Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
25.7.2018, Milan Šurkala, aktualita
Máme to černé na bílém. Nikon oficiálně vydal tiskovou zprávu, která potvrzuje vývoj a příchod nového full frame CSC fotoaparátu. Ten by dle slov výrobce měl přinést "novou dimenzi" optického výkonu.
nephilim (906) | 26.7.20186:42
Když jsem si před 4 lety kupoval D750, tak jsem si říkal, že s takhle nadupaným foťákem vydržím ­"až do důchodu­". Předchozí D300 mi sloužil asi 7 let a vyměnil jsem jej za nový až ve chvíli, kdy nový model zásadně překonal tento ­"starý­". S jásáním nebo odsudkem CSC řady bychom asi měli být opatrní. Nikon slibuje nevídané barvy a ostrost. Opravdu byli schopní vyvinout natolik revoluční snímač, jaký nemá konkurence, která se na snímače přímo specializuje? je pravděpodobné, že nová CSC řada přinese do portfólia Nikonu něco nového a pokud se Nikon poučil z neúspěchu řady N1, mohlo by se mu to na druhý pokus podařit.
Odpovědět1  0
Choakinek (4687) | 26.7.20180:18
"... Společnost Nikon se ve zprávě také nechala slyšet, že bude pokračovat ve vývoji digitálních zrcadlovek a objektivů k nim...­"

No výborně, pojďme se mrknout na počet nově uvedených modelů DSLR od Nikonu v jednotlivých letech za posledních řekněme 6 ­- 7 let:

2012 ­- 6 modelů
2013 ­- 4 modely
2014 ­- 4 modely
2015 ­- 3 modely
2016 ­- 4 modely
2017 ­- 2 modely
2018 ­- po více jak půl roce dosud ŽÁDNÝ model.

Nikon myslí tzv. vývoj do šuplíku? :­-)
Odpovědět0  4
nephilim (906) | 26.7.20186:33
Nezaměňujme kvantitu s kvalitou. Překotné zaplavování trhu tzv. novými modely řady 3xxx a 5xxx v předchozích letech bylo spíš ukázkou zoufalství firmy. Jednotlivé modely se od sebe lišily nezřídka tím, že Nikon přidal dvě tři SW!!! funkce. Věřím, že by větším úspěchem bylo vyvinout jeden velmi kvalitní model, ten vyrábět třeba pět let a tuto dobu využít k vývoji opravdu inovativního nástupce.
Odpovědět1  3
blue.sun (754) | 27.7.201816:13
To jde dělat u profi řad, ne u modelů, které se prodávají v supermarketech a různých podobných mega obchodech. Tři roky existence by model odepsaly úplně.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 27.7.201817:44
Ja si to nemyslim. Zakaznici v supermarketech kuprikladu preci vetsinou nemaji ani paru, jak dlouho je ten ci onen model na trhu. Proc by tam nemohl jeden model vydrzet 5let, kdyz bude konkurenceschopny. Jak dlouho uz Canon prodava ty sve DSLR s ­"prehistorickymi­" cipy imo jen na zaklade dobreho jmena fy Canon? Vzdyt vetsina tech lidi, co kupuji ty low end DSLR ani nevi, proc kupuji zrcadlo..
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 27.7.201818:16
Tam je to trochu jako s mobily. Lidi chtějí to nejnovější. Sám jsem to párkrát zažil u D3200, když mi přátelé říkali ­"to je dva roky starý, to nechci­". To, že byla v dané době lepší, než D3300, už slyšet nechtěli.
Odpovědět1  0
Kabe (881) | 27.7.201819:51
opet myslim, ze to neni tak jednoduche, Funguje to jak pises, ale ne ­"globalne­". Jiste spousta lidi chce to nejnovehsi, spousta z nich ale proto, ze to povazuje za to nejlepsi a treba spousta lidi chce zase vylozene Kanooon nebo Sonyyy nebo jedine bezzrcatko, takze pokud treba nekdo chce nejnovejsi Nikon, tak by klidne koupil i model Nikonu 4 roky stary. Jasne nejde to pausalizovat a jasne..chapu ze ty firmy maji nejake vysledky, nejake pruzkumy a jedou nejaky marketing, do toho jim zasahovat jiste nechci, ale stejne mam nazory takove, jak jsem popsal...a jasne, nepovazuji muj nazor za vseobecne platnou pravdu, je to muj pohled na vec. Nic vic.

