www.digimanie.cz
>
>
>

Shutterstock nabídne "bezplatně" fotky pro reklamy Microsoft Advertising

Shutterstock nabídne "bezplatně" fotky pro reklamy Microsoft Advertising
, , aktualita
Kdysi vyzdvihovaná fotobanka Shutterstock je poslední dobou kvůli změně provizí veřejným nepřítelem fotografů číslo 1. Nyní oznámila partnerství s Microsoft Advertising a nabízí "bezplatné" snímky ze své kolekce pro inzerenty Microsoftu.
K oblíbeným
reklama
S fotobankou Shutterstock je to poslední týdny docela "veselé". Oznámila změnu provizí, kvůli čemuž fotografům významně klesly provize (středním okolo 35 %, menším o trochu více, větším o něco méně). Bojkot fotografů zatím moc nezabral, z databáze zmizelo nakonec něco okolo 3 % snímků, a nyní je tu další krok, který může fotografy naštvat. Faktem nicméně je, že zatímco u změny provizí je po prvním měsíci docela dobře jasné, jaký je propad, nový krok nedává nic znát na tom, jak pozitivní nebo negativní vlastně bude. Inzerenti systému Microsoft Advertising totiž v rámci Audience Ads mají nově přístup k celé kolekci téměř 330 milionů snímků z fotobanky Shutterstock.
 
Microsoft logo
 
Nejvíce otázek vzbuzuje fakt, že inzerent může z kolekce volbě vybírat a za fotografie přímo nic neplatí. Ty jsou "zdarma". Nemusí tak sám řešit licencování fotografií z fotobanky, toto za něj vyřeší Microsoft. Fotografové se tak nepřekvapivě ptají, proč budou jejich fotografie nabízeny bezplatně. Faktem je, že Shutterstock ani Microsoft vůbec nikde nezmiňují detaily licencování a není jasné, jakým způsobem se vlastně bude platit za snímky. Je však docela jasné, že Shutterstock nebude fotky nabízet jen tak zdarma a chce z toho něco mít, takže nějaká forma placení zde jistě bude, nikdo ale neví jaká.
 
Shutterstock logo
 
Dá se očekávat, že inzerent patrně cenu fotografie zaplatí v ceně reklamy, z čehož pak vzniknou provize pro Shutterstock a posléze i provize fotografům. Otázkou je, kolik to bude. Zásadní je zde to, že inzerent Microsoftu platí jen za prokliky, takže se může stát, že se jeho reklamy zobrazí lidem s fotkami ze Shutterstocku, pokud ale na ně nikdo neklikne, inzerent nic neplatí. Je tedy velkou otázkou, jaké toto licencování bude a co to bude ve výsledku znamenat pro fotografa. Může to být negativní i naopak a jen těžko to budeme schopni vyhodnotit.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Fotograf během pandemie proměnil své vstupní dveře ve fotoaparát Fotograf během pandemie proměnil své vstupní dveře ve fotoaparát
Během stále trvající pandemie onemocnění covid-19 se americký fotograf rozhodl realizovat projekt, při němž proměnil své vstupní dveře ve fotoaparát. Vznikla tak série portrétů, která dokumentuje lidi ze sousedství. 
Dnes, aktualita, Kateřina Hoferková
Video: Silný vítr v Austrálii vytvořil obrácené vodopády Video: Silný vítr v Austrálii vytvořil obrácené vodopády
Někdy se povede zachytit na video nebo na fotografii zajímavé úkazy, které způsobí přírodní živly. V národním parku v Austrálii před několika dny nastaly příhodné povětrnostní podmínky, aby vznikly "vodopády naopak". 
Včera, aktualita, Kateřina Hoferková1 komentář
Meike uvádí levný objektiv 25mm F1.8 za pouhých $75 Meike uvádí levný objektiv 25mm F1.8 za pouhých $75
Další novinkou společnosti Meike pro CSC fotoaparáty je objektiv 25mm F1.8. Ten bude stát pouhých 75 USD. Nabídne manuální zaostřování a velmi kompaktní konstrukci s hmotností jen 170 gramů.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Samyang představil 4 video objektivy se světelností F1.5 Samyang představil 4 video objektivy se světelností F1.5
Natáčení videa pomocí fotoaparátů je stále více a více populární, a tak Samyang rozšiřuje nabídku svých VDSLR objektivů optimalizovaných pro video o nové verze se světelností T1.5. Máme tu 24mm, 35mm, 50mm i 85mm varianty.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tamron si patentoval ultrazoomy včetně extrémního 18-500mm Tamron si patentoval ultrazoomy včetně extrémního 18-500mm
Společnost Tamron podala několik patentů na nové ultrazoomové objektivy, mezi nimiž byl krátkorozsahový model 18-100mm F3.5-5.6 i doslova extrémní objektiv 18-500mm s více než 26× optickým zoomem, papírově dokonce 28násobným.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář