Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
4.4.2005, Jan Dudek, článek
Digitální zrcadlovky v posledních měsících s klesající cenou zažívají nebývalý boom. Dnes existuje už 5 kvalitních fotoaparátů různých značek v rozmezí 20 – 30 000 Kč. Který typ a značku zvolit? Zkusme toto odvěké dilema aspoň částečně vyřešit tímto článkem.
aCIDfire | 16.4.200514:05
Taky si planuju poridit dig.zrcadlovku z teto cenove kategorie,zatim je mym favoritem 350tka,ale pockam si jeste na recenzi D70s,stejne bych nic jinyho nebral. Spis se chci zeptat,zda je na ceskym netu naka opravdu DOBRA recenze spise porovnani objektivu,zda se spise pak nevyplati koupit jen telo fotaku +2 lepsi objektivy nez kitovy.

2Ivosek > z kteryho e­-shopu z USA jsi to objednaval?
Odpovědět0  0
Dobroděj | 15.4.200514:04
350D nemá ani bodového měření.. blééé :­(­(
Hnusnej kus vrzajícího plastu ­( i 300 ­) strašnej matroš :­( hračka z hračkárny..

Na Interkameře jsem je zkoušel a zlatě E­-300 v kitu DOUBLE
Odpovědět0  0
maN1k | 7.4.200517:35
Co Tokina 28­-70­/2,8 za 8500? viz www.lmfoto.cz
Odpovědět0  0
Ivosek | 7.4.200510:27
k D70 muzu mit bud 18­-70DX a 70­-300 ED, nebo od sigmy 18­-50 DC a 55­-200DC .. co bude lepsi volba ? diky moc
Odpovědět0  0
Ivosek | 7.4.200510:27
teda S objektivem :­)­)­))
Odpovědět0  0
Hanz | 6.4.200522:56
no tak na tomhle clanku me nejvic potesilo, ze je nova informace ohledne novych DSLR od Nikona. Ta D70s by mohlo bejt vylepseny na 8Mpix, ISO od 100, snimac CMOS a pouziti se starsima nikon bleskama a mozna vertikalni grip.Nechame se prekvapit. Snad to dorarazi tak do mesice a pul. Ta D50 no uvidime bude to asi hodne ocesana D70 ale myslim lepsi volba nez si kupovat kompakt.
Odpovědět0  0
olin | 5.4.200518:42
Myslím, že p. Dudek v článku vcelku přehledně shrnul aktuální trh levných zrcadlovek, za což mu zcela určitě patří dík. Že se v článku najdou nějaké ty mouchy, o tom není pochyb, ale ty se dají vydiskutovat zajisté civilizovaněji, než tu předvedli autoři některých příspěvků. Také se, jako jeden z přispěvovatelů, do diskuzí zrovna nehrnu, nicméně alespoň oceňuji ten čas, strávený prací na článku, a snahu být svým názorem nápomocen ostatním.
O čem by se též dalo diskutovat, je možná účel tohoto článku, neboť ti, kteří si zrcadlovku plánují pořídit, jistě mají alespoň hrubý přehled o všech v článku zmiňovaných aspektech a situaci na trhu pozorně sledují; ti, kteří zrcadlovku mají, si ten obtížný výběr již protrpěli; a ti, kteří o tom nemají ani šajn, většinou kupují kompakty ­(neboť se krásně vejdou do kapsičky u košile :­-­). Článek tím pádem zaujme buď pár výjimek z výše jmenovaných skupin, nebo lidi, které tato oblast prostě zajímá, a chtějí si porovnat vlastní názory s někým dalším. A už jen proto by se v diskusích měly objevovat co nejužitečnější informace bez zbytečného napadání a shazování práce někoho jiného.
Odpovědět0  0
Durus | 28.4.200621:13
Olin, ja len v kratkosti som chel podporit tvoj nazor na tento clanok. Ja uvazujem poslat moju G5 do vysluzby a tento clanok moze sluzit ako zakladne voditko.
Odpovědět0  0
Pavel T | 4.4.200521:58
Dovolil bych si poznamenat pár věcí:
Také v současné době váhám, jestli 350 či D70. Zas bych to ale pro 350 tak jednoznačně neviděl. Pokud vím, tak D70 má navíc:
- pružnější možnosti volby měření expozice ­- zatímco 350 vnucuje manuální či AE Lock, D70 umožňuje naprostou svobodu ­- alespoň to jsem se dočetl a rád bych se autora zeptal, zda tomu tak skutečně je.
- D70 nabízí možnost ostření na nejbližši objekt, což dle mého názoru je dost zajímavé +
- D70 má navíc další kruhový volič, což je dle mne lepší na ovládání
- 350 má navíc režim A­-DEP.
- D70 má daleko lepší setový objektiv 18­-70, za který jinak pro Canon vydá člověk tolik peněz, že příznívý rozdíl v ceně je okamžitě v háji.
- Nevýhoda D70 ­- větší váha a velikost.
