Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Střednědobý plán Nikonu: vyšší prodeje high-endu, více videa a objektivů

11.4.2022, Milan Šurkala, aktualita
Střednědobý plán Nikonu: vyšší prodeje high-endu, více videa a objektivů
Společnost Nikon zveřejnila svůj střednědobý plán do roku 2025 a nás bude zajímat to, co se týká její fotografické divize. Těšit se můžeme na spoustu nových objektivů systému Nikon Z, více funkcí funkcí pro video a obecně vyspělejší přístroje.
V nedávno zveřejněném střednědobém plánu společnosti Nikon jsou i zmínky o tom, co je v plánu pro fotografickou divizi společnosti. Stejně jako většina výrobců, i Nikon se chce soustředit především na profesionály a nadšence. Cílem je, aby se průměrná cena prodaného fotoaparátu zvýšila o 20 % (to nemusí nutně znamenat zdražení fotoaparátů, ale také poměrně nižší prodeje low-endu, tedy klidně i jen vyšší prodeje high-endu za stávající ceny - cest k tomuto cíli je hned několik). Společnost by chtěla zvýšit roční prodeje z cca 270 na více než 300 tisíc kusů fotoaparátů ILC. Cílem je také přinést některé z funkcí high-endového modelu Z9 do nižších tříd.
 
Nikon logo
 
Do roku 2025 by chtěl mít Nikon v nabídce přes 50 objektivů pro Z-Mount a dosáhnout toho, aby majitel tohoto systému měl v průměru alespoň 2 objektivy. Nikon se chce také více soustředit na funkce spojení s videosekvencemi, v plánu je také přinést více pokročilé funkce pro vzdálené ovládání přístroje a automatický záznam. Jako další tu máme soustředění se na licenční byznys. Divize by měla ideálně dosahovat příjmů okolo 200 mld. jenů a přinášet stabilně provozní marži okolo 10 %.
 
Zdroj: nikon.com


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.