30k na tělo a sklo-film
Zdravím,
Stále se řešící téma a stále není jasno.
Potřebuji poradit. Sháním zrcadlovku použitelnou jen na filmování připravených scén v co nejlepší kvalitě. A to jak interiér, tak i krajinu. Točení bude zahrnovat i rychlé záběry. Určitě musí mít vstup mikrofonu a wi fi, výstup sluchátek není pravidlem. Ergonomii či váhu vůbec neřeším.
Ve skle stále trochu tápu. Bez zoomu se obejdu. Nevím, které sklo se hodí do malých prostor pro filmování, a které pro krajinu. Počítám spíše s manuálním ostřením.
Projel jsem spousta fór, ale buď jsou zastaralá, nebo jsem nenašel, co jsem hledal.
Koukal jsem na Nikon 5500 ale prý na video nic moc. Určitě tu někdo zmíní panasonic řadu Gh, tam ale zase kulhá formát. Mám v tom bordel.
A ještě jedna věc by mě zajímala. Na yt jsou videa, kde natáčí do formátu RAW. U žádného fotoaparátu jsem nic podobného nenašel, zda by to uměl. Můžete mi to někdo vysvětlit, jak to vlastně je? Točit na formát bez komprese by se mi zamlouvalo.
Díky všem.
Stále se řešící téma a stále není jasno.
Potřebuji poradit. Sháním zrcadlovku použitelnou jen na filmování připravených scén v co nejlepší kvalitě. A to jak interiér, tak i krajinu. Točení bude zahrnovat i rychlé záběry. Určitě musí mít vstup mikrofonu a wi fi, výstup sluchátek není pravidlem. Ergonomii či váhu vůbec neřeším.
Ve skle stále trochu tápu. Bez zoomu se obejdu. Nevím, které sklo se hodí do malých prostor pro filmování, a které pro krajinu. Počítám spíše s manuálním ostřením.
Projel jsem spousta fór, ale buď jsou zastaralá, nebo jsem nenašel, co jsem hledal.
Koukal jsem na Nikon 5500 ale prý na video nic moc. Určitě tu někdo zmíní panasonic řadu Gh, tam ale zase kulhá formát. Mám v tom bordel.
A ještě jedna věc by mě zajímala. Na yt jsou videa, kde natáčí do formátu RAW. U žádného fotoaparátu jsem nic podobného nenašel, zda by to uměl. Můžete mi to někdo vysvětlit, jak to vlastně je? Točit na formát bez komprese by se mi zamlouvalo.
Díky všem.
Raw video u běžných fotoaparátů = zrcadlovky Canon s firmwarem Magic Lantern. Umí jich to docela dost, ale v rozdílné kvalitě, většina jich nedosahuje 1080p. Samozřejmě to vyžaduje velkou rychlou kartu. Z finančně dostupných se dá uvažovat o 700D (zvládne 720p). z druhé ruky 600D a 60D, zvládnou to dokonce i staré 550D a 50D. A malý EOS M taky zvládne 720p raw. Jinak je raw video záležitostí drahých specializovaných kamer, kde budou "nejdostupnější" asi Blackmagicy. Je to víc práce, víc dat, chce to nějaký solidní program, ale výhody jsou jasné - velká odolnost videa v kritických scénách, zachované detaily, možnost úprav např. vyvážení bílé a barev, prostě vyšší kvalita. Samozřejmě ne vždy je nutné ho použít, ve stálých kontrolovaných podmínkách se ta práce s tím asi moc nevyplatí proti běžnému kvalitnímu kodeku. Podobné hackování pro Nikony je v počátcích, taková D800 musí produkovat brutální video, ale to nebude jen tak.
Pokud není nutný zoom (na ten se opravdu hodí 18-135 STM), tak se nabízí dostatek dostupných objektivů solidní úrovně - do interiéru, podle toho jak velké objekty se budou filmovat, by se hodila 24/2.8 STM a 40/2.8 (ty jde koupit oba, jsou opravdu za pakatel), na široké záběry hlavně v krajině je výborný 10-18 STM. Hlavně jsou to všechno STM objektivy s ostřením optimalizovaným pro video, což se týká i manuálního protože dneska je stejně všechno "by wire". Taková 700D se dá pořídit za rozumné peníze, a ty tři zmíněné objektivy dohromady vyjdou na cca 15 tisíc, to by se dalo do limitu vtěsnat, a kvalita videa ve zkušených rukou bude jistě vysoká. Nakolik vyhoví třeba těm rychlým záběrům, to si netroufám posuzovat, to musí vědět ten kdo je natáčí.
Zrcadlovky Nikon do daného limitu včetně optiky, aby opravdu dobře natáčely video, to asi moc nehrozí. Ne že by byly špatné, ale možnostem Canonů s ML v odpovídající ceně se nepřiblíží. Panasonicy GH natáčí naprosto normální video, a starší modely představují výhodný výkon při plném ovládání (hackem se dá zajistit i neomezená délka videa), nedávno jsem viděl GH1 s 14-140 za deset tisíc, což pořád umí nadprůměrně dobře natáčet. Trošku náročnější to může být s obbjektivy, ale nějaká levná m4/3 pevná skla se najdou.
A pak jsou ještě all-in-one řešení jako Sony RX10. Kvalitní zoomový objektiv se stálou světelností, solidní senzor, výborná kvalita záznamu, plné ovládání, mnoho nastavení, výstup pro sluchátka.A to vše dnes za dvacet tisíc, doporučuji přečíst zdejší recenzi, a shlédnout videa. Případně ještě Panasonic FZ1000 s podobnými schopnostmi a 4K videem, není možná až tak vhodný na systematičtější natáčení, ale taky se s ním musí počítat.
Možná ještě někdo přijde s jiným nápadem. Abych nezapomněl, nezapočítával jsem do nároků wi fi, protože to bych toho moc nenapsal. Wifinu má Sony RX10 a Panasonic FZ1000, dostupné zrcadlovky Canon bohužel. Osobně mi RX10 připadá jako nejvhodnější na dané potřeby, bez nutnosti další optiky, sám o ní za aktuální cenu uvažuji.
Pokud není nutný zoom (na ten se opravdu hodí 18-135 STM), tak se nabízí dostatek dostupných objektivů solidní úrovně - do interiéru, podle toho jak velké objekty se budou filmovat, by se hodila 24/2.8 STM a 40/2.8 (ty jde koupit oba, jsou opravdu za pakatel), na široké záběry hlavně v krajině je výborný 10-18 STM. Hlavně jsou to všechno STM objektivy s ostřením optimalizovaným pro video, což se týká i manuálního protože dneska je stejně všechno "by wire". Taková 700D se dá pořídit za rozumné peníze, a ty tři zmíněné objektivy dohromady vyjdou na cca 15 tisíc, to by se dalo do limitu vtěsnat, a kvalita videa ve zkušených rukou bude jistě vysoká. Nakolik vyhoví třeba těm rychlým záběrům, to si netroufám posuzovat, to musí vědět ten kdo je natáčí.
Zrcadlovky Nikon do daného limitu včetně optiky, aby opravdu dobře natáčely video, to asi moc nehrozí. Ne že by byly špatné, ale možnostem Canonů s ML v odpovídající ceně se nepřiblíží. Panasonicy GH natáčí naprosto normální video, a starší modely představují výhodný výkon při plném ovládání (hackem se dá zajistit i neomezená délka videa), nedávno jsem viděl GH1 s 14-140 za deset tisíc, což pořád umí nadprůměrně dobře natáčet. Trošku náročnější to může být s obbjektivy, ale nějaká levná m4/3 pevná skla se najdou.
