Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
2.3.2012, Jana Bártová, fejeton
Firemní fotograf, eventový fotograf nebo fotodokumentarista. Setkala jsem se s různými názvy, jejich úloha je ale stejná. Přijdou na akci, vyfotí důležité momenty a za úplatu potom dodají firmě fotky. Co se ale stane, když takový profesionál prostě nedorazí?
Majkkl (45) | 4.3.201220:55
ovšem realita je jiná. Je čím dál tím víc firem, kterým je jedno, čím jim to nějaký zaměstnanec nafotí. A fotobanky nefrčí? Ještě větší nesmysl, nikdy nebylo tolik prodejů z fotobank. Na firemní potřeby to bohatě stačí a je to laciné. Ale musím ocenit, že autorka konečně nepoužila svou fotku, ale ilustrovala příběh fotem od Toriho...
Odpovědět0  0
al_da | 3.3.201210:00
Frasve má pravdu, je to děs běs.
Odpovědět1  0
FotoZemek (919) | 2.3.201212:09
Souhlasím, myslím, že Oborná musela v minulosti někomu dobře hnout žlučí, protože se do ní naváží furt jedni a ti samí ,,géniové,, jeden z nich ani nemá nic v galerii. Takovým anonymním ,,vevešům,, by měly být komentáře přímo a automaticky zakázány, vím, nejde to. žel bohu hrajeme si na demokraty, ale skrývat se pod přezdívky se moc demokratické nezdá, neřknu­-li chlapské.
Odpovědět2  4
frasve (131) | 2.3.201212:29
Milý příteli, souhlasím s tím, že vystupovat pod pseudonymem není nejťastnější. Svět internetu ovšem tahle pravidla nastavil a tak podle nich hrajeme. Osobně bych dal přednost účast na webu pod vlastním jménem ­(a jsou takové weby...­), ale na to Digimanie není stavěná. I když znám mnohem horší případy :­-­) Jednou z legitimních forem demokracie je ovšem i anonymní volba. Prostě volební lístek vyplníte za plentou. To Vaši ani moji volbu nijak neumenšuje. Já hlas Janě Oborné a jejím začátečnickým pokusům nedám a čas od času to tady připomenu. Ani kdybyste se jí tisíckrát zastal a nevím jak dobrou slivovičku k tomu ještě přidal navrch :­-­)
PS: Vaše věčná touha poměřovat si délku fotografického přirození je stále o tomtéž. Na to, abych v restauraci vrátil nepodařený blaf, aniž jsem velký Pohlreich, mám právo i bez jediného uvařeného vajíčka natvrdo. Což ale navíc není můj případ :­-)
Odpovědět5  2
Majkkl (45) | 4.3.201220:56
Hnout žlučí? Prostě je dost lidí, kterým už ty ­"fejetony­" lezou příšerně na nervy. Halt, když už nejsem Čapek, tak se do toho psaní furt ne.....
Odpovědět2  0
m_s | 4.3.201223:23
jsem se podíval do profilu, pak by to chtělo opravit. Doména ­".fotozemek.cz.­" je tak nějak po expiraci: http:­/­/www.nic.cz­/whois­/?d=fotozemek.cz ...
Aspoň nespočine můj zrak na zajímavou zkratku ­"B ů ­"číslo­""...
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 2.3.20129:15
Moje zkušenost je taková, že na to firmy prostě prdí. Dycky sa najde nějaký ten ouřada co se prezentuje jako schopný fotoamatér tak se to svěří jemu, zadara a je to.
Človíček si myslí, ýe má oko u nadřízených ­/prd­/, že je dobrej ­/no...­/, a tak co dodat.....

pro šťoury, náhodou Janka se zabývá tématy které s focením úzce souvisí a o focení jsou. Mimochodem, fotografové chápou, amtéři? NO nechávám tak......
Odpovědět1  1
frasve (131) | 2.3.20122:45
Jana Oborná na nás zpola vykukuje z tajemného šerosvitu zde:
http:­/­/cz.linkedin.com­/pub­/jana­-oborn%C3%A1­/23­/b39­/151
A prezentuje se zde jako marketingová manažerka ­(MM­) ve dvou projektech.
Budiž. Její článek ale opět potvrzuje neschopnost stylizovat kloudnou myšlenku ­- a v tomto případě ji dokonce ­- udržet. Přesně jak píše i m_s. Zdá se, že JO je jakousi nadřízenou pana šéfredaktora, a ten musí tohle bezbřehé pseudoliterátství trpět, i kdybychom se tady nevolí rozkrájeli. Jinak si zařazování jejích článků nedokážu vysvětlit. Pojmová zbloudilost autorky v případě firemního fotografa, eventového fotografa, fotodokumentaristy a produktového fotografa je víc než tristní. Nonkonformní studie chlupaté ruky se stafáží ­(kde každý ze tří pánů musí být radostí bez sebe z toho, ­"jak krásně a sympaticky na tý fotce vyšel...­") z čočky Viktora Šulce je už jen výstižnou ilustrací všeobecného pohrdání hodnotami i dobrým jménem tohoto webu. Sorry děvče, ale je to tak...
