Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od kikapu
Díky výklopnému dotykovému displeji bych se rozhodoval mezi Canonem G7XmkII a Panasonicem LX15. U Canonu mi přijde zajímavější objektiv ­- rozsah+ průběh světelnosti ­- LX15 téměř okamžitě padne na f:2,8 a rozsah má malý. Mně kvalita Canoního videa stačí, ale Panasonic je samozřejmě mnohem vyšší level, tohle je jejich parketa.
A zapomněl bych ­- technologie ostření Panasonicu DFD je v kompaktech bezkonkurenční, jediný možný přemožitel se ani nedočkal zrodu ­(NIkon DL­).
Odpovědět0  0
G5X má žel starší obrazový procesor s ne moc povedeným ostřením, stejný jako v první verzi G7X. GX80 je samozřejmě jiný level, ale v interiéru to seťák fakt zabije. Já sice taky preferuji hledáček, ale u videa holt není zbytí a mám vyzkoušeno, že výklopný displej se dá i na slunci naklopit tak, abys na něj viděl a na malé děti je to nutnost ­- umožní ti to záběry z jejich přirozené výšky bez toho, abys musel kvůli tomu lehat třeba v lese do mechu.
Odpovědět0  0
Choakinek: koukej na data příspěvků, na první pohled je ten strom matoucí, no...
Odpovědět0  0
ddt: Světelným kompaktem se snímačem 1­" ­(LX7 má žel proti tomu hodně malý snímač­) si oproti DSLR se seťákem polepšíš o 1EV neboli hooodně moooc. Pokud si taky čekal na Nikon DL 24­-85 tak koncepčně je mu nejblíže Canon G7XmkII.
Odpovědět0  0
No, pokud chceš především a téměř fotit a video bude sporadické tak dotykáč není nutný. Já čekal na Nikon DL, jak to dopadlo víme. S despektem jsem objednal Panáčka LX100, na focení výborný, ostření překvapilo, výstup taky, fakt je tam prostě náskok 1EV oproti zrcadlovce se seťákem ­(­"jenom­" 100%­) ale žel u videa není reálná možnost operativně měnit ostřící bod a tak jsem ho s těžkým srdcem vrátil, ovládání má celkem návykové, jedinou výhradu bych měl k příliš lehkému chodu prstence na objektivu. Teď čekám na Canon G7XmkII, ale nemít to focení s videem skoro 1:1 tak si Panáka nechám, fakt super stroj. A řekl bych, že výrazně zapracovali na barvách ­- u G5 jsem byl z nich místy na prášky, u LX100 bez výhrad.
Nějakou revoluci ve snímačích co do obrazového výkonu bych v dohledné době nečekal a tudíž ani nemyslím, že by nějaké nové modely mohli ty stávající výrazně překonat.
Odpovědět0  0
Už jsem si taky všiml, že v případě m4­/3 vs APS­-C se rozdíl marginalizuje ale 1­' snímače jsou vnímány jako za propastí. Přitom je to přesně to pravé ořechové na kompakt či ultrazoom.
Jak tady padla i zmínka o Nikonech DL napadlo mně jak by to dopadlo kdyby Nikon třeba nabídl objektivy na systém 1 s parametry plánovaných pro řadu DL.
Odpovědět0  0
Poté, co šel celkem s cenou dolu na cca 24000 jal jsem se ho zevrubněji vyzkoušet. Papírově jasná pecka, možnosti slow motion videa jsou bezkonkurenční, na fotografování taky dobrý, i když v tom videu prostě vyčnívá mnohem více.
Snažil jsem se strašně moc, ale fakt to není jak chytit. Když jsem se při tom nemožném úchopu snažil ještě o vytažení hledáčku, pot už ze mně tekl proudem. No a pohled do něj mé zklamání završil ­- sice se blbě vytahuje, zato je ještě na hraně použitelnosti, čekal jsem alespoň trošku větší zvětšení. A to je prý ten hledáček v porovnání s mkIII konečně použitelný.
