Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Mirek V. (3)
Mirek V. (842) | 29.7.201510:54|Hromada kamení
Díky kluci, poznali jste IR ?? :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 26.7.201523:54|Západovka
[QUOTE=Casper001­]Navíc někdy tady jsou fotky které mi přijdou celkem obyčejné od uživatelů jako např. Dan7, David H, Mirek V. apod. ­(nic proti Vám chlapi, fotky máte parádní a některé víc než to­) a i přesto se stejně u nich všichni rozplývají jako kdyby to bylo mistrovské dílo ;­) Doufám že si to nevezmete nějak k srdci... jen mi to tady tak připadá :­)­[­/QUOTE­] Tak i já jsem velmi potěšen, že jsem se dostal do velmi úzkého výběru :thumb , přesto bych byl rád, kdyby jsi se aspoň u jedné takové obyčejné fotky u které se všichni rozplývají ..... zastavil a zanechal tam svůj komentář, recenzi, nebo klidně i rozbor obrazu o jeho funkčnosti či nefunkčnosti. Prostě všem co se rozplývají, a hlavně mně, ukázat nedostatky daného díla a nezapomenout přitom na dostatky :­) No a Radyn by se mohl přidat, když máš naprostou pravdu :D jenže on nemá v galerii žádnej cvakánek, takže ..... :notsure PS: chudáčků co si sem chodí léčit mindrák si nevšímej
Odpovědět0  0
[QUOTE=Dan7­]A taky divný oči ­- vlastně je vůbec nevidím :­). Pěkný snímek, kdy tučnáci a okolní krajina dobře ladí.­[­/QUOTE­] Tak už vím co to je, Razorbill anglicky, česky Alka malá.
Odpovědět0  0
[QUOTE=Dan7­]Pěkně zachycená dvojice a černobílé provedení taky sedne.­[­/QUOTE­] Díky Dane, to víš, snažím se :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 13.7.201519:43|Funguje to??
[QUOTE=zeloi­]originálně pojaté selfíčko :D­[­/QUOTE­] Díky zeloi :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 11.7.201521:44|Nová planeta
Me se to taky moc líbí :thumb
Odpovědět0  0
Dobře zvládnutá perspektiva zdůrazňující výšku, a dnes se mi nechce řešit, jestli se ten kostel dotýká oblouku viaduktu nebo ne.
Mimochodem nepadá to ale kácí, za kácející se svislice může objektiv, někdy to prostě jinak nejde.
Takže když kácející se svislice nevypadají dobře jsou nazývány ­"padá to­" a když vypadají dobře jsou nazývány ­"dobrá perspektiva­" :D to jen takový postřeh ze života :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 10.7.201521:06|Funguje to??
[QUOTE=Dan7­]Tak konečně recept jak dostat do fotek krajin lidi, když tam žádní okolo nejsou :­). Solidní fotka krajiny a s příjemným oživením.­[­/QUOTE­] No jo, lidí je teď nedostatek, zvlášť na těch šutrech 10x20 metrů :­) Díky, jen si nejsem jist, jestli je to opravdu oživení a zvlášť jeli příjemné :D V původním plánu to nebylo, to bych si vzal lepší boty :)
Odpovědět0  0
Ahoj Pavle, tohle vypadá hodne dobre :thumb
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 1.7.20159:24|Za humny
Mám pro IR slabost, ale na techto snímcích je použito ponekud samoúčelne.
Odpovědět0  0
... tak jsem si dřepl a pokusil se zachytil ten rej, ale pořád to nebylo ono, až ..... :­)
No jo, doba hnízdění :)
Odpovědět0  0
Já myslím, že by měl stejné barevné podání, ale má upravenou citlivost v infračerveném spektru světla, tak proto to má jinak. Fotky jsou dost odlišné i na histogramu a samozřejmě dosáhne dál než FF :­) Obzvlášť s extenderem :D
Odpovědět0  0
Díky, Dane, za milý komentář. Tenhle foťák je Da, tak má trochu odlišné barevné podání, při bězném fotografování se převádí snímky do BW, ale tady mi to nedalo a zkusil jsem v Lightroomu poladit barvy do podoby, kterou mi ukazoval displej foťáku, skoro se to povedlo jen ten kontrast je trošku tvrdší, snad to časem vychytám líp :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 15.6.201521:04|Isles Of Scilly
... takže polámaná. Doktorky mě ale ujistil, že to bude v poho :­) Už se těším zpátky na ostrovy :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 14.6.201519:55|Dvakrát jádro
[QUOTE=Paty senior­]Dva plynem chlazené reaktory po 615 MW, turbíny chlazené zřejmě z moře, proto absence chladicích věží. To co vidíme na snímku jsou budovy reaktorů.­[­/QUOTE­] Detajly o reaktorech jsem sice neznal, ale že je to chlazené vodou z moře mi jasné bylo už když jsem to viděl před pár roky poprvé :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 14.6.201518:39|Dvakrát jádro
Díky za komenty, je to atomová elektrárna stojící na Dungeness :)
Odpovědět0  0
Tak to je velice dobře zkomponované ­"Pražské téma­" :thumb

O vysokozdvihu jsem mnohokrát snil, a občas použil štafle. Ty jsme si jednou vzali do pole vlčích máků, a týpek s foťákem co byl kousek stranou zase fotil mě jak fotím ze štaflí vlčí máky v zapadajícím slunci :D Musel bych se podívat, jestli jsem ty snímky už nesmazal, páč jsem to musel fotit z ruky.
V zimě jsem chtěl zkoušet vertorama, pořídil jsem si na to udělátko, ale ten měsíc co jsem byl v Londýně bylo obzvlášt ošklivě, tak akorát, že vím přibližně jak na to :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 11.6.201522:49|Loď na rybníku
To je ale ošklivé místo, a ta voda blééé, tam bych určitě nevlezl :D a loďka je spíš pod rybníkem :D
Hezké či zajímavé fotografie nevznikají na první pokus, ale tak, že se člověk neustále vrací na jedno místo. Zkušený už ví co bude potřebovat aby byl snímek trochu zvláštní. Ranní či večerní světlo, mlhu, měsíční světlo, dlouhý čas .... každopádně to chce stativ, který tady nemusí být vysoký, snímání z nižší polohy by prospělo rozložení plánů, ..... To myslím pro začátek stačí :­)
Ještě k těm formátům, 3:4 je dobrý pro fotografie na výšku, takže když se ti něco do hledáčku nechce vlézt a nemáš nervy na panorama, zkus foťák otočit, tady třeba by to šlo :­) Vlastně i panorama se dělá s foťákem na výšku ;­) :D
Odpovědět0  0
To vypadá hodně dobře :thumb
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 2.6.201521:18|Na kůru
Potřebuješ udělat snímky z osy, kde se v objektivu obrací obraz.
[url­]http:­/­/digital­-photography­-school.com­/hdr­-vertorama­-photography­-create­-mind­-bending­-images­/­[­/url­]
A moje udělátko ­[url­]http:­/­/postimg.org­/image­/r4bgeq05n­/­[­/url]
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 2.6.201519:04|Na kůru
:thumb
Odpovědět0  0
Dobrý, jen to chce tam přijít když jsou objekty víc nasvícené :)
Odpovědět0  0
Mě ta fotka celkově zaujala, vynáší a zvýrazňuje především hloubku a rozlehlost krajiny v kotrastu s pomíjivostí lidského snažení. PP neřeším, zde je ještě v jakési normě a může být tisickrát jinak, PP je především otázka vkusu i momentální nálady, za pár let z toho třeba vyrosteš a budeš mít všechno desaturované, ale horizont sis porovnat mohl :­) Cejpatka jen tlachá a mává cizíma fotkama, kdo to kdy viděl porovnávat fotky z tak rozdílných objektivů.
No a když jsem u těch objektivů, při snímání panorama s tak širokým sklem a s objekty blízkými i vzdálenými, neubráníš se tzv. paralaxe. Pak může být se skládáním problém. Já si na to sestavil udělátko, hlavně tedy na vertoráma, bez něj by to nešlo, tak jestli máš zájem, napíši příště víc.
Odpovědět0  0
Díky Dane, vyjde tak jedna ze sta, a i tak musí mít člověk štěstí. Racka snad najdeš, šak seš kósek od vody :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 1.6.201513:30|Stodola
:thumb
Odpovědět0  0
To vypadá dobře, v náhledu jako vchod do osvětlené jeskyně, ale jeli v názvu svíčka, bylo by možná lepší, pro lepší definici, použít snímek z druhé strany :)
Odpovědět0  0
[QUOTE=zeloi­]Velmi příjemná kompo, modrá krásně v kontrastu k teple nasvíceným skaliskům ve vodě, příjemný přechod z modré oblohy na vodu a to vůbec nemluvím o tom, že dlouhočasovky fakt můžu :­)­[­/QUOTE­] Díky Zeloi, když mě ta chcíplá voda tak uklidňuje :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 19.5.201513:05|...
Díky kluci, černobílá fotka z toho přímo křičela už na místě :D
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 19.5.201510:50|pod hradem
To vypadá dobře :thumb
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 14.5.201521:25|Manga Fabia
Áááá, tak to mě rozesmálo :D :thumb
Odpovědět0  0
Díky kluci :­)
Byl jsem trochu busy.
Odpovědět0  0
Díky Dane, já nefotím hvězdy nijak cíleně, ale tady mne zaujalo to souhvězdí, takhle nízko se v našich příjemných čtyřicítkách nevidí, vs. hora. Vlastně jsem jen zkoušel nové sklo a krátil si chvíli při čekání na polární záři, která ten den stejně nebyla, a když už jsem měl název musel jsem to zkusit cvaknout :D
Všichni říkají, že na hvězdy je nejlepší zima, ale když bude čistý vzduch mohlo by to jít i v létě, ale jak říkám, hvězdy mě zajímají jen v kontextu s něčím, takže zimu nebo teplo neřeším :­)
Taky mám raději teplíčko, ale když chce mít človek fotku neokoukané krajiny, musí dál, víc na sever, do málo navštěvovaných oblastí, najít neprozkoumaná místa ....zmrzat, riskovat výbavu nebo že z toho nakonec nic nevyjde .... to jen taková úvaha na závěr :­)

Díky dandy, ale osobně si myslím, že by to mohlo být lepší :­)

Díky zeloi, na fotkách je těch hvězd vždycky nějak víc :D Orion tady není celý, kousek nad nejvyžším bodem kopce jsou šikmo tři hvězdy ­(vizuálně přibližně stejně velké­), to je pás Orionu :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 24.3.201515:20|Embankment
[QUOTE=David H­]Super. Převod fajn, líbí se mi, jak je tam prázdno. Možná by to bylo lepší i bez té lodi, to je jediný, co se ­'hýbe­'. Pak by se zastavil čas.­[­/QUOTE­] Díky za zastavení, ta loď tam kotví i s tím nákladním člunem, co je částečně za ní schovaný. To bych se načekal, kdybych chtěl fotku bez ní :D takže mi musí stačit, že nedělá brázdu :)
Odpovědět0  0
Spíš komparzisti :D :thumb
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 16.3.201510:31|ztracen v čase
Londýýýn, možná někde u Tootingu, ale spíš dole u Clapham :­) Nápad je to dobrý, opravdu z toho má člověk pocit, že se autobus řítí časem, jen to zpracování by mohlo být lepší. Při bližším zkoumání je vidět jak jsou okraje autobusu rozbité, ale Software: Ver.1.0 asi neumí fungovat ve vrstvách :­) Taky ten autobus mohl být trochu víc ke středu fotky, je to hlavní a velmi výrazný objekt, tak je potřeba mu dát správný prostor, tam na pravo vypadá poněkud odstrčeně. Tak třeba příště :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 16.3.201510:15|Křižovatka
Díky všem za zastavení :­)
Dane, často s tím taky zápasím. Tady třeba, jsem se pokusil přefotit můj velmi starý snímek, ale byl dost velký provoz, takže z toho lezlo úplně něco jiného, nezbylo než se přizpůsobit jiným podmínkám :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 16.3.201510:09|Dobré vyhlídky
Já, Paty, zelené nerad, na druhou existují informace, které dokazují, že v případě jaderných elektráren je elekřina jen vedlejší produkt, každopádně na tom něco pravdy bude. Díky za zastavení :)
Odpovědět0  0
[QUOTE=colatch­]jo líbí ;­)­[­/QUOTE­] :thumb
Odpovědět0  0
Já to skládám v PS, myslím, že to umí celkem dobře. Tohle jsem nasnímal ještě normálně z kulové hlavy a je vidět, že se budova trochu vlní, i když je to zabrané z větší vzdálenosti. Tady https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/showimage.php?i=40916 jsem to zkusil pořádně nacpat, ale je vidět, že snímání musím ještě poladit. Mohl by jsi nějaké panorama na výšku přihodit ať se podívám, jsem tvor zvědavý :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 16.3.20159:23|Na kopečku
[QUOTE=j.daniels­]mě se líbí i v těch nepřirozených barvách :­-­)­[­/QUOTE­] U IR to ani jinak nejde, i když bych to nenazýval barvami nepřirozenými, ale falešnými. Každopádně mám, v tomhle spektru, dokončené fotky i barvách ­"šílených­". Díky, už jsem myslel, že, navzdory počtu rozkliků, tu nikdo neztratí slovo :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 27.2.201522:51|Westminster
[QUOTE=kultus­]No kdyz si odmyslim gradienty v leve casti oblohy, tak mi do celkove expozice trochu nesedi ta az moc svetla cast kolem Big Bena...ve vode to sice krasne vynikne, ale nahore to uz moc pouta pozornost...ale jak pisu moc ekne foto ta voda je fakt uzasna. Zkousel si ruzne casy nebo to tak proste vyslo? Pouzil si nejake CPLko pro lepsi odraz? Takovy odraz v tekouci vode jsem jeste nevidel...­[­/QUOTE­] Já takový odraz v tekoucí vodě taky ještě neviděl :D S oblohou jsem nic nedělal, je to ve směru zapadlého slunce, proto je tak světlá a kolem je normální oblačnost. Zaujaly mne především kontury těch věží, což jsem bral jako hlavni motiv a zbytek jenom jako omáčku, ale pak se mi té majdy sželelo a cvakl jsem sedm snímků na HDR. Říkal jsem si, že tím nic nezkazím. Voda je kompletně vyfotošopená. Je to takový kýček určený pro milovníky Londýna a turisty ­(na úkor logického odrazu­), páč tohle jim z chytrých telefonů nevypadne :D
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 27.2.201515:22|Westminster
[QUOTE=kultus­]moc pekny efekt ta voda, skoda ze neslo vic zachranit tu oblohu ;­)­[­/QUOTE­] Co je s oblohou?? :notsure
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 27.2.201514:31|Westminster
....., , že se plaví do Londýna, z čehož byla automaticky pojmenovaná celá oblast. Nebo aspoň tak nějak :­)
Se to do popisku nějak nevlezlo.
Odpovědět0  0
[QUOTE=imrych­]líbí se mi to, pěkně jsi to pokroutil­[­/QUOTE­] Díky, ale to ne já :)
Odpovědět0  0
Ten loket je uřízlý aby bylo víc místa pro logo??
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 15.2.201523:11|Pokus
Jardo, ono se na každé fotce něco najde, otázka pak je jestli ta či ona závada je přijatelná či nikoli, nebo jestli vůbec má cenu se k tomu nějak vyjadřovat, ale skvrny ze snímače jsou spíš ostuda. Vznikají při vyšším clonovém čísle a odstraňují se nástrojem ­"Spot healing brush tool­". Je to otázka minuty, ale občas taky na nějakou zapomenu https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/showimage.php?i=40704 :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 15.2.201522:50|Na horizontu
No kónečně, už dávno jsem si říkal, že bych ti měl poradit vyzkoušet minimalismus, ten totiž znamená pro každého fotografa a krajináře obzvlášť velký posun dopředu, dokonce bych si troufl tvrdit, že zvládnutí minimalismu je ve fotogarfii klíčovou dovedností. Sice se mi vnucuje myšlenka, že jsi nad touto fotografií příliš nepřemýšlel, ale doufám, že v tomto duchu budeš pokračovat a pokusíš se tento styl dovést k dokonalosti :­) :thumb
Jestli do toho můžu kecat, zkus oříznout ta mračna nahoře ­(myslím, že zbytečně omezují prostor­) a nech tam jen ty světelné diagonály. Mohl by tak vzniknout pocit nekonečna.
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 15.2.201513:48|Stodola
Ahoj, už před časem jsem si všiml, jak jsi za tu dobu, co jsi na digimanii pokročil, jasněže ty fotky nejsou bez chyb, ale bez těch to často ani nejde. Fandim :thumb
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 12.2.201510:19|Sneží
:thumb
Odpovědět0  0
[QUOTE=Bubima­]­[QUOTE=Mirek V.­]To vypadá, Jardo, že jsi došel na konec cesty :D , ale má to jednu výhodu, můžeš jít zpátky :­) Ta infračervená v žádném případě není celé spektrum, ale právě jen to infračervené záření. Snímače v digitálních fotoaparátech jsou na IR extrémně citllivé, podobně jako IR film, takže odstraněním filtru který to brzdí se snímač nakrmí infračervenou a normální, pro nás viditelné spektrum uz nechce. Taky se nedá říct, že by cokoli v našem okolí tohle spektrum vyzařovalo, tedy kromě vesmírných těles jako slunce, pulsary, radary a já nevím co ještě, ale od objektů se tohle vlnění odráží, podobně jako vlnění pro nás viditelného spektra, kterému říkáme světlo. Nejvíc IR odráží chlorofil, proto se na fotkách jeví přírodní zeleň bíle a nebe je hnědočervené. No a když to protáhneš počítačem a prohodíš barevné kanály jsou to všechno falešné barvy. Tedy nikoli ­"full spectrum­" ale ­"false colour­".­[­/QUOTE­] Mirku, jelikož je zima a není nejvhodnější doba na samotné Ir , tak používám filtry z různou propustností a můžu tím regulovat ir s viditelným spektrem, jsou to zajímavé barvy a jemi fuk jak to nazýváš, používám název, který se na toto focení používá a nebudu to řešit. Musím podotknout, že jsem s tímto teprve začal , tak nevím proč bych šel zpět. Když něco nevím, tak si ti napíší o radu a zatím jsi mě vždy poradil. Mohl by si poradit borcům tady, aby se odebrali zpět, byli mistři již dříve, ale jsou pořád na místě, nic nového od nich nevidím. Nechápu že je baví fotit pořád stejně.