Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od jonashredblocks
Sem bych se rád někdy podíval, z fotek to vypadá vždy pěkně.
Odpovědět0  0
haklik: díky moc, zatím mám za sebou první víkend tohoto focení a myslím, že už to v neděli bylo o krapet lepší než v pátek, viz třeba další fotka, co jsem nahrál.
Odpovědět0  0
Takovýhle fotky bych chtěl taky umět :­))
Odpovědět0  0
Pokud chcete kupovat levnější těla, tak doporučuju e­-shop Digital24. Já tam kupoval v zimě D7200 za 24500 ­(jinde to měli za 28000, např. Foto Škoda, CZC, Megapixel...­), manželka teď D 77 za 19400, což už je menší rozdíl ­- většinou bývá za 20k. Navíc často přidávají jako dárek dálkovou spoušť, což je super věc. Je fakt s podivem, jak se ty ceny často liší...
Odpovědět0  0
Hlavně tím zarámováním listy stromů, možná i místem, odkud jsem fotil ­(zespodu z Císařské louky­).
Odpovědět0  0
Díky, ona modelka je už pár let manželka, vyrazili jsme si na Petřín a udělali pár fotek. Takže nad oblečením a doplňky jsem upřímně ani nepřemýšlel. S těma větvema souhlas, taky mi tam asi teď, když to zpětně hodnotím, nesedí, ale bylo to tam tak krásný, takový jakoby sad, že jsem věděl, že u toho stromu ji chci vyfotit a víc už nad tím nepřemýšlel bohužel. Možná že šel vybrat lepší strom, k retuším přistupuji dost nerad, že bych nechával zmizet věci, co tam při focení byly, retušuji jen kosmetické vady na pleti apod. Ale všeobecně s portréty moc zkušenosti nemám, takže ty chybky jsou znát.
Odpovědět0  0
Ode mě byl, ale zase beru tvuj nazor, ze se ti to muze zdat moc. Ja vzdy ocenim feedback :)
Odpovědět0  0
Netuším, přepálené by nemělo být nic, naopak chybí úplně černá, většinou křivku posouvám doprava. Jasné to je, jestli moc, to nevím, mně se to k takové jarní­/slunečné náladě hodilo.
Odpovědět0  0
Podle https:­/­/www.dpreview.com­/news­/5653767573­/the­-canon­-eos­-4000d­-might­-be­-the­-cheapest­-dslr­-ever­-launched má stát po přepočtu asi 8000 ­(bez daně­). Takže v ČR bych to za méně než 10 000 neviděl. Fakt moc nevidim smysl kupovat něco takového.
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 23.2.201810:12|Ona
Díky, ona měla v práci maškarní ples, kde byla za Jacqueline Kennedyovou, takže když už se nalíčila, což normálně moc nedělá, tak chtěla i vyfotit. Tak jsme hlavně spěchali, aby bylo ještě světlo v lese. Pořád mám co dělat s úpravama pleti, aby to nebylo jako u pana Bubimy. Takže tam rezervy rozhodně mám.
Odpovědět0  0
Krásná krajinka :)
Odpovědět0  0
Díky, nevim, zdali je lepší, mně tam nějak ta čb seděla víc, asi i kvůli tý nudný obloze. Jednu zajímavou ­(aspoň pro mě­) barevnou fotku Hradu mám vyfocenou od Kongresového centra na Vyšehradě, tam je samozřejmě více v dálce, ale případně taky nahodim. To bylo při západu, tak to má hezký teplý barvy. Tohle jsme fotil skoro v poledne...
Odpovědět0  0
Je to tak, od pana Bubimy se mi líbí málokterá fotka, buď je nezajímavá, nebo špatně odvedený PP, nebo rušivé pozadí, ale na foru jsem ho tu potkával už 6 let zpátky a tady se kritika, ač dobře mířená, nenosí. A stejně to sem bude dávat, co mu limit dovolí. Sám se divím, kde ty ­"modelky­" bere, že těch fotek je tolik. Sám mám spoustu nedostatků ve focení, ale tady mi přijde některé dost začátečnické. A na rozdíl od kolegy si rád poslechnu cizí postřehy.
