Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od RTeo
Dioptrická mohutnost není známá ale jedná se o předsádku achromatickou s vícevrstvým antireflexem.
Odpovědět1  0
Musím uznat Milane, že nápad s návody ­(­"Fotíme s koalou­") jak zasvětit nezasvěcené a zapálené začínající fotografy je skvělý a dobře realizovaný! :­-­) +++
Odpovědět0  0
...o nic bychom stejně nepřišli, klasická fotografie bude za chvíli nuda. Holografický záznam informací to do budoucna jistí... nebo něco ­(pro nás zatím ještě­) nepředstavitelného... Kdyby mi někdo před pouhými 30 lety řekl jaké budeme schopni v dnešní době používat technologie ­(mobilními telefony se svými schopnostmi počínaje ­- současnými nanotechnologiemi a informatikou konče­) asi bych jej považoval za naprostého magora a to netrpím žádnými předsudky. Technologický vývoj se zrychluje exponencionálně v souladu se zrychlováním času, pomalu se začíná vymykat kontrole a nikdo netuší kam se řítíme ale 21.12.2012 to možná všechno skončí... kdo ví? Ale to už je otázka spíše filozofická... Každopádně to bude zajímavé. :­-­))
Odpovědět0  0
Aha, tak to jsem tedy nedomyslel, že se velikosti buněk čipů pomalu přibližují vlnové délce světla... Nezbývá, než přijít s novou technologií. Co takhle použití SEM detektoru na čipu ­(z elektronového mikroskopu­)? :­-­)­)­)­) Nebo vyvinout srulovatelné či elastické čipy velikosti A4... Uvidíme, taky jsem zvědav :­-)
Odpovědět0  0
V případě kompaktů i zde výrobci používají marketingový trik pro neznalé v podobě údaje o minimální zaostřitelné vzdálenosti od snímaného objektu. Tento údaj však nic nevypovídá o poměru ­"zvětšení­" a jak je v článku správně uvedeno, z důvodu stínění je většinou stejně nepoužitelná. Co se týká ohniskové vzdálenosti, platí zde, čím větší ohnisko ­- tím menší hloubka ostrosti, ale s méně rušivým pozadím a naopak takže záleží na účelu použití a na motivu. Vlastním špičkový makroobjektiv ale díky jeho delšímu ohnisku, většinou nedosahuji potřebné hloubky ostrosti. Při vysokém zaclonění ztrácí kvalitu kresby a vynucené použití blesku kvalitě snímku též neprospívá. Takže i zde platí něco za něco. Z doplňků jednoznačně doporučuji mezikroužky, snižují sice světelnost ale nesnižují kvalitu kresby. S předsádkami nemám nejlepší zkušenosti... když už, tak achromatické a sladěné s optikou konkrétního objektivu, dají se kombinovat i s mezikroužky.
Odpovědět0  0
Princip je velmi jednoduchý a logický... čím blíže pixely u sebe ­(čím menší čip­), tím více se vzájemně ­"elekricky­" ovlivňují v podobě šumu ­(vyšší zesilování signálu = vyšší šum­). Nehledě na to, že u mnoha kompaktů rozlišení čipu výrazně převyšuje rozlišení vlastního objektivu, takže maximální rozlišení je u těchto hraček stejně plně nevyužitelné. Je to jen marketingový trik výrobců pro neznalé.... Nejvíce se šum v souvislosti s vysokým ISO projevuje u zpracování nočních HDR snímků. Se zvýrazněním detailů se zvýrazní i šum. Na druhou stranu delší expozice v souvislosti se zvolenou nižší citlivostí při zhoršených světelných podmínkách též zvyšuje šum v podstatě na stejném principu. Takže je třeba vychytat ten správný kompromis mezi zvolenou citlivostí a délkou expozice. Tak jako všude, i zde platí ­"něco za něco­"....