Odpovědět0  1
Jo, je to velká škoda, ale to rozhodnutí chápu. Chybou byla zbytečně optimisticky nasazená cena, to byla prostě blbost. Sony má slabší přístroje naceněné mnohem výš a kupce si najdou, o pohé dva tisíce levnější Canon G7XmkII je v podstatě vyprodaný a to parametrama Nikonu DL nesahá ani po kotníky. Druhou stránkou jsou věčně brblající internetoví teoretici, nejvíc mně pobavila hláška někde na fóru, že když by ho i nakrásně teď uvedli tak už bude technicky zastaralý. Jestli čtou v Nikonu podobná moudra tak do konce roku končí definitivně. Lidé opravdu hodně kritizují a přitom je nabíledni, že prostě nejsou cílovka ­- foťák by si koupili pouze za dumpungovou cenu a stejně by ho brzy prodali. každého věc, ale po česku se radovat, že sousedovi chcípla koza a Nikonu ­(nebo komukoliv jinému­) to ze srdce přát je neopatrně odkrytá idiocie.
Odpovědět1  0
Přesně tak, to sklo je naceněné mimořádně přesně ­- Canon má přece jen mírně nekonzistentní ostření a Nikon postupně zdražuje... Kéž by pánové u Sony dělali takovýchto kroků více, toto sklo chybělo jak praseti drbání, umím si představit uspokojivou sestavu v podobě A7 +28­/1,8+85­/1,8. Přesně podle pravidla že i se zoomem člověk nejvíce používá krajní ohniska a zbytek je víceméně vata.
Co Jirko, bude návrat ztraceného syna?
Odpovědět2  2
Na video stačí určitě, ale to je u foťáku celkem blbý, no...
Odpovědět0  0
Sony fakt umí. Vydávají jedno lahůdkové tělo za druhým a nasadit si na to můžete buď nemožný 18­-55, nebo předražený nemožný 16­-50, nebo předražené podprůměrné tohlencto, nebo hoooodně předraženého a opticky mizerného Zeisse 16­-70­/4. Tak teda nevím jak to myslí s těmi zákazníky, jakože polibte nám tentononc ?
Odpovědět0  0
osazený samozřejmě :­-)
Odpovědět0  0
P9 má kámoš a fotí to fakt výborně. Druhá věc je mobil jako celek ­- Z5 a Z5 compact jsou povedené kousky bez zbytečného balastu, nástupci už jsou na tom údajně zase hůře. Huawei je taky vyhlášené přeplácanou nadstavbou. Ideál je lehky sytém, ideálně čistý Android, takže cokoliv co je Google Nexus, jen je ta čistota pořádně zaplacená a bez možnosti rozšířit paměť ­(Nexus 5X a 6P­), ale foťáky vypadají slušně, s velkou mírou detailů ­-sic se staršími snímači Sony. Technicky zajímavý bude Asus Zenfone 3 Deluxe opsazený novým snímačem Sony se stabilizací.
Odpovědět0  0
Mně by stačil i jpeg, jen kdyby šlo nastavit odšum a doostření. Aplikace třetích stran se moc nechytají. Podpora rawu vůbec a nastavení omezené. Přiblížím : mám celkem rád Open Cameru, na normálním telefonu jde v ní nastavit spousta parametrů, na Sony ani ISO.
U videa mám zase neodbytný pocit že i v nastavení bez efektů tam snad je alespo
ň minimální HDR, nevím, možná to točí prostě jen moc světlé sekvence. Jinak musím souhlasit s výbornou stabilizací, když si dá člověk záležet tak to vypadá jak ze steadicamu.

Odpovědět0  0
Ještě drobnost naprosto nesouvisící s focením ­- má vynikající zvukový výstup, fakt pecka.
Odpovědět0  0
V létě jsem koupil Z5 compact kvůli rozměrům a odolnosti. Koukal jsem samozřejmě i na fotky v recenzích a utěšoval jsem se, že ti recenzenti jsou matlafousci, podle dxo je to špička. No, sice jsem zázraky nečekal, ale je to opravdu průšvih ­- Sony to zabíjí šíleným jpeg enginem. Mám třeba fotku malé dcerky na průlezkách za super světla, čas expozice cca 1­/500s, umělé lano na kterém se drží je ostré jek břitva, jsou dokonale vidět trčící jemná vlákna. Obličej dcerky cca o 4cm vzadu mobil vyhodnotil jako ruch hodný rozmazání a dal si záležet. To prosím nefotím na ryzí automat. Snímač je přitom dobrý, stačilo by, kdyby Sony zapracovalo na slíbené podpoře rawu.
Odpovědět2  0
díky
Odpovědět0  0
Smím se zeptat na zdroj tak levného papíru? Já jsem zatím vyzkoušel akorát papír z Lidlu a mile mně to překvapilo ­-50 listů A4 za 150,­-Kč a tisknu taky na obyč. Epsonu L300.
