Tazatel: Honza
Znění dotazu: Zdravím všechny,
vybírám nová fotoaparát a prosím o rady.
co fotím: 1.takové to domácí žvejkání - oslavy, děti, pes.
2.architektura- památky včetně interiéru, krajinky.
požaduji určitě hledáček, velký čip.Vzhledem k tomu že často podnikáme i několikadení výlety jen batoh a rum raději něco lehčího co však aspoň něco vydrží,
Moje tipy:líbí se mi 1. samsung nx30 - lehké, dobře se to drží, jen obava z odolnosti a menší výběr skel.
2.Pentax k50 - odolné, více objektivů, těžší.
Nějaké zkušenosti? Samozřejmě budu vděčný i za nasměrování jinou cestou.Zkoušel jsem nikon 5200 ale asi se mi budete smát prostě se mi to blbě drží a nebavilo by mě to.
cena do cca 20000.
Děkuji H.J.
Znění dotazu: Zdravím všechny,
vybírám nová fotoaparát a prosím o rady.
co fotím: 1.takové to domácí žvejkání - oslavy, děti, pes.
2.architektura- památky včetně interiéru, krajinky.
požaduji určitě hledáček, velký čip.Vzhledem k tomu že často podnikáme i několikadení výlety jen batoh a rum raději něco lehčího co však aspoň něco vydrží,
Moje tipy:líbí se mi 1. samsung nx30 - lehké, dobře se to drží, jen obava z odolnosti a menší výběr skel.
2.Pentax k50 - odolné, více objektivů, těžší.
Nějaké zkušenosti? Samozřejmě budu vděčný i za nasměrování jinou cestou.Zkoušel jsem nikon 5200 ale asi se mi budete smát prostě se mi to blbě drží a nebavilo by mě to.
cena do cca 20000.
Děkuji H.J.
Ono to nemusí byť také jednoduché - Tvoj bod 1) typicky zahrňuje potrebu rýchleho autofokusu, často pri slabšom svetle (pokiaľ nemáš na mysli pózujúce deti a nehybných psov). Ideálne je funkčné kontinuálne ostrenie. 2) zase vyžaduje kvalitnú optiku, hlavne na širokom konci. Pre oba body je dôležitý veľký senzor a svetelný objektív. K tomu hľadáčik a tých 20000Kč začína vyzerať dosť obmedzujúco. Otázka je, či je to suma za kompletný systém alebo skôr prvotná investícia a počítaš s dodatočným dokupovaním objektívov.
Osobne by som pre výlety s batohom zrkadlovku kvôli rozmerom a váhe vylúčil a zvažoval CSC alebo pokročilý kompakt. Moje typy:
- Sony A6000 + 16-50mm F3.5-5.6: výborný autofokus s kont.ostrením aj za slabšieho svetla. Setový objektív je ale slabší hlavne na širokom konci a nie je veľmi svetelný. Takže to chce asi počítať s dokúpením ďalších objektívov, napr. Sigma 19mm F2.8.
- Fuji X-E1 + 18-55mm F2.8-4.0: parádny svetelný objektív, ale zase pomalší autofokus. Kontinuálne v praxi neostrí.
- Fuji X-E2 + 18-55mm F2.8-4.0: už dosť cez rozpočet, ale oproti X-E1 vylepšený autofokus (ale nie na úrovni A6000)
- Panasonic LX100: kompakt s veľkým senzorom a svetelným objektívom, výborný autofokus. Ale objektív nevymeníš.
Osobne by som pre výlety s batohom zrkadlovku kvôli rozmerom a váhe vylúčil a zvažoval CSC alebo pokročilý kompakt. Moje typy:
- Sony A6000 + 16-50mm F3.5-5.6: výborný autofokus s kont.ostrením aj za slabšieho svetla. Setový objektív je ale slabší hlavne na širokom konci a nie je veľmi svetelný. Takže to chce asi počítať s dokúpením ďalších objektívov, napr. Sigma 19mm F2.8.
- Fuji X-E1 + 18-55mm F2.8-4.0: parádny svetelný objektív, ale zase pomalší autofokus. Kontinuálne v praxi neostrí.
- Fuji X-E2 + 18-55mm F2.8-4.0: už dosť cez rozpočet, ale oproti X-E1 vylepšený autofokus (ale nie na úrovni A6000)
- Panasonic LX100: kompakt s veľkým senzorom a svetelným objektívom, výborný autofokus. Ale objektív nevymeníš.
