Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
29.4.2019, Milan Šurkala, aktualita
Poslední čtvrtletí si společnost Canon určitě nedá za rámeček. Zatímco většinou padala především fotografická divize, tentokrát šly dolů všechny. Přestože fotoaparátům klesl zisk o téměř 82 %, jde nadále o ziskovou společnost.
Fotoartin (371) | 1.5.201913:08
No neuvěřitelná byznys inteligence se tu vznáší vzduchem...trh s fotoaparáty se tu hroutí, Canon koupí Nikon ....co ještě? :­)­)­)­) To je asi podobný, jako někteří lidi nejsou schopni vstřebat, že třeba změny klimatu nemusí být nutně způsobeny lidskou činností.
Odpovědět1  0
Choakinek (4687) | 1.5.201913:40
No, nehroutí se, ale nezanedbatelně zmenšuje, to je nesporný fakt.
Odpovědět1  1
Fotoartin (371) | 1.5.201914:25
Snižují se prodeje, pokud vím. Nazvat to hroucením je podobné jakožto konstatovat, že prodej točené zmrzliny ve stánku na přehradě během podzimu zkolaboval.
Odpovědět2  1
Opomartin (259) | 1.5.201919:33
Pokud tu narážíte na hroucení trhu, bylo to nadnesené. Rozhodně bych do toho nemíchal obchod a inteligenci.
Odpovědět0  0
Arne (5) | 30.4.201918:08
Fotodivize nikde už nebude zlatý důl, nejen u Canonu, no a co... Budou muset začít znovu vyrábět foťáky jako před 10­-15 lety, a ne ty přiblblé hračky s pidičipem, nesmyslnými mpx, nesmyslným zoomem, bez iris. clony, se světelností­/tmavostí od f­/3,9, a jako korunou všemu bez hledáčku ­(který začátečník zažil focení v létě bez hledáčku, ani bych se nedivil že to nedal, zaříznul a dneska raději mobiluje­). Já taky fotím v běžném provozu mobilem, ale nefotím s ním ve volném čase. Představa že mobil nahradí klasický foťák je asi taková, jakože mikrovlnka nahradí plotnu. Mobil hodnotu fotografie jako oboru vůbec nijak neohrožuje, tu likvidují nebo zlikvidovaly sociální sítě.
Odpovědět6  1
Choakinek (4687) | 1.5.20194:38
Tak Vámi zmiňované přístroje už z trhu z větší části odpadly, ale stále zůstávají kompaktní ultrazoomy a odolné kompakty, které se vyrábí přesně s těmi parametry, o kterých píšete.

Je možné, že dramatický pokles zájmu o fotoaparáty nakonec bude prospěšný a výrobci začnou více vnímat potřeby svých zákazníků.

Zcela konkrétních výhrad bych měl na jednotlivé výrobce celou řadu, ale to by bylo na příliš dlouhý komentář.
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (6625) | 1.5.20198:03
Ale však oni potřeby svých zákazníků vnímají a řídí se jimi ­(většinou­). To, že to nevyhovuje zrovna tobě a pár lidem na fotowebech, na tom nic nezmění.
Odpovědět2  0
Choakinek (4687) | 1.5.201913:24
Přesně tak. Až jim zbudou jen ti skuteční profíci a nadšenci, tak budou muset vnímat názory těch ­"pár­" lidí na fotowebech, protože všichni tito lidé pravidelně či čas od času nějaký ten fotoweb navštěvují.
Odpovědět1  1
Jirik_H (653) | 1.5.201923:09
Je otázkou, zda se pro ně vyplatí vyrábět. Snad ano.
Odpovědět3  0
Choakinek (4687) | 2.5.201913:00
Určitě. Stále půjde o miliony, přinejhorším statisíce kusů foťáků celosvětově. Když to nebude atraktivní pro svatou japonskou šestku ­(Sony, CaNikon, Oly, Panák a Fuji­), no tak skončí a nahradí je někdo jiný. Vedle existence telefonů je stejně pochopitelně dalším zásadním důvodem, proč se do toho nikdo jiný nehrne právě existence svaté japonské šestky.
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 30.4.201911:10
Ano, opět se potvrzuje. Mobil je zabiják foťáků, i DSLR a CSC. Vidím to i v okolí ­- naprosté většině ­- 99 % stačí dnešní schopnosti mobilů. Mobil má skoro každý. Tak proč se nepřiplatit 5 táců za trochu lepší fotoťák v mobilu.
99 % lidí totiž fotí dokumentárně, na památku. Bez větších ambicí.
Odpovědět3  2
Choakinek (4687) | 30.4.201916:16
Také fotím na památku, dokumentárně, bez větších ambicí.

