Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
4.11.2014, Milan Šurkala, aktualita
Po roce od uvedení zajímavého 1/1,7" ultrazoomu Olympus Stylus 1 se představil nástupce v podobě modelu Stylus 1s. K dispozici bude prozatím jen pro Japonsko a přináší několik mírných změn zejména softwarového rázu.
Ewerell (4) | 2.11.201512:44
Dobrý den.
Jsem tady nový, ale nemohu nikde najít recenzi na tento přístroj. Váhám mezi ním a Panasonicem FZ1000. Nebo něco jiného s 1​­/1.17​­" nebo 1​­" čipem? Mám dvě kritéria: zoom alespoň 7x a cena do 20.000. Fotím amatérsky, zatím to byly jen obyčejné kompakty. Do zrcadlovky nechci jít, obávám se hmotnosti a finanční náročnosti sestavy zrcadlovka + 2 objektivy. Děkuji za odpověď. Nevrla
Odpovědět0  0
Ewerell (4) | 2.11.201512:45
Samozřejmě 1­/1.7­"...:­-)
Odpovědět0  0
lt (594) | 3.11.20156:17
V podstate existuju len 2 ultrazoomy s 1­" cipom, ktore ma zmysel kupovat, FZ1000 a Sony RX ­(prip. jeho novsia verzia­). Oba pristroje maju svoje pre a proti. Stylus1s uz mam nejaky ten tyzden, pristroj je to vynikajuci, jeho vyhoda je, ze je relativne maly a lahky.
Odpovědět0  0
KDante (1) | 6.1.201510:14
Na stránkách Olympusu se objevila zpráva, že bude pro Stylus 1 aktualizace ekvivalentní se Stylus 1s pro ty co chtějí mít jen nový firmware :­-­)

* We are planning to release the firmware update service version 2.0 on January 15, 2015. Firmware version 2.0 includes functions equivalent to STYLUS 1s.
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 4.11.201411:39
uplne zbytocny model,nech ostane na japonskom trhu, v eu ho netreba. ako tu nadomnou vyssie pisali stacil uplne update firmwaru a ked uz ak chceli silou mocou novy model vydavat na trh, mali dat aspon 1´´ cip ,olympus nema doteraz ziaden fotak s takymto cipom, co ma velmi mrzi ze nejdu touto cestou co sony a panasonic ­(dokonca aj canon sa uz zobudil­) ale ostavaju pri tych zasumenych mrnavych pidicipoch.. pritom olympus je velmi oblubeny vyrobca o to viac ma to mrzi, snad daju aspon do xz3 1´´ cip ,to iste plati zial aj pre fuji
Odpovědět1  0
lt (594) | 4.11.201418:11
S tymto rozsahom pri 1­" cipe by bol fotak 2x tak tazky a vacsi. Dakujem, neprosim :­)
Odpovědět2  1
lt (594) | 4.11.201418:12
Jo a zabudol som, ved si kup EPL6 a 14­-150tku. A je tam 4­/3 cip, vacsi ako 1­" :­) .. a este to bude aj lahsie ako RX10
Odpovědět1  1
stn35 (205) | 5.11.20143:08
naco e­-pl6?­(a dokonca chystane pl7­) to je len dalsi zbytocny model, presne taky isty pripad ako s tym stylus 1s.. ked uz e­-pl5 je presne to iste +­- a ak uz by som sa rozhodoval a siel do csc urcite by to nebol pl5 ani pl6 ci 7 ale siel by som uz aspon do hladacikovskeho omd e­-m10,no tam sa uz bavime o peknej sumicke.. mimochodom rec bola o UZ a profikompaktoch a ty sem pleties csc , jednoznacny dokaz ked sa chce tak sa to da je panasonic lx100 so 4­/3 cipom­(aj ked nema nejak prevratny zoom­) a to nejako extra ani nemuseli zvacsovat telo a pod keci.. proste kto umi ten umi, kto neumi cumi.. tak nech olympus pekne dalej cumi ked sa rozhodli ist cestou prdocipov a ostat v stojatych vodach, podobne aj fuji ­-obaja mozu zakyvat vlaciku ktory im prave odisiel.. ale trebars si ten novy stylus nejake slecny kupia ,ktore mali doteraz kabelkove sumitka budu mat o nieco mensie sumitka :­-­)
Odpovědět1  3
busy (4706) | 5.11.20147:10
"aj ked nema nejak prevratny zoom­" => no prave a o tom to je !!! Ak by mal mat LX100 pri nezmenenej svetelnosti taky rozsah ohnisk ako Stylus 1, bol by este 3x vecsi a tazsi ako Stylus 1. To uz nie je o tom ­"kto umi ten umi, kto neumi cumi­", ale o tom fyzikalnych zakonitostiach ­- dobry kvalitny svetelny ultrazoom objektiv pre vecsie cipy jednoducho nemoze byt maly a lahky.
Odpovědět0  0
Irving (201) | 5.11.20149:14
No, nazvat Stylus 1 sumitkem je hodne odvazne, je to v soucasne dobe 3. nejlepsi UZ na trhu. Ani giganti Canon a Nikon nic lepsiho nabizi. Jinak velkocipovy kompakt zatim Olympusu chybi, ale neco se pry chysta, takze snad nebude treba cekat dlouho.
Odpovědět0  0
jiri.sefrna (339) | 5.11.201417:14
No když čtu tvé duchaplné příspěvky, tak pro tebe je každý foťák zbytečný, stejně si ho nekoupíš a co víc, ani nevyzkoušíš, ale už předem víš, že je to šumítko, je na nic a má malej čip. Ještě jsem od tebe nečetl jediný, sebeméně přínosný příspěvek, zkus se nad tím zamyslet, než mi začneš nadávat.
Koupil jsem Styluse před rokem a k němu ještě OMD M10 na cesty jako lehčí ekvivalent k mé C 5DIII. Po mnoha odfocených akcích jsem před 14 dny OMD prodal a nechal jen Styluse. Uvažoval jsem o výměně za FX1000, ale získám o malinko lepší výstup ­(opravdu je rozdíl velmi malý­) a přijdu o možnost nošení v kapse? Ani náhodou, foťák na cesty je foťák na cesty, ani jeden nenahradí FF čip a L skla, ale svému účelu poslouží, do ISO 1600 naprosto v pohodě a na těžší světelné podmínky mám jiný a lepší aparát, jen je asi 4x větší a těžší, rozhodně mám ale možnost volby. Žádnej foťák není dokonalej na vše, tak to prostě je a je třeba se s tím smířit, než nadávat pořád výrobcům, že by to ještě chtělo tohle a tamto. A o tom, že je Stylus fakt dobrej, svědčí výborná prodejnost a i to, že ani po roce cena neklesla ani o korunu.
Poslední focení se Stylusem bylo na výletě s rodinou na Lipno, mrknout můžete tady, rozhodně mi to jako fotky z kompaktu přijde dostatečně dobrý a nebojím se tvrdit, že s lowend DSLR a seťákem lepší neudělám

http:­/­/fotosefrna.zonerama.com­/Album­/466833
Odpovědět4  0
JonSnih (370) | 5.11.201419:35
Fotky jsou fajn. To je výstup přímo z foťáku nebo jsi fotil do RAWu? Sám vlastním OMDčko, ale věřím, že focení se Stylusem 1 bude stejná radost­/zábava :­) A o to přece jde!
Odpovědět0  0
jiri.sefrna (339) | 5.11.201422:02
Je to z RAWu, ale žádné velké úpravy, občas úprava expozice, ve stínech v lese někdy korekce WB a pak jen konvert do JPG. Máš pravdu, focení se Stylusem je naprosto stejné, jako s OMD a díky nepřehazování objektivů je i daleko pohotovější. Měl jsem k OMD i ultrazoom 14­-150 a ten ve Stylusu mi přijde lepší a hlavně mnohem světelnější. Největší problém současné doby je honba za co největší kvalitou výstupu a díky tomu se přestává fotit a víceméně se jen pořád testuje a porovnává. Lidi zapomínají, že hlavní je obsah fotky, technická kvalita nikoho nezajímá, většinou jen toho, kdo ji vyfotil a ten se snahou o co nejlepší TK snaží dohnat obsahové a kompoziční nedostatky fotky samotné. Je to škoda, ale je fakt, že kdo nefotí s obyč. foťákem, ten nebude fotit ani s mnohem lepším.
