Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
22.8.2012, Milan Šurkala, aktualita
Canon opět inovuje základ nabídky ultrazoomů řady SX a představuje nový PowerShot SX160 IS. Tentokrát vzrostl optický zoom na 16násobek, tělo je o trošku menší a stále jsou k dispozici všechny důležité expoziční režimy.
Milan_xy | 16.11.201220:59
Voltcraft IPC­-1L+4 AA Ni­-MH Conrad 2400mAh , jinak sice vím že se nemá vybíjet baterie na doraz, ale osvědčilo se mi i staré články AA vybít na takovém zařízení s led diodou.Používám led osvětlení na jeden AA článek odněkud s KiKu.Jen zakryji senzor aby to pořád svítilo.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 16.11.201221:32
Mám dojem, že NiMH by se měly vybíjet ­(nevím, zda až úplně na doraz­), naopak Li­-Ion nemá rád úplné vybíjení. Jinak já vždy vybíjel baterky větráčkem z graifcké karty. Jsem si udělal takovou vaničku z papíru na čtyři baterie, na začátek a konec připojil drátky, to píchnul do větráčku ­(byl sice 12V, ale roztočil se i se 4V­) a už to jelo :­-­) Vybíjelo to klidně i den :­-­) Teď už to nechám vybíjet nabíječkou.
Odpovědět0  0
děda Slavík z Moravy | 17.11.201217:42
U tohoto Canonu 160Is asi žádná nabíječka nepomůže. Mám tři nabíječky a doposud plně postačovaly. Kupoval jsem levnější baterie a taky stačily. I u toho ­"zázraku­" Fine Pix....EXR. Tam byly čtyři AA a nikdy nebyl, problém. Tenhle prcek ale mně zklamal. Koupil jsem již troje baterky, naposled za 500 Kč a ani jedny neudělají víc než třicet fotek. Video pár minut a hotovo. I když baterky vyndám, nic to nepomůže. Takže rada­- koupit ještě lepší baterii a ještě lepší nabíječku je jen další vyhození peněz.
Podobně reaguje servis AWH. Foťák je v pořádku, kupte lepší a lepší baterie a nabíječku.
Kdyby to vydrželo aspoň polovinu toho, co má vydržet, tak jsem spokojen. Moc toho nenafotím a u videa si lehce baterky vyměním. Mám jich jiř DVANÁCT KS ­(tři typy na výběr)
Odpovědět0  0
Valeria | 16.11.201218:41
také mám problém s baterkama... koupila jsem si silné, párkrát vyfotím, nechám pár dní vypnuté a při znovu zapnutí jsou prázdné... celkem mě to mrzí... :­-­( myslela jsem, že mám nedostatečně silnou nabíječku na baterie... zkoušela jsem i měnit... protože mám vcelku silné baterie... když chci fotit, nevydrží ani celý večer... nějaké doporučení? Mám Panasonic 2100 kdy mi při Olympusu vydrželi i týden v kuse... GP 2700 v Canonu sotva jeden večer...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 16.11.201219:43
No zrovna GP bych za silne baterie nepovazoval kapacita nekapacita ­(cim ­"silnejsi­" baterie, tim je zpravidla rychlejsi samovybijeni­). Zkuste koupit Sanyo Eneloop 2000mAh, ty by mely vydrzet mnohem dele. A samozrejme to chce poradnou nabijecku, minimalne takovy Voltcraft IPC­-1L.
Odpovědět0  0
Valeria | 16.11.201219:48
Díky za radu... já používala tyhle baterie léta a neměla jsem s nimi problém, proto mě fakt šokovalo, že když týden ­"leží­" ve vypnutém foťáku, tak jsou KO....
A zmíněné baterie zvládnout při užívání Canonu kolik? Jen pro orientaci.. rady, vynadavat baterie z foťáku se mi moc nezamlouvají. Chci mít možno pro foťák sáhnout kdykoliv a ne tam štelovat baterky... to mi jako prevence v dnešní době, abych měla funkční foťák, připadá dost mizerné řešení...
Odpovědět0  0
bat1 | 16.11.201220:00
To by mě fakt zajímalo, jestli ten foťák v offline režimu tak žere...
Než se pouštět do koupě nové nabíječky a baterií, možná by nebylo od věci ­(pokud je to možné­) ty baterky zkusit změřit vybité a pak po nabití, případně i sledovat co se s nimi děje po pár dnech ve foťáku.
Jinak ale kvalitní nabíječka s oddělenými šachtami a ideálně i měřením kapacity udělá divy ;)
Odpovědět0  0
Valeria | 16.11.201220:14
No právě.. já vyzkoušela dva typy baterek a dokonce je nabíjela i ve dvou různých nabíječkách... proto mě to tak nemile překvapuje...
Nabila jsem baterky, chvilku si s fotákem hrála, zapnu po týdnu a chce to po mně baterky vyměnit... Tak jsem z toho právě v rozpacích...
