Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Phoenixcqcq
To je zase debilní srovnání. Jasně, že se zrcadlovky neprodávají, když už se žádné nové nevyrábí!!! Kdyby vyrobili nový pokročilý model, rád za něj zaplatím, rád bych upgradoval D800, ale jediná možnost je 5 let starý model...
Odpovědět0  0
?????? to je vůl... ??? Teda byl...
Odpovědět0  0
Zapomínáš na inflaci. Za 10 let se průměrná mzda zvedla cca o 60%. Tedy nemůžeš počítat pouze s nominální hodnotou, protože hodnota peněz v čase klesá. Když si to propočteš k současným výplatám v porovnání s minulými, tak jsou ty ceny +­/­- stejné...
Odpovědět0  0
Kvantita vitezi nad kvalitou. Bohuzel, takovy je trend. Vyvoj se u poradnych fotaku prakticky uplne zastavil. Ja bych si rad koupil novy zrcadlo, nez mou 10 let starou D800, ale novinky jsou i tak par let stare a o moc vic nenabizeji.
Odpovědět0  0
Tak tímto se Polaroid zařadil do stejné kategorie jako Apple... Dík nechci...
Odpovědět0  0
Ono je to trochu slozitejsi. Jsou i lide, kteri s tim zacinaji a maji malo penez, nejprve si koupi nejaky low­-end a postupne za par let jdou dal...
Kazdopadne si stejne myslim, ze je mnohdy lepsi koupit z bazaru nejake starsi telo vyssi tridy, pokud je v dobre kondici.
Ostatne nejvyssi modely jsou v mnoha vecech ­"orezanejsi­" nez low end :­) Protoze kdo vi jak fotit, tak nepotrebuje ty rezimy typu ­"kyticka­", ­"snih­", ­"party­"...
Odpovědět0  0
Když dám fotoaparát na stativ, nastavím ho na focení blesků a dám sanospoušť, pak jsem autorem také já, nikoliv náhoda, časovač, čas... A je naprosto nepodstatné, zda bude použitelná jen jedna ze 300, která náhodně vyšla zrovna s blesky v úžasné kompozici. A je vedlejší, že si mezitím dám pivo a kouknu na fotbal... Je to analogie pro tento případ, Makak si foťák na stativ nedal, nápad jeho také nebyl a postprocessing také nedělal. Jen ignorant a nefotograf si může myslet, že fotka se tvoří zmáčknutím spouště... To je naprostá hovadina... Navíc nechápu, kdo se s ním soudí, ten Makak? Nebo si snad autorské právo připisuje někdo jiný? Řekl bych spíš, že je to mediálně nafouknutá bublina.
Odpovědět5  1
Co to je za reklamu? Já tam našel i Nissan i Renault a další :­-D
Odpovědět1  0
A někdo snad tvrdí opak?
Odpovědět0  0
Tak to je super!!! Už se těším až vyzkouším :­-)
Odpovědět0  0
Jde vidět, že o grafice­/programování toho moc nevíte... Ano zamlžený snímek upravit šlo i bez této funkce. Nicméně pokud si myslíte, že jde jen o zkloubení dvou posuvníků v jeden, tak si asi neumíte ani ve snu představit, kolik vytvoření a vyladění takovéto ­"malé­" funkce vyžaduje úsilí, práce, peněz... Ano, pokud jste třeba někdy ve škole dělal grafický editor jako projekt ­(já třeba ano­), tak byste takovouto funkci možná dokázal jednoduše vytvořit a ono ji určitě i spousta programů má. Ale v tomhle se právě Photoshop ­(+Camera Raw­) liší od ostatních programů. Jde o složitější algoritmy, které mají za následek nejlepší maximální výsledky! Navíc v další verzi je již lokální aplikace této funkce, což je další level!!! Klobouk dolů...
Odpovědět0  0
Předpokládám, že neměl lezecký úvazek a ani nebyl přivázán bezpečně, když se pokoušel aby to vypadalo, že padá ze střechy. Každopádně, dělal kraviny, takže se zabil vlastní blbostí, takže za mě jednoznačně získává Darwinovu cenu.
Odpovědět0  0
Já svůj foťák ­(D800, předtím D7000­) používám téměř výhradně jen na focení. Nicméně ta funkce videa rozhodně není zbytečná, občas se to hodí a jsou jiní, co to využijí mnohem více než já. Trochu toloerance :­-­) jsou i ostatní lidé, co rádi tyto funkce využijí. Mě osobně tedy nijak nepřekážejí.
Odpovědět0  0
No nevím, D7000 před těmi 4 a půl lety prakticky neměla konkurenci ve své třídě :­-­)
Odpovědět2  0
Pokud jsem se Váš svou odpovědí dotknul, omlouvám se, chtěl jsem hlavně naznačit, že vysoké rozlišení VŽDY nutně nenese vyšší šum, i když trend tam jednoznačně je. FF ale rozhodně nemá problém s 36MPX, viz D800, jak budu psát níže:
1­) Srovnání jsem bohužel nikde nevygooglil. Ale vygooglil jsem srovnání s D3S a do ISO 3200 tam mé oko prostě vidělo více detajlů u D800, miniaturní text byl i struktura vlasů byly čitelnější. Pak už měla navrch asi D3S, ale ty rozdíly opravdu nejsou tak znatelné, pokud to tam člověk vyloženě nehledá. A 3200 rozhodně nepovažuji za nízkou citlivost.
2­) Ano dostanu ­"jen­" 6400, v rozšířeném režimu 25600. S výrazem ­"rozdrtila jako prd­" bych byl ale velice opatrný. Dle DxOMark testů, které považuji za velmi relevantní je D800 co se šumu týká stále v první desítce z cca 300 aparátů. Což na 3 roky starý foťák je skvělý výkon ­(ano dnes je tomu přesně 3 roky, tak vše nejlepší :­-­)­) Ano A7S je co se šumu týká na DxOMark na místě prvním, to uznávám.
3­) Ze zoomů používám Nikkor 70­-200 a Tamron 24­-70 a s vykreslením nemám problém.
4­) A proč ne? Najděte mi fotoaparát s lepším dynamickým rozsahem než D800 ­(nové modely jako D810 nepočítám­). Najděte mi fotoaparát s vyšším rozlišením ­(krom tohoto nového Canonu či MF­). Myslím, že tohle jako důkaz stačí, když jak s rozlišením tak s dynamickým rozsahem je D800 prakticky na vrcholu. Jen pro zajímavost přikládám celkem zajímavé a úsměvné video: https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=9UBTE4xpvpk
Hezké světlo přeju ;­-)
Odpovědět0  0
Kecáte nesmysly. Fotím s D800, ta má 36MPX a rozhodně nemůžu říct, že by to byl šumák a už vůbec ne patlal!!! A troufám si dokonce tvrdit, že vyfotím­-li fotku s D800 s opravdu vysokým ISO, postprocesingem aplikovaným na vyšší rozlišení spolu se zmenšením na oněch 12MPX dosáhnu ještě lepších výsledků než A7S po postprocesingu. Navíc ty detajly jsou opravdu neskutečné a objektivy jsou schopny to vykreslit, což dokazuje spíš novější model D810 nebo D800E. Jedinou nevýhodou je velikost souborů. A teď to nejdůležitější: záleží, co fotíte a co s výsledkem zamýšlíte. Někomu tedy bude 12MPX vyhovovat více, někomu 36MPX a někomu zase třeba 50MPX... Šum navíc není to jediné a zdaleka ne to nejdůležitější kritérium pro všechny. Pro mě je třeba jedním z nejdůležitějších právě rozlišení a hlavně dynamický rozsah, proto D800 byla zcela jasná a volba pro mne!!! Problém s vykreslením objektivů nevidím, ty to opravdu zvládnou, je zde jen jiný problém a to je pohybová neostrost, vyšší rozlišení je na to prostě více náchylné.