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 12.5.201122:20|Škoda 15T
Anonymní nízké hodnocení bez komentu ná i svou kladnou stránku ­- člověk si alespoň uleví, či napraví sebevědomí a doma pak není protivnej... :p
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 12.5.201122:00|Kosmická loď
V Praze byly tři kousky ale právě kvůli nějakým problémům nebyly schváleny pro provoz. Docela škoda, na tehdejší dobu krásné šaliny, osobně se mi líbily mnohem víc než T14.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 12.5.201115:15|Kosmická loď
JJ 14T, večer přihodím ForCity :cool:
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 12.5.201113:30|Buggy
kubiii: Rozsahem na NX máš zřejmě na mysli HDR z jednoho snímku v editoru ­(jestli se nemýlím­). Jestli je to tak, tak věz že z jednoho snímku nikdy neuděláš dobré HDR ­- vlatně je to jen takové pseudoHDR. Můj aparát umí expoziční bracketing 9 expozic po 1 EV a toho využívám, ke zpracování používám Photomatix. Ale na výborné HDR stačí 3 expozice po 2 EV... Snímám zásadně do RAWu. To je všechno, žádné tajemství. :cool:
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 10.5.201120:47|Buggy
Nojo, HDR ná holt i svoje odpůrce, někdy až hysterické ­(už jsem si zvykl­), nedá se nic dělat :cool:...
Většina z mých HDR vč. této, je složena z devíti expozic po 1EV.
A co se týká přední nápravy, hned to napravím, ... přihazuji.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 10.5.201119:46|Buggy
Tchutcho: dík za podporu :cool:
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 29.5.200914:53|Vysloužilý tank
...Jestli tohle myslíš vážně, tak to jsi mě dostal! :thumb:thumb:thumb Vzdávám to...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 28.5.200914:15|Vysloužilý tank
[QUOTE=Filcka­]­[QUOTE=RTeo­]Dobrá práce??... Dle mého názoru nepřijatelný kontrast, celkově nedostatečná úprava ­(jakési fleky na obloze, barvy, křičící signatura v rámečku...­), o kompozici nemluvě ­(splývající horizont s tankem atd...­).:notsure­[­/QUOTE­]

Jak bys tedy chtěl vyfotit tank tak, aby hlaveň trčela výhružně proti obloze a na rovině nemít horizont splývající s tělem tanku? To by si ho musel odvléct někam na kopec... :D­[­/QUOTE­]

...právě z toho důvodu necvakám všechno za každou cenu, musel jsem oželit spoustu mnohem zajímavějších motivů z důvodu nemožnosti správné kompozice i světelných podmínek ­(např. ostré slunce­). O tom je fotografie, tuším...:rules

...co se týká fleků na obloze, souhlasím, že ze dají poměrně snadno vyretušovat. V tomto případě se však nestalo. A mimo jiné i proto nesouhlasím s dobrou prací, a za tím si stojím... ;)
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 28.5.20090:55|Vysloužilý tank
Dobrá práce??... Dle mého názoru nepřijatelný kontrast, celkově nedostatečná úprava ­(jakési fleky na obloze, barvy, křičící signatura v rámečku...­), o kompozici nemluvě ­(splývající horizont s tankem atd...­).:notsure
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 14.5.20090:32|Gekončík noční
Ahojte, díky za zastavení...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 29.4.200919:48|Canon Powershot A75
Obávám se, že tudy cesta nevede. Sorry ne,ne... :thumbdown
Odpovědět0  0
Děkuji všem za zastavení ;­) ...
Filcka, východní filozofie praví: ­"nic není jak vypadá­" a to je přesně případ naší Žofky... To ona je doma pánem a terorizuje zbytek rodiny:runaway...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 9.4.200922:26|Kdo vyhraje?
Tohle se celkem povedlo, jen by to chtělo vyretušovat ty nečistoty...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 16.2.200917:33|Přemýšlí
Mě je tedy jasné, proč se tak díval ­- úplně mu vidím na očích, co si v tu chvíli myslí o fotografovi ­(páníček nepáníček­) :D...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 4.2.200912:56|Ok O
Pleťová barva ­(vyvážení bíé­) katastrofa, totéž kompozice ­- stačí upravit výřezem. Pravý modrý okraj snímku sem rozhodně nepatří...