- Decentní výhody D70 ­- kratší min.expoziční čas, nastavitelná samospoušť, větší rozsah kompenzace expozice, větší rozsah světla pro autofocus, X sync blesku, rozlišení displaye...
Vzhledem k výše uvedenému bych to pro Canon neviděl tak jednoznačně. Takže nevím, stále se nemůžu rozhodnout... Rád si nechám poradit od zkušenějších...
Odpovědět0  0
mk | 5.4.20058:07
- ano, možnost ostření na nejbližší objekt je opravdu úžasná, hlavně když to zase jen zpomaluje
- druhý kruhový volič ­- to je jen otázka zvyku
- setové objektivy co se optické kvality týká jsou srovnatelné
- 1­/8000s je u D70 kvůli minimálnímu ISO 200, či­-li ISO 100 a 1­/4000s u 350D jsou ekvivalentní
- větší rozsah světla pro AF je jen papírová hodnota a v praxi nemusí znamenat vůbec nic
Odpovědět0  0
Kadlos | 5.4.200511:35
-­"setové objektivy, co se optické kvality týká, jsou srovnatelné­" ­- to jako, že 18­-55DC je opticky stejně kvalitní jako AF­-S 18­-70? Heh!?
-1­/8000 při ISO200 je ekvivalent 1­/4000 při ISO100!? Já bych řek, že ekvivalentní by bylo 1­/4000 ISO400 = 1­/8000 ISO100
Odpovědět0  0
mk | 5.4.200511:46
- On ten 18­-70 DX opticky taky není žádný zázrak
- tak to bys řekl blbě, najdi si někde základy stanovení expozice
Odpovědět0  0
Kadlos | 5.4.200511:53
No, právěže ve všech testech co sem viděl, dopadla 18­-70 velice dobře, v podstatě stejně jako 28­-105D, jen je rychlejší a má lepší antireflexní vrstvy; na druhou stranu jí zase chybí makromód. Přímé srovnání jsem samozřejmě nedělal...
Odpovědět0  0
Kadlos | 5.4.200511:56
myslím s tím Canonem, ale poměrně dost lidí si ho koupilo v setu a pak se ho snažili zbavit... ;o)
Odpovědět0  0
Kadlos | 5.4.200511:47
Omlouvám se, po obědě mi to moc nemyslí, samozřejmě, že 1­/4000 ISO100 = 1­/8000 ISO200.
Takže druhý bod beru zpět :­-/
Odpovědět0  0
Hanz | 6.4.200523:09
Vyhoda 350 oproti D70 je asi jenom v Isu, snimaci,Mpixlech a to je asi tak vsechno. Nikon je furt o kus lepsi a v podstate stejne jenom zalezi nejvic na objektivu, protoze dnes ty fotaky jsou tak podobny,ze si zas nemyslim, ze bys vyuzil nejaky vychytavky. Nikon v setu s objektivem 18­-70 DX o proti Canonu a jeho objektivu je Nikon nedostizitelnej. Jeslti na ten fotak moc nespechas, tak jeste vydrz, protoze ma prijid D70s a ta myslim posle 350 ke dnu. Muj verdikt je takovej, ze D70 ac nema 8Mpixlu je furt lepsi volbou nez 350, kterou sezenes s DX objektivem za 26 600.
Odpovědět0  0
Pavelllll | 14.4.200513:53
No ono se o tom docela mlci, ale co ty problemy co ma D70 i D100 s ostrenim a merenim expozice? Ja vim, ze se to projevuje jenom v urcitych podminkach, ale nepotesi to kdyz chcete rychle fotit v dobrym svetle a fotak zaostri na nejakej tajemnej bod a je schopnej 3x prejet celej rozsah a zase zaostrit blbe... neni to vada objektivu, je potvrzeny servisem, ze to je vada D70... bohuzel pry je to bezne u techle dvou Nikonu :­( Je fakt, ze staci preostrit manualne a pak se uz AF chytne, ale obtezuje to... To byl duvod meho prechodu na Canon. Zatim si nemuzu stezovat... Fotak mi vytuhnul jenom jednou, ale staci vypnout, zapnout a jede ­(ostatne jako u vsech fotaku a digi techniky­) a je to predvidatelny... Nikon mi jednou docela vesele vytuhnul pri zapisu na kartu zrovna pri foceni modelky... no asi po deseti minutach sem pochopil, ze nic nefacha, takze odmontovat ze stativu, vytahnout baterky a hura znova... nic na kartu nezapsal
Odpovědět0  0
Ivosek | 7.4.200510:24
uz jsem se jednoznacne rozhodl pro D70, necham si ji dovest ze statu, s 18­-70Dx a 70­-300D ED + pouzdro a dalkovej ovladac za necelych 19K ... uz se na ni docela tesim :­)­))
Odpovědět0  0
R | 21.4.200511:50
Kde se dá za ty prachy sehnat? C350 jsem fotil se 2 kusy a musím říct, že na jendotlivé body prostě neostří a AE automatika přepaluje jak šílená, NIKDY!
Známý pojede do států, tak jsem ho chtěl požádat, ale tu cenu jsem nikde neviděl. Díky za info.

