Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
5.10.2010, Milan Šurkala, recenze
Dnes vyzkoušíme Micro Four Thirds fotoaparát Panasonic Lumix G2, který proti předchůdci dostal navíc HD videosekvence, dotykový LCD displej i nový setový objektiv 14-42 mm. Vyzkoušeli jsme také 8mm objektiv typu rybí oko.
tomiper | 12.8.201110:48
Dobry den Milan,
Panasonic dal do predaja novy Lumix G3. Tento medel udajne disponuje uplne novym cipom. Konecne nahradili uz vysluzily cip, ktory davali do modelov G1, GF1 az po G2­). Rovnako pouzili uplne novy procesing, ktory by mal v kombinacii s novym cipom podstatne vylepsit uroven sumu a vykreslenie detailov.

Chcem sa Vas opytat, ci sa nechystate na recenziu tohto modelu? Urcite by viecerych vasich fanusikov potesila. ;o­)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6628) | 15.8.201112:59
Dobry den, ano, recenze na tento model urcite bude.
Odpovědět0  0
Linn | 21.11.201023:24
Chtěla bych se zeptat, myslíte si, že je lepší koupit si Panasonic G2 zezačátku jenom se setovým objektivem nebo si rovnou koupit levnější zrcadlovku ve stejné cenové relaci třeba se dvěma objektivy v setu? Díky za každou odpověď :)
Odpovědět0  0
Mescalamba (3) | 23.11.201020:05
Záleží na zkušenostech.. Panasonic G2 je stejně jako G1, RAW only foťák. Což začátečníky obvykle nepotěší. Celkově nemá moc velkou toleranci vůči fotografickým chybám, ano jdou s tím dobré až velmi dobré fotky, ale chce to buď dost umět, nebo být opravdu dost trpělivý a učit se.. učit se..

Jinak z konkurence neni špatná volba Pentax K­-X s double zoom kitem. Akorát mu chybí zobrazení ostřících bodů v hledáčku. A v bazaru sem viděl nedávno Pentax K­-7 s 18­-55 WR. :­) Za asi 19k.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6628) | 23.11.201020:29
RAW only? Spis naopak, ne? G2 je diky elektronickemu hledacku prave o mnoho jednodussi pro zacatecniky, protoze vidi, jak bude fotka vypadat. To na zrcadlovce pred vyfocenim clovek nikdy nevi. Vyhodou muze byt i ten mensi cip, neni nutno davat az tak velky pozor na spravnou rovinu ostrosti.
Odpovědět0  0
Jirka J. | 6.10.201018:05
Ahojky, G2 fotím cca 3 měsíce. Před tím jsem měl G1, který jsem prodal s objektivem od G2 ­(14­­-42mm ­) a ponechal jsem si původní 14­­-45mm. S G2 jsem maximálně spokojen. Vyhovuje mi velikost těla i příslušenství, rychlost, spousta možností ovlivnění expozice... Obrazová kvalita mě zatím uspokojuje. Asi je to tím, že mě zatím nenapadlo prohlížet pořízené fotky na 100% a větším zobrazení a hledat na nich mouchy.Zatím se spíše raduji z povedených a nejen dle mého soudu pěkných fotografií.
Odpovědět0  0
Majrooo (1) | 5.10.201022:45
pekna recenzia dakujem, fotoaparat mam uz nejake 3 mesiace, len podotknem, ze G2 ma AVCHD Lite, co znamena vystup videa pre AVCHD v HD 50p ale s vystupom zo snimaca 25fps, snimky sa zdvojuju za sebou. Pre MOV je to 30fps. K photoFunStudiu poviem len, ze je to strasne nemotorny a velmi pomaly program, na to aby clovek videl ine fotky je nutne zaregistrovat adresar­/e v nastaveniach, pouzivam len na stiahnutie AVCHD videi do PC. Zdierka na mikrofon sluzi aj na pripojenie dialkovej spuste ktoru tiez pouzivam. Co sa tyka ergonomie a rychlosti, som maximalne spokojny, proste neskutocne dobre sa ovlada, vsetko je pohotovo dostupne. Prevazne pouzivam EVF , LCD minimalne, skor len ked niekomu ukazujem fotky. Osobne si ale fotky prezeram cez EVF, tam je velmi dobre vidiet vdaka rozliseniu ci je fotka ostra, pripadne ine veci. Manualne ostrenie bezproblemove, AF je rychly, uspesnost ostrenia velmi dobra. Stabilizator velmi pomaha, ked su kratke casy. Jedina nevyhoda snad cena fotoaparatu a jeho prislusenstva, ale ak by som si mal vyberat znova, asi by som si ho kupil zas. V podstate treba len vediet + a ­- daneho fotaparatu a nalezite vyuzit + a vyhnut sa ­-.
