Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
24.4.2018, Milan Šurkala, aktualita
Flickr byl kdysi velmi populární platformou pro sdílení snímků, ale poněkud ustrnul a nedokázal odolat např. nástupu Instagramu. Po Yahoo! a Verizonu, které Yahoo! koupilo se teď přestěhuje pod křídla SmugMugu.
LeHydrak (102) | 24.4.201820:53
Já bych byl s tím prohlášením o zašlé slávě opatrný. Já sám jsem si Flickr založil přibližně před rokem a stále ho používám. Stejně jako mnoho dalších lidí okolo s kterým sdílím svůj koníček ­- fotografování vlaků. Lidí používající Flickr okolo mně přibývá protože je zaměřen na jinou sortu lidí než Instagram s kterých ho srovnáváte, což je řekl bych špatně. Na instagramu převažují fotky obědů, selfies, momentky ze života s nějakým tím ­"in­" filtrem a to vše od obyčejných lidí s obyčejným smartphonem. Když to na flickru se pohybují takoví ti pokročilejší fotografové se zrcadlovkami a třeba i několika objektivy fotící přírodu, zvířata, města, lidi ale takoví jací jsou, bez filtrů a bez prohnání velkými úpravami v PC. Samozřejmě tu jsou výjimky, ale myslím že ty základní rozdíly jsou jasné. :­-)
Odpovědět2  0
Choakinek (4688) | 24.4.201821:04
Potvrzuji, Instagram je snůška foto braku, Flickr je úplně někde jinde.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 24.4.201821:53
Na Flickru jsem od 2007, a jediné co vidím je vliv pádu Yahoo, ze kterého už prakticky nic nezůstalo, tudíž ne tak časté modernizace a modifikace ­(což možná bylo spíš k prospěchu­). Flickr ovšem funguje naprosto normálně, a kdo to s fotografií myslí aspoň trochu vážně a nepotřebuje jen předvádět ­"peří­" bez ohledu na kvalitu, tomu Instagram nevystačí. Je docela s podivem, že Flickr dokázal prakticky bez postižení přežít, zatímco Yahoo zamrzlo včase a padalo do propasti. Asi to bude fungovat, kde jinde bych dostal takové možnosti organizace a nastavení, plus je to další záloha originálních souborů. O budoucnost Flickru se opravdu nebojím, a hodně si cením toho že základní myšlenka a možnosti po celou tu dobu zůstávají stejné ­(organizace, možnosti velikostí, práce se snímky­). Jedině kdyby se toho chytil nějaký tupý hipster a chtěl to předělat na Instagram 2.0, doba je divná, možné je všechno.
Odpovědět0  0
neutrinograf (514) | 24.4.201822:56
nedavno jsem si vsiml upozorneni na flickru, ze se stavaji soucasti jakehosi uskupeni oath a ze informuji, ze se rozhodli sdilet uzivatelske udaje s tretimi stranami. bliz jsem to nezkoumal, ale uz tohle samotne by me prinutilo okamzite zrusit ucet na flickru.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 25.4.20186:17
No, tihle to aspoň dělají oficiálně, mají k tomu důvod a řeknou to, samozřejmě když došlo k prodeji tak nový majitel má přístup k těm datům. Mě zase konečně Facebook nakopl k zrušení už tak zbytečného účtu, který jsem stejně nepoužíval, když se konečně naplno ukazuje jak bez jediného slova sdílejí celé ty roky uživatelské údaje s třetími až x­-tými stranami ­(a s kýmkoliv kdo je umí hacknout­), ale co vidím kolem sebe tak to nikoho netankuje a nikdo si FB účet nezrušil. A o dalších sociálních sítích, včetně Instagramu, si iluze taky dělat nemusíme, nemluvě o matce všech obchodníků s uživatelskými daty Google.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 25.4.201810:22
Ale to fakt delaji skoro vsichni ... a poskytuji je decato komukoliv, kdo na ne posle požadavek.
Facebook neni horsi nez jini, jen zrovna probehla kampan proti nemu.
