Nástupce 450D
Dobrý den,
ráda bych se na Vás obrátila s prosbou o menší pomoc.
Plánuji koupi nového fotoaparátu, protože mi odešel Canon 450D se kterým sem fotila 5 let. Ráda bych se posunula do vyšší třídy, přemýšlím mezi Canon 60D + sklo 70-200/4 L USM nebo 7D + tamron 70-300. Nebo jsem uvažovala nad Nikon 7000, ale k němu nemám žádné objektivy. Cenově se musim vlízt tak do 20tis, kupovala bych z druhé ruky
Děkuji za jakoukoliv radu, L.
ráda bych se na Vás obrátila s prosbou o menší pomoc.
Plánuji koupi nového fotoaparátu, protože mi odešel Canon 450D se kterým sem fotila 5 let. Ráda bych se posunula do vyšší třídy, přemýšlím mezi Canon 60D + sklo 70-200/4 L USM nebo 7D + tamron 70-300. Nebo jsem uvažovala nad Nikon 7000, ale k němu nemám žádné objektivy. Cenově se musim vlízt tak do 20tis, kupovala bych z druhé ruky
Děkuji za jakoukoliv radu, L.
No a nebylo by spíš lepší koupit něco nového z levnější třídy, než foťáky z roku 2009 a 2010, což je 4 - 5 let vzat, byť jde o zhruba polo profi třídu?
A co máš všechno za objektivy pro Canon? Otázka je jestli jsou natolik dobré že by stálo za to kvůli nim u Canonu zůstávat, to bych si na tvém místě zodpověděl jako první.
Druhá otázka pak je co vlastně všechno fotíš, jestli potřebuješ například výkoný autofokus nebo odolné tělo - jinak by asi bylo trochu zbytečné pouštět se třeba do docela nákladné 7D, která má stejný výstup jako ty nejzákladnější Canony (i 60D dá dostatečně rozšířené ovládání, kvůli tomu taky není třeba sedmičku brát).
Druhá otázka pak je co vlastně všechno fotíš, jestli potřebuješ například výkoný autofokus nebo odolné tělo - jinak by asi bylo trochu zbytečné pouštět se třeba do docela nákladné 7D, která má stejný výstup jako ty nejzákladnější Canony (i 60D dá dostatečně rozšířené ovládání, kvůli tomu taky není třeba sedmičku brát).
doma mám EF-S 17-85mm f/4,0-5,6 USM IS a EF 70-300mm f/4,0-5,6 IS USM. Fotím hlavně koně - závody, psy a u té 7D mě zaujalo 8sn/s. Krátké sklo mi docela stačí, moc s ním nefotím, ale ten teleobjektiv by chtělo už asi lepší
Tak v takovém případě se 7D opravdu nabízí, a k ní minimálně ten Tamron - samozřejmě vejít se do limitu bude náročné, ale sedmička se bazarově prodává za rozumné peníze a je to dost odolný model s dlouhou životností. Tělo za cca dvanáct (hodně najeté, ale v tomhle případě to není takový problém) a Tamron 70-300 se za těch osm dá sehnat, případně za devět nový. S Nikonem bys taky sestavila něco podobného, D7000 + Tamron 70-300 (nebo i originální Nikkor 70-300, velice dobrý) by se mohl vejít, ale pak bys ještě musela řešit nějaký ten základ - no pokud by nemusel být extra rychlý, tak 18-105 se dá levně koupit, pak by to dohromady mohlo být cca 25 tisíc. Takže přechod na Nikon realizovatelný je, otázka je co je pro tebe výhodnější. Šest snímků za sekundu je dostatečná rychlost, Nikon bude mít lepší obrazový výstup a dá se s ním víc zvedat ISO, jeho AF je taky poměrně schopný (i když 7D má ještě rychlejší). Canon je celkově odolnější a trvanlivější, na dynamickou akci je přece jen vhodnější, a i když má nějaký rok na hrbu pořád má co říct, jen ten senzor už není úplně ideální (ale fotit se s ním samozřejmě dá jako s čímkoliv jiným).
Ve své situaci se můžeš prakticky vydat kterýmkoliv směrem, po 17-85 se ti stýskat nebude (žádný zázrak) a tele potřebuješ nahradit tak jako tak. Teď jen se rozhodnout...