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 5.11.201421:03
tak zrovnavat stylus 1 s fz1000 to je uz fakt silna kava,clovece ,to jak keby si zrovnaval mercedes s trabantom,ako sorry 1´´ cip MUSI ukazat vyssiu kvalitu aspon o 2­-3triedy oproti tomu mrnavemu cipu, to sa mi zas nesnaz nahovorit ze to foti podobne alebo rovnako.. taky sony rx100 ver III.­(ma rovnaky cip ako fz1000 ci rx10­) ci aktualny 4­/3 panasonic lx100 ho strci do kapsy lavou zadnou ak chces mozem ti tu hodit porovnavacie recenzie z dp preview najuznavanejsieho fotoportalu,je tam niekolko recenzii,mozes si to aj sam zrovnat,mas tam spravenych kopec zaberov ,inak aj sam vlastnim aj ked nie stylus1 ale jeho brata s totoznym cipom xz­-2 takze sam viem o com hovorim,aj ked vsetka cest na 1­/1,7´´ cip foti super to sa musi nechat,ale predsa nemozno porovnavat hrusky s jablkami, fotaky s o 2­-3 triedy vacsim snimacom, to je abnormal a nonsens, sorry.. este rovno povedz ze aps­-c snimac foti rovnako ako 1­/1,7´´:D lol, hlbka ostrosti ti asi potom nic nevravi..
Odpovědět1  1
jiri.sefrna (339) | 5.11.201422:13
stn35

Čéče, ty jsi fakt mimo mísu. Držel jsi alespoň jeden z nich v ruce a fotil s tím? Papírové parametry jsou jedna věc a skutečné výsledky druhá. Ten rozdíl je tak malý, že to nebudeš schopný poznat a jen v pár procentech situací bude mít o trochu větší snímač navrch. A mávat tady HO je úplně blbě, už na 4­/3 je velký problém s dosažením malé HO a u ještě menších čipů je pak rozdíl v dosažené HO ještě menší. Ono je třeba si uvědomit, že malá HO je někdy dost na obtíž, ne vždy se hodí a ne vždy je možné dosáhnout dostatečně velké HO, pokud je snímač moc velký. Chce to míň teoretizovat a víc fotit a přestaneš řešit blbosti. Výstupy všech těchto foťáků jsou tak dobré, že rozhodně nikoho nelimitují a spíše při výběru hraje roli právě velikost, ergonomie a další věci, které má každý fotograf jinak definované díky rozdílným potřebám. Dobré světlo všem
Odpovědět2  0
_patrik (69) | 9.11.201413:24
Já bych tobě a podobným věčným kyseláčům doporučil speciálně ke Stylusu 1 ­(ale i XZ­-2­) recenze malajského bloggera Robina Wonga. Stylus 1: http:­/­/robinwong.blogspot.cz­/2014­/01­/olympus­-stylus­-1­-review.html , XZ­-2 ­(odkaz na stránku s modely, nutno odtamtud otevírat po částech ­- Part I ­- Part IV, protože přímo mezi částmi nejsou linky­): http:­/­/robinwong.blogspot.cz­/p­/olympus­-gear­-review.html . Uvidíš nádherné fotky a ovane tě neuvěřitelné nadšení skutečného ­"afocionado­", který dokáže vydolovat z aparátu maximum a hlavně ­- ví, CO a PROČ fotí, a z focení má nekonečnou radost. Na jeho makrech i streetech ji mi fakt úplně jedno, jestli má Stylus 1­/XZ­-2 čip jako nehet na malíčku nebo jako poštovní známku, nevnímám neostrost kresby v krajích ani šum a zapomínám, že Olympus vytrvale kašle na napsání SW pro sweep panorama a používá předpotopní sešívání.
Samozřejmě: je dost pravděpodobné, že i Olympus se nechá nakonec vyprovokovat a pošle na trh kompakt s 1­" ­(nebo dokonce 4­/3?­) čipem. Bude to ale znamenat, že všichni, co si ho koupí, se rázem stanou kvalifikanty pro National Geographic? Těžko anežko.
Při technickém srovnávání parametrů mezi značkami se vytrácí ještě jedna podstatná věc: způsob zpracování obrazu, tedy algoritmus používaný každou značkou. Ten se liší, má své tradice, často sahající až do pravěku ­(Fujifilm!­), čili je pojetí barevné palety, odšumování, doostřování atd. odlišné. Jsou to často jen nuance, taková vůně a chuť, ale jsou rozdílové a rozhodují často o osobní náklonnosti ke značce. A tak někdo ­(například­) podvědomě nemusí Canon, i kdyby tam vyrobili zázrak tisíciletí, a půjde si koupit Fuji, i když ho tam dál budou některé detaily iritovat a 2­/3 čip je ­"zaostalý­". Jak to kdosi napsal u recenze na MX­-1: musíte mít předem rádi Ricoh, abyste MX­-1 odpustili a zamilovali si ho ­- pak pro vás bude výborným foťákem.
Odpovědět0  0
_patrik (69) | 9.11.201413:53
Podařené rodinné fotky jako důkaz místo keců, výborně! Díky.
Odpovědět0  0
lt (594) | 6.11.201414:18
Mas to vsetko popletene .. kup si Petax 645Z, tam budes ma najultimativnejsi obraz :)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 4.11.201418:35
Souhlasím. Proč by měl na trhu chybět skladný solidně fotící ultrazoom s 1­/1,7­" senzorem? Opravdu je potřeba mít kopii FZ1000 a RX10 od každého výrobce? Jako doplnění nabídky proč ne, ale ne každý má ­(chce dát­) 20 tisíc na 1­" ultrazoom.
Odpovědět1  1
Ganec (869) | 5.11.20148:07
Ja by som práveže chcel niečo také ako Olympus SH­-1, ale s 1­/1,7­­" snímačom ­(v SH­-1 je 1­/2,3­­" snímač­); na festivaly...
Odpovědět0  2
Choakinek (4688) | 6.11.201420:43
Taky souhlasím. Koncept ­(základní parametry­) Stylusu 1 je výborný, vadí mi na něm některé vlastnosti ­(široká ohniska s průměrnou kresbou ­- u Nikonu P7800 na ní lze nechat oči :­-­), manuální ostření není na prstenci ­- nebo si alespoň myslím, že není­).

A pak také absence manuálního zoomu. To sice není úplně důvod, proč bych Stylus 1 nebral, avšak litoval bych toho, když s tím později přijde Fuji, jako že dost hrozí, že Fuji s nějakým ­(profi­) UZ přijde a bude mít manuální zoom.
Odpovědět0  0
vendy b (12) | 7.11.201415:17
Tak manuální ostření Stylus1 na prstenci má,musí se přepnout páčka na přední straně přístroje na ,,hladký­" chod.Manuální zoom by byl paráda,ale skutečně manuální a ne s elektronickou vazbou,něco jako mají právě fujiny X10 a podobné.Doufám že OLY časem uvolní program S1s i pro naše starší S1,ta vylepšení by člověka hodně potěšila.Telekonvertor možná časem koupím,redukci mám pro polarizák,ale širokoúhlý konvertor tedy ne,nehledě na to že bych musel zase kupovat další mezikus,a stejně to vypadá že by další Stylus2? mohl mít objektiv začínající na 24,OLY má patentovaný 24­-300­/2,8 pro 1.7.
Odpovědět0  0
Choakinek (4688) | 7.11.201420:58
Aha, tak díky! Myslíme oba ten prstenec kolem objektivu? Je to tak? Tak to by bylo ok, jak jsem psal, absenci manuálního zoomu bych nakonec oželel, stejně tak slabší široká ohniska taky akceptuji ­(ta dlouhá jsou zase úplně parádní­). Ale manuálně ostřit nějakou kokotskou páčkou :­-­) by se mi tedy nechtělo.

