Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
16.5.2014, Milan Šurkala, aktualita
Sony před pár hodinami představilo novou generaci svého úspěšného profi kompaktu Cyber-shot RX100 III. Novinka má i nadále 1" Exmor R CMOS snímač s 20 MPx, nově má ale F1,8-2,8 objektiv, vyskakovací EVF a pochopitelně nechybí ani Wi-Fi.
jozkopower (452) | 18.8.201414:02
RX100 III ­- fantázia, to jednoducho musím mať...
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 18.8.201415:54
Můžu jen doporučit, oproti původní verzi výrazné zlepšení, a zatím jsem nenašel žádnou zásadní závadu.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 20.5.201411:34
"k dispozici je nicméně vyčítání všech dat z celého snímače, což zvyšuje kvalitu obrazu, jinak řečeno je 4K video uložené jako Full HD­"

Toto se týká tohoto foťáčku, nebo té výše uvedené kamery?
Jestli foťáčku, tak to je ­"nedoceněná­" záležitost pro videisty ­- kvalita videa s tímto totiž vzroste výrazně ­- hlavně ostrost a ­"jistota­" tenkých linek.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6628) | 20.5.201412:50
Týká se to fotoaparátu, protože kamera 4K výstup podporuje ­(ve 4K rozlišení není prostor pro takové slučování pixelů z celého obrazu, tam pixel na čipu = pixel v obraze­). Fotoaparát tedy zaznamená 4K, ale uloží to do Full HD, každý Full HD pixel je tak složen ze čtyř pixelů a nic se nevynechává. 4K v kameře je klasické 4K s RGB maskou.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 20.5.201414:35
Ja, richtig, zapomínám na to, jak monstrózní rozlišení 4K vlastně je :­)
Tak to je paráda, tohle nemám ani na GH3 a nemýlím­-li se ­(jsem si skoro jistý­), není to ani na GH4 ­(!­). VIděl jsem vzorky videí z GH4 kdy jednou bylo točeno ve fHD a v druhém případě bylo točeno ve 4K a dawnsamplováno na fHD a druhý případ byl znatelně ostřejší ­(při šmejdění nosem po monitoru :­) ­). Hlavní přínos je v tenkých vodorovných linkách. Nejhorší to bylo ­(s čím jsem se já setkal­) na jinak skvělé A65. Křídlo letadla zepředu, v dáli ­(tedy tenká vodorovná linka­), v určitých případech poskakovalo o řádek pixelů nahoru dolů nebo i zmizelo, podle toho kam se vešlo, na který řádek čtených pixelů, nebo mezi ně.
Mimochodem, zkoušel jsem si dělat na plotru velké tisky z pauznutého surového 4K videa z GH4 ­(inspirace z 43rumors­) a výsledky byly teda fakt překvapující...
Odpovědět0  0
martt (16) | 17.5.201412:24
Dopr...le, tak asi střelím moji LX7 a pujdu do RX100 lll...
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 17.5.20140:25
Tak toto má zatiaľ najbližšie k dokonalému kompaktu. Kompaktné rozmery, veľký senzor, svetelný objektív so širokým začiatkom a EVF, ktorý netrčí a nepridáva rozmerom foťáku, skrátka paráda. Dokonalý cestovný kompakt. Jediný reálny konkurent: G1x je drahší, väčší a pomalší ­(jedinú výhodu má v HO­).
Drobná vada sa predsalen nájde: okrem spomínaného krátkeho objektívu je to úplne hladké telo bez akéhokoľvek gripu sa bude asi dosť blbo držať: http:­/­/www.mirrorlessrumors.com­/uploads­/post­/4965­/images­/713­/large_dsc_rx100m3_lifestyle_wmen_expoct2015_2_1200.jpg a chcelo by to nejaký aftermarket grip ­(napr. od R. Franieca­).
Odpovědět1  0
Jirka X (86) | 17.5.20147:11
S dodávaným origo pouzdrem je úchop ok, s ním nemám problém. Možná tak v Sony uvažovali. Ale je fakt, že nějaký alespoň pidivýstupek tam vytvořit mohli, každý to pouzdro nechce. Je sice efektní a pevné, ale např. proti prachu nedostatečné.
Odpovědět0  0
smARTin (354) | 17.5.20140:03
Kompakty a CSC sa robia coraz lepsie a postupne spolu zabijaju klinceky zrkadlovkam do rakvy.
