto:
http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Super_CCD
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 3.7.201321:04
to čo píšeš je v preklade do slovenčiny:
- doteraz to Fuji robilo dvomi spôsobmi na zvýšenie DR ­- najprv sme to robili ROZNYMI VEĽKOSŤAMI pixlov ­(SR­), potom elektronicky zosvetľovaním tieňov ­(HR­)
- ale nedokázali sme zaručiť u HR módu šum a u SR sme nedokázali zvýšiť DR viac ako 4x
- a tak sme vyvinuli EXR kde kombinujeme výhody oboch metód
Odpovědět0  2
Choakinek (4688) | 3.7.201319:50
O sčítání jsem sice nevěděl, ale je tedy pravda, co jsem napsal. No, vzhledem k tomu, že zde bude buňka ještě poměrně veliká, tak by to tím pádem mohlo fotit ještě slušně, přesto si ale myslím, že dvě poloviční buňky jednu celou nenahradí! Vezměte si třeba nějaký 16 Mpx EXR kompakt od Fuji. I na polovoční EXR rozlišení z toho leze humus, narozdíl od klasického 8 Mpx kompaktu se snímačem o stejné velikosti. Ale samozřejmě, tam je to jiný případ ­- tam už velikost buňky přesáhla akceptovatelné minimum, takže i kdyby jeden pixel zahrnoval expozici třeba z deseti buněk, nikdy by to klasický 8 Mpx kompakt nepřekonalo.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 2.7.201320:07
No je nutné uznat, že se Canon hodně zhluboka nadechl, než tohle vypustil. Je to změna pohledu na zrcadlovky, a přístupu k nim ­- jestli dobrá nebo špatná, to ukáže až čas. Každopádně reklamni kampaň se od prvního okamžiku nese v duchu ­"hele jak je super fotit s touhle zrcadlovkou nad hlavou přes dotykový displej­", což je jednoznačný příklon k principu používání bezzrcadlovek. Ale pokud to bude celé fungovat, a ten senzor bude stát za to, tak proč ne, sám si ho rád vyzkouším. Ovšem tlačení zrcadlovky do co nejvíc používání liveview ­- to se hodně ortodoxním zrcadlovkářům nebude líbit, a bude z toho hodně diskuzních mel. Pojem ­"smíšené pocity­" to tentokrát nevystihuje, tohle je velká vrtule do hlavy. Ale zase si člověk říká že by přece nevyšli s nějakou nefunkční blbostí, protože kdyby ano tak si tím neskutečně uškodí. Tohle se vyplatí sledovat...

A bacha ­- Ganec slaví, a možná se z něho stane i Canonista. Jinde už jásal že byla konečně dokázána jeho pravda o dotykáči na zrcadlovkách ­(takže technicky vzato Canon podpořil jednoho mírumilovného internetového teroristu, když už nic jiného­).
Odpovědět2  0
busy (4706) | 2.7.201321:36
S tym nadychom by som to nevidel az tak negativne :­) Ved je to uplne klasicka zrkadlovka, plne vyhovujuca aj tym najortodoxnejsim zrkadlovkarom ­(zrkadlo, OVF, samostatne fazove senzory. snimac pracujuci len pocas expozicie­). A okrem tohto vsetkeho este ponuka aj nieco navyse, co zrkadlovkar moze alebo aj nemusi vyuzit ­(podla toho ako velmi je ortodoxny­).

V kazdom pripade, fazove ostrenie priamo na cipe sa moze velmi hodit v situaciach ked je nutne, alebo aspon vhodnejsie pouzit liveview. A nie je to len o foteni nad hlavou, ale napriklad fotenie makra s makrosankami, eliminacia chvenia od narazov zrkadla, alebo trebars aj to ­(podla mnohych zbytocne­) natacanie videa. Pretoze doteraz bolo klasicke kompaktove kontrastne ostrenie na zrkadlovkach tak trosku ­"do poctu­", a liveview s tymto ­(obvykle az­) niekolkosekundovym ostrenim bola ­(priznajme si to­) dost otrava. A pokial bude zrkadlovka pri liveview ­(bez sklapania zrkadla­) ostrit tak isto rychlo ako pri klasickom foteni cez OVF, bude to len a len dobre.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 2.7.201321:49
Však já to nemyslel negativně ;­-­) A fáze při živém náhledu přece není nic nového, tímhle by to Canon jen dotáhl do použitelné formy. Předchozí hybridní ostření na jejich zrcadlovkách je spíš pomalé. Zajímavé je spíš jak přistupují k propagaci, co vyzdvihují.
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 3.7.201312:29
hehe, takto ma ešte nikto nenazval :­-)
Odpovědět0  2
Sakini (772) | 3.7.201313:14
No dyť víš, sice jsou to s tebou ohnivé diskuze, ale už patříš k atmosféře, a navíc máš svou úroveň slušnosti, takže určitě nic ve zlém ;­-)
Odpovědět0  2
Jirka X (86) | 4.7.201315:18
Tyhle anonymní mínusy by už měl někdo zrušit, je to pěkná pitomost a hlavně to absolutně nemá žádnou vypovídající hodnotu. A nebo ať nejsou anonymní. Takhle Ganec vyfasuje od nějakého, nejraději bych napsal idiota, pokaždé mínus ať napíše cokoliv a o čem to vypovídá? Leda o IQ autora, bohužel anonymního.
Odpovědět0  2
busy (4706) | 2.7.201317:52
Este k tomu pridat EVF ­(najlepsie ten 2.4 MPix­) a samotne zrkadlo bude zbytocne :)
Odpovědět0  2
Irving (201) | 2.7.201320:04
To pry chysta Sony, pristi generace Alpha fotaku uz maji byt bez jakehokoliv zrcadla. Jsem hodne zvedavy, jaky spusob provedeni fazovych senzoru na snimaci Sony zvoli.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 2.7.201320:09
Tak klasický hybridní AF už mají, a příští rok nás prý čeká FF NEX ­- Sony je technicky snad vůbec nejinovativnější, takže nepochybuju že to zrealizují.
Odpovědět0  0
Irving (201) | 2.7.201320:20
No, zrovna v provedeni Sony ten hybridni AF zas tak skvele nefunguje, pokud tim budou chtit uplne nahradit fazovy AF modul na zrcadlovkach, tak budoou muset hodne zapracovat. Kazdopadne klasicke zrcadlovky uz to maji asi opravdu spocitane...
Odpovědět1  0
martian (1) | 2.7.201317:46
Hura, u Canonu vyvinuli novy APS­-C senzor, volejte slava a tri dny se radujte!!!
Odpovědět2  2
Pavel Matějka (1043) | 3.7.20137:48
Dva dny se radujte... :­-­)

Nutno podotknout, že jim to sice trvalo spoustu let, ale asi se jim podařilo posunout technologii zase kousek dopředu, a to se cení. Náhrada zrcátka v SLT visí ve vzduchu.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.