Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Irving
Farmabyznys má ale taky jednu zásadní nevýhodu, a to je nejistota. Může se taky stát, že po několika proinvestovaných miliardách dolarů neprojde lék třetí fází klinických testů a máte po ptákách. A starším lékům po určité době končí patentová ochrana a trh vám užerou generika. Pokud se teda nechtějí na generika specializovat, ale tam zase ty zisky nejsou tak vysoké. To už jsou výnosnější medicínské přístroje.
Odpovědět0  0
Ten milimetr na širokém konci takový rozdíl není, těch 7 mm na dlouhém už ano. Je to hodně univerzální objektiv, který nahradí i klasický seťák, navíc má i celkem slušné makro. K tomu nějaký teleobjektiv, něco světelného ­(třeba Panasonic 20­/1,7 a Olympus 45­/1,8­) a člověk má pokryté základní fotografické potřeby ve 4 sklech.
Odpovědět0  0
Moc pěkný objektiv, mám M.Zuiko 9­-18 a je to asi můj nepoužívanější objektiv. Tahle verze je širokoúhlejší, s delším dosahem, světelnější a ani cena není tak hrozná. Akorát to bude chtít vidět naživo kvůli srovnání rozměrů a hmotnosti.
Odpovědět1  0
Ono je to dáno do určité míry i specifiky Japonského trhu, tam byly menší snímače vždycky populární, viz třeba úspěch Olympusu a m4­/3 obecně.
Odpovědět1  0
Mně by se líbil nástupce E­-M5 s 20­-24 mpix snímačem ideálně se stejnou technologií jako snímač ze sony A1 ­- superrychlé vyčítání, schopná elektronická závěrka ­(na focení na krátké časy­), spousta PDAF bodů, dále kvalitní EVF ­(aspoň 3,69 mil. bodů­). Jinak tělo by mohlo klidně zůstat stejné, jako u současné generace. Ze softwaru by mohli zapracovat na AF algoritmech ­(něco jako real­-time tracking od Sony by bylo fajn­), přidat všechny featury z E­-M1 mIII ­(hlavně live ND a starry­-sky AF­). Akorát nevím, jestli by to bylo pro OM Digital výhodné, protože pak už by se mi hledal důvod k dalšímu upgradu asi těžko...
Odpovědět1  0
Je otázka, jestli je vrstvený senzor u MFT opravdu nutný. Jde o dost drahou technologii a je otázka, jestli za to ty výhody stojí. Ano, rychlost vyčítání je mnohem vyšší, ale už nynější 20 mpix senzor není žádný louda, a to už má pěkných pár let. Více PDAF bodů by to určitě chtělo, stejně jako zapracovat na AF algoritmech. Kopie Sony Real­-time tracking by stačila...
Odpovědět1  0
No, tohle je asi poslední produkt Ricoh­/Pentax tak jako tak. Hodně by mě překvapilo, kdyby ještě někdy něco vydali...
Odpovědět1  0
Ano, EVF je jenom displej, problém vidím spíš v tom, že se prakticky nikde jinde než ve foto a videotechnice v tomto formátu nepoužívá, aspoň co vím. Další věc je optika před tím displejem. Jsou to prostě náklady na vývoj, které se moc nedají rozdělit s něčím jiným. A ano, objektivy sice nestárnou, ale přece jenom při plánování jejich vývoje musíte plánovat taky určitou finanční návratnost, a ta se asi na deset let neplánuje. Navíc s tím jak trh klesá, tak i predikce prodejů objektivů se dělají hůře a bude spíše tendence tu finanční návratnost plánovat na kratší dobu.
Odpovědět0  0
Navíc foťáky a CSC obzvlášť mají ještě jednu výhodu ­- vývoj mnoha komponent je částečně sdílen s těmi mobily ­- technologie snímačů, procesory na zpracování obrazu, displeje apod. Těch komponent, které jsou pro CSC specifické zase tolik není ­- EVF, mechanická závěrka ­(která stejně asi časem zmizí taky­), IBIS a to je v podstatě vše. O samotné těla bych se tak moc nebál. Horší to bude s objektivy, tam se vývojové náklady budou rozmělňovat mnohem hůře a s klesajícími prodeji bude asi kusová cena stoupat rychleji, než u těl.
Odpovědět1  0
Ano, foťáky bohužel čeká osud vinylu, kinofilmu a podobných věcí ­- bude to poměrně drahá zábava pro ­"pár­" fajnšmekrů, kteří budou ohrnovat nos nad ­"plebsem­", který se spokojí s focením mobilem. Na druhou stranu, stejně jako k hudbě nemělo nikdy přístup více lidí než dnes, tak i focení jako takové je dnes dostupnější než kdykoliv v minulosti. Já si svůj E­-M5 mark I zatím nechávám a doufám, že se OMD solutions pochlapí, a uvede ještě pořádného nástupce, který mě donutí k poslednímu upgradu.
Odpovědět0  1
Jste si jistí těmi dolary? Protože to by byla vskutku gigantická ztráta...
Odpovědět0  0
Teoreticky je to pravda, problém je v tom, že FF snímač není 4x lepší než MFT. Schválně si projděte srovnání třeba na DPreview, ostatně i tady byl myslím na to téma článek. Ten rozdíl je spíš tak 3EV, a to jsou současné MFT snímače už poměrně vousaté ­(podle všeho nejsou ani BSI­). Novější verze by ten rozdíl mohly stáhnout na 2EV.
Odpovědět0  1
No, taky proto mám u toho Panasonicu otazník. Jiná věc ale je, že Panasonic měl fotografickou divizi malou vždycky, takže není nucen ve velkém šekrtávat přebytečné kapacity a masivně propouštět, což je vždycky drahé. A jak jsem psal, u Panasonicu je fotodivize takový doplněk, který může přilákat zákazníky k jiným, podstatně výdělečnějším produktům. Navíc je celý Panasonic v zisku, takže pokud bude vůle fotodivizi zachovat, tak je kde brát. Nikon bez fotodivize nepřežije. Teď je to prostě válka nervů, krach některého z velkých výrobců přihraje jeho zákazníky těm ostatním a i když to možná nepovede k růstu, tak to aspoň zastaví propad prodejů. A z těch velkých výrobců je prostě podle mého názoru Nikon první na ráně.
Odpovědět0  0
Jde spíš o to, že Panasonic si našel svůj segment trhu ­- video. Navíc to doplňuje i jeho další sortiment, tedy profesionální videokamery. Tzn. část uživatelů, kteří si koupí CSC Panasonicu na video s větší pravděpodobností časem přejde na kamery Panasonicu a naopak ­- produkce, které používají kamery Panasonicu si s větší pravděpodobností pořídí jako doplňkovou kameru CSC Panasonicu. Navíc video je perspektivní trh, streaming a vlogging jsou pořád na vzestupu, rostou tam zisky a dřívější amatérské kanály se postupně profesionalizují s čímž jde ruku v ruce i větší důraz na produkční kvality ­- kvalitu zvuku, obrazu.
Nikon se snaží bojovat jako v minulosti proti Canonu v mainstreamu, problém je, že ničím nevyčnívá. Nemá rozsáhlou nabídku objektivů pro CSC, video je dobré, ale ne špička a navíc tam Nikon nemá tradici ani další nabídku směrem nahoru. Navíc je pár špatných rozhodnutí v minulosti připravilo o dost financí, které teď zjevně zoufale chybí na vývoj. Navíc nemají nic moc jiného, čím by mohli aspoň dočasně vývoj foťáků dotovat, i jejich ostatní byznis podle finančních výsledků padá. Coronavirus jejich problémy prohloubil, ale o tom, že Nikon bude mít velké problémy přežít tu píšu už pár let.