V žádném případě mi nestačí schopnosti mobilů ­- vždyť neumí skoro nic. Disponují jen jedním pevným ohniskem, zpravidla umí jen na klik spouště pořídit snímek ­(tzv. auto­), režim s více možnostmi je diskutabilní ­(např. mají výhradně jen pevnou clonu anebo jen digitální závěrku­), různé foto příslušenství ­(jako např. optické filtry­) použít nelze atd.

Připlatit si 5 táců za lepší foťák v telefonu je v mém případě nereálné, protože za telefon bych nedal víc jak plus mínus 5 000 Kč a telefony s lepšími foťáky, kde se tzv. čas nezastavil, začínají někde na plus mínus 15 000 Kč, takže by šlo o to dát něco kolem 10 000 Kč navíc a to je fakt hodně, když vezmu v potaz, že bych za to nic moc navíc nezískal ­(typicky jen výběr mezi více pevnými ohnisky, znatelně vyšší kvalitu výstupu než u levnějších telefonů a tak dále­).

Taky mě to focení musí bavit. A mě prostě nebaví držet po okrajích nějakou tenkou destičku. Mě to prostě baví, když držím přístroj za ­"grip­" ­(stačí malý­) a zhruba někde kolem objektivu ­(je bonus, když je v těch místech navíc ovládací prvek­), když mohu použít optický zoom anebo koukat do hledáčku.

Jsem tedy asi ten v článku zmiňovaný ­"nadšenec­" :­-­).
Odpovědět3  0
Arne (5) | 1.5.201912:42
Jaký zabiják? V čem může už jen ergonomicky kreténská placka s displejem, která je morálně ještě o deset levelů níže na poli fotografie než ,,mýdlové krabičky­" ohrožovat foťáky? Ti lidi, kteří dnes fotí mobilem, by v případě, že by jejich mobil tuto funkci neměl, by nefotili vůbec. Jim je překážkou jejich vlastní lenost, pohodlnost, zhýčkanost a další neřesti. Ale není to tak, že mám mobil=kašlu na objektivy, brašnu, gripy,... Takovou logikou bych mohl prohlásit, že dělníci ohrožují inženýry, protože dělníka může dělat v dnešní ekonomické situaci každý a je nějak zajištěn, kdežto na pozici inženýra je potřeba se vypracovat a není to tak jednoduché, automatické jako u dělníka, který si dnes domluví práci a zítra nastoupí. Jestli něco devastuje fotografii, tak to není mobil, nýbrž facebook, instagram, apod. Nebo snad photoextract zavřel krám kvůli mobilům? Ne, ale protože se klientela přesunula na sociální sítě. A ty sociální sítě už jsou tak přecpané fotkama, že i ten kdo se považuje za fotografa a není líný, prostě cokoliv už fotit nebudet, to ale neznamená že nebude fotit. Desítky let se fotilo na film, což je opravdu strašidelná představa do dnešního náročného světa, a šlo to, a tahat brašnu s bezzrcátkem má být problém? :­-)
Odpovědět3  1
Milan Šurkala (6625) | 1.5.201914:24
To ale vůbec není pravda. Fakt si myslíš, že by ti lidi nefotili vůbec? A kdo pak kupoval ročně ty stovky milionů kompaktů? Lidé měli vždy potřebu fotit a vždy byli pohodlní a vždy hledali jednodušší možnosti, jak to udělat. Pokud byla jednodušší možnost mít levný telefon, který nefotil ­(nebo fotil blbě­) a levný kompakt, který jakž takž fotil, tak měli obě zařízení. Jakmile ale mobil začal fotit tak, že to lidem začalo stačit, a tyto telefony byly za rozumné ceny, lidé zahodili kompakty, protože proč by s sebou tahali dvě zařízení, když můžou jedno? A navíc to druhé už nemusí kupovat.