Odpovědět0  0
:eek: Snímek příliš padá doprava ­(alespoň opticky­), barvy jsou vyšisované a kompozičně příliš natěsno ­(skupina stromů­)... Chtělo by to širší ohnisko, polarizák a pečlivější SW úpravu. ;)
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 4.2.200912:41|Západ slunce
Mě se ta fotke nelíbí. Působí na mě ­"prázdně­" a zároveň chaotoicky. Co je motivem? Přinejmenším je kompozičně nesprávné umístění sloupu vysokého napětí doprostřed...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 1.2.20090:29|Opustená
Každopádně to chtělo snímat z jiné ­(nižší­) perspektivy...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 29.1.20097:22|Okna dokon03
...tak to jsi riskoval vlastně téměř jako válačný zpravodaj Péťo, ne?... :D
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 28.1.200922:57|Okna dokon03
Připojuji se k HimiX, líbí moc. :thumb ...Jen jestli tam moc netáhne...:p
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 26.1.200912:10|Hnedák
Zajímavé HDR ­(jesli se nemýlím­)... :thumb
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 23.1.200910:46|Waiting for the sun
Oh Yes, Yes Waiting, hmm... :notsure
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 23.1.200910:41|Lienka
Opět přílišný ­"šumák­", ostré světlo a chtělo by to lepší kompozici. Také ostrost není ideální. 1­-2
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 21.1.200923:05|Devín - věžička
Souhlas s HimiX_em...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 21.1.200923:03|Vodník a mešita
[quote=HimiX­]Prekvapive se mi tady ta kompozice docela libi, nebo jinak vetsina lidi by to fotila obracene, vodnikova hlava by byla uplne v levo strikal by vodu pres fotku, ve prostred by byla budova. Takze tohle reseni se mi docela libi, nebo lepe receno je originalni a neni tak spatne, ale jinak je to spatny :­-­( dohromady tam nic neni, nevim na co mam koukat, co je motivem...­[­/quote­]
Mě by kompozične vpravo nevadil, kdyby alespoň nechrlil tu vodu ;­)...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 21.1.20090:00|Vodník a mešita
Když nic jiného, chtělo by to do začátku uvažovat alespoň o kompozici... a potom vylepšovat to ostatní.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 20.1.200923:51|Gaviál
Motiv pěkný ale ta neostrost to kazí a něco mi nesedí na kompozici ­(zřejmě chybějící kus čumáku ­- i když vím, že ho má dlouhý­) :eek:
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 20.1.200923:45|Hrad Trenčín
Ta slečna s uřezanýma nohama a jakási tyč na pravé straně či co atd, atd ­(?­)... Co je vlastně motivem? :notsure
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 16.1.200923:43|"chrlic"
Tohle je tvůj slabší kousek. Možná by to vylepšil záběr z profilu a ČB provedení :notsure
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 16.1.200923:33|Socha
Socha sama o sobě by mě nezaujala, ale na tomto pozadí vypadá dobře. Pokud není doostřená nevadí, protože v tomto rozlišení to není poznat...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 16.1.200922:31|Pohled z Bumbálky
Pěkné...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 14.1.200921:10|Stromy01
Hmm povedené Péťo, ale co ten rámeček ??? :eek:
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 13.1.200917:08|Na Soláni
:thumb
Odpovědět0  0
Vpravo natěsno a nebe příliš zašuměné, jinak pěkné.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 8.1.200921:05|Pohada po zkousce
Takový tvůj slušný standard... to byla asi náročná zkouška...:cool:
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 8.1.200921:00|P1020579
Člověče, ty to snad střílíš vod pasu ­(?­) žádná kompozice, žádné úpravy, žádný název... nebo se snad jedná o testovací snímky?.... :notsure
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 8.1.200916:35|P1020274
I zde souhlasdím s HimiX, vtipná fotečka ale chce to alespoň v rámci možností dotáhnout. Přepaly a kus oděvu bych odstranil vhodným výřezem, pasáčka v zrcátku vyretušoval a přepaly z zrcátku bych zmírnil v editoru.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 8.1.200916:26|P1020049
