Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
6.6.2008, Milan Šurkala, aktualita
Digitální zrcadlovky už nemusí být pouze drahé zboží. Na českém trhu lze totiž sehnat zrcadlovku Nikon D40 i se setovým objektivem už za necelých 10 tisíc Kč včetně DPH.
maara | 13.4.200914:16
Nedávno jsem si koupil nikon D40 a chtěl bych si k němu pořídit lepší objektiv fotím převážně sport a záleží mi hlavně na zoomu jaký objektiv se pro mě hodí ?? prosím o radu děkuji
Odpovědět0  0
karmy (48) | 13.4.200916:41
Na zoomu, nebo na ohniskové vzdálenosti? Chcete něco univerzálního nebo vyloženě sportovní amatérský objektiv, fotíte za špatných svět. podmínek nebo vám stačí méně světelná skla, byť z bazaru...? Uveďte k tomu trochu víc...

Z toho co jste ­(spíš neuvedl­):
Nikkor 18­-200 f­/3.5­-5.6 ­(zoom 11,1­)
Nikkor 70­-300 f­/4.5­-5.6 ­(zoom 4,3­) přitom scénu přiblíží o kus víc než onen ­"11x zoom­"
Nikkor 55­-200 f­/4­-5.6 ­(zoom 3,6­)
Nikkor 80­-200 f­/2.8 ­(zoom 2,5)
Odpovědět0  0
maara | 13.4.200917:33
Jde pi spíše o amaterské focení sportu konkrétně vodního slalom ­(slalom na divokých vodách­) chci aby mé fotky vypadaly dobře a aby objektiv by ­"velice­" dobře cenově dostupný. Děkuji
Odpovědět0  0
karmy (48) | 13.4.200918:00
S tím prvním... doporučuji něco o focení přečíst ­( https:­/­/www.digimanie.cz­/roman­-pihan­/autor­/ ­) a fotit... jinak už je to jen a jen na tobě.

Co se týče objektivu... Nejspíš bych si vybral 70­-300 f?­/4.5?­-5.6
Odpovědět0  0
Destroyer7 | 10.6.20088:44
Jeden nejmenovaný obchodní řetězec ­(opak Micro ;­), to abych jim nedělal reklamu­), nabízí od 11.6. Olympus E­-410 se seťákem také pod desítku.
Odpovědět0  0
František Novák | 8.6.20088:38
...tím,co nám vyhovuje. Já osobně bych svůj KODAK za D40 nevyměni ani kdyby mi k tomu připlatili.l
Odpovědět0  0
Brian | 6.6.200819:33
Jsem hrdým majitelem tohoto stroje a jsem velice spokojen.... fotím s ním převážně na rally a závodních okruzích, osobních akcích ale i v klubech a diskotékách a musím zaklepat na dřevo, je to výborná mašinka, akorát časem asi pořídíme lepší objektiv, i když základní 18­-55mm stačí.... a externí blesk na extra tmavé a nevhodně nasvětlené prostory některých klubů.... jsem velice spokojen a všem kdo o něm uvažujete... běžte do toho... opravdu neprohloupíte....
Odpovědět0  0
MMX | 7.6.200816:34
Mna by celkom zaujimalo ci si uz niekedy fotil aj niecim lepsim a teda ci to mas s cim porovnavat. Osobne by som za rovnaku cenu radsej kupil pouzity D70.
BTW nemas niekde ukazky svojich fotiek z rally a okruhov? Cakal by som ze na to bude potrebny teleobjektiv.
Odpovědět0  0
IvanHoe (11) | 8.6.200818:29
Tiez vlastnim D40, prikupil som Sigmu 18­-200 a posledne aj blesk Speedlite SB­-600. Za tie prachy je to slusne, aj ked po roku pouzivania mi uz zacina vadit ergonomia ­(vsetko treba nastavovat cez menu, ked som fotil s pozicanymi D80 a canonom 40D, rozdiel bol badatelny­). Ale na zaciatok odporucam, clovek aspon lacno zisti, co v nom je a ci ho seriozne fotenie neskor bude bavit. Zaciatocnik by aj tak nevyuzil ergonomiu pristrojov vyssich tried, k tomu sa treba prepracovat casom a skusenostami.