Odpovědět0  0
No, počítám kurz dolaru + 20% přirážku ­- a Canon G7X mkII se zrovna u nás prodává za lepší cenu, takže tam ta dolarová cena vypadá hůř než naše realita. Add srovnání ­- já bych teda ty doplňkové funkce oželel, stejně tak 4k video, 100mm eq na dlouhém konci Canonu mi přijde důležitější.
Odpovědět0  0
No, mně se novinka líbí, ale cena je přemrštěná ­- to bude za cca 20000 Czk a upřímně­- lepší počkat na Nikon DL ­(dokonce levněji o litr­) nebo vzít podstatně levnější Canon G7X mkII s výrazně lepším rozsahem zoomu. Další zradu tuším v průběhu světelnosti ­- v nejlepším případě to na 28mm eq bude mít f2...
Každopádně to vidím jako vhodné doplnění sortimentu k LX100 ale rozhodně ne jako jeho nástupce.
Odpovědět0  0
Cena půjde dolů a místo K.O. bude časem O.K.

...co mi ovšem hlava nebere je ten seťák ­(rozsah a světelnost opravdu úžas­), srovnejme si proti tomu Fuji 16­-50 dodávaný jako seťák ­- to je jiné kafe. Doufám, že Canon nepůjde s objektivy cestou Sony.
Odpovědět0  0
No, on ten objektiv 16­-50 byl mizerný mimo střed snímku i na 16mpix, prodávat ho v setu za víc jak 1Kč je troufalost. Jinak plně chápu neudělení trefy, za ty prachy by muselo jít o foťák bez kompromisů. Sranda je, že Sony vlastně nemá jediný kloudný seťák!
Odpovědět0  0
RiMr: právě že když porovnáš Panasonic G7 se seťákem tak je proti Canonu G5X v nevýhodě o celé 1EV, zato několikanásobně větší.
Odpovědět0  0
Jo, jasně, Panasonic je odpovědnost sama ­- hlavně se svými objektivy extrémně háklivými na protisvětlo jak u LX100 tak u FZ1000. No ale pro mistry fotící zásadně se sluncem v zádech to samozřejmě žádný problém není. IMHO to vypadá, že nejlepší objektivy na profi kompaktech má Sony.
Odpovědět0  0
aperture: určitě myslíš Nikon DL24­-85. Ano, věřím, že bude lepší ­- střeva lepší než 1 J5 = špičkový autofokus, objektiv možná lépe zvládnutý ­(protože s menším rozsahem­). Ovšem, hledáček bude nutno dokoupit a hlavně ­- kde nic tu nic, možná do konce roku, možná ani to ne. Se neboj, mám ho předobjednaný, ale zatím to je pohádková bytost.
Odpovědět0  0
A máš tip na komplexně lepší kompakt v dané ceně? Ultimátní se zdá být Sony RX100mkIV, super rychlý, s hledáčkem, objektiv ­(i když s malým rozsahem­) chválený za dobrou kresbu i v rozích... Ale bratru za 30 klacků a nemá dotykový displej. Panák LX100 taky ne a navíc proti G5X mu fest přečuhuje objektiv i když s vetším snímačem, tak podle dxo výkonová plichta.
Odpovědět0  0
Milane,
taky jsem na to potom ještě koukal a máš pravdu, jem mi nejde do hlavy, že si to autor všiml až u Canonu ­- myslím, že předtím jako pidi stroj používal Samsung EX2F a ten máš v tabulce taky s velmi podobným zkreslením. Já to pro sebe vyhodnotil přece jenom jako nepodstatné, protože nejsem krajinkář, až lépe proklepnu G7XmkII tak třeba zjistím, že pro mé účely stačí a čekat na Nikon DL24­-85 nebudu.
Odpovědět0  0
add ostrost: kamarádovi jsem cca 2 roky zpět taky poradil koupi G16 ­- testoval jsem jenom na prodejně, ale bylo to slušný ­(jsem líný nastavovat na krámu jpeg, fotím do rawu­). Po čase mi hrdě poslal nějaké vzorky, fotil do jpegu ­- byl to děs. Ať jsme ladili jak jsme ladili, jpeg z foťáku byl pořád hodně vzdálený vyvolaným rawům. Nevím, jestli to dělá Canon naschvál, ale přijde mi, že tuto ­"tradici­" věrně drží.