Odpovědět0  0
Ti (7) | 5.10.201019:28
Dobrý den, měl jsem G1 a prodal pro nevyhovující obrazový výstup.Koupil jsem G2 uvěříc hláškám o lepším zpracování obrazu , chyba , G2 jsem zavčasu vrátil .Obrazový výstup G2 takřka nedosahuje kvality některých kompaktů ­/ Canon 11 , Nikon 7000 a další ­/ . A ted´ k recenzi. Je vyloučené , aby G2 dostala metál jenom proto , že se dobře drží ­/jak komu­/ , že je rychlejší v milisec. v některých oblastech , ale nás obyčejné lidi zajímá vždycky jak DF fotí myšleno komplexně ­/ ŠUM , ostrost , barevné podání , dynamika,zpracování kontrastu atp ­/ všechny laboratorně zjistitelné hodnoty jsou mě ukradeny.A navíc nový seták je o půl třídy horší než 14­-45 a mizerně vyrobený.Jinak Vám pane Šurkala fandím , ale sestupte mezi nás
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6628) | 5.10.201019:43
TREFU dostal G2 a nikoli set G2 se 14­-42mm objektivem!!! ­(ten objektiv totiz kvalit 14­-45mm objektivu fakt nedosahuje, coz je skoda­). Naopak GF1 TREFU nedostala, ale set GF1+20mm F1,7 pancake ano. Takze dobre ctete, co bylo oceneno ;­-­) Obrazovy vystup neni nejlepsi v ramci sve kategorie, ale proti kompaktum ­(i G11­) ma preci jen trochu navrch, a to zejmena v RAWu, ktery je na rozdil od kompaktu pouzitelny ­(s vyjimkou Canonu se RAWy u kompaktu ukladaji vzdy strasne dlouho a nejde s tim poradne fotit­). Co se tyce ergonomie, asi nechapete vyznam toho slova a pak se divite, proc ten fotak ma TREFU :­-­) Tady vubec nejde jen o drzeni, proboha, ale i moznost pouzit vyborny vyklopny LCD displej, skvele EVF s vynikajicim rozlisenim a rychlym automatickym prepinanim, dobre pouzitelna tlacitka, obrovske moznosti konfigurace a dalsi detaily. Samozrejme, ze zadny fotak nedostane oceneni za to, ze se dobre drzi ­(to da rozum­), ale pokud je jeho celkove ovladani se vsim vsudy o rad vyse nez u cehokoli ve sve tride, tak to k oceneni muze velkou merou prispet, i kdyz sumi trochu vice nez konkurence.
Odpovědět0  0
Choakinek - nereg. | 5.10.201019:24
Už jsem to tu kdysi psal, nyní, když byl v recenzi G2 extra zmíněn horší obrazový výkon při vyšších citlivostech, znovu to zopakuji. Podle DPREVIEW.COM existují minimálně dvě normy pro citlivosti a k nim odpovídající čas závěrky, což by chtělo v recenzi zohlednit, neboť nezohlednění toho poškozuje některé fotoaparáty a některým to přilepšuje. Např. Pentax K­-x, Panasonic LX3, Panasonic FZ8 používá jednu normu, která dává zhruba o polovinu horší časy závěrky než norma druhá, kterou má např. v recenzi zmiňovaný Panasonic G2, dále např. Sony A100 atd. Těchto norem bude možná ještě více. Pak to vypadá, že obrazový výkon při vyšších citlivostech je u nějakého fotoaparátu výrazně horší než u druhého, ale až do té doby, než zjistíme, že např. ISO 800 u Pentaxu K­-x odpovídá ISO 400 u Panasonicu G2 apod.