BOB
Odpovědět0  0
Pepa | 26.8.20051:32
Rad bych vedel ve kterem shopu maji takove ceny. Poradite? jgal@atlas.cz
Odpovědět0  0
scota | 4.4.200516:35
Porovnání Pentax ist DS a konkurence:
http:­/­/www.dpreview.com­/reviews­/pentaxistds­/page3.asp
Myslím že např. na krajinářskou fotografii má vynikající poměr cena ­/výkon.
Hodnocení uživatelů najdete zde:
http:­/­/www.photographyreview.com­/Digital%20SLRs­/Pentax­/PRD_329309_3127crx.aspx#reviews
Každej nemusí mít Canon ;­-­)
Když si člověk nakoupí objektivy a příslušenství jedné značky nemůže jen tak přejít k jiné. ­(Ceny špičkových objektivů představují několikanásobek ceny těla­).
Odpovědět0  0
Armas | 4.4.200515:07
Trochu se pozastavuji nad tím, že ­(u Canonu­) ­"Základní objektiv ­- Canon 50­/1.8 Mark II – levný plastový objektiv se skvělou světelností. Za 3000 Kč získáte objektiv s širokým polem působnosti a hlavně v interiérech můžete fotit bez blesku­". Objektiv s ohniskem 50mm je sice široce použitelný jak je uvedeno, ale po přenásobení ořezovým faktorem 1,6 dostáváme ohniskovou vzdálenost 80mm. Abychom dostali tu požadovanou ­"padesátku­", chtělo by to koupit něco jako Canon EF 28mm f­/1.8 USM ­(ekv. 45mm­). Nevim ale, kolik stoji. Nebo se s tim orezovym faktorem pletu?
Odpovědět0  0
Jan Dudek | 4.4.200515:46
To není zas taková pravda. Oni výrobci rádi přepočítávají daný ořezový faktor. Ve skutečnosti je prostorové zkreslení odpovídající danému ohnisku ­- jen úhel záběru je jiný. Proto je pravdou, že třeba 50 mm bude uvnitř poměrné dlouhé sklo, ale pokud byte nasadili 28 mm, tak vám detaily obličeje budou nehezky zkreslené. Tak i tak je 50 mm sklo s nejlepším poměrem cena vákon. Vaše zmíněná 28čka se svou cenou pohybuje kolem 10 000 Kč
Odpovědět0  0
Kamil Okac | 4.4.200517:08
> Proto je pravdou, že třeba 50 mm bude uvnitř poměrné dlouhé sklo, ale pokud byte nasadili 28 mm, tak vám detaily obličeje budou nehezky zkreslené