Odpovědět0  0
Trh s foťáky teď čeká konsolidace, jinak řečeno krach některých výrobců. Olympus odešel, uvidíme jak se povede nástupnické firmě ­(jako uživatel m4­/3 doufám ještě v jedno dokonalé OM­-D EM5­). Další na řadě bude asi Pentax a daleko ke konci nemá ani Nikon. Je to o tom kdo vydrží, pád Nikonu by mohl přivést nějaké zákazníky a zvednout prodeje u ostatních výrobců. Každopádně mám obavy, že tak do 3 let budou na trhu 3­-4 větší výrobci ­(Canon, SONY, Fuji, Panasonic?­) a pár malých, vyrábějících vysoce specializované ­(a drahé­) foťáky ­(Hasselblad, Leica­).
Odpovědět0  0
Hmm, já nevím, o něco níže je článek s prodeji CSC foťáků a jak Nikon tak Panasonic jsou za Olympusem, takže zas takový vývar ty full frame CSC nebudou...
Odpovědět1  1
MFT podle mě pořád smysl má, ta výhoda ve velikosti je prostě neoddiskutovatelná, sám jsem ho proto pořizoval a poměrem kvalita­/velikost je pořád na špičce. Ano, FF těla se zmenšily, ale malé objektivy pořád chybí ­(i když Canon představil první vlaštovky­). Je pravda, že technický vývoj je bohužel u 4­/3 snímačů nejpomalejší, oba výrobci recyklují staré snímače, přitom vyrobit v téhle velikosti vrstvený snímač se superrychlým AF a snímáním, to by byla bomba. Takový E­-M1 se skládaným snímačem, 20fps snímáním s výkonným AF, malými teleobjektivy, to by vůbec nemuselo být marné. Je totiž třeba uvědomit si jednu věc ­- fotografové obecně stárnou a budou čím dál tím méně ochotní tahat s sebou FF tělo s teleobjektivem o celkové hmotnosti několika kilo. A zrovna u teleobjektivů na malé hloubce ostrosti nijak moc nezáleží...
Odpovědět3  2
Tak samozřejmě, úplně přesná ta funkce nebude, ale já ji rád používám třeba ve chvíli, kdy má scéna tak velký DR, že ji foťák nepobere a můžu se pak rozhodnout, co spíš obětuju. Jinak s tím, že by nedostatečný DR nebyl problémem nesouhlasím. Sice to asi není věc, která by úplně zničila fotku, ale není rozhodně vzácné na to narazit, namátkou třeba při focení v lese, ve sněhu apod. Dá se ním i pěkně hrát, třeba u portrétů. DR snímače a práce s ním je dle mého mnohem důležitější než třeba vysoké ISO, které je tak populární.
Odpovědět0  0
Další výhody CSC:

4­) lepší citlivost AF ­- např. Canon 1DX MIII má ­-4EV, R6 se stejným senzorem ­-6,5EV.
5­) možnost AF s clonou nad F8.

Jinak je super, že OVF ti poskytne dynamický rozsah stejný jako lidské oko, ale k čemu je to dobré, když výsledná fotka má ten DR úplně jiný? Naopak i na mé prehistorické E­-M5 I je možnost nechat si v hledáčku po namáčknutí spouště nechat zobrazit přepaly a podexponované části snímku ještě před vyfocením, což je skvělá věc. Chápu, že experti s DSLR, kteří mají DR oka zkalibrovaný ke snímači ve foťáku, který zrovna používají, podobné berličky nepotřebují, ale nám amatérům se hodí...
Odpovědět3  1
S tebou je někdy těžké diskutovat, máš tendenci vybírat si jen některé argumenty a ty ostatní ignorovat.
Co se týče kvality, mluvil jsem o něčem jako Sony RX100, což je foťák, který kvalitou fotek, hlavně za horšího osvětlení, překoná libovolný současný mobil. Další věc je, že pokud jde o cenu, tak kombinace mobilu střední třídy a RX100 stojí pořád o dost méně než mobily nejvyšší třídy, které mají zároveň nejlepší foťáky. Samozřejmě, dělat klasickou mýdlovou krabičku se snadným uploadem nemá smysl, rozdíl v obrazové kvalitě proti mobilu by musel být opravdu znatelný, aby to mělo smysl. A co si budeme povídat, jak se ubere trochu světla, tak jde kvalita fotek z mobilu prudce dolů, znatelné to je už u fotek z interiérů... A to nemluvím o zoomu a dalších věcech, ve kterých klasické foťáky mobily dalece překonávají. A na kvalitě fotek zjevně lidem záleží, ostatně jaký parametr je u nových mobilů nejvíce vyzdvihován? Výkon? Velikost obrazovky? Ne, jsou to parametry foťáku, takže na tom zjevně lidem záleží a ta současná jim stále nestačí...
Dále, já přece neříkám, že by podobný foťák prodal stovky milionů kusů a každý, kdo kdy fotil mobilem by si jeden koupil. Ale mobilem dnes fotí stovky milionů lidí a troufnu si říct, že se najde aspoň několik stovek tisíc z nich, kteří by chtěli lepší kvalitu fotek dost často na to, aby uvažovali o koupi samostatného foťáku ale zároveň jim vadí, že by se tím připravili o tu možnost snadného sdílení na internetu. A právě pro ně by byl podobný přístroj určen. Diskuze byla o tom, kde je stále ještě prostor pro inovace u foťáků, a tohle je jedna z věcí, která by se, dle mého názoru, dala zlepšit. Fotofirmy prostě potřebují najít jakoukoliv mezeru na trhu, která je aspoň trochu zisková. Proboha, vždyť se objevili specializované foťáky pro vlogery, což jsou taky odhadem desítky až nízké stovky tisíc lidí, kteří budou ochotni do něčeho takového jít, a stejně jim stálo za to do toho investovat.
Odpovědět0  1
Ten Samsung byl kombinací špatného mobilu se špatným foťákem, není úplně překvapivé, že to nemělo úspěch. A netvrdím, že ten můj návrh je něco, co by zvedlo prodeje foťáků na úroveň jako před deseti lety. Ale fotofirmy teď musí bojovat o každého zákazníka a jak jsi sám psal výše ­- možností jak ještě inovovat dost ubývá. A nejde přece o to, aby si lidé brali foťák VŽDYCKY sebou, jde o to rozšířit okruh situací, kdy si ho sebou budou chtít vzít. A troufnu si říct, že není úplně výjimečné, že jdou lidé někam, kde by se jim lepši obrazová kvalita foťáku hodila ­(třeba jakákoliv oslava v interiéru­) a zároveň by chtěli fotky hned nasdílet.
A je tu ještě jedna věc ­- focení mobilem přivedlo k focení spoustu lidí, kteří o něj předtím neměli moc šanci zavadit. A aspoň část z nich se určitě dostane do bodu, kdy je focení začne opravdu bavit, mobil jim přestane stačit a budou chtít zkusit něco lepšího. Bohužel výrobcům foťáků se tyhle lidi zatím nepodařilo přesvědčit k tomu, aby se rozhoupali a lepší foťák si koupili.
Odpovědět0  1
Ale já nemluvím o volání, šlo by vyloženě jenom o datovou SIM na sdílení fotek, nic víc. Žádný hybrid foťáku s telefonem, to je samozřejmě nesmysl, prostě jenom foťák, který se sám umí připojit na internet i bez Wifi a nahrát fotky na sociální sítě odkudkoliv.
Telefony mají proti foťákům dvě zásadní výhody ­- člověk je má skoro vždycky sebou, tam foťáky nemůžou konkurovat, a tou druhou je právě ta možnost okamžitě fotky sdílet dále, a to foťáky můžou zvládnout taky. Netuším, jestli to je recept na úspěch, nejsem z generace závislé na sdílení, poslední fotku na facebook jsem nahrál asi před pěti lety, ale vidím, že značná část světa tím dneska žije a foťáky prostě tohle dneska neumí dost jednoduše nabídnout... Přitom technologicky to není žádná věda, ani cenu přístroje by to nemuselo moc zvednout. Jenom to ještě nikdo nezkusil...
