Nikon Coolpix B600: kamarád do přírody

14.11.2019, Milan Šurkala, recenze
Nikon v poslední době trochu přeorganizoval nabídku svých ultrazoomů a vytvořil model Coolpix B600. Ten je kombinací předchozích modelů B500 a B700. Nabídne 16MPx rozlišení i velmi slušný 60× optický zoom. Jaký však bude?
Dnes jsme se věnovali ultrazoomu Nikon Coolpix B600, který je jednoduchým kompaktem s velkým 60× optickým zoomem. Kreativní duše moc nenadchne, možnost změny expozice a jiných vlastností jsou totiž značně omezené. Pokud jde o ergonomii ovládání, zaměření fotoaparátu nedovolilo použití elektronického hledáčku, nenajdete tu ani výklopný displej nebo dotykové ovládání, což je docela škoda.

Objektiv však nabídne již zmíněný 60× optický zoom a vcelku slušné makro, i když od Nikonu jsme zvyklí i na lepší výsledky. Zaostřování je ve většině situací velmi rychlé, občas si však dá hodně na čas (na větším zoomu). Není to však pravidlem. Světelnost nijak zvlášť nevybočuje z průměru své třídy, měření expozice by ale mohlo být spolehlivější. Je dost citlivé a není problém dostat hodně světlé nebo tmavé snímky. Zde to ale umocňuje velmi kontrastní displej, který situaci prezentuje hůře, než jaká je ve skutečnosti. Na počítači zjistíte, že expozice sice není vždy ideální, ale snímky jsou obvykle stále použitelné. Optická stabilizace je spíše podprůměrná, tedy pomůže, ale zázraky nečekejte. Počítejte také s výraznými odlesky v protisvětle.

Nikon Coolpix B600 hodnocení

Zklamáním je na dnešní dobu video. Zatímco Coolpix B700 už uměl 4K video, B600 zůstává jen na Full HD, a to ještě jen s 30p nebo 60i. Hodně mě potěšila výdrž na baterii, která je s ohledem na to, jak maličký byl použitý akumulátor, hodně slušná. Dost dobře fungují i bezdrátová rozhraní, která dávno nejsou tak k vzteku jako první pokusy o Snapbridge.

Malý 1/2,3" CMOS BSI snímač s 16MPx rozlišením pochopitelně není předpokladem pro příliš kvalitní snímky, nicméně za dobrého světla to není zlé a dokonce ani odšumování není např. tak agresivní jako u Canonu. Každopádně každý úbytek světla jde vidět na nárůstu šumu a posléze i odšumování, které degraduje detaily.

Celkově je Coolpix B600 zvláštním ultrazoomem. Vylepšil B500 o to, co moc vylepšit nepotřebovala (větší zoom) a nahradil B700, která u B600 přišla o téměř vše, co na ní bylo zajímavé (chybí tak EVF, výklopný displej, RAW, 4K video). Pokud jde o cenu, tu bych v důsledku toho ideálně viděl přeci jen o trochu níže. Coolpix B600 je totiž opravdu základním ultrazoomem, který má jen větší objektiv a tělo, ne však funkce velkého ultrazoomu.

1. Nenáročné focení přírody (makra i ptáků)

+ Příjemný 60× zoom
+ Docela dobré makro