Není tomu tak ­- zkreslení je dáno místem, ze kterého fotíte. Pokud ze stejného místa něco vyfotíte jednou 28mm a podruhé 50mm a z 28mm uděláte výřez, dostanete identické fotky ­(co se zkreslení perspektivy týče­). Ořezový faktor tedy skutečně ­"násobí­" ohniskovou vzdálenost ­- 28mm objektiv, nasazený na 300D, bude mít stejné zkreslení, jako ­"44,8­" objektiv, nasazený na 35mm film, lišit se ovšem budou hloubkou ostrosti. Viz např. http:­/­/www.dpreview.com­/learn­/?­/Glossary­/Optical­/Perspective_01.htm
Odpovědět0  0
_tv | 4.4.200519:35
Pravda to je, jste mimo. Opravdu si o tom raději něco přečtěte ­(např. Ján Šmok: Začněte fotografovat, vydal Orbis, 1986)
Odpovědět0  0
mk | 4.4.200514:31
Takže popořadě:
1. Olympus E­-300 má sice míň pixelů na šířku, ale to je dáno tím, že má poměr stran 4:3 narozdíl od canonu 350D, který má 3:2
2. konstrukce 300D ­- za rok a půl intenzivního focení ­(cca 23000 fotek­) jsem nic nepoškrábal ani nepoškodil. Naopak čtču spoustu stížností na poruchovost D70
3. zajímalo by mě, jak jste došli na ten počet cyklů závěrky. Canon kromě profi modelů nic takového neudává, takže to beru jen jako další blud.
4. když už je u Pentaxu vytýkaná absence MLU, bylo by dobré zmínit, že Nikon D70 předsklopení taky neumí. Jinak by mě zajímalo, v čem je D70 funkčněji vybavena jak 350D
Odpovědět0  0
Jan Dudek | 4.4.200515:52
1, máte na jednu stranu pravdu ­- na focení na počítač je to moc dobré, ale když budete z fotkys dělat 2:3 fotku, tak bude šířka 3250 pixelů.
2, mám taky 300D a prostě kvalita zpracování je jakž takž. Ano, dá se to zvládnout, ale zkuste si chytnout do ruky jiné zrcadlovky. Jinak konstrukce nemusí znamenat poruchovost.
3, Stačí se podívat na fóra ohledně Canon 300D. Uzávěrka vypovídá službu kolem 40 000 cyklů. Není to oficiální údaj, ale ověřeno uživatelem.
4, máte pravdu ­- s tím Nikonem mi to vypadlo. Omlouvám se. Olympus E300 taky nemá od výroby podporu, ale lze zapnout při upgradu firmwaru na 1.2 verzi.
Odpovědět0  0
km | 4.4.200518:21
ad 1­) já nevytýkám, jen konstatuju
ad 2­) fotím teď s 1D MkII a rozdíl je propastný, ale za ty peníze... :­)
ad 3­) já slyšel i jiné věci

