Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Komentáře od pidalin (3)
Pod to bych se podepsal. Místo toho aby využili ten multiplex pro míň programů s lepšim obrazem, tak jich tam narvou 15 a má to obraz jak DivX film z roku 2004. Bohužel je to dost smutný, měli by v rámci těch DVB standartů dát minimální bitrate a rozlišení pro jeden program a bylo by to. Největši humus jsou asi programy Primy, třeba na Zoomu je to někdy uplně rozkostičkovaný že se na to prostě nedá koukat. Když to někomu řikam tak si ale myslej že jsem blázen, z toho je vidět že průměrnej člověk se se o technologie nezajímá to nevidí a je mu to jedno jakej to má obraz, proto to asi dělaj.
A dabing je jeden z důvodů proč už na TV moc nekoukam, zvyknul jsem si na filmy a seriály koukat v originále s titulkama, dabing používam jenom u pořadů na takový to nenáročný koukání, nebo jenom jako kulisu aby nebylo ticho, když na něco fakt vážně koukam, tak jedině v originále. Ale aspoň už je ta úroveň dabingu na komerčních stanicích lepší než třeba v 90. letech kdy tim dabingem zničili komplet celej zvuk toho filmu, jenom ČT dokázala i v minulosti udělat dabing bez zničení ostatních zvuků. Teď teda nemluvim o kvalitě samotnýho dabingu, to je zase kapitola sama pro sebe.
Odpovědět0  0
Tak jsem to jeden čas provozoval, ale to nic neřeší, cenově to vyjde nastejno, prostě nemůžu mít tarif s volnejma minutama a do toho ňáký rozumný data s cenou tak do těch 500 Kč, prostě to u nás neni možný. Teď platim 500 za data a volání si normálně platim, vzhledem k tomu že prakticky vubec nevolam je to pro mě v současnejch nabídkách asi nejvýhodnější možnost.
Odpovědět0  0
U nás neni hlavní problém s cenou samotnej dat, ale s tim že neexistujou rozumně navržený tarify který maj vyvážený množství dat a volnejch minut. Když chce u nás člověk oboje, data i volný minuty, tak platí jak blázen a o tom to je. Kdyby byl třeba do 500 Kč tarif s 30 minutama a 3GB dat, tak bych to hned bral a ty 3GB by mi na mobilu bohatě stačily. Teď mam možnost nejlevnějšího tarifu za 350 Kč kterej ale nemá žádný data, takže + ještě cena dat a jsme třeba na 800 Kč a to už za mobil měsíčně fakt nedam. To samý ty neomezený tarify, k čemu mi je v roce tarif s neomezenym volánim když to nemá žádný data? Tohle je ten hlavní problém, ne ceny samotný.
Odpovědět0  0
No s tim videm je to tak, že na youtubu je obraz dost silně zkomprimovanej a zhnusenej, takže v praxi moc nemá smysl pro youtubový použití archivovat video co má vyšší datovej tok než 8 Mb­/s. Ale pro svojí osobní archivaci, pokud mam něco na čem mi fakt záleží, tak rozhodně radši obětuju místo, než abych byl za 20 let nasranej jak je to zkomprimovaný. :­-)
Odpovědět0  0
To je pravda s tou reklamou, ale s tim bohužel nic nenadělam, v budoucnu už nepujde používat ani adblock, protože tak půlka stránek už blokovače blokuje, takže tohle se nezlepší.
Odpovědět0  0
to neni, ale spousta lidí to jako fotogalerii používá
Odpovědět0  0
Tak třeba na Facebooku je u fotek viditelná komprese, takže pokud by třeba zachovali velikost, ale o trochu se zlepšila kvalita, tak by to bylo dost pozitivní.
Odpovědět1  1
Třeba to zrychlí internet. :­-D
Odpovědět0  0
Super, ale stejně budu fotit do RAWu. :­-D
Odpovědět0  0
Co je na tom ze čtyřky? To mam psát v diskuzích spisovně jak blázen? Aspoň nepíšu by jsme jako 75% národa. ;­-)
Odpovědět1  0
Další typickej levnej canon krám, už se v tý jejich nabídce skoro ani nedá orientovat kolik těch low endovejch srágor maj. Nechápu třeba proč je ­(nejenom pro canon­) tak strašnej problém protlačit i do levnějších modelů větší hledáček. Já nedokážu pořádně manuálně ostřit ani s tátovym full framem, ty hledáčky jsou dneska tragický u všech zrcadlovek, řikal že když měl kdysi canona ještě na film, tak byl hledáček mnohem větší a ostření přes něj bylo pohodlný, dneska jsou ty zrcadlovky fakt k prdu.
Odpovědět1  0
Ono je to taky hlavně o tom konkrétnim snímači, tátův starej full frame šumí mnohem víc než muj panasonic G7. Ten jeho dělá na ISO 1600 už dost tragický fotky, moje jsou použitelný i na iso 3200
Odpovědět0  0
V tom případě je ta stabilizace asi perpetum mobile nebo co. :­-D Když něco fotim s časem několik s, tak se nevyhnu tomu abych chvíli mířil trochu jinam, takže určitě třeba kraje fotky nemůžou bejt exponovaný, stabilizace určitě nemůže dopočítat obraz kterej tim objektivem prostě zrovna vidět neni. Takže jako jo, když ten foťák udržim přibližně na středu scény, tak to fungovat může, ale určitě se to pak bude muset dost oříznout. A to mam ruce docela pevný, s běžnou stabilizací objektivu dokážu vyfotit třeba i 1 nebo 2s tak aby bylo poznat co na tý fotce je. Ale udržet 20s je prostě pitomsot, nemam stativ místo rukou. Ale pokud je ta ukázková fotka opravdu focená s 20s tak je to dost dobrej výsledek když jsou jenom trochu rozmazaný kraje, takže na ty třeba 2s by se to asi dalo docela slušně vyfotit z ruky. Ale stativ rozhodně potřebovat budeme, ten jejich reklamní slogan je nesmysl, žádná stabilizace nenahradí stativ když mi fakt jde o ostrost a kralitu tý fotky.
Odpovědět0  0
To je hezký že jde tisknout 50x40, ale při většim ořezu už ne. ;­-)
Odpovědět1  0
To si teda počtu v tý francouzštině. :­-D
Odpovědět0  0
Mam G7 a ten 12­-60mm objektiv a focení za špatnýho světla je celkem v pohodě, ISO 3200 je ještě použitelný ­(to mě dost překvapilo­) a díky stabilizaci ­(která je u G80 ještě lepší díky duální stabilizaci­) se dá docela úspěšně udržet třeba i 1­/25, takže se pak zase dá stáhnout iso na menší hodnotu. Ale ideální to neni, to je pravda.
PS: Autofocus u videa je tragédie, je potřeba ostřit manuálně nebo aspoň vypnout kontinuální autofocus a ostřit ostřícim tlačítkem.
A ten výklopnej displej mi nevyhovuje, protože když neni v ose s objektivem, ale je pak vedle foťáku, tak podle něj vubec nedokážu mířit, natož si hlídat svislice a podobný věci, hodí se to na točení sebe, ale na běžný točení používam radši hledáček.
Odpovědět0  0
Mam proti tomu třeba to, že si s tim někdo nedal vubec žádnou práci vymyslet něco originálního, vtipnýho a dobře zapamatovatelnýho, jak řikam ­- všechny podobný videa, reklamy a kampaně jsou jak z ňákýho generátoru kterej je náhodně vygeneruje. ;­-­) Tim myslim i televizní reklamy a podobně, všechno jak přes kopírák, jenom jinej produkt a název firmy.