Odpovědět0  0
Kolik lidí znáte, co s tím má poblémy? Já vlastním dva Nikony, můj otec má taky druhý Nikon a spousta známých s Nikone si taky nestěžují. Neříkám, že problémy nejsou a možná ani, možná má Nikon s olejovými skvrnami více problémů než jiní výrobci, ale osobně si opravdu nemyslím, že by to byl nějak masově rozšířený problém. Se svou první D7000 jsem měl jediný poblém ­(hot­-pixely­), což vyřešil hned první update firmware. Od té doby jen spokojenost a s D800 jsem neměl žádný problém.
I ostatní firmy mají problémy a myslím, že všechny jich mají přibližně stejně. Nicméně je to jen můj názor, vycházející z osobních zkušeností a znalostí a více by k tomu mohli říci spíš prodejci, jak je to s reklamacemi u různých výrobců.
Odpovědět0  0
Ja bych netvrdil, ze jde o srovnani dvou kategorii... Jde o srovnani dvou konkretnich modelu v podobne cene. Spicka ledovce kategorie jedne a vstupni trida z kategorie druhe. Nic proti tomu ale nemam, osobne jsem zastancem porovnani uplne ruznych veci.
Odpovědět0  0
No tak to teda nevím, kde jste vzal, že 50mm f1.8 není vůbec dobrý. Troufám si tvrdit, že nenajdete mnoho objektivů lepších v poměru cena­/výkon. 70­-200 f2.8 je špička o tom, žádná, ale porovnejte cenu proboha!!! Moje 50ka dělá na plnou díru krásné fotky se sametovým bokehem a od f3.5 je ostrá jako břitva, navíc ostří velmi rychle ­- proboha, za tu cenu je to jedno z nejlepších skel!!!
Odpovědět0  0
1­) Ano, já nevyvracím univerzálnost, sám jsem na ultrazoomu začínal ­(Fujifilm s8000fd ­- cca 6500,­-­) a přesto, že tehdy všechny články kritizovaly ultrazoomy, mělo to své výhody a 18x zoom byl tehdy maximum a já byl ­(tehdy­) spokojen. Pak jsem přešel na D7000 + 18­-105, což byla před 4 lety dost možná nejlepší zrcadlovka své třídy ­(cca 30000­). Ztratil jsem tím onu univerzálnost, ale to bylo asi to jediné, postupně jsem proto dokoupil pár dalších objektivů a letos jsem přešel na FF s D800. Nikde netvrdím, že můj názor je jediný správný, každému vyhovuje něco jiné, proto si myslím, že je to velice zajímavé srovnání. Ten pevný objektiv jsem do diskuse vhodil právě jako alternativu k článku, protože z vlastní zkušenosti vím, že v době, kdy jsem si ho pořídil, jsem nefotil prakticky s ničím jiným. Kdo nikdy nefotil s pevným sklem to asi nepochopí, ale ona kreativita příjde až když se fotograf začne hýbat. Zoom není a nikdy nebude všemocný. Je to jen otázkou priorit.
2­) Samořejmě, že RX10 se prodá dráž, neboť nové stojí cca 2x tolik jako samotné tělo 3300 ­(zde za předpokladu, že objektiv si nechám­). Předpokládám, že výměna 3300 by ovšem přišla u většiny lidí o něco dříve než výměna RX10. Objektivy se tolik časem nekazí jako tělo ­(zvláště ty pevné­), proto jejich hodnota tolik neklesá, hodnota 3300 a RX10 naopak klesne hodně. Ono je to těžké pro někoho, kdo začíná, protože do budoucnosti člověk prostě nevidí, ale kdybych se sám mohl vrátid v čase, tak si pro D7000 vybírám objektivy, které bych později využil u D800, ale to je detajl :­-­) Třeba pevná 35mm není pro FF ideální, i když z mírným ořezem se to dá. Bohužel má milovaná Tokin 11­-16 je na FF použitelná jen na 16mm. Ale to už odbíhám od tématu...