Odpovědět0  0
MMX | 8.6.200818:44
tak s tym nesuhlasim, ako prvy digitalny fotak som si kupil prave spominany Canon 40D a na jeho funkcie som si zvykol rozhodne dost rychlo na to aby sa mi neoplatilo zacinat s nizsim modelom ­(zvlast ten maly lcd vyuzivam od zaciatku a preto nechapem majitelov D40­(X­) a D60 preco si za rovnaku cenu nekupia pouzity D70)
Odpovědět0  0
IvanHoe (11) | 8.6.200820:35
kupit pouzitu zrkadlovku vyssej rady moze byt riesenie, ale ak nevies ako bola pouzivana, kolko ma nacvakane na zavierke, kto s tym kde prastil atd. tak to moze byt celkom adrenalin, ako so starym autom. vsetko ma svoje pre aj proti...aj ked ja by som teraz osobne uz radsej bral poloprofi telo, najlepsie Nikon D200, ale kedze mam obmedzeny rozpocet a nezivim sa fotenim, tak si musim vystacit sice s novym, ale lowendovym D40 ­(zatial­)...
Odpovědět0  0
zjs | 11.6.200814:00
Fotil jsem s E­-1 měsíc, pak jsem měl D70 čtvrt roku, nyní mám D40, a pár dnů jsem fotil s DX2. Výsledek je takový, že jediné, co mi vadí na D40 je malý hledáček. Ale ani profi foťáky nemají kdo ví co. To je to, co mi na dnešních digitálech stále vadí. 6megapixel je akorát, více pixel znamená více obsazeného místa a delší prodlevy při zpracování a kolik těch A3 nakonec tisknete? Dokud neboudou fullframe za rozumnou cenu, tak D40 neopustím. Naopak je lepší utratit peníze za objektivy, hlavně pak různé filtry než za profi foťák, jehož hlavní přínos je, že je odolnější. D70 nedoporučuji kvůli předpotopnímu displeji ­- je naprosto nepoužitelný, ani trochu neodhadnete z něho, jak vám fotka dopadla!
Odpovědět0  0
IvanHoe (11) | 11.6.200814:22
Naprosty suhlas, s odolnostou je u D40 trochu problem, treba na to davat vacsi pozor a mat pevne nervy na sustavne lozenie do nastavovacieho menu pre kazdu blbinu. Inak rozdiel v obrazovom vystupe urcite nezodpoveda rozdielu v cene oproti ­(polo­)profi telam. A este jedna rada ­- znizit saturaciu a kontrast, su default nastavene na dost vysoke hodnoty.
Odpovědět0  0
zjs | 11.6.200814:41
Naprostý souhlas, já ještě fotím do barevného podání sRGB , jednak je to schopen zobrazit můj monitor a pak barvy odpovídají více realitě. Dost jsem to testoval.
Odpovědět0  0
Busy | 11.6.200820:01
No, pozor, vela megapixelov nie je len o tom, ze chcem tlacit A3, ale obcas sa vyskytuju rozne rychlo sa meniace situacie, kedy proste nie je cas na dobru kompoziciu. Napriklad skupinka hrajucich sa deti. neustale poskakuju, raz su pri sebe, o sekundu neskor zase dalej od seba, takze vhodna kompozicia sa najlepsie spravi az vhodnym orezom hotovej fotky. A vtedy je dostatocny pocet pixelov na nezaplatenie ­(a samozrejme optika, ktora dokaze tolko pixelov vyuzit­), a nehradi ho ani super opticky zoom, full frame a pod.
Odpovědět0  0
zjs | 11.6.200820:26
V pořádku. Vzhledem k tomu, že dostat z foťáku 10megapixel informací, aniž by došlo k zhoršení fotky, je stále pro většinu výrobců problém. Viz. dokonce D80. Takový současný fullframe od Nikonu s 20megapixely by Vám stačit měl. Mě by úplně stačilo 10megapixel z fullframu, ale jak píšete, můžete se Vám stát, že budete potřebovat ořezat 3­/4 obrazu.
Odpovědět0  0
Bismarck | 18.6.200812:40
Dobre, ale bavime sa o low end zrkadle, takze kto z tych, co prechadzaju z kompaktu na zrkadlo bude este aj orezavat... :­) Ja napr. tiez riesim dilemu, do akeho fotaka ist. Uvazoval som prave o D40­-ke, ale co trebars Sony Alpha A200 alebo A300? Ake su to fotaky? K D40 by som chcel casom dokupit nejaky solidnejsi objektiv, najlepsie nieco ako je 18­-135 alebo 18­-200... Ale myslim si, ze tych 6mega mi bude uplne stacit.