Děkuji za reakci a jiný úhel pohledu....zauvažuji.Těch 20000 beru jako prvotní investici, pak se uvidí.H.
Ak je to prvotna investicia tak by som zvažoval ešte olympus omd 10. Rýchlo ostrí, je malý aj S hľadáčiku,síce menší snímač,ale výborný, veľké portfólio kvalitných V rámci konkurencie dostupných skiel.
Podívej se na FZ 1000 máš vše sebou a kvalita srovnatelná s tím co ti doporučují.A navic video bez konkurence jako bonus.Vynikající rychlost ostření.
Vzhledem k tomu co je v popisu tazatele, tak je kvalita urcite srovnatelna. To by se muselo napsat za akych podminek nebo na konkretnich prikladech. Taky zalezi co si kdo pod kvalitou predstavuje. Neco uz mam s FZ1000 nafoceno a jsem spokojenejsi nez s NEXem. Vic se zrovna tehle problematice venuje soucasny clanek RX10 vs. D3300. Resi se tam i perpixel kvalita, jestli ale tazatele mox nezajima nevidim v tom vyberu problem.
FZ1000 je isto vyborny univerzal. Ty si s nim spokojnejsi hlavne kvoli tej univerzalnosti, rychlosti ostrenia atd. ,predpokladam. Ci sa Nexu vyrovna aj v kvalite vystupu? Myslim, ze nie, aj ked rozdiel tam nebude mozno velky. Ked pozeram na testovacie sceny dpreview a mam im verit, tak Nex 5 ma low light vykon lepsi minimalne o 1EV. Ked nahodim svetelne sklo je to spolu min. 2EV. A zrovna tie Fujiny su este o kus dalej. Senzor lepsi o 2-3 EV plus svetelne sklo da vo vysledku 3-4EV. A to uz je sakra rozdiel fotit na ISO 800 alebo 6400 a viac. Alebo taka A 6000 ma dynamicky rozsah lepsi o 2EV, co sa mi zda dost. Takze napisat " kvalita srovnatelna" moze byt zavadzajuce a keby sme sa drzali zadania, tak tazatel chce nieco s velkym cipom a vymennymi sklami . Ale isto, FZ 1000 mozno tiez doporucit ako kvalitny rodinny univerzal, len s tym porovnavanim by som bol opatrnejsi. Je to totiz dost siroky pojem. A pokial mu netreba megazoom, RX 100lll by snad kvoli rozmerom bola lepsou volbou ako Panak( pise, ze chce nieco "lehciho na vylety"). Dalsia otazka je ta odolnost pristroja. Na to neviem odpovedat, ze co je odolne. Voci prachu, vode, padu? Pokial sa mysli len taka ta bezna odolnost, tak pri beznom pouzivani a prenasani v nejakom dobrom obale, puzdre, vydrzi hocico.
No divil by ses, ale jsem s nim spokojen taky kvuli obrazove kvalite a ta je i per pixel vyborna, lepsi nez na sony NEX se setakem i tele. Tady bude ve srovnani treba A6000 s tim setakem dost pokulhavat. Jasne pri primem srovnani bude na fotkach z NEXe mene sumu, ale prave svetelnejsi sklo ti to 1EV nahradi, sice 100% ne od zacatku ohn.rozsahu, ale pomalu se ten rozdil zacne smazavat. Mel jsem NEXe s 18-55mm a 55-210mm takze ten rozsah umim srovnat. Nemluve o tom, kolik mam technicky povedenejsich a ostrejsich snimku. Tohle jsou vsechno jen odhady a jen prime srovnani da relevantni vysledek. Zrovna tady na foru mi nekdo psal, ze ma fotak sice technicky slabsi, ale bavi ho s nim vic fotit. Taky jsem sam zjistil o cem to je.