Odpovědět1  1
Zajímavé srovnání... Nicméně ten trumf, jak je zmíněno na konci článku, je ale opravdu neocenitelný. A to až tak, že si troufám tvrdit, že RX10 je opravdu předražený.
1­) Můžu si k 3300 koupit třeva pevnou 50mm f1.8 a kresba, bokeh a šum... ­- vše bude rázem lepší. Nutno podotknout, že tento objektiv je prakticky ­"zadarmo­" ­(na to, co dokáže­).
2­) Budoucí investice. Za 3 roky tady bude model o dva levely dál ­(3500­), popřípadě se dá upgradovat na vyšší model ­- objektivy zůstanou. Takže za x let jen pořídím druhé tělo za poloviční cenu než bude případný nástupce RX10.

Tedy, kdo to myslí s fotografováním vážně, ať raději sáhne po zrcadlovce. Kdo ví, že to bude jen jednorázový kup a dalších 5­-10 let do toho nebude investovat, tak toho i RX10 uspokojí víc než dost.
Odpovědět1  2
Upřímně řečeno, ta zeleno­-žlutá ­(limetková­) je sice hezká, ale jako zrcadlovku jedině černou...
1­) Při fotografování je občas fajn být ­"neviditelný­"...
2­) Těch bílých objektivů k tomu asi moc nebude :­-­) A hned to ztrácí to ­"kouzlo­"...

... ale ono si to své zájemce asi najde :­-­)
Odpovědět0  0
No a já si před měsícem koupil D800 :­-­) Ach jo :­-P
Odpovědět0  0
Nevidím problém ani v klubech, ne vřdu je potřeba zachytit celou scénu a na vyfocení jednotlivců, či menší skupinky lidí mi naopak příjde 35mm ideální. Ve větších klubech jsem neměl problém ani se zachycením celkové scény.
Mám pevnou 50mm i 35mm obě f1.8. Dříve jsem je používal s D7000 a přesto, že 50ka mi přišla v jistých ohledech kvalitnější, 35mm jsem používal asi 2x častěji. Nevím o žádném širším světelném slke v této cenové relaci.
Odpovědět2  0
smARTin: Souhlasím, že je to jeden z nejlepších objektivů, zejména pokud bereme v potaz cena­/výkon. Má solidní kresbu a myslím, že každý kdo s focením začíná může být mile překvapen, že s tímto sklem udělá víc parády než se setovými 18­-55 apod...
Pro doplnění: Na D800 lze přepnout i do FF módu. Po sundání sluneční clony a popř i filtrů vykreslí celý obraz i když se znatelnou vinětací. Na většině sníků se mi povedlo postprocesingem vinětaci korigovat jako by tam nebyla, na jiných jsem ji záměrně nechal, takže i na FF je použitelný. Na druhou stranu 36MPx snímač u D800 je na něj už celkem moc a kresba je trochu jemnější, nicméně v pohodě použitelná.
Odpovědět0  0
Nikon D7000 zmizel??? Proč?
Odpovědět0  0
Proc je to katastrofa? Mel jsem moznost mit chvili starsi HS25, ta ma zoom 30x a taky 16Mpx. Kdyz to porovnam s o par let starsim S8000, se kterym jsem fotil nekolik let, tak je sum na mnohem lepsi urovni a to ten starsi byl 8Mpx a mel 18x zoom. Fujifilmy teto rady jsou jedny z nejzajimavejsich fotoaparatu na trhu. Co se tyce univerzalnosti, tak neni co vytyknout, proste nadupane. Co se tyce funkci, tak je jich uz v tom HS25 strasne moc. Ovladacich prvku tam neni o moc mene nez na mem Nikonu D7000. Manualni zoom take nenajdete skoro nikde. Za tuhle cenu jsou tyto fujifilmy naprosto bezkonkurencni. Samozrejme pokud chce nekdo mensi rozmery a lepsi obrazovou kvalitu, mel by se podivat na kompakty se svetelnosti 1.8 treba. Tam je to v posledni dobe, take hodne zajimave. Nicmene, nejsou zdaleka tak univerzalni....
