Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od wikxzen
Zeptal jsem se na to ChatGPT. :­-­)

1. Luxusní značka a exkluzivita
Leica se podařilo vytvořit image luxusní značky, podobně jako například Rolex v hodinářství. Jejich produkty jsou vnímány nejen jako nástroje, ale také jako statusové symboly. Omezené edice a spolupráce s designéry ­(např. Hermès nebo řada limitovaných edic M série­) zvyšují exkluzivitu a atraktivitu pro movitější zákazníky.

2. Historie a tradice
Leica má bohatou historii sahající až do roku 1914, kdy představila první kompaktní fotoaparát na 35mm film. Tato tradice dává produktům punc autentického dědictví, což oslovuje nadšence i profesionální fotografy. Historie značky je také dobře zdokumentovaná, což posiluje její ikonický status.

3. Kvalita zpracování
Leica se dlouhodobě zaměřuje na nejvyšší možnou kvalitu materiálů a precizní výrobu. Každý produkt je výsledkem německého inženýrství, často vyráběného ručně. To nejen ospravedlňuje cenu, ale také přitahuje zákazníky, kteří si cení dlouhodobé životnosti a spolehlivosti.

4. Unikátní charakter fotografií
Leica objektivy, ať už manuální nebo modernější, mají specifický optický charakter. Fotografie z Leicy jsou často popisovány jako ­"unikátní­" díky barvám, kontrastu a bokehu. Mnoho profesionálních fotografů oceňuje tento jedinečný vzhled, který jiná značka nedokáže napodobit.

5. Retro design a jednoduchost
Design fotoaparátů Leica, zejména z řady M, si zachoval jednoduchost a retro vzhled, který je oblíbený u fotografů, kteří preferují minimalismus. Absence zbytečných funkcí a čistě manuální ovládání u některých modelů přitahuje puristy a nadšence, kteří si chtějí užít ­"pomalou fotografii.­"

6. Strategická partnerství a inovace
Leica rozšířila svůj vliv i díky strategickým partnerstvím. Například spolupráce s Huawei u telefonů pomohla propagovat značku mezi širší veřejností. To bylo důležité pro oslovování mladších zákazníků, kteří si díky tomu mohli dovolit ochutnat Leica technologii.

7. Sběratelská hodnota
Starší modely Leica a limitované edice jsou vysoce ceněné na sběratelském trhu. Tato hodnota zajišťuje, že i nové modely jsou vnímány jako potenciální investice.

8. Komunita a zákaznická zkušenost
Leica buduje velmi loajální komunitu zákazníků. Provozují Leica galerie, obchody a akademie, kde mohou fotografové sdílet zkušenosti, učit se a inspirovat. Tato komunita posiluje pocit výjimečnosti mezi uživateli.

9. Zvýšená poptávka po prémiových produktech
Za poslední dvě dekády se zvýšila poptávka po prémiových značkách ve všech segmentech trhu. Lidé, kteří mají prostředky, častěji hledají produkty, které jim přinášejí radost a prestiž. Leica perfektně zapadá do tohoto trendu.

I když je Leica drahá, zákazníci jsou ochotni platit za kvalitu, příběh a emocionální spojení se značkou. To, že se jim daří dosahovat rekordních příjmů, potvrzuje, že jejich strategie funguje!

Dodatek:
Růst tržeb společnosti Leica pochází především z několika regionů, přičemž v současné době vede v prodeji Asie, která vykazuje pozoruhodný 25% nárůst tržeb pro fiskální rok 2023­/2024. Úspěch společnosti je podpořen také dobrými výsledky na dalších světových trzích, včetně Evropy a Ameriky. Významnou roli v těchto výsledcích hraje strategická pozice společnosti Leica v regionech s vysokou poptávkou, kterou posiluje síť 120 prodejen po celém světě.

Kromě toho spolupráce společnosti, jako je partnerství se společností Xiaomi v oblasti zobrazování chytrých telefonů a exkluzivní produkty jako Leitz Phone v Japonsku, dále rozšiřují její přítomnost na asijském trhu. Zaměření společnosti Leica na prémiové a inovativní produkty ­- jako je fotoaparát Leica Q3, luxusní hodinky, a dokonce i oční čočky ­- dobře odpovídá poptávce spotřebitelů po vysoce kvalitních značkových zážitcích po celém světě.
Odpovědět0  0
Kdo se koncertní či eventové fotografii věnuje cíleně, ať už jako pokročilý i nadšený amatér nebo smluvní profesionál, tak do Z8­/Z9, alespoň v těchto dnešních verzích, nepůjde.

Když jsem si nechal zobrazit pomocí searchu na Flickru vyselektovat koncertní fotografie pořízené Z8 a Z9, na kterých jsou různé profesionálně plně vybavené stages s různými typy světel a moderních světelných efektů a záblesků, tak bych však netvrdil rezolutně, že jsou ke zveřejnění nepoužitelné. Takových snímků jsou tam stovky. Banding tam s vysokou pravděpodobností je, ale to zase se můžeme bavit o obecném nešvaru dnešní doby, kdy za účelem cíleného vyhledání jakékoli vady začneme snímky prohlížet v extrémních procentech zvětšení, tzn. cokoliv nad 200%.

Můžeme se klidně bavit i o tom, že fotograf řeší na velkém monitoru více odpadu během prvotní selekce koncertních fotek v těchto problematických podmínkách a dál bude zápasit s bandingem až začne zvolené fotky razantně editovat v PP, tzn. zesvětlí scénu, vytahuje stíny, tlačí na saturaci, přidá kontrast, clarity atd.
Odpovědět0  0
S X­-H1 se bezvadně pracovalo s většími Fujinony jako XF 200­/2, XF 8­-16­/2.8, první verzí XF 16­-55­/2.8, XF 50­-140­/2.8 nebo XF 100­-400mm.
X­-H2 a X­-H2S pak přišly současně s dalším velkým objektivem ­- 150­-600mm.

Fujifilm zpackal jednu věc s X­-H1 ­- vydal jej ani ne půlroku před vydáním nové generace fotoaparátů, počínaje X­-T3. A o X­-H1 přestal být rázem zájem, čekalo se marně na nástupnický X­-H model se snímačem i procesorem, který nabízel X­-T3. Nikoho neuspokojilo tvrzení Fujifilmu, že X­-H1 představuje to nejlepší z generace, které zastupovaly snímač a procesor v X­-T2, X­-Pro2 nebo třeba X­-T20.

