Budoucnost fotoaparátů, zůstane jen Canon, Nikon a Sony?
31.12.2013, Milan Šurkala, aktualita
Podle nejnovější zprávy se docela dobře může stát, že trh fotoaparátů opustí další tradiční společnosti. V nepříliš dobré kondici jsou fotografické divize společností Panasonic, Olympus a Fujifilm. Možná brzy zůstane jen Canon, Nikon a Sony.
Jak jsme zmiňovali před měsícem, prodeje digitálních fotoaparátů klesají a týká se to zejména menších kompaktů. To logicky způsobuje existenční problémy společnostem, které měly velké zisky právě v této oblasti a chyběly jim zisky ve vyšších třídách (např. DSLR). V problémech tak jsou fotografické divize společností Fujifilm, Panasonic a Olympus a podle nejnovější zprávy (Reuters) se tak může stát, že v blízké budoucnosti výroba fotoaparátů těchto značek skončí a zůstanou jen tři velcí hráči, společnosti Canon, Nikon a Sony. O Samsungu nebo Ricohu se zpráva nezmiňuje.
Jak již bylo zmíněno, problémem jsou dramaticky klesající prodeje kompaktů v důsledku zvyšující se kvality fotografií u smartphonů i díky tomu, že lidem více vyhovuje jedno zařízení místo dvou. Zatímco listopadová zpráva hovořila o zhruba 30% poklesu prodeje kompaktů na zhruba 65 milionů, zpráva Reuters hovoří dokonce o 40% propadu na méně než 59 milionů. CSC fotoaparáty, na které všechny tři zmíněné společnosti s problémy dávají poslední dobou důraz, přitom už moc nestoupají a lépe jsou na tom jednoznačně ti výrobci, kteří mají v portfoliu výrobků digitální zrcadlovky. Pro představu, zatímco v Japonsku mají CSC solidních 36 % trhu fotoaparátů s výměnnými objektivy, v USA je to jen 10,5 % a v Evropě pak 11,2 %.
Společnost Panasonic v období od dubna do září utrpěla 40% pokles prodejů a pokud se do března 2016 nestane ziskovou, může podle střednědobého plánu společnosti skončit. Panasonic má pouhých 3,1 % trhu ve kvartálu od července do září, přitom v minulém roce to ve stejném období bylo 3,8 %. Canon, Nikon a Sony mají dohromady přes 60 %.
Fujifilm, Panasonic a Olympus se snaží situaci zachránit zrušením levných kompaktů, o které už není moc zájem (Olympus už dříve oznámil zrušení řady V), uvádí stylové fotoaparáty a vyšší třídy CSC přístrojů. Mnozí zákazníci si neustále myslí, že zrcadlovky mají vyšší kvalitu obrazu než CSC (přestože ve skutečnosti mají stejné senzory), mnoho lidí také není schopno akceptovat elektronické hledáčky a preferují optiku. Ale to je jen jedna část zákazníků, kteří přestali kupovat kompakty. Je tu samozřejmě i obrovská masa zákazníků, které naopak na kvalitě obrazu nezáleží až tak moc, aby šli do kompaktů místo smartphonů (ten jim postačuje a nechtějí dvě zařízení). Hlavním lákadlem dnešní doby je jednoznačně sdílení fotografií přes Wi-Fi. Tato funkce je pro obrovskou část zákazníků důležitější než kvalita snímků.
Zdroj: www.reuters.com
Jak již bylo zmíněno, problémem jsou dramaticky klesající prodeje kompaktů v důsledku zvyšující se kvality fotografií u smartphonů i díky tomu, že lidem více vyhovuje jedno zařízení místo dvou. Zatímco listopadová zpráva hovořila o zhruba 30% poklesu prodeje kompaktů na zhruba 65 milionů, zpráva Reuters hovoří dokonce o 40% propadu na méně než 59 milionů. CSC fotoaparáty, na které všechny tři zmíněné společnosti s problémy dávají poslední dobou důraz, přitom už moc nestoupají a lépe jsou na tom jednoznačně ti výrobci, kteří mají v portfoliu výrobků digitální zrcadlovky. Pro představu, zatímco v Japonsku mají CSC solidních 36 % trhu fotoaparátů s výměnnými objektivy, v USA je to jen 10,5 % a v Evropě pak 11,2 %.
Společnost Panasonic v období od dubna do září utrpěla 40% pokles prodejů a pokud se do března 2016 nestane ziskovou, může podle střednědobého plánu společnosti skončit. Panasonic má pouhých 3,1 % trhu ve kvartálu od července do září, přitom v minulém roce to ve stejném období bylo 3,8 %. Canon, Nikon a Sony mají dohromady přes 60 %.
Fujifilm, Panasonic a Olympus se snaží situaci zachránit zrušením levných kompaktů, o které už není moc zájem (Olympus už dříve oznámil zrušení řady V), uvádí stylové fotoaparáty a vyšší třídy CSC přístrojů. Mnozí zákazníci si neustále myslí, že zrcadlovky mají vyšší kvalitu obrazu než CSC (přestože ve skutečnosti mají stejné senzory), mnoho lidí také není schopno akceptovat elektronické hledáčky a preferují optiku. Ale to je jen jedna část zákazníků, kteří přestali kupovat kompakty. Je tu samozřejmě i obrovská masa zákazníků, které naopak na kvalitě obrazu nezáleží až tak moc, aby šli do kompaktů místo smartphonů (ten jim postačuje a nechtějí dvě zařízení). Hlavním lákadlem dnešní doby je jednoznačně sdílení fotografií přes Wi-Fi. Tato funkce je pro obrovskou část zákazníků důležitější než kvalita snímků.
Zdroj: www.reuters.com