Odpovědět0  0
No, jeden nápad bych měl, a překvapuje mě, že to ještě nikoho nenapadlo. Dát do foťáku slot na SIM kartu s datovým tarifem a pár aplikací na přímé nahrávání fotek na sociální sítě ­- instragram, facebook atd. Vím že to je dneska možné přes propojení foťáku přes mobil, ale je to dost komplikované a člověk vlastně přehrává fotku dvakrát ­- foťák ­- mobil, mobil­- internet. Začal bych nějakým menším profikompaktem, ideálně něco jako SONY RX100, nějaká starší verze za lepší cenu, myslím, že by to mohlo mít úspěch ­- proti mobilům lepší kvalita fotek, větší univerzálnost, lepší ergonomie, navíc by si focením člověk nevybíjel baterku na mobilu přičemý možnost okamžitého sdílení jako u mobilů by zůstala.
Odpovědět0  0
Nikdo netvrdí, že se Olympusu daří, ale nedaří se mu o něco méně než loni. Navíc pro Olympus je fotodivize jen malou částí společnosti, můžou si ji vydržovat částečně jako určitou ­"marketingovou­" divizi na budování jména a částečně jako R&D na vývoj technologií, které se pak využijí jinde. Podobně to má třeba Sony ­- foťáky jsou takovým doplňkem divize snímačů, která pak přináší zisky. Dle mého odhadu skončí s foťáky z větších výrobců první Ricoh, tam nevidím žádnou naději ­- fotodivize nijak zvlášť nezapadá ani do zbytku podnikání společnosti. Velké problémy bude mít i Nikon, divize foťáků tvoří velkou část společnost a ani ten zbytek na tom není zrovna nejlíp. Ani bych nebyl překvapený, kdyby byl další na řadě. Panasonic si našel svoji oblast trhu v poloprofi videu, tam by se mohl udržet. Leica detto, ta se při svých cenách uživí i při nízkých prodejích.
Odpovědět3  1
Jižní Korea má 50 miliónů obyvatel. Severní 25, takže ani dohromady to tu stovku nedá...
Odpovědět1  0
Tak třeba Eye­-AF je poměrně zásadní novinka, která se rozšířila až v posledních dvou letech. Jinak využití umělé inteligence při AF má spoustu zajímavých možností a určitě se bude rozšiřovat. Třeba možnost zaregistrovat si ve foťáku svoje dítě nebo psa ­(nevěstu, modelku...­) a pak mít možnost nastavit AF tak, aby primárně ostřil na ně by nebylo vůbec špatné...
Odpovědět1  0
Ono to zas tak překvapující není. DSLR v podstatě dosáhly vrcholu svého vývoje, vždyť co by se dalo ještě zlepšit třeba na D850? Možná přidat IBIS, ale co dál? Zvyšovat rozlišení už nemá moc cenu, při nepřesnosti AF to v praxi asi nebude mít žádný větší význam. Dalo by se zlepšit AF ve videu, ale bylo by to použitelné jenom při live­-view. To samé platí pro všechny nové funkce při AF jako Eye­-AF, nebo různé techniky využívající AI k identifikaci objektů ­- třeba Olympusí mód planes, trains and automobiles. A kvalita snímačů se taky mění už jen málo, měnit třeba 4 roky starou DSLR nemá v podstatě význam, nové modely nic moc nového nepřináší...
DSLR pravděpodobně skončí časem jako dálkoměry ­- pár firem bude vyrábět několik specializovaných­/pamětnických modelů ve vyšších cenových kategoriích, ale to bude tak všechno...
Odpovědět4  1
No, 62% rozdíl v tloušťce a 77% rozdíl v hmotnosti mezi D750 a A7 už je poměrně dost. Navíc u Sony existují i velmi malé a kvalitní objektivy, a při jejich použití už může být celé kombo výrazně menší a lehčí než srovnatelná full frame DSLR ­- viz třeba zde: http:­/­/j.mp­/2HXEfuC
Tam už je rozdíl přes 500g, což už není úplně málo. Samozřejmě, pro teleobjektivy a rychlé zoomy to neplatí, tam je velikost stejná jako u DSLR. Ale ta možnost sestavit si velmi malou a velmi kvalitní kombinaci foťáku a objektivů pořád zůstává, pokud to potřebujete, u full frame DSLR máte smůlu. A jestli má těch pár centimetrů v tloušťce význam? No, může mít, třeba v tom, že budete moct používat mnohem menší pouzdro na foťák místo brašny nutné na DSLR ­- https:­/­/rushfaster.com.au­/blog­/camera­-bags­-sony­-a7­-series­/ . Jestli to stojí za všechny nevýhody, které A7 má proti moderním foťákům ve stejné cenové kategorii, to už si musí každý rozhodnout sám.
Odpovědět1  0
@Kabe: No, nevím jestli má vůbec smysl o tomhle s Vámi diskutovat, ale schválně si zkuste dát porovnání velikosti z horního pohledu, tam už je ten rozdíl poměrně značný. A to pomíjím takovou maličkost, že srovnáváte full frame a APS­-C foťák... U výstupu je to jasné, Sony A7 překoná jakýkoliv současný APS­-C foťák, ten senzor je i přes svůj věk stále velmi dobrý. Samozřejmě, jestli to stojí za všechny nevýhody, které Sony má, to už je na zvážení...
Odpovědět0  0
Bylo by urcite zajimavejsi testovat levne fotaky proti sobe, vzit proste fotaky stejne kategorie a ceny ­(napr. ultrazoom do 6000,­-­) od ruznych vyrobcu a srovnat je, treba jednou rocne ­(stejne tech novinek v levnejsich kategoriich az tolik nevychazi­). Ale je mi jasne, ze to se mnohem snadneji rekne nez udela...
Odpovědět0  0
Pro Olympus jsou fotaky vicemene vedlejsak, hlavni je zdrav. technika. A ten vyvoj se jim tam dost krizi, v nejakem interview rikali, ze senzor a video pro E­-M1mII se vyvijel ve spolupraci s endoskopickym oddelenim. Nejvic pry z vyrobcu krvaci Nikon, ten krome fotaku v podstate nic jineho nedela a trh s fotaky klesnul za poslednich 5 let na ctvrtinu...
Kazdopadne jak psal Milan, ceny fotaku budou urcite dale stoupat, za posledni rok zdrazili snad vsichni vyrobci. Je to ted takovy zavod na dno, uvidime kdo odpadne jako prvni a jestli budou nejake akvizice...
Jinak nepochybuju, ze E­-M1mII bude skvely fotak, ktery vydrzi peknych par let, i to video si myslim ze par updatu firmwaru dostane na uroven Panasonicu. Ale ta cena je fakt dost mimo, cekal jsem tak 1700­-1800$, tak na urovni Fuji X­-T2, se kterym je srovnatelny. Ale uvidime podle testu, treba Olympus dokazal nemozne a AF bude plne srovnatelne s Nikonem D500 a opravdu to bude prvni CSC, co uplne vymaze posledni vyhodu zrcadlovek. Ale uplne tomu neverim...
Odpovědět0  0
Tak zrovna Leica Q je asi ta jedina, ktera zas tak predrazena neni. Jedina srovnatelna konkurence stoji skoro stejne ­(Sony RX1mII­), a Leica neni vyjimecne technologicky vyrazne horsi...
Odpovědět0  0
Kdyby se za tu cenu neprodaval, tak by ho asi zlevnili davno, coz se nejak nedeje. A nova RX10 to asi natre panaku i ve videu, pokud bude ostrit stejne dobre jako A6300 a pokud ji konecne daji dotykovy display... No, uvidime...
Odpovědět0  0
Fazove ostreni je fajn, ale na kompaktu s takhle malym zoomem to asi az tak uzitecne nebude. Zato nova verze RX10 zacina vypadat velmi zajimave, bude to prakticky dokonaly fotak vhodny uplne na vsechno, opravdovy all­-in­-one. Taky asi za adekvatni cenu, bohuzel...