Fuji X10, X20 a X30 mají elektronický kroužek zoomu? Já myslel, že to je zcela manuální.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 8.11.20140:27
Ale vždyť píše, že X10 má manuální ­(resp. dá se to pochopit obojím způsobem­).
Odpovědět0  0
vendy b (12) | 8.11.201413:53
Ano,manuální ostření je na kroužku okolo objektivu,zvětší se přitom náhled.Omlouvám se za mírné zmatení .měl jsem na mysli jak správně píše pan Šurkala že fujiny mají mechanický zoom ovládacím prstencem na objektivu.To by sice mohlo být fajn,ale asi by narostla délka objektivu a S1 ba ztratil svoji uložitelnost,,do kapsy­".Na S1 se mi docela líbí dvojí ovládání zoomu jak páčkou okolo spouště,tak i pomalejší páčkou.posuvníkem.na těle objektivu.dobře využitelné při natáčení.
Odpovědět0  0
jiri.sefrna (339) | 8.11.201419:57
Na prstenec si můžeš navolit obě funkce v pohodě, mám tam změnu clony, bohužel jde vždy jen jedna z nich. Co se kresby na široko týká, tak není úplně super, ale je dostatečná, nic, co by mě nějak limitovalo ani na velké A2 tisky a navíc jen v krajích, na to trpí i Canonní L širokáče, tak jsem asi zvyklej :­-­)
P.S. Navíc vůbec netuším, k čemu bych manuální zoom použil ­(jsou tam dvě páčky, jedna u spouště, druhá na levém boku objektivu s extra pomalým a přesným zoomen pro video­) a manuální ostření už vůbec nevím proč používat
Odpovědět0  0
rousini (237) | 5.11.20149:34
Už si nevzpomenu na jméno jednoho zvučnějšího českého fotografa, který psal že pro práci používá nějaký full frame Nikon, na výlety OM­-D E­-10 a když se mu nechce s ničím tahat, tak vyráží nalehko se Stylusem1.

Proč by proboha všichni výrobci měli pokrývat všechny velikosti snímačů? K čemu by se měl Oly montovat do něčeho, kde nevidí úspěch???
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6626) | 5.11.201411:34
Přesně tak. Furt tu všichni nadáváte, jak malé snímače kompakty mají, a že by se z 1­/2,3­" mělo přejít alespoň na 1­/1,7­". A když to někdo udělá, zas je to málo... Hlavní je to, uvědomit si, že Stylus 1 je výrazně menší, lehčí a především levnější než 1­" ultrazoomy. Také nevidím smysl v tom, aby všichni vyráběli jen 1­" ultrazoomy a ten, kdo nechce dávat 23­-27 tisíc za ultrazoom, si musel kupovat 1­/2,3­" příšernosti. Co je to za zvrácenou logiku? Ne všichni chtějí tahat 800gramové krávy.
Odpovědět1  0
lt (594) | 6.11.201414:17
Mne na styluse vadi len jedna vec. Ze sa neda prepnut ako na FZ18ke aby zaberal 24mm ohnisko :­) .. a malinko zla ergonomia bez slusnejsieho gripu. A este ta krytka mohla byt lepsia. Este ho ale nemam, ale buduci rok uz asi bude v akcii.
Odpovědět0  0
_patrik (69) | 9.11.201413:51
Souhlas. Všechno je relativní: před pár lety jsme vedli učené debaty o CCD čipech a vzývali příchod CMOS ­(a světe zboř se BI CMOS!­) a rozměr 1­/2,3­" platil za všeobecně uznávaný standard. Čipy 1­/1,7­" pak byly naprostá špica v profi třídě. A tak nás i teď zákonitě čeká zase postupné zlevnění techniky s čipy 1­" a zřejmě i zatím netušený příchod nějaké další etapy zobrazovací světločivé technologie i další miniaturizace. Však si pamatujeme i ty debaty na téma ­"prosadí se digitál proti analogu?­", ­"digitální fototechnika je zajímavá, ale kvalitou neschopná konkurovat klasickému filmovému materiálu­" atd. A někteří z nás si i pamatují časy, kdy se remcalo proti kinofilmu vs. svitkový film ­(6x6 6x9­), s tím, že kinofilm je příliš malý formát pro získání kvalitní reprodukce.
