Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Neuge
Neuge (76) | 20.3.201511:22|Ledová
Asi bych o krok poodstoupil, ale jinak dost dobrý :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 16.3.201511:50|Motýlová II
pěkná :)
Odpovědět0  0
Chápu, já reagoval pouze na komentář, článek jsem po pravdě v tu chvíli ještě neměl přečtený. Na konci článku jsi to shrnul pěkně, jen si zkrátka říkám, jestli by neměla být modularitě zrcadlovky dána o něco větší váha, protože v případě investic do vybavení nemusí jít o žádné horentní sumy, které by jí posouvaly do spektra zmiňovaných 20 000, a přesto ji to v určitých směrech posune na úplně jinou úroveň.

Rovnou si mohu oponovat, protože lze předpokládat, že začátečníci, kteří budou z toho testu vycházet, nemají nějaké širší povědomí o mezikroužcích, starých objektivech, podomácku vyrobených difuzorech a podobně. Těžko říct, zdali se hodí, aby to bylo v testu zmíněno, i když se na tato témata určitě najde tady na Digimanii pár zajímavých textů. Asi ne. Přesto mi v tomto článku, jinak velmi povedeném, přijde modularita zrcadlovky trochu nedoceněná. :)
Odpovědět1  0
Za jakou cenu? To záleží na disciplíně a požadavcích. Jestli někdo fotí portréty, tak investice do 50mm­/f1.8 je minimální a výsledek může být docela solidní. Pokud někdo chce fotit makro, stačí mu jen tělo, mezikroužky­/reverzní kroužek a starý objektiv ­- přesto dosáhne něčeho, o čem by se mu s tím Sonáčem ani nesnilo. V tomto případě bez znalosti preferencí kupujícího nelze objektivně rozhodnout, který fotoaparát je za tu cenu lepší.
Odpovědět1  1
Já myslím, že ten snímač i přes své stáří má stále místo na trhu ­- za odpovídající cenu. V tělech do deseti tisíc mi to přijde jako rozumná volba.
Odpovědět1  0
Neuge (76) | 10.1.201522:08|Příšera
Díky, i když on je to slíďák :­) :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 10.1.201516:58|Sací ústrojí
Díky :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 10.1.201516:57|Pestřenka
No původně jsem fotil více rovin ostrosti, abych to pak poskládal do sebe. To se mi nakonec nepovedlo, tak jsem vybral tuhle, kde je zaostřeno na ty vzdálenější kapky. Velké žluté vepředu ­- no nevím přesně, co myslíš. Buď je to kus pestřenky, který už je mimo hloubku ostrosti..nebo, to světležluté, bude odraz kusu pestřenky v kapce, opět mimo HO. :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 10.1.201516:52|V letu
Díky :­) Ano, přibližoval oddaloval. S bleskem to nešlo ani střílet stylem ­"samopal­". Navíc ta zaostřovací vzdálenost s mezikroužky byla dost malá, takže bylo potřeba jít hodně blízko. A to jsou pestřenky ve vzduchu asi tím ještě nejklidnějším, co může člověk potkat. Rok předtím se mi povedla také jen jedna slušná letovka, tak budu rád, když si ten průměr v následujících letech alespoň udržím :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 21.10.201316:43|Pin