Odpovědět2  1
Pokud Nikonu šéfuje ten co vytvořil to video, tak dalších 100 let určitě nepřežijou, tyhle videa jsou jak z ňákýho generátoru kam člověk nahází ňáký letopočty, pár fotek a videí a ono to vygeneruje podobný video, hodí to k tomu ňákou odpornou hudbu a hotovo. Nechápu že taková velká a prestižní firma si nedá záležet na všech těhle detajlejch. ;­-)
Odpovědět0  2
Dekorativní grafika nebo reklamy? :­-D
Odpovědět0  0
Teď jsem to zkoušel bez brejlí a to rozmazání krajů se projevuje i tak, ten hledáček u G7 prostě na tohle dost trpí, ale použitelný to je, to jako ne že ne, jenom je prostě potřeba si na to zvyknout, je to pro mě ale dost šok, protože muj starej kompakt ničim takovym netrpěl, ale je fakt že tam ten hledáček byl hodně malinkej.
Odpovědět0  0
My tady ale neřešíme žádnou dioptrickou korekci ale ty problémy způsobený s tim že je oko s brejlema o trochu dál od toho hledáčku. Korekce je důležitá ať má člvověk brejle nebo ne, nikdo nevidí do konale a to ani s brejlema ­(můžu mít už starý a potřebuje třeba silnější­) a taky by nikdo nevyrobil tu optiku určitě tak dokonale aby tam fakt dobře vidící člověk viděl ostře, ta korekce je nutná pro všechny případy. Nicméně u elektronickýho hledáčku pr krátkozraký lidi ta korekce zas tak důležitá neni, protože ten displej je relativně blízko ­(i když se ho optika snaží jakoby promítat dál­). Proto jsem volil bezzrvadlovku z elektronickym hledáčkem, protože jako krátkozrakej a se všema těma astygmatisma a dalšíma věcma co jsou s brejlema spojený, je pro mě optickej hledáček u zrcadlovek dost těžko použitelnej, ani za boha to nedokážu vyladit tak, abych skrz to viděl jestli je to ostrý při manuálnim ostřední, prosto jsem chtěl elektronickej hledáček, protože je blízko a prostě vidim co na tom displeji je.
PS: To s tim oknem je dobrý přirovnání, je to podobný jako třeba s FOVem ve hrách, tam se to taky vysvětluje často na oknu. No a ten ­"tunelovej­" efekt je s brejlema problém. Táta má dva starší Canony, jeden APS­-C a druhej Full frame a ani u jednoho s brejlema nevidim pořádně stavovej displej pod obrazem. Nemáme to prostě lehký, ale sundavat si brejle pokaždý fakt při krátkozrakosti nejde. To neni jako kouknout se přes lupu u někoho kdo potřebuje vidět na čtení. ;­-­) Navíc právě ty brejle korigujou i ten astygmatizmus a další vady co lidi mívaj.
Ale koukal jsem v megapixelu do ňákýho Nikona za 50 tisíc a tam to bylo perfektní.
Odpovědět0  0
Lidi co maj brejle jenom na blízko, nebo nemaj vubec maj hrozně divný povědomí o tom co to je krátkozrakost. Kolikrát chce někdo pujčit brejle aby něco mohl přečíst a hrozně se diví že to nefunguje. Prostě sundavat a nandavat brejle na dálku kvůli hledáčku je nesmysl, takhle krátkozrakej člověk nemůže fungovat. ;­-­) Sundam brejle a trvá několik minut než si zvyknu a to mam jenom ­-2,5D. :­-)
Odpovědět0  0
A nosíte brejle? Pokud ne, tak se vás to nijak netýká, když se to oko narve pořádně do toho hledáčku, tak se to neprojevuje, nebo jenom minimálně.
Odpovědět0  0
Tak u videa je to něco jinýho, ale myslim že jsem přes hledáček snad ještě netočil, připadá mi to prostě takový divný, u videa jsem prostě zvykelj na displej. ;­-)
Odpovědět0  0
Ono to šlo vypnout naštěstí, zjistil jsem že při pohledu do hledáčku nepotřebuju prstem měnit kde to má ostřit. S takovejma věcma si hraju jenom ze stativu když fotim něco co mi neuteče, jinak ostřim normálně na střed a po namáčknutí spouště si upravim kompozici pohybem foťáku, takže matlat prstem po displeji když koukam do hledáčku fakt nepotřebuju. ;­-)
Odpovědět0  0
Korekci diptrií samozřejmě hledáček má, ale já mluvim o tom zkreslení od středu směrem k rohům a o tom jak se obraz mění při jenom nepatrnym pohybu hlavy a, s tim nic nenaděl,a tou korekcí, můžu si vybrat jestli uvidim ostře rohy, nebo střed, ale ani jedno nevidim opravdu perfektně, stačí maličko pohnout hlavou a je to zase jinak, ta optika v tý G7 je prostě hrozná, možná by bylo lepší kdyby tam dali menší hledáček pokud to nedokážou vyrobit tak aby byl ten velkej pořádně bez zkreslení vidět. Navíc je nesmysl si nastavovat korekci bez brejlí, k čemu mi to pak bude? Přece si nebudu furt sundavat a nandavat brejle, ty 2 a půl dioptrie co mam už jsou dost na to abych byl uplně mimo když si je sundam, pak ani nevim kde to jsem a co se okolo mě děje. A já jsem zvyklej třeba jednim okem koukat do hledáčku a druhym okem koukat okolo sebe. ;­-­)
Odpovědět0  0
Mě by zase zajímalo jestli zlepšili to zkreslení obrazu v hledáčku. Mam G7 a je to dost hrůza ten pohled do hledáčku, docela dlouho jsem si na to zvykal. je sice velkej, ale stačí trochu pohnout hlavou a obraz se silně mění a zkresluje. Neni možný vidět celou plochu toho displeje, tak aby bylo všechno ostrý, jak střed, tak rohy.
PS: Nosim brejle na dálku, lidi bez brejlí tam to oko můžou pořádně narvat a pak s tim asi problém nemaj, celkově si myslim že se na lidi s brejlema moc nemyslí, i přes to kolik jich je, podle ňáký studie má brejle na dálku snad 40% populace v západnim světě.
Odpovědět0  0
Ani bych se tomu nedivil. ;­-­) Podle mě marže u toho luxusnějšího zboží ­(což určitě zrcadlovky jsou­) jsou obrovský, ať mi nikdo netvrdí že má ňákej objektiv 4x vyšší výrobní náklady než levnější verze s horší světelností. Ale u tohohle Canonu to moc nechápu, tam je ten objektiv už sám o sobě dost levnej.
Odpovědět0  0
No, je vidět jaký maj marže když se někomu vyplatí padělat objektiv za 3 litry. ;­-­) Samozřejmě je otázka jak na tom bude s optickejma vlastnostma a elektronikou, ale podstatný je že to jde vyrobit tak aby se to někomu vyplatilo.
Odpovědět1  0
tady je vidět hlavně že ten fotograf prostě chtěl mít hipsterskej objektiv z 3D tiskárny :­-)
Odpovědět1  0
Stejně je to hrozný jaký marže jsou na tu fototechniku, na tomhle je to krásně vidět. Stejně jako u nás, děláme masivní nábytek a vim kolik to doopravdy stojí vyrobit. Samozřejmě něco jako počáteční investici a zaběhnutí výroby ty velký firmy řešit fakt nemusej.
Odpovědět0  0
Nebylo by jednodušší a rychlejší ten tubus vyrobit klasicky obráběcí metodou? Ať už doma ručně, nebo někde v dílně? pár vhodnejch trubek a sada pilníků a za den je hotovo. Určitě to nemá ani kovovej bajonet, to vypižlam za chvíli z ňáký PVC trubky i nehtama. Akorát nechápu jak s tim ostří, pokud jenom posouvánim předního tubusu, tak neni co řešit, klidně to vyrobim doma za jedno odpoledne. ;­-­) Nepotřebuju na to ani žádný znalosti, prostě udělam takovej rozsah při ostření že to tu chybu odpustí. ;­-­) Ale pokud ostří posouvánim předního členu tak to přece neni pevnej objektiv 135mm, vubec si nedokážu představit jak by mohl fungovat objektiv s jednou čočkou.
Z toho videa nejde poznat nic, to má informační hodnotu asi jako reklama na měsíci kolem kterýho proletim warpem 9. :­-D
Odpovědět2  1
Řikam že ten snímač bude tak 10 let starej, někdy jim ležej na skladě a chtěj se toho zbavit. Už podle toho LCD je jasný že ten foťák bude mít HW z roku tak 2008.
Odpovědět0  0
Hlavně při tom mobilnim cvakání většinou člověk zoom nepotřebuje na to focení různejch akcí, jídla na instagram a podobně. Dalo by se říct že kdo potřebuje delší ohnisko má zrcadlovku a nebo aspoň ňákej ultrazoom. U něčeho kapesního zoom asi moc potřeba neni. :­-)
Odpovědět0  0
Já mam Lenovo za 5 tisíc a je to pomalý jak šnek. ;­-­) Předtim jsem měl ale jiný Lenovo se silnějšim procesorem a bylo to o dost lepší, ale i tak to tam neskočí během půl vteřiny.
Odpovědět0  0
Až teď jsem si teprve všimnul tý ceny.....4 litry za tohle? To nemyslej vážně. Táta měl od Nikonu před pár lety pidi kompakt za 5 tisíc s kovovym tělem, světelností 1,8 s jemnym displejem a reakce to mělo stejný jak zrcadlovka a na poměry 1­/2,3 čipu to fotilo fakt dobře. Tohle prostě Nikon nemyslí vážně tenhle krám za skoro 4 litry. Když to má 10 let starý LCD, tak se vsadim že i ten snímač je z tý doby, určitě jim maj na skladech miliony a chtěj to ňák zpeněžit.
Už chápu proč má dneska každej levnou zrcadlovku. Na co bude někdo kupovat za 4 litry odpad, když může mít za 10 základní zrcadlovku i s objektivem? Jasně, velikost a tak dále, ale kdo chce ňák fotit a jde mu o kvalitu, tak si to srovnejte. Ta zrcadlovka za 10 bude tak 50x lepší než kompakt za 4.
Odpovědět0  0
IPSka už stojej uplně stejně jako TN, podle mě výrobci jenom využívaj nekonečný zásoby starejch displejů co maj už dlouhý roky.
Odpovědět0  0
Sice to s těma prodlevama vypadá hrozně, pro někoho kdo je zvyklej na zrcadlovku, nebo CSC, ale porovnejte to s mobilama. U smarptohnů než se dostanu do aplikace pro foťák a než něco vyfotim tak jsou to taky dlouhý vteřiny a to ještě nepočítam to když omylem něco někde zmáčknu a budu muset pak minimalizovat nechtěně spuštěnou aplikaci a podobně....osobně mic tyhle příšerný kompakty nechápu, ale pro někoho kdo má levnej mobil, nebo ještě třeba tlačítkovej, to může dávat smysl.
Upřímně, pokud si budu muset vybrat čim fotit, radši zvolim takovejhle low end kompakt než mobil. Ale samozřejmě pokud se budu rozmejšlet jestli vubec budu fotit a tak dále, tak si ho brát nebudu a o tom to je. Nehledě na to, že ­(když si teda odpustim ten zoom­) většina i levnejch mobilů fakt fotí mnohem líp než tyhle pidižvíci s 10 let starym snímačem. Přesto bych ale volil radši levnej kompakt kvůli ovládání a tak dále...
Odpovědět0  0
Problémy který jmenuješ maj všechny foťáky, určitě aspoň v cenový kategorii do 30 tisíc i s objektivem. Autofocus ve videu pořádně nefunguje nikde, ještě jsem neviděl foťák kde by to dělalo to co má, kdo to myslí s videm vážně musí prostě ostřit manuálně a na točení lidí bez přeostřování na pozadí výborně funguje funkce sledování obličeje. Hlučnost přístroje..kdo to myslí s videem vážně má externí mikrofon dál, kterej neni ve vnitřnostech foťáku ­- problém s hlukem přístroje odpadá.
Rozsah auto ISO aspoň u mojí G7 nastavit jde, pochybuju že by to u G80 nešlo.
Fotovýstup je výbornej, kromě fotek s nízkou hloubkou ostrosti se obraz z G7­/G80­/GX80 určitě může rovnat s kteroukoliv běžnou APS­-C zrcadlovkou. A jak zrcadlovky točej video? Příšerně. Takže prosimtě nemel blbosti. A objektiv 12­-60 je skvělej univerzál.
S tou stabilizací souhlasim, ale opět platí že to pořádně nefunguje u žádnýho foťáku, foťák nemůže přece nahradit profi kameru na stativu nebo v ňákym mechanickym stabilizačnim zařízení. Kdo to od foťáku za 25 očekává je blázen.
Odpovědět0  1
Mohli by ten displej naučit rozlišovat nos od prstu, bohužel dotyky při pohledu do hledáčku jsem musel zakázat. :­-)
Odpovědět2  0
Takže ta G7 asi dolu nepujde co? ;­-­) Kdybych mohl počkat další měsíc, tak pujdu asi rovnou do G80, ale já už chci konečně fotit.
Odpovědět0  0
Dobře, to mi nedošlo, takže ta duální stabilizace žádný problémy nezpůsobuje?
Odpovědět0  0
Tohle [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Pravda. Ale koukal jsem na videa z tý G80 a při rychlejšim pohybu ta duální stabilizace hodně zkresluje perspektivu, takže je potřeba na to myslet.
Odpovědět0  0
Prodávat G7 a kupovat G80 asi neni uplně nejvýhodnější obchod. Myslim že kromě duální stabilizace a pár detajlů jsou to rovnocený foťáky se stejnym snímačem.
Odpovědět0  0
A co teda ta G7? Pujde někdy v příštích pár tejdnech s cenou dolů? Nemáte někdo ňáký info? Asi do ní pujdu, ale nerad bych aby o tejden pozdějc padla cena dolů kvůli začátku prodeje G80, to by nepotěšilo. ;­-)
Odpovědět0  0
Už to chápu. ;­-­) Tohle mi vubec nedošlo. Sice nekoukam skrz objektiv, ale stejně vlastně kouma jakoby čipem. ;­-)
Odpovědět0  0
Nechápu jak u nezrcadlovky počítáte to reálný zvětšení hledáčku. Je to přece displej a s objektivem, nebo velikostí čipu to nijak nesouvisí. Je těch 2,18x údaj od výrobce?
Odpovědět0  0
Ideální by bylo kdyby v nastavení foťáku šlo zaškrtnout TOČIM LETADLO, TAK MĚ NESER :­-D
Odpovědět0  0
No jo, ale co je mi platný že to celkově vyjde výhodně, když třeba zrovna ten měsíc budu potřebovat každou korunu? Kupuju když na to mam, jakýkoliv závazky do budoucna jsou podle mě nepřijatelný, nikdy bych nešel do ničeho předplatnýho, na splátky a podobně. Buďto na to mam, nebo ne, když na to nemam, tak si to nebudu brát po stovce měsíčně. ;­-­) Spoustu toho drahýho softu hlavně běžnej uživatel vubec nepotřebuje, buďto existuje free, nebo levnější alternativa. Pokud to někoho živí, tak je to dost jinej příklad, já mluvim čistě z pohledu někoho kdo se pomocí PC neživí.
