reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Finanční výsledky Olympusu: pandemie zvýšila ztrátu fotodivize

6.8.2020, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Olympus zveřejnila výsledky svého hospodaření. Ačkoli je celá firma stále v zisku, fotografická divize i kvůli koronavirové pandemii sice výrazně snížila příjmy, ale ztráta se prohloubila jen mírně.
Už víme, že se fotografická divize společnosti Olympus přestěhuje pod křídla japonské firmy JIP. Nyní ale stále ještě patří Olympusu, a proto i tato firma nadále zveřejňuje její finanční výsledky. Pokud jde o celý Olympus, jeho příjmy se meziročně (proti stejnému čtvrtletí loni) snížily ze 181,9 na 142,4 mld. jenů (-22 %), za což může především koronavirová pandemie. Ta se tak podepsala i na snížení provozního zisku ze 14,7 na pouhých 1,2 mld. jenů a čistý zisk 8,6 mld. se letos změnil na čistou ztrátu 2,7 mld. jenů. Nás ale bude zajímat fotografická divize.
 
Olympus logo
 
V jejím případě se o 41 % propadly příjmy z 10,2 na 6,0 mld. jenů, takže tato divize už tvořila jen 4,2 % veškerých příjmů společnosti Olympus. Pokud pak jde o ztrátu, ta se až tak výrazně neprohloubila, ale i tak tu máme změnu ztráty z 2,3 na 2,7 mld. jenů. Nejmenší propad byl u CSC fotoaparátů, ty klesly ze 7,7 na 4,8 mld. jenů a tvoří tak 80 % příjmů celé divize. Horší to bylo u kompaktů, ty spadly z už tak nízkých 1,2 na 0,6 mld. jenů, ale zde se není čemu divit. Olympus už v podstatě nevyrábí téměř žádné kompakty, pouze odolnou řadu TG. Kategorie ostatních produktů se propadla z 1,3 na 0,7 mld. jenů. Nyní jen zůstává otázkou, jak se divizi povede pod taktovkou JIPu. Připomeňme, že v těchto dnech Olympus představil nový CSC fotoaparát OM-D E-M10 Mark IV.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama
reklama