Problem je, ze tazatel nenapsal ani ohn.rozsah. A na to co napsal proste muze sednout prakticky i RX10 a FZ1000. Kdyz se podivas na kazdy system viz. kolyyho mensi srovnani, budes muset vzdy neco obetovat, at uz ohn.rozsah, velikost cipu nebo prachy. Fuji jsou jiste vyborne i se setakem co se tyce obr.vystupu, ale bude ten setak stacit na ukoly, ktere si zadal? na krajinky a architekturu nemas dost siroky objektiv, na psa nejsou setaky dost dlouhy (nebavim se o portretech). K cemu pak bude suprova kvalita vystupu, kdyz to proste nebude ono. Sam jsem zjistil, ze lepit fotky do panoramat nebo delat vyrezy te nemusi vzdy zachranit, nemluve o celkovem pojeti te sceny, viz clanky o vyuzivani ohnisek. To si uz ale musi srovnat v hlave sam, moc aktivni ale neni ;) Nez napise neco vic, nechal bych to tak...
Problem je, ze tazatel nenapsal ani ohn.rozsah. A na to co napsal proste muze sednout prakticky i RX10 a FZ1000. Kdyz se podivas na kazdy system viz. kolyyho mensi srovnani, budes muset vzdy neco obetovat, at uz ohn.rozsah, velikost cipu nebo prachy. Fuji jsou jiste vyborne i se setakem co se tyce obr.vystupu, ale bude ten setak stacit na ukoly, ktere si zadal? na krajinky a architekturu nemas dost siroky objektiv, na psa nejsou setaky dost dlouhy (nebavim se o portretech). K cemu pak bude suprova kvalita vystupu, kdyz to proste nebude ono. Sam jsem zjistil, ze lepit fotky do panoramat nebo delat vyrezy te nemusi vzdy zachranit, nemluve o celkovem pojeti te sceny, viz clanky o vyuzivani ohnisek. To si uz ale musi srovnat v hlave sam, moc aktivni ale neni ;) Nez napise neco vic, nechal bych to tak...
Panasonic FZ1000 spoločne so Sony RX10 disponujú stejným snímačom a podávajú dobrý obrazový výkon. Univerzálne prístroje s ktorými sa dá fotiť "takmer všetko". Sony RX10 má zásadnú výhodu v kvalitnejšom spracovaní - čiastočne dažďu a prachu odolné telo pre zložité klimatické podmienky včetne zvýšenej odolnosti proti oroseniu. Problém proti APS-C snímačom vidím v raketovom nástupe ISO za zhoršených svetelných podmienok, tu sa veľmi rýchlo prejavý relatívne malý čip s vysokou hustotou buniek. V skratke : výborné prístroje pri dostatku svetla, nevyhovujúce za slabšieho až slabého svetla.
Dobrý den,
jojo tazatel moc aktivní není :-) musí makat. Co se týká rozsahu má představa byla dva objektivy - něco univerzálního na doma třeba 17-70 (aps-c) + širokáč třeba 10-20(aps-c) nebo něco pevného, váha cca do kila je ok, vzhledem k focení i v interiéru jsem chtěl velký čip... ???, ale třeba to není se světelným sklem nutné.Univerzál by v podstatě nevadil, je to i o pocitu , kvalitou mě ty recenzované ultrazoomy dostačují jen ten začátek není moc široký - musím zdejší tipy vyzkoušet.Co se týká té odolnosti mám trochu obavu z vlhka a prachu (cestování a spaní ve skalách, pod širákem), no, ale to by snad mělo být řešitelné kvalitním pouzdrem.No, každopádně tipů k přemítání jste mi dali dost :-))...nevím jestli to mám teď lehčí :-)), zkusím si to osahat.Díky.H.
jojo tazatel moc aktivní není :-) musí makat. Co se týká rozsahu má představa byla dva objektivy - něco univerzálního na doma třeba 17-70 (aps-c) + širokáč třeba 10-20(aps-c) nebo něco pevného, váha cca do kila je ok, vzhledem k focení i v interiéru jsem chtěl velký čip... ???, ale třeba to není se světelným sklem nutné.Univerzál by v podstatě nevadil, je to i o pocitu , kvalitou mě ty recenzované ultrazoomy dostačují jen ten začátek není moc široký - musím zdejší tipy vyzkoušet.Co se týká té odolnosti mám trochu obavu z vlhka a prachu (cestování a spaní ve skalách, pod širákem), no, ale to by snad mělo být řešitelné kvalitním pouzdrem.No, každopádně tipů k přemítání jste mi dali dost :-))...nevím jestli to mám teď lehčí :-)), zkusím si to osahat.Díky.H.
ono to s tím nástupem ISO nebude tak horké oba jak FZ tak RX mají mnohem lepší stabilizaci a udrží delší čas,jinak souhlasím s kultusem určitě je to lepší než Nex
Tak je vas, jestli nepotrebuje delsi ohniska, nema cenu se cpat do UZtka...max teda tu RX10tku. Tady bude lepsi volbou fuji s hledackem a mnohem lepsim setakem, ale zase jestli je tak liny...pro sirokac ale budes muset hloubeji do kapsy. A6000 se setakem je zase siroka a rychla, ale ten setak je zrovna nasiroko dost bida ikdyz se pricloni. Ty lepsi zoom objektivy jsou jak u sony i fuji docela mastne. Tady neni 20000,- zadny strop. Z vlastni zkusenosti NEX + 55mm/f5.6 v prumernem obyvaku nic moc. Ani poradny bokeh ani dost svetla->vysoke ISO. Decko se tezko aranzuje, kolikrat je to i nezadouci a nejlepsi fotky jsou ty prirozeny. Pokud nejsi venku ses dost omezeny, tady kvalitni 50/1.8 udela mnohem vetsi paradu. Takze zase promyslet co a kde fotit.
aragonn:tohle je pravda, ale jenom do chvile kdy se nefoti zrovna staticke sceny. Prakticky jakykoliv pohyb na 1/10s bude rozmazany ikdyz ho udrzis v ruce, to by tve modely museli drzet jak lusk ;) tady nemusi pomoct ani rychle sekvencni snimani
aragonn:tohle je pravda, ale jenom do chvile kdy se nefoti zrovna staticke sceny. Prakticky jakykoliv pohyb na 1/10s bude rozmazany ikdyz ho udrzis v ruce, to by tve modely museli drzet jak lusk ;) tady nemusi pomoct ani rychle sekvencni snimani
[QUOTE=joeh;35329] Problém proti APS-C snímačom vidím v raketovom nástupe ISO za zhoršených svetelných podmienok, tu sa veľmi rýchlo prejavý relatívne malý čip s vysokou hustotou buniek. V skratke : výborné prístroje pri dostatku svetla, nevyhovujúce za slabšieho až slabého svetla. [/QUOTE]
Kde jsi na to přišel? Je zajímavé, že je to v praxi spíše naopak. Na nízkých citlivostech je rozdíl mezi těmi senzory větší (1EV+) než na vyšších (1EV-). Když se mrknu sem https://www.digimanie.cz/recenze-aps-c-vs-1-nikon-d330018-140mm-vs-sony-rx10/5739-6/img/body-80.298C/sony-rx10-vs-nikon-d3300-iso-auticka-raw-20-mpx.jpg , tak mi opravdu nepřijde, že by na vyšších citlivostech ten rozdíl mezi senzory rostl. Třebas ISO 6400 u RX10 mi přijde o trošku lepší než ISO 12800 u D3300 a totéž platí pro ISO 12800 a 25600.
Kde jsi na to přišel? Je zajímavé, že je to v praxi spíše naopak. Na nízkých citlivostech je rozdíl mezi těmi senzory větší (1EV+) než na vyšších (1EV-). Když se mrknu sem https://www.digimanie.cz/recenze-aps-c-vs-1-nikon-d330018-140mm-vs-sony-rx10/5739-6/img/body-80.298C/sony-rx10-vs-nikon-d3300-iso-auticka-raw-20-mpx.jpg , tak mi opravdu nepřijde, že by na vyšších citlivostech ten rozdíl mezi senzory rostl. Třebas ISO 6400 u RX10 mi přijde o trošku lepší než ISO 12800 u D3300 a totéž platí pro ISO 12800 a 25600.
[QUOTE=joeh;35334]Prečo zrovnávaš ISO 6400 vs. 12800 ? Dajme na APS-C poriadny objektív s F 2.8 ...[/QUOTE]
Třeba proto, že se tu diskutuje o tom, že se nezhoršila kvalita obrazu, když se přešlo z APS-C s F3,5-5,6+F4,5-6,3 na 1" s F2,8-4,0 a ne z APS-C s F2,8 na 1" F2,8-4,0? To, že APS-C na F2,8 bude lepší než 1" na F2,8, je přece jasné. Ale i tam ten rozdíl na vyšších citlivostech je nižší (méně než 1 EV) než nižších (více než na 1 EV).
Třeba proto, že se tu diskutuje o tom, že se nezhoršila kvalita obrazu, když se přešlo z APS-C s F3,5-5,6+F4,5-6,3 na 1" s F2,8-4,0 a ne z APS-C s F2,8 na 1" F2,8-4,0? To, že APS-C na F2,8 bude lepší než 1" na F2,8, je přece jasné. Ale i tam ten rozdíl na vyšších citlivostech je nižší (méně než 1 EV) než nižších (více než na 1 EV).
Milan, ideš na to moc profesionálne. Mňa zaujíma výsledok, citujem : " To, že APS-C na F2,8 bude lepší než 1" na F2,8, je přece jasné."
[QUOTE=joeh;35336]Milan, ideš na to moc profesionálne. Mňa zaujíma výsledok, citujem : " To, že APS-C na F2,8 bude lepší než 1" na F2,8, je přece jasné."[/QUOTE]
Nejdu na to profesionálně, jen se vyjadřuju k tématu :-) To, že přechod z NEXe s uvedenými objektivy na FZ4000 nepřinesl zhoršení obrazové kvality, prostě shledávám naprosto logickým. Tebe zajímá nějaký výsledek, který je ale značně nepraktický, protože APS-C s F2,8 objektivy v rozsahu FZ1000 bude mnohonásobně dražší a těžší rešení. Ano, bude také lepší, ale o tom diskuze nebyla.
Nejdu na to profesionálně, jen se vyjadřuju k tématu :-) To, že přechod z NEXe s uvedenými objektivy na FZ4000 nepřinesl zhoršení obrazové kvality, prostě shledávám naprosto logickým. Tebe zajímá nějaký výsledek, který je ale značně nepraktický, protože APS-C s F2,8 objektivy v rozsahu FZ1000 bude mnohonásobně dražší a těžší rešení. Ano, bude také lepší, ale o tom diskuze nebyla.
Práve že byla, stačí skuknúť 1. príspevok tazatele. On chce veľký snímač, nie ultrazoom, čiže mu ide o kvalitu na bežných ohniskách.
[QUOTE=joeh;35338]Práve že byla, stačí skuknúť 1. príspevok tazatele. On chce veľký snímač, nie ultrazoom, čiže mu ide o kvalitu na bežných ohniskách.[/QUOTE]
To sice ano, nicméně pořád se ti snažím naznačit, že rozdíl mezi APS-C čipem a 1" není takový, jak se tu snažíš podsouvat. Ty tu pořád na APS-C strkáš světelný objektiv, aby ti to hezky vyšlo. Takže jestli chceš argumentovat tím, že APS-C čip se světelným objektivem rozbije 1" snímač, tak to můžeme dohnat zase dál tak, že si koupíme Samsung NX mini s tímtéž 1" čipem a přes redukci tam dáme tentýž objektiv jako na ten APS-C čip a opět budeme jen na cca 1EV rozdílu mezi senzory. Pořád tam nevidím to dramatické zhoršení kvality obrazu u menšího senzoru, když i na něj mohu hodit např. F1,4 objektiv a totéž udělat na APS-C. Jediné, co by přicházelo do úvahy, je to, že nedosáhnu světelný širokáč, to bych uznal.
To sice ano, nicméně pořád se ti snažím naznačit, že rozdíl mezi APS-C čipem a 1" není takový, jak se tu snažíš podsouvat. Ty tu pořád na APS-C strkáš světelný objektiv, aby ti to hezky vyšlo. Takže jestli chceš argumentovat tím, že APS-C čip se světelným objektivem rozbije 1" snímač, tak to můžeme dohnat zase dál tak, že si koupíme Samsung NX mini s tímtéž 1" čipem a přes redukci tam dáme tentýž objektiv jako na ten APS-C čip a opět budeme jen na cca 1EV rozdílu mezi senzory. Pořád tam nevidím to dramatické zhoršení kvality obrazu u menšího senzoru, když i na něj mohu hodit např. F1,4 objektiv a totéž udělat na APS-C. Jediné, co by přicházelo do úvahy, je to, že nedosáhnu světelný širokáč, to bych uznal.