Odpovědět0  0
Většinou není třeba nic nahoňovat.
Odpovědět0  0
Porovnávám to s Nikkor 50mm, 35mm a 70­-300mm a s Tamronem 90mm. Nejrychlejší z nich je 50mm. 35mm a tahle 18­-105mm jsou přibližně na stejné úrovni ­- o trošku pomalejší než 50mm. 70­-300mm je pak ještě pomalejší. Tamron je v některých situacích dokonce rychlejší než 50mm, ale ne vždy se chytne objektu, takže v průměru mi vychází nejhorší ze všech zmíněných, je to takový náladový rošťák.
Odpovědět0  0
Díky za recenzi. Tento objektiv jsem koupil v setu s D7000. Jako setový objěktiv je opravdu skvělý a řekl bych, že poměr výkon­/cena je přímo špičkový. Jediná věc kterou objektiv opravdu trpí je vinětace. Tu je ale softwarově možno velmi lehce odstranit. Co se týče rychlosti, s tou nemám vůbec žádný problém. Nevím zda jste měl smůlu na kus nebo já štěstí, nebo podává s D7000 výrazně vyšší výkon, každopádně moje 18­-105 ostří velmi rychle a co je hlavní, že se chytá docela přesně a bez problémů. Kvůli kresbě, bokehu a světelnosti dnes více používám pevnou 35 a 50, přesto málokdy výjdu bez tohoto objektivu v batohu. Jako první objektiv k zrcadlovce jednoznačně doporučuju.
Jo a plastový bajonet taky nevadí, teda pokud s aparátem nehodláte házet či zatloukat hřebíky:­-)
Odpovědět1  0
Například IrfanView či Zoner Photo Studio umí také bezztrátové operace, programů, co to umí je celá řada...
Odpovědět0  0
Ano nastavit jde spousta věcí. Nicméně nic není dokonalé a vždy je lépe se pohybu vyhnout. Pokud jde o ty programy, tak Hugin i Auopano Pro mě jako jediné dokázaly přesvědčit o kvalitě spasování snímků. A to i čistě automaticky bez jakéhokoliv dodatečného nastavování. Někdy je třeba vytvořit kontrolní body, většinou pokud dojde k nedostatečnémů překrytí ­(jak je zmíněno v článku ­- cca třetina je ideální­).
Odpovědět0  0
Vyzkoušel jsem celou řadu programů na panorama.Nicméně, osvedčily se mi jen dva. Autopano Pro a Hugin. Všechny ostatní programy vytvářely buď velké zkreslení nebo nejrůznější duchy­). Hugin má navíc výhodu, že je zdarma. Nicméně při tvorbě panoramat je potřeba dát si pozor na pohybující se předměty. Například se mi stalo, že jsem si nevšiml plavce a ten měl na výsledném snímku 3 nohy :­) Samozřejmě pak není problém jednu nohu eliminovat např. ji zmíněným Photoshopem, ale i tak je lépe se pohyblivým předmětům u panorámat zcela vyhnout, nebo je ve snímku umístit do prostřední třetiny ­(tj. do míst které nebude překryto sousedním snímkem­).
Odpovědět0  0
Phoenixcqcq (61) | 2.9.201123:34|Porsche
Jak tahle vznikla? :­-)
Odpovědět0  0
Panoramatický fullHD? 11920x1080? :­-)
Odpovědět0  0
Phoenixcqcq (61) | 31.12.20108:57|Letem lesem...