Mezitím následovala docela solidní ťafka tehdejším čerstvým majitelům X­-H1, kteří sledovali jak do roka maloobchodní cena za něj v obchodech spadla až o nějakých 30­-40% ­- neobvyklé pro tehdejší vlajkovou loď X systému ­- krátce poté se na bazarech dal sehnat za až směšnou cenu a už se tlačila do popředí další generace v podobě X­-T4...
Odpovědět1  0
Je zajímavé, že to rozhodnutí nejít do FF deklaroval Fujifilm už v dobách uvedení X­-Pro1, tzn. už na počátku 2012 měl Fujifilm celkem jasnou představu o přesyceném FF trhu, kdy kdekdo prohlašoval, že hodlá investovat do vývoje CSC FF systému. :­-)
Odpovědět0  0
Od 02­/2018 měl Fujifilm v nabídce robustní model X­-H1 s možností přidat i bateriový grip. Ale je fakt, že X­-H2 a X­-H2S vyšly až po téměř čtyřech a půl letech ­(07­/2022­). Mezitím tu mezeru musely vyplnit X­-T3 a X­-T4, kde jim Fujifilm ponechal možnost využití bateriového gripu. Aktuální X­-T5 už o tu možnost bat. gripu přišel.
Odpovědět1  0
Tak Kovy k tomu má i vlastní plně vybavené studio, pamatuju na dvě nebo tři různé foťáky od Sony s objektivy na stativech, ale to neméně podstatné je i to okolní vybavení ­(profi světla, profi mikrofony, závěsné rámy na lyžích na stropy atp. a tak dále... Samotné vybavení, resp. technika za půl milionu ­(partner Megapixel­). Jaké náklady vznikly za získané prostory s hezkým výhledem v centru Prahy nevím ­- dejme tomu měsíční nájem okolo sto tisíc Kč, spíše vyšší. Jsou o tom minimálně dvě videa na Kovyho YTB kanálu z doby COVIDu ­(2021­).
Odpovědět0  0
Já si vystačím s 50R modelem, tam se mi aspoň jeho 51mpix rawy zpracovávají snadněji z hlediska nároků na výkon mého notebooku. Má to samozřejmě nějaké neduhy, leccos tomu chybí ­(např. IBIS­) a technologie odpovídá úrovni 50S modelu z r. 2016, ale je to jinak fajn foťák ­- padají z toho pěkné obrázky.
Fuji prý chystá na 2025 nový GFX model dle vzoru X100, ale OVF bych tam nečekal. Pevný objektiv bude mít ekvivalentní ohnisko údajně blízké tomu 28mm z Q od Leicy, ale světelností spíše někde k 3.2 až 3.5, a 44x33 mm snímač z aktuální GFX generace.
Cenově z obchodu bych ten ­"kompakt­" s pevným sklem očekával někde mezi modely 100S II a 100 II ­- tj. 139.000~199.999 Kč. Aktuální nová Leica Q3 z obchodu je 155.000 Kč ­- to zmiňuju proto, že údajně to má být přímá konkurence Leicy Q3.
Když už bych řešil nový GFX model ­(nejspíše v II. půlce příštího roku­), tak pošilhávám po letošním 100S II. Jinak bych přemýšlel, pokud bych se rozhodl GFX systém s několika skly opustit, ale zároveň chtěl mít aspoň něco z GFX stále v brašně, tak se na ten chystaný GFX ­"kompakt­" zaměřím.
Odpovědět1  0
Tohle jsem kdysi na nějakou dobu podbně aplikoval s X­-Pro2 od Fuji s 24mpix APS­-C.a jedním ze starších manuálních skel s redukcí na bajonet. Zalepil zadní displej, do slotu na karty dal tu s co nejmenší kapacitou ­(tuším, že tehdy 8 nebo 16 GB?­) a nepoužíval v hledáčku plný EVF, ale OVF s ERF v pravém dolním rohu pro zaostřování, a režim zobrazení bez simulace a náhledu expozice. A fotil jen do JPG s nějakou zvolenou filmovou simulaci s vlastním nastavením dle gusta. Ale ono to prostě po nějakém čase přejde, že jo...
Odpovědět1  0
V druhém odstavci bych asi slovo ­"středoformátový­" vyškrtnul.
Odpovědět0  1
Solidní GF teleobjektiv, kolující ukázky z předprodukčních kusů, nejspíše se jedná o SOOC JPG ­(v kombinaci s novým GFX 100S II­) z doby uvedení na X­-summitu a krátce poté, jsou moc pěkné ­- jak jinak. Ale trochu bych brzdil v tom optimistickém tvrzení jinde na internetu, že Fujifilm bude nyní nabízet plnohodnotnou alternativu pro wildlife.
Pěkné stručné pojednání a shrnutí je na webu Photography Life v článku ­"Is Medium Format Now Viable for Wildlife?­" od pana Vaicenbachera ­(s foto ukázkami Michala Krauseho­).