Kazdej to vnima jinak. Terba Tony Northup asi pred rokem prohlasil, ze na foceni krajinek apod by si od Nikonu poridil radeji treba 5500 nebo 5300 radeji nez sedmickovou radu 7500 nevyjimaje...teda at to upresnim, nevztahnul to na svou osobu, rekl to jako doporuceni pro divaka.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 28.7.201820:06
Globálně určitě ne, ale na největších trzích bohužel jo. Amíci fakt dva roky starý model nekoupí, jenže oni dělají objemy prodejů. Západní Evropa už není o moc lepší.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 27.7.201818:26
" ... Vzdyt vetsina tech lidi, co kupuji ty low end DSLR ani nevi, proc kupuji zrcadlo..­"

Naprostý souhlas
Odpovědět0  1
nephilim (906) | 27.7.201818:24
Netvrdím, že tomu tak není, ale když se tak rozhlížím okolo sebe, tak nejen ti, kterým jsem doporučil D90, D3100 nebo D5100, ale i mě neznámí lidé na různých akcích běžně fotí těmito fotoaparáty. A protože s nimi mám osobní zkušenost, tak nevidím důvod, proč by měli přezbrojit. Obvykle mají k tělu objektivy s ohn.vzdálenostmi 18­-55, popřípadě 55­-200 nebo 55­-300, někdo má jen setový 18­-105 a jsou maximálně spokojení. Na focení dovolené nebo koncertů jim tahle výbava stačí.
A to píšu o Nikonech. Běžně vídám mezi lidmi i podobně ­"stařičké­" Canony s obdobnými setovými objektivy.

Na základě mých zkušeností s výrobou a marketingem vnímám překotné každoroční vrhání dalších a dalších modelů foťáků jako zoufalství marketingu. Proč se tak chovají těžko říct. Japonci nejsou idioti, umím si představit, že je k takovému chování nutí akcionáři.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 28.7.201820:08
Viz výše, zkus masové akce v USA, v Německu. Nebo cizáky u nás, ty taky celkem spolehlivě poznám podle foťáků.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 26.7.20188:05
Ja si myslim, ze naopak na trhu je moc zbytecnych modelu od Nikonu.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 26.7.20188:22
Žádný z aktuálních Nikonů mi nepřijde zbytečný, zkus to trošku rozpracovat. Tedy pokud za tím není zase nějaký hloupý hejt k Nikonu s tím, že by měl z trhu zmizet úplně...
Odpovědět1  0
Kabe (881) | 26.7.201810:00
Rozpracovat si to muze Nikon.
Z posledni doby mi treba modely 3400 ci 5600 prisly dost zbytecne. V tomhle duchu jsem o tom psal i ve chvili, kdy je Nikon uvedl. Vicemene slo o predchozi model s pridanym Snapbridge, ktery mi prisel vzdy k nicemu, k nicemu byl a i pres nekolik aktualizaci k nicemu stale je. Lidi SB sice strasne z pocatku chvalili,protoze vzali za sve reklamni zvasty Nikonu, nicmene casem, jak zjistovali, ze to vubec nefunguje jak ma, dost casto na zaklade takovych realnych zkusenosti nazor zcela otocili. Samozrejme mam na mysli lidi, kteri to chteli opravdu pouzivat a meli predstavu, ze jim to bude bezproblemove a dle ocekavani a popisu Nikonu slouzit. Je mi jasne, ze pro nekoho, kdo ten fotak pouziva treba jen kdyz nekde pari s komunitou, je ta funkce desne cool, protoze ma pocit, ze mu to samo kopiruje fotky do smartphonu a on je hnedle muze ukazat na FB ci jinych mistech nutnych k zivotu. Takovemu cloveku je pak treba docela fuk, ze mu to kopiruje znova stare fotky a ty nove nechava ve fotaku, protoze on vlastne ani nevi, ktere jsou nove a ktere stare no atd....
Dokonce jsem takovy drzoun ze i vuci 7500 bych mel vyhrady i kdyz zde by to bylo spise vuci jejimu uvedeni trh a malo informacich o tom, co timhle pocinem Nikon myslel. neco vylepsil, par veci zase zhorsil, ale nerekl, jakym smerem hodla jit v sedmickove rade dal.