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 5.10.201010:12
Děkuji za recenzi, skvěle jsem si o svačině početl :­-­) Mno trošku sem i pracovní přestávku přetáhl, protože se recenze četla sama. Jen mě na konci zarazila cena, jasně je to 4­/3rd ale myslím že by se za takovou cenu dala koupit zrcadlovka s použitelnějším seťákem ­(Canon EOS 1000D + Tamron 18­-250­) stojí 19000.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6628) | 5.10.201011:51
Na druhou stranu s timto objektivem nebudete mit stabilizaci a bude to preci jen velky pristroj. Pokud nekdo chce neco trochu mensiho ­(on ten rozdil ale zas tak velky neni­), tak je to vyborna volba. Nicmene je pravda, ze Panasonicy by si zaslouzily i nejaky univerzalnejsi objektiv ­(neco mezi 14­-42 a predrazenym 14­-140­) a ze ta cena mohla byt trochu nizsi. Ona konkurence zacina ty ceny trochu srazet dolu, pripadne nuti zavadet levnejsi varianty jako G10, E­-PL1, NX5 a podobne.
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 5.10.201012:02
S tímto souhlasím. Je pravda, že je tenhle G2 menší a stabilizace je přínosem... Ale ta cena je prostě dost vysoká vzhledem k cenám nižších verzí zrcadlovek.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6628) | 5.10.201012:20
Nicmene porad se na to divate z ne uplne idealniho uhlu. To, ze to nema zrcatko, jeste ani v nejmensim neznamena, ze je to mireno nekam nad kompakty a pod zrcadlovky ­(a ze tam by mela patrit i cenou­). Ktera levna zrcadlovka nabidne napr. polohovatelny displej? A v ostatnich ohledech neni nijak ochuzen ­(jen ten snimac mohl byt lepsi­).
Bohuzel s prichodem Nikonu D3100, Pentaxu K­-r uz zacina byt otazka ceny opravdu vice aktualni, to je fakt. Do doby jejich prichodu proste G2 jakoukoli levnou zrcadlovku prevalcovala ­(vedle polohovatelneho displeje mela i temer srovnatelnou kvalitu obrazu, HD video,...­). Takze tehdy byla vyssi cena ospravedlnitelna, nebot G2 byla vys nez nizsi mainstream zrcadlovek. Chci jen podotknout, ze byste se na tuto kategorii nemel divat jako na neco, co je pod zrcadlovkami ­(ostatne predpokladam, ze GH2 bude stat nejakych 35 tisic a vzhledem k tomu, co nabidne, to bude dobra cena i presto, ze nema zrcatko­).
Odpovědět0  0
JonSnih (370) | 5.10.201014:17
GH2 s testovaným seťákem 14­-42 mm stojí 999 dolarů ­- asi 22 000 Kč?
GH2 s objektivem 14­-140 mm vyjde na 1499 dolarů

Jsem zvědav, kam u GH2 pokročili se snímačem, ale hodně slibně vypadají i nové Sony STL A33­/A55 ­(nižší šum, vyšší DR, velice rychlé­) za 20 000, resp. 22 000 Kč se základním seťákem. Nevýhodou může být rozměrnější tělo ­(v porovnání s řadou G od Panasoniku­).