Odpovědět2  0
Choakinek (4688) | 16.5.201419:50
Kdo nechce UZ, je to pro něj snad nejlepší kompakt. Vyskakovací hledáček je výborný nápad! A i ta cena ­- vzhledem k tomu, že první verze RX100 dnes stojí cca 13 tisíc a že se to tedy na tuhle cenu také nejspíš jednou dostane, je to paráda. Se špičkovým objektivem, bez nutnosti dokupovat hledáček, nemá to chybu!
Odpovědět2  0
Sakini (772) | 16.5.201421:06
No normálně mi z toho cuká oko, jestli Fuji X30 nebude nějaká technologická pecka tak tohle je můj příští kompakt ­"sebou­".
Odpovědět0  0
rousini (237) | 16.5.201418:52
Delší ohnisko by bodlo, když má být kompakt univerzální, ale pravda v tomto rozmezí se děje 80% mých fotek. Taktéž zvětšení hledáčku není moc velké. Ale jinak to bude povedená mašinka. Pro mě je skoro nepřekousnutelný dizajn jako z lisovny, krabice bez invence...
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 16.5.201417:48
ach skoda ten zoom, namiesto toho zeby ho o malinko zvysili na idealnych 5x­(teda by bol rozsah 24­-120­/ f1,8­-2,8, alebo aspon 24­-100­) este ho dali dole na 3x co uz..ale aspon spodne ohnisko zacina teraz na vybornych 24, kazdopadne ale v ostatnych smeroch je to nadupana masinka, maximalne ju vylepsili oproti min roku vo vsetkych smeroch, najlepsie azda ten tolko ocakavany a chybajuci hladacik+ paradne upravena svetelnost ,klobuk dole ,toto bude opat kompakt roku, sony boduje v segmente profikompaktov na celej ciare..
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (6628) | 16.5.201418:27
No já se obávám, že navýšit zoom z 3,6× na 5× a ještě o skoro 2 EV zlepšit světelnost asi není zrovna jednoduché, pokud ještě mají zachovat i ty kompaktní rozměry a hmotnost. I když by se to tam teoreticky vejít stále mělo ­(víme jaké zázraky dokázal se světelností a rozměry Canon G15, Nikon P7700 nebo Canon G1 X MkII­), těžko říct, zda je to při 1­" senzoru skutečně možné.
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 16.5.201418:47
no taky canon to uz dokazal, ano presne so spominanym modelom G1X Mark II. ,dokonca canon ma este lepsi senzor 1,5´´ a ma 5xzoom­(24­-120mm­) aj ked svetelnost malinko horsiu f 2­-3,9 ,presne tento model od canonu bude defacto priamy konkurent sony RX100 Mk III.,som zvedavy na ich vzajomny duel a porovnavaci test ktory z nich vyjde nakoniec vitazne z duelu, pre sony urcite + bude video,lepsia svetelnost ,naopak canon ma vacsi cip a zoom az 5x..no uvidime, veelmi som zvedavy na vysledky..cenovo zacinaju obaja na sume cca okolo 800e,co nie je malo.. ale ani vela kedze RX10 profi ultrazoom je aktualne na cene +­-1000e
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6628) | 16.5.201419:10
No jen se na tu G1 X Mark II podívej. Nelze ji upřít, že znatelně vylepšila koncept G1 X při plus minus zachování rozměrů, což je až s podivem. Každopádně i takto má o 1 EV horší koncovou světelnost než RX100 III, je o 15mm delší, o 16 mm vyšší a dokonce o 25mm tlustší a váží dvojnásobek! Při menším senzoru by to pochopitelně mohlo být znatelně menší, ale nevím nevím, zda by to mohlo být v nějakém vyloženě ­"kapesním­" formátu.

Těmto požadavkům plus minus odpovídá Canon G16, který se proti předchůdcům také podařilo zázračně vylepšit při velmi pěkných rozměrech. Máš tam to, co chceš, 5x zoom, světelnost F1,8­-2,8. Kdyby měl vyskakovací hledáček, daly by se jeho rozměry zhruba zkrouhnout na rozměry RX100 II ­(podstatně větší je jen na výšku kvůli hledáčku, jinak si jsou G16 a RX100 II hodně podobné­). Takže už G16 je hodně malá, ale má 1­/1,7­" senzor a ne 1,0­".

Tady je prostě otázkou to, zda chce Sony přinést kapesní profi kompakt nebo co nejlepší profi kompakt nehledě na rozměry. Já osobně jsem pro dnešní stav, protože je tu možnost koupit si opravdu kapesní profi kompakt. Dalšími takovými jsou až slabší Nikon P330, Canon S120, Panasonic LF1 a Fuji XQ1, které jsou na tom hůř jak čipem, tak světelností i výbavou. Všechny ostatní profi kompakty jsou už do kapsy dost velké a v té kategorii je narváno dost. Naproti tomu Sony je kategorií samou pro sebe a je dobře, že tu je místo toho, aby se rvalo někam tam, kde už máme Samsung, Panasonic, Canon, Nikon, Olympus a kdo ví koho ještě.

BTW. Větší zoom mi na RX100 II také chybí a 70mm by pro mě bylo málo. Osobně by se mi líbilo, kdyby byl jen rozšířen začátek, tedy 24­-100mm F1,8­-4,9, nebo lehoučce prodloužen konec např. na 28­-112mm F1,8­-4,9, což by se na rozměrech nemuselo nějak dramaticky projevit.
Odpovědět1  0
Irving (201) | 16.5.201420:49
Ta G1 X II je sam o sobe pekny fotak, ale proti tomuhle Sonaku to bude mit hodne tezke. Snimac je sice vetsi, ale je to klasicky stary Canon snimac ­(resp. jeho odvozenina­), takze vykony nic moc, proti RX100 nizsi dynamicky rozsah a vysoke ISO je tak maximalne srovnatelne. Navic ma jenom 13 mpix, proti 20 u Sony. O rozmerech psal Milan, tam je to jasne pro RX100 III. Navic Canon nema hledacek, ten je treba za dalsich 150$ dokoupit. Jedina vyhoda Canonu je tak delsi dosah a kvuli vetsimu cipu i nizsi hloubka ostrosti.
Odpovědět1  0
Iudex (1059) | 17.5.20140:13
Presne, G1x vyzerá s podstatne väčším senzorom ­(1,5­" proti 1­") ako jasný víťaz čo do kvality fotiek ­(šum, DR...­), realita ale taká pekná nie je a aj v teste na dpreview uviedli, že akosi ten výstup nezodpovedá tomu, čo by očakávali od skoro APS­-C senzoru ­(skrátka zastaralý Canon senzor vs. špičkový Sony­).
Btw. ten EVF na G1x je dvakrát tak drahý, ako píšeš: 299 USD, čo kombo G1x s EVF značne predražuje oproti RX100.
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 22.5.20141:52
no G16 uviest ako priklad je sice pekne a je to sikovny a krasny fotacik, ale aj ked ma tych 5x zoom porovnavat mrnavy 1­/1,7´´senzor s 1´´ to jak porovnat nejaky mercedes s fabiou.. :­-­)
Odpovědět0  0
asahipentax (7) | 17.5.201411:31
Jo líbí, konečně kompakt, který mi dává smysl. Jen s malinkým mínus ­- to by byl takový problém tam šoupnout filtrový závit? S ohledem na cílovou skupinu mi prostě u těchto profi strojků chybí ... Má ho snad jen Fuji u X10, 20 a ještě k tomu atyp.
Odpovědět1  0
Jirka X (86) | 18.5.20148:52
Problém by to určitě nebyl, ale proč? Tohle je koncipováno jako jako kvalitní ­"zápisníček­" který není problém mít neustále u sebe třeba v příruční tašce s doklady jako to mám já. Když už tam mít i filtry, tak potom i blesk. Ale ten trochu slušný je větší než foťák a potom už to celé ztrácí smysl. Nakonec jak je vidět tak i sáňky na blesk opět zmizely.
Odpovědět0  0
asahipentax (7) | 18.5.20149:38
nesouhlasím, filtr se mi vejde i k těm dokladům a takovej polarizák nebo přechoďák bych na tak kvalitním strojku na cestách uživil. Každý máme jiné preference, ale tohle by bylo jen další + . Blesk nepoužívám ani na zrcadlovce, o tom to není.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6628) | 18.5.201410:23
Závit na filtry bych možná taky uvítal zejména kvůli makropředsádkám. Ale RX100 III by měla být co nejtenčí a další dva milimetry navíc by tomu asi moc nepomohly.
