Kámoš GH5
[QUOTE=joeh;45802]Spoznajte Panasonic GH5 za 27 minút - pekne spracované video s audio doprovodom :[/QUOTE]
Sledujem ich už dlhšie a kvalita recenzií je na vysokej úrovni.
[QUOTE=joeh;45803]Post focus - zmysel funkcie mi jaksi uniká. Ako hračka je to fajn, no využitie v reále, fakt ma nič nenapadá. Má niekto kreatívny nápad na využiti v praxi ?[/QUOTE]
Jednoznačne spájanie pre účely rozšírenia hĺbky ostrosti. Skús si odfotiť nejaké makro s 12-60mm pomocou Post Focus a následne sa pohrať s funkciou "Merging".
Sledujem ich už dlhšie a kvalita recenzií je na vysokej úrovni.
[QUOTE=joeh;45803]Post focus - zmysel funkcie mi jaksi uniká. Ako hračka je to fajn, no využitie v reále, fakt ma nič nenapadá. Má niekto kreatívny nápad na využiti v praxi ?[/QUOTE]
Jednoznačne spájanie pre účely rozšírenia hĺbky ostrosti. Skús si odfotiť nejaké makro s 12-60mm pomocou Post Focus a následne sa pohrať s funkciou "Merging".
[QUOTE=kolyy;45812]Jednoznačne spájanie pre účely rozšírenia hĺbky ostrosti. Skús si odfotiť nejaké makro s 12-60mm pomocou Post Focus a následne sa pohrať s funkciou "Merging".[/QUOTE]
Ďakujem za tip, to môže podávať skutočne zaujímavý výstup. Doporučíš mi nejaký postup pre dosiahnutie čo najlepších výsledkov, myslím ohnisko, clonu, statív ?
Ďakujem za tip, to môže podávať skutočne zaujímavý výstup. Doporučíš mi nejaký postup pre dosiahnutie čo najlepších výsledkov, myslím ohnisko, clonu, statív ?
Dneska má môj GH5 šťastný deň, vyfasuje darček vo forme UHS-II karty. Keď som mu to oznámil, od radosti zamával monitorom, tak sa na testovanie tešíme obaja.
[QUOTE=joeh;45814]Ďakujem za tip, to môže podávať skutočne zaujímavý výstup. Doporučíš mi nejaký postup pre dosiahnutie čo najlepších výsledkov, myslím ohnisko, clonu, statív ?[/QUOTE]
Vyskúšať sa to dá aj z ruky, ale pre minimalizáciu artefaktov je iste potrebný statív a statická scéna. 12-60mm má najlepšie zväčšenie na dlhom konci, clonu by som volil na hrane difrakcie (F8-F11). Je zaujímavé sa pohrať s rozsahom zlučovania - pomocou dotykáča si ľahko presne vyberieš, ktoré snímky sa majú spracovať. Najväčšia výhoda je, že je to geniálne jednoduché a intuitívne. Poctivý focus bracketing dá iste výsledky na vyššej úrovni, ale je omnoho prácnejší.
Vyskúšať sa to dá aj z ruky, ale pre minimalizáciu artefaktov je iste potrebný statív a statická scéna. 12-60mm má najlepšie zväčšenie na dlhom konci, clonu by som volil na hrane difrakcie (F8-F11). Je zaujímavé sa pohrať s rozsahom zlučovania - pomocou dotykáča si ľahko presne vyberieš, ktoré snímky sa majú spracovať. Najväčšia výhoda je, že je to geniálne jednoduché a intuitívne. Poctivý focus bracketing dá iste výsledky na vyššej úrovni, ale je omnoho prácnejší.
Test rýchlosti prístroja s kartou SanDisk Extreme PRO UHS-II 300MB/s :
- sekvenčné snímanie Hi v plnom rozlíšení JPEG - ukladá v reálnom čase
- sekvenčné snímanie Hi v RAW - 60sn. ukladá 12 sekúnd
- kontrolný náhľad fotky so zvečšením ihneď po nasnímaní - okamžite
- sekvenčné snímanie Hi v plnom rozlíšení JPEG - ukladá v reálnom čase
- sekvenčné snímanie Hi v RAW - 60sn. ukladá 12 sekúnd
- kontrolný náhľad fotky so zvečšením ihneď po nasnímaní - okamžite
Očnica na pohodlnejšie sledovanie kukadla : http://www.ebay.com/itm/Soft-Rubber-Eyecup-Panasonic-GH5-GREAT-FOR-VIDEO-/192217690796
Aktuálne riešim dynamický rozsah a farebnosť 4K videa. Prístroj ponúka hodne možností od štandartného nastavenia, cez krivky až po V-log, čo je profil pre následnú úpravu v PC. Pomyselný medzistupeň tvoria profily Cinelike-V a Cinelike-D, ten prvý si pochvaľuje autor videa v linku :
Zde je nová ukázka.http://www.uschovna.cz/zasilka/MUHECBMBD5AUKFDE-9U8/ YT tu nahrávku zmršilo smazal jsem ho.
