Panasonic Lumix G3: menší a lehčí, je i lepší?

Panasonic Lumix G3: menší a lehčí, je i lepší?
Nedávno se objevil nový fotoaparát Panasonic Lumix G3. Proti předchůdcům přinesl kompaktnější tělo, Full HD video i nový snímací čip se zvýšeným rozlišením na 16 megapixelů. V recenzi se podívejme na fotografické výsledky.
K oblíbeným
reklama
Lumix G3 má 4/3" Live MOS snímač, jehož rozlišení bylo zvýšeno z 12 megapixelů na 16. Přesto Panasonic slibuje lepší výsledky v oblasti šumu. Ostatně 16MPx snímač v Lumixu GH2 byl proti 12MPx čipům o něco lepší, takže uvidíme. RAWy byly převedeny v programu SilkyPix Developer Studio.



ISO 160 (JPEG)



ISO 160 (konverze z RAWu)



Oba snímky jsou krásně čistý, u JPEGu je vidět krásné vyhlazení.



ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)



Ani ISO 200 na tom není špatně, RAW má jen jemný šum, JPEG je vyhlazen s velmi slušnou ostrostí.



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)



Citlivost ISO 400 už v RAWu ukazuje mírný barevný šum. JPEG je stále velmi hladký, možná až moc.



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)



Další navýšení citlivosti opět zvyšuje šum v RAWu, ten je ale ještě přiměřený JPEG začíná chytat jemný jasový šum, snímek je i nadále velmi kvalitní a detailní, trochu se snížila ostrost.



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)



ISO 1600 už v RAWu nevypadá moc dobře. Barevného šumu je zde opravdu dost. JPEG se s ním pere překvapivě dobře, lehce se ztrácí barvičky, rozhodně jde ale o použitelnou citlivost.



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)



Od citlivosti ISO 3200 to začíná být špatné. RAW pochopitelně hraje všemi barvami, JPEGy ale už začínají třepit hrany a ztrácet barvy. Nicméně ve srovnání s tím, co produkoval Lumix G2 při ISO 3200, je to nádhera. Lumix G3 produkuje až na ISO 3200 asi takový obraz jako Lumix G2 už na ISO 1000 až ISO 1250, a to je rozhodně dobrá vizitka pro inženýry Panasonicu.



ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)



ISO 6400 je ale už silná káva i pro nový čip. Snímky zachovávají ostrost silných hran, vše ostatní je ale rozmydlené. U fotoaparátu můžete nastavit sílu odšumování v pěti krocích.



ISO 1250, odšumování -2



ISO 1250, odšumování +0



ISO 1250, odšumování +2



S potlačeným odšumováním vypadají snímky poněkud "kinofilmově", mají sice větší šum, ale krásnější detaily. Střední odšumování je sice hladší, ale ostrost je trochu slabší. Nejsilnější odšumování dělá ze snímku jednolitou rozmazanou plochu. Na hladkých plochách je to v pořádku, ale tam, kde budete chtít kresbu, zapláčete. Podíváme se i na snímky vousů plyšového zajíce při umělém světle, kde dobře uvidíme míru zachování detailů.


ISO 160 (JPEG)



ISO 160 (konverze z RAWu)

ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)

ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)

ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)

ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)

ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)

ISO 6400 (JPEG)

ISO 6400 (konverze z RAWu)

V RAWu jsou snímky do ISO 400 velmi detailní a ani ISO 800 není špatné. Od ISO 1600 už šum roste, ale teprve u ISO 3200 je šum opravdu hodně výrazný. JPEGy jsou nicméně dost rozmazány už při ISO 400, odšumování je dost silné.


ISO 800, odšumování -2



ISO 800, odšumování +0

ISO 800, odšumování +2

Tady jde dobře vidět, jak snížení odšumování výrazně zlepšuje detaily. Dle mého názoru je i neutrální odšumování moc silné a radil bych jej alespoň o jeden stupínek ubrat.


ISO 160 (JPEG)



ISO 160 (konverze z RAWu)

ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)

ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)

ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)

ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)

ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)

ISO 6400 (JPEG)

ISO 6400 (konverze z RAWu)

V RAWu si všimnete barevného šumu na všech citlivostech, samozřejmě u těch nejnižších je jen velmi slabý. JPEGy jsou pořád hladké, bez barevného šumu, fotoaparát s ním bojuje opravdu účinně.



Nejnovější články
Lomography uvedlo objektiv Petzval 55mm f/1.7 s tvarovanými clonami Lomography uvedlo objektiv Petzval 55mm f/1.7 s tvarovanými clonami

V nabídce společnosti Lomography se po šesti letech vývoje objevuje nový pevný objektiv Petzval 55mm f/1.7 Mk II. Ten se vyznačuje nastavitelným bokehem díky různě tvarovaným otvorům clony.

Včera, aktualita, Milan Šurkala
Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx
Společnost Fujifilm představila nový středoformátový fotoaparát GFX 100, který už podle svého názvu zaujme jednou svou vlastností. Velmi vysokým rozlišením 102 MPx. Dále tu najdeme např. podporu 4K videa.
Včera, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře
Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou
Společnost Olympus představila novou generaci outdoorového kompaktu Tough TG-6. Ten proti svému předchůdci přichází s vylepšenými režimy pro focení makra a pod vodou. I nadále má objektiv se světelností F2,0.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Sony zvyšuje svůj tržní podíl na 24 % Sony zvyšuje svůj tržní podíl na 24 %
Společnosti Sony se na trhu fotoaparátů docela daří a podle posledních zpráv se jí podařilo zvýšit tržní podíl na velmi slušných 24 %, čímž se dostává na druhou pozici. V mnoha sledovaných kategoriích fotoaparátů dokonce vede.
22.5.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Cosina představuje Voigtländer Nokton 21mm f/1.4 Cosina představuje Voigtländer Nokton 21mm f/1.4
Další novinkou z dílen společnosti Cosina je vysoce světelný širokoúhlý objektiv Voigtländer Nokton 21mm f/1.4 Aspherical. Ten je určený pro full frame CSC fotoaparáty Sony s bajonetem E/FE.
22.5.2019, aktualita, Milan Šurkala