Milane diky, konecne nekdo z tech mala co tady premysleji realne a ne "papirove"! Treba brat fotoaparat jako celek (pokud se bavime o TK tak senzor, stabilizaci, svetelnost a kvalitu objektivu) a dat ho nakonec do spojitosti se vsema faktorama, ktere ovlivnuji nakup (cena a realne vyuziti). Prdim na to, ze ma APS-C naskok 1EV, kdyz mam oproti setaku nejen kvalitnejsi objektiv->mene postprocesu, lepsi svetelnost->nizsi ISO vyvazujici kvalitu vetsiho senzoru, lepsi stabilizaci->delsi udrzitelne casy->nizsi ISO. Nemluve o ergonomii. A taky mi je jedno, ze na CSC muzu namontovat svetelny teleobjektiv, kdyz mi vykrvaci penezenka...
Jeste mi neda nereagovat na ten sirokac. Zrovna v architekture, krajinach a pod. se opravdu malokdy vyuziva mala HO. Takze zatimco na malem snimaci s timto neni problem uz na plnou clonu, prip. lehke pricloneni, na APSC se uz musi clonit o dost vic a pak bude sirokac f2.8 dost k nicemu, kdyz se bude muser fotit na f5.6-8...koneckoncu neni problem si to spocitat na jakemkoliv DOF kalkulatoru.
Jeste mi neda nereagovat na ten sirokac. Zrovna v architekture, krajinach a pod. se opravdu malokdy vyuziva mala HO. Takze zatimco na malem snimaci s timto neni problem uz na plnou clonu, prip. lehke pricloneni, na APSC se uz musi clonit o dost vic a pak bude sirokac f2.8 dost k nicemu, kdyz se bude muser fotit na f5.6-8...koneckoncu neni problem si to spocitat na jakemkoliv DOF kalkulatoru.
Možno je to uhol pohľadu, no pre mňa je rozdiel napr. ISO 1600 vs. ISO 3200 skutočne dramatický, čo v tomto prípade deklaruješ. Je to tak ?
Ono ten rozdiel 1EV medzi Nexom 5T a FZ 1000 namerali aj na DXO a sedi to aj na scenach DPR, aspon sa mi tak vidi.
Tazatel hned v uvode naznacil, ze chce menit objektivy a zalezi mu na foteni v interieri. Ja som preto automaticky pocital, ze tam skor neskor hodi nieco svetelne a potom to budu tie 2EV , alebo viac.Nad setakom som preto neuvazoval. Pre mna osobne je kombinacia NEX-F2,8-ISO 1600 kvalitativne minimum. Co je minimum prenho by si mal vyskusat sam. Chlapci by nam sem mohli postnut nieco low light, dajme tomu s tym ISO 1600, v plnom a bez uprav.
Nedavno som bol na akcii ephota a ten ich sefko hovoril, ze aj niektori profici prechadzaju na Olyho, bud uplne, alebo popri FF zrkadle. Ako kvalitativne minimum im to uz staci. Ako protihodnotu dostanu mensie rozmery a vahu.
Tazatel hned v uvode naznacil, ze chce menit objektivy a zalezi mu na foteni v interieri. Ja som preto automaticky pocital, ze tam skor neskor hodi nieco svetelne a potom to budu tie 2EV , alebo viac.Nad setakom som preto neuvazoval. Pre mna osobne je kombinacia NEX-F2,8-ISO 1600 kvalitativne minimum. Co je minimum prenho by si mal vyskusat sam. Chlapci by nam sem mohli postnut nieco low light, dajme tomu s tym ISO 1600, v plnom a bez uprav.
Nedavno som bol na akcii ephota a ten ich sefko hovoril, ze aj niektori profici prechadzaju na Olyho, bud uplne, alebo popri FF zrkadle. Ako kvalitativne minimum im to uz staci. Ako protihodnotu dostanu mensie rozmery a vahu.
[QUOTE=Komo;35342]Ja som preto automaticky pocital, ze tam skor neskor hodi nieco svetelne a potom to budu tie 2EV[/QUOTE]
Jenže světelné objektivy můžeš hodit i na 1" snímač. Pominu-li poněkud slabší Nikon 1 (kde je ten propad výkonu výrazně vyšší a tam by musela být světelnost znatelněji lepší, aby to mohlo konkurovat), tak tu máš nově Samsung NX mini, který má nejspíš 20MPx čip od Sony a na něj můžeš s redukcí vkládat všechny NX objektivy včetně AF a dá se předpokládat, že systém bude brzy rozšířen o světelné objektivy přímo pro tuto verzi. Takže se potom budeš vracet ze 2 EV opět na zhruba 2/3 - 4/3 EV. Zatím je ale pravda, že interiérový NX mini se poskládat nedá.