Díky, ve skutečnosti je to zase jinak . K těm výpočtům ­- vzal jsem si sestavu a jednoduše změřil na pravítko. Tak tak jsem tam vměstnal dva milimetry. Mám APS­-C formát, u Canona to je 22,3mm na šířku. 22,3­/2 mi dává něco přes 11. Původní metoda ­- poměr ohniskové vzdálenosti objektivu směrem od těla fotoaparátu vs ohniskové vzdálenosti reverzně uchyceného objektivu ­- ­(135 + 64­)­/17 = cca 11­/7. Pokud má pin skutečně 1,27mm, měl by být větší. Něco dělá perspektiva, něco skládání a něco možná zaostření, kdy poměry zaostření obou objektivů můžou zvětšení změnit. To ostření dělá asi nejvíc. Na druhou stranu, vzal jsem si pravítko a změřil ten pin, přišlo mi, že nemá ani milimetr, tak já vážně nevím :D V tomto případě jsou možné dvě varianty ­- vlivem zaostření skutečně pouze zvětšení 5.7 : 1 a nebo je pin ve skutečnosti menší. Měření na pravítku je vlastně ekvivalentem tvé metody, maximální zvětšení je tedy skutečně těch 11:1 :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 20.10.201320:24|Pin
Kolega mně upozornil a špatný přepočet. Zvětšení není 12 : 1 , ale jen cca 7,4 : 1. Používal jsem vzorec pro výpočet zvětšení na FullFrame :(
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 19.10.201319:37|---
Chybí mi tam světlo, ale když počasí nepřeje. Je to ostré, fajn.Zajímalo by mě, jestli něco hledá v té dírce před ním :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 19.10.201319:21|:)
Díky :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 13.8.201317:58|Lampa
Každý někde začínal. Cizí fotky by tě měly motivovat, inspirovat, přiučit. Rozhodně ne odradit :­)V první řadě tě to musí bavit, musíš fotit, ještě víc fotit, sem tam si něco přečíst, projet galerie, podívat se do diskuzí, naučit se s nějakým editorem, znova si něco přečíst...a tak pořád dokola. Je to cesta, která vlastně nikdy nekončí. Důležité je uvědomit si, že nic nejde hned. Zkušenosti hrají ve focení prim a každý je musel nejdříve nějak získat.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 12.8.201320:50|Po ránu
PS: Do barviček to je tak schválně, občas mi bylo vytýkáno, že má makra mají ­"přirozené barvy­", ale k atmosféře chybí nějaké barevné ladění. Tak zkusím takovou minisérii něčeho podobného :­) PPS: Pavouk si po rozehřátí a rozcvičce pošmákl na mouše, něco sem honem rychle nacvakal, tak snad zítra :­)Pěkný zbytek večera, T.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 12.8.201319:05|Přelet....:)
Omezení? Myslíš manuálnímu ostření? Jiné mě nenapadá, protože podle mě je to parádní sklo! Na portréty a s mezikroužky i na makra. :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 12.8.201317:41|Na hladině
Ostré, barevné, super to je.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 8.8.201310:21|H.
Díky :­) V pozadí je vidět pod oknem velká dřevěná komoda, či co to je, s rýhami­/vzorem­/šuplíky, které vlevo ke kraji fotky nepokračují, protože se mi tam ten vzor nepodařilo jakkoliv vkusně přenést, takže tam je jen jednolitá barva :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 7.8.201313:36|...
Výborné ladění barev.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 4.8.20130:00|Také IR
...postprodukčně ­(ten limit znaků ke komentáři mě jednou zabije­). Pokoušel jsem se o to sám, to se moc nepovedlo, pomohl jsem si tedy tutorialem z youtube. S výsledkem jsem v rámci možností celkem spokojen.