Odpovědět0  0
Tak AF na m4­/3 nikdo nepouziva hlavne proto, ze Panasonic ho ve videu moc neumi a Olympus mel az doted video na prd. Ale jak jsem psal E­-M1 mII zjevne cili i na video a s PDAF by i AF ve videu mohlo byt velmi pouzitelne ­(viz treba Sony­). A alternativy toho objektivu jsou, ale zadny nema s podobnym rozsahem konstantni svetelnost, coz je vec, ktera se u videa docela hodi ­(pri zoomovani se nemeni expozicni parametry­). A objektiv zjevne neni cileny na profiky, kteri sebou tahaji monitory, gimbaly a jine ptakoviny a kteri AF nepouzivaji, ale na poloprofesionaly a amatery, treba pro nataceni dokumentu z extremnich podminek ­(polarni vypravy, horolezectvi apod.­), kde je zadouci nizka hmotnost, velky rozsah zoomu, odolnost a uzivatelska privetivost ­(tvurci vetsinou nebyvaji profesionalni filmari­). Dokument pro National Geographic s tim nikdo natacet nebude, ale ruznych dobrodruhu a cestovatelu s touhou zdokumentovat sve cesty se po svete toula dost, a tohle je pro ne dost zajimave kombo ­(aspon dle meho nazoru­). Navic ten objektiv bude celkem urcite prodavany v setu s EM1 mII kde ta cena bude o dost nizsi...
Odpovědět2  0
Hmm, a co treba video? V kombinaci s IS a specifikacemi videa v E­-M1 mII to je velmi zajimavy objektiv. Zalezi jeste, jaka bude kresba a AF ve videu, ale konstantni svetelnost v tomhle rozsahu, v zodolnene verzi a v tehle velikosti, to je pro nataceni nejakych narocnejsich filmu ­(napr. horolezecke dokumenty­) docela zajimave...
Odpovědět2  0
Nejspise ten samy 20 mpix snimac je i v PEN F, takze jak jsem psal ­- jsou na tom stejne. A o co je Panasonic lepsi v AF, to zase ztracel v EVF, ktere mel horsi nez Olympus ­(i kdyz u G80 to, zda se, napravil­). Se zbytkem souhlasim, ale uprimne, to s preslapovanim na miste si obcas rikam u vsech vyrobcu fotaku ­(a nejen tech­). A s tou konkurenci to neni zas tak ruzove, kazdy ma neco. Uvidime jak to bude dal, snad uz bude E­-PL8 poslednim vykrikem stare techniky a Olympus se presune u dalsich fotaku k novejsi platforme. Rad bych casem E­-M5 vymenil za neco lepsiho a Oly proste fotaky delat umi, je radost je drzet v ruce. Design fotaku sice lepsi fotku neudela, ale aspon me inspiruje k tomu fotak vzit a vyrazit ven... A Panasonicy jsou proste hnusne :­-)
Odpovědět1  0
No, tak s tim snimacem je na tom Panasonic uplne stejne jako Olympus, ale video a AF by si vylepsit zalouzilo, to je pravda. Uvidime do bude dale, zatim Olympus zdimal platformu predstavenou v E­-M5 mI., snad ted zacnou pomalu prosakovat zmeny z E­-M1 mII i do nizsich rad. S tim PDAF u E­-M1 mI je otazka, jaky je soucasny stav, firmwary 3.0 a 4.0 AF systemy dost zmenily. A nova verze setoveho 12­-50 s lepsim vystupem by byla treba, to taky souhlasim.
Odpovědět0  0
No, myslim ze s E­-M1 mII uz budes spokojeny, papirove vypada naprosto skvele... Ale je pravda, ze mezi E­-M1 a nizsimi radami je u Olympusu dost velka mezera, doufam, ze do E­-M5 mIII se dostane konecne aspon PDAF, at muzu upgradovat.
Odpovědět1  0
Tim probuzenim jsem myslel treba 80D nebo novy snimac v 1Dx mII, kde je po letech videt nejaky posun. I jejich verejne deklarace dokazuji, ze se po letech konecne zacina neco dit, ze si i ve vedeni uvedomuji, ze to nepujde vsechno dale samospadem jako doted. Jinak samozrejme ty naklady nejsou male, na druhou stranu treba vyvoj kompletni nabidky objektivu je zalezitost na nekolik let a naklady jsou tak rozlozene do delsiho casoveho obdobi.
Odpovědět0  0
Ja moc nechapu tu predstavu vyrobcu, ze CSC ohrozi jejich rady zrcadlovek. Neni nakonec jedno, jestli si zakaznik koupi zrcadlovku nebo CSC, pokud to oboji vyrabim ja? A naklady na vyvoj CSC nejsou zas tak velke, treba M3 je low end zrcadlovka v jinem baleni ­- stejny procesor, stejny snimac, jenom jine sasi. Ano, je treba vyvinout novou sadu objektivu, coz uz si jiste naklady vyzada, ale zase ­- pokud vyrabim nekolik desitek ruznych typu objektivu pro zrcadlovky, tak se urcite nejake synergie najdou ­(stejne motorky, opticke cleny atd.­). A treba u Canonu by CSC mohly byt velmi dobre ­- s jejich dual pixel AF by mohly mit vyrazne lepsi AF nez konkurence. No, uvidime, v posledni dobe se zda, ze se Canon zacal pomalu probouzet, tak se treba neceho zajimaveho brzy dockame...
Odpovědět0  0
No, argumentovat Canonem 10­-18 neni tak uplne fer, protoze neco podobneho nemuzete poridit ani pro zadny jiny system, i Sigma nebo Tamron je drazsi, o Nikonu nemluve. Na druhou stranu, pokud chcete prepoctenych 50mm na APS­-C Canonu za rozumnou cenu, tak mate smulu. Kazdy system ma neco a neni moc fer vypichovat jeden objektiv tady a druhy tamhle. Jasne, tahle Olympusi 25 je draha, o tom zadna, Panasonic je asi lepsi volba. Na druhou stranu, i m4­/3 ma nektere velmi dobre objektivy za vyborne ceny v porovnani s konkurenci. Je to proste o tom, kdo co hleda. Vsak se rika, ze pri vyberu systemu by se mel clovek nejdrive podivat, jestli jsou k dispozici objektivy ktere potrebuje za cenu, kterou je ochoten zaplatit a rozhodovat se hlavne podle toho.
A co se tyka bazarove dostupnosti, tam je to jasne, Canon funguje se soucasnym bajonetem jak dlouho, 20, 30 let? Nikon jeste dele. M4­/3 je na trhu 8 let.
Odpovědět1  0
Proc by mel byt citelny pouze v noci? Je samozrejme normalne citelny i ve dne, viz. videa na Youtube.
Odpovědět0  0
Jak praví klasik, jenom dvě věci jsou nekonečné ­- vesmír a lidská blbost...
Odpovědět0  0
No, psat o firmwarech Fuji jako inovaci je celkem odvaha, casto pridavaji funkce, ktere konkurence ve fotacich ma uz od zacatku, nebo opravuji chyby a zrychluji puvodne tragicky AF. Jinak treba ta E­-M1 tech upgradu firmwaru mela taky peknych par, je to dneska celkem jiny fotak nez na zacatku. A na vasi otazku kdo inovuje mene nez Olympus mam protiotazku ­- kdo inovuje vice? Podle me akorat Sony, a to taky jenom v hardwaru a ­"hrube sile­", zbytek konkurence je s Olympusem tak +­- nastejno, kazdy ma par unikatnich technologii. Souhlasim akorat s tim PDAF, tam by mohl Olympus trochu pridat, i kdyz treba v te euforii kolem podpory PDAF pro zrcadlovkove objektivy na A7RII se trochu zapomina na to, ze jako prvni s tim v pouzitelne verzi prisel prave Olympus...
Odpovědět1  0
Kdyby se spojil Olympus se Sony v FE­-mountu, tak by to byla bomba. Sony by mohla dodat techniku, Olympus ergonomii a funkce. Akorat by si jeste museli najmout nekoho na tvorbu menu, ty maji oba vyrobci priserne.
Odpovědět0  0
Skoda ze nema konstantni svetelnost f4, takovy zoom v m4­/3 rade chybi. Vetsi nez standardní rozsah ­- aspon tech 12­-60, svetelnost f4 v celem rozsahu, kvalitni kresba, nekde na urovni f2,8 objektivu a odolnost proti vode a prachu za cenu tak 12 ­-15 000, to by bylo neco. Takova stredni trida, lepsi nez setak a ne tak drahe jako f2,8 premiove objektivy...
Odpovědět1  0
Tohle je asi nejzajimavejsi fotak z cele nove rady Nikonu, hlavne pro rychle fazove ostreni z 1 systemu. Kontinualni AF by melo byt velmi slusne a v kombinaci s dlouhym objektivem by z toho mohl byt hodne zajimavy fotak na levnejsi foceni sportu a wildlife. Snad to Nikon nezabije pomalosti fotaku, s cimz mel problem u starsich profikompaktu...
Odpovědět1  0
Tak budoucnost je tady, vrstvene senzory s fazovym ostrenim, to je asi ta vec, ktera definitivne pohrbi zrcadlovky, aspon co se AF tyce. V tomhle rozmeru a provedeni zatim nic moc, ale cekam, ze neco podobneho ve full frame verzi se objevi v pristi generaci rady A7 od Sony a to bude opravdu bomba. Tajne doufam, ze by to mohl mit uz Olympus E­-M1 mII, ale to je asi plana nadeje....
Odpovědět0  0
Tak jsme tu nedavno v diskuzi resili, proc Canon neumoznuje AF­-C pomoci dual pixel AF v live view pri foceni a hle, uz to jde, aspon to pisou na Dpreview. Internetem bezi zpravy, ze by mel Canon rozhodneji vstoupit do sveta CSC, tak jsem, zvedavy, jestli to tohle prvni predzvest veci pristich...
Odpovědět0  0
No uvidime s cim prijde Nikon, jedna z nejzasadnejsich novinek na D500 ­(i kdyz dost prehlizena­) je prave automaticky AF microadjustment. Pokud to Nikon dostane rychle i do nizsich rad zrcadlovek ­(coz snad s rychlosti, jakou Nikon obnovuje nabidku nebude zas tak dlouho trvat­), tak by mohl odstranit jednu ze zasadnich vyhod CSC fotaku proti zrcadlovkam. A hlavne konecne ziskat nejakou zasadni konkurenci vyhodu proti Canonu ­(krome lepsiho snimace v poslednich par letech­).
Odpovědět1  1
A m4­/3 nezvazujete? Ja vim, mensi snimac, ale treba ta panasonacka 20­/1,7 je vyborna, mala, a s tou svetelnosti uz to neni od tech f2 na APS­-C tak daleko a podle toho co pisete tak ohnisko uplne idealni. A tela Olympusu jsou vyborna, treba E­-M5 se da koupit velmi levne. Nebo panasonacka G7, pokud chcete i dobre video. A vyber objektivu se skvely, i bazarovych skel je dost.
Odpovědět0  0
Prave moc nechapu, proc neumozi AF tracking pres Dual pixel i v life view, kdyz pri videu to normalne ­(a podle vseho dost dobre­) funguje. Kdyby to dokazali patricne promakat, tak by jim to mohlo dost pomoct i v CSC segmentu...
Odpovědět0  0
Zajimave je srovnani s D5 od Nikonu. Canon z toho vychazi jako univerzalnejsi pristroj, prijde mi spis designovan na mensi akce, ktere musi pokryt mensi mnozstvi fotografu, vyborne video specifikace umoznuji s jednim fotakem pokryt foto i video cast. Na druhou stranu, pokud jde ciste o foceni, tak tam se zda AF system Nikonu daleko lepsi nez Canoni, navic podle DPReview i 3D tracking od Nikonu funguje vyrazne lepe nez iTR od Canonu. Rozdil ve FPS neni nijak zasadni, navic se da ocekavat, ze i obrazova kvalita bude na strane Nikonu. Zajimave je i porovnani ceny, Nikon nasadil u D500 i D5 hodne ambiciozni cenovku, jsem zvedavy, jak se bude s casem vyvijet. A jinak netusite nekdo, proc Canon neumoznuje pouzit Dual pixel AF pri foceni v life view? Zvlast kdyz to u videa normalne funguje?
Odpovědět0  0
Ja strategii Canonu dobre chapu, ale prijde mi hodne kratkozraka, hlavne v dobe, kdy prodej fotaku klesa a bojuje se o kazdeho zakaznika. A je riziko, ze nez se Canon k nejake poradne inovaci rozhoupe, tak uz pro nej bude pozde. Nebyl by prvni, dlouho vladl prodejum fotaku Nikon nez zaspal nastup AF a kdo si jeste dneska vzpomene na Kodak a podobne. A byla by to skoda, ackoliv me pristup Caonu dost stve, tak je to fima, ktera umi cas od casu predstavit zajimavou vec.
Ad 7d II vs. d500, ten rozdil je asi 16 000 a Canon zacinal s cenou asi o 9000 nizsi nez nyni Nikon. Je to stejna trida fotaku, jsou to primi konkurenti a uprimne ­- kdyz se podivam na vybavu, tak ten cenovy rozdil je celkem prijatelny, Nikon toho opravdu nabizi vyrazne vice.
Odpovědět2  0
No treba me na Canonu nejvic vadi ze by mohl, ale zjevne nechce. Kdysi to byl lidr na mnoha frontach, ale kdy naposledy predvedl fotak, u ktereho si clovek rekl ­"wow, to je pecka­" nebo ­"tohle je budoucnost­"?. Treba posledni kompakty s 1­" cipem nejsou spatne, ale Sony uvedlo podobnou vec pred tremi lety. Zrcadlovky ­- zase, slusne, ale treba proti Nikonu nebo Pentaxu v nicem zvlast nevynikaji a v mnohem jsou horsi. A kdyz treba srovname to nejlepsi s APS­-C cipem ­- 7D II a D500, tak je jednoznacnym vitezem Nikon, aspon podle specifikaci. To same treba video ­- Canon byl uplne prvni, kdo zacal boom videa ve fotacich. A od uvedeni 5D m III se s nim vubec nikam neposunul. Zatimco konkurence nabizi 4K, vysoke datove toky, lepsi kodeky a podobne i levnych telech, tak Canon je s kvalitou tam, kde pred tremi lety. A pritom by to slo, maji radu profesionalnich kamer, video zjevne umi, ale nekdo proste rekl ne, a tak to nechali konkurenci. O CSC vubec nemluvim, tak je to v podani Canonu spatny vtip. Zustavaji objektivy, tam je Canon porad dobry, ale konkurence nespi, posledni produkty Sigmy i Tamronu dorovnavaji a mnohdy i prekonavaji znackove objektivy, naopak objektivy Canonu se daji velmi dobre pouzit na A7rII, a duvodu pro nakup Canonich tel ubyva.
Odpovědět2  0
No, to vysoke ISO neni az takova bida, ale DR u noveho 24mpix snimace by bylo konkurenceschopne tak v roce 2010, ne dnes. A na dualpixel se v tomto pripade moc vymlouvat nejde, na DR nema tak velky vliv. Jen tak pro srovnani ­- E­-M10 II ma DR 12,5, Sony A6000 13,1 a Nikon 7200 dokonce 14,6 podle DxOmark. A to je v A6000 i E­-M10 pomerne stary snimac. Navic s rychlosti, jakou Canon inovuje tu s nami ten snimac bude tak 5 let, coz teda potes koste...
Odpovědět3  0
Presne. Tady navic myslim, ze vynalozena prace a mozne komplikace by zdaleka neodpovidaly malemu zlepseni, ktere by to prineslo ­(jestli by vubec nejake bylo­). Jinak abych se vratil i k A7rII ­- myslim ze zrovna tady zaver ­(konkretne posledni dve vety­) krasne ukazuje, proc ten fotak vyhral vsechny mozne ankety o nejlepsi fotak roku. I kdyz tu trefu nedostal...
Odpovědět0  0
Panove, myslim, ze to moc komplikujete. Myslim ze celkove shrnuti pise Milan v zaveru pekne a porovnani toho nejlepsiho v ramci kategorii mate kazdy mesic v doporucenych fotoaparatech. To bodovani bude vzdycky subjektivni a akorat by v diskuzich byly hadky o tom, proc ten fotak ziskal za obrazovou kvalitu 75% a tamten 80%.
