Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od vitekv
Pro uplnost pridam dalsi problem fazoveho ostreni z vlastni zkusenosti: ostrici system si pri preostrovani ze vzdaleneho objektu na blizsi objekt mysli, ze uz je dostatecne zaostreno a konci s ostrenim. Ve skutecnosti by ale pri dalsim preostreni dosahl jejte lepsiho vysledku. Vypada to pak jako backfocus, ale jde pouze o kombinaci prilis ostreho objektivu s toleranci toho, co se povazuje za ostre.
Takovato chyba u konstrastniho ostreni nenastane.
Odpovědět0  0
K NEXum lze pomoci patricnych redukci pripojit prakticky jakykoli objektiv. Napr. zde je popsan adapter na Canon objektivy: http:­/­/www.eoshd.com­/content­/7141­/metabones­-ef­-to­-e­-mount­-adapter­-for­-sony­-nex­-review

Problem je, ze krome objektivu s bajonetem A od SONY pak funguji vsechny jen s rucnim ostrenim. Takze pokud chcete NEX a zaroven zachovat autofokus, tak jedine nativni E­-mount objektivy nebo adapter LA­-EA2 a A­-mount objektivy.
Odpovědět0  0
Kdepak, ani 50­/1,8 ani 24­/1,8 u nas jeste nesezenete.

Jsem zvedav, jak Sony dodrzi sliby a jake dalsi objektivy doda. Na to, ze system NEX byl uveden skoro pred dvema lety a ted jsou stale k dispozici jenom tri objektivy z te doby + 30 macro, je to fakt bida.
Odpovědět0  0
Je to sice trochu off topic, ale musim se SLT zastat.

Mel jsem A33 a rozhodne mne zadne odlesky na zrcatku netrapily. Ano, videl jsem po netu spoustu diskuzi a ukazek, kde se to resilo. Ale ten problem se objevuje v tak mizivem mnozstvi pripadu a v tak male mire, ze to povazuji za zbytecne nafouklou bublinu. A to nocni snimky ze stativu fotim moc rad. Vyklopny displej a plne funkcni a rychly zivy nahled mi nocni stativove foceni zprijemnili daleko vic nez strach z nejakych odlesku. V tomto nevyhodu konceptu SLT nehledejte.

Ano, vykon pri vyssim ISO nic moc. Ale za to nemuze SLT koncept, ale stary cip. A55 je na tom podstatne lepe a m4­/3 myslim strci do kapsy s prehledem.

Takze ty vase duvodu pro zavrzeni SLT neberu.

Pro uplnost ­- vratil jsem jej kvuli back focusu, ktery neopravili ani ve Francii. To fazove ostreni povazuji za nevyhodu.
Odpovědět0  0
v nabidce objektivu a jineho prislusenstvi i v cene maji navrh DSLR. Presto preferuji CSC nebo SLT.
Odpovědět0  0
Vyhod i nevyhod je vic. Pro kazdeho jsou jinak dulezite.

Pro mne jsou treba hlavni vyhody CSC v pouzitelnem kontinualnim ostreni pri videu ­(coz nekoho nemusi vubec zajimat­) a v EVF proti malemu a temnemu OVF ­(to je pro nekoho vyhoda a pro nekoho nevyhoda­).
Odpovědět0  0
Neoprasi. Zadna DSLR od Fuji uz nebude:

http:­/­/www.ephotozine.com­/article­/fujifilm­-x­-pro1­-mirrorless­-camera­-interview­-18012?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Ephoto­zine+%28ePHOTOzine%29

Zajimave je oduvodneni: ­"the SLR market is extremely competitive and dominated by Canon ­/ Nikon."
Odpovědět0  0
Cim to cistis? Jen ofouknutim nebo i steteckem ­/ mikrovlaknem?
Odpovědět0  0
A predstav si, ze jsou uzivatele, kteri male telo oceni ­- treba ja.
Nikdo Ti jej nenuti, kazdy ma moznost volby.
Odpovědět2  0
Jako bys mi mluvil z duse. Fotil jsem doted s DSC­-R1, ktera ma prepoctene ohnisko 24­-120 a povazuji to ­(pro mne osobne­) za naprosty ideal. Proto jsem si koupil A33 s objektivem 16­-80, coz je to same, ale porad je to velka krava.