Odpovědět2  4
Jurek204 (1) | 2.3.201211:47
Nebudu hodnotit kvalitu clanku, nebot se k tomu necitim kompetentni. Nicmene, myslim si, ze kdyz uz mate cas na sofistikovanou kritiku autorky, tak proc si nenajdete cas a sam nenapisete nejaky prispevek a nenabidnete ke zverejneni?
Odpovědět4  2
frasve (131) | 2.3.201212:16
Jak to myslíte? Ten diskusní příspěvek mi trvá tak tři minuty, možná pět. Článek, třebaže jsem jich napsal ve svém životě ani nevím kolik, přece jen vyžaduje přípravu a hodinku na napsání. Obávám se, že Digimanie nemá na to, aby mě zaplatila. Při vší úctě. A aby se jí snad v tom lepším případě díky mým článkům zvyšovala návštěvnost a marketingoví managéři jako paní Oborná z toho pak měli podíly na zisku, to prosím ne.
Kritický nerovná se hloupý :­-­)
Jinak díky za důvěru. Pozornost si ovšem v daných souvislostech nezasloužím já, ale JO a její nekonečné blafání, co nemá hlavu ani patu, o těle nemluvě :­-)
Odpovědět3  3
Rindi (116) | 2.3.201212:24
Je to již úsměvné, jak stále dokola někteří čtenáři dychtivě jak supové číhají na každý nový článek Jany Oborné, aby v něm honem vychytali všechny nedokonalosti, autorku důkladně sepsuli a ostatním jasně dali na vědomí, že takový brak číst nemají. Zejména pan ­"frasve­" se v averzi vůči Janě Oborné vyžívá ­- viz https:­/­/www.digimanie.cz­/frasve­/ctenar­/komentare

Je jen opravdu velká škoda, že od takovéhoto ­"velikána ducha­" si zřejmě nikdy žádný fejeton či jiný článek nepřečteme a žádnou jeho fotografii neuvidíme ­(chápu důvod ­- přece nám přízemním nebude ­"házet své perly­" ...­).
Odpovědět4  3
frasve (131) | 2.3.201212:38
Milý Rindi, možná jsi zvyklý všechno převádět do osobní roviny. Ujišťuji tě, že netrpím žádnou averzí vůči JO ani žádnou jinou chorobou :­-­) Jen prostě trpím ­(a jak vidím, ne jen já­) těma jejíma hroznejma článkama, což se snažím čas od času věcně zkritizovat. Svůj kritický styl mám takový, jak ho tu čteš. Suchoprdství je mi cizí. Nic víc, nic míň.
Odpovědět3  2
pavka8 (69) | 2.3.201219:11
To nebude averze, nýbrž zřejmě naprostá posedlost. Chováš se jako odmítnutý ctitel, podvedený manžel, nebo tak něco. Pokud tak trpíš jejími články, prostě je nečti. Uleví se tobě, ale i mnohým z nás ostatních.
Odpovědět3  2
frasve (131) | 2.3.201219:36
Ano, některým se uleví. Nám ostatním se uleví, až tyhle podprůměrné pokusy o ­"odlehčený žánr­" skončí. Jinak díky za diagnózu :­-­) Je vidět, že vlastní zkušenost dělá i z laika Mistra :­-­)
PS: Jinak vše v dobrém, jen bych prosil nezaměňovat posedlost s vytrvalostí. Ale to jsi jistě v kroužku psychologie pro začátečníky měl. Já sám se řadím mezi vynikající exempláře trpící tzv. obsedantní ruminací. Bohužel ta zmizí až se zmizením příčiny :­-)
Odpovědět2  1
pavka8 (69) | 2.3.201220:19
No, já s tebou do žádného kroužku nechodil, ale pokud Janu Obornou vyhledáváš na sociálních sítích, svědčí to spíš o posedlosti, než o vytrvalosti. Jako prevence proti ruminaci by nejspíš stačilo nevystavovat se podnětům, které ji vyvolávají, což je přesně to, co už jsem ti radil. Prostě to nečti.
Odpovědět1  1
m_s | 2.3.201220:46
by byla diagnóza, pokud by ­" frasve­" psal nadšené a oslavné příspěvky na dotyčnou, jako otitulovaný profesionální živnostníček se ­"zemitým­" písemným projevem a ­"macho­" výrazivem?!
Nebo je váš osobní útok na dotyčného veden pouze tím, že si dovoluje takovou drzost, jako je kritika ­"fejetonů­" nedostižné absolventky jistých fakult?