[QUOTE=MONYS;45846]Zde je nová ukázka.[/QUOTE]
Krásne mašinky, len sa tak ligocú a zvuk dvojvalca JAWA 350 je lahoda pre uši, fakt pekné.
Krásne mašinky, len sa tak ligocú a zvuk dvojvalca JAWA 350 je lahoda pre uši, fakt pekné.
[QUOTE=joeh;45847]zvuk dvojvalca JAWA 350 je lahoda pre uši, fakt pekné.[/QUOTE]
To je fakt, měl jsem tu "třiapůly" jako služební. Byla to paráda, dokud se ty 2 válce nezačaly "hádat". Byla to dost nepříjemná vlastnost a dost těžko se to seřizovalo.
Náš garážmistr na to nadával, dělalo se to ručně, tehdy žádné diagnostické pomůcky nebyly. Ale když se to povedlo vyladit, bylo to SUPER!
Jó, a ještě dodám, tenkrát to byl "kočkolap" ! :D
To je fakt, měl jsem tu "třiapůly" jako služební. Byla to paráda, dokud se ty 2 válce nezačaly "hádat". Byla to dost nepříjemná vlastnost a dost těžko se to seřizovalo.
Náš garážmistr na to nadával, dělalo se to ručně, tehdy žádné diagnostické pomůcky nebyly. Ale když se to povedlo vyladit, bylo to SUPER!
Jó, a ještě dodám, tenkrát to byl "kočkolap" ! :D
Veľmi dobrý článok o problematike - speedbooster a spol. : https://wolfcrow.com/third-party-lenses-and-adapters-for-the-panasonic-gh5/
5 dobrých tipov na lepšie využitie prístroja : https://www.starkinsider.com/2017/04/panasonic-gh5-video-shooting-guide-5-quick-tips-tricks.html
Širokouhlý obraz - anamorfický objektív pre GH5 : https://www.cinema5d.com/slr-magic-anamorphot-133x-40-adapter-beginners-perspective-and-first-look/
Na IR vyšla podrobná "analýza" prístroja, kopa informácií, testovacie zábery, ukážky, fajn : https://www.imaging-resource.com/PRODS/panasonic-gh5/panasonic-gh5A.HTM
Veliké kukadlo pre GH5, rád by som do toho mrkol : https://www.cinema5d.com/ary-loupe-for-the-gh5-now-cage/
Pár zaujímavých otázok a odpovedí k prístroju : http://wolfcrow.com/blog/important-quirks-and-features-of-the-panasonic-gh5-for-video-shooters/
Panasonic vydal článok, kde vysvetľuje, ako sa im podaril husársky kúsok - neobmedzené nahrávanie 4K/60p, boj s teplom :
http://news.panasonic.com/global/stories/2017/48655.html
http://news.panasonic.com/global/stories/2017/48655.html
Aktivácia funkcie V-log - je to neuveriteľné, ale v dnešnej dobe internetu sa nedá soft. kľúč zakúpiť a stiahnuť z netu. Je nutné zakúpiť krabicovú verziu, počkať pokiaľ dofrčí kuriér a potom aktivovať s nutnosťou pripojenia.
Výrobca sľubuje navýšenie DR o 2EV a to mi nedá nevyužiť, tak fajn, 100EUR v čudu.
Výrobca sľubuje navýšenie DR o 2EV a to mi nedá nevyužiť, tak fajn, 100EUR v čudu.
[QUOTE=joeh;45918]Aktivácia funkcie V-log - je to neuveriteľné, ale v dnešnej dobe internetu sa nedá soft. kľúč zakúpiť a stiahnuť z netu. Je nutné zakúpiť krabicovú verziu, počkať pokiaľ dofrčí kuriér a potom aktivovať s nutnosťou pripojenia.
