Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od Looke
Další ultrazoom, tedy fotoaparát, který dokáže všechno s výjimkou pěkných fotek...

Ale proč ne. Dobrý je hlavně ten hledáček a univerzální objektiv zděděný po svém předchůdci, počáteční ohnisko 21 mm ­- tak s tím už nějaké ty krajinky a architekturu na fejsbůk vyfotíte o dost lépe, než s mobilem. Pochopitelně je to něco za něco a kresba objektivu je ještě horší, než třeba u ultrazoomů od Sony s padesátinásobným zoomem ­(ten jejich Zeiss objektiv je mezi těmito ­"megazoomy­" podle mě jasný vítěz­).

Otázkou bude cena. Čtrnáct tisíc za věc s malým senzorem? Já bych do toho nešel...

Odpovědět1  1
Ze zatím zveřejněných informací lze usoudit:

- Jiný senzor. Tipuji, že stjený, jako má Nikon D5600, odpovídalo by tomu nativní rozlišení. Tiskové informace Nikonu však nejsou jednoznačné, na jiný, dejme tomu ­"nový­" senzor lze tedy jen s vysokou mírou pravděpodobnosti usuzovat, není to jisté. Pokud je tam lepší senzor, jedná se asi o nejpodstatnější vylepšení oproti D3400.

- menší tělo, větší grip. V rámci amatérských zrcadlovek lze kvitovat s povděkem.

- větší výdrž baterie. Baterie je stejná, ale nějak lépe se s ní asi hospodaří. Přesto bych počet snímků 1550 na jedno nabití bral radši s rezervou.

- také se samozřejmě šetřilo. V rámci úspor bylo zrušeno tlačítko s volitelnou funkcí a senzor pro infračervené dálkové ovládání. S prvním se lze, byť s povzdechem smířit, to druhé není tragédie, pokud bude dobře fungovat ovládání přes aplikaci v mobilu.

- uvedené ceny setů s jedním nebo dvěma objektivy jsou velmi rozumně nastaveny.

Je to základní APS­-C zrcadlovka. Stejně jako v případě D3400 mu bude největším konkurentem Canon 200D. Nikon nabídne o trošku lepší obraz, Canon zase pohodlnější ovládání a více funkcí. Cena je srovnatelná, takže každý amatér se může rozhodnout dle vlastních preferencí.
Odpovědět0  0
Tak jednak i Vaše vlastní testy ukázaly, že ten objektiv není žádný zázrak a jednak je třeba říci, že v přístroji s pevně vestavěným objektivem jsou výrobní náklady prostě nižší než počítat zvlášť tělo a zvlášť výměnný objektiv.
Odpovědět0  0
Co si budeme říkat, je to v zásadě Lumix GX9 se světelnějším nevýměnným objektivem. Českou cenu lze odhadovat na 26000,­- Kč, což je podle mě předražené.

U kompaktu s pouze třínásobným zoomem očekávám, že bude kapesní, což nesplňuje tento fotoaparát ani některé s jednopalcovým snímačem. Jinak netuším, proč kupovat tohle a ne nějaký kompakt s výměnnými objektivy.
Odpovědět0  0
Vlastním manuální Samyang 10mm­/f2,8 na Sony E a objektiv mě neustále překvapuje ostrou, detailní kresbou. Po optické a mechanické stránkce se Samyang už objektivy naučil na výbornou, to je bez debat. Tahle čtrnáctka navazuje na předchozí manuální verze, nicméně i opticky je vylepšená a dle testů na jiné bajonety podává vynikající výsledky. Nicméně: Autofokus je při určitých typech expozice neocenitelný až nezbytný, ale v zásadě nutný není, zejména u ultraširokoúhlých objektivů s velkou hloubkou ostrosti. Proč to rozebírám? Kvůli ceně: Zajímalo by mě, kolik se v ceně objektivů platí Sony za poskytnutí dat pro autofokus.
Odpovědět0  0
Zásoby 1­/2,3­" senzorů jsou patrně značné a odepisovat se je výrobcům nechce. Samozřejmě, že je drzost dávat do fotoaparátů snad už deset let pořád to stejné, jen s navyšováním 12 ­-16 ­- 18 ­- 20 megapixelů. Jinak tenhle ultrazoom mi spolu s Panasonicem FZ 82 jako jeden z mála dnešních fotoaparátů s malým senzorem dává smysl. Na dovolenou k moři, na hory, jako první foťák k získání pojmu o poloautomatických a manuálních režimech, k seznámení se s rawem, proč ne? Kvalita fotek je taková, jaká se dá čekat. Pochopitelně si říkám, že objektiv jen polovičního zoomu, ale lepší kvality by byl až až, jenže to by se cílové skupině na krabici muselo prezentovat číslo 30 a ne 60, a bohužel ­- nelze jim to vytýkat ­- nepoučené publikum si říká, víc je líp, stejně jako s těmi megapixely.

Je možné, že toto je jeden z posledních fotoaparátů s malým senzorem. A ostatně je možné, že za pár let už k fotografování seženete jen mobil, nebo bezzrcadlovku nad třicet tisíc. Dost mě takový výhled děsí.
Odpovědět4  0
Je to malé, je to jednoduché, nemá to zoom a neumí to nic než pořizovat vysoce kvalitní snímky. A jak ukazují přístroje tohoto druhu už od legendární X100, tak tento koncept funguje.

Otázkou je cena. Pokud to bude do třinácti tisíc korun, budu vážný zájemce. Pokud to Fujifilm přepálí jako u X70, tak ať si to nechají.
Odpovědět0  0
K diskuzi na velikost a rozlišení snímače nabídnu trošku jiný pohled. Obecně vzato, až příliš často se stává, že rozhodujícím faktorem pro kvalitu je v prvé řadě velikost snímače a teprve v druhé řadě při dané velikosti různě velké rozlišení. Neptejte se mě proč, ale velikost fotodiod prostě není tím naprosto zásadním. Zcela to potvrzuje například srovnání snímačů na Dxomarku, jejichž testům snad můžeme věřit.

A praxe to dle mého názoru potvrzuje také. Tvrdím, že je zcela mylné domnívat se, že obraz z dvanáctimegapixelového snímače velikosti 1­/2,3­" bude zásadně lepší, než ze snímače dvacetimegapixelového téže velikosti. Samozřejmě, že při srovnání výstupů v nativním rozlišení bude obraz ze snímače s nižším rozlišením čistší. Avšak snižte rozlišení dvacetimegapixelového na dvanáct a výstup bude ­- prakticky totožný.

Podle mě do problému jakým čipem osadit FT7 nepromlouval primárně marketing, ale konstruktéři, kteří prostě vybrali to nejvhodnější a cenově nejvýhodnější, co ­"bylo na skladě­" či se dalo někde sehnat. Samozřejmě to musel být vzhledem k požadavkům na rychlost a výkony přístroje moderní senzor a těch už dnes v kategorii 1­/2,3­" moc na výběr není ­(i ty lepší fotomobily mají často snímače třeba 1­/2,55­").

Tenhle Panasonic FT7 je určitě zajímavým, především kvůli elektronickému hledáčku. Jinak kdo si kupuje odolný kompakt, ten už určitě alespoň pár technických reálií týkajících se digitální fotografie sleduje. Vycházím z prostého faktu, že ani na ­"západě­" prostě každý neutrácí částku 450,­- USD každý den a jen tak. Pro běžného fandu vodních sportů jsou tady akční kamery, buď odolné samy o sobě, nebo s pouzdrem, dají se koupit za pakatel. Ne ne, přístroje třídy Panasonic FT7 si kupuje někdo, kdo prostě chce udělat lepší fotky než mobilem a necvaká bezmyšlenkovitě do prázdna, kdo třeba hodně cestuje a bojí se, že by na výletech v přírodě obyčejný kompakt rozbil.

Zkušební fotografie z předprodukčních vzorků FT7, ovšem už v plném rozlišení už jsou k dispozici na zahraničních fotowebech. Osobně k nim řeknu asi tolik, že je na nich už při základním ISO vidět silnější redukce šumu, ale jinak obraz ­"funguje­" téměř i při plném rozlišení, což se prostě u kompaktů s dvacegimegapixelovým mrňavým senzorem nestává. Problém vidím nanejvýš v optice, kde je její ­(ne­)kvalita zejména v rozích daní za její konstrukční typ.
Odpovědět0  0