Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Digitální zrcadlovky: Lepsi kompakt vs. low end zrcadlovka

Neregistrovaný (0)|21.1.2016 15:13
Tazatel: peta

Znění dotazu: Dobrý den,

chtěla bych Vás požádat o radu . Chci si pořídit foťák, ze kterého budu mít pěné kvalitní fotky. Jsem amatér, neskromně si myslím, že mi focení i docela jde, ale rozhodně nemám nějaké velké fotografické ambice. Důležité pro mě je mít krásné kvalitní fotky z dovolených a rodinných akcí, možná i portréty, které by se třeba daly vytisknout i i na větší formát než 10x15 a přitom vypadaly pěkně.

Postupným rozhodováním jsem se dostala ke dvoum vítězům, mezi kterými se rozhoduji - buď Canon 1200d nebo Sony Cyber-Shot DSC-RX100.

Vlastně k tomu, co je už rozebráno zde: https://www.digimanie.cz/recenze-zrcadlovka-vs-kompakt-canon-eos-1200d-s-18-55mm-vs-sony-rx100/5957 jen s tím rozdílem, že u 1200d bych místo objektivu 18-55 pořídila objektiv 18-135 IS, tím se ale dostanu na cenu o cca 4 000 Kč vyšší, než u Sony. Myslíte, že se to vyplatí? Jsem opravdu fotografický amatér, tak si tím poměrem cena/výkon nejsem jistá.

Podle toho článku jsem dospěla k názoru, že mezi nimi není moc velký rozdíl a při předpokladu objektivu 18-55 pro Canon bych šla do Sony - podobná kvalita, ale praktičtější velikost přístroje. Jde mi ale o výše zmíněné dilema - mám jít do Sony, nebo je lepší si připlatit ty 4 000 za Canon s 18-135 objektivem?

Chápu, že zrcadlovka je při možnostech dokupování vybavení do budoucna asu praktičtější, ale nevím, jestli takovou možnost vlastně využiji. Proto rovnou uvažuji o univerzálnějším 18-135 objektivu. Asi ze mě nebude fotograf, co bude všude tahat brašnu s několika objektivy, blesky a vším možným, stejně tak jako nepotřebuji mít fotky broučků z pole :-)