Jinak bych ještě zmínil, že 300D vydrží opravdu hodně ač se to nezdá ­- déšť, zimu, prach, otloukání... fakt mě v tomhle směru mile překvapil.
Odpovědět0  0
sad haskj | 4.4.200514:26
Opravdu je životnost závěrky jen 30 ­- 40 tisíc cyklů? To po cca 35000 fotkách můžu foťák zahodit?
Odpovědět0  0
Jan Dudek | 4.4.200515:41
Životnost uzávěrky je 30 ­- 40 tisíc cyklů. Pak je potřeba uzávěrka vyměnit. Stojí to 3000 Kč.
Odpovědět0  0
vacek | 4.4.20059:31
Většinou se zdržuji jakýchkoliv kritik na články hodnotící různé fotoaparáty, zvláště takových, které jsou spíše vyznáním citového vztahu autora k určité značce, ale co je moc to je moc. Něco tak hloupého a neodborného jsem nečetl už opravdu velmi dlouho. Autor plete hrušky s jabkama, kozy s vozama atd ­- např. objektivy od Olympusu nebo Nikonu jsou pro amatéry cenově nedostupné, zatímco elka od Canonu ano.... o objektivech od Pentaxu prakticky neslyšel ....Nemá smysl hledat každou chybu ­- špatně je prakticky všechno. Jedině přemýšlím, jak takovou pitomost může někdo napsat a co ho k tomu vede.
Odpovědět0  0
Jan Dudek | 4.4.200512:42
Canon i Nikon nabízí skvělé objektivy. eLka od Canonu byl jen příklad. Přeci jen však Nikkor má poměrně vysoké ceny objektivů ­- viz 17 ­- 80 AF­-S ­- kit ke Nikonu D70. Canon má nejlevnější objektivy pro amatéry ­(ne eLkové­) a to je prostě realita. Podívejte se do ceníků. Jinak já fandím i Nikonu moc. Jen říkám, že nejvýhodnější je Canon.
Odpovědět0  0
hvar | 4.4.20059:05
No nevim, udelal bych prurez s cim foti profici podle mne daleko vede nikon, ja sam mam e1 a bohate mi staci, skel je dost ale nejsou penize, o kvalite zuiko objektivu nema cenu tady psat tusim ze autor tam psal ze v mnohem nevihovuji ci co, ano mate pravdu mne nevyhovuji hlavne v tom ze 2.8 ­- 3.5 jsou drahe, o tech s konstantou ani nemluvim, ale treba casem ...
Odpovědět0  0
Jan Dudek | 4.4.200512:38
V profi fotografii určitě vede Canon. Nikon ma poměrně chabou nabídku modelů ­- jen Nikon D2X. Píšu, že objektivů Olympus je málo a jsou drahé. To je fakt!
Odpovědět0  0
mk | 4.4.200514:33
Áa, pán je znalec. Tak třeba v sobotu na pražském půlmaratonu to bylo cca 6:3 ve prospěch Canonu ­(taky jsem přispěl svojí troškou na stranu C :­)­). U nás má vlivem setrvačnosti lehkou převahu Nikon zásluhou třeba ČTK nebo Večerníku Praha ­(ale ti uvažují o přechodu na Canon­), ve světě ve sportovním prostředí jasně vede Canon a jeho 1D MkII je v současnosti to nejlepší co se dá koupit.
Odpovědět0  0
Jan Dudek | 4.4.200515:40
Souhlasím s vámi. I když te Nikon D2X je hodně zajímavý. Škoda, že má Nikon tak málo modelů. V podstatě nemá alternetivu ke Canonu 1Ds Mark II ­- ano je tady D2X, ale ta spíše konkuruje 1D Mark II. Nikon D200 stále chybí jako konkurence k 20D. Nikon D2H je rychlý, ale rozlišení senzoru je dneska už příliš malé. Nikon D70 je super, ale Canon 350D je přeci jen lepší ­- vezměme v potaz poměr cena­/výkon.
Odpovědět0  0
M | 13.4.200511:25
Cena Nikonu D70 sla rapidne dolu, takze pomer cena­/vykon je uz o necem jinem i ve srovnani s 350D...
Odpovědět0  0
Afrika | 4.4.20057:27
Taky by me zajimalo, proc u Pentaxu *ist DS je zaporem ­"nedovoluje předsklopení zrcátka­" ­(pominme, ze ta funce tam je­) a u ostatnich tento zapor neni, i kdyz tuto funkci treba D70 ani 300D nemaji.

Ale souhlasim s nazorem, ze ­"Pentax je určený hlavně pro ty, kteří se chtějí něčím lišit.­" Sam jej mam doma prave se zminovanym Tamronem 28­-75­/2.8. I kdyz bych spis tu vetu formuloval takto: ­"Pentax je pro ty, kteri nechteji jit s davem.­" :)
Odpovědět0  0
Jan Dudrk | 4.4.200512:36
300D předsklopení má
Odpovědět0  0
hans.jochen@centrum.cz | 7.4.200513:26
Rekl bych to takhle: 300D ma budto predsklopeni, nebo zaruku. Vyberte si.
K Pentaxu stoji jiste za zminku objektiv 16­-45. Canon ani Nikon ekvivalentni nedelaji a je to hodne sikovny rozsah, navic soucast drazsich kitu.
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 4.4.20056:35
že opomíjí Olympus E1, k dostání ­(např. SkyFly­) kolem 28 000 v kitu s objektivem Zuiko 14­-54­/2.8­-3.5. Tedy s objektivem o třídu lepším, než jsou všechny ostatní kiťáky, navíc pokrývajícím základní rozsah dost dobře ­(28­-108­/35­) ­- a tělo E1, i když to není nejnovější hit, pořád stojí za úvahu.