Odpovědět0  0
Jirka X (86) | 18.5.201410:30
Závit na filtry nebo předsádky by asi musel být na těle v případě tohoto objektivu. Jako např. u Ricohu GX. A k tomu patří tubus na který se filtry šroubují. Takže další neskladná roura navíc.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6628) | 18.5.201410:51
No úplně nutně nemusel. Prodává se set, který se na objektiv přilepí a člověk dostane závit na filtry i na běžné RX100 ­( http:­/­/www.carlorattey.com­/ebay­/rx100­/3.jpg ­). Mít to od výroby přímo na tubusu objektivu ­(jako u objektivů CSC­/DSLR­), mohlo by to být ještě tak o milimetr užší a ten závit by mohl mít i menší průměr. Ale bohužel by to přidalo další milimetry navíc a ne každý by to využil.
Odpovědět0  0
Jirka X (86) | 18.5.201412:06
Tak tohle jsem ještě neviděl. OK, ať si s tím každý dělá co chce. Mě to vyhovuje takto, napsal jsem pouze svůj názor. I když si myslím, že s pohledem marketingu Sony je zhruba totožný. A když na to přijde, tak polarizáky mám u sebe většinou dokonce dva. Sluneční brýle. I když jsem to zatím nezkusil.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6628) | 18.5.201413:24
Však ano, já bych dokonce oželel i ten výklopný displej jen aby to bylo menší ­(RX100 a RX100 II mají tak mizerné makro, že pro výklopný displej se využití nenajde moc často ­- neříkám, že se nenajde vůbec­). Na druhou stranu mít to závit pro filtry, pak by se i využití pro výklopný displej našlo mnohem častěji.

Osobně mi stále přijde nejlepší volbou původní RX100, která je nejtenčí, bez filtru i výklopného displeje a nejlépe tak splňuje koncept skutečně kapesního profi kompaktu.
Odpovědět1  0
asahipentax (7) | 18.5.201416:45
Jo, souhlas ­- vždyť jsem psal, že pro moje potřeby bych závit uvítal ­(a asi nejen já­). Myslím, že by šel v pohodě ­"utopit­" do příruby kolem přední čočky objektivu a ani by to nemuselo být na úkor tloušťky foťáku. Jen by tam, bohužel, nemohl být ­"obří­" nápis ZEISS ... Ale tak je to i u ostatních firem.

Jen tak naokraj, nevíte kam zmizel CARL před ZEISS ?
Odpovědět0  0
asahipentax (7) | 18.5.201418:47
Díky, to mi nějak uniklo. Stejně mi tam ale bude Carl chybět :)
Odpovědět0  0
xtonda (92) | 17.5.201411:53
Nezapomeň na fyziku, 24­-120 F1,8­-2,8 by musel být možná i dvakrát tak velký jako to co má RX100 II. Jinak mi ale zkrácení ohniska na 70 mm přijde jako příliš velká cena za o cca 1 EV lepší světelnost na těch 70 mm.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 16.5.201415:28
Uz RX100 bol najlepsi kompakt na trhu, toto s Bionz snimacom a XAVC­-S 120p videami bude bezkonkurencne
Odpovědět1  0
Irving (201) | 16.5.201416:40
A to jeste zapominas na zabudovany EVF. Tohle je naprosta bomba, suverene nejlepsi kompakt na trhu. Otazkou jeste zustava kvalita noveho objektivu, ale u predchudcu byl vyborny, takze necekam, ze by to u novinky melo byt jine. Sony jede, jsem zvedavy, s cim prijde konkurence, tradicni 1­/1,7­" profikompakty zacinaji najednou pusobit dost nudne...
Odpovědět3  0
Jirka X (86) | 16.5.201421:14
Hm, mám ho rok a už je z něj ­"starý krám­". I když stále hodně dobrej. Dvojka mne k výměně nepobídla, ale tohle s EVF je už k zamyšlení. S tímhle fofrem mne ti výrobci štvou.
Odpovědět0  0
snejdy (278) | 16.5.201415:22
škoda toho zoomu, u konkurence dovedou v další generaci udělat velký pokrok se světelností a přitom zachovat rozumný 5x zoom. Pravda, rozměry jsou pak větší, ale jde to
Odpovědět0  1
busy (4706) | 18.5.20140:57
Ved podobne tak aj u RX100 III by to slo, keby sa vyrazne navysili rozmery a hmotnost. Ale to Sony asi nechcelo...
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1044) | 16.5.201413:59
pro Sony.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.