Odpovědět0  0
Zas ma Sony proti te Sigme utesneni proti prachu a vode, coz mozna dorovnava v cene tu nizsi clonu. A ten modry ctverecek tez neco stoji :­-­). Ale souhlas, cena je u nas dost vysoka. Na druhé strane, treba na Bhphoto ­(USA­) je rozdil v cene mezi Sigmou a Sony 50$, coz uz je prijatelne. I kdyz tam je ta Sigma v prepoctu paradoxne drazsi nez u nas. A pak ze je v Americe vsechno levne :­-­).
Odpovědět0  0
No, zrovna ta 55­/1,8 je podle ruznych recenzi asi nejostrejsi objektiv s podobnym ohniskem a autofocusem, takze tam ta cena az tak moc mimo neni, svetelnost neni jediny parametr urcujici cenu objektivu. Treba Sigma ART 50­/1,4 stoji taky dvakrat tolik co originalni 50­/1,4 od Canonu a Nikonu a nikomu, kdo je mel v ruce to divne neprijde.... Cimz netvrdim, ze je Sony levne , jenom je treba koukat i na jine veci nez je svetelnost...
Odpovědět0  0
Tak troufnu si rict, ze Olympus bude kvalitou obrazovou i provedenim nekde jinde nez Tamron. Ekvivaletem Tamronu pro m4­/3 je Olympus 75­-300­/4,8­-6,7, ktery stoji polovinu. Hlavne na dlouhem konci pry neni Tamron nic moc. A ja fakt nevim na co nadavate, k obema objektivum ­(Olympusu i Panasonicu­) existuji velmi podobne a levnejsi alternativy. Tohle jsou spickova skla, vrchol nabidky, ty nikdy levne nebudou. Podivejte se treba na Canon, EF 100­-400­/f4,5­-5,6 L II stoji 60 000, EF 200­-400­/f4 L stoji 300 000. Mensi zoom, o 1EV lepsi svetelnost na dlouhem konci, vestaveny telekonvertor, petinasobna cena. Proc? Navic vyroba kvalitniho skla pro m4­/3 bude narocnejsi nez pro FF, maji vyssi pixelovou hustotu a kazda vada se tam vice projevi, takze cocky jsou sice mensi, ale mensi je i tolerance chyb.
Odpovědět1  0
Ach jo, zase tyhle kraviny s ekvivalenci. Na cm2 dopadne na FF snimac pri f4 uplne stejne svetla jako na m4­/3, takze zadny naskok se nekona a je to jenom o pixelove hustote a technologicke urovni snimace. F8 na FF odpovida f4 na m4­/3 pouze hloubkou ostrosti.
Odpovědět1  3
No, stabilizované pevné objektivy konkurence podobného ohniska stojí od 250 000,­- výš, takže ­"stejná­" ta cena úplně není. A navíc je spousta levnějších alternativ, ať už 75­-300 od Olympusu nebo 100­-300 od Panasonicu, pokud těch 300mm potřebujete. Za kvalitní sklo se prostě platí, to je u všech výrobců stejné, a podle prvních testů vypadá nový Olympus opravdu famózně, hlavně stabilizace je zcela bezkonkurenční.
Odpovědět1  0
A jinak jste v popisu zapomeli na jednu vec, mozna tu uplne nejdulezitejsi techlologii, kterou D500 prinasi, a to je Auto AF Fine­-Tune, ktera umoznuje ­(jak nazev napovida­) automaticky microtuning AF, coz je nyni asi nejvetsi problem zrcadlovek proti CSC. Tohle jestli dokaze Nikon dostat do vsech svych DSLR ­(a myslim, ze by stacil upgrade firmwaru­), tak by ziskal pomerne znacnou vyhodu proti Canonu.
Odpovědět1  0
No, na DSLR je to inovativní více než dostatečně, konečně pořádný hledáček ­(doufejme, že se dostane i do nižších řad­), AF systém stejný jako v nové D5, 4k video, Bluetooth, Wi­-Fi, polohovatelný a dokonce i dotykový display... Konečně mám pocit, že Nikon uměle nekryplí foťák, narvali tam opravdu všechno, vliv CSC je vidět ­(polohovatelné a dotykové displaye, Wi­-Fi a velké hledáčka tam jsou standardem už dlouho­).
Odpovědět2  0
Coolpix A zabil hlavně Ricoh GR, což je v podstatě to samé za nižší cenu ­(při uvedení byla výrazně nižší­). Na další kroky Nikonu v kompaktech jsem zvědavý, jeho ultrazoomy jsou úspěšné, ale v podstatě nic jiného už tak rok nevydal.
Odpovědět0  0
No, taky je to graf za rok 2014, jsem hodne zvedavy na letosni udaje, myslim, ze uvidime hodne velky narust Sony na ukor Nikonu a Canonu.
Odpovědět4  0
Hmm, tak mi na mirrorlessrumors.com odpověděli. Zjevně se tam narvat dá...
Odpovědět0  0
Nikon nutne potrebuje uspesny CSC system, je to prakticky jedina oblast trhu ­(spolu s profikompakty­), ktera aspon trochu roste. A koupe zavedeneho systemu se sirokou nabidkou objektivu je skvely tah, usetri tim minimalne 2­-3 roky prace, ktere by ho jinak stalo budovat system od nuly. V podstate staci aktualizovat firmware v jiz prodavanych fotacich, prelepit logo, vyrobit adapter na F­-mount a je vymalovano. Pak uz jen doplnit nabidku objektivu ­- chybi hlavne svetelne pevne skla. Jinak netusi nekdo, jestli je mozno do NX patice narvat fullframe snimac?
Odpovědět2  1
Tak smysl by to urcite davalo hned z nekolika hledisek. Nikon nutne potrebuje zvysit prodeje fotaku, na rozdil od jinych fotofirem nema prakticky jine prijmy nez z fotaku a pokles prodeju v dlouhodobem hledisku ohrozuje existenci firmy. V letosnim roce nastal velky rozmach CSC fotaku, Sony i Olympus byli v zisku a schopni zvysovat prodeje v segmentu premiovych fotaku, s cimz maji Canon i Nikon problem. A vlastni 1 system se moc nepovedl a zadny trhac rekordu prodejnosti to neni. Navic, a to je mozna jeste dulezitejsi, Nikon je po prodeji snimacove divize Toshiby zcela zavisly na Sony v nakupu senzoru. A s uspechem A7 rady se ukazuje, ze Sony uz nebude ochotno dodavat sve nejlepsi snimace konkurenci a Nikon zacal mit problem. Timhle elegantne vyresi oba problemy, dostane se k vynikajici technologii, zavedenemu systemu s mnoha objektivy ­(verim, ze bajonet ponecha pokud jim to Samsung dovoli­). A Samsung bude mit velkeho zakaznika pro sve snimace, ktere musi tak jako tak vyvijet kvuli smartphonum ­(a verim, ze rozdil mezi vyrobou treba 1­/2,3­" snimace a treba APS­-C uz neni tak velky, pokud mate vyvinuty technologie­). V kazdem pripade zajimava zprava, ktera, pokud se potvrdi, asi dost zamicha fotografickym svetem.
Odpovědět1  0
Vy jste proti Sony teda hodne zaujaty. Clovek, ktery se podiva na DPReview, tak uvidi recenzi na A7RII s nejvyssim skore, ktere tam kdy fotak dosahl a nakupniho radce kde Sony vyhrala v peti ze sedmi kategorii ­(a jednou je druha­). A tam asi ryzi amateri nedelaji. Jinak treba i v poslednim videu na TCSTV, coz je videokanal lidi, kteri primo pracuji v prodejne fotaku a videokamer mluvi o tom, ze A7RII je prvni fotak, ktery presvedcil mnoho vernych Canonistu a Nikonaku ke zmene znacky. Proste myslete si o Sony co chcete, ale nedostatek inovaci bych jim rozhodne nevytykal...