Odpovědět0  0
J. Vich | 5.10.201018:11
Vyborna recenze, opet. Bohuzel vyvolava otazku, nad niz si lamu hlavu uz delsi dobu, a to vubec smysl existence teto kategorie fotoaparatu. Rozmerove rozdily oproti dnesnim stejne ci lepe vybavenym ­(funkcne­) DSLR uz jsou opravdu zandedbatelne, zde je navic maly vyber objektivu a co se tyka sumu, jeho mira a charakter uz na ISO 800 byl pro me velkym zklamanim. Nedokazu si predstavit smysl nakupu tohoto pristroje za bezmala 20 000 Kc, kdyz lze mit za cca 13000 vc. setaku Pentax K­-x ­(K­-r­) nebo Nikon D3100, jejichz obrazovy vystup bude uplne nekde jinde.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6628) | 5.10.201018:24
Tato kategorie ma sve opodstatneni, pokud se to ale udela dobre. Zejmena s pancakem jsou ty pristroje dostatecne male pri opravdu velmi dobre kvalite obrazu ­(napr. GF1 a 20mm­/F1,7 pancake nebo NX10 a 30mm­/F2,0 pancake jsou genialni hracky, ktere se vejdou i do kapsy bundy a vystup maji vynikajici­). Micro Four Thirds muze tezit z vyhody, ze jeho objektivy mohou byt trochu mensi, coz by melo platit zejmena u telezoomu. Co se tyce sumu, to je spise problem nynejsiho stavu v podani letiteho cipu v G1­/GF1­/G10­/G2, ktery opravdu na zrcadlovky nestaci. Nicmene treba takovy Sony NEX dokaze zrcadlovky i prekonat. A priznejme si, u APS­-C fotoaparatu teto kategorie neni duvod, aby byl vystup horsi. Navic se mi zda, ze vyrobci si s objektivy vice hraji a jsou opticky kvalitnejsi nez ty u zrcadlovek ­(zejmena Samsung 18­-55mm, Samsung 30mm, Panasonic 20mm a Olympus 14­-42mm mi prisly daleko lepsi nez to, co dava jako setaky na zrcadlovky napr. Canon nebo Sony­).
Odpovědět0  0
J. Vich | 5.10.201022:32
Zacnu od konce, setaky od Canonu i Sony jsem mel v ruce a souhlasim, ze je to sunt ­(zejmena prvni jmenovana znacka me zklamala ­- necekal jsem, byt nepatri mezi me favority­). Souhlasim i s tim, ze format micro4­/3 by mohl mit smysl, pokud se zpracuje dobre. Ale takoveto bago je tento Panasonic je dle meho opravdu predrazena zbytecnost na trhu, vyklopny displej je fajn, ale tim take vycet kladu konci a to je trochu malo ­(nehlede na neuspokojivy obrazovy vystup ­- minim zejmena v pomeru k cene pristroje­). I kdyz existuji i povedenejsi zastupci Micro4­/3 kategorie, pokulhava u nich zase ergonomie ­- tenke telo + masivni objektiv ­(napr. Oly ­- ale tot opravdu tragicky priklad, dopsud jsem z toho videl jen vylozene ostudne vystupy ­- obr. kvalitou­). Celkove mi to pripada jako slepa ulicka, jako udrzovani puvodni myslenky ­(ktera mela v dobe velkych DSLR smysl­) a do niz se uz dost investovalo, ale ktera zacina opravdu ztracet smysl. Povazoval bych za smysluplnejsi zkvalitnit nabidku na poli kompaktu, nabidnout vetsi cip atd., nez takto tristit sily na zbytecnosti.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6628) | 6.10.201011:06
Zalezi na tom, kdo bude co tristit. Napr. si nemyslim, ze by do tohoto segmentu mel jit Canon a Nikon, ktere maji vyborne zrcadlovky. Naopak Panasonic na trhu zrcadlovek neuspel a divejte se, jak se mu dari na poli bezzrcadlovek. Samozrejme vzdy tu budou nejaka pro a proti zrcadlovkam i temto kompaktum. Vysledne hodnoceni se vzdy vztahuje komplexne vuci vsemu konkurencnimu, v tomto pripade vuci kompaktum s vymennymi objektivy i zrcadlovka. Proti ­"kompaktni­" konkurenci kraluje vyklopnym displejem ­(ma pouze Sony NEX­), vynikajicim hledackem ­(celkem dobry ma jen Samsung NX10­) a obrazova kvalita minimalne v RAWu neni oproti nim o moc horsi ­(JPEG by chtel vylepsit, to je fakt, tam byla i G1 o neco lepsi­). Dlouho jsem se rozhodoval, zda tomu fotaku udelit TREFU, protoze je to tak na hrane. Osobne predpokladam, ze Pentax K­-r a Nikon D3100 dostanou take toto oceneni, protoze to podle vseho jsou vynikajici fotoaparaty.