­[­/QUOTE­] :­) Jardo, ­"jít zpět­" se vztahuje k symbolům na téhle fotografii. Máš tam konec cesty a hřbitovní zeď, ale ty jsi živý a proto můžeš jít zpátky. Samozřejmě je možné vysvětlení mnou použitých slov v několika verzích, proto jsem je použil, ale pokud si odmyslíš komentáře pod fotkou, je tohle číslo jedna. ­-­-­-­-­-­-­-­- Různé kombinování IR a vitelného spektra už mě taky napadlo, ale foťák na astrofoto je teprve na seznamu vecí k zakoupení. Dlouhými časy všechno fotit nejde, i když se mi ta chcíplá voda moc líbí, ale zase mi to dává větší prostor v experimentování s WB v kombinaci se sílou slunečního svitu a jeho úhlem. Výsledek barev se nikdy nedá odhadnou dopředu, každá fotka je jiná a nikdy nepůjde udělat úplně stejná. ­-­-­-­-­-­-­-­- Každý fotí jak chce, podle svých nápadů zkušeností, znalostí.... někdo může fotit spoustu let jablka a hrušky a časem se mu může podařit naprosto nový pohled na dané téma. Někdo může být pohybově omezen, tak fotí co jde, ale ano, máš pravdu, spousta majitelů fotoaparátů, obrazně řečeno, přešlapuje na místě a neví co dál, i když musím zdůraznit, že to může velice subjektivní názor. Jednu radu bych ale měl, a to pro všechny kdo to s fotografováním myslí vážně a chtěli by se posunout, koupit si papír a tužku a začít kreslit. Už v prvních lekcích kreslení jsou na internetu informace o perspektivě, kompozici, světlech i stínech a taky o tom, jak obraz funguje. Svým způsobem to je cesta zpět, ale to kouzelné tlačítko na foťáku samo o sobě neumí nic a stále sofistikovanější technologie dělají z lidí hlupáky. Je prostě potřeba se vymanit z toho technologického sevření a uvolnit mysl :)
Odpovědět0  0
To vypadá, Jardo, že jsi došel na konec cesty :D , ale má to jednu výhodu, můžeš jít zpátky :­)

Ta infračervená v žádném případě není celé spektrum, ale právě jen to infračervené záření. Snímače v digitálních fotoaparátech jsou na IR extrémně citllivé, podobně jako IR film, takže odstraněním filtru který to brzdí se snímač nakrmí infračervenou a normální, pro nás viditelné spektrum uz nechce. Taky se nedá říct, že by cokoli v našem okolí tohle spektrum vyzařovalo, tedy kromě vesmírných těles jako slunce, pulsary, radary a já nevím co ještě, ale od objektů se tohle vlnění odráží, podobně jako vlnění pro nás viditelného spektra, kterému říkáme světlo. Nejvíc IR odráží chlorofil, proto se na fotkách jeví přírodní zeleň bíle a nebe je hnědočervené. No a když to protáhneš počítačem a prohodíš barevné kanály jsou to všechno falešné barvy. Tedy nikoli ­"full spectrum­" ale ­"false colour­".
Odpovědět0  0
[QUOTE=Jozef Hodulík­]Pekné, ale mňa to viac ťahá na juh. :­-­)­[­/QUOTE­] Moje oko a duše chtějí na sever, leč má stárnoucí fyzická schránka řve, že chce do teplých krajin :D
Odpovědět0  0
[QUOTE=Dan7­]Po rozkliku paráda. Zdravím do Norska. U nás je teď i v 5 ještě šero :­).­[­/QUOTE­] Ja vim, už su zase v UK :)
Odpovědět0  0
[QUOTE=Dan7­]Dobrá krajinářská fotka. Skvělé místo.­[­/QUOTE­] Díky :thumb
Odpovědět0  0
Díky všem za komenty :­)
Dane, někdy stačí vyrazit k severu místo na jih :­)
Jozef, s tím Jupiterem si nejsem moc jistý, myslím, že ten byl spíš východním směrem a tohle je nějaká hvězdokupa či co :­)
Anežur, asi tu moc holek není :)
Odpovědět0  0
[QUOTE=Drupry­]ta hora tak nějak splývá s oblohou, to je škoda, ale jinak super :­)­[­/QUOTE­] No, já si nemyslím, že ­"ta hora tak nějak splývá s oblohou­", a i kdyby ano, máš nějaké řešení?? Ale jinak dobrej koment :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 21.1.201521:12|Prostor
Nyní zdarma ke stažení jako tapeta do některých telefonů ­[url­]http:­/­/www.photobymirek.net­/f838892406­[­/url­] :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 27.12.201421:13|JBC
Hlavně je potřeba mít jasno :­) Tedy dobré rozptylové podmínky, žádné mraky ani žádný opar ve kterém se zviditelní světelné znečištění.
