Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od LeHydrak
Oba mobily nesdílí stejný hlavní 50 MPx snímač. U levnějšího A35 by měl být typu 1­/1,96­' a u dražšího A55 by měl být typu 1­/1,56­'.
Odpovědět1  0
Bohužel v momentě kdy jsem chtěl začít aplikaci používat ­(kdy jsem si koupil vhodný mobil­) jí postihla ta velká změna ­- začali používat předplatné. Tak jsem si místo ní nainstaloval Mcpro24fps a jsem spokojený. Jediná nevýhoda za mně je, že v pokročilém módu ­(kde je i 10­-bitové Log video­) nejde použít automatické vyvážení bílé. Jinak asi v pohodě.
Odpovědět0  0
Nejde o digitální hrátky, jde skutečně o optiku. Ale ne v rozsahu 1­-3x, ale pouze 1x a 3x.
Odpovědět0  0
"patrně půjde o stejný 1­/1,3­" čip z modelů Pro ... Ten má 1,22µm pixely­"
To je omyl, snímač v nePročkových iPhonech je menší, má jen 1,0µm pixely takže půjde o nějaký +­- 1­/1.5­' snímač a ne 1­/1.28­' jako u iPhonů 14 a 15 Pro a Pro Max.
Odpovědět0  0
Dvojnásobný zoom s 12 MPx je podle mně u mobilu s hlavním 50 MPx snímačem úplně zbytečný, protože jeho roli bohatě zastane 12 MPx výřez z hlavního 50 MPx snímače. Obzvlášť pokud je hlavním snímačem právě palcový senzor. Smysl by to dávalo, pokud by byl hlavní snímač např. 1­/1.56­' a telemodul např. 1­/1.76­' ­- prostě aby kvalita snímku z telemodulu byla výrazně vyšší než výřez z hlavního snímače.
Odpovědět0  0
Tak v ideálním smartphonu bych viděl ­(více než­)palcový LYT900 jako hlavní snímač, LYT700 jako širokoúhlý snímač a ­"půlpalcový­" LYT600 jako 4x až 5x Tele snímač.
U LYT800 bych počkal na to jak si povede první Exmor T snímač v Sony Xperia 1 V a ten pidi LYT500 si strčte do... mobilů za 3 tisíce...
Odpovědět0  0
Zatím to vypadá, že tato služba bude dostupná jen v Japonsku a USA, minimálně prozatím. Nebo je to tak, že tam je služba dostupná už teď a k nám přijde právě až na jaře?
Odpovědět1  0
Očekávám více detailů a o trochu větší míru šumu, která se ale schová ve vyšším rozlišení = v obou případech by mohl být výstup lepší a třeba takové 4K­/24p HDR video se slučováním pixelů by také nemuselo být špatné.
Odpovědět0  0
Za mně je otázka špatně položená. Vezme AI práci fotografům na fotobankách během následujícího roku? Jednoznačně ne. Vezme AI práci fotografům na fotobankách v tomto století? Jednoznačně ano. Během následujících 10 let? Nooo, těžko říct, tam je to za mně 50­/50..
Odpovědět2  0
Na první pohled to vypadá, že chtějí vynalézt kolo, ale třeba se mýlím a vynaleznou perpetuum mobile.. :­-­)
Odpovědět1  0
Analog za 130 tisíc .. to chceš .. :D
Odpovědět2  1
Na tohle jsem dlouho čekal. Konečně má Sony ve svém APS­-C portfoliu jak kvalitní tělo pro focení ­(Sony A6400­-A6600­), tak pro natáčení ­(chybělo především 4K v 60 fps a v 10­-bitových barvách­) a k tomu velký výběr objektivů od různých výrobců ­(velká výhoda oproti Canonu, Nikonu a zatím i Fujifilmu­). Navíc $1.800 dolarů je velmi konkurenceschopná cena, ať už se podíváme na Fujifilm ­(X­-H2, X­-H2S­), Panasonic ­(GH6­) nebo Canon ­(R7­). Samozřejmě, nejde o hybrid jako výše zmíněné fotoaparáty, ale o kameru, nicméně už to značí, že APS­-C u Sony není mrtvé a snad se dříve či později dočkáme i nějaké té Sony A6700­/A7000. :­-­)
Odpovědět1  0
Cením 10­-bitové video, ale zajímalo by mně, zda se bude moci využít nějaký plochý Log profil, nebo alespoň HLG, nebo zda to bude něco jako HDR10 či jiné ­"pěkně vypadající­" HDR, ale pro postprodukci k ničemu.
Odpovědět1  0
Mají tyto ­"nePro­" varianty možnost focení do RAWu? O tom, že nejde nahrávat ProRes vím, ale tím RAWem si jistý nejsem.
Odpovědět0  0
Se selfie kamerou máš pravdu, na tu jsem zapomněl, asi proto že si nepamatuju kdy naposledy jsem jí u svého mobilu využil ­(resp. naposledy to bylo, když jsem testoval ten web, ktery ti ukáže kolik ti zhruba je let­). Jinak tu baterii jsem do výhod ­/ změn nezahrnul, protože ten 10% rozdíl hravě vyváží ten žravější procesor ­(shodou okolností myslím taky zhrhuba o 10% žravější, než předchůdce 888­/888+ díky ne moc povedenému výrobnímu procesoru od Samsungu­). Jinak oproti dvojce je ten rozdíl v zoomu možná malý, ale oproti 5 trojce ­- a tedy pravému předchůdci je už větší. 60 mm f­/2.4 oproti 70­-105 mm f­/2.3­-2.8 a navíc větši 1­/2.9­' snímač oproti menšími 1­/3.5­'. A to máme o rok a půl později za vyšsí cenu namísto zlepšení kroky zpět v: Pevné ohnisko namísto dvou poloh, menší zoom, horší světelnost a menší ­(a tedy s vysokou pravděpodobností i horší­) snímač. Ti už skutečně stojí za zvážení, zda není lepší ušetřit na starší trojce ­(a tudíž pravděpodobně i na kratší podpoře­), oželit bezdrátové nabíjení a lepší selfie kameru výměnou za mnohem lepší teleobjektiv, lepší nebo žádné zahřívání vlivem procesoru a tu nižší cenu... Já osobně si nedovedu představit situaci, ve které bych zvolil čtyrku namísto trojky, ale někdo může mít asi jiné preference, byť je moc nechápu.