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 1.2.201813:39|Foto
Nějak moc nevím, co si o fotce myslet, oko mi těhá ze strany na stranu a hledá ­"něco­", netuším, kam bylo ostřeno a nějak mě ruší ta bota hned za hlavou :­-/
Odpovědět0  0
Tak když se lidi fotí s umírajícími zvířaty na břehu moře, než aby je zachránili, není se vůbec čemu divit. KVůli fotkám jdou často přes mrtvoly, já tohle moc nechápu. Motivů, co se dá fotit, je spousta, ale příroda je jen jedna.
Odpovědět1  1
Moc pěkná krajinka :)
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 23.1.201813:34|Islám
Čb portréty mám rád, výrazný oči upoutají, jen bych to dal v menším zobrazení ­(kvůli rozkliku a přiblížení­).
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 21.1.201823:07|Klárka
Diky za reakce. Nevim, jaky tmavy flek je mysleny, vpravo nahore sviti slunce, vcetne odlesku. :­) Post proces byl prave delany jen lehce v rawu + nasledne jedno mapovani na prechod, nic vic. Ostrost horsi je, ona ta 18­-105ka uz tak foti, 35ku, ktera je vyrazne lepsi, sem nechal doma.

Prave podobny fotky bych rad delal, takze dost uvazuju o 85­/1,8. Ta je kresbou uplne nekde jinde...
Odpovědět0  0
Náladu to má, krajina fakt pěkná, jen na mě moc úprav, což je nejvíce znát ve kvalitě mraků...
Odpovědět0  0
Bohužel s tím mám stejný problém, ­(ostré­) oči u portrétů jsou to hlavní, pokud tam fakt není jiný záměr, což tady nevidim. Jinak by to byla ­/ je pěkná fotka.
Odpovědět0  0
Ja mam ozkousene, ze uz f­/2,2 je supr a na tu clonu fotim nejcasteji. Tady jsem zkousel set na plnou diru, protoze mi prislo, ze s tou d7200 to foti na otevrenou clonu lip nez s d3100 a chtel jsem toho vyuzit. Jinak mas recht, ona pak mizi trochu i ta aberace.
Odpovědět0  0
Díky za názory :)
Odpovědět0  0
Půl roku jsem tu nebyl ­- a Dan stále fotí úžasně :)
Odpovědět0  0
Ještě jednou díky :)
Odpovědět0  0
Díky, pánové :)
Odpovědět0  0
U sebe na monitoru vidím v nebi silnou posterizaci, je to mým notebookem, nebo to má i někdo další? Nestalo se mi to poprvé u prohlížení cizích fotek.
Odpovědět0  0
Díky. Jo, já vše nastavuju manuálně už tak rok a půl, ISO, clonu, měření expozice, ostření, WB atd. Ale právě jsem měl nejdřív 100, což bylo z busu neostré, páč jsem expozici měřil jen přes matrix, ne bodově, tak jsem si ISO navýšil, ale pak nakonec se mi to hodně podexponovalo, což však nakonec bylo ku prospěchu. U dalších fotek jsem si to hodil zpět na 100, ale byly slabší než tato. Jinak snad už jsem přešel konečně na raw, jen u toho vydržet.
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 25.12.201416:54|PF 2015
Tobě taky, Dane :)
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 24.12.201412:00|klárka
Diky, lichotka vyrizena :­)
a samozrejme jde o fotku ze srpna, pritelkyne mi dela modelku uz pres rok :)
Odpovědět0  0
Na tento výjev koukám každý den, když jdu přes Václavák z práce nahoru na Muzeum :­) Pěknej záběr!
Odpovědět0  0
Proč magoristickej?
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 21.12.201414:50|klárka
Diky, Dane, tvuj koment vzdy potesi :)
Odpovědět0  0
Diky, samozrejme jsem upravoval expozici a urovne v PP, jsem rad, ze zaujala :)
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 21.12.201411:46|u břehu
Nádhera :)
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 21.12.201411:33|klárka
(Nahrál jsem výjimečně novou verzi fotky, kde je přechod snížen na 25 %, takže už ty rozdíly v barvě kůže na rukách a obličeji nejsou ­- snad ­- tolik rušivé.)