Odpovědět0  0
IvanHoe (11) | 18.6.200813:45
D40 so sirokorozsahovym objektivom je univerzalne riesenie, lepsie ako ktorykolvek ultrazoom EVF. Vyborny pomer cena­/vykon ma Sigma 18­-200 DC OS HSM. Ti, co s nou nikdy nefotili ju zhadzuju podla nejakych example foto na forach a v recenziach, ale mne rocna prax ukazuje, ze s prihliadnutim na tie peniaze stoji za to. Ak ale fotis hlavne v interieri, tak pozri nieco ine, na otvorenych clonach je trochu maksia. Nikkor 18­-200 je udajne lepsi, ale zas stoji 2x tolko.
A 6 mega bohate staci, pokial nefotis na billboardy, o tom niet pochyb.
Odpovědět0  0
Busy | 18.6.200817:58
Univerzalne riesenie, lepsie ako EVF ­- Vie to natacat video ? Vie to fotit cez displej ? A ak ano, vie to fotit cez displej tak pohotovo a svizne ako kompakty ? Inak, ani na bilboardy vobec netreba vela megapixelov, pretoze bilboardy sa obvykle obzeraju z velkej vzdialenosti, pri ktorej tzv. uhlova velkost snimku nie je o nic vecsia ako ked si clovek normalne prezera bezne fotografie.
Odpovědět0  0
Bismarck | 19.6.20088:34
Ked budem chciet natacat video, kupim si na to zariadenie urcene vyhradne na natacanie videa. Nie som zastancom zariadeni ­"all in one­"... je to riesenie, ktore ziadnu ulohu nerobi poriadne. Chcem fotit a nie natacat videa, ktore aj tak nie su natolko kvalitne ako z videokamery. A fotenie cez displej? Nuz viem ozeliet aj tuto vymozenost kompaktov... Ide mi hlavne o to, ze kompakty znacne sumia a pri horsich svetelnych podmienkach maju problem zaostrit. Preto uvazujem nad zrkadlom. Ale kompakty nezavrhujem. Kazdemu co jeho jest.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 18.6.200823:19
Milelj zlatej, tak ta Sigma co říkáš, ta fotí hezky. Ale jenom když se jí chce. Proti optice nic nemám. Ta na takový rozsah se celkem vydařila a dokonce nesouhlasím s recenzí na www.photozone.de. Ale 4 ­(slovy čtyři­) kusy ­- stejný problém. Některé více, některé méně předostřovaly. Nejprve jsem koupil jeden. Závada okmažitě. Poslal jsem jej do AWH, jestli by to neseřídili. Prý to seřídit nejde, ať si vyjednám výměnu. Nechal jsem si od distributora ­(SWS­) poslat 3, že si jeden vyberu. Vybral jsem si takový, který to dělal nejméně a bylo to jakš takš v toleranci. Po 3­/4 roce se to začalo zhoršovat. Posadím dceru na křeslo, zaostřím na obličej a má na fotce ostrý nohy a obličej rozmazaný. Reklamace opět uznána ­(podotýkám, že se seťákem, ani se dvěma jinými originál objektivy takový problém NEEXISTUJE­). Tentokrát jsem si vybral úplně jiný objektiv. Jak jsem se pro tu Sigmu nadchnul, už ji nechci ani vidět. Přitom když jsem zaostřil ručně, bylo vše ok.
Na tomto http:­/­/www.photo.net­/learn­/focustest­/scale45.jpg testovacím obrazci při zaostření na středovou linku jsem vždy měl na nejširším ohnisku ostrou tak dvojku blíže ke mně. Nad 100mm to ostřilo přesněji.
Odpovědět0  0
IvanHoe (11) | 19.6.20088:53
Testy na FF­/BF som si samozrejme skusal, vsetko bolo ok... Objektivy sa lisia kus od kusu, 4 chybne je vsak uz dost. Uvidime, co bude po case s tym mojim. Recenzia na photozone je dost odstrasujuca, to je fakt, netreba ju brat ako smerodajnu. Kazdopadne dik za nazor, kazda skusenost dobra. Este prosim napis, ci si mal verziu pre CANON, alebo NIKON. Ja mam HSM verziu pre NIKON s OS.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 19.6.200816:40
Možná je to tím, že byly všechny ze stejné serie. Všechny totiž byly z přelomu srpen­/září 2007. HSM se zatím dělá na Nikon. Na Canon je klasika. Jinak jsou ty objektivy stejné. Takže mám 1,5 roku EOS 350D. K tomu EF 28­-135 IS USM a teď se mi podařilo po několika telefonátech ­(jsem prodejce­) ve finále ­(když započítám ještě vrácení 1200,­-­) vyměnit tu Sigmu za EF 17­-40L USM.