Luxus!!!
Odpovědět0  0
vořezat a hodně
Odpovědět0  0
Phoenixcqcq (61) | 31.12.20108:47|Na pouti
Ne... opravdu jen mazanice, nic poutavého zde nevidím. Dokonce ani nic zajímavého, ani barvy, nic... Johny, máš tam lepší věci, tohle fakt ne...
Odpovědět0  0
Phoenixcqcq (61) | 31.12.20108:34|Miami
Hezké:­-)
Odpovědět0  0
Phoenixcqcq (61) | 31.12.20108:33|Plynutí
Jedna z mála povedených tady. Líbí a moc!!!
Odpovědět0  0
Phoenixcqcq (61) | 31.12.20108:12|na hrotu
Hezká :­-)
Odpovědět0  0
Téma je hrátky s časem, ne hrátky s Photoshopem, ale nevadí...
Odpovědět0  0
Reálná využitelnost pro vás nemusí bý stejná jako pro někoho jiného. Tenhle foťák je zaměřen pro naprosté amatéry, kteří nepotřebují špičkový obraz. Můj starý ultrazoom ­(18x­) a naprosto bez problémů využiju i dlouhé ohnisko a docela často. Stabilizace se za 5 let jistě zdokonalila, tak bych se toho zas až tak nebál. Jasně, že to bude šumák jak prase a fotky nebudou ostré... Ale to amatéry moc nezajímá...
Odpovědět0  0
Nechápu, proč někdo musí neustále kritizovat ultrazoomy a snahu o velký zoom. Sám mám jeden z nejlevnějších ultrazoomů Fujifilm S8000fd a v blízké době pořizuji Nikona D90+18­-105. Ano se zrcadlem získám větší dynamiku, mnohem lepší krasbu, rychlost a spoustu dalších věcí, funkcí a možností. Půjde pak můj ultrazoom do koše? No nepůjde. Proč? No protože nebudu mít makroobjektiv a tele. Takže Příklad. D90 + 18­-105 + 70­-300 + 105 ­(všechny objektivy beru Nikoňácké­) Cena: přez 60000,­- Fujifilm jsem pořídil za 5500,­- Čili pohybujeme se úplně někde jinde. Jak kvylitou, tak cenou. Další věcí je váha, nutnost měnit objěktivy, což ne každému vyhovuje. Jasně, poříil bych jinou zrcadlovku, s jinýma objektivama třeba za cca 30000,­- Ale i to je pro někoho dost. Takže prosím nesrovnávejte něco co spadá do jiné kategorie, nehodí se to.
18x zoom využiju naprosto bez problémů a pokud nefotím příliš vzdálené věci, tak výsledek není niktrak strašný. Napříklat fotografie ze zoo jsou bez problémů. Růžných vad si všimnu jen při plném zvětšení 1:1, ale tak si fotky přece neprohlížím. 35x zoom si bez problémů umím představit v praktickém využití ­(pokud je dobrá stabilizace a světlo­) Věřím úspěchu tohoto stroje...
Odpovědět0  0
Phoenixcqcq (61) | 18.6.20100:24|křivky
Moc pěkné
Odpovědět0  0
Jak fotit na koncertech?

No tak jak teda??? Z článku jsem se toho opravdu moc nedozvěděl...
Tohle je opravdu snad nejhorší možná volba napisu ke článku:­-­(
Odpovědět0  0
HS10 je opravdu super.... Stojí taky desítku a produkuje mnohem lepší snímky než tento nepovedený Nikon. FZ38 neznám, ale 28 byla vcelku dobrá... Ale v těchto cenách je už potřeba přemýšlet i nas možností zrcadlovky. Pokud by o toho chtě člověk investovat ještě něco do budoucna.