A ani to s tím Facebookem není úplně pravda. Vždyť kompakty umí upload na sociální sítě už pěknou řádku let. A přesto lidé raději posílají na FB fotky z telefonu než z kompaktu, který to umí taky. Proč? Protože je to jednodušší, levnější a rychlejší.
Odpovědět3  1
Arne (5) | 1.5.201917:41
Tak já můžu říct podle sebe proč nehodlám do fototechniky vrážet 30 tisíc Kč a dřív ano. Protože enormě klesla hodnota fotografie, na moji produkci není nikdo zvědavý, fotoservery díky sociálním sítím vyhasly, a na to abych se prezentoval na sociálních sitích jsem příliš asociální ­(nevím jak to jinak říct slušně­). Stačí mi bazarové zboží, vývoj se za posledních 10 let reálně nikam neposunul, u objektivů 2x tolik. Jestli to má někdo jinak, ať napíše, já se s ním hádat nebudu.
Odpovědět1  0
Jirik_H (653) | 1.5.201923:13
Vývoj se za posledních 10 let reálně neposunul... Co na to napsat.
Odpovědět1  2
busy (4706) | 1.5.201919:21
"Ti lidi, kteří dnes fotí mobilem, by v případě, že by jejich mobil tuto funkci neměl, by nefotili vůbec.­"
Tak v tomto sa mylis. Napriklad moja polovicka foti mobilom, ale pokial mobily este nevedeli poriadne fotit, tak si nosila v kabelke maly fotacik ­(z naseho pohladu ­- mydlovu krabicku­) ktoru aj skutocne pouzivala.
Odpovědět0  0
Arne (5) | 2.5.201917:08
No tys mě vážně dostal lol. Ženy jsou specifická cílovka, těm ty placky snad i sluší, ta moje polovička taky fotí plackou a ještě do ní 10x za den kouká s přední kamerou jako místo do zrcátka aby se upravila, ale ruku na srdce ­- bere ženy někdo vážně? Ani ty ne, jinak bys ženu nenazýval ,,polovička­", je to sice roztomilé, ale o něčem to svědčí ­- třeba o tom že i kdyby fotila jednorázovým kinofilmem, tak bys jí to obhájil... Takže holky ať si fotí čím chtějí, je vůbec úspěch když se někde prezentují a já jim to přeju.
Odpovědět1  1
busy (4706) | 3.5.20197:56
Skvela, brilantna ba priam az excelentna psychologicka analyza ! Jej jedinou drobnou, hadam aj odpustitelnou chybickou je len to ze vo vsetkom si vedle jak ta jedle ;­) :D Mozno ze to, co pises zodpoveda tvojim osobnym skusenostiam ­(a tvojmu osobnemu, asi nie moc idealnemu postoju k zenam­), ale to rozhodne neznamena, ze to plati obecne. Skus nabuduce necitat medzi riadkami to co tam nie je napisane. Moj predchadzajuci prispevok iba ukazal na konkretnom priklade, ze tvoj vyrok nebol pravdivy. Nic viac a ani nic menej.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 1.5.201919:23
"a tahat brašnu s bezzrcátkem má být problém? :­­-­)­"

A tahas tu brasnu naozaj vsade so sebou ? Kazdy den do prace, na bezne nakupy, na vsetky prechadzky ?
Pretoze ak nie, tak potom to JE problem :D
Odpovědět0  0
Choakinek (4687) | 1.5.201922:21
Není, pokud někdo v běžném všedním dnu nepotřebuje fotografovat. Jako třeba já ­- nepotřebuji si zaznamenávat ­(fotit­) nic ze svého všedního dne.
Odpovědět0  0
Puppy8 (858) | 1.5.201922:51
Není, stále nosím malý batoh a v něm Sony A6000 + 18­-135mm.
Odpovědět0  0
Arne (5) | 2.5.201917:35
Já si nepamatuju že bych někdy v životě chodil na nákup nebo do práce s foťákem. Akorát jednou kdy jsem ho vzal kolem roku 2006 do zaměstnání kolegům ukázat. Já zas nejsem tak vlivný člověk abych potřeboval mít i ten mobil u sebe, takže věř nebo ne, ale já ho mám klidně celé odpoledne v báglu a ven jdu i bez něj.
Odpovědět1  0
Jirik_H (653) | 1.5.201923:12
Na tolik nesmyslů v jedno příspěvku opravdu nemá cenu reagovat. K ničemu by to nevedlo. Kokrétně 5 nesmyslů.
Odpovědět0  0
bob222.2 (112) | 30.4.20199:22
Koho tipujete ako prvého čo padne na hubu? Vidím to na jedného z trojky olympus, pentax alebo nikon.
Odpovědět0  1
Jirik_H (653) | 30.4.201911:12
Možná je koupí Canon nebo SONY, pokud jim to bude dávat byznysovou logiku. Ale spíše se bojím, že ne. Zvláště OLYMPUS jde podle mě po slepé cestě. Odolné foťáky opravdu nemají moc perspektivu, zvláště, když jsou relativně odolné mobily. A tlačit 4­/3 senzor mezi profi foťáky, to může jen... I Panasonic pochopil, že jedině FF ­(výjimka FUJI s X­-Trans u APS­-C­). Další výjimkou je NIKON D500, ale jak dlouho?
Takže tak.
Odpovědět3  1
busy (4706) | 30.4.201911:59
Btw. tlacenie snimacov mensich ako FF medzi profi fotaky zacal Canon so svojim 7D­-ckom :­)