Odpovědět0  0
Hmmm, horší teleobjektiv, než u ­(2,5 roku starého!­) před­-předchůdce Xperie 5 II ­(menší zoom i snímač­), a o dost horší než u předchůdce ­(menší snímač, zoom s jednou pozicí a to s menším zoomem a horší světelností!­), stejný problémový procesor jako v Xperii 1 IV v menším těle = min. stejné nebo horší přehřívání a to i u 1 IV byl obrovský problém a tak jedinné zlepšení oproti předchůdci je bezdrátové nabíjení. To po roce a půl od uvedení předchůdce nechceš ani za nižší cenu... a ona i ta cena je vyšší... Tohle se Sony fakt nepovedlo a to jí obvykle fandím a na původní 5 III mám spadeno... Tak snad u ­"pětky pětky­" to bude lepší, ale takhle se ty prodeje, které Sony pro další vývoj potřebuje, moc nenaženou.
Odpovědět1  0
Záleží, kolik takový poplatek stojí. Pokud by stál např. 200 dolarů a já natočil video, které by na YouTube ­"vydělalo­" dolarů 10, asi to nedává úplně smysl.
A co třeba, pokud bych v tuto chvíli natočil v nějakém takovém parku video a umístil ho na YouTube s pár desítkami až stovkami odběratelů, a za pár let by se ze mně stal úspěšny YouTuber a vydělal bych na tom videu víc. Tam by asi dávalo smysl ten poplatek zaplatit dodatečně, ale trochu bych se bál, že by mně místo toho zavřeli ­(nebo dali nějakou větší pokutu­), že jsem ten poplatek měl přeci zaplatit předtím, když jsem to jasně chtěl dát na YouTube kanál s monetizací; co na tom, že jsem tehdy nečekal, že na tom videu vydělám více než pár centů...
Odpovědět3  1
Od Fujifilmu jsem tam tedy čekal spíše Fujifilm X­-H2S a XF 18­-120 mm f­/4.0.
Odpovědět0  0
Naprosto dostačující je 12 MPix na pidi senzorech typu 1­/2­' či 1­/2.5­' a 20 MPix na senzorech okolo 1­'. A pokud se už bavíme o skládání pixelů, tak maximálně 2x2 do 50, max. 64 MPix a to spíš u větších senzorů začínajících na cca 2­/3­' ­(1­/1.5­'­). Už 108 MPix je za mně v mobilech naprosto zbytečné, natož pak 200 či 450 MPix...
Možná těch 200 MPix slučující 4x4 pixely s možností přepnutí do 2x2 ­- tedy výhody slučování i vysokého 50 MPix rozlišení ­- ale pouze u klasických fotoaparátů s Full Frame snímači.
Odpovědět2  0
A já už z nadpisu myslel, že snímač dovede snímat dvěma různými časy závěrky. Něco jako duální citlivost ISO, avšak s tím rozdílem, že by namísto dvou citlivostí ­- např. ISO 400 a ISO 1600 ­- byli dva časy, takže třeba 1­/60 a 1­/250. Proč jsme se takové na první pohled jednoduché věci nedočkali? Proč je namísto toho jednodušší rozdělovat pixely na dvě citlivosti ­(typicky mobily s quad bayerem­), nebo DR Boost u Panasonicu GH6, než dva různé časy? Co tomu brání, například z fyzikálního hlediska? Tuším že Olympus to nějakým omezeným způsobem asi zvládá, jelikož na displeji zobrazuje při dlouhé expozici stav fotky ­(takže to nejspíš postupně musí snímat do nějaké mezipaměti v určitých časech a poté zobrazit na displeji¨­), tak proč to nejde i u výsledné fotografie? Ptám se proto, že v tomto ohledu ­(myšleno ve fyzice, optice atd.­) jsem laik a jako laikovi to přijde poměrně jasný směr jakým jít, tak třeba se tu objeví někdo víc povolaný, kdo mi to vysvětlí ­- budu jen rád. :­-­)
Odpovědět1  0
Hádám, že na konci perexu by mělo být ­"pro několik různých CSC bajonetů­" a nikoli objektivů. :­-­)
Odpovědět2  0
A neuvažoval jste nad nějakými telepředsádkami na hlavní fotoobjektiv? Třeba takový Moment 58mm Tele Lens vypadá poměrně zajímavě a se Samsungem a Applem se dá použít kompatibilní zadní kryt, takže přesné nandávání a sundávání není problém. Například na Mallu nebo Alze mají i nějaké levnější alternativy, které sice nemusí být úplně nejlepší, ale tam je výhoda, že pokud to objednáte přes internet a zjistíte že jsou nekvalitní, můžete je do 14 dní vrátit. Já o tom uvažuji, například spolu se starším Samsungem S20, který má rozumný 1­/1.76­' 12 MPix snímač by ten Moment mohla být zajímavá volba. A ještě lepší by to bylo buď s nějakým Sony, nebo třeba něčím takovým jako je tento Xiaomi 12S Ultra, tak třeba se taky něčeho takového dočkáme, nebo už něco i existuje a jen o tom nevím ­(za poslední měsíce jsem podobných věcí našel hromadu, jen je problém mezi nimi vybrat to pravé ořechové a kvalitní­).
Odpovědět0  0
Zrcadlovky vem čert, ale ty kompakty.. docela bych byl rád za nějakého nástupce profi přístrojů jako Sony RX100 ­/ RX10 ­/ Panasonic FZ2000 ­/ Canon G5X... A jestli se osvědčí ten dnes snad představený ­"palčák­" s 50 MPix ­(po sloučení Quad Bayera 12 MPix­), klidně ať ho tam daj ­(aspoň ušetří na vývoji nového snímače a budou si moct dovolit nasadit konkurenceschopnou cenu­), hlavně ať to komplet nepřenechaj smartphonům, protože je jasný, že tam se s palcovým snímačem nedostaneme na 120­-200mm, natož na 480­-600mm jako u těch profi kompaktů ­/ ultrazoomů. A to je škoda, protože aspoň takových 70, 85 či 100mm by to chtělo, ale ne s pidi snímačem jako ve všech současných mobilech...