Odpovědět0  0
Tahle je moc fajn, zbytek se mi nelíbí nejenom barevně. Když se řekne IR, vybaví se mi krásná modrobílá fotka se ­"zasněženými­" stromy a křišťálově modrou oblohou, protože to je asi nejvděčnější téma. Mě do tohoto témata kdysi dávno uvedla náhodně tato fotografie: https:­/­/www.deviantart.com­/ilimel­/art­/Dreams­-in­-Infrared­-211919977

Rozhodně bych se vyhnul vyobrazování lidí­/zvířat a teplým odstínům. Možná prohrabu archiv a zkusím si oživit úpravu přes PS, abychom mohli porovnat, a možná ještě dneska. Každopádně ty zmiňované úpravy fotaku asi mají svůj důvod, takže nepočítám s valným úspěchem.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 2.8.201313:07|IR
Vím, že se dá poměrně úspěšně nasimulovat ve Photoshopu. Před dávnými časy jsem si pořídil IR filtr, bohužel zřejmě moc silný. Zkrátka, časy kolem 15s, eliminovalo to většinu zamýšleného použití. Výsledný výstup mi stejně přišel přinejmenším podivný, ale třeba jsem dělal něco špatně. Následně jsem od toho upustil, i když je to efekt nepochybně zajímavý.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 31.7.201315:01|Letní bouřka
[QUOTE=Tremor­]U Canonu o tom firmwaru vím. Je pravda že poslední dobou sem to nesledoval, ale pokud vím tak na Nikony nic takovýho nebylo. Ale s tou změnou expozice, to mě zajímá. Nějak si nedokážu ale přestavit, jak by to fungovalo. Snad jen s elektronickou závěrkou ­(kompakt­) a že by stále snímal, s tím že když zaznamená daný podnět, uloží snímek. Jinak nechápu jak by to mohl stihnout cvaknout.­[­/QUOTE­]Já tu funkci nikdy neměl příležitost v praxi vyzkoušet, ale jak říkáš, zrcátko musí být určitě sklopené ­- režim Live View­/Živý náhled ­(nebo jak je to v češtině­).
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 31.7.201310:36|Letní bouřka
Na řadu Canonů existuje neoficiální firmware ­(Magic Latern­) s poměrně značnou řadou užitečných věcí. Mimojiné má i tzv. fotopast, která spustí při prudké změně expozice ­- blesk. Třeba by mohlo být něco podobnýho i na Nikony.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 30.7.201321:07|Letní bouřka
Tomu videu by prospěl větší dynamický rozsah, fotka je ale super :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 29.7.201318:58|Podvečer :)
Paráda.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 27.7.201318:23|snad se povedla
První fotka je vážně super, tady je už hodně patrná ztráta kvality. Ten přepal tomu taky příliš nepřidá.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 26.7.201311:06|Vrana sivá
Tahleta je supr!
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 25.7.201310:52|Vecere! :]
[QUOTE=JakeSim­]­[QUOTE=PatrikV­]ISO 400 by ještě nemusel znamenat takový problém s šumem. Jinak pěkný.­[­/QUOTE­]Jaky ISO 400? mam tam ISO 100­[­/QUOTE­]Tím měl kolega nejspíš na mysli, že se zvýšením citlivosti by si pak mohl zkrátit čas, s čímž souhlasím :­) ostatně ono se dá kouzlit i s ISO800­-1600, když má člověk kliku tak i ISO3200 lze zpracovak tak, aby to nebylo příliš znát ­(na APS­-C snímači­). Každopádně fotka mi přijde super :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 25.7.201310:47|Cesta pana mlynáře
Výborné :)
Odpovědět0  0
Zvláštní fotka, za mě taktéž rozhodně ano :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 24.7.201311:32|gordon :D
Super záběr
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 24.7.201311:30|Příšerka...