Odpovědět2  2
pavka8 (69) | 2.3.201221:18
Osobní útok? Ale to je přesně to, čeho se tu pravidelně dopouští frasve vůči JO. Pokud na mé oblíbené TV stanici ­(rádiu, v časopise­) běží program, který se mi nelíbí, prostě přepnu nebo vypnu ­(přeladím, otočím stránku­), ale nebudu kvůli tomu někam psát dopisy a urážet v nich autory. Věřím, že servry, na kterých digimanie běží, jsou dost velké na to, aby tu tyto fejetony či ­"fejetony­" nepřekážely. Pokud má někdo představu, že když odtud vystrnadí JO, náhle se tu zázrakem objeví příspěvky nového Nerudy nebo tři testy zrcadlovek týdně navíc, pak se dle mého názoru mýlí. A v tom případě, pokud má Jana Oborná nějaké čtenáře, není důvod jim tyto články brát, neb chleba to nežere.
Odpovědět2  1
m_s | 2.3.201221:29
je kritika osobním útokem a osobní urážkou? Nebo je to zase nějakým politbyrem zakázáno? A jak kritický diskuzní příspěvek ­"bere­" nadšeným čtenářům články JO?!
Mám spíše dojem, že jsou povoleny pouze nadšené a kladné reakce na písemné vyjádření chaotických myšlenek dotyčné! A běda těm, kteří si dovolují vyjádřit svůj úsudek, který není po chuti obdivovatelům JO­(sic!)
Odpovědět1  1
pavka8 (69) | 2.3.201221:53
Stačí si projít frasveho příspěvky z přelomu roku, v některých z nich už opravdu nejde jen o kritiku, nýbrž jsou přinejmenším na hranici osobních výpadů. Jinak, nadšené, nebo alespoň kladné reakce na články JO se ode mne tak nějak očekávat nedají, mně se její výtvory též ­(převážně­) nelíbí, ale jsem ochoten jim přiznat právo na život. Koneckonců, splňují to hlavní ­- naše prokliky do diskuse :)
Odpovědět2  0
frasve (131) | 2.3.201222:12
Svatá pravda! Nechápu, proč mě tady někteří berou tak vážně. Vždyť JO jako marketingová managérka se musí tetelit rozkoší, jak ta kliknutí přibývají. Já to teda beru jako hru, s nadhledem. Prostě výměnu názorů. Styl volím břitký, aby to lidi četli a bylo hodně diskuse a kliků :­-­)
A jako správnej fanoušek DIgimanie chovám naději, že JO bude z klubu autorů tohoto webu jednoho dne ­(samozřejmě za velký vodstupný...­) odprodána někam jinam.
Mrzké konkurenci, ale raději, pro jistotu, úplně mimo fotografický obor. Protože do něj zatím ­"tak trochu nějak moc­" patrně nepatří :­-)
Odpovědět1  2
frasve (131) | 2.3.201221:58
Milý pavko s osmičkou, osobní útok je, když na někoho plivnu. Jen tak. Nejlépe s nějakou ­"psychiatrickou­" diagnózou. Když se ale o někom, kdo píše, co mu průvan nafouká do klávesnice počítače ­(a pak to vylepší ­"výběrem­" fotografie tak, jak to činí JO­), rozhodnu věcně a kriticky napsat, tak je to prostě ­- věcná kritika. Ať se to někomu líbí nebo nelíbí. Prosím, někdo podobné články ­"jen­" přestane číst. Jiný, třeba já, to dočte a napíše, co si o tom myslí. To se smí, nebo ne? Že byste se na hřbetu páně Broučka chtěl se svým přikyvováním podívat do české kotliny někdy před čtvrt stoletím...? Šťastnou cestu!
Na zázraky nevěřím, ale tu a tam si názoru čtenářů na svoje autory ­(a všimněte si, že nejsem ve své kritice JO osamocen, o pochlebovačích teď raději pomlčme­) v redakcích všimnou. Jestli pak místo druhořadého pisálka někde splašej Nerudu, nebo třeba druhého Milana Šurkalu, to už je jiná věc.
Takže: důrazně se ohradit, když je šunka samá voda, je nejen právo, ale svým způsobem i povinnost příčetného spotřebitele :­-­) A je úplně jedno, jestli je ten ošizenej taky řezník, nebo jestli je AFIAP, nebo jen fanda do fotografie.
Odpovědět1  1
m_s | 2.3.20120:39
ale obsah je tak nějak chaotický. Co však přímo mlátí do očí, tak to jsou patvary jako: ­"eventový fotograf­", ­"eventové akce­", atd. Člověk by předpokládal, že studenti humanitních žvaníren jako sociologie a žurnalistika by měli umět psát česky. Silně připomíná téma pořadu ze středy tohoto týdne: ­"Ta naše povaha česká­" s podtitulem: ­"Mateřština na rozcestí."
Odpovědět7  0
Majkkl (45) | 4.3.201220:59
... jak? Mateřština na scestí? To je dobré... :)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.