add G5X, G7X a G7XII ­- posledně jmenovaný má novější procesor, zatím jsem ho zkoušel jenom zběžně na prodejně, ale rozdíl tam je a nepovedlo se mi navodit Milanem popisované selhání s přeostřením na pozadí ­- a to jsem mu fakt pomáhal ­- držel motiv jak helvétská víra. Podle mně je to nejpovedenější GX, i když bez hledáčku.
Odpovědět0  0
Sigma 17­-50­/2,8 je hodně dobrý sklo, ale nenazval bych ho krajinářským, platíte za něco jiného než excelentní kresbu do rohů. Pokud Vám doteď stačil rozsah seťáku tak bych koupil nový seťák Nikonu 18­-55 AF­-P který je opticky velmi povedený, žel asi nejde koupit v setu s Vámi uvažovaným tělem D5200.
Odpovědět0  0
jen aby Nikon nemaskoval nějaký vlastní technický problém s olejem na snímači či prachem v těle :­-­)
...ba ne, vtip....
Odpovědět0  0
Opticky určitě lepší verze, ale G6­-ku smete FZ1000 s AF díky DFD... Jinak výprodejová cena slušná. Panasonic ty svoje prémiové kompakty FZ1000 a i LX100 nějak šidí s kvalitou objektivů a to je škoda ­(LX100­-vce taky vyčítají choulostivost na protisvětlo­) a porušení tradice kvalitního zasklení z řady LX, nebo cumbajšpíl z FZ150­-ky. Tu by mohli upgradovat a nema nyšta problema.
Odpovědět0  0
detektiv hadr, dobrá práce šerife
Odpovědět2  2
ani tak nejde o ­"prožitek­" z mechanického zoomu jako o obavu z podělání funkce zoomu motorického
Odpovědět0  0
von to bude spíše konstrukční zmetek, divil bych se kdyby to dodatečně začali vyrábět jinak...
Odpovědět0  0
RiMr: musím říct, že tvoje varování před absolutní choulostivostí FZ1000 je nejcennější informace, co jsem za poslední rok o foťácích četl. Ono se řekne výletní foťák a vono prd. Škoda, podle mně tím totálně strhli vynikající kousek.
Odpovědět0  0
No, to jsi hodně statečnej když napíšeš, že snímač m4­/3 v OM­-D10 se vyrovná výstupem Nikonu D7100. To asi porovnával tisky na A4 u minilabu ­- anebo jsou v dxo padlí na hlavu a ty testy jsou k ničemu, podívej se tam schválně na testy skel v závislosti na použitém těle, doporučuji třeba nikkor 85mm ­/1,8 af­-s G. Fyzika nepustí.
Odpovědět3  0
Snímač m4­/3 překonává většinu APS­-C snímačů, jo? Jestlipak tohle není Jirko owner syndrom... Co se týká AF tak by právě FZ1000 měl překonávat díky DFD většinu bezzrcátek. Rozdíl velikosti snímače oproti 4­/3 je cca 1EV takže za náhradu lze jakž takž považovat nový Panasonic 14­-140 ­- jenomže s tělem třeba G6 se dostaneš hodně přes cenu FZ1000, tak bych mně celkem zajímalo jak ti nabídne za stejné peníze m4­/3 více ­(a to nemluvím o 4k videu­)
Odpovědět0  0
no, zběžně jsem si ho osahal, do ruky a i provedením tlačítek o řád výš než G5­/G6, vadí mi jen ten el. zoom

Milane, co AF­-C, otestoval jsi? By mně mooc zajímal výkon DFD v praxi...
Odpovědět0  0
jenomže praxe ukazuje, že ten EVF sežere mnohem méně než LCD ­- von to je totiž taky LCD, ale nesrovnatelně menší...
Odpovědět1  0
no jo bobe, ale vono to tak holt je, něco za něco ­- X20 má zase nesrovnatelně lepší AF a i video, informace v hledáčku, to už si holt každý soudruh rozhodne sám, co upřednostní

jinak X30 je sehnatelná pod 13k což je vzhledem k výbavě luxusní, jestli bude dobrá podpora její rawů...
Odpovědět0  0
Já mám velké výhrady vůči X­-trans senzorům, jenomže foťák není jenom výstup, ale ergonomie a z tohoto pohledu je třeba pro mně Fuji X30 jasný vítěz a Sony RX100 ve všech verzích naprostý propadák ­- je k tomu nějaký návod, jak to držet? :­-­)
Mít Fuji X­-30 konvenční snímač tak ji dám hlas, takhle ho má ode mně Panasonic LX100.