Odpovědět0  0
lt (594) | 9.11.201415:57
V kazdom pripade u Olympusu plati, ako prve vypinam odsumovanie, az potom sa zaoberam fotenim. To co Olympus robi s fotkami pri odsumovani sa neda ani popisat.
Odpovědět0  0
lt (594) | 14.7.201519:37
Tak, po asi tyzdni testovania Stylus 1s a OMD10 konstatujem presne to iste, co dotycny fotograf. Ak sa nechcem tahat s fotakom = Stylus 1, na vylety OMD10 a na pracu zrkadlovku. Kruci, ale stoji to trosku dost :­(

Stylus 1s ma malinko vylepseny grip, fotenie z nim je uz v pohode. Vytku mam len voci automatickej krytke a absencii zavitu na objektive, ale to je asi dat za zasuvaci objektiv. Plus, zda sa mi,ze aj ked start a vysuvanie je mimoriadne rychle, zasuvanie je trosku pomalsie a chvilu mu trva,nez sa rozhodne zacat zasuvat objektiv. A este jedna vec, co mi vadi, stablizacia asi funguje len pri expozicii, co bezne nevadi, len pri zvacseni 2x. Skoda, ze taka vec ako maval FZ18­/FZ28 sa uz velmi nenosi :­(

Este keby bol prachu, vode a otrasu vzdorny, tak by to bol asi kompakt storocia :­)

Naviac, cena klesla.
Odpovědět0  0
smARTin (354) | 4.11.20148:04
Na to by stacil zrejme asi len update firmwaru
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1043) | 4.11.20149:03
Mohli taky udělat o milimetr větší místo pro akumulátor.
Odpovědět0  0
vendy b (12) | 5.11.201413:02
Mohu se prosím zeptat proč větší místo pro aku?Jaký typ by potom do Styluse pasoval?Proč se ptám,na poslední akci jsem na letišti za den vyfotil okolo 860ti fotek na jeden akumulátor,samozřejmě bez blesku,a to mi příjde jako výborný výsledek.Jinak větší čip by byl sice pěkný,ale skladnost a přenositelnost fotoaparátu by byla někde jinde.Takhle jde mít Styluse v kapse vesty nebo bundy a mít ho pořád u sebe,to už Nikon 1V1 s teleobjektivem je mnohem víc neskladný a to už si mohu vzít rovnou zrcadlovku.pravda rychlost AF u N1V1 je někde jinde.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1043) | 6.11.201419:06
Prostě proto, že anoncují zvýšení výdrže díky vyšší kapacitě akumulátoru. Buď mají lepší aku stejně velký ­- nebo větší. Prostě jsou dvě možnosti...
Odpovědět0  0
vendy b (12) | 7.11.201415:20
Díky za odpověď.
Odpovědět0  0
lt (594) | 8.11.201420:27
To by ma inak zaujimalo, lebo Olympus teraz ma len 2 typy baterii. BLS a BLN, jeden je v EPL,EPM a M10, druhy je v M5 a M1 ­(ma vacsiu kapacitu­). Stylus 1 ma 1­/1.7­" cip, takze spravi viac fotiek , nez m4­/3 ...
Odpovědět0  0
vendy b (12) | 9.11.20140:51
Olympus na svých japonských stránkách uvádí u S1s akumulátor BLS 50 s kapacitou 1210mAh,původní Stylus1 má aku BLS 5 s kapacitou 1150 mAh,nabíječka je uváděná stejná pro oba.No rozdíl 60mAH pár fotek navíc dá.
Odpovědět0  0
lt (594) | 9.11.20147:14
Dik za info, potom je to jasne. Asi maju nove clanky..
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.