Panasonic Lumix G3: menší a lehčí, je i lepší?

Panasonic Lumix G3: menší a lehčí, je i lepší?
Nedávno se objevil nový fotoaparát Panasonic Lumix G3. Proti předchůdcům přinesl kompaktnější tělo, Full HD video i nový snímací čip se zvýšeným rozlišením na 16 megapixelů. V recenzi se podívejme na fotografické výsledky.
K oblíbeným
reklama
Lumix G3 má 4/3" Live MOS snímač, jehož rozlišení bylo zvýšeno z 12 megapixelů na 16. Přesto Panasonic slibuje lepší výsledky v oblasti šumu. Ostatně 16MPx snímač v Lumixu GH2 byl proti 12MPx čipům o něco lepší, takže uvidíme. RAWy byly převedeny v programu SilkyPix Developer Studio.



ISO 160 (JPEG)



ISO 160 (konverze z RAWu)



Oba snímky jsou krásně čistý, u JPEGu je vidět krásné vyhlazení.



ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)



Ani ISO 200 na tom není špatně, RAW má jen jemný šum, JPEG je vyhlazen s velmi slušnou ostrostí.



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)



Citlivost ISO 400 už v RAWu ukazuje mírný barevný šum. JPEG je stále velmi hladký, možná až moc.



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)



Další navýšení citlivosti opět zvyšuje šum v RAWu, ten je ale ještě přiměřený JPEG začíná chytat jemný jasový šum, snímek je i nadále velmi kvalitní a detailní, trochu se snížila ostrost.



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)



ISO 1600 už v RAWu nevypadá moc dobře. Barevného šumu je zde opravdu dost. JPEG se s ním pere překvapivě dobře, lehce se ztrácí barvičky, rozhodně jde ale o použitelnou citlivost.



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)



Od citlivosti ISO 3200 to začíná být špatné. RAW pochopitelně hraje všemi barvami, JPEGy ale už začínají třepit hrany a ztrácet barvy. Nicméně ve srovnání s tím, co produkoval Lumix G2 při ISO 3200, je to nádhera. Lumix G3 produkuje až na ISO 3200 asi takový obraz jako Lumix G2 už na ISO 1000 až ISO 1250, a to je rozhodně dobrá vizitka pro inženýry Panasonicu.



ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)



ISO 6400 je ale už silná káva i pro nový čip. Snímky zachovávají ostrost silných hran, vše ostatní je ale rozmydlené. U fotoaparátu můžete nastavit sílu odšumování v pěti krocích.



ISO 1250, odšumování -2



ISO 1250, odšumování +0



ISO 1250, odšumování +2



S potlačeným odšumováním vypadají snímky poněkud "kinofilmově", mají sice větší šum, ale krásnější detaily. Střední odšumování je sice hladší, ale ostrost je trochu slabší. Nejsilnější odšumování dělá ze snímku jednolitou rozmazanou plochu. Na hladkých plochách je to v pořádku, ale tam, kde budete chtít kresbu, zapláčete. Podíváme se i na snímky vousů plyšového zajíce při umělém světle, kde dobře uvidíme míru zachování detailů.


ISO 160 (JPEG)



ISO 160 (konverze z RAWu)

ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)

ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)

ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)

ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)

ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)

ISO 6400 (JPEG)

ISO 6400 (konverze z RAWu)

V RAWu jsou snímky do ISO 400 velmi detailní a ani ISO 800 není špatné. Od ISO 1600 už šum roste, ale teprve u ISO 3200 je šum opravdu hodně výrazný. JPEGy jsou nicméně dost rozmazány už při ISO 400, odšumování je dost silné.


ISO 800, odšumování -2



ISO 800, odšumování +0

ISO 800, odšumování +2

Tady jde dobře vidět, jak snížení odšumování výrazně zlepšuje detaily. Dle mého názoru je i neutrální odšumování moc silné a radil bych jej alespoň o jeden stupínek ubrat.


ISO 160 (JPEG)



ISO 160 (konverze z RAWu)

ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)

ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)

ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)

ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)

ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)

ISO 6400 (JPEG)

ISO 6400 (konverze z RAWu)

V RAWu si všimnete barevného šumu na všech citlivostech, samozřejmě u těch nejnižších je jen velmi slabý. JPEGy jsou pořád hladké, bez barevného šumu, fotoaparát s ním bojuje opravdu účinně.



Nejnovější články
Širokoúhlý Viltrox 20mm f/1.8 nyní i pro Nikon Z Širokoúhlý Viltrox 20mm f/1.8 nyní i pro Nikon Z
Viltrox rozšiřuje počet podporovaných bajonetů svého nového manuálního širokoúhlého objektivu 20mm f/1.8 o další. Oznámil totiž, že tento model bude k dispozici i pro full frame fotoaparáty Nikon Z.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Sigma a Tamron získávají 2 ceny EISA 2019 Sigma a Tamron získávají 2 ceny EISA 2019
K dalším společnostem, které v letošní anketě EISA Awards 2019 vyhrály nějaké to ocenění, patří Sigma a Tamron. Není překvapivé, že v tomto případě šlo vždy o objektivy. Pro tento rok to byly jenom ty zoomvací.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon
Po dvou oceněních EISA Awards 2019 získalo několik společností. Nyní se podíváme na dvě z nich, Fujifilm a Nikon. Zde byly oceněny především CSC fotoaparáty s různými velikostmi snímačů a jeden objektiv.
18.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019 Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019
Společnost Canon patřila v letošních cenách EISA Awards 2019 jednoznačně k těm nejúspěšnějším. Odnesla si totiž celkem pět cen. Dařilo se především objektivům, které si odnesly rovnou 4 ocenění.
18.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2 Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2
Novinkou pro systém L-Mount je objektiv z dílen Leicy, model APO-Summicron-SL 50mm f/2. Tato světelná padesátka nabídne odolnou konstrukci i velmi rychlý autofokus díky technologii Dual Syncro Drive.
17.8.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář