22.11.2016, Milan Šurkala, recenze

Pokud máte fotoaparát Sony s bajonetem E a hledáte zajímavý zoomovací objektiv pro běžné použití, patrně budete zvažovat Sony 18-105mm F4 OSS. Má příjemný zoom, konstantní světelnost F4 a elektronický zoom. Jaký bude?

reklama
oly 12-100/f4 | od: stn35  29.11.201612:31
este ste tu zabudli na jedno paradne zoom sklo ktore ma olympus zuiko a to 12­-100­/f4 ktore strci tento sony do vacku a zhltne ho aj s navijakom.. akurat nanho vysla paradna recenzia na ephoto kde bol vychvaleny do nebies a schytal top ocenenie http:­/­/www.ephoto.sk­/fototechnika­/recenzie­/objektivy­/olympus­-mzuiko­-digital­-12­-100mm­-f4­-is­-pro­/ akurat zial skoda trochu tej ceny..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
No jo... | od: Choakinek  22.11.201616:52
Vždy když vidím výstup z CSC Sony, říkám si, jak je to tak o dvě třídy lepší, než jejich profi kompakty, ale zase takový Panasonic GX80 je o jednu třídu lepší jak tohle. A to na to stačí 70 gramový plasťáček s plně otevřenou clonou ;­-­). Má ovšem menší ohniskový rozsah, to je pravda.

Takže jde vlastně o takové praktické potvrzení finančních výsledků Sony z minulého článku :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: No jo... | od: stn35  22.11.201617:00
ten 70g plastacek mas na mysli ten znamy podareny setak 12­-32mm?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: No jo... | od: Choakinek  22.11.201617:03
Ano, ten ;­-­)... Srovnání s 12­-60 mm je pak dokonce zcela na místě, stejně tak tvrzení, že i zde Panák drtí Sony jako prd :­-­). Jen začíná na širším začátku a má o 0,5x menší zoom ­- drobnosti.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: No jo... | od: stn35  27.11.20163:08
a kvalitou vystupu je ktory lepsi 12­-32mm alebo ten novsi a sirsi 12­-60mm lebo medzi nimi sa pravdepodobne budem rozhodovat aky zoom univerzal zobrat pri kupe csc­(pravdepodobne to bude uz spominany gx80)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: No jo... | od: stn35  27.11.20163:32
z pevnych skiel sa zas rozhodujem medzi viacerymi napr 42,5­/1.7­(prip jeho kratsi variant 25­/f1.7­) ,prip zobrat osvedceny olympus 45mm­/f1.8 ­(resp kratsi variant 25mm­/f1.8­) prip este tu mame super svetelnu sigmu 30mm­/f1.4, potom je este lacnejsia sigma art 60mm­/f2.8 ale uz s horsou kresbou aj svetelnostou a chcem sa este spytat ake su tieto sigmy pevne objektivy pre 4­/3 v porovnani s panasonicom ci spominanym zuikom od olympusu v kvalite vystupu
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: No jo... | od: kolyy  29.11.20160:06
Skús takéto otázky hodiť do fóra, tam Ti skôr niekto odpovie.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: No jo... | od: sm.art  22.11.201618:58
ja mam zase opacnu skusenost ­- kvoli tomu som predal GX80 a nechal si A6300 ­- obraz omnoho detailnejsi aj vo fotkach aj vo videu

GX80 mal sice skvely obraz s Pan. 42.5 f­/1.7, ale A6300 v kombinacii s 50mm f­/.18 alebo 35mm f­/1.8 bol aj tak lepsi
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: No jo... | od: Choakinek  22.11.201621:46
Pevným sklům se sice nebráním, ale chtěl bych, aby jádrem mého CSC příslušenství byly zoom objektivy. Kvůli tomu Sony vypadává ze seznamu :­-­). Jestli máš opačné preference, tak ok. Rozhodně nebudu tvrdit, že 16 Mpx GX80 podává na základní ISO detailnější obraz, než 24 Mpx A6300. To je samozřejmě jasné, že nepodává.

Tím nechci říci, že Sony nemá kvalitní zoom objektivy, ale váží hodně a stojí majlant. V jiném segmentu ­(lehčím, levnějším­) nemá ­- a o ten mi právě jde ;­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: No jo... | od: kolyy  22.11.201623:22
Zaujímavé, podľa testov je Sony E 50­/1.8 veľmi ostrý v strede, ale pri otvorenej clone má slabé kraje a rohy. Naopak Panasonic 42.5­/1.7 by mal byť konzistentnejší plne otvorený. Ak je to pravda, tak výsledok veľmi závisí na scenári ­- pri portrétoch na otvorenej clone asi preváži Sony, pri celoplošnej kresbe zase Panasonic. Priclonenie nahráva asi Sony. Aké boli Tvoje skúsenosti, čo presne rozhodlo?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: No jo... | od: sm.art  23.11.201620:38
oprava ­-­- porovnaval som A6300 + sony 35mm f1.8 vs Panasonic GX80 + 42.5 f1.7 a 35­-100 f2.8
ten 35mm priclonujem na f­/2 resp f­/2.8
ten pan 35­-100 bol na 100mm tiez velmi ostry ale v lehote 14 dno som ho vratil, za tie peniaze som si radsej kupil ten 42.5 a polovica penazi mi este ostala


dalej som porovnaval sklo Canon 100­-400mm II ktory pouzivam na zver ­- na Sony cez Metabones IV a na GX80 cez Kipon AF ­- na ohnisku 400mm f5.6 bolo sony o triedu lepsie

na pane zasa fungovalo na rozdiel od Sony jednorazove ostrenie vo videu

takze gx80 a kipon som predal, este mi zostal ten 42.5mm

P.S. inak dnes vysiel na eoshd.com plateny navod, ako nastavit farby na Sony, aby vyzerali ako na Canonoch ­- tych 15 dolarov nelutujem...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: No jo... | od: J77  23.11.201622:11
To je teda etalon idealu :D ­- ­"barvy ako na Canonoch­" :­)­)­)­))
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(4)
Re: No jo... | od: sm.art  23.11.201623:23
pre nechapavych a lenivych: Canon­-like 4K and 1080p colour correction settings ­- zalozene na uprave SLOG2 profilu a vyvazenia bielej
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: No jo... | od: J77  24.11.20161:42
Napsal jsi doslova ­"ako nastavit farby na Sony, aby vyzerali ako na Canonoch­". Tak se priste bud vyjadruj presneji anebo se nediv takoveto pravem pobavene reakci, ktera s nechapavosti nebo lenivosti nema co delat. A ktera beztak neni v rozporu s tim, co jsi doplnil.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Re: No jo... | od: sm.art  24.11.20167:46
Aha dalsi notoricky prispievatel do diskusii, co sa musi ku vsetkemu vyjadrovat :­)
Tak si sem pis co chces, uz ma nezaujimas
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: No jo... | od: jozkopower  24.11.20168:31
sm.art ­- to znie zaujímavo, mať farebný profil aj od iného výrobcu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: No jo... | od: J77  24.11.20169:06
Prosim jeste trochu slovenskych nahravek a natahovani toho uzasneho pribehu o tom, ako sa sm.art rozsoupl svymi $15, aby si mohl nastavit barvy ako na Canonoch :­) a pak se k temto jalovym, vrcholne zabavnym slovum ani neznaji ­(a mel bych spis napsat pseudo­-nastavit, ponevadz to neni import ­"profilu od ineho vyrobca­", ale omezeny pokus o ­"Canon­-like­" nastaveni, ­"zalozene na ...­" ­- to jen pro ty opravdu hloupe a lenive, pokud si vypujcim slova sm.arta vyse­).

SK bratry zdravi notoricky se ke vsemu vyjadrujici prispevatel s prumerne necelymi 19ti prispevky rocne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Re: No jo... | od: jozkopower  24.11.201616:43
@ J77 : Dobrý voják Švejk byl superarbitrován pro blbost...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: No jo... | od: sm.art  24.11.201617:20
mne osobne sa farby zo sony nepacia, najviac preferujem prave canon
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: No jo... | od: sm.art  26.11.20168:46
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
opticke vady | od: sm.art  22.11.201611:20
Okrem vysokej ceny mi dost vadilo aj vyrazne sudkovite skreslenie, objektiv som predal a nechal si len skvele pevne skla 50mm f­/1.8 a 35mm f­/1.8, s ktorymi zoomujem vo videu elektronicky, alebo pripajam na A6300 cez adapter velmi lacny Canon 55­-250mm, ktory je na f5.6 velmi slusny na vsetkych ohniskach ­(ale vo videu musim ostrit rucne­) a ma oproti Sony OSS asi 1,5­-2x ucinnejsiu stabilizaciu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: opticke vady | od: jozkopower  22.11.201611:50
Ja som to spravil troška opačne. Predal Tessar 16­-35mm a zakúpil G 18­-105mm + Sigmu
30mm F1.4, tá je ostrá i na ­"plnou díru­".
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: opticke vady | od: Choakinek  22.11.201617:08
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ausgerechnet typische Sony | od: kikapu  22.11.20169:15
Sony fakt umí. Vydávají jedno lahůdkové tělo za druhým a nasadit si na to můžete buď nemožný 18­-55, nebo předražený nemožný 16­-50, nebo předražené podprůměrné tohlencto, nebo hoooodně předraženého a opticky mizerného Zeisse 16­-70­/4. Tak teda nevím jak to myslí s těmi zákazníky, jakože polibte nám tentononc ?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: jozkopower  22.11.201610:54
Stačí priame zrovnanie stejných záberov z recenzií, napríklad Sony 18­-105mm vs. Panasonic 12­-60mm : http:­/­/www.digimanie.cz­/forum­/attachment.php?attachmentid=1977&d=1479806172
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: stn35  22.11.201617:07
ten panak je kus viac rozpity pri detailoch, pri priblizeni to vidno, sony je ostrejsi ale zas nemozno moc porovnavat aps­-c vs 4­/3 systemy ,predsa len o dost vacsia plocha cipu a kus svetelnejsi objektiv robia svoje..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: Milan Šurkala  22.11.201618:11
Moc nerozumím tomu, jak se světelnost projevuje v lepších detailech. Obzvlášť, když bylo v obou případech přicloněno. Ono je to detailnější také díky vyššímu rozlišení senzoru, nicméně je nutné oznat, že Sony je uprostřed fakt hodně ostré.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: kolyy  22.11.201618:59
Pri tej fotke by som bol opatrný, 18­-105mm mal k dispozícii podstatne lepšie podmienky ­(slnečno, vysoký kontrast­) a 12­-60mm sa zdá byť zaostrený viac na popredie. Fotka z recenzie 12­-60mm je podstatne ostrejšia a dáva lepšie porovnanie. Tu som to komentoval podrobnejšie:

http:­/­/www.digimanie.cz­/forum­/showthread.php­/4025­-Fotak­-s­-4K­-videom­-F10?p=43990&viewfull=1#post43990
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: Choakinek  23.11.201619:32
Hmm, umění manipulace ;­-­). Tady je to černé na bílém ­(viz část ­"MTF­" v článku spíše níže­):

Sony 18­-105mm:
http:­/­/www.photozone.de­/sony_nex­/991­-sony18105f4oss?start=1
Panasonic 12­-60mm:
http:­/­/www.photozone.de­/m43­/983_pana1260f3556?start=1