A kdyz uz jsem u toho ­"hatu­" tak i s 500 ­"mam docela problem­". Myslim si, ze je totiz az hrich, ze u spickoveho modelu sve tridy je tolik nedokonalosti v oblasti ovladani ci uzivatelskeho komfortu. Tuhle oblast tam mohli dotahnout mnohem dale a myslim, ze by to nebylo ani nijak moc financne narocne. To ale opravdu nema byt CELKOVA kritika na 500, je to rozhodne paradni masinka jen mojla byt mnohem lepsi a vzhledem k tomu, ze neni mode v dane kategoriil nad ni, prijde mi to hloupe nemit to dotazene do puntiku.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 27.7.20186:31
D5600 z toho vynech, tam kompletně přepracovali a zmenšili tělo, hodně zlepšili držení. D3400 zase odstraňuje problém roztřesení závěrkou, kterým trpěla předchozí řada. Jo, to jsou věci, které se v číslech obvykle nedočteš.
To, že některý model není z hlediska ovládání úplně dokonalý pak přeci neznamená, že je zbytečný, ne?
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 27.7.20188:05
Dle meho pohledu D5600 urcite nevynecham. Mozna telo prepracovali, zase je tezsi a myslim, ze par dalsich zmen by se take naslo. Mne to ale prijde hodne malo na novy model, to uz i ta nektera ­"rocne upgradovana­" bezrcatka mi prijde, ze jsou na tom lepe s tou inovaci. Samozrejme komukoliv jinemu to muze prijit naprosto OK, nikomu to neberu.
Nemyslim, ze by u D3400 ten problem odstranili, proste se zatim nepise o tom, ze by s nim meli lidi problem. Mozna tam opravdu neni , ale vubec bych se nedivil, kdyby treba v D3500 zase byl. Tusim ho nikdy oficialne nepriznali, ani nedeklarovali, ze pracovali na jeho odstraneni nebo ano? Zase naopak do D3400 dali treba slabsi blesk a urcite tam budou i jine dalsi male zmeny at k lepsimu nebo horsimu. Nejde mi jen o cisla, ale kdyz se dozvim o novem modelu, tak bych z toho chtel mit pocit, ze jde o novy model ne o nove cislo.
To ze neni model z hlediska ovladani uplne dokonaly opravdu neznamena, ze je zbytecny...u tech D7500 a D500 jsem take psal jen o vyhradach, ne ze by byly zbytecne, asi jsem to nezduraznil ­- omluva.
Nicmene to ovladani na sedmickove rade a i petistovce mi opravdu prijde jako mazec, obzvlaste ten levy horni dvojvolic s dvema aretacema...to vidim od nich proste jako prasarnu, ze s tim za ty roky neco neudelali, stacilo by ty pojistky vymyslet jinak, kdyz u tam nejsou ochotni dat tu ­"PRO­" variantu. Prehazovani tlacitek ISO + KOREKCE EXP to je taky velkej trapas, jak kdyz prijde hodnej strejda a konecne da to ISO tam kam patri pak prijde tchyne a rekne kua! ne, to je moc dobry a da aspon tu KOREKCI do pryc. Pak jsu z toho chudaci u Nikonu tak domotani, ze kdyz delaji tzv. vlajkovou lod kategorie, tak k te spousti daji sice tlacitka obe, ale zase opomenou dat fotaku EASY ISO a dokonce se to neobtezuji ani za 2+ roky opravit softwarove. Jiste, ostatni vyrobci vyjdou v hodnoceni mnohdy hure, protoze dnes je takova doba, ze se chrli smejdy, ale mi to proste nevyhovuje.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 27.7.201816:12
Těžší není, je včetně baterie a karty o 5 gramů lehčí. Zmenšit a odlehčit tělo jaksi softwarově neuděláš, aby to šlo u stávajícího modelu. Stejně jako nepřepracuješ vnitřek, aby závěrka a zrcátko méně ovlivňovaly výslednou fotku. Problém je, že každý hodnotí nový model podle megapixelů, počtu funkcí nebo citlivosti ISO. Tyhle ­"drobnosti­", které často stojí více práce a úsilí, než naprogramování dvou, tří filtrů navíc, už vidět nechtějí. Pak se může zdát, že představení nových modelů je zbytečné. Osobně nějak taky nevím o výrobci, který by přiznal nějakou hardwarovou vadu nebo problém, který odstranil novou ­"verzí­" modelu. A úplně na okraj, ten problém u D3400 nepopisoval nikdo z testujících, zatímco u 3300 si ho všímali dost často, i tady.
Když si třeba vezmu takové Olympusy E­-PL, tam snad od šestky nedošlo k žádné důležité změně, až v devítce konečně přidali blesk ­(a odstranili možnost externího hledáčku­). To samé Fujifilm, Panasonic... vlastně kdokoli.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 27.7.201817:40
Mas pravdu s tou hnotmnosti, holt na netu si kazdy napise co ho napadne, ted jsem si to kontroloval podle navodu a tam pisi to, co pises i ty.
Tak do diskuzi o tom, jak lze zmenit konstrukci, aby neovlivnovala zaverku, se poustet nebudu, na to se necitim.
Urcite je fajn, kdyz vyrobce odstrani nejaky problem, ktery predtim vyrobil nicmene stavet na odstraneni problemu novy model mi prijde divne.
Ja jsem treba sledoval tak teochu ty Panasonicy a vystup a moznosti, ktere poskytne treba G80 ­(snad ta oznaceni nepopletu­) oproti G7 ci G6 a nebo nyni nova G9 tak to mi prijdou teda dosti vyznamne zmeny. Ano, menily se i Mpx , ale proc ne, kdyz na vystupu je to poznat.
Vsak ja myslim, ze kazdemu se nam muze libit neco jineho. Ty jsi spokojen s tim, co Nikon dela, mi prijde ze by mohl delat mnohem vice a lepe.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 27.7.201818:21
Já se nechci pouštět do konkrétní diskuse ­"jak to provést­", ale ­"jak je to složité­". Prostě to je změna, která vyžaduje nový model, do starého těla ji neudělají, nebo jen za cenu neúměrných nákladů do výroby. Ale o tom se nikde nedozvíš a ani Nikon to nikde neprezentoval, tak přidali pár softwarových funkcí, teoreticky navýšili výdrž baterie a je hotovo.
Nikon, podle mě, dělá to, co lidi čekají. Základní řady moc nemění, ale u nich ani není kam je měnit. A to podstatné je ve vyšších třídách a u FF modelů. Levné modely dělají objemy prodejů, ale FF dělá objemy peněz.
Nějak si nedovedu představit to ­"více a lépe­", kromě postižení bezzrcátkovou módou.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 27.7.201819:55
To mé ­"více a lépe­" bych vztáhnul hlavně k té sedmickove rade­(co se tyce informaci o tom, jam a jak ji dal povedou­) a pak te petistovky nebo meli udelat jeste neco dalsiho, lepsiho, klidne drazsiho...myslim, ze by se jim to zaplatilo.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 27.7.201820:02
A v tech nizsich radach by se taky dalo delat lepe a vice, jen na to asi neni uzivatelska objednavka..to je ale obecny problem dnesniho rozvinuteho sveta.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 28.7.201820:13
Jako že by třeba mohli D3400 nadupat více funkcemi? Hm, jenže pak by nestála dvanáct tisíc s objektivem, ale třeba tolik, co stojí D5600. A ta by zase byla dražší. Kdo si to pak koupí? Chceme z vlastnictví zrcadlovky dělat nějaký ­"exkluzivní klub­"?
Já třeba teď koupil taky D3400, protože jsem po zkušenostech z dřívějška zjistil, že 90% funkcí, které jsou ve vyšších modelech, vlastně ani nepotřebuju. Obrazová kvalita je takřka stejná jako u D7200, ale hmotnost ani ne dvoutřetinová.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 29.7.20180:15
Hele nechci ted tady z placu zacit placat, co vsechno konkretne by se dalo vylepsit. A ne nebylo by treba zdrazovat, proste jen tvorit ty DSLR smysluiplneji. Taj treba jen jeden takovy drobny napad...co kdyby vsechny zrcadlovky od Nikonu proste mely prijemne a ergonomicke nastavovani casu, clony, ISO .... vzdyt se tomu rika expozicni trojuhelnik a myslim ze to proto, ze je to proste zaklad jak nastoupit cestu k dobrym fotkam z technickeho pohledu ci jak to rict. A klidne bych neco nekde jinde na tech nizsich radach orizl­/ubral treba z te kvality vystupu. Proste aby ty rady davaly vetsi smysl. Jasny ja chapu, ze to ridi trh a dokonce mi to misty i prijde jako by ti vyrobci mezi sebou meli dohody typu, ze treba Canon slibi, ze nebude davat novy chipy a Nikon se za to zaruci, ze neuvede fotak s propracovanou ergonomii do puntiku. To byl priklad fiktivni.
Ano, pro nekoho je 3400 dobrou volbou, to je bez debat.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 26.7.20188:07
Stale je konkurenceschopny, tudiz mira vyvohe he z tohoto pohledu nejspise v poradku.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 26.7.201810:05
*Stale je konkurenceschopny, tudiz mira vyvoje je z tohoto pohledu nejspise v poradku.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 26.7.20188:24
Pokud je pro tebe mírou úspěchu rychlost chrlení nových modelů, chápu tvou spokojenost z bezzrcadlovek. Co rok, to nový model, přínos nulový...
Odpovědět0  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.