Ve své situaci se můžeš prakticky vydat kterýmkoliv směrem, po 17-85 se ti stýskat nebude (žádný zázrak) a tele potřebuješ nahradit tak jako tak. Teď jen se rozhodnout...
Děkui za rady. Jak moc velký je rozdíl mezi těmi senzory? Ten 7D má dva DIgic IV, pokud si dobře pamatuju... Zase mi už pár Nikonistů řeklo, že se jim moc výstup nelíbí a myslí že Canon má lepší barevné podání. Také mi ještě vrtá v hlavě ten 60D s tím Lkovým sklem, ale tamron mi nepřijde uplně mimo, když vyhrává i nějaký ocenění a tak :D
Tak on je sice nesvětelný, ale dost rychlý a opticky na úrovni, samozřejmě 70-200/4L je ještě lepší ale zase kratší. 60D má víceméně standartní autofokus podobný těm v základních zrcadlovkách, což může být pro tvé potřeby přece jen limitující. Digic je procesor, já mluvím o obrazovém senzoru - Nikon má poměrně lepší, s menším šumem při vyšších ISO a větším dynamickým rozsahem. Barevné podání je věc názoru každého, někomu se víc líbí méně saturované od Canonu (Canonisti říkají přirozené, někteří jiní vyšisované), někdo preferuje výraznější od Nikonu. Pro tebe jako uživatele EOS 450D budou Nikoní barvy určitě změna, ale jak je přijmeš je jen na tobě, každopádně nějaký hrozivý rozdíl to není.
právě sem se vrátila z fotoobchodu kde jsem si vyzkoušela Canon 60D a Nikon 7000... přiznam se že Nikon mi sedl líp... jen mě pořád k té 7D táhne rychlost toho AF...mimochodem, jak je na tom s kvalitou objektiv Nikkor 50mm/1,8 D?
Klasická pevná padesátka jako mnoho jiných - ostrá, stačí lehce přiclonit, levný způsob jak získat malou hloubku ostrosti. Samozřejmě pohon z těla není nadprůměrně rychlý, a bokeh často není nic moc, ale celkově slušný objektiv a dost levný (ale spíš bych volil moderní 50/1.8 G která je vyrovnanější). No máš o čem přemýšlet, teď už to je jen na tobě.
a poslední otázka (doufám) - co všechno ovlivnuje ten obrazový senzor? 7D i 7000 jsou ze stejného roku výroby, tak proč mají tolik odlišný?
Senzor snímá obraz, a jeho vlastnosti jsou zásadní pro konečný výsledek. Ať už jde o možnosti zvyšování citlivosti (focení s míň světlem), dynamický rozsah (současně prokreslené stíny a jasy, čím vyšší DR tím líp), nebo třeba detailnost snímků. 7D a D7000 mají dost rozdílné senzory, Canon 18 MPx je používaný už velmi dlouho a v současnosti proti svým konkurentům poněkud zaostává ve většině parametrů (už při uvedení 7D to bylo pro Canonisty zklamání, doufalo se ve větší APS-H senzor) a ostatně se používá i v nejnižších řadách zrcadlovek Canon, Nikon používá senzory Sony a D7000 má velmi populární 16 MPx typ používaný mnoha výrobci (mimo Nikon i Pentax a Fujifilm), který se nasazuje i do aktuálních modelů a oproti senzoru 7D má nespornou převahu. Přitom tyhle dva typy nepatří do stejné třídy, 7D byl vždy jednoznančně profi zatímco D7000 pokročilý amatérský, ale parametrově jsou dost blízko. Jednoduše řečeno s lepším senzorem dosáhneš kvalitnějších fotek (a to i) za horších podmínek - samozřejmě to není jen o senzoru, ale v tomhle případě ty dva přístroje opravdu jsou poměrně podobně řešené (když pominu generální odlišnosti obou značek v ovládání a ergonomii).
tak to vypadá na Nikon, jak jsem četla recenze na 7D tak vim, že má problémy s ostřením (asi jen nějaké kusy), jen doufám že nebudu litovat :D
No je rychlý, ale umí být nepřesný - chybu v téhle třídě zrcadlovek už dnes snad ani nemůžeš udělat, bude to dost rozdílů ale na to si zvykneš. Teď ještě sehnat obstojný kousek, ale momentálně se jich prodává hodně. Myslím že se ti bude líbit 3D ostření na pohyblivé cíle, to má Nikon dobře vychytané.
Tak sem se definitivně rozhodla pro Nikona. Ted mám menší dilema - jaké krátké sklo? přemýšlela sem o pevné 35 nebo 50, ale pak sem si říkala, že na výlety nebo rodinné fotky by to chtělo i nějaké to přiblížení. Jaký byste doporučil?
Asi bych sáhnul jako po první volbě po tom 35mm v případě, že bych kupoval Nikon s objektivem 70-300mm. A to z důvodu, abych měl taky o něco širší ohnisko.
Nikkor 35mm je univerzálnější a dá se dobře využívat na různé fotky. Takový pevný univerzál. Nikkor 50mm se mně zdá o trochu kvalitnější (ostrost, bokeh a taky jak je samotný objektiv vyroben) a používám ho hlavně na portréty. Tam se hodí víc než 35mm. Jinak mluvím o verzích 35mm a 50mm f1.8 G.
Nikkor 35mm je univerzálnější a dá se dobře využívat na různé fotky. Takový pevný univerzál. Nikkor 50mm se mně zdá o trochu kvalitnější (ostrost, bokeh a taky jak je samotný objektiv vyroben) a používám ho hlavně na portréty. Tam se hodí víc než 35mm. Jinak mluvím o verzích 35mm a 50mm f1.8 G.
Ano, to jsou dvě solidní volby, pokud jde o pevná skla, a pětařicítka je univerzálnější. A nebo nějaký lepší zoom (třeba bazarem), třeba Tamron 17-50/2.8, dobré jsou i některé starší zoomy Nikon nebo Sigma ale to už se musí hledat konkrétně. A jako univerzální cestovní zoom "obyčejný" 18-105, který se dá pořídit i pod čtyři tisíce a fotí slušně. Mimochodem pokud jde o 70-300, tak není třeba jít do Tamronu, originálních výborných Nikkorů je momentálně na bazaru Paladixu habaděj za cca 7500, a je to opravdu dobré řešení jak opticky tak rychlostí.
nad 55-300 nebo lépe nad 70-300 jsem taky nějaký čas uvažoval.
Každopádně se mě zdá, že u vyšších ohnisek se taknějak samotné zvětšení "zmenšuje". Mám doma 55-200VR a jeden starý Tamron 70-300 a rozdíl mezi 200 a 300mm ohniska je skoro o ničem.
Nárůst ceny bazarových skel je ale dvojnásobný.
Každopádně se mě zdá, že u vyšších ohnisek se taknějak samotné zvětšení "zmenšuje". Mám doma 55-200VR a jeden starý Tamron 70-300 a rozdíl mezi 200 a 300mm ohniska je skoro o ničem.
Nárůst ceny bazarových skel je ale dvojnásobný.
No, ono 300mm je len 1,5 nasobok z 200mm takze tam uz taky velky rozdiel logicky nemoze byt. ;-) Ale cenovy to ano.
Tak v tomhle případě určitě nejde o rozdíl ohniska, ale rychlost ostření a optické kvality. Nikon 70-300 je v obojím 55-300 i 55-200 výrazně vzdálený, ne že by ty levnější byly špatné ale tohle je jiná třídá, velice ostrý a dost rychle ostřící, ten cenový rozdíl se tím prakticky smývá.
něco takovýho? [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
---------- Doplněno v 19:48 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 19:46 ----------
a taky mi vrtá hlavou, že většina doporučuje jako portértní sklo 50, pak druzí že nejlepší je 35 protože je tam násobek crop faktoru a další že nejlepši portrety jsou na 75 protože nedělají z člověka vobludu....
---------- Doplněno v 19:48 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 19:46 ----------
a taky mi vrtá hlavou, že většina doporučuje jako portértní sklo 50, pak druzí že nejlepší je 35 protože je tam násobek crop faktoru a další že nejlepši portrety jsou na 75 protože nedělají z člověka vobludu....
35mm jako poetrétní sklo je bída - leda by tě limitovaly rozměry třeba ateliéru
50mm je asi taková klasika
+-85mm je na portréty ještě o chlup lepší, ale to je spíš tak na ven, do místnosti je to hrozně dlouhý
u APSC zrcadlovek se uplatňuje tzv. CROP - neboli o kolik je snímač menší proti FullFrame. U Nikonu 1,5, Canon 1,6, Olympus 2 atd...
takže zjednodušeně:
35mm FF = 50mm APSC
50mm FF = 75mm APSC
85mm FF = 127mm APSC
někdo to přepočítává, někdo ne. FF tady moc lidí nemá, ty se řiď čísly na objektivu a nic nepřepočítávej.