A malá cenová poznámka pod čarou:
původní fotoaparát GFX 100 ­(ten se zabudovaným bat. gripem­) v době uvedení stál tolik, kolik nyní přibližně stojí sestava nového GFX 100S II s oním GF 500mm teleobjektivem dohromady
Odpovědět0  0
Jen trochu škoda, že jen na 16­-16,5mm je f2.8. Pak už f jde celkem rychle nahoru: f3.2­-3.5 @25mm, f4 @27mm, f4.5@ 43mm a f4.8 @48mm.
Odpovědět0  0
Zaváděcí cena je vždy nepříjemná ­- stačí vyčkat. Přestože dle tvrzení na FR má X­-T50 zaznamenaný aktuálně rekordní počet předobjednávek v rámci řady ­(nebo obecně?­).
Kdo má velké objektivy a vyšší nároky na výkon i nejen video fičury, tak si pořídí spíše X­-H2 ­(nebo X­-H2S­), který aspoň nabídne i možnost bateriového gripu ­- tuto možnost Fujifilm poslednímu modelu X­-T5 sebral, ještě u X­-T4 a předchozích to bylo možné. Ten ­(ná­)tlak pro X­-H řadu se musel zkrátka projevit.
Odpovědět1  0
Budu se těšit na dobu ­(za 2­-3 roky­), kdy bazarová cena za 100S II bude na dnešní úrovni jeho předchozího modelu 100S. Od pořízení 50R na bazaru před pár lety mě ostatní nové GFX modely ­(např. 100S, 100II, 50SII­) nechávaly spíš chladným. Prioritou byly objektivy.
To se teď po uvedení 100SII mění. Na stránkách Capture Integration dokonce udělali s předprodukčním 100S II a objektivem 110­/2 test se spurtující běžkyní a ten AF je už docela slušný narozdíl od 100S. Viz článek: ­"Fujifilm GFX 100S II – Profoundly Better Autofocus"
Odpovědět0  0
I v režimu OVF se lze mrknout na kontrolní náhled expozice nebo správnost zaostření ­- stačí aktivovat malý ERF. Proto mě to s X­-Pro2 stále dodnes baví.
https:­/­/fcracer.com­/photographys­-secret­-fujifilm­-x­-pro2­-with­-mf­-lenses/
Odpovědět0  0
Sony má už nějaké patenty na určitou sadu asi pěti pevných F2.8 MF objektivů, které byly navržené pro zakřivené MF snímače ­(54x36­/40mm, 150 a 200mpix...?­). Vše stále ve vývoji ­(periodické šuškandy z let 2020­-2022 z SAR webu­). Teoreticky aspoň takové MF objektivy pro zakřivené MF snímače by nemusely být enormně velké.
V podstatě bych to zobecnil na to, zda se to vůbec vyplatí vyrábět v měřítku podobném jako jeho aktuální ­"kropové­" ploché MF snímače.
Odpovědět1  0
Snímač je na seznamu průmyslových snímačů. Navíc s poměrem stran 3:2. Phase One ­"jedou­" 4:3. To kdyžtak Leica S...
"Application: FA cameras.­" That must be factory automation, so artificial vision for controlling robots, quality monitoring, etc. They also use the abbreviation ­"ITS cameras­" which is ­"Intelligent Transportation Systems"
Odpovědět2  0
Pevný objektiv na X100VI je stejný jako u ­"V­". Fujifilm však tvrdil už v době uvedení ­"V­", že ten objektiv je už navržen pro budoucí snímače s vyšším rozlišením než 26mpix. Od X100 do X100F zůstával objektiv beze změn. Teprve s příchodem ­"V­" tam nasadil nově navržený.

Díval jsem se nedávno na delší video od Gordona Lainga, kde srovnává mimojiné výstupy mezi ­"V­" a ­"VI­" a třeba ve 100% výřezech je docela slušný posun v ostrosti, resp. detailech. Takže plný potenciál onoho objektivu je rozvinut až u ­"VI­" modelu.
Odpovědět0  0
Pamětník otevře šuplík, vezme filmový foťák, co mu ještě zbyl, dá film z ledničky a jde fotit. Ale dobře, budou i pamětníci, kteří do ZF budou investovat poměrně vysokou sumu, a pokud nemají staroskla a nechtějí adaptérové řešení, tak jsou nuceni znovu koupit jedno dvě Z skla, co aspoň budou i z hlediska vyvážení docela pasovat. Výsledná cifra může leckomu protočit panenky. Lehce nad 700 g váha těla ZF se mi však zdá už docela dost. K tomu malé Z sklo a jste na kilu či kilu a půl třeba. Přitom kinofilmový Nikon FM váží o dost méně. :­-)
Odpovědět0  0
Funguje to. Samozřejmě s tím už dnes třeba 10 min 4K video nenatáčím, spíše jen ­"sekundovky­". Hry nehraji obecně. A na běžné prohlížení obsahu to ještě je dobré. Denně 10­-15 hovorů ne delších než 5 min ­(ale ne kvůli šetření baterie­). Nabíjení 1x v noci na 100% a během dne druhé nabíjení neboli ­"dokrmení­", ale jen třeba o 30­-40%, tak abych před spaním nebyl třeba na rudých 5%. Dělám v kanclu, takže nabíjení je vždy k dispozici. Na celodenní výlet si beru pro jistotu powerbanku, ale málokdy jsem nucen ji použít.
Odpovědět0  0
To je pravda. A v podstatě bych tu nastálou nepříjemnost ­(např. app pro bankovnictví­) vyřešil hned nákupem aktuálního iPhone 15 v té nejvybavenější verzi.
Nicméně také je faktem, že třeba kapacita stále původní baterie v 7 Plus je aktuálně na 70% a už asi dva roky tam mám poznámku ­"servis­". Do servisu už bych to dnes nedával.
A když k tomu přičtu třeba nechtěné poškození displeje, tak to jsou asi tři zásadní věci, které by rozhodly za mne a šel aktuální iPhone koupit ­- buď tedy 15 nebo 16 třeba v příštím roce. Záleží na situaci.
Odpovědět0  0
Máme víceméně stejný ­"problém­" i zkušenost ­- od pořízení svého iPhone 7 Plus před skoro sedmi lety vždy vyčkám do dalšího uvedení iPhone. Avšak už začínám být nalomený ­- snad to rozseknu tím iPhone 16 ­- pokud možno iPhone opět v té maximální verzi.