Z toho vyplývá, že ano, Soňák je ve středu ostrý jako břitva, ale s vyrovnaností kvality kresby na tom moc dobře není, na rozdíl od Panáka. A o to jde především ­(pokud kvalita, která dosahuje dobré rovnoměrnosti, je zároveň solidní, jako že u Panáka solidní je­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: kolyy  22.11.201613:09
Kým pri ostatných objektívoch sa dá súhlasiť, tak akurát 18­-105­/4 je niečo, čo sa pri iných formátoch za danú cenu hľadá dosť ťažko, nehovoriac o konštrukcii na video. Myslím, že tento objektív je jednou zo silných stránok Sony E systému.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: kikapu  22.11.201613:52
Na video stačí určitě, ale to je u foťáku celkem blbý, no...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: Milan Šurkala  22.11.201614:08
To je sice pravda, že ostatní nic moc podobného nemají, stále je tu ale problém, že na Sony E není žádný rozumný zoom za přijatelnou cenu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: jozkopower  22.11.201614:43
Samotný fakt, že ostatní nič podobné nemajú, je dostatočný dôvod na existenciu tohto objektívu.
Čo sa týka ceny, objektív vykresľuje plochu APS­-C čipu. Ak sa niekto rozhodne pre rozmernejší čip, musí počítať s vyššou cenou skla.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: Milan Šurkala  22.11.201618:09
On taky nikdo myslím netvrdí, že není důvod pro jeho existenci. Jen je škoda, že tohle mohl být velmi zajímavý zoom pro Sony E systém... no a jeho výkony zas tak dobré nejsou, což platí i o ceně. Stále tu prostě chybí něco rozumně kvalitního za dobrou cenu. Tohle perfektně kreslí uprostřed, ale v rozích to hraje mnoha optickými vadami nemluvě o tom, že pro lepší výsledky je nutné clonit na F5,6 a výše. Ona ta cena je dána i tím, že zatímco u ostatních se univerzálnější objektivy dají sehnat v setu za relativně malé příplatky ­(ať už mluvíme o M4­/3 nebo APS CSC­/DSLR­), u Sony to jaksi nejde a je nutné platit plnou cenu, zvlášť tělo, zvlášť objektiv.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: J77  22.11.201618:30
Tak tak ... Sony proste nema setak, ktery by nemel nejake zavazne nedostatky. Nemuselo by to ani byt kvalitni za dobrou cenu, stacilo by kvalitni za normalni cenu. Zatim je to ve vsech dosavadnich sklech, ktera se daji koupit v setu, pouze kvalitativne prumerne az podprumerne za vysokou cenu. Zarazi me, ze uz davno neinovovali letity 16­-50 pancake nebo neuvedli nejakou nepalacinkovou formu, tam by optickych kompromisu nemuselo byt tolik.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: Milan Šurkala  22.11.201618:34
Palačinka ale vůbec nemusí znamenat optické kompromisy. V pracovním stavu je ten objektiv podobně tak velký jako nepalačinkový, on má především schopnost se poskládat. A výrobci jako např. Samsung i Panasonic ukázali, že i malé objektivy ­(jako např. 20­-50mm nebo 12­-32mm­) mohou být tak kvalitní, až by to člověk tipoval na pevné sklo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: J77  22.11.201620:56
Nemusi, ale velmi casto znamena, zvlast kdyz je skladacich tubusu vice a prumer cocek o to mensi. Ani tohle samozrejme neplati stoprocentne, trebe neskladaci ­(resp. castecne skladaci Oly 14­-42 R II taky pouziva cocky s dost malym prumerem­). V kazdem pripade, na 16­-50 i na Oly 14­-42 EZ jsou ty kompromisy dost znat. Setaky typu Pana 12­-32 jsou totalni vyjimky a maly zazarak.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ausgerechnet typische Sony | od: kolyy  22.11.201614:50
Samozrejme, netvrdím, že 18­-105­/4 supluje štandardný zoom.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
reklama
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.