"Z nabídky Olympus objektivů stojí za zmínku pouze jeden, který se prodává v Kitu.­" ­(Je myšlen Zuiko 14­-45­/3.5­-5.6­) ­- tak tohle si žádá pochybnost o autorově soudnosti...
Odpovědět0  0
Jan Dudek | 4.4.200512:35
Nevím jestli má zmiňovat fotoaparát, který už je výběhovým kitem a už doprodává. E300 je mnohem výhodnější. Jak jsem napsal výše ­- za zmínku stojí jen jeden ­- kitový, tak zaplatíte nehorentní sumy. Objektivy ZuikoDigital začínají na 8 ­- 10 tisíci.
Odpovědět0  0
voloda | 4.4.200516:17
cece to jsou fakt prely ­- E1 je vybehovej se nebudu divit jestli vas nekdo z Olympusu napriste posle do...
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 14.4.20056:45
Včera jsem se ptal na Interkameře. E1 se stále vyrábí a velmi dobře prodává, nejde o žádný výprodej. Pravděpodobně ještě letos přijde do prodeje jeho druhá verze ­(release 2­).
Pane Dudku, jste mlžič, je mi líto.
Odpovědět0  0
Jan Dudek | 4.4.200512:35
Nevím jestli má zmiňovat fotoaparát, který už je výběhovým kitem a už doprodává. E300 je mnohem výhodnější. Jak jsem napsal výše ­- za zmínku stojí jen jeden ­- kitový, tak zaplatíte nehorentní sumy. Objektivy ZuikoDigital začínají na 8 ­- 10 tisíci.
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 7.4.200520:05
Možná když to napíšete ještě jednou, tak to bude pravda...
Odpovědět0  0
johny5 | 4.4.20053:21
jedna chyba za druhou:

- Olympus má sice jen 7+3 objektivů, ale další dělá Sigma, jestli se nepletu

- Nikon a Pentax trpí tím, že jejich ISO – citlivost senzoru – začíná na 200... a pročpak trpí? :­)

- ale stále tady není doba, kdy budeme moci fotit bez viditelného barevného šumu na ISO 400... no nevím, ale všechny uvedené D­-SLR mají na ISO 400 šum tak mizivý, že se o něm snad ani nedá mluvit

- Nikkor 50­/1.8 – stojí také něco kolem 4000 Kč. Oproti Canonu 50­/1.8 je opticky kvalitnější a má lepší konstrukci... A to řikal kdo?

- Pentax je určený hlavně pro ty, kteří se chtějí něčím lišit... :­)­)­)­)­)­)­) Tak tohle mě fakt pobavilo:­)­)­) ovšem tohle ještě víc: Základní objektiv – hledal jsem v mnoha obchodech a nemohl jsem najít žádnou 50­-tku pro digitální zrcadlovky.... Slyšel jste už někdy o kompatibilitě objektivů Pentax na ist DS?

- Z nabídky Olympus objektivů stojí za zmínku pouze jeden, který se prodává v Kitu... Aha, takže za zmínku stojí ten nejhorší a ty dobré nestojí za nic?

- Pentax. ...nedovoluje předsklopení zrcátka.... A předsklopení při dvouvteřinové samospoušti se nepočítá?

- Olympus je kuriozita, která potěší hlavně krajináře. :­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­) Pane, vy jste fakt vtipný!