Jenže světelné objektivy můžeš hodit i na 1" snímač. Pominu-li poněkud slabší Nikon 1 (kde je ten propad výkonu výrazně vyšší a tam by musela být světelnost znatelněji lepší, aby to mohlo konkurovat), tak tu máš nově Samsung NX mini, který má nejspíš 20MPx čip od Sony a na něj můžeš s redukcí vkládat všechny NX objektivy včetně AF a dá se předpokládat, že systém bude brzy rozšířen o světelné objektivy přímo pro tuto verzi. Takže se potom budeš vracet ze 2 EV opět na zhruba 2/3 - 4/3 EV. Zatím je ale pravda, že interiérový NX mini se poskládat nedá.
Kultus, myslim, ze ked fotis architekturu, alebo krajinu tak sa to nikdy nerobi na plnu dieru.Ked dam na Nexa Sigmu 19 (eq 28mm)a fotim vecerne mesto, alebo interier pri F 2,8 tak HO je dost velka. Ak fotim nieco blizsie, detail,portret, tak ma mensia HO netrapi, skor naopak.
Milan, s tym ja suhlasim, ak si to teda mozem s mojimi znalostami dovolit. Ale na FZ 1000 uz nic svetelnejsie neda. A cast zadania na ktoru som reagoval bola "FZ alebo APSC s naslednym dokupovanim skiel" versus fotenie v slabych svetelnych podmienkach.
[QUOTE=Komo;35345]Milan, s tym ja suhlasim, ak si to teda mozem s mojimi znalostami dovolit. Ale na FZ 1000 uz nic svetelnejsie neda. A cast zadania na ktoru som reagoval bola "FZ alebo APSC s naslednym dokupovanim skiel" versus fotenie v slabych svetelnych podmienkach.[/QUOTE]
Ano, to se shodneme, FZ1000 už nezesvětelníme :-)
Jinak, těch možností je ve třídě kompaktů, které by mohly být na focení za horšího světla solidní, poměrně dost. Byla tu zmíněna LX100 (ta má ale dost krátký zoom) nebo třeba Canon G1 X Mark II.
Ano, to se shodneme, FZ1000 už nezesvětelníme :-)
Jinak, těch možností je ve třídě kompaktů, které by mohly být na focení za horšího světla solidní, poměrně dost. Byla tu zmíněna LX100 (ta má ale dost krátký zoom) nebo třeba Canon G1 X Mark II.
Vlastním RX10 a Panasonic LX100 mám k dispozícíi, pokiaľ potrebujem. Prvé zrovnanie bol troška šok, na stejnej scéne ide ten kompakt o celé dva rozsahy ISO dole. A to je na výsledku sakra rozdiel.
Trocha si zateoretizujem.
FZ 1000, OV 9,1 F 2,8 od 1,3 metra pred objektivom vsetko ostre
APSC , OV 16mm F 2,8 od 2,3 m...................................
...............19mm..........od 3,2m....................................
Nie je to az take hrozne s tou malou HO ani pri F2,8.
FZ 1000, OV 9,1 F 2,8 od 1,3 metra pred objektivom vsetko ostre
APSC , OV 16mm F 2,8 od 2,3 m...................................
...............19mm..........od 3,2m....................................
Nie je to az take hrozne s tou malou HO ani pri F2,8.
Komo, kultus to doplietol, chýba mu prax. Pri krajinkách sa objektív pricloňuje za účelom lepšej kresby.
Mne sa ten Mark ll tiez pozdava. Inak, kto dokaze zit jednym ohniskom, tak najlepsia volba je asi Fuji X100,S,T.
Pri foteni low light sa myslim oplati obetovat trocha HO v prospech mensieho sumu . A priclonit sa da vzdy. Ak chceme zrovnat HO s 1", tak na APSC treba ist hore s clonou o 1,5EV(24EQmm). Ale , podla mna , to nie je nutne.
---------- Doplněno v 00:34 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 00:31 ----------
Neviem ako je na tom kultus, ale mne ta vacsia prax chyba urcite, preto ma treba brat s rezervou a rad si necham poradit.
Pri foteni low light sa myslim oplati obetovat trocha HO v prospech mensieho sumu . A priclonit sa da vzdy. Ak chceme zrovnat HO s 1", tak na APSC treba ist hore s clonou o 1,5EV(24EQmm). Ale , podla mna , to nie je nutne.