Hlavne Nikon by měl zůstat u zrcadlivek a kompakty nechat jiným firmám. Zrcadlovky má špičkové, kompakty hrozné!!!
Odpovědět0  0
Před 3 ley jsme s přítelkyní jako první foťák kupovali FujiFilm FinePix S800fd. Tenkrát stál cca 6000. Vady obrazu jsou na tomto mnohem horší, šum přibližně stejný... Jedinou výhodou je snad rychlost, zoomování při videu a výklopný displej!!! Ale 10000??? To jsou yhozené peníze!!!
Odpovědět0  0
No nejen lidi... Představte si s barevným foťákem fotit plaché zvíře... No úplná nenápadnost...
Odpovědět0  0
Ale prosímvás... Je to takové odlehčené čtení a na digimanii rozhodně patří. Nikdo z vás velkých kritiků je číst nemusí a je víc než zajímavé, že je všichni zvesela čtete dál:­-­) Osobně, kdyby se mi nějaký seriál nelíbil a napsal bych k prvním dílům kritiku, tak už bych to dál nečetl... Já tento seriál mám velice rád, i formu jakou je psán. Všechny články nemusí mít nutně jen maximální informační hodnotu. Já si teda rád něco počtu třeba u snídaně. A tyto články jsou právě k takovému tomu počteníčku určené. Pokud jste si toho nevšimli, tak se nesnaží vnášet k nám hafo nových informací, kdepak...

Navíc, vaše kritika je pořád stejná ­- od prvních dílů až do dnes a předpokládám, že bude i v následujících dílech:­-­) Nelíbí se? Nečtěte, tento seriál není provás... Jak jednoduché:­-)
Odpovědět0  0
Heh:­-­) Dost kvalitní odpověď:­-)
Odpovědět0  0
V zásadě souhlasím, jen bych ještě něco dodal k té informaci, kterou nevymyslí ani nejlepší editor. Ono je to jen otázka času a půjde částečně domyslet i nezaznamenaná či chybná informace. Částečně to jde i dnes, i když ve fotografii se to ještě nějak moc nepoužívá. Pracuje se na algoritmech založených na fraktálech. Ty ještě informaci nedomyslí ale některé chyby se budou dát poměrně úspěšně redukovat. Budoucnost postprocesingu je ale možná v neuronových sítích třeba Hopfieldova síť či například v genetických algoritmech. Zde se skutečně dá domyslet i taková informace, která snímačem není zaznamenána. Ale k tomu, aby se tohle dalo prakticky využít si ještě hodně dlouho počkáme. Teď nemyslím odstraňování váčků modelek pod očima, ale spíš boj s šumem.
Odpovědět0  0
Jo no, dávat si barvu do pusi a plivat ji na plátno, pak to ještě nějak rozpatlat chodidly... Ne:­-­) Tohle jsem vážně nepochopil:­) A nebo tomu nerozumím:­-D
Odpovědět0  0
Heh:­-­) Asi je nějaká divná konstalace hvězd:­-D Ale tentokrát s vámi souhlasím ;­-)
Odpovědět0  0
Ano, psal jsem, že proti kolážím nic nemám. Fotagrafie a koláže jsou 2 různé věci. Dokonce ani nemůžu říct, že je jedno lepší než druhé. Podvod je pokud byste právě tvrdil, že ta hezká krajinka s obláčka tam tak byla. Pokud jde jen o výsledný dojem, pak je vše naprosto v pořádku. Koláže mám rád a nemusí jít jen o obláčky:)
Odpovědět0  0
Samozžejmě, kritika musí být:­-­) Ale taky obrana těch kterým se to líbí;­-­) Jinak slečna Oborná se neohání tím že to nemáte číst. To píšeme my zastánci tohoto seriálu. Jinak o fejeton se nejedná. Většina seriálu je psána fejetonem, ale tento díl je spíše úvaha.