Odpovědět0  0
Nikon to bude mit v budoucnu hodne tezke, ani bych se nedivil, kdyby za par let bojoval o preziti. Na rozdil od vsech ostatnich fotografickych spolecnosti nema zadny jiny vyznamny zdroj prijmu, a pokud bude dale pokracovat propad trhu tak se brzy muze octnout ve velkych problemech...
Odpovědět1  0
Ehm, no nevim, pokud je Sony pouze papirovy inovator, tak kdo je podle Vas ten skutecny? Protoze pokud dnes nekdo inovuje a posouva hranice, tak je to rozhodne Sony... Po nem asi Olympus, Pentax, jednou za cas se vytahne Fuji, Samsung uz to bohuzel asi zabalil...
Odpovědět1  0
No, jako nejblizsi a nejlevnejsi varianta se da najit A7R s Zeiss Loxií 35­/f2, coz je dokupy za nejakych 3000$, ovsem prijdete o AF a cip je o dost horsi. RX1 rada ma vyznam pro lidi, kteri proste nic jineho nez 35mm ­(event obcas 50mm­) nepotrebuji a chteji maximalni kvalitu. A proti obrazovemu vystupu RX1 neslo mit namitky a u nove verze to bude nejspis jeste lepsi. Co se tyce kritiky 42 mpix v prispevcich vyse, zrovna tady to podle me smysl ma, i po cropu na 50mm vam zustane velmi pouzitelne rozliseni, takze v podstate mate pokryte dve nejklasictejsi ohniskove vzdalenosti v jednom malem tele a ve vynikajici kvalite. Urcite to neni fotak pro kazdeho, to je jasne, ale pro par lidi to bude to nejlepsi na trhu.
Odpovědět2  0
Tohle uz se tu kdysi v diskuzich resilo a Digimanie rozhodne nebyla jedina, kdo mel s ceskym zastoupenim Pentaxu spatne zkusenosti, zadnou konspiraci bych za tim nevidel, jenom neschopnost ceskeho zatoupeni. Snad se to ted zmeni k lepsimu...
Odpovědět1  0
Tak jsem rad, ze se Vam konecne podarilo premluvit Pentax ke spolupraci, zrcadlovky ma dost zajimave a za vyborne ceny, hlavne v nizsich cenovych kategoriich je to hodne zajimava konkurence Canikonu. A jejich limited objektivy pry stoji za to, tak snad se brzy dockame dalsich recenzi...
Odpovědět2  1
Pises ze Sigmy maji mizernou svetelnost, 70­-300 ma f4­-f5,6, 120­-400 ma f4,5­-f5,6, tak jsem predpokladal, zes myslel neco svetelnejsiho, coz by pak zanamenalo vetsi velikost. Ona uz ta 120­-400 neni zadny drobecek, fyzika se proste obejit neda. Jinak na to, ze je EF system 2 roky stary, tak je nabidka objektivu vice nez slusna, navic se daji pouzit prakticky vsechny kdy vyrobene objektivy, na A7rII i s velmi slusnym AF...
Odpovědět0  0
No, uprimne myslim, ze vydavat teleobjektivy pro E­-mount rozhodne neni priorita. Budou to obrovske hebeda a pracovat s tim na tak malem tele nebude nic moc. Navic i to vyuziti je dost otazka, i kdyz AF v A7rII je hodne vylepsene a chvalene, tak na sport ani wildlife to zatim porad moc neni, hlavne AF tracking jeste pokulhava za DSLR. Spis by meli rozsirit nabidku levnejsimi objektivy, 28mm­/f2 je rozhodne dobry zacatek, ale chtelo by to dalsi. A7 se da sehnat u nas za 35 000, je to nejlevnejsi full frame telo vubec, akorat ty levnejsi objektivy chybi.
Odpovědět0  0
Takove slow motion video jako ma Sony jeste asi dlouho nikdo mit nebude, je to dano vrstvenym snimacem, a tuhle technologii asi v nejblizsim pulroce nikdo jiny nezvladne. Podle me bude prvni Samsung, ten uz vyrabi vrstvene pameti a ke snimacum uz to pak asi nebude daleko, ale s fotobyznisem Samsungu to ted nevypada moc dobre, tak uvidime, jestli se mu do neceho takove bude chtit investovat. S cenou souhlasim, to Sony hodne prestrelilo, kolem 30 000,­- by to jeste bylo prijatelne.
Odpovědět1  0
Tak kontinualne ma A7rII 5fps, coz je stejne jako Nikon D810 nebo Canon 5DS, takze zrovna v tomhle za konkurenci moc nezaostava. S vydrzi souhlas, ale to je dan za mensi telo a EVF. Prehrivani u videa je, pokud vim, jenom u 4K a to umi jedina DSLR ­(a ta stoji 8000$­), takze to se moc porovnavat neda. Na druhou stranu ma zase spoustu veci, kterym nemuzou konkurovat DSLR, napriklad Eye tracking při kontinualnim ostreni, coz je treba zrovna u tech svateb dost uzitecna vec. Uz to proste neni o tom ze DSLR je lepsi ale vetsi, uz i CSC nabizi vlastnosti, ktere zas DSLR neumi a nikdy umet nebudou.
Odpovědět0  0
No, na tom Nikonu mas po tom cropu fotku s rozlisenim 6 mpix, jako nouzovka je to mozna pouzitelne, ale na neco serioznejsiho tezko. U Panasonicu ti porad poleze tech 16­-20 mpix, podle tela. Ta svelnost nic moc, s tim souhlasim, lepsi by samozrejme bylo treba f4 v celem rozsahu, velka a draha krava to bude tak jako tak, tech par centimetru a nejake to deka navic uz by nevadilo...
Odpovědět0  0
No, je to takova typicka Canonovstina poslednich let ­- mohl to byt skvely fotak, kdyby... Vynechani hledacku je velke minus, pro foceni na dlouhe ohniska to bude dost obtizne udrzitelne, male to stejne neni ­(123,3×76,5×105,3 mm proti 129×88,1×102,2 mm u RX II­), kvuli hodne dlouhemu objektivu ani moc skladne, to uz tech par centimetru na EVF pridat mohli. Navic zustavaji otazniky ohledne rychlosti pristroje ­- G7x na tom byl dost bidne proti konkurenci, uvidime, jestli se Canon zlepsil. F1000 i RX II jsou v tomhle spickove. Na Canonu je hrozne videt, jak se drzi zpatky, aby nahodou neohrozil prodeje zrcadlovek. U Sony i Panasonicu je sympaticke, ze na tohle proste kaslou a snazi se narvat do fotaku co se da ­- viz nove RX nebo 4k video u Panasonicu.
Odpovědět0  0
Vy se na to divate spatne, tohle je test pro lidi, co uvazujou o zrcadlovce se setovym objektivem a ten nikdy nesundaji a foti na auto. A verte mi, jsem zrovna na dovolene a tahle kategorie tvori tak 50­-60% procent majitelu zrcadlovek, co kolem sebe vidim. A pro vetsinu z nich je ta zrcadlovka naprosto zbytecna, ridi se proste presvedcenim ze vetsi=lepsi. A tenhle test krasne ukazuje, ze to vzdycky neplati. Mimochodem, tak dalsich 20­-30% majitelu zrcadlovek na nich ma UZ objektiv, takze i porovnani RX10 s Nikonem+UZ objektiv melo vyznam...
Odpovědět1  0
No, zjevne na tom pracuji, ale skoda, ze to nebylo odladene uz od zacatku, zbytecne si tim Samsung kazi povest. Spousta lidi bude posuzovat podle prvnich recenzi, a ty nebudou vyznivat moc priznive...
Odpovědět0  0
Vyborna a hlavne velmi rychla recenze, diky. Co se tyce fotaku, nezbyva nez souhlasit se zavery Milana ­- hardwarovy zaklad tam je, jeste par mesicu ladeni softwaru, a i high­-end APS­-C zrcadlovky se budou moct zacit bat. Kazdopadne je to prvni pohled do budoucnosti CSC fotaku, jsem zvedavy na reakci konkurence.