---------- Doplněno v 00:34 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 00:31 ----------
Neviem ako je na tom kultus, ale mne ta vacsia prax chyba urcite, preto ma treba brat s rezervou a rad si necham poradit.
[QUOTE=joeh;35349]Komo, kultus to doplietol, chýba mu prax. Pri krajinkách sa objektív pricloňuje za účelom lepšej kresby.[/QUOTE]
Jasne, takze kdyz jsem ti psal ve vlakne Iphone 6, ze mas od 1m vsechno ostre, tak si tomu neveril a najednou si odbornik na foceni nasiroko...z tebou fakt nema smysl se o necem bavit.
Ano Komo mas pravdu, vychazi to nejak tak, spatne jsem zadaval ohn.vzdalenost. Tak nebo tak, budes mit drahy zoom-sirokac f2.8 abys pokryl alespon 24-25mm na sirokem konci a navic budes muset priclonit, takze stejne ta vyhoda sirokeho ohniska se svetelnym objektivem jde do haje. Nebo Sony setak a tam to vyjde jeste hur.
Jasne, takze kdyz jsem ti psal ve vlakne Iphone 6, ze mas od 1m vsechno ostre, tak si tomu neveril a najednou si odbornik na foceni nasiroko...z tebou fakt nema smysl se o necem bavit.
Ano Komo mas pravdu, vychazi to nejak tak, spatne jsem zadaval ohn.vzdalenost. Tak nebo tak, budes mit drahy zoom-sirokac f2.8 abys pokryl alespon 24-25mm na sirokem konci a navic budes muset priclonit, takze stejne ta vyhoda sirokeho ohniska se svetelnym objektivem jde do haje. Nebo Sony setak a tam to vyjde jeste hur.
kultus - tu sa bavíme o základoch, nie o vysokej škole fotografovania. Na krajinku používame menší clonový otvor za účelom zvýšenia kresby objektívu ako v strede, tak na zrovnanie rozlíšenia na okrajoch. Objektív má nejaké rozlíšenie stejne tak, ako čip. /inak sa meria a uvádza/ U FZ100 to samozrejme platí rovnako a pokial chceš fotku krajinky rovnomerne prekreslenú po celej ploche s čo najvyšším detailom a ostrosťou, musíš pricloniť. Odhadujem to na F5.6 a viac, pod hranicu difrakcie.
To clonenie nad F5.6 nie je dogma. Zavisi od objektivu a aj od velkosti cipu. Nejaky shitovy objektiv na kompakte s malym cipom zaclonis na F5.6 a uz ma difrakciu.
A myslim, ze kultus vie o com hovoris, nefoti prvy den... nemusis hned utocit. A ak aj, nikto uceny z neba nespadol. Len klud, toto je diskusia, nie preteky ...
A myslim, ze kultus vie o com hovoris, nefoti prvy den... nemusis hned utocit. A ak aj, nikto uceny z neba nespadol. Len klud, toto je diskusia, nie preteky ...
K tej hĺbke ostrosti pridám trochu som svojich skúseností, keďže fotím dosť s 18mm F2.0 na APS-C (27mm ekv., hyperfokálna vzdialenosť asi 8m). Pri fotkách architektúry a podobne to nie je nijaký problém, maximálne sa trochu rozmaže zem v popredí. V interiéri je to niečom inom a človek musí s hĺbkou ostrosti pracovať. Ale pricloniť si na F8, aby mal človek ostré všetko od metra je nezmysel, keďže si zdvihne ISO 16x. Občas F2.8, v úplnej núdzi F4. Ale inak súhlasím s tým čo hovorí Komo, človek proste hĺbku ostrosti obetuje a snaží sa pracovať so scénou tak, aby využil obrazovej kvality, ktorú mu svetelný objektív umožňuje.
Mě tedy přijde, že D3300 je na o jednu stopu vyšší ISO citlivosti stále lepší. Viz Testovací scéna DPR. A jelikož rozlišení můžem snadno měnit za odšum, šlo by s tím snadno udělat ještě víc. Někomu to za to stojí, někomu ne. Jsou situace, kdy menší stroj se vyplatí mnohem více, jsou situace, kdy ne. Pokud jde ale o porovnání techniky, má APS-C snímač navrch hodně, a všude....