Odpovědět0  0
Nikdo vás nenutí to číst, ne? :­-­) Stejně tak poslouchat tuctuc:­-­) Ona dechovka není o nic lepší... Jo takoví Zeppelini.... to je jiná...
Odpovědět0  0
3 lidem ze 3 je supr skóre. Myslím že i 2 ze 3 je fajn. :­) A pokud se líbí jednomu ze 3??? Taky se to nedá považovat za špatné. Komu se líbí třeba Bach? Myslím že menšině, a přitom je jeho hudba geniání. Nebo co takový Hendrix nebo Picasso nebo Bruce Willis????
Myslím že hodnocení těchto článků bývá vcelku kladné.
Odpovědět0  0
Tak asi je jasné, že co fotograf, to jiný názor. Nicméně pravda není ani na jednom kraji ani uprostřed. Prostě úpravy jsou menší i větší a názory co je správné a co ne jsou jenom názory. Ale pravdu můžou mít zastánci i kritici jakýchkoliv úprav. Můj foťák třeba do RAW fotit neumožňuje. Vše co vyfotím a nesmažu zálohuju samozřejmě bez jakýchkoliv úprav. Pokud ale fotku chci na něco použít, tak se mnohdy úpravám vůbec nebráním. Focení a úpravy jsou zcela odlišné věci, a k oběma je nutná dávka zkušeností. Co někdy zaráží je na jedné straně když někdo vyfotí úžasnou fotku krajiny totálně nakřivo a myslí si jak je to supr fotka dokonalé krásné barvy... Na straně druhé zase někdo vyfotí se špatnou expozicí a snaží se o nápravu změnou jasu... No dílo... První příklad se dá napravit natočením a ořezem, ale zde nutně dochází ke ztráte informace díky převzorkování. U druhího příkladu máme zase mnohem úcinějsí metody jako úrovně či křivky. Jsou to jenom 2 příklady co mě zrovna napadly. Dalo by se jich nalézt stovky. Co jsem tím chtěl říct je, že je vhodné aby člověk ovládal i focení i úpravy.
Je zde ještě jedna věc a to je hranice, které úpravy jsou OK a které už ne. Jasně, ořezem se toho krom kompozice až tolik neděje, jiné úpravy však mají vliv na jednotlivé pixely. A to jak vyvážení barev, odstranění šumu či úprava expozice. Ale proč ne? Na tom není nic špatného... Něco jiného už jsou koláže. Pokud někdo označí koláž jako fotografii ­(­"jóó tady jsou krásné mráčky ty se hodí sem aby to bylo dokonalé­"), tak to považuji za prasárnu. Ne, proti kolážím nic nemám, proti podvodům ano.
Sečteno a podtrženo, jsou fotky a upravené fotky. Ale pořád jsou to fotky. Hranice mezi nimi není nijak pevně daná a nejlepších výsledků se zpravidla dosahuje uměním fotit i upravovat.
Odpovědět0  0
Tak to teda NE!!! Mě se tento seriál líbí velice. No a co že informativní hodnota je téměř nulová. O to zde vůbec nejde. Jde spíš o pobavení a slečna Oborná má vcelku sympatický styl psaní. Nechápu proč tohle vůbec čtete, když se vám to nelíbí?!? Komu se to nelíbí, stačí když všechny články začínající nadpisem ­"Zrcadlovka a já­" přeskočí. Já naopak ­(a koukám že nejsem jediný­) čekám kdy výjde další díl. Ono kritizovat umí každý. Chválit také. Ale napsat článek tak, aby se líbil všem neumí NIKDO! Jen souhlasím s kolegou Busym, že by tam nemusela být vždy ta jedna fotka:­-­)
Odpovědět0  0
To ano, sice jen chvíli, ale musím říct, že se vždy těším na další Váš fejeton. I když mnozí kritizují že mnohdy nemají hlavu a patu, píšete velice milým způsobem a mě se to opravdu líbí.
Odpovědět0  0