Odpovědět2  0
Super, už jsem se bál, že se toho nedočkáme, ale konečně začíná být celkem ­"husto­" ­(konkurence­) i v APS­-C CSC třídě. Akorát teda ta cena, vždyť hledáčkový Nikon Z50 se dá sehnat za stejných 21 tisíc, byť oficiální cena je o něco vyšší, ale ta se od představení ­(což už jsou skoro 3 roky­) prakticky nehla. Ale chápu, že Z30 je prakticky ošizena jen o hledáček a naopak tu jsou vylepšení pro vlogery, takže o moc levnější asi být nemůže.
Tak snad časem přijde i ta Z70 a nějaké slušné objektivy.
Odpovědět2  0
YES, konečně! Přesně v tohle jsem doufal, protože pro video má Fujifilm nově 18­-120mm f­/4.0 a chybělo mi tam něco světelnějšího, ale zároveň delšího než 16­-55­/18­-55mm pro fotografii. Tak už mám jasno v upgradu mé techniky. :­-­)
Odpovědět2  0
Fajn, tak jsem si dal právě omylem sám sobě palec dolů. xD
Odpovědět0  1
Na tenhle objektiv jsem se vážně hodně těšil díky jeho vysokému rozsahu a zároveň pevné světelnosti, ale hlavně kvůli elektronickému zoomu. Dokonce mně překvapila i poměrně rozumná cena, tak teď ještě jak bude fungovat v praxi. Jediná a poměrně zásadní chyba pro mně je, že nemá stabilizaci, čili to chce stabilizované tělo a já jsem se právě chystal si ho pořídit k X­-T3, která z druhé ruky vyjde klidně na poloviční cenu oproti X­-T4 a zároveň díky aktualizacím firmwaru se mnoho jeho chyb opravilo ­- např. ostření by již nemělo o moc zaostávat za X­-T4. Oba umí natáčet 4K60p v 10­-bitech a tak jediná větší výhoda X­-T4 oproti X­-T3 je právě stabilizace těla. A za to jsem si právě dvojnasobek ceny připlácet nechtěl, jenže to jsem si myslel, že bude tento objektiv sám o sobě stabilizovaný. :­-/
Odpovědět1  0
Chápu. Tak hlavní je, že je tu nějaká určitá kvalita, určitě je lepší pomalejší zveřejňování kvalitních aktualit a článků, než rychlé zveřejňování aktualit přeložených přes Google translátor s hromadou chyb. Čili kvalita > kvantita.
Odpovědět2  0
Nezapomněli redaktoři na nový Fujifilm objektiv 18­-120mm, nebo je o něm aktualitka jen v přípravě? Já že za mně je to docela zásadní novinka. :D
Odpovědět0  0
EDIT ­/ Doplnění: Chápu to tak, že si RED patentoval nějaké technolgie vedoucí k té možnosti interního natáčení RAWu, ale pokud si patentoval všechny možnosti jak toho docílit ­(nebo tak vysoký počet, že to bez těch jednotlivých možností ­- částí nejde vyvinout­), tak je to v podstatě to samé jako celek.
Odpovědět1  0
Takže už na věky věků nebudeme mít možnost natáčet interně do komprimovaného RAW videa ­(tím my, myslím běžné smrtelníky, kteří nemají na kamery za statisíce­) protože si nějaká společnost řekla, že to je její? Nějak to nechápu, protože interní komprimované RAW video přece není nic, co by někdo vynalezl a řekl ­"teď je to jen moje­". To už si rovnou někdo může patentovat formát RAW ve fotografii...
Odpovědět1  0
Jsem rád, že se zase rozšířilo použití 4K 60p 10­-bit videa, ale k nějakému vážnějšímu nasazení by to chtělo nějaké kvalitní objektivy a tam to Canon moc dobře nevede. A jestli nedá výrobcům třetích stran možnosti pro vývoj svých objektivů včetně podpory stabilizace a ostření, moc si to nedovedu představit. A to nemluvím jen o pevných objektivem, ale o obdobách objektivů 16­-80mm f­/2.8­-4.0, 17­-70mm f­/2.8 či 18­-105mm f­/4.0. Prostě něco světelnějšího či kratšího a delšího. A nejlépe i s elektronickým zoomováním, které se pro video ­(alespoň pro některé jeho žánry­) také hodí. Chápu, že je zde možnost využití řady objektivů pro klasické zrcadlovky, ale to není úplně bezproblemové a navíc ani tam toho Canon tolik nemá. Myslím si, že v tomto případě je na tom Sony a Fujifilm lépe. Osobně jsem tedy zvědav na prodeje ­(a také poznatky z jejich reálného použití­) těchto Canonů právě v porovnání s těmito konkurenty, protože Nikon také není nijak slavný ­(minimálně v tom o čem jsem psal­).
Odpovědět1  1
Hlavně bych si přál nástupce Sony A6600 s 4K 60p a 10­-bitovým videem, nejlépe ve větším těle podobném FF řadě Sony A7. Což je ale ­(aspoň z hlediska ergonomie a pokročilosti­) úplný opak takové vlogovací ZV­-E10. :­-­(
Odpovědět2  0
Nic jsem nenapsal. :­-)
Odpovědět0  0
Wow, kdyby se Vám tu recenzi vážně podařilo napsat, jásal bych radostí ­(a to fakt nepřeháním, protože zdejší recenze jsou fakt na vrcholu a zrovna u ­"FiLMiCa­" by se mi to náramně hodilo­). Navíc odborných recenzí právě na FiLMiC Pro jsem moc nenašel, resp. psanou jsem nenašel žádnou ­(ale možná jsem jen špatně hledal­) a těch pár na YouTube taky není zrovna ideálních.
Jestli to chápu správně, tak máte iPhone. Mohu se zeptat jakou verzi? A případně, pokud byste tu recenzi nakonec doopravdy udělal, na jakém Android zařízení byste FiLMiC testoval, jestli už máte nějaké vybrané?