Výrobca sľubuje navýšenie DR o 2EV a to mi nedá nevyužiť, tak fajn, 100EUR v čudu.[/QUOTE]
To fakt? Překvapující, tohle bych v roce 2017 čekal jako samozřejmost
Výrobca sľubuje navýšenie DR o 2EV a to mi nedá nevyužiť, tak fajn, 100EUR v čudu.[/QUOTE]
To fakt? Překvapující, tohle bych v roce 2017 čekal jako samozřejmost
[QUOTE=Milan Šurkala;45919]To fakt? Překvapující, tohle bych v roce 2017 čekal jako samozřejmost[/QUOTE]
No, včera som sa pokúšal o platbu kartou a následné stiahnutie kódu, ovšem neúspešne, všade je v ponuke krabica. Tak som mrkol na AVS fórum a tam stejne tak hromžili na nemožnosť stiahnutia online.
No, včera som sa pokúšal o platbu kartou a následné stiahnutie kódu, ovšem neúspešne, všade je v ponuke krabica. Tak som mrkol na AVS fórum a tam stejne tak hromžili na nemožnosť stiahnutia online.
DxO Optics Pro - špičkový RAW editor už podporuje GH5 http://www.dxo.com/us/photography/photo-software/dxo-opticspro
Pack súborov LUT za 20 EUR pre V-log a Cinelike D : https://creativityinnovationsuccess.wordpress.com/2017/05/17/paul-leemings-leeming-lut-one-for-panasonic-gh5-now-at-version-4-0-5-for-cinelike-d-and-v-logl/
Panasonic povýšil aktiváciu V-log na slávnostný obrad. Zásielka obsahuje zapečatenú krabicu, v ktorej sa nachádza manuál na inštaláciu a samotný kód znova v zapečatenej čiernej obálke. Celkom dosť materiálu na číselný kód. Už som ohromne zvedavý, čo dokáže V-log.
Aktivácia funkcie V-log je veľmi jednoduchá, zabere to pár minút. Jednu vec ale treba zdôrazniť, počas procesu je nutné int. pripojenie počítača, ktorý musí disponovať slotom SD. Server na základe prijatia sériového čísla prístroja a zadania aktivačného kódu odošle do PC samotný aktivačný súbor, ktorý musí byť hierarchicky umiestnený na poslednom mieste v zložke SD karty. Na základe procesu sa zdá, že kód je jedinečný, čo znamená použitie výhradne v jednom prístroji.
Využitie profilu V-log v praxi.
Záznam videa do V-log umožňuje vyšší dynamický rozsah, presnejšie vyváženie bielej a čistejšie farby, proste paráda. Panasonic GH5 má fajnovosť - dokáže zobrazovať na monitore náhľad záznamu v štandartnom zobrazení rec 709, alebo inom profile, prostredníctvom LUT, čiže kameraman vidí obraz v normálnom režime, ale samotný záznam je desaturovaný s plochou krivkou DR v profile V-log.
7 krokov pre záznam a spracovanie profilu V-log :
V prístroji :
a/ aktivácia V-log
b/ nastavenie V-log v profiloch
c/ nastavenie náhľadu rec709 /alebo iný/
V editore:
a/ vloženie clipu na časovú os - výber LUT spracovania podľa typu prístroja, v tomto prípade GH5
b/ nastavenie výstupného formátu, napríklad rec709
c/ aplikovanie vlastných nastavení alebo filtrov na vyvolaný V-log podľa LUT
d/ nasleduje štandartný postup editácie videa
Prílohy : obr. č.1 video na vstupe, č.2 výber LUT, č.3 aplikácia filtrov, č.4 video na výstupe
Záznam videa do V-log umožňuje vyšší dynamický rozsah, presnejšie vyváženie bielej a čistejšie farby, proste paráda. Panasonic GH5 má fajnovosť - dokáže zobrazovať na monitore náhľad záznamu v štandartnom zobrazení rec 709, alebo inom profile, prostredníctvom LUT, čiže kameraman vidí obraz v normálnom režime, ale samotný záznam je desaturovaný s plochou krivkou DR v profile V-log.
7 krokov pre záznam a spracovanie profilu V-log :
V prístroji :
a/ aktivácia V-log
b/ nastavenie V-log v profiloch
c/ nastavenie náhľadu rec709 /alebo iný/
V editore:
a/ vloženie clipu na časovú os - výber LUT spracovania podľa typu prístroja, v tomto prípade GH5
b/ nastavenie výstupného formátu, napríklad rec709
c/ aplikovanie vlastných nastavení alebo filtrov na vyvolaný V-log podľa LUT
d/ nasleduje štandartný postup editácie videa
Prílohy : obr. č.1 video na vstupe, č.2 výber LUT, č.3 aplikácia filtrov, č.4 video na výstupe
Veľmi pekne spracovaná stránka s LUT, platené i zdarma. V druhej polke stránky sú vzorové ukážky, posuvníkom sa aplikuje konkrétny look. https://luts.iwltbap.com/
Už ma v Panasonicu začínajú pekne iritovať, včera ubehli presne 3 mesiace od poslednej soft. aktualizácie a 4 mesiace od prevalenia sa trapasu s autofokusom a náprava kde-nič, tu-nič.