Ne, jen se pozorně dívám kolem sebe a čekám, kde se co mihne :D
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 21.7.201318:32|Předpo - makro
To je úděl těch, co si nemohou dovolit profesionální výbavu. Abych to uvedl na pravou míru, APS­-C snímač v C 600D beze světla prostě šumí. O kvalitních makroobjektivech se v rozumné cenové relaci asi nemůžeme příliš bavit, vyjma pevného Canona 100mm, který je třeba pro mě na hranici cenové únosnosti. Ale samozřejmě každý amatér má tuhle hranici jinde. Původně jsem reverzně pároval 2 objektivy, některá má starší makra jsou focená tímto způsobem. Fotil jsem tak sice poměrně dlouho, ale ty nevýhody mě nakonec zlomily ­(zaostřovací vzdálenost někde kolem 2cm, šíleně malá HO, deformace obrazu­). Pořídil jsem si tedy staré objektivy ­(Pentacon 135mm­/F2,8 a Helios 44M 58mm­/F2­). První zmíněný proto, že na ­"dálku­" jsem v podstatě nic neměl, druhý spíše na portréty ­(který jsem do této doby s ním nevyfotil ani jeden­). Jako bonus jsem vzal za kačku 65mm mezikroužky z Číny. Nejdříve jsem objektivy pároval mezi sebou popř. stávajícími, jakmile jsem je ale jednou vyzkoušel s mezikroužky, bylo ve všem jasno. Za ani ne tisícovku se dá pořídit podle mě slušné makro kombo. Sice pořád pokouším párování ­(dostal jsem z jedné kombinace na zvětšení až 7:1, snad někdy najdu něco mrtvé­-zachovalé a budu moci zkusit ­"skládačku­"). Za opravdu dobrého světla z něj lezou pěkné fotky i bez úprav. Mnohdy to ale prostě nejde a je na místě si říci, že pokud to nejde tak, aby mi fotka hned vylezla světlá a se všemi požadovanými parametry, je tu možnost ji následně zachránit. Máme RAW formát, máme množství programů­/pluginů­/doplňků na odstranění nejrůznějších vad ­(v tomto případě tedy zejména šum­). Máme možnosti dnes s fotkami dělat téměř zázraky, stačí si přečíst pár článků, podívat se na youtube nebo se jen logicky zamyslet. Zejména začátečníků tady na serveru se tedy PTÁM, zdali by uvítali nějaký článek popisující základy makrofotografických technik, výhody toho, úskalí tamtoho. Včetně postupu následné postprodukce ­(v mém případě tedy ve Photoshopu­). Jako amatér nijak nestojím za svým ­"know­-how­" a naopak rád poradím, pomůžu. S pozdravemT.N.
Odpovědět0  0
I když z vážky samotné toho není moc vidět a částem, které nějakým světlem disponují, by neuškodilo ještě trochu přisvětlit, tak úhel a pozadí z toho dělají poměrně zajímavou fotku. Líbí se mi :)
Odpovědět0  0
Dobrý moment! Vzdálen připomíná legendární ­"balls crush­" V.Jonese ­- ­[url­]http:­/­/cache2.allpostersimages.com­/p­/LRG­/30­/3005­/PXGBF00Z­/posters­/paul­-gascoigne­-and­-vinnie­-jones.jpg­[­/url]
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 19.7.201320:37|sosák
paráda
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 19.7.201320:12|mentál :D
Líbí, hodně!
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 16.7.20137:26|Bílá
Mouchy jako chyby :D
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 16.7.20137:23|Bílá
Ale ony by se mouchy určitě našly, Díky :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 16.7.20137:22|Letní
Líbí :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 16.7.20136:30|Soustředěnost
Díky :­)Canon EF 50mm­/F1,8 II, 1­/80s ­- F2.5, ISO 800 :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 15.7.201316:53|...2
Paráda
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 7.7.201314:55|Před/po
Díky :­)Bylo na tom poměrně dost práce, hlavně s očima, vytáhnout je ze ­"tmy­", vyžehlit to, ty oči jsem myslel, že asi nezachráním. Nakonec jsem v nich retušoval jednotlivé artefakty, tam kde barevný šum vystupoval opravdu nepřehlédnutelně. Potěšilo mě, že i vyvolaná fotka ­(A3­), je docela ostrá a hlavně že téměř nešumí. Slyšel jsem, že při vyvolání se toho hodně schová, ale vzhledem k formátu to pro mě bylo stejně překvapení. V této souvislosti mě zaujala fotografie před­/po od Tremora, kde je na tom Nikon ­(i když kategoricky nesrovnávám stejné řady­/třídy­) o dost lépe.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 7.7.20134:51|Auto-BAHNO-Cross
Super!
Odpovědět0  0
Tohle je starý Helios 44M 58mm­/F2 + 65mm mezikroužky.
Odpovědět0  0
Jo, to bude jehličí :­) Zaostřil se spíš on mě, když mi náhodou naběhl do hledáčku :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 6.7.201319:29|Před/po
Nóóó, tak to je paráda. Tady bych zřejmě už žhavil pluginy na odšumování :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 6.7.201310:06|Light paiting..:)
Pěkný, zajímavý.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 30.6.201319:21|Boj o most
Vážně dobrý :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 30.6.201319:18|princ
Vážně super.
Odpovědět0  0
Paráda :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 25.6.201322:14|Ohnivý pšouk :-)
Původně jsem četl ­"ohnivý pošuk­", což by koneckonců taky mohlo dávat smysl :D Každopádně, ještě s přihlédnutím k podmínkám, velmi dobré. :)
Odpovědět0  0
Mě ten mikrofon trošku ruší, ale jednomyslně jste se shodli. Asi nezbývá než souhlasit, do této tematiky se to nehodí. Každopádně jsem rád, že se líbí. Díky :)
Odpovědět0  0
Sice jsem měl to ­"privilegium­" stát přímo pod pódiem, v místech pro akreditované fotografy, bohužel to pódium bylo tak šíleně vysoký, že to bylo částečně kontraproduktivní. Na druhou stranu z dálky bych s tou padesátkou toho moc nenafotil. Na konci festivalu mi došlo místo na kartě, takže jsem musel promazávat za pochodu, ale i tak konečná bilance fotek­/upravených fotek byla cca 1 000­/67.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 24.6.201318:42|Čarodějáles 2013
Díky :­) Kompo mi taky bylo vytýkáno, je to focené s foťákem nad hlavou, na špičkách. Ale to není výmluva :D nebo možná trošku je. Kvalita výstupu překvapila všechny a mě nejvíce, jde o nejlevnější objektiv na Canona ­- 50mm F1,8. Ještě jich kdyžtak přidám pár. Samozřejmě je to odšumovaný, doostřovaný atd. Nevýhodou toho objektivu je akorát to, že nemá zrovna nejrychlejší a hlavně nejpřesnější ostření, takže ještě k tomu za takových podmínek byl odpad obrovský.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 24.6.201317:30|..
Díky :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 24.6.201314:14|..
Já fotím jen a pouze na manuál, takže pro mě se nic nemění. Jednak jsem na to zvyklý a jednak nemám rád, když mi do toho automatika jakkoliv kecá. Občas taky, u maker to platí dvojnásob, dělám tmavší fotky a pak je z RAWů vytahuju do světla. Takové ty mezní připady, kdy clověk už nechce hýbat s časy a clonou, ale při eventuálním zvýšení citlivosti je snímek zase mírně přeexponován. To by mi automatika taky nedovolila. Ale když je oblačno a stín se střídá se sluncem, tak je to otrava, to jo. I když pokud člověk po chvíli vychytá přibližný posun expozice, tak ta nastavení pak střídá skoro po slepu. :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 24.6.201312:28|..
No právě že nemám :­). Ono je to trošku jinak než píšu. Ten objektiv, Pentacon, je ve skutečnosti Prakticar, což je to samé akorát s objímkou na Prakticu. Ale protože je ten objektiv známější ve verzi s bajonetem M42, tak píšu Pentacon, ať všichni ví, co za objektiv to je. A mezikrožky jsou na Canon objímku, abych na ně následně mohl přes redukci nasadit jak ten Pentacon­/Prakticar, tak skutečný M42 objektivy či cokoliv jinýho. Fotil jsem onehdá blízko lomu v horku a žádný problém jsem nezaznamenal, ale to může být otázka času :D
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 24.6.201311:37|..
A sakra, to jsi mě teď celkem vylekal :D
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 24.6.201310:52|..