Jinak doufám, že pak případně dáte do recenze dostatek ukázkových videí ­(těch do nich běžně moc nedáváte­), ale chápu že videa jsou dost problematická s ohledem na ´´prostor zabíraný v úložišti. Alternativou by mohlo být nahrání na Vimeo, kde ­(pokud se nepletu a pokud to nezměnili­) nedochází k žádné kompresi jako na YouTube.
Odpovědět0  0
Nutno podotknout, že na již zmíněnou ­"speciální aplikaci­" ­(Evaluator­) bych se tak úplně nespoléhal. Recenze mluví za vše. Raději bych si prostě po projití různých fór ­(a po položení si otázky, zda zrovna na tom mém mobilu vážné může vůbec fungovat, poněvadž pokud vlastníte nějakou 5+ let starou ­"herku­" s 8 MPix foťákem, je asi poměrně jasné že neuspějete­) oficiální hotovou aplikaci a v případě neúspěchu jí prostě v obchodě Play ­"reklamujete­" ­- za daných podmínek ­(něco jako max. 2 hodiny používání aplikace a 48 hodin od jejího nákupu­) Vám Google Play peníze vrátí.
Jinak už nějakou dobu o aplikaci uvažuji. Přijde mi zajímavé, že za minimální cenu ­(pokud chci nějaké slušné výsledky, tak Sony Xperia 5 II ­/ Samsung Galaxy S20 z druhé ruky ­(z důvodu větších 12 MPix senzorů­) a tato aplikace se zakoupeným rozšířením CineKit a vejdu se do desítky­) mám funkce, které mnohdy nenajdu ani v kamerách ­/ foťácích násobně dražších. Už samotný Log ­(S­-Log, V­-Log a další­) se nachází v přístrojích začínajících až nad těmi 10 tisíci, a pokud bych chtěl např. 10­-bitové video, nejlevnější cesta jak ho získat je opět z druhé ruky Panasonic GH5 nebo Fujifilm X­-T3. A k tomu samozřejmě nějaký ten objektiv a jsme minimálně na dvojnásobku. No a pokud budu počítat, že mobil kromě toho využívám i k běžnému telefonování, surfování a dalším činnostem, získáme zase zcela jiné číslo. Samozřejmě jsou tu jistá omezení, která musíme zohlednit ­- nemožnost výměny objektivů, malý snímač ­(i když jak se to vezme ­- taková Panasonic HC­-X2000, která shodou okolností také nabídne jako jedna z nejlevnějších kamer 10­-bitové video, stojí 50 tisíc a má menší snímač, než zmíněné Sony Xperia 5 II či Samsung galaxy S20­) nebo zcela jiné zacházení s přístrojem ­(což opět ale může být i výhoda plynoucí z rozměrů­). Ale pokud člověk natáčí třeba jako já, v 98% v ideálních světelných podmínkách a vlastní jako hlavní kameru Panasonic FZ2000 ­(v budoucnu snad s Atomosem a SSD pro externí 10­-bitový záznám­) s 1­' snímačem, těžko si k tomu bude kupovat jako B kameru dražší Panasonic GH4 s větším snímačem. :­-­)
Odpovědět0  0
Recenze je super, dokonce v některých aspektech lepší, než takoví hegemoni jako DPreview nebo PhotographyBlog ­(např. množství různých situací zachycených a poskytnutých v plnohodnotných RAWech­), jen nějak nikde nevidím výsledné hodnocení v hvězdičkách. Přitom ještě předevčírem u recenze na objektiv tam je. Autor jen zapomněl, nebo už se zde s hodnocením pomocí hvězdiček končí?
Plus se ještě chci zeptat, v jakém režimu byla natáčená ta tradiční 4K 60p sekvence? Počítám 10­-bitové barvy a k tomu 4:2:0, nebo snad 4:2:2? A datový tok 300 Mbps nebo snad All­-Intra 800 Mbps? Když tak děkuji moc za případnou odpověď. :­-­)
Odpovědět1  0
Ano, kompaktní ultrazoomy už mobily ve většině případů nahradily, ale třeba takovou APS­-C ­/ Full Frame ­(bez­)zrcadlovku s možností nasazení objektivu 50mm f­/1.2 či 70­-200mm f­/2.8, solidním hledáčkem, pořádným gripem a dostatečným množstvím ovládacíh prvků ­(rollerů, tlačítek,...­) asi jen tak nenahradí. :­-­)
Odpovědět2  0
Ano, já už svůj 1­' také mám ­(onen Panasonic FZ2000­), ale ačkoli ho mám doslova pár měsíců, už teď mně štve, že je k dispozici záznam do 10­-bitů pouze přes HDMI. A byl bych moc rád, kdybych se dočkal nějakého nástupce, co by to uměl i interně. A taky by bylo fajn zapracovat na objektivu ­(a jeho vadách­), který značně zaostává za Sony.
Na focení tu jsou povedené Canon G5 X Mark II a Sony RX100 VI ­/ VII, ale opět by tam chtělo zapracovat na videu. Však i smartphone ­(např. konkrétně mobily Sony řady 5 a 10 a nový PRO­-I­) zvládne s aplikací FiLMiC Pro 4K 120p v 10­-bitech, tak proč by aspoň 4K 30p 10­-bit nemohl umět i ten profi kompakt, který má navíc zoom, více ovládacích prvků a další věci, kvůli kterým prostě mobil nahradit nemůže.
Pěkně to ilustrují vyšší třídy a jiné značky, které se tím směrem vydávají ­- Sony A7 IV, Canon R6, Panasonic GH5 ­/ GH6, Fujifilm X­-T3 ­/ T4 a další. Jenže to jsou buď pěkně drahé FF přístroje ­(Sony a Canon­), nebo naopak 4­/3­' ­(Panasonic­) a nebo poměrně málo známý Fujifilm. A profi kompakt bohužel nenabízí nikdo. Nejblíže je tomu právě FZ2000, který to umí alespoň přes HDMI.
Odpovědět0  0
si nevystačí s mobilem, ale nechtějí investovat vyšší desetitisíce za těžký a velký Full Frame.