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 27.12.201420:51|PF2015
:thumb
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 22.12.201422:01|V zatáčce
Óóó, tak to jenom čumím :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 10.12.201413:33|Pálavská Flora
Imitation is the sincerest form of flattery, so thanks :)
Odpovědět0  0
Díky, díky všem :)
Odpovědět0  0
Díky všem :­)
Dane, já spíš než napasování se snažím vychytat nějaké zajímavé světlo, ve dne či pouhým okem vypadá vše jinak, ale takhle mě to moc baví
Aranera, jojo obloha a světelné znečištění, ale náhodou to vyšlo :)
Odpovědět0  0
Někdy je lepší ty svislice nerovnat. Jinak je to dobrý, trošku víc kontrastu a kámoše oblíct do tmavšího nebo světlejšího, aby v té šedi tak nezapadl. Alternativní název přidává hodnotu a klidně mohl naznačovat například pozření vejce v celku přítomnou osobou.... Bez názvu je to zase takový balón, či pivní mozol, mezi ztepilými sloupy, osobě na snímku se ovšem nevysmívám, jen chci naznačit, že fotografie působí i humorně :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 21.11.201410:59|Kamarádův bar
Má to něco do sebe :thumb
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 21.11.201410:56|Majáček
[QUOTE=revival­]To je z výtvarného hlediska vynikající snímek, pozoruhodná je i kombinace barev. A praktická ukázka „kumulace“ světla na citlivé vrstvě ­(nebo čipu­) kde fotografický přístroj mnohonásobně překonává schopnosti lidského oka :­-­).­[­/QUOTE­]Díky Láďo, už jsi druhý člověk, který zmínil výtvarnou hodnotu, tak na tom možná něco bude, tomu já totiž moc nerozumím :D Barvy, trochu jiné a někdy i zvláštní, jsou jedním z důvodů, proč mě to noční focení tak baví :­) Lidské oko nemá tolik času, musí zaznamenat X snímků za vteřinu, naštěstí pro nás je pro nás viditelné spektrum velmi malé, z hlediska všeho možného vlnění až zanedbatelné, ale člověk je tvor zvědavý, takže si pomáhá všelijakými udělátky, a když barvy schází, tak nějaké přidá, jako třeba v případě snímků galaxií :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 20.11.201423:40|Dvě s bazilikou
Kdyz chces jinou kompozici tak to zkus, jak rikam ja, poradne narvat. Co kdyby jsi dal treba fotak na zem před ten portál, jako na vysku, a zvedl ke stropu?? Vlezlo by se ti tam krizeni stropu i kousek podlahy do tech 16mm OV?? Nebo si pujcit sirsi sklo :­)
Neuvazoval jsi o tilt­-shift sklicku, tobe by se docela hodilo, mel by jsi pak svislice pekne rovne, nemluve o tom, ze se s nim da blbnout i jinak :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 20.11.201418:36|Dvě s bazilikou
Tohle místo se přímo nabízí k symetrické fotografii, nebo to zkusit nějak jinak, třeba z poza sloupu, ale je tam i problém s teplotou světla. To kolem dveří, nevím jak se tomu přesně říká, vypadá dobře, připomnělo mi to čelenku co měla Marfuška :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 20.11.201418:23|Majáček
[QUOTE=Dan7­]Ta tam nevadí a případně možná než čekat by šla dobře vyretušovat. Ale aspoň je tam pohyb v té mrtvé vodě :­). Myslel jsem si, jak si tu loď geniálně vyměřil a vyšla tak uprostřed. A taky jsem si říkal, že to musela být hodně dlouhá expozice, když dokázala překonat takovou dálku.­[­/QUOTE­]Úplně vyretušovat to právě nejde, je to nahraně obzoru a odstín se mění velmi pozvolna, nechtěl jsem nad tím strávit mládí :D tak jsem ji jen trochu zjemnil a odpojil od toho majáku. Vyměřovat se nic nedalo, a jsem rad, že se mi to podařilo zaostřit, bylo totiž vidět jen to červený světýlko, blikající. Všechno tedy víceméně odhadem a horizont podle bubliny. Expozice je deset minut, ale je potřeba počítat i s ohniskovou vzdáleností, při použití delšího skla přeběhne předmět přes snímač rychleji :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 19.11.201421:49|Majáček
Díky Dane, jojo je to loď, v té tmě jsem ji ani neviděl, jinak bych možná počkal, ale v kanále pořád něco jezdí.
Odpovědět0  0
Díky za komenty, hvězdy i pouhé nahlédnutí :­)

Imrych, já se řídím heslem ­"všeho s mírou­".