Odpovědět0  0
Podle mě je jenom otázka času než bude i běžnej soft na steamu a chráněnej denuvem, nebo něčim podobnym, takže jo, na tohle spolíhat nejde. Pokud chtěj lidi donutit využívat něco jako předplatný, tak tam to denuvo nebo něco podobnýho budou muset nasadit, fakt mi nedává smysl proč by někdo platil 99 Kč měsíčně, místo toho si to rovnou koupit na furt. Jediná cesta jak donutit piráty si to koupit je nabídnout rozumnou cenu pro nekomerční účely a s časově neomezenou licencí. Kdo by si kupoval něco co je jenom dočasný když si tam může dát crack? Neřikam že to tak dělam, ale prostě se jenom snažim vžít do myšlení běžnýho uživatele co chce používat ňákej soft. Tyhle ty předplatný a podobný věci nás dovedou akorát k tomu že každej banální soft bude mít always online DRM a zblázníme se z toho.
PS: Nejvíc ochotnej platit jsem za to že mě něco nebude otravovat a nebudu to muset nijak řešit. Proto když jedu do Prahy tak si kupuju 24 hodinovou jízdenku za 110 Kč, ano, pravděpodobně se to nevyplatí, ale nemusim se o nic starat, prostě jezdim místo kontrolování kdy jsem co štípnul a jestli mam další jízdenku....
Odpovědět0  0
Řikejte si tomu jak chcete, ale vzhledem k tomu že nejsem tak bohatej, tak radši vypláznu několik tisíc za trvalou licenci, než každou blbost platit po kouskách měsíčně. :­-D Opravdu neni nutný každej rok upgradovat, třeba jednou za 2, 3 roky. Takže pro běžnýho uživatele je určitě levnější si to prostě koupit. Myslim že než něco platit po částkách měsíčně, tak si to radši každej stáhne a crackne. ;­-)
Odpovědět0  0
Ale proč platit 99 měsíčně když si to rovnou můžu koupit na trvalo? :­-­) Staží že dneska lidi žijou na dluh, ještě aby měli na dluh SW v počítači. :­-)
Odpovědět0  0
A jak tomu paypalu dokážete že nic neposlali, nebo že poslali něco uplně jinýho? To by mě fakt zajímalo. ;­-­) Všichni řikaj jak je to bezpečný platit předem přes paypal, ale já si to fakt nedokážu představit jak by to mělo fungovat že mi ty prachy při podvodu vrátěj. Dobírka je risk vždycky od neověřenýho obchodu, ale nemůžou se pak stát situace že najednou zjistěj že to zboží vlastně nemaj a tak....a to se stává i větším obchodům typu Alza. Ale v Alze, CZC a podobně jsem si už zvyknul platit předem, u krámů který neznam furt používam radši dobírku, pokud nejde o ňáký zanedbatelný částky.
Odpovědět1  0
Proč? Protože platim až když mi opravdu něco poslali. :­-D
Odpovědět1  0
No myslel jsem to tak, že když objednávam ze zahraničí tak to asi nejde na dobírku. ;­-)
Odpovědět0  0
Zajímavý, ale musí se asi platit předem ne?
Odpovědět0  0
Kde????? :­-O Já právě furt čekam jestli ten novej objektiv pujde s cenou dolů a jestli ho daj do kitu i s dalšíma foťákama.
Odpovědět0  0
O libovejch 60 FPS z mobilu jsem přece mluvil. ;­-­) Nevim jestli v tomhle vláknu, ale někde jsem to tu psal, že je nesmysl točit pseudo 60 FPS zařízením který na to prostě nemá, vypadá to hrozně. Většina těch 60 FPS videí na youtubu je hrůza.
Odpovědět0  0
Teda ostře v rámci možností zkomprimovanýho youtube videa. A 60 FPS furt ještě neni tolik aby v tom hodně rychlym pohybu bylo těch znímků dost, ale je to opravdu rozdíl oproti filmovejm 24 nebo 30. Zkus si tohle video pustit v těch 60 FPS a pak to přepnout na 30 FPS. Pozor nepouštět ve Firefoxu, tam 60 FPS funguje mizerně. Při přepnutí ze 60 na 30 se video zdá těžce sekaný, proto je dost nebezpečný si zvykat na 60 FPS, pak člověk nemůže vidět nic normálního. https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=7lXBVXjY_Tk
Odpovědět0  0
Když prodloužíš expozici tak tam budeš mít čmouhu jak to auto projelo, to je výsledek uplně stejně k ničemu. Prostě ve 30 FPS neni možný vidět jasně a ostře rychle projíždějící auto. Tak to prostě je. A ne, člověk ­(pokud je zdravej a mladej­) opravdu nevnímá projetý auto jako rozmazanou šmouhu jak se nám snaží tvrdit filmovej průmysl. Když kolem mě jede rychle auto a sleduju ho, tak ho samozřejmě vidim uplně normálně, to je prostě panning vlastní hlavou a očima, což je funkce, kterou má každej člověk už z výroby v základní konfiguraci. :­-­) Chápu že prostě třeba je záměr toho filmaře že to auto vidět nemam, budiž no, co nadělam. :­-­) Koukal jsem na youtubu na záběry z ňákýho závodu v 60 FPS a je to opravdu masakr, auto je vidět ostře i v rychlosti.
Odpovědět0  0
Tak já s nákupem G7 už čekam asi ty 2 měsíce, kvůli novinkám co oznáměj na photokině. ;­-)
Odpovědět0  0
Tak na běžný scény kde se nic nepohybuje extrémně rychle to funguje dobře. Podstatný je aby ten předmět byl vidět na 2 snímcích, pak to může bez problému vypočítat kde by se to mělo nacházet na dopočítanejch snímcích.
Odpovědět0  0
Nejsem příznivec dopočítávání obrazu. Sice se pak obraz zdá plynulejší, ale spoustě scén to ublíží. U některejch záběrů to funguje dobře, ale zvlášť u CGI scén jsou pak nepříjemný artefakty. Takže co je mi platný že je to plynulejší když jsou tam artefakty v obraze? Dopočítávání FPS taky neodstraní ten problém o kterym jsem tady mluvil ­- v jednom snímku ještě nic a v dalšim už zase nic. Kde neni informace, neni co dopočítat. Takže jde jenom o vypočítání rozdílu mezi 2 snímkama, dopočítaný nic z nic je furt nic. ;­-­) Prostě tu letící kulku která neni ani na jednom snímku to do záběru nevrátí. ;­-)
Odpovědět0  0
Já jsem hlavně rád že už zase vychází z módy to točení filmů z ruky, ty roztřesený filmy fakt nesnášim a v těch akčních scénách ve filmech z minulejch 5 let to fakt hodně ubližovalo celkový ostrosti scény.
Odpovědět0  0
Ty jsi někdy viděl telenovelu v 60 FPS nebo co furt máš s těma telenovelama? :­-­) Pokud budou všichno obhajovat nízký FPS jako ty, tak nikdy nebudeme mít opravdu reálně vypadající filmy. Ono když jede rychle auto kolem kamery a v jednom snímku vykukuje špička auta nalevo a v druhym je vidět zajíždějící zadek mimo obraz, tak je to opravdu bomba zážitek z akční scény a to je to o co tady jde primárně ­- rychlý scény v pohybu. Můžeš dodržovat pravidla s expozicí jaký chceš, ale nemůžeš obejít fakt že těch snímků za sekundu je jenom 30. To znamená v jednom snímku ještě nic a v dalšim už zase nic, to co se stalo jsi propásnul mimo snímek. Přesně jak s tou letící střelou ze zbraně, když je ve 30 FPS někdy vidět tak je to jenom čistá náhoda že se to zrovna trefilo do snímku. V 60 FPS jí vidíš vždycky jak proletí.