Copak zrcadlovky, na ty už jsem tak nějak rezignoval, ale mrzí mně že APS­-C moc netáhne ani v CSC. Osobně z mnoha důvodů nechci jít v budoucnu do Full Framu, ale bojím se že stejně jako u zrcadlovek to jednou bude muset nastat. Navíc už ani u kompaktů netáhnou profi přístroje s 1­' snímačem, a stále marně čekám na nástupce Panasonicu FZ2000, či něčeho od Sony, co bude umět 4K v 10­-bitech interně. Ale bojím se, že toho se taky nedočkám. :­-­(
Odpovědět0  0
Problém je, že výše zmiňované objektivy jsou určené pro Panasonic, takže na Olympusu to nebude žádná sláva.
Odpovědět1  2
Podle GSMAreny ­(většinou mají přesné informace­) má jít o snímač 1­/1.76­' ­(1.8µm­). Širokoúhlý má pak jen 1­/3­'.
Odpovědět0  0
Hlásím, že Panasonic Lumix DMC­-FZ2000 je již skladem, jeden už mám doma. Takže ho v prosincovém vydání může autor opět přidat mezi doporučené fotoaparáty, i z vlastní krátké skušenosti mezi ně patří. :­-)
Odpovědět1  0
Štve mně, že není možná editace víckrát a přitom se to tváří, jako že je. Teď to musím psát podruhé a jako odpověď.
Chci dodat, že si Nikon možná myslí, že ten kdo bude chtít přejít na něco lepšího, přejde na Full Frame. Jenže je tu mnoho lidí, co záměrně i pro profesionální práci, nebo jen jako pokročilí amatéři, volí i ve vyšších třídách MFT nebo APS­-C ­(Ať už z důvodu velikosti, cropu, dostupnosti,...­) a ty lidi pak samozřejmě jdou jinam. Takže podle mně dřív nebo později něco světelnějšího vznikne, ať už od Nikonu, nebo od jiného výrobce jako Tamron nebo Sigma, až se Nikon rozhodne jim vyjít vstříc, aby takový objektiv mohl vzniknout. Pokud ne, očekávám že APS­-C Nikon skončí v propadlišti dějin. Bez objektivů není fotoaparát. A ono ani těch APS­-C fotoaparátu moc nemá.
Odpovědět0  0
No, Nikon si tím ubližuje ­(již poněkolikáté­) sám sobě. Snad pro všechny ostatní APS­-C systémy něco světelnějšího je. Kolik lidí si bude chtít vybrat systém, na který nic světelného není? Nemusí takový objektiv chtít hned, ale ten kdo se o fotografií zajímá víc, by na něj mohl chtít přejít ­(upgradovat­) později.
Odpovědět0  0
Tak teď ještě chybí nějaký světelnějšího zoom, jako je na zrcadlovky 16­-80mm f­/2.8­-4.0.
Odpovědět2  0
Poslední co mi chybí, jsou některé fotoaparáty. Dobře fotící APS­-C a FF je, ale chtělo by to nějaký APS­-C s možností pokročilého natáčení ­(4K v 10­-bitech­) ­(Sony A6700­/A7000­) a to samé v ­"levnějším­" full framu ­(Sony A7 IV­). Jinak zasklení parádní, to musím uznat.
Odpovědět0  0
Teď ještě, abychom se dočkali také nějakého APS­-C objektivu pro Nikon Z, protože nabídka pro něj je doslova nulová, pokud nepočítám ty dva seťáky co má sám Nikon. Fujifilm se konečně umoudřil a povolil třetím stranám výrobu objektivů, tak ještě bych se rád dočkal něčeho jako je 17­-70mm f­/2.8 a bude to fajn.
Odpovědět1  0
Když vezmu v potaz, že u Nikonu je za stejnou, nebo vyšší cenu možnost koupit max. 24­-70mm při světelnosti f­/4.0 a pokud bych chtěl u Nikonu stejnou světelnost a +­- stejné ohniskové vzdálenosti, tak bych musel jít do Z 24­-70mm f­/2.8 za více než 2,5 násobek ceny tohoto Tamronu. Zajímalo by mně, zda je ten Nikon skutečně 2,5x lepší, než tento Tamron, nebo zda Nikon neumí dělat objektivy ­(protože kdyby uměl, vyrobil by je a nabídl za nižší cenu­), či si chce jen nahrabat peníze a má na těch jeho objektivech jen velmi vysokou marži. Nesleduji tolik nabídku Full Frame Canonu, ale ten na tom je, jak na to teď koukám, velmi podobně. Tak v čem je ten Tamron o tolik jiný, že stojí o tolik míň?
Odpovědět2  0
Škoda že v článku není zmíněné, že ten 18­-120mm objektiv má být určen primárně pro video.
Z nákresu také vyplývá, že bude mít elektronickou vazbu zoomu, což je společně s neomezeným záznamem ­(který lze ale obejít například externím rekordérem­) věc, která mi u Fujifilmu doposud chyběla. Jen se trochu obávám ceny.
Odpovědět0  0
Hmmm... a to jsem chtěl upgradovat objektiv a ponechat si mé staré dostačující tělo. Takhle budu muset přejít na úplně nový přístroj, smutné protože Nikon takový v nabídce nemá.
Odpovědět0  0
Tak když třeba teď koupí 24, 35 a 50 mm pro APS­-C ­(takže teď 36, 52 a 75 mm­), bude při přechodu na Full Frame potřebovat jen vyměnit 24 za nějaký 85 mm. Horší je to s objektivy typu zoom, hlavně klasický seťák bude chtít vyměnit skoro vždy.
Odpovědět1  0
Ještě je tu možnost Canon G5 X Mark II, který má o trochu větší zoom, než jednička a dvojka od Sony a zároveň stejnou světelnost jako Sony Trojka až ZV­-1.
Odpovědět0  0
Já to bral tak, že bych raději APS­-C s 24 MPix, než APS­-C se 600 MPix. Samozřejmě, že v tuto chvíli nic takového nemůže vzniknout, ale myslel jsem na té hypotetické rovině, na které s těmi 600 MPix počítá ­(resp. nepočítá­) i ten článek.