Odpovědět0  0
J. Vich | 6.10.201021:52
V tom mate pravdu ­(vyrobci­). Ale uprimne, opravdu si neumim predstavit, proc by si v tomto konkretnim pripade mel nekdo koupit tento Panasonic a ne DSLR ve stejne ­(tzn. napr. s lepsim objektivem­).
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1044) | 11.10.20106:47
Jinými slovy to prostě na nic nepotřebujete. Ve světě se ale bezzrcadlovky prodávají jako housky na krámě... Například v Japonsku 20% trhu zrcadlovek + bezzrcadlovek.
Odpovědět0  0
J. Vich | 14.10.201010:20
Zajimava cisla :­), verim tomu. Nevidel bych za tim az tak osobni nepotrebu, potrebuji aparat schopny fotit za vysokych ISO solidni fotky, nemajici prilis obri rozmery, ale vzhledem k narazovemu vyuziti za nej nehodlam davat desetitisice. Takze kdyby tu nebyly ony az nepochopitelne dobre zakladni Pentaxy ­/ Nikony, nezbylo by mi nez dat onu nesmyslnou castku treba za Panasonic ­(i kdyz ten by to po Vasi recenzi urcite nebyl :­), nesplnoval by kriteria solidni pouzitelnosti vysokych ISO. Ale jestli ma v soucasne dobe uzivatel tolik na vyber, vobla drazsiho shovivave receno celkove nikoliv lepsiho pristroje mi proste pripada absurdni. Pokud se jim povede tuto pro me zatim pochybnou tridu fotoaparatu rozmerove jeste zmensit, bude to mozna v budoucnu zajimave.
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 14.10.201023:58
aby si vyuzil vysoke ISO, tak nepotrebujes profi telo, staci ti dobry objektiv.
A to 20 mm F1.7 je.

Mam ho na svojom PEN­-ovi a neviem si ho vynachvalit.
Pri pouziti F1.7 netreba vyssie ISO ako 800 ­(len malokedy­) a to aj G2 staci. A to je uplne v pohode.
PEN­-y maju vyhodu este v stabilizacii ­(co ti neposkytne ani ziaden fullframe od CaNiconu­).

Fakt .. rozmyslal som ci existuje nahrada za moj E­-P1 ale zistil som ze aj v sucastnosti este stale nie...
Odpovědět0  0
J. Vich | 15.10.20109:48
20 mm pevny nelze pouzivat na to, co potrebuju na vyssi ISO fotit. Dobry objektiv nestaci, a resit tim neuspokojive vysledky fotoapartu pri vyssich citlivostech ­(at uz je to tento G2 nebo Vas PEN­) je pro me neakceptovatelne, jeslize existuji levnejsi a lepsi alternativy. Samozrejme stabilizace se hodi, i proto jsem uz delsi dobu u Pentaxu.
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 5.10.201018:37
maly vyber objektivov?
http:­/­/www.four­-thirds.org­/en­/microft­/lense.html
.. sa ti zda malo?
Este mas aj Nokton 50mm F0.95 ak chces...

Sice tam nie su ultrasvetelne teleobjektivy ­(ved naco? boli by tak isto velke ako u inych zrkadloviek­) , ale mne osobne tam ani nechybaju.
Este k tomu cez redukciu mozes pripojit hociaky 4­/3 objektiv a ak si vystacis s MF, tak hociaky objektiv inej firmy...
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1044) | 11.10.20106:49
Přesně tak. Jak dlouho je micro 4­/3 na trhu? Dva roky? Panasonic k němu dodává 20 typů objektivů ­- což IMHO na výběr určitě stačí.
Odpovědět0  0
Mescalamba (3) | 23.11.201020:02
A přes redukci se dá použít takřka cokoliv.. Pokud nevadí manuální ostření, tak ani vysocesvětelné telefoto není problém.
Odpovědět0  0
cellas (1) | 6.10.201023:33
chystate sa aj na recenziu GH ?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6628) | 7.10.20100:35
GH2 sice zatim k testu nemame, ale jeji recenzi mame v planu ;­-)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.