Neat video - zásuvný modul do videoeditora na vyčistenie videa od šumu. Panasonic GH5 má malý snímač a pri interierových citlivostiach v rozsahu do ISO 5000 je už šum dosť rušivý a na rozdiel od konkurencie napríklad A6500, kde je obraz čistý, mali by sme v prípade GH5 použiť nejaký bežný prací prášok. Odšum sa dá nastaviť i v prístroji, ovšem lepšie výsledky dosiahneme v editore :
https://www.neatvideo.com/
https://www.neatvideo.com/
[QUOTE=joeh;45965]Neat video[/QUOTE]
Dobrej typ, používám jej v Ediusu už tak dva roky a lze jej doporučit, nicméně jako všechny tyto nástroje není samospasitelný a vždy je to něco za něco (šum za rozmáznutí a částečnou ztrátu obrazové informace). Je třeba si pohrát s nastavením, aby byl výsledek uspokojivej, někdy je lépe u HD ponechat původní šum, někdy to vypadá lépe bez šumu. Hodně to pak pomáhá při digitalizaci starých analogových záznamů z Video8, VHS apod. Tam už je samotná obrazová informace výrazně zredukovaná a pak šikovným nastavením působí obrázek subjektivně na velkých TV lépe.
Dobrej typ, používám jej v Ediusu už tak dva roky a lze jej doporučit, nicméně jako všechny tyto nástroje není samospasitelný a vždy je to něco za něco (šum za rozmáznutí a částečnou ztrátu obrazové informace). Je třeba si pohrát s nastavením, aby byl výsledek uspokojivej, někdy je lépe u HD ponechat původní šum, někdy to vypadá lépe bez šumu. Hodně to pak pomáhá při digitalizaci starých analogových záznamů z Video8, VHS apod. Tam už je samotná obrazová informace výrazně zredukovaná a pak šikovným nastavením působí obrázek subjektivně na velkých TV lépe.
Souhlasím s arkij. Já už jej v Ediusu ty 2 roky NEPOUŽÍVÁM, protože mne nijak nenadchnul. Po odstranění šumu (rozmáznutí)
to není nic moc a po mírném doostřeni jsem zase na tam, kde jsem byl. :(
Mám pocit, že ten ilustrační "zázračný" obrázek je reklamní trik. :thumbdown
Ještě to vyzkouším v Magix Movie Edit Pro, který používám pro HDR, a uvidím.
Třeba dělám něco špatně, rád bych se poučil od spokojených uživatelů.
to není nic moc a po mírném doostřeni jsem zase na tam, kde jsem byl. :(
Mám pocit, že ten ilustrační "zázračný" obrázek je reklamní trik. :thumbdown
Ještě to vyzkouším v Magix Movie Edit Pro, který používám pro HDR, a uvidím.
Třeba dělám něco špatně, rád bych se poučil od spokojených uživatelů.
[QUOTE=romana51;45968]Třeba dělám něco špatně, rád bych se poučil od spokojených uživatelů.[/QUOTE]
I já, já to použiju tak u dvou tří záběrů z akce (například statický záběr z tmavého kostela) a to ještě zvažuju, že když záběr trochu ztmavím a jemně odbarvím vypadá lépe.
Jak ale píšu, na VHS to celkem jde, pokud to někomu dělám, dám mu na výběr a většina si vybere odšuměný.
To nastavení u toho dema by mne také zajímalo, napadá mne že možná napřed dobrej záběr záměrně zašumí a pak odšumí, protože takovej výsledek jsem nikdy nedosáhl. Teď tam mají někakej upgrade ale moc se mi do něj nechce.
I já, já to použiju tak u dvou tří záběrů z akce (například statický záběr z tmavého kostela) a to ještě zvažuju, že když záběr trochu ztmavím a jemně odbarvím vypadá lépe.
Jak ale píšu, na VHS to celkem jde, pokud to někomu dělám, dám mu na výběr a většina si vybere odšuměný.