V rodině jsou dva s iPhone 13 s maximem výbavy a jsou víceméně spokojení ­- mám možnost si pravidelně prohlížet jejich fotky i videa ­- nicméně, a to je asi subjektivní, to zatím na nějaké ­"wow­" ještě není, když si prohlížím také cokoliv z iPhone 14 na internetu.

A právě i u jeho současného letošního následovníka iP 15, když to srovnám s předchozími iP 13 a iP 14 verzemi, jsem stále málo přesvědčený to již dnes změnit. I s ohledem na to, že s novým iPhone, ať už to bude jakýkoli, chci opět vydržet hodně dlouho.
Odpovědět0  0
Nechci se plést do řemesla, ale s tím označením ­"high­-end­" pro A6700 bych tedy dost váhal. Ani Sony snad toto označení nepoužívá ve svých materiálech.
DPreview sice ponechali to slovo ­"high­-end­" v baneru na článek, ale po rozkliknutí uvnitř je to už opravené a změněno na: ­"The Sony a6700 is the latest enthusiast­-level APS­-C mirrorless camera from Sony.­"

Já si v takové skupině představím např. X­-H2s­/X­-H2 od Fujifilmu. Nejen kvůli snímačům, ale např. i díky lepším hledáčkům, párovými sloty na kartu, bateriovým gripům­/větrákům nebo řádně ergonomicky řešeným utěsněným tělům se stavovými displeji na horní části.
Odpovědět2  0
Za měsíc dva nebo po sezoně se můžeš pana sportovního fotografa přímo zeptat na zkušenosti s opraveným objektivem. Já osobně bych byl taky raději za výměnu ­"kus za kus­", ale třeba to v Sony servisu vyhodnotili jinak.
Odpovědět0  0
Onomu fotografovi se také vyplatilo být součástí Sony Imaging PRO Support. Údajně mu Sony poskytlo členství v tomto programu na rok zdarma.
Odpovědět0  0
Částka za opravu onoho poškozeného objektivu je údajně 7 a půl tisíc dolarů u Sony. A na GoFundMe během osmi dnů mu lidé zaslali už necelých 7 a půl tisíc dolarů ­- sbírka tedy pomalu končí a oprava už je v procesu. Nový objektiv zřejmě nebude třeba.
Zakladatel sbírky ­- https:­/­/twitter.com­/PhotoSSentinel­/status­/1674074276960370690
Odpovědět0  0
Tu by člověk řekl, že se dívá na manuální 7Artisans 50­/0.95, tedy nebýt doplněného loga Meike.
Odpovědět1  0
XF 18­-120mm F4 LM PZ WR mi příjde levný tak, že bych jej nasadil spíše na bazarový X­-S10 nebo X­-H1 než na dražší X­-T4 a­/nebo letošní novinku X­-H2S. Fuji snad nabídne i nějaké setové varianty s těly X­-H2S a X­-T4.
XF 16­-80mm F4 OIS WR uškodila zpočátku různá kusová variabilita a především byly nutné i dodělávky ve FW aktualizacích ­(problémy OIS s IBIS, video atp.­). Jinak jej řada lidí má jako oblíbený zoom objektiv takového rozsahu.
Odpovědět0  0
Za poslední rok toho Fujifilm vydal opravdu hodně, tak není divu, že jeho ­"křivka­" stoupá, příští rok může zase být chudší a ­"křivka­" opět klesne. Výcuc Fuji věcí za posledních 12 měsíců...
Fotoaparáty: X­-T200 ­/ X100V ­/ X­-T4 ­/ X­-S10 ­/ X­-E4 ­/ GFX100S...