Ale k veci. O Olyho sa az tak moc nebojim, pre neho su fotaky len taky ­"bocak­", takze podla mna svoj fotoprogram mozno trochu utlmi, ale sem­-tam nieco bude stale robit, napriklad raz za cas pride s nejakym odolnym kompaktom ci CSC­-ckom.
Odpovědět1  1
Jirik_H (653) | 30.4.201912:30
7D To byl jen doplněk k FF.
Záleží, jak dlouho budou akcionáři Olympusu tolerovat vyhazování peněz.
Odpovědět1  0
martinX34 (367) | 30.4.201917:11
Vyvoj fotakov sa bude finnacovat z rozpoctu pre marketing. Niekedy mam dojem, ze to uz v Olympuse tak robia :­-)
Odpovědět0  1
Hirogen (769) | 30.4.201913:50
Canon ano, ne s 7D. Daleko dříve tu byla APS­-H velikost senzoru.
Odpovědět1  0
Jirik_H (653) | 1.5.201923:16
Jo, je to tak. Ale vzhledem k tomu, že APS­-C je menší, zmínil jsem APS­-C jako minumum ­(pokud se dobře udělá­), co ještě může být použitelné jako profi.
Odpovědět0  0
Choakinek (4687) | 30.4.201916:37
Můj předpoklad první oběti: Ricoh ukončí výrobu fotoaparátů a nabídne značku ­"Pentax­" k odprodeji.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 30.4.20198:42
"Hlavním problémem je dle společnosti dramatický pokles prodeje DSLR, který nestačí kompenzovat pomalý nárůst prodejů CSC­"

No este aby nie, ked Canon tak dlho otalal s CSC, az uz vsetci mali m4­/3 a na Canon cakala len ta mensina ktora chce vyslovene Canon a nic ine.
Odpovědět0  1
bob222.2 (112) | 30.4.20199:21
LOL, a preto padá olouš na hubu ešte viac jak canon... :D
Odpovědět1  1
busy (4706) | 30.4.201910:00
Pri ponuke CSC od Panasonicu sa ani tomu nedivim :)
Odpovědět0  2
Opomartin (259) | 29.4.201919:27
https:­/­/www.canonrumors.com­/
Trh s aparáty se hroutí rychleji než se zdálo. Jsem zvědav kdo přežije a v jaké kondici.
Snad velká sleva eRka... viz rumors.
Odpovědět0  0
martinX34 (367) | 30.4.201911:57
No co uz. Treba nakupit v masivnej vlne vypredajov tesne pred ­"koncom­" a zit s tou technikou desatrocia.
Pretoze to naozaj vyzera tak, ze o 10 rokov tu ostane pre tych, co nechcu vsetko fotit mobilom, len brutalne draha profi fototechnika alebo bazar.
Odpovědět5  0
Puppy8 (858) | 30.4.201918:21
Dokud je trh jsou i produkty. Nebude jich zkrátka tolik, ale nebál bych se, že zmizí zcela. To nedává smysl.
Odpovědět0  0
martinX34 (367) | 1.5.201911:53
Lenze ten trh funguje v slucke kladnej spatnej vazby. Poklesne pocet kupujucich ­-> Naklady na vyvoj sa musia prepocitat na menej kusov ­-> Vzrastie cena ­-> Este viac poklesne pocet kupujucich. Cyklus sa opakuje az pokial na trhu neostanu ti, ktori pouzivaju fotoaparat ako zdroj prijmu ­(teda profesionali­), ktori su schopni akceptovat zvysenu cenu.
Odpovědět0  0
Puppy8 (858) | 30.4.201918:20
V USA jsou slevy o desítky procent běžné, to jen tady v Evropě máme vše trvale předražené.
Odpovědět2  0
JonSnih (370) | 3.5.201915:05
To víš, USA je kolébka konzumu. A hlavně to Trumpovo ­"America first­".
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.