OM-D E-M10 jaký objektiv?
Mám cca půl roku Olympus XZ-2. Fotí se s ním dobře a s fotkami jsem spokojený. Podotýkám že jsem amatér. Pořád mi však vadí absence hledáčku a taky problémy s malou hloubkou ostrosti. Vím že je možnost hledáček dokoupit. Začal jsem tedy uvažovat o nějakém CSC s výměnnými objektivy. Z Olympusů mě zaujal OM-D, a z nich ten nejlevnější E-M10. Má hledáček i výměnné objektivy a v recenzi ho Milan Šurkala chválil. Jaký bych si ale k němu měl koupit základní objektiv? Nechtěl bych aby to celkem přesáhlo 25.000. S tím, že bych si později dokoupil třeba další, až bych na to měl. Otázka zní, zda koupit celek se zvýhodněným setovým objektivem nebo jen tělo - a k tomu jaký objektiv?
A nebo by byl lepší Nikon 5200 s 18-105, nyní se dá sehnat levně? Co byste radili?
A nebo by byl lepší Nikon 5200 s 18-105, nyní se dá sehnat levně? Co byste radili?
Porovnání D5100 vs. OMD se vyhnu. Jsou to jiné systémy. vyjádřím se jako majitel OM-D k objektivům. Prvně zapochybuji o recenzi na OM-D E-M10 tady v magazínu. To bych o tom musel něco vědět :D
Tělo stojí 17 000 a tobě zbývá 7000 na objektivy. Tím přeskočím profiskla a seťáky taky. Seťák 14-42 je slušný sklo, hlavně v kratší polovině ohnisek, ale s ohledem na světelnost na separaci objektu od pozadí zapomeň. Každopádně nadělá lepší fotky než XZ-2. Jenže jednou vyzkoušíš lepší sklo, jakými je řada Sigma 19, 30, 60 all F/2,8 a už ho nenasadíš...
A to je to, co mám vyzkoušeno a co můžu doporučit. Velká paráda za pár peněz. Z bazarových skel je s ohledem na rozpočet doporučeníhodný taky m,zuiko 45/1,8.
Velice dobrou kresbu má taky Panas 12-32, nový za osmičku v bazarech nesehnatelný...