Marne cekam na bezzrcadlovkovy sytem, ktery takovyto objektiv nabidne. Ale to jsou porad bud klasicke kratke setaky, nebo telata, nebo ultrazoomy nebo pevna ohniska. Oni si totiz asi vyrobci uvedomuji, ze kdyby vydali pro svuj system takovy univerzalni obejktiv, tak velka vetsina uzivatelu nebude mit duvod si dalsi kupovat a tim vyrobce prijde o kseft. Jinak si to nedokazu vysvetlit.
Odpovědět0  0
Ve vyctu rozdilu A77­/A65 by nemela chybet zminka o chybejici moznosti doladovat AF u A65. Oproti puvodnim spekulacim je tato funkce dostupna pouze u A77. Ze vsech rozdilu je pro mne tento nejzasadnejsi. Uz mesic a pul mam na reklamaci A33+16­-80 kvuli backfocusu. Kdyby to slo poresit primo uzivatelsky, to by bylo! Ted mam strach, ze po ugradu na A65 toto martirium podstoupim znovu. To uz radsi CD­-AF, kde backfocus nehrozi.
Odpovědět0  0
Sony Carl Zeiss 16­-35 mm
Odpovědět0  0
Ono to ohnisko neni otazka lenosti, ale casu vyplyvajiciho z foceneho nametu. Kdybych fotil krajinu ­/ makro ­/ architekturu, tak pouzivam taky pevna skla, protoze mi namet neutece. Ale na foceni cehokoli ziveho mimo atelier ­(navic pokud rad kombinuji celek a portret­) holt potrebuji byt schopen dostatecne rychle a s dostatecnym rozsahem prezoomovat.

Ano, fotky vetsinou prohlizim na monitoru, ale pro mne dostatecne kvalitni resampling provadi Irfan za behu. Zavody v rozliseni snimacu nenavidim, stacil by mi 10mp APS­-C.

Vsechno je otazka osobnich priorit a kompromisu. A tazatel se ptal na kvalitu zobrazeni ultrazoomu.
Odpovědět0  0
No jo, kdyz on zadny rozumny objektiv v rozsahu 18­-120 pro SONY neexistuje.
- 16­-105 je predrazeny a v prekryvajicich se ohniscich neni o moc lepsi, nez 18­-250
- SIGMA 18­-125 stoji za houby ­(hlavne mechanicky ­- zprzneny stabilizator a ostrici system­)

Takze pokud nekdo nechce porad prehazovat objektivy a chce neco delsiho nez napr. SIGMA 17­-70 ­(nebo jeste vic predrazeny CZ 16­-80­), tak musi jit do techto superzoomu. Je pravda, ze nad 200mm uz je kresba mekci, ale na kratsich ohniscich je to v celku v pohode a rozhodne ne horsi nez v rozsahu hodne omezeny setak 18­-55.

O neco lepsi nez SAL 18­-250 je SIGMA 18­-250. Je lepsi nejen opticky, ale pro nataceni videa na A33­/A55 je vyhodnejsi diky dobre fungujicimu a tichemu HSM ostreni a opticke stabilizaci. Je ale o hodne vetsi a tezsi: http:­/­/www.photoclubalpha.com­/2009­/08­/09­/sigma­-18­-250mm­-f3­-5­-6­-3­-dc­-os­-hsm­/

Pak je tu novy Tamron 18­-270, ktery je velikosti a vybavou podobny tomu SONY, akorat ma tiche ostreni a je o neco drazsi. Seriozni testy varianty pro A bajonet jeste nejsou, ale horsi urcite nebude.

Doporucuji zkusenosti uzivatelu na foru dpreview.
Odpovědět0  0
No jo, kdyz on zadny rozumny objektiv v rozsahu 18­-120 pro SONY neexistuje.
- 16­-105 je predrazeny a v prekryvajicich se ohniscich neni o moc lepsi, nez 18­-250
- SIGMA 18­-125 stoji za houby ­(hlavne mechanicky ­- zprzneny stabilizator a ostrici system­)

Takze pokud nekdo nechce porad prehazovat objektivy a chce neco delsiho nez napr. SIGMA 17­-70 ­(nebo jeste vic predrazeny CZ 16­-80­), tak musi jit do techto superzoomu. Je pravda, ze nad 200mm uz je kresba mekci, ale na kratsich ohniscich je to v celku v pohode a rozhodne ne horsi nez v rozsahu hodne omezeny setak 18­-55.

O neco lepsi nez SAL 18­-250 je SIGMA 18­-250. Je lepsi nejen opticky, ale pro nataceni videa na A33­/A55 je vyhodnejsi diky dobre fungujicimu a tichemu HSM ostreni a opticke stabilizaci. Je ale o hodne vetsi a tezsi: http:­/­/www.photoclubalpha.com­/2009­/08­/09­/sigma­-18­-250mm­-f3­-5­-6­-3­-dc­-os­-hsm­/

Pak je tu novy Tamron 18­-270, ktery je velikosti a vybavou podobny tomu SONY, akorat ma tiche ostreni a je o neco drazsi. Seriozni testy varianty pro A bajonet jeste nejsou, ale horsi urcite nebude.

Doporucuji zkusenosti uzivatelu na foru dpreview.
Odpovědět0  0
Na A33­/A55 se da taky poridit grip ­(byt ne origo od SONY­).
Odpovědět0  0