Odpovědět0  0
bat1 | 16.11.201220:26
Pokud jde o moje zkušenosti, Eneloopy od Sanya a slušná nabíječka ­(jako třeba zmíněná IPC­-1L, bratru cca kolem 600­-700,­-­) dokážou divy, můžu vřele doporučit. Pokud ten foťák ale fakt nějakou chybou strašně žere v offline režimu, nepomůže jakákoli baterie.
Zkusil bych baterie nabít po jedné, obyč nabíječky často nemají oddělené šachty, a tak se stává že baterky se nabijí nerovnoměrně pokud jsou nerovnoměrně vybité, případně je některá z nich špatná. Nerovnoměrně nabité baterie ve foťáku dlouho nevydrží.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 16.11.201220:29
Ono těžko říct. Na adresu výdrže u těchto Canonů jsem slyšel už více stížností, ale osobně jsem s nimi nikdy neměl žádné potíže. Je však pravda, že testování fotoaparátů nezahrnuje několikadenní prodlevy bez zapnutí přístroje.
Odpovědět0  0
bat1 | 16.11.201220:06
Milane, píšeš minimálně IPC­-1L, dá se splašit v rozumné ceně ještě něco jiného třeba o něco lépe funkčně vybaveného? Já co jsem kdysi sondoval než jsem si jí pořídil, nic lepšího než tuhle nabíječku jsem neobjevil. Dražší kousky na trhu měly třeba víc šachet a braly víc typů baterií, případně dávaly větší nabíjecí proudy, ale z hlediska kontroly nabíjení a funkcí byly většinou chudší...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 16.11.201220:25
Osobně o žádné rozumné nabíječce za menší cenu nevím. Někteří si pochvalují nabíječku dodávanou s Eneloopy ve speciálním balení, ale kvalit toho Volcraftu dosahovat podle mého názoru nebude. Ono když jsem četl různá diskuzní fóra při výběru nabíječky, tak i ten Voltcraft byl považován docela za šunt, který nic neumí :­-)
Odpovědět0  0
bat1 | 16.11.201220:29
Mě by právě zajímalo co považovali za lepší. Klidně třeba 2x dražší, ale lepší a v čem. Já takovou neobjevil, tedy alespoň v běžných e­-shopech.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 16.11.201220:58
Jej, to už si bohužel nepamatuju. Vím jen to, že když jsem se díval na cenu, byla něco okolo 1500 Kč.
Odpovědět0  0
Tomas_F | 4.10.20127:19
Dobrý den, pane Šurkalo. K fotoaparátu Canon PowerShot SX160 IS mám pouze dotaz na to, zda uvažujete o tom, že provedete recenzi i na tento fotoaparát. Předem děkuji za odpověď.
Odpovědět0  0
Milan__xy | 25.8.201211:12
Moje zkušenost je, že fotoaparát kompakt ­/ ultrazoom s horší světelností na začátku než f 2,8 je prakticky nepoužitelný.
Prošlo mi toho pod rukama hodně, ale za tímhle si stojím. Dokonce ani venku a za pěkného počasí se mi nelíbily snímky s nějakého ­( typové číslo si už nepamatuji ­) UZ Fujifilmu u kterého světelnost začínala na 3,1. Nedávno jsem měl doma A495 od Canonu ­( maličký kompakt ­) , tam bylo f od 3,0 a bylo to to taky omezující. Neumím si představit světelnost f 3,4 , to snad potřebuje základní iso 250 a když vezmu v potas velikost a hustotu čipu, tak to nevěstí nic dobrého, ale to je jen můj dohad. Nekoupil bych si to jen tak. To by mi to museli napřed půjčit abych se přesvědčil že to vůbec fotí než bych to koupil.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 25.8.201212:45
Nic proti, ale to je naprosto zcestný názor. Rozdíl mezi F3,0 a F2,8 je nula nula prd ­(o 15% méně světla, tedy místo ISO 100 to bude volit maximálně tak ISO 125, více ne­). F3,4 je v normálních denních podmínkách naprosto pohodově použitelná clona, vždyť u zrcadlovek se ve dne běžně cloní na F8 až F11 aniž by citlivost vyskočila nad ISO 100. Problémy vyvstávají za horšího světla ­(hodně pod mrakem, interiéry,...­), kde už může být každá desetina trochu znát.
Podle F čísla posuzovat výkony fotoaparátu je naprostá hovadina. Když nějaký fotoaparát má detailnější a méně zašuměné fotky při ISO 400 než jiný při ISO 100 díky lepšímu odšumování a čipu, pak i kdyby měl F4 a ten druhý F2,8, bude fotit lépe, světelnost nesvětelnost. navíc tu máme ztráty světla v objektivech ­(např. zrcadlovkové objektivy Samyangu s F2,8 mají skutečnou světelnost T3,1­) a ne vždy jsou udané hodnoty naprosto přesné. Když se člověk podívá na patenty objektivů, nezřídka zjistí, že např. F3,5­-5,6 je ve skutečnosti F3,9­-5,8 a podobně.
Důležité je porovnávat celkovou světelnost včetně jejího průběhu. Ono třeba dnes máme sice krásné kompakty s F2,4­-5,9, což proti F3,3­-5,9 zní jako pohádka, ale v praxi je rozdíl ve světelnosti jen na tak prvních dvou krocích zoomu a pak je to zhruba stejné. A neříkejte mi, že zásadně fotíte jen na nejširším ohnisku :­-­)

Co chci říci... Fotoaparát musíte hodnotit podle jeho skutečných výkonů v praxi a ne nějakých čísliček na objektivu. To Vám pak může utéct spousta velmi dobrých fotoaparátů stejně jako naopak můžete koupit naprostý průser, ačkoli papírově vypadá dobře. Jestli fotoaparát s F3,0 považujete za brutálně horší než ten, který má na nejširším ohnisku F2,8, tak to máte krutě omezený pohled, který jen a jen k Vaší škodě.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 25.8.201213:41
Njn, nikdy jsem to nezkoumal, ale kde se u těch kompaktů začne projevovat vliv difrakce? Když vezmu, že u m43 je to někde kolem clony 8­-11 a tohle má tak 2,5x menší crop faktor, tak mi vychází clona kolem 4,5 jako limit. Nehledě na to, že kompakty mají vyšší pixelovou hustotu, takže ztráta kontrastu a rozmazání bude vidět dřív. Nejde mi o přesná čísla, ale tuším, že clona 11 by na kompaktu dopadla naprosto katastrofálně.
S průběhem světelnosti a relativně malým rozdílem clon souhlasím.
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 25.8.201213:50
Teda kompakt má zas čip blíž cloně, takže se na něj ta difrakce zas tolik nepromítne ...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 25.8.201214:04
Pokud se nepletu, při dané cloně se na čipu vytvoří vždy stejně velký kužel světla nezávisle na vzdálenosti. Jednoduše řečeno, řekněme, že máme kompakt, přicloněno ­(např. na F4­) s určitým ohniskem ­(např. 20mm­), máme tedy 5mm otvor. Pokud bychom dali čip dále, kužel by se zvětšila, takže zdánlivě by to nebyla pravda. Jenže s oddálením čipu prodloužíme ohnisko ­(např. na 40 mm­), a tedy stejně otevřená clona ­(5mm­) rázem znamená větší přiclonění ­(F8­), a tedy i difrakce je větší.
Každopádně pokud jde o projevy difrakce, v recenzích to měřím a je skutečně pravdě, že kompakty s rozumným rozlišením ­(řekněme cca 12MPx na 1­/2,3­") čipu nemají s F4 žádný problém a u F5,6 se to už lehce projevuje. Takže ano, projev difrakce je tu někde okolo F4,5­-5 plus minus. U čipů s vyššími pixelovými hustotami je to trochu dříve ­(cca F4­), ale je nutné si uvědomit, že s vyšším rozlišením se už velikost ­(délka­) pixelu moc dramaticky nezmenšuje ­(výrazně více se zmenšuje jeho plocha ­- s druhou mocninou­).
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 25.8.201214:09
Jej, tolik myšlenek, přepisování, až to vůbec nedává smysl :D Omlouvám se za překlepy.
Odpovědět0  0
bat1 | 22.8.201217:12
Koukám zlatá SX130, tohle snad ani neměli vyvíjet... Další z klasických případů degradace místo evoluce :(
Odpovědět0  0
děda z Moravy | 6.11.201218:05
Souhlasím, že se Canonu evoluce nepovedla. Dcera má SX 13O a já novou SX 16O. Fotky i video je horší, snad za cenu vyššíhoi zoomu u 160 tky.
PS SX 160 IS není můj první fotoaparát. Naposled jsem měl FinePix HS20 EXR. Fotky dobré, ale video hluboce podprůměrné. Podle recenzí a reklamy jsem očekával perfektní digitál. Ještě v záruce jsem jej daroval malé vnučce ­"na učení­".
Nový Canon mně ale vyhovuje. Fotky jsou slušné a video taky. Vsoký zom je ostrý. Má ale asi jednu výrobní vadu, protože mou zkušenost má víc majitelů. BATERIE JSOU PO NĚKJOLIKA FOTKÁCH A KOUSKU VIDEA PRÁZDNÉ. Pokud je po focení vyndám z aparátu a vložím znovu před dalším použitím, vydrží mnohem déle. Jakoby docházelo k rychlému vybíjení při vypnutém přístroji.
Fujina HS v20 Exr má taky AA baterie, ale problém s nimi nebyl.
Odpovědět0  0
bat1 | 6.11.201218:27
Ještě je možnost zkusit Eneloopy od Sanya ­(jiné ani nepoužívám­), nebo jiné AA nabíječky s nízkým samovybíjením ­(ale ty Sanya jsou prověřené­), a pokud nepomůže ani to, je zakopaný pes skutečně ve vysokém odběru přístroje ve standby...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.