No a nejlepší na konec je Závěr. To vypadá, že už vlastníte Canon 350D aspoň půl roku, když o něm pějete takové ódy...
Odpovědět0  0
Jan Dudek | 4.4.200512:30
1, Zkuste ty Sigmy koupit
2, Možná špatný obrat, ale pravda
3, jde vidět, že nefotíte. ISO 400 má docela viditelný šum. Zkuste pak s tím pracovat a posteditovat. Vzniknou vám nehezké věci.
4, Pentax není úplně běžná záležitost, je spíše pro fajnšmekry. Ukažte mi, kde sehnat 50tku pod 5000.
5, Zkuste se podívat na ceny ostatních objektivů od Olympusu. Začíná se na 10 000.
6, čerpal jsem z DPreview a tam, bylo napsáno, že předsklopení nepodporuje
7, Krajináře potěší, že fotky mají velkou hloubkou ostrosti a je k dispozici levný širokoúhlý objektiv.

Canon 350D je nejlepší fotoaparátem dneška ­- cena­/výkon bezkonkurenční.
Odpovědět0  0
Jan Dudek | 4.4.200512:30
1, Zkuste ty Sigmy koupit
2, Možná špatný obrat, ale pravda
3, jde vidět, že nefotíte. ISO 400 má docela viditelný šum. Zkuste pak s tím pracovat a posteditovat. Vzniknou vám nehezké věci.
4, Pentax není úplně běžná záležitost, je spíše pro fajnšmekry. Ukažte mi, kde sehnat 50tku pod 5000.
5, Zkuste se podívat na ceny ostatních objektivů od Olympusu. Začíná se na 10 000.
6, čerpal jsem z DPreview a tam, bylo napsáno, že předsklopení nepodporuje
7, Krajináře potěší, že fotky mají velkou hloubkou ostrosti a je k dispozici levný širokoúhlý objektiv.

Canon 350D je nejlepší fotoaparátem dneška ­- cena­/výkon bezkonkurenční.
Odpovědět0  0
Voloda | 4.4.200516:14
Hele Honzo, pokads psal o procacich byls jeste celkem citelnej, todle je ale fakt jedna blbina za druhou tve argumenty nestoji na nicem.
Ad.1 ­- klidne skus Hamu, na objednavku ti je privezou

Ad.2 ­- skus se mrknou na snimky a zjistis, ze pri ISO 200 davaji ty fotaky vysledky jako jiny pri 100, nekdy i pri 50!

Ad.3 ­- Mozna pan nefoti, ale ty jsi ty fotaky zcela jiste nevidel a neporovnaval za porovnatelnejch podminek. Sum pri ISO 400 ? Takze neco z praxe hosane:
vyskyt sumu na testovacim obrazci 80% seda pri ISO 400 na Olympus E­-300 je pro R 2,2%, B 2,1% a G 1,3%
pro Canon EOS 300 pri ISO1600 R 2,8%, B 2,6% a G 2,2 %
pro Pentax istD pri ISO1600 R 2,6%, B 2,4% a G 2,3 %
porovnani na ISO 400 dodam zitra ted jsem v praci a ostatni vysledky mam na domacim kompu
Ale z vedenenyho jasne plyne ze sum na ISO 400 se dost vyrazne lisi typ od typu!

Ad.4 ­- nesouhlasim, a co tak tam supnout ten Nikon??? Pentaxackej bajonet totiz podporuje Nikonacky skla... DALSI DUKAZ VASI DILETANSKOSTI

Ad.5 ­- SIGMA!!!

Ad.6. ­- no a todle jste nemyslel vazne ­- Alespon vsak vim, ze jsi ty fotaky ani nemnel v ruce!!! To je fakt drzost neco napsat kdyz o tom vis PRD

Ad.7. ­- Neumite cist... johny nevycital ten odkaz na krajinare, ale tvrzeni ze Olympus je rarita!!! Co tak vzit potaz dvoukitovou verzi v ktere jso dve fakt dobra skla vami spominana 14­-45 a 40­-150! Cena neodolatelna.

Ad.Canon 350D ­- mel jsme ho na PMA v ruce a musim uznat ze vypadal vic nez dobre, ale todle vychvalovani bez libovolneho dukazu a zkusenosti je opjet jen DILETANSTVI
Odpovědět0  0
mk | 5.4.20058:10
ad 2­) píše se ­"zkus­". Srovnávejme se zrcadlovkama a ne s kompaktama. ISO 100 u Canonu prostě šumí méně jak ISO 200 u Nikonu, to je fakt
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.