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 11.11.201415:03|Vyhnálkov
Větrno teda bylo :)
Odpovědět0  0
[QUOTE=bobies­]Zaujala, ale dalo se z toho vytěžit více.­[­/QUOTE­]Co třeba??
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 11.11.201413:58|,hra světla.
Ta se mi líbí, jedna z těch fotografií, které se nevnucují a neruší, takže se dají použít jako dekorace téměř kdekoli a v téměř jakémkoli formátu :thumb
Odpovědět0  0
Díky všem :)
Odpovědět0  0
[QUOTE=Werny­]super barvy, kompo a hlavně nádherná chcíplá voda....takže za 5* ;­)­[­/QUOTE­]Takže dík :thumb
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 31.10.201416:11|...
Já myslím, Láďo, že by jsme se dobře pobavili na jakékoli téma :­)

Autor sice může být zamilovaný do červené barvy, ale pokud si chce říkat umělec, měl by především uvažovat v symbolech. Ty jsou tu dva, červená barva ­(např. krev­), ale můžeme klidně říct rudá ­(pamětníci budou vědět­), což dává další určitý směr a lebku, což je symbol smrti, strachu apod. Protože tyhle dva symboly se dají slepovat a vysvětlovat různě potřebovali by jsme nějakou další indici, jeden fakt tu je a to umístění na střeše, což může symbolizovat, že ­"TO­" je nade vším, nám ale jen komplikuje jakékoli pokusy o vysvětlení, a schopnost otáčení taky. Takže se na to podívám znovu. Co vidím?? Vidím barvy dvě a napadá mě ­"Červená, modrá pro blázna dobrá­", teď zbývá přijít na to, jestli autor má na mysli sebe nebo národ český či někoho konkrétního. Ve spojení s lebkou by mohl mít na mysli někoho kdo je po smrti, a jestliže byl i autorem ­"trapného srdce­", jak jsem se tu někde dočetl, mohl by tím dotyčným být ... haha neřeknu.
Stoprocentního výsledku jsem se tedy nedobral, ale minimálně na devadesát procent jsem si jistý, že to je výsměch nám všem, tedy celému národu.
A jeje, takový závěr jsem teda nečekal.
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 31.10.201415:28|...
Dobré místo pro relax, stavět si ho já, nejspíš bych taky přistavěl pyramidu, ono se nedá pořád sedět na lavičce. A pak bych postavil další z druhé strany a představoval bych si, že mě chrání a ­"nabíjí­" magická energie pyramid, a pak bych stavěl další a další pyramidy, dokud bych neumřel :)
Odpovědět0  0
Na hladině drží síle které se říká vztlak a nepřevrátí se díky těžišti, to se ovšem nesmí dostat za určitý bod na levé či pravé straně, nejnáchylnější na převrácení jsou ty velké cruisery co vozi lidi o dovolených :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 31.10.201415:04|...
Hmm, straka jako sekuriťák, zrcadlo české politické scény :thumb
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 31.10.201415:00|,výlov 2.
Zlatí kapři :­) :thumb
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 30.10.201422:00|Nevítaný host
Vypadá spíš jak nějaký skřet, ale velmi fotografii oživil a dal těm prázdným zdem rozměr. Možná, že by jsi mohl využít figuru ve svých fotografiích častěji :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 29.10.201422:26|.., detajl ...
[QUOTE=didrik­]Tento snimok sa mi zo serie paci najviac, hlavne tvarmi a liniami. Tomas­[­/QUOTE­]Proto jsem ho do serie vybral. Diky :)
Odpovědět0  0
[QUOTE=Paty senior­]­[QUOTE=Mirek V.­]Crop factor SX50 je asi 5.62 x 215mm ohniskove vzdalenosti se rovna 1208.3 To je ohniskova vzdalenost v prepoctu na FF. Nicmene ja ani nevim, kde to na obloze hledat :­)­[­/QUOTE­] Já trochu jo, ale synátor musí napovědět, on se o hvězdy a příslušenství zajímá.­[­/QUOTE­]
Tak jestli mas fotak s vymenitelnym objektivem da se poridit hvezdarsky dalekohled a k tomu redukci. Jen je potreba najit kompromis ceny a clony, pri takovem priblizeni ta obloha ­"leti­" dost rychle. Mne nebeska telesa velmi zajimaji z fotografickeho hlediska, v astronomii se nevyznam, i kdyz severku najdu bez problemu.

[QUOTE=Jozef Hodulík­]Ten Canon má max. ohniskovú vzdialenosť 1200 mm, podľa výrobcu. Použil som toto a + ešte 2x digitálny zoom. Tak sa to dá takto odfotiť. Na tomto zábere som trochu prehnal pridanie kontrastu v snahe zmenšiť to svetelné halló okolo Jupitera. Tá obloha potom vypadá dosť čierna. Jupiter sa dá teraz pozorovať či fotiť ráno vysoko nad východným obzorom. Javí sa ako ,, veľmi jasná hviezda ,,. Mesiačiky sa dajú pozorovať i triedrom. Treba mať len šťastie na jasnú noc a privstať si ... :­-­)­[­/QUOTE­]
Digitalni zoom ve fotaku neni dobra volba, lepsi vysledek je zvetseni oriznutim v PC a v editacnim programu, ktery podporuje praci ve vrstvach se daji upravy delat lokalne.