Odpovědět2  0
Mnohem raději bych na telefonu viděl 1 ­'nebo 4­/3­' snímač s 20 MPix, nebo APS­-C snímač s 24 MPix. Ale ono to jde proti samotné strategii, protože zde se očividně hraje o marketingové čísla.
Odpovědět2  2
(Tento příspěvek byl odstraněn autorem. Pravděpodobně opět napsal nějakou hovadinu, kterou chtěl vzít zpět.)
Odpovědět0  0
Nenašel by se tam náhodou správný náhledový obrázek pro Canon EOS 77D?
A abych tu jen neopravoval, rád bych se zeptal autora videí na kanálu Digimanie, zda má v plánu zde udělat recenzi na ten Sony RX100 VII, z kterého na YT kanále často vycházejí videa?
Odpovědět1  0
Škoda, že to bude jen ­"exkluzivitka­" pro Sony. Takový objektiv bych si přál třeba na Nikon nebo Canon. :­-­/
Odpovědět1  0
Nemyslím si, že by se fotoaparáty jako Panasonic FZ1000, Sony RX100 I ­- VI, Canon G7 X I ­- III,... prodávaly nějak špatně. :­-­) Nehledě na to, že takový FZ2000 ­/ RX10 III ­/ RX100 VI bude mít o dost vyšší marže než nějaký Nikon B600...
Odpovědět0  0
Světelnost rozhodně není stejná, jelikož Panasonic FZ300 má f2.8 v celém rozsahu zoomu, kdežto Nikon má f2.8 jen na začátku, ale na konci je to už f6.5 a to je sakra velký rozdíl. Plus výstup z Panasonicu bude vždy lepší než z toho Nikonu P900. :­-­)
Odpovědět1  1
Ano, asi tomu tak bude, ale i tak rozdíl 4.000,­- oproti X­-T30 se stejným objektivem se mi zdá málo za absenci lepšího 4K videa, rychlejšího ­(8 fps oproti 20 fps!­) sekvenčního snímání a dalších výhod, které X­-T30 skýtá.
Odpovědět0  0
A to, že nemá X­-Trans senzor má nějakou výhodu, že je kvůli tomu X­-T200 oproti X­-T30 tak drahý?
Odpovědět0  0
Tak teď nevím, k čemu tenhle fotoaparát je, když o dva tisíce výš má Fijifilm X­-T30, který toho nabízí mnohem více...
Odpovědět0  0
Jinými slovy, chybí mi něco mezi seťáky a superzoomem 18­-150mm. :­-­)
Odpovědět2  0
Chybí mi alternativa k 15­-85mm f3.5­-f5.6 a 18­-135mm f3.5­-f5.6. Sice je tam 18­-150, ale s horší světelností a kvalitou. A Nikon má v nabídce ještě 18­-105mm f3.5­-f5.6 a 16­-80mm f2.8­-f4.0, což mi chybí i u Canon zrcadlovek.
Odpovědět2  0
Zajímalo by mě ale, co chtějí udělat s objektivy EF­-S pro APS­-C a obecně s APS­-C zrcadlovkami. Jestli chtějí v zrcadlovkách pokračovat alespoň na APS­-C trhu, nebo nikoli. Pokud ne, pak doufám že mají v plánu alespoň rozšířit i objektivy EF­-M, protože jejich nabídka je zatím poněkud děravá.
Odpovědět2  0
Nikon D500 je de facto nástupce D300. :­-­)
Odpovědět4  0
Bohužel tam zatím chybí nějaká světelnější zoom varianta, něco jako u zrcadlovek 16­-80mm f2.8­-f4.0. Případně něco levnějšího a přiměřeně dlouhého jako 18­-105mm f3.5­-f5.6 nebo 16­-85mm f3.5­-f5.6. Bohužel 18­-140mm upozaďuje kvalitu na úkor až zbytečně velkého zoomu.
Odpovědět0  0
Jen takový dodatek. Kodak AZ1000 může natáčet max. ve 4K 30p, nikoli jen ve Full HD. :­-)
Odpovědět0  0
Neřekl bych že by tento přístroj měl nahradit model D3500 nebo dokonce D5600. Tohle bude spíš něco jako Sony A5100. Aby byl tento přístroj konkurenceschopný, měl by být umístěný někde pod nimi a být levnější. I kdyby měl bůh ví jaké parametry, bez hledáčku to prostě nebude nahrazení zrcadlovky. Takže pokud si mohu tipnout, pokud tenhle přístroj vyjde, bude to Z1, nikoli Z3. :­-­)
Odpovědět1  0
Za cenu 20k bych už očekával lepší světelnost, třeba jako má Nikon 16­-80mm f­/2.8­-4. Ale i tak je to pokrok oproti 18­-55mm f3.5­-f5.6 nebo 18­-135mm f3.5­-f5.6. :­-­)
Odpovědět1  1
Spíš se v tomto případě dá jen polemizovat co je lepší a co horší. Každé má něco a každému člověku vyhovuje něco jiného. Mně třeba vyhovuje průhledový hledáček, ale někomu naopak přijde lepší EVF hledáček. Někomu vyhovuje kompaktnost bezzrcadlovek, jiný preferuje pevné držení těla a chce v ruce držet něco co bude cítit...
Odpovědět5  0
Všechno dobré jednou skončí, ať se nám to líbí nebo ne...
Odpovědět4  3
Ale opět nevidím nic o hledáčku. Marně čekám na nástupce Canonu G5 X s rychlejším sekvenčním snímáním a oni mezitím vydají jen dva nástupce G7X... :­-/
Odpovědět2  1
Pro někoho to drobné může být, ale pro někoho ­(jako jsem já­) to můžou být peníze které by jinak chyběly v daleko potřebnějších věcech, než jsou předražené programy. A nabídku pro studenty jsem doopravdy hledal. :­-­)
Odpovědět2  0
Kdyby místo toho zlevnili své produkty alespoň pro studenty nebo lidi co si tím nevydělávají a použijí jeden program párkrát do měsíce... Takhle nikdy nemám šanci ­(a myslím že nejsem sám­) nemít v PC jediný nepirátěný program...