A pak jsou ještě all-in-one řešení jako Sony RX10. Kvalitní zoomový objektiv se stálou světelností, solidní senzor, výborná kvalita záznamu, plné ovládání, mnoho nastavení, výstup pro sluchátka.A to vše dnes za dvacet tisíc, doporučuji přečíst zdejší recenzi, a shlédnout videa. Případně ještě Panasonic FZ1000 s podobnými schopnostmi a 4K videem, není možná až tak vhodný na systematičtější natáčení, ale taky se s ním musí počítat.
Možná ještě někdo přijde s jiným nápadem. Abych nezapomněl, nezapočítával jsem do nároků wi fi, protože to bych toho moc nenapsal. Wifinu má Sony RX10 a Panasonic FZ1000, dostupné zrcadlovky Canon bohužel. Osobně mi RX10 připadá jako nejvhodnější na dané potřeby, bez nutnosti další optiky, sám o ní za aktuální cenu uvažuji.
Děkuji za rychlou reakci.
Koukal sem na Blackmagic Pocket Cinema a to nevypadá vůbec zle. Tělo se dá pořídit za 27k. Už je to sice mimo limit, ale možná to přehodnotim. Jenom nevím jak s těma mft objektivy... Hledal jsem redukce ale zřejmě se to značí ještě nějak jinak. V průměru či v nějakém poměru?
Koukal sem na Blackmagic Pocket Cinema a to nevypadá vůbec zle. Tělo se dá pořídit za 27k. Už je to sice mimo limit, ale možná to přehodnotim. Jenom nevím jak s těma mft objektivy... Hledal jsem redukce ale zřejmě se to značí ještě nějak jinak. V průměru či v nějakém poměru?
Pocket Cinema Camera umí o několik levelů lepší video než zrcadlovky (bez hacku), ale má i několik specifik,které můžou celou věc zkomplikovat a prodražit. To že displej není na video tak úplně ideální, že bez externího mikrofonu ani ránu, a že možnosti ovládání jsou oproti vyšším modelům ořezané, ještě není takový problém. Ale náročnost na úložný prostor je dost velká, jedna minuta raw videa zabere přes tři giga, a samozřejmě je nutná nejrychlejší 95 MB/s karta - to už se může na kartách solidně prodražit. Hlavně ale není jednoduché si vybrat optiku. Výběr je obrovský, přes příslušné adaptéry jde nasadit cokoliv, stejně se člověk musí spolehnout na manuální ostření protože autofokus funguje jen s pár mft skly, a ještě nic moc. Ale crop faktor senzoru je 2.88, což znamená že nasazená pevná padesátka je najednou 144 mm tele. Prostě široké záběry vyžadují extrémní širokáče, což není ani snadné ani levné. Na kinofilmových 24 mm (na krajinu) by to chtělo 8 mm objektiv, a nesmělo by to být rybí oko (což ale neexistuje). Takže jedině Samyang 8/3.5 který existuje pro mft, nebo ještě lépe jeho video verze s optimalizovanou clonou, to je lehce pod deset tisíc, nekorutí to až tak extrémně ale klasických 24 to není. Na přepočítaných 35 mm to chce něco 12 mm, na 50 osmnáctku - Samyang 12 Cine je za dalších deset, delší objektivy už se dají relativně levně řešit ze zdrojů mft systému. Sigma 19/2.8, Olympus 17/2.8, Panasonic 25/1.7, těmi se už dají řešit delší ohniska. A pomocí redukcí se dá nasadit spousta jiných levných objektivů, i staré kinofilmové, jen musí člověk neustále počítat kolik mu z toho vyleze. A ještě jedna věc, nejnižší ISO je 200, takže za dobrého nasvětlení naplno odcloňovat objektivy nejde, tedy alespoň ne bez ND filtru. Problém crop faktoru umí vyřešit speciální speedbooster, který navíc objektivům přidá světelnost, ovšem za sympatických 500 dolarů. Prostě to s Blackmagicem není zrovna jednoduché.
Sakra!... Už sem myslel, že sem našel něco, co se mi dost zamlouvalo. Jediné, co mi štve jsou ty skla. Náročnost na místo mi nedělá problém, s tím počítám. Ale ten přepočet skel mi nedošel...