Souhlas s HimiX, tento typ snímku v protisvětle vyžaduje lehké přisvícení bleskem nebo odraznou plochou.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 8.1.200916:20|P1020548
...Přesně tak, tento snímek je nic­-nevypovídající...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 7.1.200922:17|Objetí
[quote=komin­]­[quote=RTeo­]Super motiv Péťo ­(možná bych zkusil malinko přitmavit­), jinak moc pěkné :­)...­[­/quote­]

Dík Rendo, tmavil jsem jak steklej :­-­) ale pak tam začali vstupovat černé fleky v ­"hlavě­" a jako dole u ­"kolen­" tak jsem se na to vy..... ­/přečti si ­"recenzi­" na Pentax_clubu.:­-­)­)­)­[­/quote­]n
Tak jsem juknul na ten slavný Petax_Club... Jinak, když to už víc nejde ztmavit v editoru, zkus příště ubrat nějaké to EV přímo v terénu. Sníh je zrádný na přesnou expozici, je třeba experimentovat :cool:
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 7.1.200921:53|P1020710
Asi tvůj nejlepší pokus, i když bych zvolil jinou kompozici. Krajina pěkná.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 7.1.200921:47|P1020841
Chtělo by to zapracovat na kompozici i úpravách, navíc rozostřené kraje snímek znehodnocují.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 7.1.200921:39|P9160253
Tohle se taky nepovedlo. Přinejmenším by to chtělo přikontrastnit, přitmavit a upravit výřezem. Také moc nerozumím názvům tvých fotoggrafií. :notsure
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 7.1.200921:33|P1020881
Tohle se nepovedlo. Horní polovinu snímku jako by osvítil jaderný výbuch, v kompozici mi navíc chybí horizont...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 7.1.200921:25|P9110056
Hmm no jo, v podstatě souhlasím s PetremB...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 7.1.20092:26|Kaisa
Celkem pěkný psí portrét, jen to ruší ta hoha napravo, nebo co to je... :notsure
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 7.1.20092:20|Noční květinka
Hmm... to vypadá spíš na nějakou jedovatou květinku :D
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 7.1.20092:08|Balón
Tohle se mi docela líbí, má to svoje kouzlo ­(na rozdíl od tvých aktů­)... :cool:
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 7.1.20092:01|Prygl
...pánové přede mnou to tak nějak řekli za mě... :notsure
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 7.1.20091:58|Ivet
S tou netrefou máš pravdu, foto zde ale vymazat nelze ­(taky jsem se zajímal­), pouze vyměnit za jiné v rámci editace... :idea
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 7.1.20091:50|Zimní Beskydy
Paráda... :)
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 7.1.20091:47|Objetí
Super motiv Péťo ­(možná bych zkusil malinko přitmavit­), jinak moc pěkné :­)...
Odpovědět0  0
...kmen rozštíplý sluníčkem ­- zajímavá kompozice, pěkné... :cool:
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 2.1.200921:38|Cesta01
To je skoro jako z pohádky, pěkné... :thumb
Odpovědět0  0
Podobně jako u předchozí, líbí se mi nápad i provedení.
Odpovědět0  0
Nápad i provedení dobré ­(HimiX je holt specialista na BW­). :)
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 30.12.200815:30|Rákos v Jezerném
Pěkné, originální ­- povedlo se...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 30.12.200815:24|Na Soláni
Hmm, to nemá chybu... :thumb
Odpovědět0  0
Barvu bych asi nechal, ale lehoučké přikontrastnění by snímku zřejmě prospělo.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 4.12.200820:17|Rakouské Alpy
Moc pěkné, jen to chtělo horizont posunout kousek nahoru ­(a škoda toho oparu na pozadí­).
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 2.12.200817:19|Přístav Genova
Výřez ­(nebo záběr­) bych posunul asi tak o 2mm doprava ­- ale to je maličkost. Jinak pěkné...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 2.12.200817:12|Motýl a ...
Pěkný kokíno, jen ten motýl to trochu ruší :­-­)­))
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 2.12.200817:04|Ještě jedna vodní
Až na ten kousek mechu vpravo dole, pěkné...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 28.11.200819:36|Olympus SP570UZ: Ruka
Pěkně nasvícená ­"amputace­", jen ten začátek stínu od ruky by mohl mít méně ostré hrany.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 28.11.200819:28|Přerušená kolej 02
Zajímavý snímeček, ­"neokoukaný­" motiv. ­(Zkusil bych i kompozici úhlopříčně)
Odpovědět0  0
Poměrně kvalitní ­"reklamní­" makrofotografie. Rušivě působí pouze pravý horní rožek.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 28.11.200819:00|Pramen
Tahle se zase líbí více mě :­-­)... je super...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 28.11.200818:54|Vodopád Virje
Pěkné ­(možná bych zkusil kompozici na šířku)
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 28.11.20081:18|Benatky X
Líbí se mi, že jsi pro tento snímek zvolil barvu, OK :­-)
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 27.11.20081:58|Ro01
Tahle je z tvých posledních ­"zrcadlení­" nejlepší :­-­)... ­(bet toho rámečku by se mi líbila ještě víc)
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 27.11.20081:52|Dsc00404
Já tedy osobně spatřuji jedinou výhodu v ČB úpravě ­(tohoto snímku­), že snižuje ten zmatek.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 27.11.20081:46|Los včelkos
...spíše ­"Los Pestřenkos­" ne? Opět, na makro malý poměr zvětšení ­(motiv se na snímku ztrácí­) a zase ta perspektiva. I když tento snímek je o chloupek snesitelnější než ten čmelda.
Odpovědět0  0
Zde mě zaujala pouze horní polovina snímku, kerou bych přitmavil a barvy bych nechal. Spodní, nicneříkající část to kazí.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 27.11.20080:53|Výhled z okna
Je to tak, technická kvalita trpí a celkově nic moc...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 25.11.200821:55|Industri
Škoda toho přepalu, jinak moc pěkné.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 24.11.200819:30|V No N Hv Zda003
Hmm, ten rámeček křičí a trochu mě ruší pozadí ­(ubrus­). Jinak dobré...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 24.11.200818:50|Samorost
HimiX to vystihl přesně, je to ostřeno ­"na nos­"...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 24.11.200813:00|Strážci 2
Tento styl zase nebere mě, ale objektivně vzato to nemá chybu.
Odpovědět0  0
Až na ten horizont ­(o ktrém víš­), moc moc pěkné!
Odpovědět0  0
Líbi se mi, jen bych malinko přitmavil :­-)
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 22.11.20083:39|Hafan
Škoda dvoubarevného pozadí, jinak pěkné.
Odpovědět0  0
Škoda té neostrosti, jinak moc pěkné.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 22.11.20082:50|Hibiscus01
...jinak kompozičně OK...
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 22.11.20082:49|Hibiscus01
Na mě ty barvy působí přesyceně až uměle.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 22.11.20082:45|Vlčí máky
Mě se to dost líbí, ale horní část snímku je zbytečně tmavá.
Odpovědět0  0
Souhlasím s PetremB., pěkné místo, barevně OK, břízy mám rád ale kompozičně mi to nesedí.
Odpovědět0  0
Pěkné.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 20.11.20089:41|V Trn Ci 01
Asi bych ořízl kousek pravé strany snímku, jinak moc pěkné.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 18.11.200823:59|Zimní soumrak
Vypadá to docela reálně, pěkný snímek, možná by to vylepšil polarizák.
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 18.11.200822:23|Socha na mostě
Mě se to dost líbí, skvěle tónované pozadí vůči motivu ­(bezchybně vyváženo­). Co se týká kontrasu, můj názor je ten, že je tak akorát. Zvýšení kontrastu by vedlo ke ztrátě kresby :­-)
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 18.11.200821:28|Ráno v Beskydech
Nevšední barevné pojetí, výborná kompzice, působivá scenérie ­- líbí se mi :­-)
Odpovědět0  0
Snímek technicky perfektní, škoda rušivých prvků v levé části snímku ­(trubka, nebo co­) a zkusil bych malinko jinou perspektivu záběru.
Odpovědět0  0
Pěkná scenérie, snímek má hloubku ale možná by potřeboval teplejší podání :­-)
Odpovědět0  0
RTeo (151) | 18.11.200820:44|Hněv božstev
Velmi působivý a překrásný hněv božstev ­(!­), až na ten šum nemá chybu...
Odpovědět0  0