Odpovědět2  0
V kategorii ultrazoomu máte na konci chybu. Odkazujete tam na FZ2000 II, ale takový fotoaparát neexistuje. Existuje jen FZ1000 II na který i ten odkaz odkazuje. :­-)
Odpovědět0  0
1.0­' snímač s možností natáčení do 4K 50­/60p skutečně existuje. Používá se například v dronech jako jsou DJI Phantom 4 Pro­/Advanced nebo Mavic 2 Pro.
Odpovědět1  0
Pokud počítám dobře, tak by tato druhá verze FZ1000 měla stát okolo 25 tisíc kč s DPH, což je v současné době i cena FZ2000. Takže proč si vlastně kupovat tento fotoaparát, když za stejnou či podobnou cenu mám o třídu lepší? A proč takový fotoaparát vlastně představovat a prodávat?
Odpovědět0  0
Už se těším jak budu moct jen natáčet a z toho pak vybrat jednu sekvenci a tu použít jako solidní fotografii. Stačilo by ve 4K 30 fps v nějakém podobném formátu jako je u fotek třeba 12­-bitový RAW, abych si s nimi v postprocesu mohl dostatečně vyhrát. Bylo by to nejlepší možné řešení mého věčného problému ­- fotit nebo natáčet, být fotograf nebo kameraman? Snad se toho jednou dožiji. :­-­)
Odpovědět0  0
Pokud by to s tou reklamou měla být pravda, pak by na takové reklamy nikdo nekoukal. :­-)
Odpovědět1  0
Vyjít si na zakázané místo, kde by nemělo hrozit nic nebezpečného ­(nebo snad ano?­) beru jako takovou malou lumpárnu ale nic extra závažného. Tím, že si vybrali zrovna takové světoznámé místo to sice povýšili na další level, ale taky nic co by se nedalo přežít. To jestli tam měli sex nebo tam kouřili je čistě jejich věc. To že si udělali jednu fotku na památku, aby měli ve stáří na co vzpomínat, je sice odvážlivé, ale ok. Ale tím že to vše natáčeli, fotili a pak to především vyvěsili na net, tím překročili tu pomyslnou hranici snesitelnosti. Tedy alespoň pro mně.
Odpovědět2  1
Má fotoaparát možnost natáčení videa do 10­-bitového záznamu ­(4:2:0 na kartu nebo 4:2:2 externě­) v rozlišení 4K a snímkovací frekvenci 30p nebo i ve snímkovací frekvenci 60p?
Odpovědět0  0
Nějak mi tam chybí nějaký univerzálnější seťák, třeba 24­-105mm nebo 24­-120mm. Jinak je ale dobře, že to má Nikon takhle dopředu rozmyšlené, protože ti kteří by o Nikonu Z6­/Z7 uvažovali, ale báli se že Nikon nebude mít dostatek objektivů, teď mají jasno. I když samozřejmě je možné že to Nikon zařízne stejně jako Jedničkovou řadu, ale já mu věřím, že tento tah mu vyjde. :­-)
Odpovědět0  0
Myslím že při zmenšenině 1024x768 ­/ 1024x683 se dá u Panasonicu FZ300 dosáhnout tak 1000 mm, při troše štěstí ­(rozměj dobrému zaostření, dobré stabilizace,..­) i 1200 mm a u Sony RX10 III ­(u IV jsem nenašel dostatečně dobré ukázkové snímky na plný zoom, ale mělo by to být podobné­) přibližně 1500 mm, při troše štěstí třeba i 1700 mm. :­-­) Zkoumal jsem jen JPEGy, z RAWu jde možná vytáhnout víc. A samozřejmě jsem to zkoumal tak, aby se mi ty ořezané zmenšeniny zdály stejně kvalitní jako kdybych neřezal vůbec, takže je možné že kdybych to ořezal víc, někteří by si na kvalitu též nestěžovali a mohl bych dosáhnout třeba i 2000 mm.
Odpovědět2  0
Tady už jsou ukázkové snímky z tohoto fotoaparátu a myslím že nevypadají vůbec zle. :­-­) http:­/­/www.photographyblog.com­/reviews­/sony_cybershot_rx100_vi_review­/preview_images
Odpovědět1  0
Já bych byl s tím prohlášením o zašlé slávě opatrný. Já sám jsem si Flickr založil přibližně před rokem a stále ho používám. Stejně jako mnoho dalších lidí okolo s kterým sdílím svůj koníček ­- fotografování vlaků. Lidí používající Flickr okolo mně přibývá protože je zaměřen na jinou sortu lidí než Instagram s kterých ho srovnáváte, což je řekl bych špatně. Na instagramu převažují fotky obědů, selfies, momentky ze života s nějakým tím ­"in­" filtrem a to vše od obyčejných lidí s obyčejným smartphonem. Když to na flickru se pohybují takoví ti pokročilejší fotografové se zrcadlovkami a třeba i několika objektivy fotící přírodu, zvířata, města, lidi ale takoví jací jsou, bez filtrů a bez prohnání velkými úpravami v PC. Samozřejmě tu jsou výjimky, ale myslím že ty základní rozdíly jsou jasné. :­-)
Odpovědět2  0
No, ani sám přesně nevím proč se mi Vaše recenze líbí nejvíce. Asi to bude tím uspořádáním celé recenze ­- vše zařazené přehledně do kategorií, takže když něco ohledně nějakého fotoproduktu hledám, hned to najdu. Vše je podrobně popsané, například u objektivů je krásné srovnání všech vad. Ilustrační galerie ­(tzv. samples­) jsou udělané tak jak si je představuji ­- fotky na každém konci objektivu, fotky v protisvětle, ukázka různých režimů a také si vždy mohu srovnat daný fotoprodukt s jiným protože na stejném místě focení je řada dalších ukázkových snímků z jiných fotoaparátu. Sice se místa postupem času mění ­(například teď mi chybí ten širokoúhlý snímek domečku vzadu, polní cesty vedoucí k ní, po obou stranách pole, vpravo v pozadí město­) ale vždy nějaké srovnání je. Pokud půjdu do detailu, mohu zmínit ukázky originálních videosekvencí ­(ne jen odkazy na YouTube, kde je určitá komprese­), například u GH5 ukázka 10­-bitového videa, ukázky screenů z displeje, pokud má fotoaparát WiFi pro dálkové ovládání z mobilu, tak napsané jestli se dá fotit i v manuálním režimu a je toho mnohem více. Navíc se ztotožňuji z mnohými Vašimi názory které občas do recenzí či článků dáváte.