Jak říkám, s photozone recenzí nesouhlasím, tak špatný ten objektiv rozhodně nebyl. Optika je slušná na ten rozsah. Jen to předostřování. Docela mě to mrzí.
Odpovědět0  0
IvanHoe (11) | 19.6.200822:48
Ja som tu moju Sigmu kupoval v 11­/2007. Ako vravim, nastastie problemy s predostrovanim som na mojom kuse nespozoroval. Samozrejme, ze pri takom rozsahu je treba iste ohniska priclonit, ale ked si clovek zvykne, da sa s tym zit :­) Skoda, ze ti to s tou tvojou takto mrzuto dopadlo...
Ta 17­-40L uz je ale ina liga... inak fotky v tej galerii na ktoru si daval link su ozaj velmi pekne. len tak dalej :)
Odpovědět0  0
Bismarck | 19.6.20088:38
Uvazoval som nad tym, ze by som si ten objektiv od Nikonu 18­-135 dal poslat z ameriky, tam vyjde cca 270dolacov... co je velmi dobra cena oproti tomu, za co sa predava u nas... Skoda, ze 18­-200 je uz tak drahy, ale chapem, ze je to uz o triedu vyssi objektiv. 18­-135­-ku chcem kupit preto, aby som nemusel so sebou vlacit brasnu s objektivmi a aby som eliminoval prach na snimaci. Nasadim jeden univerzal objektiv a prach na snimaci by nemal byt :­-D
Uvazoval som nad zrkadlom od Nikonu, olympusu , sony a Canonu, ale asi ostanem pri D40­-ke. Nikon robil a robi dobre zrkadla a setove objektivy tiez nie su zle...
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 19.6.20089:16
Teď bych chvilku počkal. Canon vyrukoval s EOS 1000D. Podle všeho je to jenom mírně oříznutá 450D. Už momentálně ji jsem schopen prodat kolem 14tis. s daní. Nemám obavu, že za 2 měsíce cena klesne. Po 1 a 1­/2 měsíci je 450D taky o 2000 níže. Seťák v těchto fotoaparátech je opravdu skvělej! Je úplně přepracovanej a navíc má IS, který udrží až 4EV kroky! To nemá nikdo ­(zatím­).
Odpovědět0  0
Bismarck | 20.6.200810:37
To je vsetko pravda, ze Canon robi dobre zrkadlovky, ale ani Nikon nie je zly a je predsalen lacnejsi. Samozrejme, nemat hlboko do penazenky, idem do niecoho lepsieho, ale na moje fotenie mi D40 staci. Aj ked netvrdim, ze Canon 1000 je zla volba. Uz mam dost tych kompaktov a ultrazoomov... rad a casto fotim vecer a tu kompakty koncia... predsalen vacsi snimac poskytuje lepsi vystup.
Za kolko sa da zohnat Nikkor 18­-200 VR v Cechach, samozrejme novy?
Vdaka.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 16.6.200821:47
Dyk to nemá ani předsklopení zrcátka pro noční focení ze stativu. A na 6MPx to celkem dost šumí. Prostě je to zrcadlovka pod 10 tisíc a to je všecko. Zrcadlovka je to jenom proto, že to má zrcátko, jinak je to celkem vykuchlý...
Odpovědět0  0
zjs | 16.6.200822:17
Pokud tak nutně potřebujete předsklopit zrcátko, tak si samozřejmě koupíte něco dvakrát tak dražšího. Jste první člověk na světe, který si stěžuje na šum v této zrcadlovce. Pokud nemáte zapnutý doostřování a nepoužíváte větší ISO než 400, tak asi máte vadný kus. Čip v D40 je vylepšený čip D200. Konkrétně čip poskytuje více detailů, méně šumí a bohužel trpí moire. Co Vy máte za zrcadlovku?