Spolupracuji vsichni se vsema a nase realita jednoznacne a myslim neodvratne miri do sfer sci­-fi pribehu a pry konspiracnich teorii o tom, jak vsechny ­"ovce­" maji ciip­(ci neco podobneho­), vse je napojeno na jeden velky system a nakonec nas znici stroje :­)­) Zni to smesne, ale ta realita se tomu proste priblizuje.
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 25.4.201811:27
No, jen to permanentně vypadá, že ty tvoje ­"ovce­" o tom nikdy neslyšely, pořád se všichni hrozně diví že co naflákají na Assbook může kdokoliv vidět a použít.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 25.4.201812:57
Moc ti nerozumim, tak asi jsem se vyhadril nesrozumitelne.
Nicmene to, ze vetsina nas ovci ­(mozna ty nejsi, myslim to obecne­) o tom nikdy neslysela a pokud jednou nastane ta sci­-fi era, bude nadale spokojena, je pravdepodobne...o tom to vsechno prave preci je .... neboli :­"nechat ovce bezvyznamne bucet, hlavne kdyz nic zasadniho nedelaji­"
Jo a že se diví.... no to jsme my ovce .... rekli nam, ze jsme svobodne ovce, tak si to myslime a bucime to dal. Meli jsme svobodny internet, ale sami volame po tom, ze kdo vystupuje anonymne na netu je vlastne spatny zly a neslusny.
Prijde mi, ze my ovce jsme vetsinove pomylene. Pouzivame net, davame na nej sva osobni data, jmena, informace a to podrobne o nasich znamych, rodinach zivotech a pak se divime, ze to ostatni vedi.
Nase spolecnost a kultura je proste na upadku, nezivotaschopna, vzdyt my­(myslim spolecnost rozvinutych zemi­) jsme ztratili i snahu o zachovani druhu .... nadavame na imigranty, ale sami se nemnozime, ba naopak, ubyva nas a to dlouhodobe :­)
Takze ano, ovce se divi tomu, co pises. Jsem presvedcen, ze jednou se budou divit, jak je mozny, ze vlastne nemaji zadne penize­/prostredky, kdyz je mely vsechny uschovany v te skvele bance pod tak dlouhym heslem .... ale mozna uz v te dobe budou spokojene, ze ty penize nemaji, protoze piva i smartphon nafasuji od vladcu ...
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 25.4.201810:12
"ze se rozhodli sdilet uzivatelske udaje s tretimi stranami.­"
To pak ale nezbejva nez nechodit na net. Delaji to skoro vsichni googlem a weby s jejich Google Analytics počínaje ....:)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6628) | 24.4.201821:54
Ano, je zaměřen jinam, to nikdo nerozporuje. Jenže problém je ten, že ta základna Flickru se moc nerozšiřuje, spíše naopak. Pokud je nějaký profesionální fotograf na Instagramu, jen málokdy si založí Flickr ­(neříkám, že takoví nejsou­), naopak pokud je na Flickru, je dost pravděpodobné, že půjde na Instagram, protože tam to dneska žije. I k propagaci profesionálního fotografa se dnes více používá Instagram než Flickr.
Odpovědět1  0
Kabe (881) | 25.4.201810:25
Tezko odhadovat, jestli Flickr prezije.

Nicmene rozdil v tech dvou sitich je myslim jasny.
Flickr­-neco jako hobby zamereni
Instagram­-dalsi louka pro ovce­(tudiz i pro marketing)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6628) | 25.4.201810:39
Ano, rozdíl je jasný, ale přece snad všichni víme, jak to chodí. Přežívá to, co je pro masy. Nebylo by to zdaleka poprvé ani naposled, co nepřežije někdo, kdo ­"nejde s dobou­" a není pro majoritu. Otázkou je, co s tím chtějí v praxi udělat.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 25.4.201813:04
Jasne.
Nemyslim, ze nepreziji, ale mohou se stat zcela titernymi vuci treba instagramu.
Vyznam budou mit pro lidi, co maji radi fotografii na urovni, ktera se vyskytuje tam.
Nicmene na netu jde vsechno rychle, rychle nahoru a rychle dolu. I facebook muze zemrit za za rok, pokud prijde neco, co zaujme ovecky vice.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.