Takže v tom určitě pokračujte, protože ačkoliv nemám rád když se říká ­"Jste nejlepší­" protože vždy existuje něco lepšího, zde to klidně napíšu, protože jsem alespoň nic lepšího nenašel. Takže; jste nejlepší!
S pozdravem,
LeHydrak.
Odpovědět0  0
Dobrý den.
Rád bych se zeptal, zda plánujete recenzi na Canon EOS 77D. Podle ostatních recenzí a zkušeností jiných by to mohl být dost dobrý fotoaparát a velmi atraktivní konkurence cenově podobnému Nikonu D5600. Ačkoliv na internetu je již několik recenzí na tento fotoaparát, vždy se dívám především na recenze u Vás, protože jsou ucelené a je v nich přesně to, co od recenze vyžaduji a co jiní nemají.
Děkuji tedy předem za odpověď.
PS.: Kam Vás mohu kontaktovat osobně? Zkoušel jsem kolonku ­"Napište nám­", ale nevím jestli je to jen chyba u mně, že nevím kam mi přišla odpověď, nebo odpověď není. Takže i za odpověď na tuto otázku předem děkuji.
S přáním pěkného dne,
LeHydrak.
Odpovědět0  0
Ještě ke GH5, jelikož v této nové diskuzi je větší šance že mně někdo odpoví.
Nevíte kde si mohu stáhnout nějaké nekomprimované ­(takže ne z YouTube­) videa v 6K 10­-bitovém formátu ­(který měl otevřít nový firmware­). Bohužel nikde nemohu najít ani 4K 10­-bit, natož 6K. V podstatě jediné co jsem našel bylo stáhnutelné video v té recenzi, jenže z jednoho videa toho moc neuvidím, navíc z makra v interiéru. Tak kdyby někdo věděl, alespoň by stačilo to 4K 10­-bit. :­-)
Odpovědět1  0
Moc to nechápu. 9 let starý senzor, několik ústupků od předchůdce a cena ještě vyšší? To jako vážně? Že já se ještě divím...
Odpovědět0  0
Škoda, že jste úplně přeskočili Nikon D5500. Ten by mohl být ze všech tří ­(Nikon D5300, Nikon D5600­) nejlepší ­(v recenzích ho chválí a kvalita obrazu mi přijde mnohem lepší než zde­). Hrozně dlouho jsem se zde těšil na recenzi a nakonec je tu D5600, která je z mého pohledu zbytečná ­(v čem tkví zlepšení oproti Nikonu D5500, mimo toho, že D5500 má ­(pokud vím­) o trochu větší RAW buffer a podle mně i kvalitu obrazu­). No nic, škoda, že neexistuje něco jako Nikon D6000 ­(větší RAW buffer, více pokročilejších funkcí, stavový displej, lepší kvalitu obrazu­) jako má Canon EOS 77D. Ten se mi zdá jako nejlepší volbou, i když mne opět neuspokojila kvalita obrazu ­(hledím především na kvalitu per pixel ­- tedy jak velký výřez z fotky mohu udělat abych docílil skutečně ostrého a kvalitního obrazu­).
Odpovědět0  0
Ano, stačilo by třeba 24­-250 mm f2.8 ­- f4.0. Vždyť i první generace RX10 měla 8­-násobný zoom a měla úspěch. I když tam bych řekl, že to bylo asi hlavně dobrou cenovkou, o které se nám dnes může jen zdát.
Odpovědět0  0
Teď ještě, aby Panasonic vyvinul nástupce FZ2000 s tímto 4­/3­' 20 MPix senzorem, třeba s trochu menším zoomem a nabídka bude kompletní. Divím se, že něco takového už není, vždyť v kompaktech není nebvyklý APS­-C čip, viz Canon G1 X Mark III. Myslím, že s dobře nastavenou cenou by měl takový ultrazoom úspěch. Jen se trochu obávám, že díky objektivu ­(musel by být hodně dobrý­) v ceně by se to hodně prodražilo. Tak 50 tisíc za takový fotoaparát by bylo fajn. Ale to je asi jen můj sen.
Odpovědět0  0
Nějak se mi nezdá, že by zástupce řady G a ob­-nástupce Lumixu G7 ­(i přesto, že zde můžeme hovořit a pravém nástupci G80­) udělal takový skok kupředu ­(cenově i technologicky­) a v některých ohledech
(stavový displej­) i předčil GH5. Ale kdo ví, možné je všechno. :)
Odpovědět0  0
Vypadá to na zajímavý kousek, ale je škoda že má jen automatiku ­/ prioritu clony a nepodporuje manuální režim. U fotoaparátu s RAWem za více než 12 tisíc bych ho očekával. :­-)
Odpovědět1  0
A do zrcadlovky jít nechcete? Říkáte že chcete o třídu výš, zrcadlovka by byla tento bod splňovala a když vyberete správně, nebude Vás ani stát tolik co Sony DSC­-RX 10 III. Já v současné době mám zrcadlovku a jsem s ní spokojen, ale na druhou stranu je pravda že ultrazoomy, nejvíce s 1­' čipem, mají něco do sebe a kdyby byl na trhu nějaký dobrý, možná bych časem přešel zpět, protože se starým Panasonicem DMC­-FZ50 se mi fotilo velmi dobře a byl jsem na něj zvyklý. :­-)
Odpovědět0  0
Kvalita fotografií, šum, problémový zoom,...
Odpovědět0  0
Je to nehorázná škoda, zrovna na Nikon DL24­-500 jsem se těšil. :­-­/ Panasonic DMC­-FZ1000 mě zklamal, za DMC­-FZ2000 chtějí 33 tisíc a Sony DSC­-RX10 III, který má taktéž větší zoom, stojí skoro 50 tisíc. Proto jsem vsázel na Nikon... tak nic no.
Odpovědět0  0