Díky :­) Ne, sada má tři části ­- 31mm + 21mm + 13mm. Myslím že je to jedna z nejlevnějších sad z ebaye, co má kontakty na AF ­(který mi jsou ale nakonec stejně na nic­). :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 23.6.201318:21|:)
Pěkně ostrý! :)
Odpovědět0  0
Technologie vypadá suprově, jenže mám obavu, že to nakonec dopadne stejně jako s OLED televizemi. Minimálně šest nebo sedm let zpátky taky všichni hlásali, jak to bude revoluční nízkonákladová technologie pro všechny, která přijde na trh v horizontu několika málo let. Skutečnost je dnes trochu jinde :)
Odpovědět0  0
Svatá pravda, ta citlivost mě trápí nejvíce. Občas se dostanu na ISO1600 ­(např. můj dnešní komár ­- o kterém jsem následně zjistil, že není komár­) a to si pak doma při ­"žehlení­" říkám, jak moc bych užil Full Frame. Ale za těch pár drobných, co do toho člověk vrazil, si nemůže moc stěžovat :)
Odpovědět0  0
Je to divný, protože jsem blb a z toho horka se mi začaly plést termíny. Nejde o předsádku, ale o mezikroužky :)
Odpovědět0  0
Díky :­) Z reverzně párovaných objektivů je to neskutečný pokrok ­(při podobném­) ­- ať už hloubka ostrosti, vinětace nebo zaostřovací vzdálenost. Ale asi sem čekal příliš.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 15.6.201319:39|Prakticar 135mm/F2,8
Já do nedávné doby taky ne. Ale obecně ty starší skla mívají slušný bokeh a protože je to poctivý kov a sklo, tak něco vydrží ­(bohužel zase něco váží­). Nevýhodou jsou horší ochranné vrstvy např. proti odleskům při focení proti slunci, absence AF a podobně. Bohužel v mém případ se přidal problém s indikací zaostření ­(pípnutí a probliknutí ostřícího bodu­) ­- problém takový, že zaostření na nějaký předmět je indikováno ve chvíli, kdy na něj zaostřeno není ­(na blízko indikuje zaostření asi o 5 cm blíže, při ostření na delší vzdálenost se to bude zřejmě postupně měnit­). Takže fotím přes živý náhled, což osobně nemám rád či přímo nesnáším...zatím nejsem s to říct, zdali je chyba v redukčním kroužku nebo jeslti je to normální. Ač jsem pročetl hodně diskuzí, na žádný takový problém jsem před koupí nenarazil.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 5.6.201321:28|Kytička 1
Jen detail, není Helios náhodou 58mm? :­) Konkrétně tenhle ­(tedy 44M­-6, téměř to samé­) mám taktéž v hledáčku, ještě se starým Prakticarem 135­/F2,8. Snad nenatrefím na špatný kusy... Ostrsost a bokeh supr :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 3.6.201320:54|Kotelský potok
pěkný :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 3.6.201320:25|A I
Díky díky :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 2.6.201321:33|Paning - Faggioli
Kdybych měl být hnidopich, možná bych tolik neclonil, aby to rozmazání v pozadí bylo trochu hladší. Taky by mě zajímalo, co je ta šmouha nad čumákem auta, možná se to dalo zamáznout. Ale jinak za mě více než dobrý :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 2.6.201314:32|M I
Díky za názory, platí to i pro tu první fotku :­) Nejsem žádný portrétovkář, spíš příroda a makra. Zkrátka mi dělá problém si ty holky nastavit, ale spíš vyhledávají ony mě a když jsou s výsledky spokojený, tak jsem spokojený i já. Ale s výtkami na 100% souhlasím. Bohužel si takových věcí nevšímám buď vůbec, nebo si jich všimnu až doma při úpravách. Ale na to je jen jeden lék, a to praxe.