A videa na vejšku do toho nepleť, to se obhájit nedá, dělaj to tak jenom blbci s iPhonama.
Nemyslim si že jsou tvůrci padlí na hlavu, jenom si myslim že chtěj ušetřit a zavděčit se mainstreamovýmu divákovi, protože finance jsou až na prvnim místě. Proč by se měli snažit protlačit nový technologie když o ně lidi nemaj zájem? Místo toho nám cpou kraviny jako je pseudo 3D s brejlema.
Odpovědět0  0
PS: Ve starejch filmech se obraz nikdy nesekal, dneska se prostě filmařina nedělá poctivě a kameramani a režiséři nevěděj co si můžou dovolit s tou technikou. Ono ne zbytečně dřív všechno jezdilo na kolejích a vyhejbali se přehnaně rychlejm pohybům s kamerou. Dneska je standard točit AAA filmy a seriály jentak z ruky nebo z ramene a dělat extrémně rychlý přejezdy a podle toho to pak vypadá.
Odpovědět1  0
24 FPS se používá protože je to nejnižší možná hodnota při který se obraz zdá jako video a ne jako posunující se obrázky. Je to čistě kvůli úspoře za políčka filmu, což v dnešní době už nedává smysl. Umělost obrazu je konkrétně kde? Že je to plynulý? Připadá mi to stejně jako argumenty konzolistů kterejm nevadí že se jim hry sekaj, protože je to prej ­"filmovější zážitek­". :­-­) U toho 60 FPS uznávam že vypadaj nezvykle pohyby při roztřesenym obrazu, proto je potřeba stabilizovat, případně stabilizovat dodatečně digitálně s ořezem. Ale když se podíváte na video ze stativu, třeba jak mluví ňákej člověk, tak je to pocit jako kdybych s nim byl v místnosti, je vidět jemná mimika, pohyby kůže, všechno, tohle v 30 FPS vidět neni. Ale souhlas že ne na všechno se 60 FPS hodí. U těch 30 FPS to roztřesení vypadá tak že obraz skáče tam a tam a celkově je na to člověk zvyklej. Při 60 FPS jsou ty pohyby kamery vidět plynule a člověk na to neni zvyklej, to je všechno. ;­-­)
Ten PP nebyl PP ale tušim Hobit, kterej byl údajně v kinech ve 48 FPS, já byl v kině na všech 3 dílech a pamatuju si škubání při švenkování kamery a v akčních scénách, takže celkově vzato neni to jenom o FPS, kvalita CGI byla v hobitovi dost hrozná, takže to pak můžou točit ty reálný záběry třeba při 120 Hz když to pak zabijou hroznym CGI. Opravdu mi to nepřišlo jako 48 FPS, nevim kde udělali chybu. Ale je možný že u nás to v těch 48 FPS vubec nebylo. To švenkování kamery je největší problém při 24 FPS, prostě se to seká a neni vidět co tam zrovna je v tom záběru, bolí z toho hlava, zvlášť na velkym plátně. 60 FPS měl bejt standard už dávno, to by bylo pak o něčem jinym ty akční scény kdybych při rychlym pohybu kameroui viděl co se tam děje, protože oko to zvládne, limit u zdravýho člověka je prej kolem 200 FPS, víc už rozlišit nedokáže.
Odpovědět0  0
PS: Na přehrávání 60 FPS videí na youtubu používam EDGE, ve Firefoxu kterej používam normálně se to dost škube. Dobře to taky funguje v Chromu.
Ale většina 60 FPS videí z mobilů a levnejch foťáků vypadá hrozně, zvlášť když je zapnutá digitální stabilizace, je to hrozně vidět a je to fakt hrůza. Ale za to nemůže 60 FPS video jako takový, to je problém že výrobci se snažej to 60 FPS nacpat do zařízení který na to prostě nemaj.
Odpovědět0  0
Točit při víc než 30 FPS je podle mě to nejvýznamnější co se v posledních letech v oblasti videa pro běžnýho uživatele odehrálo, rozdíl je extrémní, zvlášť u sportu a jinejch rychlejc scén. Například střelba z historickejch černoprachovejch zbraní je pak něco uplně jinýho, je vidět jak letí střela a krásnej zážeh prachu na pánvičce křesadlový zbraně. 30 FPS je jako slideshow, na 60 FPS se rychle zvyká a 30 FPS pak vypadá silně trhaně.
Problém je že prohlížeče a přehrávače maj stále často s 60 FPS problémy. Kdyby nebyl filmovej průmysl tak zkostnatělej a průměrnej divák tak nenáročnej, tak už něco jako 24 FPS dávno neexistuje. Ale to už je trochu mimo téma. ;­-­)
Odpovědět1  0
Možná by bylo lepší při točení letadel na nebi zaostřit manuálně na nekonečno, to by problém určitě vyřešilo. ;­-)
Odpovědět0  1
Radši točte při 1080p a 50 FPS než ve 4K. U takovejch scén by se víc FPS využilo víc než 4K. I když díky 4K jde obejít youtubácký omezení bitratu u 1080p.
PS: Ten problém s ostřením ve videu může způsobovat taky objektiv, nevim jak moc je ten 14­-140 vhodnej pro video. S A6000 jsem si hrál chvíli v megapixelu a moc ne neuchvátil, hlavně ten seťák s motorizovanym zoomovánim je hrůza. A bylo tam strašně šumu v hledáčku oproti G7, nejlíp na mě působil hledáček u Fuji XE1. Ono je otázka jestli by ten Soňák ostřil tak rychle i s jinym objektivem než s tim seťákem se kterym to maj 100% sladěný.
Odpovědět0  1
Bohužel s tim předplatnym to teď zkoušej všichni, za chvíli pokud budeme chtít používat běžnou SW výbavu, tak budem platit litr měsíčně, možná víc. :­-­) A nelíbí se mi trend kdy vydávaj nový verze prostě proto aby byla nová verze a aby lidi měli zase co kupovat. Já třeba používam už dlouho Zoner 14 a nic mě nenutí upgradovat.
Odpovědět0  0
Myslíte že pujde G7 s cenou dolů v příštích tejdnech díky oznámení G80?
Odpovědět0  0
Až si budu chtít hrát s hloubkou ostrosti tak si koupim pevnou padesátku ­(ekvivalent­) s F1.8. ;­-)
Odpovědět0  0
Teď jsem hlavně zjistil že krátkozrakost je opravdu velkej problém při použití optickýho hledáčku u zrcadlovek. Chvíli jsem fotil venku s manuálnim ostřenim, byl jsem si jistej že je to ostrý a na PC pak koukam že je všechno rozmazaný. Víc si hraju s korekcí dioptrií než že fotim a to mě fakt nebaví, když do toho koukam a pak kouknu ven tak vidim uplně rozmazaně a připadá mi že ta korekce dioptrií se hejbe se změnou ohniska, prostě celkově je to uplně na h*vno. A s brejlema mam problém vidět údaje na spodní straně hledáčku, je to fakt problém, nemůžu tam to oko s brejlema tak nacpat abych to pohodlně viděl. Prostě už jsem se rozhodl pro bezzrcadlovku. ;­-)
Odpovědět1  0
Zase ten 4­/3 čip má výhodu ­(teda výhoda pro nás blbce­) že mi odpustí když neodhadnu správně tu hloubku ostrosti, neni tak extrémně nízká. Teď jsem si celej den hrál s táty Canonem a je potřeba při běžnejch fotkách neustále clonit aspoň na F8, jinak je hloubka ostrosti tak extrémně nízká že nejde vyfotit skoro nic tak aby ten předmět byl celej ostrej, pokud to teda přímo nechci, což pro drtivou většinu běžnejch fotek nechci. ;­-­) Jinak ten jeho Canon 500D má naprosto otřesný ovládání, je to pro mě fakt šok, muj starej ultrazoom se na plnej manuál ovládá mnohem rychlejc a pohodlnějc. A ten plnej manuál je potřeba dost často, já takhle fotim tim svym křápem už roky. Když automatika hází nesmysly, tak nemůžou pořádně fungovat ani režimy priority clony a času. Ten tátův Canon třeba dost přeexponovává na automat, nevim jestli to jde v nastavení ňák na trvalo nastavit třeba na ­-1EV, naštěstí v RAWu se dá něco zachránit, muj současnej střep RAW neumí, takže opravdu fotim na manuál a stíham to díky perfektnímu ovládání, nemusim vubec sundavat oko z hledáčku, což u tátovy zrcadlovky musim neustále. Takže už co se týče ovládání a celkovýho komfortu bych preferoval 4­/3 foťáky, už jenom protože je tam standard několik koleček a programovatelnejch tlačítek. Co je mi platný že mam APS­-C čip když nestihnu včas nastavit co potřebuju a něco mi uteče kvůli tomu že výrobce foťáku zamrznul v roce 2005.
Čim víc si hraju s tim táty foťákem, tim větší je ve mně přesvědčení, že zrcadlo nechci, má to víc nevýhod než výhod.
Odpovědět1  0
Záleží na tom co si člověk představuje pod pojmem perfektní zvuk. ;­-­) Je pravda že v dnešní době kdy vrcholí tzv. ­"loudness war­" je to celkem jedno, protože nahrávky jsou samy o sobě hodně špatný, ale na nahrávce třeba z roku 90 ­(bez remasteru­) ta kvalita zvuku bude dost poznat. Obě Lenova co jsem měl maj občas divný záseky a zkoušel jsem všechny možný aplikace a nastavení v nich. Tomu zvuku chybí dynamika a ani ekvalizér s tim nic nenadělá. Problém se projeví hlavně ve stylech kde je prostě moc informací najednou, takže hlavně metal, na to člověk fakt potřebuje slušnou aparaturu aby se to dalo poslouchat a nebyl to jenom rámus slitej dohromady. ;­-)
Odpovědět0  0
Jakej model? Já mam teď P1m, předtim jsem měl P70 a ani jedno namáčknutí spouště v ofiko lenovácký aplikaci neumožňuje. Když pustim spoušť tak to vždycky znova ostří.
Odpovědět0  0
Aha, já měl vždycky Lenova a tam jde leda prd. ;­-­) Ale lenovo má hodně odlišnej OS podle třídy toho mobilu, já měl vždycky tu střední třídu kolem těch 5, 6 tisíc. Používam teď Camera FV­-5, předtim Camera MX ale od toho jsem utekl protože to obtěžuje s ňákou jejich vlastní galerií o kterou fakt nestojim. ;­-­)
A opravdu se oba bavíme o klasickym namáčknutí který uzamkne expozici a ostření a můžu foťákem zamířit jinam a pustit spoušť?
Odpovědět0  0
Namáčknutí spouště opravdu na androidu neni v základní aplikaci. Možná u ňákejch vyloženě foto mobilů, možná třeba u Applu ­(neznam­), ale co jsem měl v ruce androidy tak to nikdy nefungovalo. Pokud vim, tak v uplně základní aplikaci od googlu pro foťák to funguje, ale v tom co dává do mobilu výrobce to většinou nejde. Ale i tak se stává že po puštění spouště to začne zase ostřit a podobný zvěrstva, takže se většinou vyplatí si ňákou lepší aplikaci přecejenom koupit.
Pokročilejší nastavení jsem myslel hlavně nastavení času, i když teď mi dochází že to vlatně asi je k ničemu, protože se clonou stejně hejbat nejde ­(žádnou to nemá­) takže změna isa a času je jediná možnost jak upravovat expozici a když nastavim pevně iso ­(to většinou jde­) a hejbu s korekcí expozice, tak vlastně měnim jenom čas, ale nevidim přesnou hodnotu dokud tu fotku nevyfotim, takže ani nevim jeslti to udržim a podobně, to mě prostě štve, ten čas chci vidět už při namáčknutí spouště. No a co se týče toho pevnýho širokoúhlýho ohniska, tak to mě u focení mobilem odrazuje nejvíc, fotky s širokoúhlym ohniskem jsou prostě ve většině případů uplně příšerný, všechno zkreslený a ořezávat moc nejde, ne ani tak kvůli rozlišení ale kvůli hrozný kresbě a šumu, to je vidět o to víc když se fotka ořízne a zvětší.
Co se týče map a GPS, tak to používam dost a už jsem si na to hodně zvyknul, možná až moc. Poslední dobou se snažim to omezovat a orientovat se podle značení, ale stejně to člověka láká ten mobil vytáhnout a dojít tam podle gps. ;­-­) V zahraničí jsem ještě nebyl od doby co mam smartphone, pro ČR mě mapy.cz nikdy nezklamaly a je to mnohem rychlejší a přehlednější než třeba google + možnost offline map. Ale občas mapy.cz zamrznou nebo spadnou, ale ne častějc než jiný aplikace. ;­-)
Odpovědět0  0
Teď jsem na ty starý fotky koukal a trochu jsem kvality toho starýho kompaktu přehnal. Je tam šum ja prase i při isu 50, hlavně v obloze a stínech. Ale pamatuju si ještě dřív, že měla máma ňákou minoltu z roku asi 2003, bylo to kovový, mělo to průhledovej hledáček a rozlišení asi 3 mega a z toho jsou ty fotky dost solidní. Zjistil jsem v exifu že to byl tenhle model. https:­/­/www.digimanie.cz­/minolta­-dimage­-xi­/produkt
Koukam že to mělo světelnost 3,6 na maximálnim zoomu, to je dost drsný oproti dnešním kompakťákům. :­-D I když je fakt že to stálo balík.
Odpovědět0  0
Přitom já bych si MP3 přehrávač strašně rád koupil, ale na trhu neni nic zajímavýho za rozumný prachy. Tyhle trendy mě dost štvou. V roce 2008 jsem kupoval za 1660 Kč MP3 Creative ZEN s 2GB interní a 8GB SD pamětí a mělo to 2,5­" displej, stejně kvalitní jako tehdejší iPod, zvuk z toho šel výbornej ­(při použití adekvátního zdroje ­- MP3 320, nebo WAV­) a ovládání byla dokonalost sama. Dneska na trhu nic podobnýho neni, takže musim kvůli poslouchání na cestách trpět sekající se android kde zvuk všelijak chrchlá, občas se to sekne na pár vteřin a podobně. To jsou mi teda trendy a vývoj.....
"Kdo dneska nosí náramkové hodinky?­" Třeba já. ;­-­) Ale to asi jenom protože mam dědu hodináře, takže jsem na nošení hodinek od malička zvyklej. Platební kartu budu nosit určitě dál, protože v peněžence nijak nepřekáží a vim že bude vždycky fungovat, je to ověřená technologie. Ale jinak souhlasim, změny budou a ten trend bude pokračovat tim směrem. Já jsem ale zastánce toho, že chci mít víc specializovanejch zařízení, než jedno který umí všechno, ale všechno mizerně.