Objektivy: XF27mm F2.8 WR ­(mkII­) ­/ XF10­-24mm F4 WR ­(mkII­) ­/ XF70­-300mm F4­-5.6 WR ­/ XF50mm F1.0 WR ­/ GF80mm f1.7 WR ­/ GF30mm F3.5 WR ­/ GF 45­-100mm WR...
Odpovědět0  0
Nejsem tedy cílovka, ale jpg snímky z předprodukčních kusů mezi prvními ambasadory ­(s GFX100S­) jsou výborné.
Odpovědět1  0
Tak GFX50S stál v době uvedení ­(02­/2017­) 189.990 Kč. Nyní je za cenu 119.990 Kč. Tak podobně došlo ke změně i u GFX50R z 119.990 Kč ­(02­/2019­) došlo nedávno také ke snížení na 95.990 Kč.
Odpovědět0  0
Cena za GFX100S u českých prodejců je aktuálně 159.990 Kč ­(s DPH­).
Odpovědět0  0
Já to psal samozřejmě s jistou nadsázkou. :­-­) Snímač nový bezpochyby bude. Spekulace se točí mezi BSI CMOS 32mpix ­(má již Canon­) a BSI CMOS 43mpix. Otázkou je, zdali X­-Trans maska bude u snímačů s vyšším rozlišením ještě zapotřebí... a pak něco od Samsungu ­(ISOCELL?­) ­- otázkou je, zdali Fujifilm má takové sebevědomí a rovnou by do vlajkového modelu ­"narval­" zcela nový a běžnými uživateli nevyzkoušený snímač.
Odpovědět0  0
Tak je jasné, že běžný uživatel sáhne po FF střední třídy než po momentálním Fuji top modelu s APS­-C snímačem a výkonným procesorem. U nejvyšších modelů se zpravidla hmotnosti a rozměry neřeší, protože uživatel ­(snad­) ví, proč si takovou sestavu s odpovídající optikou ­(např. řada Red Badge­) zvolí.
Nicméně, je to zaváděcí cena ­(Z6 i A7III stály v době uvedení 2k doláčů za tělo­) ­- neuběhne však ani rok a budou cashbacky, slevy a výhodné sety.
V každém případě je to náznak směru a vývoje pro chystaný X­-H2 v r. 2021, který se cenově jistě posune až k 60k Kč za tělo ­- ale to už tak u vlajkových modelů různých značek bývá.
Odpovědět2  1
Porovnávací snímky ostrosti a kontrastu objektivů mezi ­"V­" a ­"F­" verzemi jsou více než zajímavé ve prospěch ­"V­". Výklopný displej jako příjemný bonus. Poprvé jasně daná WR vlastnost ­- pro některé zásadní argument. Dal bych tomu před nákupem ještě nějaký čas než se vychytají první neduhy z výroby těch šarží, které nyní míří do skladů obchodů. Přeci jen těch nových věcí ­(jiná výroba, nový materiál, moderní hledáček z X­-Pro3, objektiv, výklop. displej...­) je tam docela dost.
Odpovědět4  0
Myslím, že dosud vyrobené­/prodané kusy 16~80­/4 nebyly snad ve stavu, že bys s ním nemohl měnit ohnisko ­(zaseklý­), nebo měl vadný ­(třeba uvolněný­) clonový kroužek už po vybalení. Tak daleko by to nemohlo ze strany QC snad dojít, ne? To už bychom viděli kdejakého ­"jůtůbera­", který na to rád upozorní ­(clickbait­) ­- nebo aspoň já to nepozoruju.

X­-A řada mě až do vydání X­-A7 v podstatě nezajímala ­- ­"sedmičku­" už bych do rodiny pořídil. O té ­"pohnuté­" historii X­-A jsem už četl. Nicméně, taky je fakt, že na asijském trhu jsou tyto ­"plasťáčky­" docela v oblibě.
Odpovědět0  0
Chce to ještě chvíli počkat než se to vytříbí a případně další firmware aktualizace doladí zbylé problémy, aspoň ty které lze ­"softwarově­" opravit. Snad do roka budou v distribuci již jen vyladěné kusy. Zdá se, že 16~80­/4 je pro Fujifilm nečekaně velkou výzvou...
Odpovědět0  0
Sotva recenze vyšla, tak Fujifilm, dle nepotvrzených info skrz rumors, údajně v březnu začne prodávat následníka X­-T3. A ten už bude mít zřejmě nově vyvinutý IBIS modul. Už se mluví o tom, že rozměry X­-T těla budou zase o nějaký ten chloupek větší. Je zajímavé si porovnat vedle sebe modely X­-T1 a X­-T3 ­- rozměrově i váhově už to je celkem znát, ale tragédie to ještě není. A nyní se zdá, že by nástupce X­-T3 byl rozměrově i váhově někde mezi X­-H1 a X­-T3. Nepotvrzené šuškandy spekulují dokonce o 6K­/60p videu.
Odpovědět0  0
Nejvíce vždy křičí ti, kteří s X­-Pro tělem buď dlouhodobě nefotí nebo nemají v plánu X­-Pro v budoucnu zakoupit. Poplivat zdarma umí každý. :­-­) Mám od začátku r. 2017 X­-Pro2 a pochopitelně se dívám na celou věc ­(­"displej­-hejt­-gejt­") z úhlu uživatele ­(tzn. subjektivně­), který pracuje s fotoaparátem, jenž zadní displej má takový jaký je ­- ­"nehejbací­" a vypnutý.