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 21.12.201410:13|klárka
Ok, diky za reakce :­) Dam si na to pozor, zejmena u techto prechodu. Na mobilu pod nulovym uhlem vidim taky ruce moc zlute. A zase kdyz ho naklonim od sebe, tak to vidim v pohode jako u sebe na notasu, kdyz se divam normalne :D dobry bude de divat po tech castech zblizka. Vymenu displeje taky nechystam, snad neeekdy nasetrim na lepsi stroj. Jeste jednou dik :)
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 20.12.201411:02|klárka
Jasný... Jak jsem psal, ono jde o to, že z 90 % úhlů, z jakých se na displej podívám, vidim fotku tak, jak chci. JEN když se dívím hodně odspodu, tak je ten růžovo­-oranžovej efekt přechodu dost znát. To ani kalibrovat nejde, ne? Už jsem se dřív díval na tabulky a ty barvy rozeznávám dobře, jsou tam vidět i rozdíly mezi jmenými přechody... Asi mi teda zbývá se jen vždy podívat před vyexportováním zezpodu, jestli to někde není moc. Tady je přechod odspodu nahoru schválně, proto to je dole jinak barevný, sytější, spíš že to mohlo bejt míň... u jiných fotek asi problém nebyl, ač je pravda, že CO monitor, TO trochu jiný barevný podání ­(nemusí jít jen u můj noťas­).
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 19.12.201423:28|klárka
Díky, sic skoro půlku nechápu :D Noťas mám skoro 3 roky a všechny fotky, co mám na digimanii, dělám na něm. Peníze na něco jinýho nejsou. Takže fakt nevim, prostě když z valné většiny úhlů pohledu jsou barvy ok, a jen z toho ze spodu jsou jiné, tak holt upravuju podle toho, co vidim normálně. A nikdy si nejsem jist, jak bude fotky vypadat uz někoho jiného, ale doteď problém nebyl. Bych musel vidět, co konkrétně se ukáže vám, jak moc se to liší od toho, co tu mám já, abych si na ty věci dával pozor. Těžko se mi to posuzuje. A vůbec teď nevim, co s tím, když musím na aktuálním stroji zůstat... dá se ještě něco poradit, kluci? Update: A jo, koukal jsem, a v Technologie obrazu je uvedeno typ TN...
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 19.12.201419:25|klárka
Díky, přidával jsem přechod odspodu, asi jsem jej mohl zmírnit. Přijde mi, že ta fotka vypadá jinak ve foto editoru a jinak hozená na net :D teď zpětně mě to taky trochu ruší. Bohužel se intenzita mění podle úhlu, z něhož se dívám na obrazovku svýho noťasu. Když se dívám přímo nebo se zklopeným k sobě, je to ok, jakmile jakoby odspodu ­(je zklopen ode mě­), jde to mnohem více do žluta... Nevím moc, co s tím...?
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 18.12.201421:07|Alej
Hezké. Chci zase pěkné počasí a slunko, jak na to koukám :)
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 18.12.201421:04|Koťata
Ty chci domu :)
Odpovědět0  0
Supr barvy!
Odpovědět0  0
Škoda šumu, ale vím, jak těžké je fotit koncerty. Takže jde o atmosféru, a tu to má.
Odpovědět0  0
Jak psal Dan, míň oblohy by nevadilo. Jinak pěkné.
Odpovědět0  0
Jé, roztomilý, nádherný. Paráda.
Odpovědět0  0
Palec hore.
Odpovědět0  0
Pěknej pohled i převod, ­"jen­" obloha se mi zobrazuje dost posterizovaně...
Odpovědět0  0
Jojo, pěkné, škoda chybějící špičky, to docela ruší.
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 18.12.201420:37|Kočí
Jak z nějakého filmu, good :)
Odpovědět0  0
V těchto šedých dnech příjemná fotka na zhlédnutí :)
Odpovědět0  0
fajn :)
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 18.12.201420:31|rybáři
Hezká fotka, světlo a nízkej rozsah tónů :)
Odpovědět0  0
pěkné, pěkné
Odpovědět0  0
Fajn, noční bnw fotky mám rád :)
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 18.12.201420:28|Lenka II
Super, miluju protisvětlo :)
Odpovědět0  0
Super! :)
Odpovědět0  0
Jo, i proto jsem to dal hned do CB a kontrastni, aby kresilka vice vynikly, ale je fakt, ze to stale je malo. Zoom by byl lepsi, diky za pripominky :)
Odpovědět0  0
Diky, kluci :)
Odpovědět0  0
moc pěkné :)
Odpovědět0  0
Díky všem. Přitom to byla momentka, co mi zabrala jen pár sekund při přechodu kolejí. Což je znát i z nastavení foťáku ­- clonu 2.2 mám nastavenou v režimu A takřka furt, zejména na krajinky a baráčky navyšuju na 8 a víc, tady jsem to zcela opomněl. :D A převod do temna byl záměr, jsem rád, že se líbí :)
Odpovědět0  0
Vybrání mé fotky ­(Zahradní víla­) moc potěšilo! Díky za postřehy, zapracuji na tom. A uživateli Ratko díky za komentář, přítelkyni pobavil :D
Odpovědět0  0
Ok, diky za tip .
Odpovědět0  0
Mirek: Bez retuší by to nikam veřejně nesmělo! A jinak rada žádná? :)
Odpovědět0  0
S interním bleskem jsem zkusil jednu, bez byl obličej poměrně tmavý. Ale chytlo mi to nějakou barvu, co se do obličeje odrazila ­(oranžová u ouška­), světlo bylo... no jako v pravý poledne bývá :D Spíš mi šlo o ty samotný retuše a úpravy, několikrát mi byly vytknuty a vím, že v nich mám ještě dost rezervy. Tady jsem se s tim piplaj dlouho, ale pořád to není úplně ono. Každopádně přítelkyně odrazné desky má, tak asi vyzkouším brzy :)
Odpovědět0  0
Ale s retušema, co by se mi líbily :­-­/ :D
Odpovědět0  0
Pravá ruka jako by fakovala :D jinak super fotka i úprava, za 5 *
Odpovědět0  0
Paráda, máš dobrý oko ­(na vyfocení i úpravu­). :)
Odpovědět0  0
Tatry mám rád, příjemné :)
Odpovědět0  0
JJ, taky se mi páčí :)
Odpovědět0  0
Super!
Odpovědět0  0
Taky pěkná úprava a je fakt, že obě jsou jiné, obě mají něco do sebe a nedá se říct, podle mě, která je lepší. U té tvé je míň barev, což je možná škoda, ale zase je dobrej ten kontrast :)
Odpovědět0  0
Kontrast docela přidáván byl celkově, jak úrovněma, tak i pak jas­/kontrast na závěr. Jo, ty paprsky do žluta jsou, což jsem ale i chtěl, klidně i víc sluníčkově, jen kdyby se mi to podařilo. :D Dělat se s tím nemusíš, jen mě vždycky zajímá, že pokud už mi někdo navrhne udělat něco jinak, tak JAK, abych do příště věděl :)
Odpovědět0  0
Haha, vidiš to :D Já si jen náhodou všiml, že tam prosvítá přes skály sluníčko, a takřka hned vzápětí fotil, úprava se mi pak líbila tahle. Ale spíš mě zajímá, co by tomu případně pomohlo. Jako jiná úprava? Nebo aby tam bylo více kresby, jaks naznačil.
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 20.8.20148:16|...
To reaguješ na Dana, ale fotka je moje :D Tak mám tam rezervy, pohraju si s tím příště víc, ale jak říkám, než fotku dávám na web, tak s ní bývám spokojen a podobných drobností si nevšimnu. Tady ti přesně vadí jaká část?
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 19.8.201411:10|...
Jan: A to jsem ­- mimo úrovní a křivek pro celý obraz ­- jen retušoval drobné nedostatky při 100­-200% zvětšení. Případně někdy zesvětluji, tak si to moc neumím vysvětlit. Možná to bude monitorem na noťasu, který to nedobře vykreslí a já si toho nevšimnu. Žádný psí kusy a velký retuše s tím jinak nedělám...
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 18.8.201420:59|...
Taky mě to napadlo, pak jsem se rozhodl do toho nezasahovat, asi chybka.
Odpovědět0  0
Příjemný záběr :)
Odpovědět0  0
Dobrej superman :D
Odpovědět0  0
Luxusní ­(atmosféra, barvy, světlo, stromy v dálce­), ale od Dana to neni překvapení. :)
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 11.8.201410:32|...
Ahoj, opět díky za konstruktivní kritiku. Ty budovy v dáli mi taky trochu vadily, to je fakt, jinak úhel by pomohl ­- na místě mi to nedošlo. Clonu jsem mohl zvolit ještě nižší, třeba f­/2 by to více rozmázla, jinak mám jen dvě levný zoomový skla ­(18­-105 a 55­-200­). S tou úpravou si ještě zkusím pohrát, ono to těma křivkama a úrovněma vylezlo ­(to pozadí jasově­), masku apod. jsem nepoužil. Líbila se mi i čb, ale tam popředí a pozadí splývalo ještě více...