Odpovědět0  0
No Jirko, přesně takhle jsem dopadl vloni já ­- pořídil jsem X20 a vrátil jsem ji kvůli výstupu. I s vědomím slabšího AF a nouzového videa jsem šel do X10 a nelituji ­- to je nebe a dudy, škoda, že opustili EXR snímače. Prý se zlepšila podpora rawu, výsledky by tomu napovídaly, mně v tý první verzi vytvářela X20 na pleti artefakty typu suchá kúže s šupinkama, barvy taky nic moc. Prý úplně nejlepší konvertor pro X­-trans je RawTherapee. Co mně šrtve je návykovost mechanického zoomu ­- pokukuju po Panasonicu LX100 a už předem se děsím motorového zoomu. Jinak čistě po ergonomické stránce je Fuji X30 přesně moje gusto, ještě aby tam byl ten EXR snímač...

btw: co G5, ještě slouží?
Odpovědět1  0
i5 je proti mému šrotu CML ­(centrální mozek lidstva, Návštěvníci­) a počet mpix mi je přesto taky šumák ­- úpravy v LR nějak přetrpím a vybrané fotky pak nechám vyvolat najednou, samozřejmě kafe stihnu i s dortem, to je doba....
Odpovědět0  0
ono to s tím vyšším rozlišením potvrzují i testy objektivů na DXO ­- výsledky se rapidně liší podlerozlišení snímače

další přínos vyššího rozlišení je větší objem dat, takže procesor má z čeho dopočítávat, může se nám to nelíbit, ale raw není opravdu surový a jpeg je už naplnění impresionistických představ pánů inženýrů
Odpovědět0  0
ono při ­"výkonu­" 18­-135 mino střed na jakoukoliv clonu to zas není zrovna výzva, i když kdo ví... S cenou ulítli, tradičně ­(čest výjimkám)
Odpovědět0  0
Koukal jsem na recenzi na ephotozine a budiž, na plnou díru těsně dobrý, na F5,6 excelent, kompromis, žádný zázrak, ale dobrý. Ale za 9000? To někdo upadl na hlavu, to by to sklo muselo být jinačí.
Odpovědět0  0
chybí mi jakýkoliv nativní Sony SOLIDNÍ pancake ­(ostření se Sigmou prý nic moc­), na placaté tělo bych čekal kompaktní objektivy, kdyby se alespoň obtěžovali o redesign pevňáků pro A bajonet 35, 50 a 85mm za stejnou cenu... kompaktní mají opticky mizernou 16­-ku a pancake seťák 16­-50 opět úděsné kresby mimo střed. stabilizovaná 50­-ka a 35­-ka je jistě pěkný nápad, ale jako nadstavba k normální verzi ­- takhle rostou neúměrně rozměry a cena. Jako ideální CSC sklo vidím pořád Samsung 30­/2 ­- až na tristní ­"rychlost­" ostření. Malinký, levný, opticky supr.
Odpovědět0  0
Díky kluci...
Add Sony A6000 ­- no, to je hezký, foťák víc než lákavý, ale co objektivy? Třeba mi něco uniklo, ale pořád mi ta nabídka skel přijde pomatená :­-(
Odpovědět0  0
Měl jsi možost přímého porovnání? Celkem by mě to zajímalo, protože papírově je Panasonic lepší, jen jsem někde četl, že prý interní mikrofon při videu celkem hlasitě snímá zvuky fotoaparátu až to ruší... Jak to je?
Odpovědět0  0
teď už jen aby Sigma udělal 18­-35­/1,8 i pro všechny APS­-C bezzrcátka, to by byl gól :­-­) ...navíc by odpadli problémy se složitým laděním AF ve verzích pro DSLR A co si budem povídat, ono by to ohnisko šlo i na m4­/3

jinak sklenářství má Fuji fakt lahůdkové, zatím se jim nepovedlo vyrobit tuctovku, natož něco vyloženě nepovedeného
Odpovědět0  0
kikapu (59) | 25.10.201318:11|Koncert .
njn, moc pěkný
Odpovědět0  0
kikapu (59) | 25.10.201318:09|Čekání ..
[QUOTE=fotoram­]Díky chlapci za komentáře , všechno sem si přebral , ale o Lenku nebudete ochuzeni .­[­/QUOTE­] takže opravdu čekání :­-­) klidný, nebo spíše uklidňující? ...a barvy fakt moc pěkný, dobře investované peníze v šikovných rukou, těším se na zbytek!