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 31.5.20138:24|Moucha II
No, snažil jsem se to vygooglit ale nepovedlo se mi to. U dvou spárovaných se to počítá jednoduše poměrem ohniskové vzdálenosti toho co je na těle­/toho reverzního. Ale někde jsem zachytil, že otočená 50mm dává 1:1. Od boku bych si možná střeli, že se to taktéž dá spočítat poměrem. Tzn. pokud je 50mm 1:1 ­-> 50­/50. Pokud si střelím ještě více od boku, aby vyšlo nějaký rozumný číslo, můžu zkusit za ten druhý člen dosadit široké ohnisko a máš 50­/18 ­->cca 2,7:1. Ale v tomto případě zřejmě záleží jestli máš FF nebo APS­-C snímač. Ale je to vaření z vody. Já fotím z ruky všechno, ta hloubka ostrosti je tak malá, že se mi příliš nechce hrát se stativem. Sice kvůli tomu jde citlivost nahoru, abych měl rozumný časy, ale většinou se ta fotka dá pak ještě zachránit. Ale rozhodně to není ideální, ačkoliv si myslím, že se mi tak pár fotek docela povedlo. Ta stará 50ka s clonovým kroužkem pro mě bude spása :)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 30.5.201320:11|Moucha II
To jsem nezkoušel. Při pročítání článků na toto téma jsem z nějakého důvodu došel k závěru, že 2 objektivy budou lepší. Zřejmě proto, že budu moci docílit většího zvětšení ­(dle výpočtů většinou fotím tak na 1,4:1, ale teoreticky můžu docílit až 3:1, ale to je na stativ a na skládačky, k čemuž po více než roce nemůžu najít vhodné využití ­- v kombinaci s naprosto minimální zaostřovací vzdáleností­). Druhým popudem byl fakt, že mi v combu funguje autofocus, který mi celkem přijde k užitku. Bohužel ten opačně nasazený objektiv nemá manuální ovládání clony, proto to vypadá tak jak to vypadá. Já z toho byl zprvu i tak nadšen a po ještě více jak roce jsem se nedostal k tomu, abych si nějakou starou 50ku z bazaru pořídil, pak by mohly být výsledky o něčem jiném ­(podotýkám, že všechny makra co tu mám jsou tak 50% výřezy, protože zbytek je jen černá výseč.)
Odpovědět0  0
Neuge (76) | 29.5.201321:15|Moucha II
[QUOTE=Tremor­]Čim je to focený? Že je tam tak výrazná aberace.­[­/QUOTE­] Reverzně spárovanými objektivy. V tom je celý problém...ale vzhledem k nulovým pořizovacím nákladům si nestěžuju.
Odpovědět0  0
Měl jsem v ruce tedy pouze 1000D, ale až na poslední chvíli jsem se zadržel, abych se posmešně nedotázal, zdali se nejedná o maketu. Vlastním předpotopního Panasonica FZ50, ale zpracováním je někde trochu jinde ­(to mě taky zachránilo byť jen nad půlvteřinovou úvahou o koupí tady toho­-brrr­). Nicméně myslím si, že své cílové spektrum zákazníku si tyto nejlevnejší DSLR také najdou. DSLR jako pojem celkem přichází do módy, a znám pár lidí, naprosto neznalých, kteří si je pořídili a fotí s nimi na automat rodinku, amatérsky kytičky a tak dále ­(žádný cit pro kompozici, žádné následné úpravy PC­-a poté se čertí, když jim jemně řeknu, že to je strašný a zároveň se diví, že já z toho mého dědečka mám mnohem lepší fotofrafie­). To jsou prostě zrcadlovky pro naprosté začátečníky, asi bez ambicí. Každý, kdo si o tom něco přečte, sáhne minimálně o třídu výše ­(zanedlouho si pořizuji 600D + Sigma 17­-70 mm f­/2,8­-4,5 DC Macro­-není to žádná sláva, ale na mé studentské poměry si skutečně nic lepšího nemůžu dovolit­). Nakonec, človek kerýho to začne bavit, to hodí na aukro, kde to koupí jinej uplnej začátečník, a on sám si pořídí něco lepšího. Subjektivně se mi z toho chce...ehm...ale určitý smysl tyto řady mají, podle mě.
Odpovědět0  0