Odpovědět0  0
Super momentka, čím bylo foceno? :)
Odpovědět0  0
Souhlasím s oběma :­))
Odpovědět0  0
Pěkné, čím to bylo foceno?
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 9.8.201421:05|obora
Hezký páreček :)
Odpovědět0  0
Ta čb je taky dobrá, ty já rád. Vidiš, ten stín tam asi trochu ruší, foceno to bylo v zahradách pod Pražským hradem v takovém průchodu se schody, přijde mi zvláštní, že ten stín se táhne nahoru, místo dolu :D A Canon 500D je spolu s 50­/1,8f přítelkyně, nechtěla být brána ­(mojí­) pětatřicítkou ten den :­) Co se týče tetování, tak to vidiš, takových detailů si vždy nevšimnu.
Odpovědět0  0
Jak to myslíš, Dane?
Odpovědět0  0
Díky, holky :)
Odpovědět0  0
Ahoj, díky za feedback. Ty rozdílné tóny asi budou odrazem kolních květin do obličeje portrétované, s tím jsem si moc poradit mimo nějakých lokálních úprav neuměl, flekům jsem si pak nevšiml vůbec při finálním prohlížení, většinou ty změny byly drobné a nebyly vidět, příště dám na to větší pozor.
Odpovědět0  0
Jo už vím, co myslíš :D Jojo, taky závidím podobný funkce na tátový D300, to na mojí D3100 je velký prd :D
Odpovědět0  0
Tak to maj snad dnes už všechny foťáky, ne? :)
Odpovědět0  0
Udpate: I když jsem celej víkend fotil na bodový měření, tato fotka je tuším na zdůrazněný střed, právě proto, aby to byla jistota, když rodiče šli jen kolem. Tak jsem si s tím nechtěl moc hrát, dal nejnižší clonu, zvýšil ISO a bylo. Ale u fotky nebe ­(ty další dvě­) to použito bylo.
Odpovědět0  0
Fkilla: Tak víc jsem si s tím hrál až teď, jinak koncerty radši fotim na Matrix vždy s ­-2­/3 EV korekcí. A i ta na střed se mi osvědčila, páč tam ostřím a pak překomponovávám. Ale tady u té je fakt, že se musí měřit dobře. Ale používám na foťáku tlačítko ­"zablokování expozice­", přičemž naměřit si to můžu kdekoliv, ne tam, kam ostřím. U západů jsem to dělal u nasvícení nebe a výsledky byly super s tím, že popředí byly siluety, ale mraky a slunce se akorát vešly do histogramu :­) Ale zatím tolik zkušeností nemám, jen mě to docela bavilo :­))
Odpovědět0  0
... a přitom to je slunce :D Jsem fotil západy s WB na clouds a naši šli kolem, tak jsem je vzal taky, jen poupravil expozici ­(hl. navýšil ISO­). Toť vše, v PP pak jen poupravil jednotlivé barvy a jejich sytost. A btw jsem prvně teď celý 4 dny dovolený fotil v kuse s bodovým měřením expozice a je to fajn. Dlouho jsem jel na matrix, pak pár měsíců teď na zdůrazněnej střed ... a teď toto. Jako že je hezký, že se pomalu zbavuju co nejvíc automatiky, ač fotím z 99 % na prioritu clony. To jen tak. O:­-)
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 11.7.201418:55|Tajemná
Fkilla: Jé, to jsem rád. Tý větvičky jsem si vůbec nevšiml, dal jsem ji pryč. Lepší? :)
Odpovědět0  0
Krása!
Odpovědět0  0
Super, hlavně odstín zelené barvy a ostrost :)
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 11.7.201411:13|Tajemná
Díky, páni kolegové :)
Odpovědět0  0
Díky za pochvalu. A toho, že to padá, jsem si po pravdě ani nevšiml. Běžně si rovné horizonty hlídám, když jsou zřetelné.
Odpovědět0  0
jonashredblocks (1079) | 8.7.201420:28|Kuba
Lepší na výšku než ta na šířku :)
Odpovědět0  0
Díky za reakci. Ale asi se mi více líbí původní ořez, aby tam bylo pole vidět co nejvíce ­(krapet jsem ho doklonoval přes louku v LHR­). A čas na focení ideální nebyl, zase to bylo spontánní. O 3­-4 hoďky později by to bylo lepší. A protisvětlo mi osobně nevadí, ba naopak ho mám docela rád :)
Odpovědět0  0