Jinak pořád vidím, že tu zmiňuješ jakýsi hack... Co to obnáší a jaké jsou rizika?
Jinak pořád vidím, že tu zmiňuješ jakýsi hack... Co to obnáší a jaké jsou rizika?
Generálně jakákoliv úprava foťáku neoficiálním firmwarem, vyvinutým jinou stranou než výrobcem. Originální software bývá často nějakým způsobem limitovaný, typickým příkladem je Canon 50D, který neměl schopnost natáčet video, ale vždy bylo podezření že je to jen uzamčená schopnost - a taky že ho dokáže natáčet. Magic Lantern je hack, dostatečně prověřený mnoha uživateli, velká výhoda je že se nic nepřeinstalovává a vše je na paměťové kartě, kdykoliv se tak dá vrátit k normálnímu stavu. Určité problémy jsou u starých, nižších modelů, ale spíš co se týče funkcionality a stability, jinak samozřejmě je nutné myslet na to že se zvýší maximální výkon a víc bude namáhaný senzor i procesor, to není vada ale provozní projev. Hackují se i Panasonicy GH kvůli možnosti natáčet neomezeně dlouho, to je taky dost používané. Riziko je vždy nějaké, ale o nějakých reálných případech že by si tak někdo zničil foťák slyšet není - to už spíš o explodujícím Blackmagicu, jednu dobu to bylo populární.
A proč si nekoupíš kameru když chceš jenom natáčet. Já mám kameru Panasonic HC-V720 FullHD a podle mně uspokojí i náročného člověka. Jen jeden mínus má, je dost drahá.
Nemožnost výměny objektivu... celkově si se zrcadlovkou více vyhraju... více možností s nastavením. Navíc, pokud srovnám cena/výkon a nejsem zrovna milionář, zrcadlo z toho vyjde lépe. Kamery jsou v tomto ohledu dražší a to se týká i filmových skel.
G7, už jen kvůli možnosti s patřičnými objektivy dosáhnout menší hloubky ostrosti. Je modernější, má všechny potřebné videoschopnosti, a jde na něj zredukovat kdejaký objektiv.
Díky, je to i můj tip. Někde v nějakým AJ review jsem zaslechl, že u tohoto modelu není možný živý náhled. HDMI výstup to ale má, tak nevím, jestli jsem to nepřeložil špatně.
Technicky by to měl mít, nic tomu nebrání, a předprodukční kusy to jednoznačně uměly. Ovšem u sériových zřejmě zasáhl marketing, protože i podle návodu náhled při natáčení není možný, to zůstává vyhrazené řadě GH. Jinak ale HDMI propojení jde využít při focení a prohlížení.
Určitě ne na G7, na to je i příliš nový. Cenově je tomu nejblíže nějaký GH3 z bazaru, pokud jde o to mít živý náhled při natáčení. Přece jen úplně všechny schopnosti GH4 ta sedmička mít nemůže, kdo by pak top model kupoval.
Taky pravda. Ale koukal jsem, že přes smartphone to jde. Teda bylo to nějaké čínské video, a tomu to šlo v celku dobře, zpoždění minimální...
Samozřejmě to funguje přes wifinu na mobilní zařízení, všechno s Androidem takže by šla vlastně třeba i televize s Androidem a wifi.
A našel jsem i takovou zajímavou alternativu pro pc, co by se musela vyzkoušet http://www.promotesystems.com/products/USB-Tether-for-LUMIX.html alternativní software pro tethering, možná by fungoval i s G7, ty nejnovější modely jsou všechny podobné softwarově.
A našel jsem i takovou zajímavou alternativu pro pc, co by se musela vyzkoušet http://www.promotesystems.com/products/USB-Tether-for-LUMIX.html alternativní software pro tethering, možná by fungoval i s G7, ty nejnovější modely jsou všechny podobné softwarově.