Odpovědět0  0
Je to holt tak, že jedna věc je holý snímač, potom přichází ke slovu AA filtr a hlavně obrazový procesor a to si už každý výrobce navrhuje sám. Mimoto si myslím, že rozdíl dejme tomu 20­-30% není v praxi znatelný, spíše jde o to, aby si člověk pohlídal výchozí nastavení rawu, protože odšum stažený na minimum znamená u každého výrobce něco jiného, o čemž se dá snadno přesvědčit právě v raw konvertoru, to samé se týká doostření, saturace, kontrastu... O výstupu do jpegu se nemá smysl moc bavit, to má Sony na špatné úrovni, jako ale vlastně většina výrobců. Nové NEXy mají ale takový buffer, že raw vůbec není za přítěž. Ještě k samotnému snímači ­- kromě nejsledovanějších parametrů, totiž šumu a DR je třeba si všímat třeba i schopnosti věrného podání barev při vysokém ISO nebo při zvýšení EV při převodu a to jsem ještě neviděl na světě recenzi, která by to obsáhla, to prostě nejde. A že homogenita barev má ve výsledku větší význam, než by člověka napadlo...
Odpovědět1  0
špatně jste mně pochopil a já to nenapsal nejlip ­- když píšu, že ač nejlepší AF z kategorie APS­-C bezzrcátek, tak nahony vzdálen m4­/3 tak tím myslím samozřejmě to, se na m4­/3 nechytá ­- jak s rychlostí AF, tak s výběrem skel. Olympus i Panasonic utekli v tomto konkurenci tak, že nějaké dohánění si lze jen těžko představit...
Odpovědět2  0
trošku se pleteš, Milan to sice tvrdí, ale nic nedokázal, účelové porovnání s ultrazastaralým snímačem Canonu dokazuje maximálně to, že m4­/3 právě překonaly ultrazastaralý APS­-C snímač a vůbec se nejedná o střed zrcadlovek. Nebo se spletli s měřením na dxo marks?
Odpovědět0  0
video­- minimálně ve dvou příspěvcích píšu to samé, totiž že na video super a to je jediná kvalita opravňující k tak vysoké ceně
funkčnost­- nenapadám to, co píšeš ty, ale to, že z hlediska fotografování při srovnání s cenově odpovídající DSLR nestačí provedení těla, ale i obrazový výstup. Jako kdybys tvrdil, že dnes v pohodě stačí Pentax K­-20, protože ho můžeš strčit pod sprchu.
Prostě mám pocit, že si nečetl můj příspěvek, ale mezi řádky.
Odpovědět1  0
neodpustím si ještě jednu poznámku: ne, nepsal jste prvně o tom co vyhovuje vám, nad tím totiž trůní titulek označující názory druhých za snůšku blábolů či nesmyslů, poté jste opět podobně uvedl svoji odpověď na můj příspěvek­- takže vlastně pište si dál co chcete, názor urážlivého hulváta mně zas až tak moc nezajímá :­-)
Odpovědět1  1
1.­)Add lež­-váš první příspěvek byl podrážděnou reakci na kritiku vašeho miláčka, co je to jiného než owner syndrom? Tudíž mi to nedalo a holt jsem si rýpnul, je vidět že do úrodné půdy. Pořád jste mi neodpověděl na otázku, kdeže je ekvivalent k 17­-50­/2,8? Taky by mně zajímalo, kde jste vzal váhu 1.5kg pro APS­-C zoom, když špičkový stabilizovaný full frame Tamron 70­-200­/2,8 váží 1,1kg. Jistě, m4­/3 skla jsou menší a lehčí, ­(většinou i horší a dražší­) když si vyberete, přeju vám to, jen se nerozčilujte nad tím, že někomu jinému ta nabídka nevyhovuje. Jestli vám teda ještě nepraskla cévka, můžete mi prosím objasnit tvrzení o tom, že stabilizace OM­-D je z principu omezující?
Odpovědět0  0
asi jsi teoretik a player spíš hračička
1.­)D7000 samozřejmě sprchovat lze, hustý déšť mu nevadí
2.­)jeho vestavěný blesk stroboskop umí, jen se to musí umět nastavit ­- delší čas expozice, mám to odzkoušeno

Ještě něco?
Odpovědět0  0