Odpovědět0  0
Crop factor SX50 je asi 5.62 x 215mm ohniskove vzdalenosti se rovna 1208.3 To je ohniskova vzdalenost v prepoctu na FF. Nicmene ja ani nevim, kde to na obloze hledat :)
Odpovědět0  0
:thumb
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 27.10.201421:11|Menorka
Noo, to jsou pěkné klify :)
Odpovědět0  0
Díky díky,
šak jsem se málem unudil k smrti :D
Odpovědět0  0
Měsíce se zdají být exponované dobře, ale Jupiter je přepálený, tak jestli můžu poradit, chce to dvojí expozici, jednu na měsíce a druhou na Jupiter, a v PC pak slepit. Já osobně bych dělal ještě i expozici na oblohu, aby nebyla tak černá.
Odpovědět0  0
Když já tu chcíplou vodu tak miluju :­) Díky kluci :)
Odpovědět0  0
[QUOTE=t0ncek­]­[QUOTE=Mirek V.­]Barvičky pěkné, ale to kompo teda :notsure­[­/QUOTE­]Co je špatně? Rád se přiučím :­-­) Záběrů mám více, třeba bude jiný více povedený. Lépe to vypadá i s kanálem, který teče kolem, ale tady je to bez, protože tam zrovna stála loď, která se mi v záběru nelíbila :­-­)­[­/QUOTE­]Největší průšvich je ten strom, když fotíš takovou dominantu, musíš najít místo kde bude objekt maximálně oddělen od všeho ostatního a taky dobře uzeměn. Tady je ta spodní strana vyřešená dost nešťastně a kácení svislic je takové nemastné neslané, příště odzoomuj, foťák ve směru focení nastav vodorovně a přebytky pak odřízni. Druhá možnost je fotografovaní z větší vzdálenosti, ale dominanta by měla vyčuhovat jak graficky, tak jasově :­) Mohl bych psát dál a dál, ale to už by asi začal vznikat časový nepoměr :D
Odpovědět0  0
Jojo, Steam Gala ve Swanage minuly vikend. Díky :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 24.10.201416:46|homo surfus
Jojo, jeden homo surfus a dva homo padlus na vlnach jak v kanale :)
Odpovědět0  0
Barvičky pěkné, ale to kompo teda :notsure
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 20.10.201416:34|Boscombe Pier
Díky všem, jsem rád, že se líbí.
Fabikp, exponováno k pravému okraji histogramu bez přepalů a v PP prosvětlení stínů, žádná věda ani zbytečné patlání :­)
Fkila, tenhle na stěnu ještě ne, představoval jsem si sloupy trochu kontrastnější, ale ve vzduchu bylo příliš mnoho vody.
Zeloi, taky nevím proč se mi to líbí, možná jen tuším, a vždycky doufám, že mi s tím trošku pomůže revival a ­"věci­" správně pojmenuje. Pak už je to brnkačka :­)
J.D. Já to vidím jako obrovské brusliště :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 19.10.201416:29|Symboly
Díky všem za kuk.
Mám na to i speciální album ­[url­]https:­/­/www.facebook.com­/media­/set­/?set=a.478229698883653.108227.169678589738767&type=3&uploaded=1­[­/url­] :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 19.10.201415:54|Same
[QUOTE=Dan7­]Měl si mu říct, že tam jednou skončíme všichni :­) fakt ­"same­" :­)­[­/QUOTE­]Asi jsem měl v popisu dodat, že ­"same­" čti sejm je v češtině ­"stejný­" a ten člověk tím jedním slovem řekl, že si udělá stejnou fotku :)
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 19.10.201414:56|Pokec 2
Přece: ­"Made in čina, made in tajvan........­" Bezva fotografie, ale bez té druhé by mi popisek asi nedocvakl :­) :thumb
Odpovědět0  0
Já myslím, že to jedno není, protože většina fotografů se dříve či později pokusí svůj monitor kalibrovat a tudíž se přiblíží nějaké normě. Je to nejen kvůli správnému dokončení, ale i z důvodu správného vidění cizích fotografií. Jedno to může být akorát tak komunitě na rajčeti.
Odpovědět0  0
Mirek V. (842) | 15.10.201416:36|Vlna za vlnou
Díky za zastavení :­)
Já zas nevyfotím les.
Odpovědět0  0