To nastavení u toho dema by mne také zajímalo, napadá mne že možná napřed dobrej záběr záměrně zašumí a pak odšumí, protože takovej výsledek jsem nikdy nedosáhl. Teď tam mají někakej upgrade ale moc se mi do něj nechce.
joeh, raději nám ukaž jak funguje Neat video Tobě. O těch ukázkách už jsme svoje názory řekli. :D :D
[QUOTE=romana51;45973] raději nám ukaž jak funguje Neat video Tobě[/QUOTE]
Jáj, ty si nejaký rýchly, však to nemám ešte ani nainštalované, ale neboj, Neat prevetrám vo Final Cut. Tej ukážke môžeš kľudne veriť, predsa neni každý filmár zamestnancom výrobcu Neat videa.
Jáj, ty si nejaký rýchly, však to nemám ešte ani nainštalované, ale neboj, Neat prevetrám vo Final Cut. Tej ukážke môžeš kľudne veriť, predsa neni každý filmár zamestnancom výrobcu Neat videa.
[QUOTE=joeh;45974]Jáj, ty si nejaký rýchly, však to nemám ešte ani nainštalované, ale neboj, Neat prevetrám vo Final Cut.[/QUOTE]
Tak jsem provětral a došel k závěru, že Neat Video nebudu potřebovat. Jednak bych musel koupit verzi PRO (točím do 4K a v. Home umí max. HD).
Demo je celkem na nic, umí jen 1280/720 a tak bych kupoval zajíce v pytli.
A další věc (i když nevím není-li to jen můj subjektivní dojem), kamera G80 má podstatně nižší šum než měla FZ1000.
Alespoň mi to tak připadalo při porovnávání nahrávek. Myslím že to je lepším snímačem u G80. A tak Neat Video vlastně ani nepotřebuji.
Stejně tak dnes nemusím používat externí mikrofon, G80 je prostě SUPER! :thumb
Tak jsem provětral a došel k závěru, že Neat Video nebudu potřebovat. Jednak bych musel koupit verzi PRO (točím do 4K a v. Home umí max. HD).
Demo je celkem na nic, umí jen 1280/720 a tak bych kupoval zajíce v pytli.
A další věc (i když nevím není-li to jen můj subjektivní dojem), kamera G80 má podstatně nižší šum než měla FZ1000.
Alespoň mi to tak připadalo při porovnávání nahrávek. Myslím že to je lepším snímačem u G80. A tak Neat Video vlastně ani nepotřebuji.
Stejně tak dnes nemusím používat externí mikrofon, G80 je prostě SUPER! :thumb
[QUOTE=romana51;45978]Tak jsem provětral a došel k závěru, že Neat Video nebudu potřebovat. [/QUOTE]
To je celkom možné, ak točíš scény do ISO 2500 je odšumovák zbytočný.
[QUOTE=romana51;45978]G80 je prostě SUPER![/QUOTE]
Škoda, že ja to nemôžem prehlásiť o mojom GH5.
To je celkom možné, ak točíš scény do ISO 2500 je odšumovák zbytočný.
[QUOTE=romana51;45978]G80 je prostě SUPER![/QUOTE]
Škoda, že ja to nemôžem prehlásiť o mojom GH5.
Ukázka gladioators.Objektiv Panas.12-35/f2.8II http://www.uschovna.cz/zasilka/NW8UK9ML7R7ENJI9-U63/Joeh bez urážky, na co jsi kupoval GH5 když ho neustále kritizuješ?
Monys, musíš se na to podívat z jiného úhlu. Jako máme u nás "nestranné" novináře, televizní zpravodajství a rozhlas, kde "nestranně" kritizují
za "něco, někdy za talíř nudlí" kohokoliv, tak jsou i tací, kteří kritizují "nezištně" cokoliv. A jak by to vypadalo, kdyby kritizovali něco, co ani neměli v ruce.
My, kteří Panasoniky máme, se tomu jenom usmíváme a docela nás to pobaví. Ale stejně jako v politice na to celá řada lidí naletí.
Neboť již v dávné minulosti i svatí otcové Jezuiti věděli, že "ÚČEL SVĚTÍ PROSTŘEDEK"! Amen. :D
za "něco, někdy za talíř nudlí" kohokoliv, tak jsou i tací, kteří kritizují "nezištně" cokoliv. A jak by to vypadalo, kdyby kritizovali něco, co ani neměli v ruce.
My, kteří Panasoniky máme, se tomu jenom usmíváme a docela nás to pobaví. Ale stejně jako v politice na to celá řada lidí naletí.
Neboť již v dávné minulosti i svatí otcové Jezuiti věděli, že "ÚČEL SVĚTÍ PROSTŘEDEK"! Amen. :D