Olympus Stylus 1(s) ?
Zdravím, chtěl bych pořídit univerzální fotoaparát se stropem 14tisíc. Nejsem profík, takže zrcadlovka je zbytečná a bezzrcátka nechci (měnit objektivy nehodlám, vzhledem k času a pohodlnosti-pořebuju fotit rychle, na dovolené, rodina apod). Doteď jsem měl zkušenosti spíš s ultrazoomy (SP-500UZ, DSC-H9) tak bych chtěl něco menšího. Předpokládám, že výstup bude ve stejné cenové kategorii u ultrazoomů horší. Do oka mi padl Stylus 1(s), který byl po představení docela vychvalován. Nebo co takový Panasonic LF1, dá se s ním srovnávat? Nebo Canon G16, ale zase ten zoom... Asi byste mi doporučili např. RX100, ale ten zoom by mi asi chyběl, video používat budu, ale né v takové míře, jako fotky.
Jsou ještě nějaké alternativy, se kterými bych mohl Stylus porovnat? Díky za jakýkoli názor a návrh.
Jsou ještě nějaké alternativy, se kterými bych mohl Stylus porovnat? Díky za jakýkoli názor a návrh.
LF1 se dá se Stylusem srovnávat při focení na krátkém ohnisku, díky lepší světelnosti tam bude ve špatném světle i lepší, ale po zazoomování se situace obrátí. Navíc má Stylus lepší hledáček a ergonomičtější tělo. piokud ti nejde vyloženě o kapesní rozměry, nebo nějakou speciální vlastnost ve které je LF1 lepší, tak doporučuju spíš ten Stylus. Alternativou k němu by mohl být Fuji XS1, který má ale horší objektiv (menší ostrost a horší světelnost), takže bych zůstal u Olympusu. Podle mě je to ve své cenové hladině nejlepší UZ současnosti, překonává ho až Panasonic FZ1000, ale ten je taky podstatně dražší.
Alternativou je i Sony RX10, ale taky podstatně dražší, větší, těžší a s kratším zoomem. Zato s lepším výstupem.
Mám jako druhý foťák Olympus XZ-2, což je stejný čip a stejné zpracování dat s kratším a světelnějším objektivem a podobné nastavování. Takže asi tak - Stylus 1 bych bral jako naprosto ideální foťák na cestování. Poměrně malý, poměrně lehký, výstup v dostatečné kvalitě do ISO 400 - 800 podle nároků. Takže bezvadný univerzál na denním světle nebo v místnosti s velkými okny ve dne. V šeru už to chce radši blesk, vyšší ISO moc nevyužiješ. K rychlosti ostření se nemohu vyjádřit, mám jiný objektiv. Co ale dodám, je úplně ohromující spousta nastavení, ve kterých se méně znalý člověk snadno utopí. Nevím, jestli jsou na tom jiné značky stejně, ale se mnou tohle napoprvé málem šlehlo a teď po cca roce tak zhruba vím, co je co. :)
Mám jako druhý foťák Olympus XZ-2, což je stejný čip a stejné zpracování dat s kratším a světelnějším objektivem a podobné nastavování. Takže asi tak - Stylus 1 bych bral jako naprosto ideální foťák na cestování. Poměrně malý, poměrně lehký, výstup v dostatečné kvalitě do ISO 400 - 800 podle nároků. Takže bezvadný univerzál na denním světle nebo v místnosti s velkými okny ve dne. V šeru už to chce radši blesk, vyšší ISO moc nevyužiješ. K rychlosti ostření se nemohu vyjádřit, mám jiný objektiv. Co ale dodám, je úplně ohromující spousta nastavení, ve kterých se méně znalý člověk snadno utopí. Nevím, jestli jsou na tom jiné značky stejně, ale se mnou tohle napoprvé málem šlehlo a teď po cca roce tak zhruba vím, co je co. :)
Právě na cestování bych ho používal nejvíce, proto chci alespoň ten 10x zoom. Původně jsem nechtěl dávat ani tolik peněz, takže RX10 určitě ne. Spíš mě zajímá nejlepší varianta do těch 14tis. Přecejen už je to víc než 1,5 roku od představení, tak třeba něco novějšího bude i kvalitnějšího. Ale pokud chci zoom, asi nic moc na výběr není..