Na objektivech pro APSC i FF jsou stejná čísla, jen to na každmém z nich ve výsledku vypadá o cca polovinu jinak
Osobně nic nepřepočítávám, prostě jsem se naučil mít v "oku" čísla pro APSC a podle nich se řídím
50mm je asi taková klasika
+-85mm je na portréty ještě o chlup lepší, ale to je spíš tak na ven, do místnosti je to hrozně dlouhý
u APSC zrcadlovek se uplatňuje tzv. CROP - neboli o kolik je snímač menší proti FullFrame. U Nikonu 1,5, Canon 1,6, Olympus 2 atd...
takže zjednodušeně:
35mm FF = 50mm APSC
50mm FF = 75mm APSC
85mm FF = 127mm APSC
někdo to přepočítává, někdo ne. FF tady moc lidí nemá, ty se řiď čísly na objektivu a nic nepřepočítávej.
Na objektivech pro APSC i FF jsou stejná čísla, jen to na každmém z nich ve výsledku vypadá o cca polovinu jinak
Osobně nic nepřepočítávám, prostě jsem se naučil mít v "oku" čísla pro APSC a podle nich se řídím
18-70 je sice starší kousek, ale pořád má co říct, je velice schopný a už vybavený SWM pohonem, ten ti určitě aspoň na nějakou dobu bude stačit. Znám lidi co se ho dodnes nevzdali i když tělo už vyměnili víckrát, a dnes je za velice dobré peníze.
Ta pětatřicítka je na limitu pro portréty, já ji třeba spíš vidím jako univerzální reportážní, a líp se s ní dělají větší celky (ne detaily obličeje a podobně, na to už je přece jen účinnější delší ohnisko jako padesátka). Hlavní je co si ty pod pojmem portrét představuješ, pokud ti jde čistě o obličej šel bych ještě výš než je padesátka, na pětaosmdesátku. Hodně důležité taky je nakolik se kdo chce portrétům věnovat, kupovat speciální objektiv to už chce vážný důvod. Jinak se portréty dají fotit i běžnými objektivy s dostatečným výsledkem, stačí to trochu umět. Při tak velkém senzoru jako je APS-C nemusí být nutně světelnost 1.4 aby bylo pozadí rozmazané, na 3.5 to jde taky dostatečně pokud je objektiv opticky kvalitní a ruce šikovné. Například právě Nikoňácké 35 a 50 mají sice světelnost 1.8, ale pro rozumný výsledek potřebují přiclonit pro správnou ostrost.
Ta pětatřicítka je na limitu pro portréty, já ji třeba spíš vidím jako univerzální reportážní, a líp se s ní dělají větší celky (ne detaily obličeje a podobně, na to už je přece jen účinnější delší ohnisko jako padesátka). Hlavní je co si ty pod pojmem portrét představuješ, pokud ti jde čistě o obličej šel bych ještě výš než je padesátka, na pětaosmdesátku. Hodně důležité taky je nakolik se kdo chce portrétům věnovat, kupovat speciální objektiv to už chce vážný důvod. Jinak se portréty dají fotit i běžnými objektivy s dostatečným výsledkem, stačí to trochu umět. Při tak velkém senzoru jako je APS-C nemusí být nutně světelnost 1.4 aby bylo pozadí rozmazané, na 3.5 to jde taky dostatečně pokud je objektiv opticky kvalitní a ruce šikovné. Například právě Nikoňácké 35 a 50 mají sice světelnost 1.8, ale pro rozumný výsledek potřebují přiclonit pro správnou ostrost.
A pri clone 1.4 alebo 1.8 mas tak malu hlbku ostrosti, ze to ostrenie lahko ujde na spicku nosa a oci su mimo HO...
Při cloně 1.4 nebo 1.8 máš obvykle tak mizernou kresbu, že tam stejně málokdo fotí.
Naposledy jsem viděl rozdíl třeba u Otulus: ale to jsme finančně trochu mimo realitu
Naposledy jsem viděl rozdíl třeba u Otulus: ale to jsme finančně trochu mimo realitu