Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Poraďte - který objektiv

frikot (6)|10.7.2010 11:25
Jsem začátečník a chci fotit makro. Mám Olympus E-520 a 2 seťáky Zuiko 14-42mm a 40-150mm. Je mi jasné, že tohle není standardní výbava na makro, ale přece jen - když už budu chtít s tímto vybavením makro fotit, je lepší vzít objektiv 14-42mm a fotit z nějakých 25 cm (min. zaostřovací vzdálenost) nebo raději vzít objektiv 40-150mm a fotit také z min. zaostř. vzdál. což je nějakých 90 cm a dát tam největší zoom?
Díky za radu.
busy (782)|11.7.2010 20:16
[quote=frikot;6451]Jsem začátečník a chci fotit makro. Mám Olympus E-520 a 2 seťáky Zuiko 14-42mm a 40-150mm. Je mi jasné, že tohle není standardní výbava na makro, ale přece jen - když už budu chtít s tímto vybavením makro fotit, je lepší vzít objektiv 14-42mm a fotit z nějakých 25 cm (min. zaostřovací vzdálenost) nebo raději vzít objektiv 40-150mm a fotit také z min. zaostř. vzdál. což je nějakých 90 cm a dát tam největší zoom?
Díky za radu.[/quote]

Pokial to s makrom naozaj myslis vazne, urcite by si vyuzil nejaky makroobjektiv. Alebo, ak nechces kupovat dalsie objektivy (a kvalitne makra su dost drahe) tak doporucujem pouzit 40-150mm na maximalnom zoome a k nemu dokupit makropredsadku DCR-150 vdaka ktorej sa vyrazne skrati minimalna ostriaca vzdialenost a vyznamne sa zvysi virtualne zvecsenie.
https://www.digimanie.cz/recenze-raynox-dcr-150-kvalitni-makro-levne/3213
Milan Šurkala (3381)|13.7.2010 16:24