Bohužel je tahle kategorie ultrazoomů s přiměřeným rozsahem výrobci opomíjena, všichni se ženou akorát za absurdním rozsahem zoomu, 50x, 60x, a furt je jim to málo. O větším čipu a konstantní světelnosti si pak takové přístroje můžou pochopitelně nechat jenom zdát. Můžeš brát jako velký štěstí, že aspoň Olympus přišel s tim Stylusem, protože od doby, kdy byly UZ považovány za určitý stupeň mezi kompakty a zrcadlovkami, vlastně nic podobného nevzniklo. Nebo jen za mnohem větší peníze, viz FZ1000 a RX10.
No právě, ty velký ultrazoomy nechci, ale úplně krátkej objektiv taky ne. Spíš mě zajímá, jestli je kvalitativní rozdíl ve Stylusu oproti alternativám cca 8, 9 tis. Jestli má cenu si připlatit. Některé novější kompakty zase mají lepší stabilizaci, procesory a kdoví co ještě.
Pokud mají ty novější kompakty 16-20 megapixelů na 1/2.3" čipu a na dlouhém konci světelnost 6,9, tak nestojí ani za psí štěk, i kdyby měly sebelepší procesor. Když není slušný objektiv a čip, procesor fotku neudělá.
Snad by se s velkým sebezapřením dalo uvažovat o Panasonicu TZ70 https://www.digimanie.cz/recenze-panasonic-lumix-tz70-krucek-k-profi-ultrazoomu/6063
Ale výstup je o hodně horší.
Snad by se s velkým sebezapřením dalo uvažovat o Panasonicu TZ70 https://www.digimanie.cz/recenze-panasonic-lumix-tz70-krucek-k-profi-ultrazoomu/6063
Ale výstup je o hodně horší.
Jojo, rozdíl je to zásadní - kombinace lepší světelnosti, většího čipu a přiměřeného rozlišení znamená, že můžeš se stejnou kvalitou fotit v několikanásobně slabším světle (odhadem tak 5x, podle situace...). Díky většímu čipu a lepší světelnosti taky dosáhneš menší hloubky ostrosti (snáz rozmažeš pozdadí třeba při portrétu).
Zda se ze to tady nepadlo a mozna se to nebude libit, ale co treba Nikon P7800...ma o chlup vetsi snimac s rozumnymi 12Mpx, 28-200mm f2-4 objektiv, vyklopny displej, EVF, RAW...proste profikompakt kolem desitky.
Mám jednu otázku a neberte to v zlom. Nie som bohvieaky fotograf,nefotim veľa a jednej veci preto možno nerozumiem. Načo je takému amaterovi,čo len tak na výlete cvaka, nejaký veľký zoom? To si sadne niekde na lavičku a fotí dokola motívy 1 km vzdialené?
Nacvakáš z jednoho místa celek a tři různé detaily a jde se dál, celá skupina nemusí čekat, až si za půl hodiny všechno oběháš s pevnou třicítkou. Nejde o emotivní umělecké fotografování, jde o dokumentaci.
Pokud chceš někde vytvářet umělecká díla, vypravíš se tam sám s příslušnou technikou.
Pokud chceš někde vytvářet umělecká díla, vypravíš se tam sám s příslušnou technikou.
Ha,to mi nenapadlo, na skupinové výlety nechodím. Logiku to má, ale aj tak, nestačí v tomto prípade bežných kompaktovych 100-120?
No nerekl bych, ze je 300mm po prepoctu nejaky extra velky zoom. A kdyz uz sme u te dokumentacni fotografie, ne ke vsemu se da dojit a nafotit kratkym ohniskem. Evidentne je zadany univerzal, lecos se pak da fotit bez ruseni okoli (lidi, decka, zvirata. Dale mne napada u kompaktu slusne telemakro (ne u vsech ale...). A jeste mne zaujalo to o tom amaterovi...na co je profikovi tak velky zoom? Mozna bys byl prekvapeny jake fotky se daji udelat prave velkym zoomem a klidne i kompaktem a ani to nemusi cvakat profici. :)