Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Canon a Sony vévodí japonskému trhu s fotoaparáty

20.1.2021, Milan Šurkala, aktualita
Dle BCN Ranking jsou vítězi v prodeji fotoaparátů na japonském trhu zejména společnosti Sony a Canon. Ty vedou např. v kompaktech i CSC fotoaparátech, vysoko je Canon i v zrcadlovkách a Sony v kamerách.
Máme zde další zajímavé prodejní statistiky. Tentokrát jde o BCN Award za minulý rok, tedy o čísla z japonského trhu, který je sice v mnohém odlišný od našeho, ale přesto jde o zajímavé hodnoty. Čísla se proti loňskému roku místy docela změnila, a tak např. Nikon velmi výrazně ztratil v kompaktech (z 2. místa zmizel a není ani v celé top 3), ale naopak si polepšil v zrcadlovkách na úkor Canonu.
 
Canon logo
 
V případě kompaktů to vyhrál Canon s 39,1 %, což je zhruba na úrovni loňských 39,3 %. Jak už bylo řečeno, propadl se především Nikon, který není ani v nejlepší trojce, přitom loni byl na druhém místě s 22,9 %. Podíl získalo vedle Canonu i Sony, které vzrostlo z 15,2 % na 19,7 %. Hodně se dařilo i společnosti Fujifilm, která se dostala na 11,4 %. To je s podivem, když je její nabídka kompaktů velmi omezená na řadu X100, XF10 a pár odolných kompaktů.
 
V digitálních zrcadlovkách si drží první příčku také Canon, který mírně spadl z loňské hodnoty 56,3 % na 51,9 %. Jeho podíl si vzal Nikon, jenž si polepšil ze 41,1 % na 44,8 %. Ricoh (Pentax) pak stoupl z 2,4 % na 3,0 %. Zde by se ale slušelo říci, že v letech 2014-2018 byl jeho průměr lehce na 5 %, zatímco v posledních třech letech se motá mezi 2,4 až 3,1 %, tedy z dlouhodobého hlediska klesá. Je ale dost dobře možné, že s opouštěním trhu zrcadlovek společnostmi Canon a Nikonu bude jeho podíl v budoucnu naopak stoupat.
 
Sony logo
 
Dále tu máme CSC fotoaparáty. Zde se přehodila první dvě místa. Sony se vrátilo na první pozici a z loňských 25,9 % si polepšilo na 27,4 %. Canon se naopak propadl a z 30,9 % je nyní na 23,8 %. Těsně je následován společnosti Olympus, která měla loni i letos shodně 23,4 %. Zde je otázkou, jak se v příštím roce projeví přechod firmy pod společnost JIP.
 
Pokud jde o digitální videokamery, zde také slaví Sony. To překonalo loňského vítěze, společnost Panasonic, a ze 34,3 % se dostalo na 37,3 %. Naopak Panasonic si pohoršil z 35,6 % na 32,2 % a je nyní druhý. Třetí místo si nadále drží JVC Kenwood, přičemž společnost spadla ze 14% na 11,1% podíl.
 
Pokud jde o akční videokamery, zde máme naprosto jasného vítěze, kterým je GoPro. I když kleslo ze 75,6 % na 70,0 %, stále jde o drtivý tržní podíl. Druhou pozici si drží Sony, které kleslo z 8,7 % na 7,5 % a na třetím místě je SAC. Tam si firma polepšila ze 4,5 % na 6,5 %.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.