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 17.6.20088:26
2x tak dražší? Nenech se vysmát! Podívej se na výprodej EOS 350D! Máš to skoro za stejný peníze s tím, že na to nasadíš JAKÝKOLI objektiv od Canonu. Šum?
http:­/­/www.dpreview.com­/reviews­/NikonD40­/page23.asp
Jinak zrcadlovku mám. Po roce a půl jsem si přikoupil jiný ­- širší a lepší sklo, ale zdá se mi, že dokud ten kdo přispívá nenapíše jakou má zrcadlovku, že má jakási omezená práva nebo co?
Co když mám prově tu D40 a tyhle problémy mi vadí?
Proč bych měl psát jakou mám zrcadlovku jenom proto, abych mohl sdělit svůj názor? To jako kdybych měl EOS 1Ds MkIII nebo nikon D3 bych měl více pravdu?
Odpovědět0  0
IvanHoe (11) | 17.6.20088:47
Otázka na tvoju techniku bola položená len aby bolo jasné, či máš praktické skúsenosti s danými modelmi a či si len niečo nečítal na fórach a v recenziách. Ide o reálne používanie, stretol som sa napríklad už so ­'špecialistami­' hlavne na objektívy, ktorí videli 2 example foto v recenzii a MTF grafy a už hneď vedeli, ako daný objektív fotí v reálnej praxi. Takže žiadne invekívy, len fakty.
Odpovědět0  0
zjs | 17.6.20089:18
1­) Co máte za zrcadlovku můžete napsat už jenom proto, aby mi ostatní jsme viděli, podle čeho soudíte, že D40 to nemá nebo v tom je horší. Říct že něco je špatné můžete udělat i na základě uštěpačné nálady. Takto víme, jak jste k Vašemu tvrzení přišel. Snad to nyní chápete.
2­) EOS 350D podle testu na který odkazujete, má menší šum od ISO 800, ale to už jsem sám uvedl ­(že do ISO 400 je D40 dobrá­). Vy jste psal, že vám chybí předsklopení zrcátka, tedy usuzuji, že děláte hlavně noční snímky ze stativu, a tedy naopak používáte co nejmenší ISO. Cannon má samozřejmě lepší čipy než Nikon, tedy i méně šumí, to je známý fakt, stejně jako, že objektiv od Nikonu je kvalitnější než od Cannonu. Já dal přednost Nikonu, protože základní objektiv vykresluje ­(netvrdím, že nemá vady­) kvalitou pevného skla, narozdíl od Cannou, kde je třeba si koupit dražší objektiv k dosáhnutí takového výsledku. Tedy při koupi EOS 350D je třeba myslet i na pořízení lepšího širokoúhlého objektivu.
3­) D40 je domácí zrcadlovka, s kterou lze dosáhnout vynikajících výsledků. Ano má svá omezení.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 17.6.200810:04
Užijete to i při denních fotografiích.
Odpovědět0  0
Karmyo | 19.6.200815:23
Šum? Viděl jste někdy vůbec NĚJAKÝ fototesty kterýhokoliv Nikonu na šum ­- bílý papír? Co se týče šumu, jsou na tom Nikony hůř než Canony, to je dáno snímačem... už jenom tím že canon používá CMOS a nikon CCD... neberu v potaz velikost, v té je pokud vím také rozdíl. Ale Nikon se se šumem umí vypořádat opravdu parádně, šum je rovnoměrný, dá se tedy velmi dobře odfiltrovat. Jen vemte v potaz kolik profesionálů, a nemyslím takové ty městské fotografy, ale opravdové fotografy, upravuje dodatečně fotky a kolik je nechává tak jak je nafotili. Tedy do Nikonu bych šel, i když asi do D80, ta už je zase jinde. Jen pro vaši informaci, fotím s DMC­-FZ7 která šumem opravdu mimořádně trpí na modrém kanálu. A myslím že i zkušený fotograf nemusí dělat moc velké ořezy, ale dokáže zachytit přesně detail který potřebuje. Jinak, máte­-li datově místo, nevidím důvod proč vyššího rozlišení nepoužít. Sám fotím na 6 Mpix a bohatě mi to stačí.
http:­/­/karmy.xtreemhost.com­/fotosekce.html
Odpovědět0  0
IvanHoe (11) | 16.6.200822:28
Neviem kolko si s tym nafotil, a aku techniku pouzivas, ale az tak by som ten fotoaparat nezhadzoval. Ked sa snazis a vies ako na to, tak aj za malo penazi zahras hodne muziky. Vsetko ostatne uz bolo povedane vyssie.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.