www.digimanie.cz
>
>
>

Ztráta fotodivize Olympusu roste, firma je ale optimistická

Ztráta fotodivize Olympusu roste, firma je ale optimistická
, , aktualita
Také společnost Olympus zveřejnila své finanční výsledky za předchozí fiskální rok. Firma je zisková, to ale neplatí o fotografické divizi. Ta totiž svou ztrátu velmi výrazně zvýšila, nicméně společnost to vidí pozitivně.
K oblíbeným
reklama
Pokud se v poslední době bavíme o finančních výsledcích společnosti Olympus, zpravidla to není veselé čtení, zejména pokud jde o její fotografickou divizi. Sama společnost je zisková a to se nemění ani za fiskální rok 2019 (duben 2018 až březen 2019), nicméně zisk se snižuje a fotografická divize výrazně navyšuje své ztráty. Pojďme se na to podívat podrobněji. Příjmy společnosti se zvýšily o 1 % ze 786,5 mld. japonských jenů na 793,9 mld. jenů, nicméně znatelně klesl provozní zisk, a to ze solidních 81,0 mld. na pouhých 28,3 mld. jenů (z 10,3 % příjmů na 3,6 %). Každopádně společnost je zisková, a to je dobře. Celých 80 % firmy dělá zdravotnický průmysl (634,3 mld. jenů).
 
Olympus logo
 
Co však ziskové není ani trochu, je fotografická divize. Její příjmy klesly z 60,3 na pouhých 48,7 mld. jenů, což je pokles o 19 %. Kupodivu největší sešup dolů zaznamenaly CSC fotoaparáty ze 46,8 na 36,0 mld. jenů, což je 23% pokles. Kompakt už u společnosti nevynáší skoro nic, ostatně jejich nabídka je téměř nulová. V tomto případě šlo o menší 18% pokles z 8,6 na 7,1 mld. jenů. Kolonka "ostatní" vykázala 14% nárůst ze 4,9 na 5,6 mld. jenů. Důležitý je výsledek a v případě provozního zisku se loňská ztráta zvýšila z 1,2 na nynějších 18,3 mld. jenů. To je opravdu hrozivé číslo vzhledem k příjmům divize.
 
Takto špatné výsledky byly způsobeny několika faktory. Pokud pomineme tradičně intenzivnější snahu u konkurence a zmenšující se trh s fotoaparáty, tak je to také reorganizace společnosti (např. zavření továrny v Číně a s tím související náklady i váznoucí dodávky některých produktů). To by však už mělo být brzy dořešeno, a i proto je Olympus optimistický a předpokládá, že pro fiskální rok 2020 by se příjmy mohly zvýšit ze 48,7 na zhruba 50 mld. jenů, ztráta by se pak alespoň mohla snížit z letošních 18,3 na 7,0 mld. jenů. Tak uvidíme.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


Nejnovější články
Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx
Společnost Fujifilm představila nový středoformátový fotoaparát GFX 100, který už podle svého názvu zaujme jednou svou vlastností. Velmi vysokým rozlišením 102 MPx. Dále tu najdeme např. podporu 4K videa.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou
Společnost Olympus představila novou generaci outdoorového kompaktu Tough TG-6. Ten proti svému předchůdci přichází s vylepšenými režimy pro focení makra a pod vodou. I nadále má objektiv se světelností F2,0.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Sony zvyšuje svůj tržní podíl na 24 % Sony zvyšuje svůj tržní podíl na 24 %
Společnosti Sony se na trhu fotoaparátů docela daří a podle posledních zpráv se jí podařilo zvýšit tržní podíl na velmi slušných 24 %, čímž se dostává na druhou pozici. V mnoha sledovaných kategoriích fotoaparátů dokonce vede.
22.5.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Cosina představuje Voigtländer Nokton 21mm f/1.4 Cosina představuje Voigtländer Nokton 21mm f/1.4
Další novinkou z dílen společnosti Cosina je vysoce světelný širokoúhlý objektiv Voigtländer Nokton 21mm f/1.4 Aspherical. Ten je určený pro full frame CSC fotoaparáty Sony s bajonetem E/FE.
22.5.2019, aktualita, Milan Šurkala
Fotomobil Honor 20 Pro má makroobjektiv a modul s F1,4 Fotomobil Honor 20 Pro má makroobjektiv a modul s F1,4
Na trhu se objevuje nový fotomobil z dílen společnosti Honor. Ta představila novinku v podobě modelu 20 Pro, který přináší rovnou čtveřici zadních fotoaparátů. Mezi nimi vynikne makro fotoaparát a modul s rekordní světelností F1,4.
21.5.2019, aktualita, Milan Šurkala18 komentářů