Naopak jsem se značnou skepsí sledoval první loňské­/letošní ­"rumorsy­", že Fujifilm hodlá implementovat otočný zadní panel. No co, na X­-Pro3 ­(pokud shledám, že bezprostřední koupě stojí za to, aniž bych čekal např. na cashbacky později­) to zkrátka budu mít ještě hezky chráněné směrem dovnitř.

Ale zase bych dal přednost čistě černé verzi X­-Pro3. DURA úpravy, soudě dle fotek z terénu, zanechávají otisky prstů a další mastné fleky či skvrny od potu jako mnohem viditelnější. A jak se to jednou zažere, tak to nejde už pak vyčistit. Zase na druhou stranu, mé X­-Pro2 je na mnoha místech bez barvy. Ale dávám to za vinu hlavně sobě. :­-­)

To omezení OVF ­(absence zvětšení­) trochu zamrzí, to na X­-Pro2 je docela fajn věc, ale dá se to přežít. Na nový typ EVF jsem zvědavý velmi a bude to zřejmě ten rozhodující faktor před koupí ­(resp. po vyzkoušení­).
Odpovědět2  0
Mám X­-Pro2 a fotím s ním už asi třetí rok. Obával jsem se, že Fujifilm dá na X­-Pro tělo standardní výklopný displej, který má např. X­-T20­/X­-T30, a to jen proto, že si to ­"trh žádá­". Tohle řešení na X­-Pro3 je pro mě docela přijatelný kompromis, ostatně LCD displej mám na X­-Pro2 v naprosté většině času vypnutý. Zkrátka, pokud si X­-Pro3 pořídím, tak se pro mě situace okolo LCD displeje moc nezmění, jen bude tentokrát i otočený dovnitř, což docela kvituju, i s ohledem na mé někdy méně šetrné zacházení ­(a pády­) s X­-Pro2. Stavová menší obrazovka je příjemný bonus, ale není to něco, co bych nutně potřeboval. Vše podstatné ­(ISO­/čas­/kompenzace­) vidím na horních ovladačích. A clonu na objektivu. A tyto parametry včetně ostatních vidím v hledáčku. Nejvíce zvědavý jsem však na nově přepracovaný hledáček ­- pokud při prvním seznámení s X­-Pro3 v kamenném obchodě zjistím významné zlepšení, tak X­-Pro3 si rád pořídím. Snímač a procesor očekávám stejný jako u X­-T3­/X­-T30.
Odpovědět1  0
Překvapilo mě, že zvolili krokový motorek místo lineární verze ­"pohonu­" ­(LM mají vyjma 10­-24­/4 a XC řady snad všechny zoom objektivy a pevná skla 90 a 80 macro­). Další překvapení k novému 16­-80­/4, že OIS nelze vypnout přímo na objektivu. Váha objektivu mě, s ohledem na jeho velikost, také překvapila ­- zřejmě tu bude více kompromisů i v konstrukci a volbě materiálů. :­-­)
Ale souhlas jinak: konečně má Fujifilm i toto atraktivní ohniskové rozpětí 24­-122mm ve svém XF systému na výběr. Váhově je na tom velice dobře, rozměrově spíše ne ­(dalo se čekat­), např. Sony 24­-105­/4 ­(663g­), Nikon 24­-120­/4 ­(710g­) či Canon 24­-105­/4 ­(700g­) atd. ...
Odpovědět0  0