Kdyby u těch mobilů byl standard že to má normální spoušť ­(s možností namáčknutí­) a ňáký inteligentní ohnisko tak bych se tomu tak nebránil. Ještě by to chtělo aby byl speciální foto režim kdy se mobil přepne na specializovanej firmware pro foťák, protože androidí aplikace jsou buďto děsný, nebo příšerný. Abych měl možnosti nastavení aspoň jako nejlevnější kompakt tak si musim koupit aplikaci za 2 kila a ani tam neni plně manuální režim.

PS: Lidi sice vstřebávaj hrozně rychle všechny tyhle cool fíčury, ale že jde platit bezkontaktně celou peněženkou ­(nemusim tu kartu vubec vyndavat­), tak na to nepřišel skoro nikdo, dělam to tak asi jenom já. :­-­) Akorát teda nesmim mít těch karet v peněžence víc, kupodivu na to mysleli a hlásí to pak že nejde platit více kartama najednou. ;­-)
Odpovědět0  0
U těch kompaktů jsem narážel hlavně tady na recenzi tohohle křápu https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­-canon­-ixus­-285­-hs­-kamarad­-do­-kabelky­/6632 podobný fotky jsem dělal v roce 2008 s BenQem co stál fakt 1600 Kč. Třeba tahle fotka je pro mě fakt dost nostalgie, protože přesně to ten nejlevnější BenQ dělal taky https:­/­/www.digimanie.cz­/recenze­-canon­-ixus­-285­-hs­-kamarad­-do­-kabelky­/6632­/galerie­/protisvetlo­-2
Odpovědět0  0
Ono to možná v tom showroomu bylo jenom nastavený na maximální jas. Je fakt že ty foťáky jsou dneska poměrně levný, základní kompakty za pár korun a za 10 i s objektivem už celkem slušnej foťák ­(bez hledáčku­). Jenom nechápu že dnešní kompakt za 3 litry fotí stejně nebo hůř než kompakt za 1600 Kč z roku 2008. :­-­) Ty základní kompakty jsou hroznej podvod, ale co se týče těch zrcadlovek, tak je to fakt, stojí to pár korun a vydrží to roky.
PS: Je mi 25
Odpovědět0  0
Připadá mi že hledáček u toho Olympusu mírně bliká, ten panasonic se mi mezi CSCčkama zdá jako zdaleka nejlepší volba. O A6000 jsem uvažoval ale ten seťák mě odradil, měl jsem to v ruce a je to hrozný, to motorizovaný zoomování má příšernou prodlevu než to zareaguje a je to fakt katastrofa. Jako tělo je super, to se mi líbí ale ten objektiv je děsnej a kupovat jenom tělo + objektiv by se mi asi moc nevyplatilo. Mě asi nejvíc baví fotit architekturu a různý rozpadlý budovy a podobně. Ale chci hlavně abych to mohl použít i na reporty z fesťáků a podobně. Jinak bych šel určitě do zrcadlovky a vubec bych to neřešil ňáký CSC, ale se zrcadlovkou tam mává každej druhej ­(dneska je to ňák v módě­) a vim jak to překáží v tom davu lidí, tak nechci bejt jak oni. U toho CSC když sundam objektiv a strčim ho do pouzdra na opasku a foťák necham bez objektivu na krku tak nikomu nemůžu překážet.
PS: Na těch fesťácích mi samozřejmě nejde o focení podia, to z davu stejně moc nemá smysl, takže žádný extra dlouhý sklo nepotřebuju, ani nepotřebuju aby to umělo ISO 6400 bez šumu. V naprostý většině situací co jsem kdy potřeboval fotit tak mi stačilo iso 200, maximálně 400 pro dosažení udržitelnýho času a to určitě bez zhoršení kresby zvládne i ten 4­/3 snímač.
Odpovědět0  0
Já hlavně nemam dobrý zkušenosti s PPLkem a ze zahraničí to jinak nejde. Vždycky ten balík hoděj prvnímu člověku co na tý adrese potkaj, hlavně aby zase honem jeli doručovat další, aby splnili kvótu a kolikrát neuměj ani pořádně česky. Tady u nás funguje pošta mnohem líp, aspoň mi pošťačka volá že se blíží a tak podobně, PPL doručuje stylem hodit to před barák na tý adrese a jet dál.
Odpovědět0  0
Zní to zajímavě, ale s objednávánim ze zahraničí nemam dobrý zkušenosti. V těch obchodech dělaj stejný břídilové jako u nás. Zrovna teď jsem posílal zpátky do Německa kalhoty, poslali velikost 36 místo 32!! Sakra do tý nohavice bych se vešel celej, jak to může někdo poplést. ;­-)
Odpovědět0  0
Tu chromatickou vadu jsem právě viděl na ukázkovejch fotkách, je to fakt humus na to že ten kit stojí 26. Ještě teda počkam do další vejplaty a uvidí se, furt je tady ta myšlenka na ňákej ten CSC foťák, třeba ten kit DMC­-G7 + tahle recenzovaná 12­-60 se mi celkem zamlouvá, ukázkový fotky se mi zdaj taky v pohodě ­(i když výše zmínění fotografové mi tvrděj že pokud to neni aspoň APS­-C tak to nemůže fotit­) ale mam strach aby mě ten EVF hledáček nezačal časem spíš štvát. Velkej je jak kráva v porovnání se zrcadlovkama bez hranolu, ale ten rastr je furt vidět i při těch 2,4 Mpx nebo kolik to má a to sekání tam občas je. Je to prostě dilema. Ale co se týče ovládání tak mi sedí uplně na 100%, mam prostě při manuálu hned na každym prstě clonu a čas a nemusim nikde šťourat v menu. Teď jde o to jeslti skutečně tak často budu potřebnovat fotit na manuál. No to je jedno, do září se mi to ještě rozleží v hlavně.
Odpovědět0  0
Ještě jsem nic nekoupil. ;­-­) Asi až z další vejplaty, abych nebyl tak omezenj tim rozpočtem.
Proč by mě měl někdo kamenovat? No to nevim, skoro každej koho jsem se ptal si myslel že jsem blázen že se zajímam o Pentax. ;­-­) Jedinej táta mi to pochválil, ale ten viděl zrcadlovku naposled v době kino filmu. Ale měl jsem to v ruce v Alze a Pentax na mě prostě udělal nejlepší dojem, jak co se týče ergonomie, tak hledáčku. ;­-­)
Video mě od K­-50 trochu odrazuje. Jako samozřejmě nechci foťák primárně kvůli videu, ale když už, tak ať to aspoň trochu umí točit. Jestli se v posledních letech v oblasti videa stalo něco fakt revolučního, tak je to podle mě možnost točit 60 FPS videa a to umí K­-50 jenom při 720p a mizernym bitratu. Líbí se mi K­-70 ale maj jí v kitu jenom s ňákym dlouhym zoome za 26 tisíc a to si nejsem jistej jestli to chci, na ty zoomy s vysokym rozsahem skoro všichni nadávaj kvůli kresbě. My chodíme právě občas střílet z předovek a tam by se zrovna to 60 FPS hodilo, ve 30 FPS je občas střela vidět ale objeví se na jednom snímku jako šmouha a na dalšim snímku už neni, v 60 FPS by to bylo zajímavější.

PS: Zrovna ten výklopnej displej bych docela ocenil, měřim 165cm a když jsem na ňáký akci kde jsou okolo lidi, tak nemam šanci něco vyfotit, jedině nad hlavou jentak na slepo.
Odpovědět0  0
No vybral, nevybral, furt váham. Chtěl jsem hlavně něco trochu kompaktnějšího, ale zase nechci vyhazovat zbytečný tisíce navíc jenom protože to bude mít o pár cm menší tloušťku bez objektivu, ono je to ve výsledku stejně asi jedno, do kapsy nedam ani ten CSC foťák. Ten Pentax K­-50 je starší končící model a zase se mi nechce kupovat něco co končí a bude nahrazeno, takže spíš K­-70 když už. ;­-­) Ale Pentaxe mi kupodivu schvaluje i táta a ten jinak kritizuje uplně všechno. :­-D
Odpovědět0  0
Po zralý úvaze jsem se nakonec rozhodl pro Pentax K­-50, doufam že mě za to tady někdo pořádně ukamenuje. :­-D
Odpovědět0  0
PS: Kdybych někdy zrcadlovku měl tak se asi nebudu ptát jeslti je problém kopání závěrky a zrcadla, to bych pravděpodobně už dávno věděl. ;­-)
Odpovědět0  0
6 let fotim prakticky jenom na manuál, automatiku nepoužívam ­(je převážně k ničemu­) a táta dělal foto školu, takže mam učitele přímo v rodině. Myslim že nejsem takovej retard jak si myslíš. Ale ­"profíci­" s drahejma a velkejma foťákama jsou prostě něco extra. Tuhle jeden takovej tátu pěkně vytočil když ho komentoval slovy: ­"Co to tam ten pán tim kompakťákem proboha fotí...­" Jestli někdo nakecá hromadu kravin, tak jsou to předevšim majitelé drahejch zrcadlovek co jsou ověšený 10 objektivama a každejch 5 vteřin nasazujou jinej filtr. :­-­) Teď jsem napsal schválně strašnej blábol, kterym chci hlavně říct ­- nehodnoť lidi podle toho čim fotěj. Znam lidi co maj zrcadlovku a v životě tim otočnym voličem nepřepnuli na manuál. ;­-­)
Co se týče vratkejch prstů, běžně fotim na časy 1­/30, 1­/25 a někdy i míň ­(respektive dýl­), parkinsona rozhodně nemam a u tý mojí srágory je lepší lehce mázlá fotka než fotka uplně zničená vysokym isem. ;­-)
Odpovědět0  0
Sekání u EVF je určitě problém, i když deklarujou 60FPS tak to tam je často vidět, to nepopíram. A Nikon D7200 má jenom tělo za 30 litrů, tak neporovnávej neporovnatelný. Já porovnávam hledáčky základních zrcadlovek s bezzrcadlovakama do 20 litrů i s objektivem. Samozřejmě že D7200 bude mít hledáček uplně někde jinde než Canon s tělem za 10. Zrovna ten D7200 jsem zkoumal v megapixelu a hledáček je výbornej, velkej a ostrej jak břitva. Jenomže tělo za 30 si na to svoje cvakání kupovat nebudu. Koukal jsem taky na Olympus a tam mi připadá že hledáčky dost blikaj, takže i mezi EVF jsou obrovský rozdíly, nejvíc se mi líbil asi hledáček u foťáků od Fuji. Nic neblikalo a připadal mi větší i než u toho D7200.
Odpovědět1  0
Dneska jsem si to byl v megapixelu ošahat a vyděsilo mě jak strašně ta závěrka kope a to jak u zrcadlovek, tak u bezzrcadlovek. Nikdy jsem neměl zrcadlovku, přecházim z obyčejnýho ultrazoomu s mini snímačem a fakt mě to šokovalo jak to kope. To prásknutí závěrky je fakt cejtit, na tohle mi asi žádná stabilizace nepomůže, ani kdyby to mělo trojitou stabilizaci. ;­-)
Odpovědět0  0
Ten šum v hledáčku mi nevadí, na focení v konstrastnim prostředí ­(ostrý světlo a stíny­) je určitě EVF výhoda, nemusim fakt koukat přímo do toho světla.
Odpovědět0  0
Korekce dioptrií je dost podstatná, když v tom nic nevidim ostře, tak asi těžko můžu udělat dobrou fotku. :­-D Naštěstí na blízko vidim dobře, takže u EVF to řešit nemusim, ale u optickýho jo. Muj táta zase nevidí nic u mýho foťáku s EVF kterej korekci nemá, takže je pro něj ten hledáček nepoužitelnej, leda že by fotil s brejlema na blízko.
Ale s tim zvětšenim náhledu je to fakt, zrcadlovkáři se tomu smějou, protože to nikdy neviděli, ale ostří se přes to líp než přes u zrcadlovky. A přesně s tou vyfocenou fotkou taky souhlasim, jsem zvyklej že v hledáčku je vidět to samý co na displeji, že si tam můžu prohlížet fotky, hrabat se v nastavení a tak dále a to všechno bez toho abych dal ten foťák od oka.
Odpovědět1  0
Optickej hledáček má sklaní fandy, ale pro nás ostatní ­(objektivně hodnotící­) je už dávno OLED hledáček lepší než pohled přes zrcadlo a objektiv. Asi jediná zásadní nevýhoda elektronickýho hledáčku je podle mě že ten displej uvnitř svítí, takže když ve skoro tmě kouknu dovnitř a pak ven, tak jsem oslněnej a vidim prd. Jinak preferuju elektronickej. Hlavně v segmentu základních zrcadlovek jsou hledáčky hrozný, je to malý, je tam velkej úbytek světla a neni v tom pořádně vidět zaostření. Současná generace CSC foťáků má hledáčky mnohem lepší. Ale chápu že někdo je na optickej hledáček za desítky let tak zvyklej, že elektronickej nikdy nepřijme, chápu to a respektuju to, nicméně se řadim mezi ty co si myslej, že klasický zrcadlovky jsou přežitek. ;­-­)

Co se týče mobilů, ta je velkej rozdíl v aplikaci přes jakou to člověk ovládá, ta vesvavěná ­(kterou používá většina lidí­) ani neumožňuje namáčknutí spouště a přenesení expozice a zaostření jinam, což je pro focení podle mě naprosto zásadní a podstatná věc, bez který prostě serióznější fotky dělat nejdou. Tim dloubnutim do displeje si to člověk celý rozhodí a je nesmysl takhle fotit. Taky ty nesmyslný ohniska, většinou dost široký, to je fakt hovadina na druhou, na focení krajinek to občas jde použít ­(za ideálního světla­), jinak je focení mobilem furt nesmysl.

PS: Nosim brejle na dálku a optický hledáčky jsou pro mě trochu opruz kvůli ladění dioptrií, když si třeba pujčim tátovu zrcadlovku, tak mu to musim celý rozladit abych tam něco viděl. Takže s trochou nadsázky by se dalo říct ­- optickej hledáček pro starší lidi co viděj blbě na blízko a dobře na dálku a elektronickej pro mladý co viděj dobře na blízko a blbě na dálku. :­-D
Ideální by bylo kdyby hledáčky umožňovaly nastavení v jaký dálce se obraz promítá, nevim jestli je to technicky možný, ale bylo by to skvělý.
Odpovědět1  1
Tenhle 12­-60mm je podle fotek prakticky stejně velkej jako ten 14­-140. Ale jde mi hlavně o lepší průběh světelnosti a i ten rozsah mi připadá na univerzální záklaďák užitečnější. Ta GX80 je v reálu o dost větší než jsem myslel, bál jsem se právě úchopu a pocitu z držení s většim objektivem a je to v pohodě, je za co to chytit.
Co se týče tý stabilizace snímače a kombinace obou stabilizací, furt si na to nemůžu udělat pořádnej názor, někdo řiká jaká je to kravina a někdo to vyzdvihuje. Zkoušel jsem v Alze v showroomu fotit s GX80 a tim záklaďákem ­(obě stabilizace aktivní­) a bez většího snažení jsem udržel 1­/15s takže to evidentně funguje. Neví někdo jestli se to ňák projevuje na kresbě a tak, když jsou obě stabilizace aktivní?
Odpovědět0  0