Odpovědět1  0
No, s tim senzorem tezko rict, na rumors strankach se pise o tom, ze by snad mela byt spoluprace mezi Sony a Canonem na senzorech 5DS, ktere si pry Canon nadesignoval, ale vyrabi mu je Sony ve svych tovarnach, tak proc by pak nemohli spolupracovat i na senzoru v 750D a 760D. Ale priznam se, ze osobne tomu moc neverim, spis bych pochopil dohodu s nekterym z konkurentu Sony na poli snimaci, treba s Toshibou nebo Aptinou, ty samotne fotaky na rozdil od Sony nevyrabi a nejsou vlastne primym konkurentem Canonu. Uvidime po testech, hlavne u DR se ukaze jak to je, tam je Canon tradicne slaby, pokud dojde k nejakemu velkemu posunu, tak to bude nejake externi spolupraci nasvedcovat...
Odpovědět0  0
Ja mam nejlepsi vysledky s Huginem, ICE jsem zkousel ­(i kdyz nevim jakou verzi­), a zas takova slava to nebyla.
Odpovědět0  0
To jo, ale D3300 mela 3, coz neni zrovna drtive vitezstvi. Problem s C­-AF je v tom, ze se dost blbe testuje nejak objektivne, coz asi Milan potvrdi. Idealni by samozrejme bylo mit nejakou standardni testovaci scenu, kde by bylo moznost dat jeden nebo vice pohybujicich se objektu s regulovatelnou rychlosti. Napada me treba model zeleznice, mit treba tri ruzne pozice ­(pohyb do stran, predozadni a kombinovany­) a testovat pri dvou ruznych rychlostech vlacku a mit v pulce pohybu i nejaky objekt pred a za vlackem, aby se ostestovala schopnost AF drzet se zvoleneho objektu. Pak by se dalo relativne objektivne rict, jak na tom ktery fotak s C­-AF je.
Odpovědět0  0
No, je fakt ze to C­-AF se vztahuje spise k tem nejlepsim modelum v dane kategorii, tzn. zadne CSC nema tak dobre C­-AF jako Canon 7D mark II nebo 1Dx, do toho proste soucasne PDAF na snimaci jeste nedozraly. Na druhou stranu pri porovnani konkretnich modelu ve stejnych cenovych hladinach uz to zdaleka tak jednoznacne neni, obzvlast u Vami zminovane A6000 je to hodne patrne. Ackoliv asi uspesnost C­-AF nebude dosahovat kvalit zrcadlovek za stejne penize, tak rychlost snimani a rozsah pokryti je zase nekde uplne jinde, takze ve vysledku bude pocet spravne zaostrenych fotek tak +­- nastejno. Uprimne by me docela zajimal test, ktery by porovnaval treba D5300 nebo 700D s A6000 ­- stejna scena, stejny smer pohybu, a absolutni pocet vyslednych, spravne zaostrenych fotek.
Odpovědět0  0
No, ja ten Olympusi sirokac sehnal za 12 000,­-, ale je pravda, ze Canoni 10­-18 IS STM je extremne levny sirokac, alternativy od Nikonu i Pentaxu jsou vyrazne drazsi. I ta 1200D je levna, na druhou stranu si ale kupujete de facto 5 let starý foťák, neni tam zadna soucastka, ktera by byla novejsiho data...
Odpovědět0  0
S tou obrazovou kvalitou je to nesmysl, ta se odviji od pouziteho snimace a skla, zrcadlo na to nema zadny vliv. A i ta rychlost ostreni je otazka. Tam zase krome AF systemu zalezi i na objektivu a troufnu si rict, ze ta nejlepsi kombinace CSC telo+objektiv bude plne srovnatelna s nejlepsi kombinaci DSLR+objektiv, samozrejme s vyjimkou kontinualniho ostreni, tam maji zrcadlovky porad navrch ­(i kdyz taky az u vyssich trid­). Na druhou stranu je tu jeste presnost ostreni, a tam CSC zrcadlovky prekonavaji... Jinak s tou velikosti snimace to taky neni tak univerzalni, poji se s tim dalsi veci, hlavne velikost objektivu, coz je pro nektere z nas klicova zalezitost. Ja jsem treba plne spokojeny s m4­/3, protoze fotim hlavne na cestach, a tam se kazda uspora velikosti a hmotnosti hodi, a m4­/3 v tomhle ohlednu dnes nabizi ten nejlepsi kompromis.
Odpovědět3  0
No, ja mam jenom malou vyhradu, mezi 24mm a 28mm je podle mne dost zasadni rozdil, mnohem vetsi nez u 300 vs 400. Hlavne pri foceni blizkych objetku, typicky architektury, interieru, je kazdy milimetr ohniska navic nedocenitelny, a panoramaty se to nahradit neda a couvat neni obcas kam.
Odpovědět0  0
No, uprimne, recenzi E­-M10 bych celkem ozelel ­- snimac, EVF a filozofie ovladani je stejna jako u E­-M5, a na ten tu uz recenze je. Recenzi A6000 bych si taky precetl rad, stejne jako Panasonicu LX100. U G7X by me jenom zajimalo, jestli by byl Milan stejne zklamany, jako vsichni ostatni recenzenti, jejichz hodnoceni jsem mel moznost cist :­-­).
Odpovědět0  0
No, to s tou kvalitou vidim spis naopak ­- my neubirame, spis se dostatecna kvalita dostava do stale levnejsich a mensich fotaku. Protoze ona i zde recenzovana FZ1000 opravdu na vetsinu pouziti staci. Prohlizeni fotak na 2K monitoru, TV to staci bohate. Tisk? Do A4 v pohode a kdo dnes tiskne na vetsi? Sam pisete, ze Vas uspokoji pouze vystup z 5D III a II rady objektivu, ale uprimne by me zajimalo, kdy se ten rozdil, napriklad proti M10, v realnem pouziti projevi. DR je srovnatelne, barvy jsou subjektivni a da se s nima hodne pracovat, ostrost dana spise objektivem, ISO bude mit full frame lepsi, ale od jake urovne zacne byt ten rozdil viditelny pri jinem prohlizeni nez 1:1? Ono se to zase zmeni, myslim ze nastup 4K televizi a monitoru posune pozadavky na kvalitu fotek zase dal, hlavne u fotek z mobilu se vsechny nedostatky pekne zvyrazni. Ale troufnu si rict, ze i na 4K monitoru bude problem tak do ISO 1600 najit rozdil mezi full frame a m4­/3 fotakem.
Odpovědět1  0
Je nerikam ze je to tragicke, ale za konkurenci v tomto zaostava. Ty seriovky do RAWu se hodi treba u skladanych panoramat, zvlast u Canonu, ktery zrovna nevynika v DR a kazda moznost ho rozsirit se hodi. Navic se dychavicnost Digic 6 procesoru s vyssim rozlisenim projevuje cim dal vic, u 20mpix G7X jsou vykony jeste horsi. S tim hledackem je to osidne, u tak maleho kompaktu jako je RX 100 III ho asi clovek pravidelne pouzivat nebude, na druhou stranu jsou zase situace, kdy je proste k nezaplaceni, protoze na displeji clovek nekdy nevidi vubec nic. Ale problem je spis v tom, ze G1x II je dost velky fotak, a ma ergonomii na to, aby se s nim pres hledacek fotilo pravidelne, tam uz bych to jako minus bral.
Odpovědět0  0
G1x mII neni spatny fotak, ale trpi na podobny problem jako ostatni profikompakty Canonu ­(s vyjimkou G16­) ­- rychlost. Rychlost AF neni podle testu nic moc a jeste mnohem horsi je to s kontinualnim snimanim, kdy s bidou preleze 1 fps ­(pri foceni do RAWu­). A G7X je na tom jeste hur. Zde se, ze Digic 6 procesor, ktery Canon u vsech novych profikompaktu pouziva, proste nema dost vykonu na praci s vetsim rozlisenim nez 12 mpix. Koneckoncu je Canon u poslednich zrcadlovek radsi osazuje rovnou ve dvojici, ale tam to vzhledem k rozmerum neni problem. Konkurence je v tomhle proste mnohem dal...
Odpovědět0  0